گفته می شود

 

 

 

گفته می شود مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در واکنش به اظهارات مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توییتر نوشته جناب آقای مصباحی مقدم! احتراما به اطلاع می رساند وعده غذایی رایج در چین چهار وعده است.غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود: مردم چین قانع هستند و به یکی دو وعده غذا در شبانه روز اکتفا می‌کنند، اما مردم ما این گونه نیستند.

 

 

 

گفته می شود در حالی که خبرگزاری دولت از استعفای حسین سلاح‌ورزی خبر داد، وی گفته ما از صبح امروز در محل کار حاضریم و استعفا را ۱۰۰ درصد تکذیب می‌کنم. ایرنا نوشت: پس از انتخاب سلاح‌ورزی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران، اسنادی منتشر شد که نشان می‌داد مراجع امنیتی صلاحیت وی را تایید نکرده بودند، اما اتاق بازرگانی با اقدام غیرقانونی، سلاح‌ورزی را در لیست نامزد‌های ریاست اتاق قرار داده بود.بدین ترتیب با پیگیری‌های انجام‌ شده، سلاح‌ورزی از ریاست اتاق ایران کنار رفت تا بخش خصوصی از یک حاشیه خودساخته نجات یابد.

 

 

 

گفته می شود حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری، گفته اهل تحریم انتخابات نبوده و نیستیم.

 

 

 

گفته می شود احمد نادری، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد. یکی از تذکر‌های قرائت شده در مجلس به تذکر جبار کوچکی‌نژاد و ۳۳ نماینده به رئیس جمهور، لزوم بازنگری در تیم اقتصادی دولت برای کنترل تورم و افزایش قیمت‌ها اختصاص داشت.

 

 

 

گفته می شود معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته در دو ماه اول سال ۱۴۰۲، به‌طور متوسط در هر سه روز تنها یک نفر به جرم چک برگشتی وارد زندان شده است که این رقم در مقایسه با اردیبهشت‌ماه سال قبل کاهش ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که در سال ۱۳۹۶ و پیش از تصویب و اجرایی شدن این قانون، تعداد زندانیان چک در هر روز بالغ بر ۱۰ نفر بوده است

 

 

 

گفته می شود بررسی آخرین وضعیت صورت مالی خودروسازان (ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو) منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که زیان انباشته این صنعت -فقط در بخش شرکت‌های مادر- حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان شده و میزان بدهی نیز به ۲۴۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. سهم ایران خودرو از زیان انباشته حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان و از بدهی حدود ۱۳۱ هزار میلیارد تومان است. سایپا نیز حدود ۳۹ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و ۹۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد. همچنین برای پارس خودرو ۱۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته و کمتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی ثبت شده است

 

 

 

گفته می شود محمد سعید احدیان دستیار رسانه ای و سیاسی رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اینکه «سه برابر نیاز کشور اینترنت تأمین کرده‌ایم» در حساب توئیتری خود نوشته از دو حالت خارج نیست؛ یا خبر ندارید وضع اینترنت چیست یا خبر دارید و اینگونه سخن می‌گویید. در هر دو صورت وای بر مردم و کسب و کارهای اینترنتی!

 

 

 

گفته می شود علی مطهری، نماینده ادوار مجلس در توییتر نوشته ماجرای ‎گروه واگنر در روسیه هشداری است به روس‌گراهای درون نظام جمهوری اسلامی که بیش از این منافع مردم ایران را به منافع روسیه گره نزنند و خود را از ماجرای اوکراین کنار بکشند؛ بدانند که روسیه تکیه گاه محکمی نیست و به سیاست «نه شرقی نه غربی» باز گردند.

 

 

 

گفته می شود نماینده مردم تبریز در مجلس از دعوت به مناظره علی نیکزاد نایب‌رئیس اول اجلاسیه سوم مجلس درخصوص ماجرای واگذاری شاسی‌بلندها خبر داد. وی گفته آقای دکتر نیکزاد هفته گذشته در جمع مسئولین و دبیران احزاب در اردبیل در توضیح موضوع واگذاری خودروها مطالبی را خلاف واقع بیان کرده بود و اینطور عنوان کرده بود که این قرارداد مربوط به قبل بوده و مشکلی نداشته و حرف‌هایی مانند این که من ایشان را به مناظره در این زمینه دعوت کردم. وی ادامه داد: ایشان به عنوان کسی که ظاهرا این واگذاری خودروها را مشروع می‌دانسته و من به عنوان کسی که واگذاری خودروها را غیرمشروع می‌دانم، از ایشان دعوت کردم حالا در دانشگاه تهران، در تبریز، در اردبیل یا در هرجایی که عدالتخواهان پذیرای ما و میزبان ما برای برگزاری مناظره باشند، در حضور رسانه‌ها مناظره داشته باشیم که یک روشنگری در این خصوص اتفاق بیفتد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*