اخبار خراسان جنوبی/ وضعیت حجاب در خراسان جنوبی مطلوب است

حمایت بیمه از هزار و ۲۰۰ روستایی و عشایر دیگر در خراسان جنوبی

بهار امسال، هزار و ۲۰۰ روستایی و عشایر دیگر در خراسان جنوبی، زیر پوشش چتر بیمه قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: سهمیه تکلیفی برای استان در این مدتبهره مندی ۱۲۰۰ روستایی و عشایری از بیمه در خراسان جنوبی ۹۳۳ نفر بود، که توانستیم تعداد هزار و ۲۰۲ نفر بیمه شده جدید شدند.

اسدی دلیل این موفقیت، ارائه خدمات جدید در حوزه صندوق از جمله افزایش ۶۷ درصدی سطوح درآمدی پرداخت حق بیمه در سال ۱۴۰۲ – افزایش ۱۶۷ درصدی بودجه صندوق در سال جدید – افزایش حداقل ۴۳ درصدی و حداکثر ۱۹۰ درصدی حقوق مستمری بگیران در سال گذشته – اعطای وام قرض الحسنه به مستمری بگیران و پیگیری اجرای قانون جوانی جمعیت در صندوق عنوان کرد.

وی گفت: تمام افراد ۱۸ تا ۵۰ سال که فاقد بیمه اجتماعی هستند با کمک ۷۰ درصدی دولت در پرداخت حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می‌توانند بیمه شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان جمعیت ۱۸ تا ۵۰ سال مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را بر اساس آمار سال ۱۴۰۰ استخراج شده از مرکز آمار ایران، ۱۶۴ هزار و ۴۱۷ نفر اعلام کرد گفت: تا کنون ۵۷ هزار و ۸۹۶ نفر زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته اند و تعداد ۵ هزار ۵۱۷ نفر از مزایای حقوق و مستمری بگیری صندوق بهرمند شده اند.

اسدی افزود: شهرستان خوسف با ۴۸.۴۰ درصدی پوشش جامعه هدف، رتبه اول جذب استان را به خود اختصاص داده است.

وی از مردم استان که فاقد بیمه‌های اجتماعی هستند درخواست کرد با توجه به کمک ۷۰ درصدی دولت در پرداخت حق بیمه نسبت به پوشش بیمه اجتماعی خود و افراد خانواده در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اقدام کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان حداقل مبلغ حق بیمه ماهیانه توسط بیمه شده در صندوق را ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان و حداکثر ۳۵۵ هزار تومان اعلام کرد که دو برابر این مبلغ را دولت بصورت بلاعوض پرداخت می‌کند.

 

 

 

تیرانداز خراسان جنوبی، رکورد بانوان کشور را جابجا کرد

در مسابقات قهرمانی تیراندازی بانوان کشور، نجمه خدمتی رکودار این رقابت‌ها شد.

تیرانداز خراسان جنوبی، رکورد کشوری بانوان را جابجا کرد

بانوی تیرانداز المپیکی خراسان جنوبی در مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات آزاد تفنگ بانوان کشور گرامیداشت شهید مدافع امنیت سید روح‌الله عجمیان خوش درخشید و رکوردزنی کرد.

 نجمه خدمتی با ثبت امتیاز ۶۳۳/۷ رکورد ماده تیراندازی با تفنگ بادی کشور را که پیش‌تر به طور مشترک در اختیار خودش و فاطمه کرم‌زاده بود را ارتقا داد.

خدمتی از خراسان‌جنوبی در مرحله فینال مسابقات آزاد تفنگ بانوان کشور در رده سنی بزرگسالان با گردن‌آویز برنز بر سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد، فاطمه کرم‌زاده از خوزستان به قهرمانی رسید و فاطمه امینی از اصفهان مقام دوم را کسب کرد.

توزیع هشت هزار و ۵۰۰ جلد کتاب و سرگرمی در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند – ایرنا – توزیع هشت هزار و ۵۰۰ جلد کتاب و سرگرمی بین مراکز فرهنگی و هنری کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در مراسم توزیع کتاب و سرگرمی بین مراکز فرهنگی و هنری کانون‌های استان که با حضور فرماندار بیرجند و جمعی از مدیران استان برگزار شد گفت: این اقدام در ویژه برنامه‌ای با شعار «بر مسیر دانایی، بر بال کتاب» انجام می‌شود.

طاهره حمیدی افزود: طبق این برنامه سه میلیون جلد کتاب به مراکز کانون کشور ارسال شده و سهم استان خراسان جنوبی در مرحله اول هشت هزار و ۵۰۰ جلد کتاب و سرگرمی بوده که شامل ۹۰ عنوان کتاب جدید است.

