گفته می شود

گفته می شود دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عملکرد موفق دولت در زمینه‌های مختلف، پیشنهاد کرد، دولت سیاست‌هایی که جواب نداده را تغییر دهد و کابینه را اصلاح کند. اسدالله بادامچیان با بیان این‌که «دولت به تحول و کابینه به اصلاح نیاز دارد»، گفت: دولت سیاست‌هایی که جواب نداده است را تغییر دهد. از سویی نباید اصرار کرد که افراد فقط از گروه خودی انتخاب شوند، زیرا افراد توانمند در گروه‌های دیگر هم وجود دارند. همین روش انتخاب افراد از گروه خودی برای دولت‌های خاتمی، احمدی نژاد و روحانی مشکل ایجاد کرد، در حالی که دولت شهید رجایی و باهنر و مرحوم مهدوی کنی از این شیوه استفاده نکرد و همه نیروهای سیاسی سالم و متخصص در دولت حضور داشتند

 

 

 

 

گفته می شود دولت نیوزیلند هم‌راستا با رویکرد خصمانه غرب علیه ایران به دلیل آنچه نقض حقوق بشر عنوان کرده است، چند مقام ایرانی را هدف تحریم‌های خود قرار داد. نانایا ماهوتا، وزیر امورخارجه نیوزیلند با انتشار پیامی در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد، این کشور چند مقام ایرانی دیگر را تحریم کرده است که بر اساس آن این افراد دیگر قادر به ورود به خاک نیوزیلند نخواهند بود. در این پیام آمده است که دولت نیوزیلند به دلیل آنچه نقض حقوق بشر در ایران عنوان کرده است، ممنوعیت سفر به این کشور را علیه ۱۸ مقام ایرانی صادر کرده که در مجموع تعداد مقامات ایرانی که دیگر امکان ورود به خاک نیوزیلند را نخواهند داشت به ۵۵ تن رسیده است

 

 

 

گفته می شود  پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام مشکل گزینه محبوب هواداران استقلال برای حضور روی نیمکت این تیم برطرف شد؛ بنابراین، جواد نکونام با پذیرفتن اشتباهاتی که در گذشته داشت و با مساعدت نهادهای ذیربط، عفو رهبری شامل حالش شد تا بتواند به فوتبال بازگردد. لازم به توضیح است که این عفو، در چارچوب عفو عمومی است که پیشتر با پیشنهاد قوه قضائیه با موافقت مقام معظم رهبری صورت گرفته بود. به این ترتیب و با توجه به اینکه از مدتی پیش توافقات لازم در این خصوص صورت گرفته بود، به نظر می‌رسد قرارداد نکونام با باشگاه استقلال به زودی رسما امضا خواهد شد.

 

 

 

گفته می شود جمعی از نمایندگان شناخته شده مجلس شورای اسلامی در مکاتبه‌ با وزیر صمت با اشاره به حواشی اخیر انتخابات اتاق بازرگانی ایران، خواستار ابطال این انتخابات شدند. متن نامه‌ای که به امضای حدود ۳۰ نفر از نمایندگان رسیده به این شرح است: احتراماً با توجه به گزارش واصله در خصوص انتخابات اخیر اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران لازم است دستور فرمایید با فوریت موضوع بررسی در صورت صحت گزارش و نسبت به ابطال انتخابات اتاق بازرگانی اقدامات شایسته به عمل آید. در این انتخابات برخلاف قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس مصوب تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ مجلس شورای اسلامی عمل شده است. مطابق شرایط مندرج در این قانون ریاست اتاق بازرگانی جزو مشاغل مهم و حساس محسوب می‌گردد و نهاد‌های نظارتی یک ماه فرصت دارند تا در خصوص صلاحیت نامزد‌ها اعلام نظر کنند. لکن طبق گزارش مستند عدم صلاحیت فرد منتخب به صورت کتبی به اتاق بازرگانی از سوی مراجع قانونی اعلام گردیده و ایشان علیرغم رد صلاحیت در انتخابات شرکت نموده است.

 

 

 

گفته می شود قاسم پور عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه بانک‌های عامل علیرغم اقدامات تقنینی مجلس و نظارت‌های پی درپی، همچنان در پرداخت وام ازدواج از اجرای قانون استنکاف می کنند، گفته بانک مرکزی مکلف است پس از ثبت نام متقاضیان، حداکثر ظرف ۱۵ روز کاری برای افراد تعیین شعبه کند و شعب بانکی نیز حداکثر ظرف ۱۰ روز مبلغ وام را برای متقاضی واریز کنند اما این مصوبه هم کامل اجرایی نشده است.

 

 

 

گفته می شود امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت در صفحه شخصی توییتر خود نوشته ماموریت یک‌ساله من به عنوان سخنگوی وزارت صمت پایان یافت. تلاش کردیم در این مدت باتعامل سازنده باتمام رسانه‌ها پاسخ اعتماد دکتر فاطمی امین را بدهم. صمت سال پرالتهابی را گذراند.

 

 

گفته می شود بررسی آمارها حاکی است که هفت میلیون و ۷۰۰ هزار فقره چک صادر شده در اردیبهشت ۴۸۱ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که در مقایسه با ماه قبل ارزش چک‌های مبادله‌ای ۴۶.۶ درصد رشد داشته است. در دوره مذکور ۲.۵ میلیون فقره چک به ارزش ۲۲۸ هزار میلیارد تومان در تهران مبادله شده که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌هاست و اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در رتبه‌های بعدی بالاترین چک‌های مبادله‌ای قرار دارند. همچنین براساس این گزارش از هفت میلیون و ۷۰۰ هزار فقره چک صادر شده در اردیبهشت ۱۴۰۲، حدود هفت میلیون و ۱۰۰ هزار چک به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد تومان وصول شده که در مقایسه با ماه قبل از نظر تعداد ۱۸ درصد و از نظر مبلغ ۴۴.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

گفته می شود عضو جبهه اصلاحات ایران گفته در جلسه اول جبهه اصلاحات با حضور اعضای جدید، تمام اعضا اصرار داشتند آقای نبوی ریاست جبهه اصلاحات را بر عهده بگیرد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*