گفته می شود

گفته می شود مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفته ۷ الی ۸ میلیون بنزین در دولت قبل،در قالب چک یا تعهد، صادر شده است و پول این صادرات وارد کشور نشده‌ است. تعهداتی نیز بوده‌ است که پول آن‌ها دریافت و مصرف شده‌ است ولی محموله آن‌ها تامین نشده‌ و ما باید آن‌ها را تعیین تکلیف می‌کردیم.

 

 

 

 

گفته می شود سید صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی در خصوص آزمون وسع و ابهامات و شکایاتی که بعضا در آن وجود دارد، گفت: واقعیت این است که موضوع دهک‌بندی‌ها چارچوب و قواعدی دارد. این قواعد براساس یکسری یافته‌ها به دست ما می‌رسد. به عنوان مثال تعریف شده است که اگر کسی خانه و خودرو داشته باشد و درآمد او نیز از یک مقدار مشخص بالاتر باشد، در دهک دهم قرار می‌گیرد. اما فرق ابتدای دهک ۱۰ با انتهای دهک ۹ میلیمتری است و ممکن است با ۴ تا ۵ هزار تومان درآمد دهک فرد تغییر کند. در هر صورت باید متر و معیاری داشته باشیم.

 

 

 

گفته می شود دبیر و سخنگوی شورای فقهی بانک مرکزی اعلام کرد، تسهیلات اربعین که توسط شبکه بانکی اعطا می‌شود در قالب عقد مرابحه بوده و اساساً هیچ شبهه‌ای مبنی بر پرداخت این تسهیلات در قالب قرض به شرط قرض و ربا وجود ندارد. حسین میثمی درباره برخی مسائل و ابهامات مطرح پیرامون چگونگی پرداخت تسهیلات اربعین ۱۴۰۲ اظهار کرد: شبکه بانکی در تامین مالی سفر اربعین وارد شده که اقدامی ارزشمند و قابل توجه است و باید مورد تقدیر قرار گیرد. وی افزود: برخی مسائل و ابهاماتی مطرح کردند درباره اینکه این تسهیلات قرض است، یعنی بانک‌ها ۱۰ میلیون تومان به متقاضیان قرض می‌دهند به شرط اینکه ۲.۵ میلیون تومان قرض اتفاق بیفتد و اگر قرض به شرط قرض باشد با شبهه ربا همراه است. سخنگوی شورای فقهی بانک مرکزی ادامه داد:، اما اساساً چنین چیزی نیست و این تسهیلات در قالب حقوقی مرابحه پرداخت می‌شود که جزو عقودی است که در بانکداری بدون ربا مورد تایید است و در فقه اسلامی نیز مورد تایید قرار گرفته لذا اساسا شبهه قرض به شرط قرض و ربا وجود ندارد، چون عقد پایه مورد استفاده مرابحه است.

 

 

 

 

 

 

گفته می شود مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به آزادی پنج جاسوس آمریکایی که پیشتر در ایران بازداشت شده بودند، واکنش نشان داد. پنس نوشت: در حالی که من از آزادی پنج آمریکایی استقبال می‌کنم، مردم آمریکا باید این را بدانند رئیس جمهور بایدن بزرگترین باج در تاریخ آمریکا را به تهران پرداخت کرده است.

 

 

 

 

گفته می شود خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه دانش حکمرانی برای خدمت به مردم و جامعه دانش پیچیده‌ای است، گفته کسانی که دانش حکمرانی دارند، باید برای ورود به صحنه انتخابات آماده باشند و پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس را انجام دهند.

 

 

 

گفته می شود به دنبال تدوین و اجرای برنامه پولی و تعیین هدف رشد نقدینگی برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در کنار پیگیری جدی سیاست کنترل مقداری رشد ترازنامه بانک‌ها و جریمه بانک‌های متخلف از حدود تعیین شده از طریق افزایش نسبت سپرده قانونی، رشد دوازده ماهه نقدینگی کاهش قابل توجهی داشته و از ۴۲.۸ درصد در مهر ماه ۱۴۰۰ به ۳۷.۴ درصد در تیر ۱۴۰۱ و ۲۷.۵ درصد در تیرماه ۱۴۰۲ رسیده است.

 

 

 

 

گفته می شود حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در واکنش به انتشار مطالبی درباره مخالفتش با طرح ساماندهی کارکنان دولت و ممانعت از در دستور قرار گرفتن این طرح در صحن علنی گفت: بنده اساسا مخالف طرح ساماندهی کارکنان دولت نیستم و از موافقین سفت و سخت آن به شمار می‌آیم. وی با اشاره به روند تعیین دستور جلسات هفتگی مجلس توضیح داد: این کار در جمع سه نفره‌ای انجام می‌شود که بنده عضو آن جمع نیستم؛ لذا هیچ گونه نقش و دخالتی در تعیین دستور جلسات هفتگی مجلس ندارم.

 

 

 

 

 

 

گفته می شود نرخ دلار طی نرخ گذاری‌های شبانه در بازار‌های تهران، هرات و سلیمانیه با کاهش شدید روبرو شد. اعلام  خبر توافق صورت گرفته برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی طی ساعت‌های پایانی روز گذشته، منجر به ریزش قیمت دلار در تمامی بازار‌های نقدی و فردایی شد. بررسی کانال‌های نرخ گذاری ارز نشان می‌دهد، قیمت دلار در بازار شبانه پنج شنبه با کاهش ۱۰۰۰ تومانی به نرخ ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشته است

 

 

 

گفته می شود اینستاگرام نامبر سیکس که متعلق به کریم باقری است امروز با انتشار پستی خبر از پلمپ شدن مجموعه به دلیل رعایت نکردن حجاب اسلامی داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران اعلام کرد که تهران یک میلیون و۵۰۰ هزار جای پارک خودرو کم دارد و به همین دلیل شهروندان تهرانی در حالت عادی ۲۰ دقیقه و در حالت پیک ترافیک باید ۴۰ دقیقه برای پیدا کردن جای پارک دور بزنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*