وی گفت: در این بین ۹ عنوان کتاب برگزیده‌ جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان (مرغک) است که یکی از رویدادهای ادبی کانون پرورش فکری بوده، چاپ اول و ۲۵ عنوان هم از انتشارات دیگر تهیه شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه توزیع کتاب در سه مرحله انجام می‌شود گفت: مرحله دوم توزیع کتاب یک ماه آینده و مرحله سوم آبان ماه انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴۰ هزار کتاب تخصصی در حوزه کودک و نوجوان در مراکز کانون پرورش فکری در ۲۸ مرکز ثابت، سیار و پستی استان موجود است.

حمیدی هدف اصلی کانون را ترویج فرهنگ مطالعه در میان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان ذکر کرد و گفت: این کتاب و سرگرمی‌ها در تمامی مراکز ثابت، سیار و پستی استان برای دسترسی مخاطبان توزیع می‌شود.

توزیع هشت هزار و ۵۰۰ جلد کتاب و سرگرمی در خراسان جنوبی آغاز شد

فرماندار بیرجند هم ضمن قدردانی از این اقدام فرهنگی گفت: ارسال این تعداد کتاب و سرگرمی به مراکز کانون حرکت ارزشمندی است که در راستای غنی کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان استان می‌تواند موثر واقع شود.

علی فاضلی فرد افزود: نسبت به کانون اقبال و اعتماد خوبی بین خانواده‌ها وجود دارد که براساس پیشینه موفق و عملکرد هدفمند و فرآیندمحور این مجموعه فرهنگی است.

فرماندار بیرجند گفت: جامعه امروز به تربیت جوانانی در تراز انقلاب و جمهوری اسلامی نیاز دارد که بخشی مهمی از این وظیفه برعهده مربیان کانون است.

وی با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در این برنامه‌ها علاوه بر آموزش، به تربیت، تهذیب و اخلاق هم باید توجه کنیم تا کودکان و نوجوانان بتوانند در آینده نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: از آنجایی که یکی از وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تربیت فرزندانی در تراز جمهوری اسلامی است این اقدامات فرهنگی کمک شایانی به تحقق اهداف کانون می‌کند.

حسینعلی نخعی افزود: زمانی که کار فرهنگی به درستی انجام شود نتیجه آن پرورش جوانانی خلاق، خوشفکر و با استعداد خواهد بود که آسیب اجتماعی آنان را تهدید نمی‌کند و این کار ارزشمندی است.

 

 

 

 

کلاهبرداری با ترفند فروش اقلام مورد نیاز ماه محرم با تخفیف ویژه

 

رئیس پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی به‌ بهانه فروش وسایل مورد نیاز ماه محرم با تخفیف ویژه هشدار‌داد. به گزارش امروز خراسان جنوبی سرهنگ”قدرت الوانی” در تشریح این خبر اظهار‌داشت: با‌توجه ‌به نزدیک‌شدن به ماه محرم و تلاش بسیاری از هموطنان و همچنین بسیاری از هیئت‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام برای تهیه اقلام مورد نیاز ماه محرم از قبیل لباس مشکی، ظروف و لوازم یک‌بار مصرف، لوازم پخت‌ و‌پز، تجهیزات صوتی مخصوص هیئت، خوار‌و‌بار و انواع مواد شوینده و … به صورت اینترنتی، این موضوع مجرمان سایبری را به تکاپو انداخته است تا از این طریق از افراد و هیئت‌های حسینی کلاهبرداری کنند. وی بیان داشت: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری با انتشار گسترده آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی به بهانه خرید وسایل مورد نیاز ماه محرم و قرار‌دادن لینک جعلی در این آگهی‌ها، از عاشقان حسینی(ع) می‌خواهند برای خرید کالا وارد لینک جعلی موجود در این آگهی‌ها شده و در ادامه افراد را به ‌بهانه پرداخت هزینه به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آنان را خالی می‌نمایند. رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از شهروندان خواست: چنانچه قصد دارند اقلام مورد نیاز ماه محرم را به‌ صورت اینترنتی تهیه نمایند، حتما از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک می‌باشند خرید کنند و به آگهی‌های تبلیغاتی که از طرف شیادان سایبری و به‌ منظور کلاهبرداری از افراد در فضای مجازی انتشار می‌یابد توجه ننمایند، همچنین قبل از دریافت کالا و بررسی اصالت و کیفیت کالا و حصول اطمینان، از واریز وجه به حساب افراد نا‌شناس در فضای مجازی جدا خودداری کنند.

