گفته می شود

گفته می شود روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده به محتوای توافق احتمالی و “نزدیک” ایران و امریکا دست یافته است. هنوز هیچ منبع مستقل یا مقامات ایران یا امریکا محتوای این گزارش را تایید نکرده اند یا واکنشی نداشته اند. براساس توافق جدید، ایران غنی سازی اورانیوم بالاتر از ۶۰ درصد را متوقف می‌کند و در مقابل تهران، از طریق نمایندگانش، حملات علیه نیرو‌های امریکایی از جمله پیمانکاران امریکایی در سوریه و عراق را متوقف می‌کند. روزنامه نیویورک تایمز می‌گوید این موضوع را از مقامات ایرانی دریافت کرده است. همچنین به گفته همین منبع، ایران همکاری با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را افزایش می‌دهد و از فروش موشک‌های بالستیک به روسیه خودداری می‌کند. همچنین در چارچوب این توافق، ایران انتظار دارد امریکا از تشدید تحریم‌ها علیه اقتصاد ایران و از توقیف نفتکش‌های ایرانی خودداری کند. همچنین امریکا از صدور قطعنامه‌ها و تصمیمات و تحریم‌ها و مجازات‌های بین المللی در سازمان ملل متحد یا آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران به دلیل برنامه اتمی اش خودداری خواهد کرد. ایران زندانیان امریکایی را ازاد می‌کند و در مقابل امریکا هم میلیارد‌ها دلار پول توقیف و متوقف شده ایران در کشور‌های مختلف را آزاد خواهد کرد، اما از این پول‌ها تهران تنها می‌تواند برای اهداف بشردوستانه مثل خرید غذا و دارو، هزینه کند. در چارچوب توافق جدید، ۷ میلیارد دلار ایران در بانک‌های کره جنوبی هم آزاد، اما در یک بانک قطری نگهداری می‌شود و ایران می‌تواند از آن تنها برای خرید‌های بشردوستانه (از جمله غذا و دارو) هزینه کند.

 

 

 

گفته می شود نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه امروز تمامی ابزارهای نظارتی و کنترلی حوزه مسکن، تحت اختیار دولت است، عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای سامان دادن به بازار مسکن پای کار بیایند و تا زمانی که در انجام وظایف اجرایی پنجره واحدی نداشته باشیم، اثر مطلوبی را با کارهای مقطعی و جزیره‌ای شاهد نخواهیم بود. سازمان‌های نظارتی نیز باید از ظرفیت‌های موجود برای جلوگیری از فعالیت سوداگران و دلالان استفاده کنند. با وجود تصویب قوانین سه گانه مجلس در حوزه مسکن هیچ بهانه برای عدم ساماندهی بازار توسط دولت وجود ندارد. فرخی میکال خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در اثر نابه سامانی بازار مسکن، خرید خانه و حتی رهن و اجاره به رویا تبدیل شده است و کارمندانی که در گذشته با چند سال سابقه امکان و توان خرید خانه را داشتند، امروز در حسرت خرید خانه و تامین سرپناه برای خانواده‌هایشان هستند و با این اوصاف پس از ۵۰ سال کارکردن نیز توان خرید یک واحد ۲۰ متری را هم نخواهند داشت.

 

 

 

گفته می شود رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان این‌که یکی از اصلی‌ترین چالش‌های ما در صادرات به چین پایین بودن تنوع محصولات صادراتی است، توضیح داد: طبق آمارهای رسمی حدود ۳۰ درصد از کل صادرات غیرنفتی ایران به مقصد چین انجام می‌شود اما در همین آمار حدود ۹۰ درصد صادرات به کالاهای نفت‌پایه یا معدنی اختصاص دارد و تنها ۱۰ درصد از صادرات ما به چین را دیگر کالاها تشکیل می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین اهداف ما در راه‌اندازی این دفتر و نمایشگاه دائمی توسعه صادرات این قلم کالاهاست.

 

 

گفته می شود مدیرعامل یک شرکت خودروساز داخلی که به همراه رئیس جمهور و هیات سیاسی و اقتصادی کشورمان به آمریکای لاتین سفر کرده است، درباره دستاوردهای گروه خودروسازی سایپا در روزهای اول سفر به ونزوئلا، اظهار داشت: در سفر ۲ روزه رئیس جمهور به ونزوئلا و قبل از آغاز سفر وی به نیکاراگوئه، تفاهم نامه ای با دولت ونزوئلا برای تولید و صادرات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری طی ۵ سال منعقد و همچنین بنا شد در فصل جدید همکاری ها، کارخانه خودروسازی ونیراتو با مدیریت طرف ایرانی احیا شود.

 

 

گفته می شود همایش عفاف و حجاب ویژه اتباع و مهاجرین قم، اقلیتی که تعدادشان در سال‌های اخیر رو به افزونی می‌رود، در این همایش حاضران هرچند ایرانی نبودند ایستاده به سرود ملی کشور ایران ادای احترام کردند، احترامی که نشان از تبعیت قانون ایران اسلامی که یکی از این قوانین حجاب است. مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم درباره قانون حجاب برای اتباع گفت در صورت رعایت نکردن حجاب برخورد می‌شود ازجمله قطع شدن خدمات اجتماعی شان و حتی اخراجشان از کشور شود.

 

 

گفته می شود فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مذاکرات بدون واسطه با آمریکا داریم و مذاکرات باواسطه هم اگر موضوع خاصی باشد انجام می‌شود البته مذاکرات بدون واسطه به طور رسمی نیست، اما مواردی پیش بیاید معمولا صورت می‌گیرد. وی درباره نتایج مذاکره بدون واسطه با آمریکا گفت: این مذاکرات بیشتر برای این است که آن‌ها پو‌ل‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران را بدهند و در بحث زندانیان و مصادیق آن هم صحبت شده است و ایران هم موافق این مسائل است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*