گفته می شود

گفته می شود ارزش گاز تحویلی به پتروشیمی‌های متانولی از ارزش متانول تولید شده در این واحد‌ها بیشتر است، اگر به جای اعطای خوراک گاز به متانولی‌ها، گاز را صادر کنیم سالانه ۹۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی داریم که در صورت تبدیل گاز به برق و صادرات برق و یا استفاده از گاز در نیروگاه‌ها و صادرات گازوئیل، عدد چند برابر خواهد شد.

 

 

 

گفته می شود غلامعلی رجایی، فعال و تحلیلگر سیاسی گفته «کسانی که می‌گویند اصلاح‌طلبان بنای تحریم انتخابات را دارند، باید پاسخ دهند که این سخن را از کجا آورده‌اند و کدام یک از اصلاح‌طلبان گفته است که باید انتخابات را تحریم کرد؟ واقعیت این است که اصلاح‌طلبان بنای تحریم انتخابات را ندارند، اما این احتمال را می‌دهند که شرکتشان در انتخابات بی‌نتیجه و بی‌حاصل باشد. بحث تحریم نیست بلکه اگر اصلاح‌طلبان نتوانند نامزد‌های موردنظرشان را وارد انتخابات کنند، ممکن است به سمت عدم مشارکت بروند.

 

 

 

 

گفته می شود یک منبع دیپلماتیک مصری از مذاکرات مصر و ایران در روز‌های گذشته خبر داده و گفته است که در جریان آن بر سر رفتن به سلسله نشست‌های اکتشافی درباره پرونده‌هایی که ذهن تصمیم گیرندگان دو کشور را مشغول کرده، توافق حاصل شده است.

 

 

 

 

گفته می شود سخنگوی سازمان امور مالیاتی با اظهار اینکه “امسال ۵۱۵ سلبریتی شناسایی شدند” گفته تعدادی از این افراد از طریق شرکت‌های تبلیغاتی و تعدادی از طریق گردش حساب و سایر موارد شناسایی شدند و برای ۱۲۳ سلبریتی و اینفلوئنسر اکنون کار تشخیص مالیات صورت گرفته است، اما مالیاتی که خودشان ابراز کرده‌اند تناسبی با درآمدشان ندارد، ۲۳۰۰ میلیارد تومان واریزی به حساب این‌ها بوده است. وی عنوان کرد: برخی مدعی شدند که سلبریتی‌ها در فضا‌های ممنوع و فیلترینگ فعالیت کرده‌اند و چرا باید مالیات پرداخت کنند، در حالی که هرچند این فضا فیلترینگ شده است، این افراد فعالیت اقتصادی داشته‌اند و میلیارد میلیارد به حساب آن‌ها وارد می‌شود باید مانند کارمندان و کارگران که مالیات پرداخت می‌کنند، مالیات بدهند.

 

 

 

 

گفته می شود فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه توانمندی دفاعی ما به مرحله شکست ناپذیری رسیده است، گفت:هر اقدامی برای رویارویی با قدرت دفاعی ما یک انتحار و به مثابه سر به صخره کوبیدن است‌. سرلشکر سلامی افزود: شاید برخی تصور کنند که بازدارندگی فقط در موشک و پهپاد است اما امروز چیزی که دشمن را ناامید کرده است، شکل‌گیری یک قدرت بی‌انتها در مقابل هر دشمنی است؛قدرتی آراسته، صاحب تجربه و سلاح حاضر در میدان با فرماندهانی رشید، مبتکر، مومن که هرگز عقب نمی‌نشینند.

 

 

 

گفته می شود زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال رفتن علیرضا زاکانی از شهرداری تهران و پیوستن به دولت منتشر شده است. علیرضا زاکانی، شهردار تهران در واکنش به خبر انتخاب وی به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور گفته «این موضوع مطرح شده و در کمیسیون‌های تخصص در حال بررسی است و تا زمانی که در جلسه هیات دولت تصویب و ابلاغ نشود نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد.» اما سخنگوی شهرداری تهران به برخی شائبات مبنی بر رفتن شهردار تهران به دولت واکنش نشان داد. عبدالمطهر محمدخانی در حساب توییتری خود نوشت: آقای زاکانی به دولت نمی‌رود، بلکه دو سال است که به دولت رفته! شهردار تهران هم‌اکنون عضوی از کابینه و همراه رئیس‌جمهور است. خبری هم که منشاء شایعه رفتن دکتر زاکانی از شهرداری شده است، تصمیم خوب دولت در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت است که پس از بررسی‌ها از سوی دولت اعلام می‌شود.

 

 

 

گفته می شود عباس کعبی‌نسب عضو مجلس خبرگان رهبری گفته شورای نگهبان در مقایسه با نهاد‌های مشابه در جهان، نظارت بر انتخابات را هم بر عهده دارد و یک نهاد بی‌نظیر است. اگر شورای نگهبان در چهار دهه گذشته نبود، شاید نفوذ در حاکمیت، عبور از قانون، انجام رفتار‌های فراقانونی و فراحقوقی و زیاده‌خواهی و انحصارطلبی بسیاری به وجود می‌آمد.

 

 

 

 

 

 

گفته می شود بانک استاندارد چارترد انگلیس، پیش‌بینی کرد تا پایان سال ۲۰۲۳ قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید و تا پایان سال آینده هم به ۱۲۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت

 

 

 

گفته می شود سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفته مالیات بر مجموع درآمد در بسیاری از کشورها در حال اجراست و هر کس از اقتصاد بهره مندتر است، باید مالیات بیشتری بدهند. مساله بعدی ساماندهی معافیت‌هاست که در برنامه هفتم در نظر گرفته شده است زیرا بسیاری از افراد درآمدهای زیادی دارد و از معافیت برخوردارند در صورتی که با گذشت زمان اصلاً ضرورت ندارد معاف از مالیات باشند و اقدام سوم مجلس قانون مالیات بر سوداگری بوده که به تصویب مجلس رسیده و در حال بررسی در شورای نگهبان است و قبل از برنامه هفتم نهایی می‌شود. طغیانی در پاسخ به این که آیا از سود حساب‌های بانکی هم مالیات اخذ می‌شود گفت: بسیاری از اشخاص حقوقی دارایی خود را بلند مدت در بانک‌ها نگهداری و سودهای کلانی دریافت می‌کنند. لذا در قانون بودجه مصوب شده سود سپرده اشخاص حقوقی مالیات اخذ می‌شود. اینکه بانک‌ها گفته اند ما ابتدا مالیات فعالیت اقتصادی خود را پرداخت کرده ایم و بعد از آن سود حساب اشخاص حقوقی را واریز می‌کند درست نیست و باید مالیات این سود پرداخته شود.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*