 

 

 

 

قول مساعد برای تکمیل کلینیک و توسعه بیمارستان سرایان

فرماندار سرایان از تجهیز اتاق عمل بیمارستان امام علی(ع) سرایان خبر داد. دکتر” سید یاسر رضوی ” با اشاره به دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت افزود: در این دیدار بحث کمبود تجهیزات اتاق عمل سرایان مطرح شد که بحث پیگیری این موضوع با مشارکت وزارت بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی؛ دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری جهت برخی تجهیزات از جمله دستگاه مَکِش؛ رادیولوژی دیجیتال و غیره مورد پیگیری قرار گیرد. وی بیان داشت: در این دیدار دکتر “حمید جمال الدینی” معاون حقوقی و امور مجلس در وزارت بهداشت قول مساعد در خصوص تکمیل کلینیک؛ توسعه بیمارستان سرایان و کمک به پانسیون ها را داد. فرماندار عنوان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده؛ با تکمیل کلینیک و توسعه بیمارستان؛ بخش دیالیز و آزمایشگاه از ساختمان فعلی منتقل خواهند شد.

 

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

نیمی از مشکلات پیمانکاران حوزه راه در استان قابل حل است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از قابلیت حل ۴۹ تا ۵۰ درصد مشکلات پیمانکاران حوزه راه استان در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی علیرضا عباس زاده امروز(٢١ تیرماه) در جلسه بررسی مشکلات پیمانکاران حوزه راه استان گفت: در یک سال و نیمی در خراسان جنوبی هستم، اولین جلسه ای است که در این خصوص برگزار می شود و به دلیل نبود در خواست از سوی پیمانکاران این حوزه تاکنون این جلسه برگزار نشده است.

وی تاکید کرد: ۴۰ تا ۵۰ درصد مشکلات پیمانکاران حوزه راه در داخل استان قابل حل است و مشکلات موجود بیشتر جنبه فرهنگی دارد به همین دلیل بسیاری از آنها در استان های دیگر وجود ندارد.

وی با اشاره به این نکته که برای رشد متوازن، اگر اعتبارات تنها به نسبت جمعیت توزیع شود، مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت، گفت: برای رفع مشکلات مورد نظر ابتدا باید مدیران اجرایی به خوبی توجیه شوند و در مرحله بعد آنها کارشناسان خود را توجیه کنند تا به توسعه استان توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: در این جلسه مشکلات موجود در حوزه پیمانکاران راه خراسان جنوبی بیان شد و در جلسات آینده مشکلاتی را که قابل حل در استان هستند را با حضور مدیران دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی بررسی خواهیم کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی مجوز ورود ماشین آلات معدنی گرفته شد و یک نوبت هم تاکنون در این خصوص اقدام شده است.

عباس زاده افزود: برای ورود ماشین آلات راهسازی هم باید از تهران مجوز کوتاه مدتی در این خصوص بگیریم.

وی تاکید کرد: سخت گیری های بی مورد باید رفع شود و اگر مصادیقی در این خصوص وجود دارد، آنها را برای پیگیری به ما اطلاع دهید.

در ادامه این جلسه مودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های در حال اجرای راهسازی ارائه کرد و تعدادی از پیمانکاران مشکلات خود را در خصوص عمل به مر قانون به اجرای روش های سخت گیرانه در استان ،مشکلات مالیاتی، مشکل تامین سوخت جایگزین، نیاز به تسهیلات بانکی برای سرمایه در گردش، لزوم صدور مجوز برای ورود ماشین آلات راهسازی به استان و… را بیان کردند.

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

وضعیت حجاب در خراسان جنوبی مطلوب است

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: وضعیت حجاب در خراسان جنوبی مطلوب است اما بدحجابی برای این استان متدین و انقلابی حتی به صورت محدود هم زیاد است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت در همایش گرامیداشت شهدای مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب در سالن شهید رجایی استانداری خراسان جنوبی، اظهار داشت: در بیش از ۴ دهه اخیر هر نوع دشمنی، خباثت، توطئه و فتنه ای که در ذهن بشر بوده را آمریکا با همراهی عده ای نفوذی در داخل، علیه ایران انجام داده است.

وی با بیان اینکه آمریکا قصد دارد تاثیرگذاری ایران در منطقه را کمرنگ کند، افزود: دشمن می داند سرنگون کردن ایران امکان پذیر نیست؛ رمز پیروزی ایران با وجود تحریم های فلج کننده، دو موضوع مکتب اسلام ناب و آموزه های دینی و پشتیبانی مردمی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی راه اندازی کرد تا مردم همراهی با نظام را نداشته باشد و در ادامه تحریم های بسیار فلج کننده را تصویب کرد اما با اقدامات خوبی که دولت سیزدهم انجام داه است طی دو سال آینده شاهد گشایش اقتصادی خواهیم بود.

