گفته می شود

گفته می شود  حمید رسایی به شایعات مربوط به تبرئه اکبر طبری واکنش نشان داد. حمید رسایی در توییت نوشته مرکز اطلاع رسانی قوه قضایه می‌گوید اکبر طبری منتظر اعاده دادرسی است؛ یعنی شاید تبرئه شود. در این صورت اقتضای عدالت محاکمه مسئولان قضایی وقت (رییسی، اژه ای) است. چطور ممکنه کسی به آن شکل محکوم و الان تبرئه شود! در صورت تبرئه طبری یکی از دو رییس قوه قضاییه ظلم کرده و باید حساب پس دهد.

 

 

گفته می شود آیت الله نوری همدانی گفته ما نباید توجیه گر عمل اشتباه فلان مسئول باشیم و هیچ کسی حق ندارد مردم را ناامید کند. ما مشکلات مردم را تا حد ممکن اطلاع رسانی می‌کنیم و تذکر می‌دهیم و خودمان هم این مشکلات را درک می‌کنیم. وی گفته شکی نیست که امروز مردم با مشکلات اقتصادی فراوانی روبه رو هستند؛ اما در این بین، نباید مسائل فرهنگی کشور به فراموشی سپرده شود. انسان تأسف می‌خورد از اینکه عده‌ای نسبت به مسائل ضد فرهنگی تذکر می‌دهند، ولی متولی فرهنگ به راحتی افراد را متهم می‌کند که این‌ها می‌خواهند جامعه را دو قطبی کنند.

 

 

 

گفته می شود سفیر کشورمان در روسیه تاکید کرده که ایران منتظر نظریات نهایی مسکو درباره توافقنامه همکاری‌های جامع میان دو کشور است.

 

 

گفته می شود کاردار ایران در انگلیس در گفت‌وگویی عنوان کرد که نسبت به حصول توافق با آمریکا در آینده نزدیک خوشبین است.

 

 

 

گفته می شود محمد لاهوتی با اشاره به آمارهای منتشره از سوی گمرک در حوزه تجارت خارجی ایران در فصل بهار سال جاری اظهار داشته بر اساس آمارهایی که از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است، صادرات غیرنفتی کشور که یکی از منابع تأمین کننده ارز مورد نیاز کشور است، هرچند در فصل بهار با رشد ۲۵ درصدی به لحاظ وزنی مواجه بوده است، در حوزه ارزشی، افت حدود ۸.۸ درصدی را تجربه کرده است که این امر نشانگر آن است که کالاهای با ارزش افزوده کمتری از کشور صادر شده و به تبع آن، ارز کمتری هم نسبت به مدت مشابه سال قبل عاید کشور شده است.

 

 

 

 

گفته می شود رییس اتحادیه صادرکنندگان زعفران ایران اظهار داشته اکنون قیمت هر کیلوگرم زعفران ۳۱ تا ۳۸ میلیون تومان برحسب کیفیت و درجه بندی از تولیدکنندگان خریداری می شود. برای فروش نیز با توجه به آزمایش، سورت و بسته بندی با ۵ درصد سود در دنیا تحویل می دهیم. این در حالی است که سود صادرکننده زعفران باید بین ۱۰ تا ۲۰ درصد محاسبه شود؛ اما به دلیل مشکلات مختلف این مهم رخ نمی دهد. وی تصریح کرد: نحوه زعفرانی که صادرکنندگان از کشاورزان خریداری می کنند، با زعفرانی که قاچاقچی خریداری می کند تفاوت دارد، زیرا صادرکننده ما زعفران درجه یک را خریداری می کند و تا زمانی که آزمایشگاه کیفیت و درجه بندی آن را تایید نکند، مبلغی به کشاورز پرداخت نمی شود؛ اما روی کار قاچاقچی نظارتی نیست و آنها هر نوع زعفران را خریداری کرده و به صادر کننده تحویل می دهند.

 

 

 

گفته می شود محمد کاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در واکنش به انتخاب «آذر منصوری» به عنوان رئیس جبهه اصلاحات، گفت: ما با یک تعریفی از اصلاحات روبرو هستیم که نماد آن انتخاب منصوری است. اصلاحات به تدبیر جماعتی که او را به عنوان رئیس جبهه اصلاحات انتخاب کردند به معنای نفرت‌آفرینی در داخل، علیه جریان انقلاب اسلامی و حرکت خط ضد انقلاب در خارج است. مفهوم‌ این انتخاب، ذلت در برابر قدرت‌ها، نفی شعار «هیهات من الذله»، پشت کردن به مبانی است که ما در زمان حاکمیت اصلاحات با آن مواجه بودیم. وی تصریح کرد: البته ما با جریانی از اصلاحات در ایران رو به رو هستیم که صادق هستند، به انقلاب، نظام و رهبری معتقدند، به دنبال حاکمیت اسلام هستند و از نوامیس ملت نیز دفاع می‌کنند.

 

 

 

 

گفته می شود در پی انتخاب آذر منصوری به ریاست جبهه اصلاحات، وی به دیدار سید محمد خاتمی رفت و با رئیس جمهور اسبق کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، سید محمد خاتمی ضمن تاکید بر صلاحیت‌ها و توانایی‌های آذر منصوری گفت: جبهه اصلاحات مستقل و قدرت و توان آن به قدرت و ظرفیت‌های اعضای آن است. در این موقعیت حساس مسئولان این جبهه باید در درجه نخست خود را متعلق به جبهه و در خدمت آن بدانند و همت خود را صرف انسجام آن کنند و در عین حال از نظرات کارشناسان معتبر بیرون از جبهه نیز بهره بگیرند.

 

 

 

گفته می شود حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرآن سوزی در سوئد گفت: مسلمانان باید با واکنش جدی خود هزینه این کار را برای مرتکبین آن بالا ببرند تا دیگر کسی جرات چنین بی‌حرمتی را نداشته باشد.

 

 

 

گفته می شود نماینده پیشین مجلس گفته به رئیسی پیشنهاد می‌کنم اگر می‌خواهد وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را برآورد کند، یک روز هیات دولت را در سبزه‌میدان تهران برگزار کند تا با قیمت‌های واقعی آشنا شود. اگر راست می‌گویند هیات دولت برود آنجا و صدای مردم را بشنوند.

 

 

 

 

گفته می شود شبکه خبری سی ان ان به انتشار جزئیاتی در مورد تعلیق مجوز نماینده آمریکا در امور ایران از سوی دولت این کشور پرداخت. رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز پنجشنبه به وقت محلی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا تایید کرد، به دلیل تحقیقات و بازرسی از دسترسی‌های امنیتی اش در مرخصی به سر می‌برد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*