گفته می شود

گفته می شود حشمت الله فلاحت پیشه درباره پیش ثبت نام ۵۰ هزار نفر برای انتخابات مجلس دوازدهم گفته اصلاح قانون به ویژه در موضوع پیش ثبت نام نامزدها، اشتباه راهبردی مجلس بود چون طبق قانون این مجلس تا ۶ خرداد سال آینده بر سر کار خواهد بود ولی طبق عرف از زمان شکل گیری فضای انتخاباتی، شأن و جایگاه نماینده همسطح سایر نامزدها در آن حوزه انتخابیه قرار می گیرد بنابراین آنها نیز مجبور به کار انتخاباتی می شوند. وی افزود: کسانی که موضوع پیش ثبت نام را در قانون انتخابات قرار دادند شاید به ظاهر می خواستند زمینه پرشور شدن مشارکت انتخاباتی را فراهم آورند اما پیش ثبت نام نامزدها عملا باعث می شود که فضای انتخاباتی ۶ ماه زودتر شروع شود و این مسئله در وهله اول برای خود نمایندگان چالش برانگیز خواهد بود.

 

 

 

گفته می شود رئیس شرکت خدمات بازرگانی وزارت جهاد عنوان کرده که از لحاظ تامین آرد و نان هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد که این مسئله مورد تایید ما نیز هست. البته سوال ما از متولیان این است که در حوزه توزیع چرا یک کیسه آرد که بین ۳۸ تا ۶۰ هزار تومان است، در بیرون از نانوایی‌ها بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

 

 

 

 

 

گفته می شود نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی نسبت به صف های ایجاد شده در پمپ بنزین و  تکذیب مکرر عدم افزایش قیمت سوخت واکنش نشان داد.سید مصطفی میرسلیم در توئیتی نوشته دولت باید به جای تکذیب مکرر عدم افزایش قیمت سوخت، صریحا به ‎مردم یادآوری کند که قیمت سوخت و انرژی با توجه به سقوط ‎ارزش پول ملی، از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، به یک دهم کاهش پیدا کرده و این سرمایه ملی تاراج و تبدیل به دود می شود و آلودگی آن به حلقوم همه می‌رود؛ و باز اگر جرات ‎اصلاح ندارد، صادقانه از مردم بخواهد:”اقلا ‎اسراف نکنید!”

 

 

 

گفته می شود وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری با همتای سعودی خود در ریاض با اشاره به سفرهای منطقه‌ای خود از کلمه خلیج فارس استفاده کرد که مترجم جلسه نیز این کلمات را تکرار کرد که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

 

 

 

گفته می شود قالیباف در تازه‌ترین توضیحات درباره برکناری جنجالی معاون سیاسی وزیر کشور گفته اگر بخش‌نامۀ وی قانونی بود، چرا وزیر آن را لغو کرد؟ممحدباقر قالیباف، رییس مجلس اظهار داشت: زمانِ شهرداری به من گفتند به‌شرطی به تو رای می‌دهیم که در عزل و نصب‌ها با ما مشورت کنی. من گفتم مشورت را می‌شنوم اما با تصمیم شما کسی را نمی‌آورم. الان هم وزیر کشور همین حق را دارد.وی افزود: اگر بخش‌نامۀ معاون وزیر کشور قانونی بود، چرا وزیر آن را لغو کرد؟ آن بخشنامه می‌گفت زمان مسئولیت نماینده به‌جای ۴ سال شده ۳ سال.قالیباف تاکید کرد: یعنی در ماه‌های نزدیک انتخابات رئیس کمیسیون و وزیر می‌خواهند بروند جایی، باید از استاندار اجازه بگیرند؟ این دقیقاً دخالت معاون سیاسی در انتخابات است

 

 

 

گفته می شود طبق گزارش «فوربس گلوبال ۲۰۰۰»، شرکت نفتی آرامکوی سعودی، در پی جهش قیمت نفت و گاز در طول بحران انرژی جهانی که پس از حمله روسیه به اوکراین روی داد، سودآورترین شرکت جهان در سال ۲۰۲۲ شد. آرامکوی سعودی پیش از این که در اواخر سال ۲۰۱۹، عرضه سهام خود در بورس را آغاز کند، به عنوان سودآورترین شرکت جهان شناخته شده بود. اپل و مایکروسافت که از دورکاری و رونق ارتباطات آنلاین در مراحل ابتدایی همه گیری کووید ۱۹ سود برده بودند، در سال ۲۰۲۰ در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند و در سال ۲۰۲۲، رتبه‌های خود را حفظ کردند.

 

 

 

گفته می شود بانک مرکزی قطر اعلام کرد که در پایان ماه جولای، حجم ذخایر ارز خارجی این کشور به بیش از ۲۴۱.۶ میلیارد ریال قطر، معادل ۶۶.۳۲ میلیارد دلار رسیده است.

 

 

 

 

گفته می شود سید علی احمدی، تهیه‌کننده «خنداونه» در واکنش به اتفاقات اخیر در صداوسیما و صحبت‌های جبلی مبنی بر اینکه تلویزیون نیاز به چهره‌های هنجارشکن ندارد، نوشته «جناب آقای جبلی عزیز، هنجارشکنان واقعی همکاران جدید الورود شما به رسانه ملی و اقایان جبهه نامحترم پایداری هستند که پایداری عجیبی در تعامل با دیگر دوستداران انقلاب و اسلام و این مرز و بوم دارند. اگر بشود دوستدار خطابشان کرد!سال‌های طولانی در برهه‌های حساس و سرنوشت ساز، همین‌هایی که هنجارشکن می‌نامیدشان با مدیران مغضوب و کنار گذاشته توسط شما تعامل کرده و با وجود همه اختلاف نظرها کارهای بزرگی را در مسیر حفظ آرامش و امید و تعالی این ملک و مردم به انجام رسانیده‌اند.حیف از این همه سرمایه که به دست کارنابلدان سپردید و برای مردم که جواب درخوری نداشته و ندارید. امیدوارم برای روز حساب جواب داشته باشید!»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*