گفته می شود

 

گفته می شود سخنگوی قوه قضائیه گفته از مجموع پرونده‌های حجاب و عفاف ۸۲۵ فقره منجر به محکومیت و ۳۴۴ فقره منع تعقیب و برای ۱۶۷ نفر از متهمین برائت صادر شده است

 

 

 

 

گفته می شود سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ بانک مرکزی حکم انحلال کانون صرافان ایرانیان را صادر کرد. به دنبال این تصمیم بانک مرکزی، کانون صرافان شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که مجمع عمومی آن که قرار بود پنجشنبه برگزار شود لغو شده است. کانون صرافان علاوه بر اعلام لغو جلسه پنجشنبه، اضافه کرده که مجمع عمومی آن با تنفس دو هفته‌ای مواجه شده و زمان و مکان برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

 

 

گفته می شود هادی بیگی نژاد در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تعطیلی‌های سراسری ادارات در کاهش مصرف برق، گفته تعطیلی ادارات هیچ تاثیری در کاهش مصرف برق ندارد. وی با بیان اینکه ادارات ما در کل کشور ۳ هزار ۵۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند، تاکید کرد: توقع داریم با توجه به مدیریت مصرف در این بخش ۱۰۰۰ مگاوات برق کاهش پیدا کند. این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر برق مصرفی تمامی ادارات ما در کل کشور خاموش شوند، که البته باید گفت این اتفاق رخ نمی‌دهد، به میزان ۳ هزار مگاوات برق در شبکه آزاد می‌شود. وی با بیان اینکه میزان کسری برق کشور حداقل ۱۰ هزار مگاوات است، بیان کرد: اگر ما همه ادارات کشور را تعطیل کرده و به آن‌ها برق ندهیم، باز هم در زمان پیک مصرف، چند هزار مگاوات کسری برق خواهیم داشت.

 

 

 

 

گفته می شود دفتر سخنگوی فراجا ارسال تصاویر هنجارشکنان از سوی مردم برای پلیس را تکذیب کرد. دفتر سخنگوی فراجا اعلام کرد: اخیرا خبری مبنی بر ارسال تصاویر هنجارشکنان برای پلیس در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که بدینوسیله تکذیب می شود .دفتر سخنگوی فراجا همچنین گفت: هیچ سامانه ای برای ارسال تصاویر هنجارشکنانه ی  مردم فعال نشده است؛ چرا که ارسال تصاویر هنجارشکنان در صورت نیاز صرفا توسط ضابطین قضایی پلیس انجام می‌شود.

 

 

 

گفته می شود روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای بیان کرده در آستانه ورود به پیش ثبت نام‌ها ، تخریب مجلس با انتشار خبرهای دروغ و تحریف واقعیت ها در دستور کار برخی چهره ها و جریان‌های سیاسی، قرار گرفته است. متن اطلاعیه روابط عمومی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است: «روز گذشته یکی از رسانه‌ها مدعی برگزاری جلسه انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی شده بود و بر اساس شنیده‌ها با هزینه مالی جریانی که فعلا از ذکر نام آن خوددداری می‌کنیم، توزیع شد. بدینوسیله اعلام می شود، این ادعا صحت ندارد و خلاف واقع است و بدیهی است مجلس شورای اسلامی پیگیری حقوقی انتشار و بازنشر این خبر کذب را برای خود محفوظ می‌دارد. روشن است کسانی که از اصلاح خبر منتشر شده و انتشار تکذیبیه خودداری کنند مشمول پیگرد حقوقی خواهند شد. در آستانه ورود به پیش ثبت نام‌ها، تخریب مجلس با انتشار خبرهای دروغ و تحریف واقعیت‌ها در دستور کار برخی چهره‌ها و جریان‌های سیاسی، قرار گرفته است.»

 

 

 

گفته می شود سخنگوی دولت درباره اقدامات دولت برای ساماندهی خودرو گفت: دولت سیزدهم به دنبال جبران گذشته است و واردات خودرو را به تصویب مجلس رساند اما قرار نیست خودروی لاکچری وارد شود بلکه خودروی اقتصادی که برای قشر متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد وارد خواهد شد. ضمن اینکه خودرویی وارد نمی‌کنیم که به دنبال آن افزایش نرخ ارز و سپس افزایش قیمت خودرو ایجاد شود سال گذشته ثبت نام واردات خودرو انجام و تعدادی خودرو وارد کشور شد برای واردات خودرو کارکرده هم لایحه به مجلس دادیم که به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید و در روزهای اخیر به دولت ابلاغ شده است.

 

 

 

گفته می شود معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: یکی از مدیران شرکت‌های هواپیمایی به دادسرا احضار شد که در هفته آینده مراحل تفهیم اتهام به وی طی خواهد شد. وی اظهار کرد: تاخیرات پروازی ۱۶ شرکت هواپیمایی در سه ماهه سال جاری نسبت به سه ماه پایانی سال گذشته ۳ تا ۴ برابر افزایش یافته است.وی افزود: ۲۸ مدیر سایت و ۴ درگاه بانکی را هم شناسایی کرده‌ایم که در روزهای آتی نسبت به احضار و تفهیم اتهام مدیران مربوطه و کنترل درگاه‌های بانکی اقدام خواهیم کرد. معاون دادستان تهران از احضار یکی از مدیران شرکت‌های هواپیمایی به دادسرا خبر داد که در هفته آینده مراحل تفهیم اتهام به وی طی خواهد شد. وی با اشاره به ضرورت تامین کامل امنیت خودروهای زائران در پارکینگ فرودگاه‌ها از مدیران حاضر در جلسه درخواست کرد تا نظارت مستمر را در این راستا به عمل آورند.

 

 

گفته می شود دولت آلبانی، مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی را که چند ماه قبل از این کشور به فرانسه رفته بود، ممنوع الورود کرده و این حکم از سوی دادگاه ضدتروریسم این کشور صادر شده است.
به گفته این منابع، دادگاه پس از بررسی مستندات موجود مبنی بر هدایت اقدامات تروریستی توسط این گروهک در داخل ایران، حکم ممنوعیت ورود رجوی به آلبانی را صادر کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*