اخبار خراسان جنوبی

 

 

 

 

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی:
طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان تامین اجتماعی تا پایان مرداد ادامه دارد
فراتی با بیان اینکه ۱۲ هزار کارگاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در خراسان جنوبی فعال است، گفت: اجرای طرح بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان تامین اجتماعی تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین فراتی-مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی- امروز (۲۵تیر) در دیدار جمعی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 

وی با بیان اینکه خدمات درمانی یکی از مهمترین خدمات ۱۸‌گانه تامین اجتماعی به بیمه شدگان است، افزود: سال گذشته سازمان تامین اجتماعی جزو اولین دستگاه‌هایی بوده است که پنجره واحد خدمات دولت متصل شد.

 

فراتی ادامه داد: طرح ۳۰۷۰، به‌منظور تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت الکترونیکیِ غیرحضوری برای کاهش ۷۰ میلیونی مراجعه‌های حضوری به مرحله  اجرا درآمده است.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه این خدمات غیرحضوری در دولت سیزدهم به ۴۷ خدمت ارتقا پیدا کرد، افزود: در سال جاری نیز به ۵۷ خدمت غیرحضوری افزایش یافت.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای تامین اجتماعی تا پایان مردادماه ادامه دارد، گفت: از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ نفر به بیمه شدگان اجباری استان اضافه شده است و در حال حاضر حدود ۹۴ هزار نفر بیمه شده اجباری در استان هستند که رشد هفت درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

 

فراتی با بیان اینکه بالغ بر ۱۸ درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی استان از بانوان هستند، تصریح کرد: همچنین بالغ بر ۱۲ هزار کارگاه فعال بیمه پرداخت می‌کنند که نسبت به مدت مشابه یال قبل ۶۰۰ کارگاه اضافه شده است.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان را ۲۹ هزار نفر ذکر کرد و گفت: با احتساب افراد تبعی و بازماندگان جمعیتی بالغ بر ۵۶ هزار نفر از خدمات این حوزه استفاده می کنند.

 

 

 

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد:
۴ میلیون رکورد خدمتی در مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان جنوبی
سبحانی از ارائه چهار میلیون هزار رکورد خدمتی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل سبحانی- مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی- امروز (۲۵تیر) در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در حال حاضر از ۸۵۰ هزار جمعیت استان قریب به ۵۱ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 

وی با بیان اینکه اقدامات درمانی در دو دسته مستقیم توسط مراکز ملکی و غیرمستقیم با ۵۴۳ مرکز طرف قرارداد تقسیم‌بندی می‌شود، افزود: در سال گذشته چهار میلیون رکورد خدمت درمانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی ارائه شده است.

 

سبحانی ادامه داد: در استان تلاش بر این بوده بخاطر عقب ماندگی درمان نگاه ویژه به خراسان جنوبی باشد.

 

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به جذب اعتبار برای همکاران بیمارستان میلاد و پیگیری برای ملکی کردن این بیمارستان، تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور مصوب شد بیمارستان میلاد بیرجند که به صورت هیات امنایی اداره می شود تبدیل به بیمارستان ملکی شود البته این اقدام بزرگ زمان‌بر است.

 

وی از جذب پزشک متخصص در درمانگاه‌های تامین اجتماعی استان خبر داد و افزود: برای حل این مشکل، یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان این بود که ضرایب محرومیت پزشکان در استان‌های کم‌برخوردار را بیشتر کنند تا جذابیت و مقبولیت برای حضور در استان بیشتر باشد.

 

سبحان با اشاره به اخذ بودجه هتلینگ برای بیمارستان شهید رحیمی در بیرجند برای ارائه خدمات بهتر به بیماران، عنوان کرد: مجموعه فرهنگی و آموزشی در مرکز استان با پیگیری پس از پنج سال، نتیجه‌بخش شد و اکنون در حال احداث است.

 

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: جذب نیروی انسانی و عبور از بحران را در سال گذشته داشتیم و نزدیک به ۴۰ نفر پرسنل را جذب کردیم.

 

 

 

 

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی دانشگاه بیرجند و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی

 ۲۶ تیر ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۷ کد : ۲۴۶۳۸ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۴۱
تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی دانشگاه بیرجند و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی به‌منظور حفاظت و بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه شهدا و رزمندگان اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گران‌بهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع مقدس، و با هدف مشارکت بهینه کلیه دانشگاه‌ها در این امر مقدس و مورد تأکید حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی)، روز یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲، به امضای دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند و سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی رسید.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی  دانشگاه بیرجند و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی  دانشگاه بیرجند و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی با هدف استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه بیرجند و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت در جامعه دانشگاهی به امضای رئیس دانشگاه بیرجند و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی قرار گرفت.
تدوین مقاله علمی با عنوان “نقش دانشگاه بیرجند در دفاع مقدس” جهت درج در دایره المعارف استانی دفاع مقدس، همکاری در نگارش مقالات علمی کلیه مداخل دایره المعارف استانی دفاع مقدس، معرفی اساتید جهت گذراندن طرح فرصت مطالعاتی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حمایت و همکاری همه‌جانبه در تدوین و چاپ کتب به‌ویژه کتب پژوهشی حوزه دفاع مقدس، همکاری در برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های علمی مرتبط با دفاع مقدس، همکاری در برگزاری کارگاه‌های علمی و آموزشی جهت اساتید و دانشجویان، همکاری در راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد ادبیات پایداری، همکاری در ایجاد کمیته امور آموزشی پژوهشی تخصصی دفاع مقدس، همکاری در راه‌اندازی نشریه علمی با موضوعات دفاع مقدس و ادبیات پایداری، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و جلسات و نشست‌های هم اندیشی و مقالات علمی با همکاری اساتید ودانشجویان، معرفی دانشجویان مقطع ارشد و دکتری جهت طرح‌های کسر خدمت و جایگزین خدمت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی جهت اساتید و دانشجویان به‌منظور آشنایی با مباحث پژوهشی دفاع مقدس، در اختیار گذاشتن اطلاعات و اسناد موردنیاز جهت بهره‌برداری‌های مختلف، حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی (مالی و چاپ به‌صورت کتاب پژوهشی) بخشی از تعهدات طرفین تفاهم نامه است.
این تفاهم‌نامه از زمان امضاء و مبادله به مدت ۳ سال به اجرا گذاشته می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش تصویری| چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبی

مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور متسابقین در شهرهای مختلف خراسان جنوبی از جمله بیرجند، خضری، قاین و خوسف در حال برگزاری است.

۱۴۰۲/۴/۲۶ – ۱۰:۴۴

چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبیچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبیچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبیچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبیچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبیچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبیچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبیچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبیچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبیچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبیچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبیچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبیچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبیچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبیچهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*