وی با اشاره به اولین رمز موفقیت ایران یعنی مکتب آموزه های اسلام ناب، افزود: قوانین ایران براساس مبانی دینی بسته شده است و گرچه تانقطه مطلوب فاصله داریم اما ریل گذاری اسلام و نظام درست است، هرچند ضعف های جدی در وزارتخانه ها و سازمان ها وجود دارد که نیاز به تغییر و تحولات بنیادی است اما به هر حال مسیر درست است.

قناعت تصریح کرد: آموزه های دینی ما مبانی خاصی دارد که یکی از مهمترین و اصلی ترین آنها که تقابل جدی ما با غرب است، مسئله «حجاب» است، ما می‌گوییم حجاب و آنها می گویند ولنگاری، اما حجاب متانت، آزادی و مصونیت می آورد.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: دشمن تلفات و هزینه هایی را برای ما ایجاد و وارد کرده است، به نظر می‌آید حجاب آخرین فتنه دشمن است چراکه هر اقدامی از حمله کردن، توطئه برای جداکردن کردستان و آذربایجان و توطئه برای راه اندازی انواع جنگ را ایحاد کردند اما این فتنه ها جواب نداد.

قناعت با بیان اینکه تمام هدف گذاری دشمن، بر مقوله اقتصاد و حجاب است، گفت: اقتصاد با وجود تغییراتی که در عرصه های بین الملی ایجاد شده است، طی دو سال آینده گشایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: دشمن با کار کارشناسی قصد ورود بر ذهن نوجوان ما را دارد، باید هوشمندانه و با ابزار رسانه و هنر بتوانیم جوان امروز را اقناع کنیم گرچه در خراسان جنوبی نشست های آزاداندیشی با موضوع حجاب برگزار می شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: وضعیت حجاب در استان خراسان جنوبی مطلوب است اما بد حجابی برای این استان متدین و انقلابی حتی به صورت محدود هم زیاد است.

قناعت افزود: توجه به فرمایشات رهبری در امر حجاب مهم است چراکه به گفته رهبری این موضوع حل می شود تنها دو قطبی مخالفان و موافقان نباید ایجاد شود.

وی افزود: ایران اسلامی در حوزه خانواده، اخلاق، کرامات انسانی و به ویژه بانوان الگو خواهد شد و باید آن را به کشورهای دیگر ارائه دهیم، همچنین ما شاهد فتح قله های موفقیت در عرصه های بین المللی هستیم.

 

 

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی خبرداد:

پرداخت ۵۵۳ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ در خراسان جنوبی

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل تسهیلات جزء ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ ، سال گذشته استان تاکنون مبلغ ۵۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش امروزخراسان جنوبی جواد اشرفی اظهار داشت: خراسان جنوبی در پرداخت این تسهیلات رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

وی گفت: از محل این تسهیلات هزار و ۲۷۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به استان تخصیص یافته که تاکنون ۹ هزار و ۳۱ پرونده به مبلغ ۹۳۵ میلیارد تومان به ۱۷ بانک عامل معرفی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: از این تعداد تاکنون پنج هزار و ۹۷۹ پرونده به مبلغ ۵۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان یعنی به حدود ۶۰ درصد پرونده‌های معرفی شده، تسهیلات پرداخت شده است.

اشرفی با اشاره به راستی‌آزمایی اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد در سطح ملی، گفت: این اقدام بی‌نظیر برای اولین بار توسط دولت سیزدهم رقم خورده است.

وی افزود: از آنجایی که فرمانداران مسئول نظارت بر ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها هستند، جلسات مربوطه را به صورت منظم برگزار کنند و نظارت جدی بر اشتغال ایجاد شده داشته باشند.

اشرفی به نقش بسزای تسهیلات تبصره ۱۶ در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: یکی از تاکیدات رئیس جمهور برنامه‌ریزی برای تحقق تعهد اشتغال یک میلیون نفری است که باید ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اولویت دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه دستگاه‌ها در حوزه اشتغال باید به سمت اشتغال کیفی برود، بیان داشت: در راستای این دغدغه طرح بورسیه صنعتی را در استان برنامه‌ریزی کردیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در قالب این طرح واحدهای تولیدی استان احصا کردیم که واحدهای تولیدی استان چه دانشجویان با چه تخصصی نیاز دارند که در دفترچه کنکور امسال این نیاز واحدها لحاظ خواهد شد و در صورت پذیرفته شدن بورسیه دانشگاه می شوند.

اشرفی با اشاره به همراهی نکردن بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، گفت: انتظار همراهی بیشتری از این بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی داریم تا مشکلی در روند تحقق اشتغال استان پیش نیاید.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*