گفته می شود

 

گفته می شود تحلیلگر مسائل اقتصادی و عضو هیأت علمی دانشگاه گفته در مساله‌ی ساخت و رونق مسکن یک آشفتگی وجود دارد. مساله‌ی مسکن در کشور ما با توجه به رکود طولانی که در این حوزه وجود داشته و سوداگری‌ که در آن بیداد می‌کند، نتوانسته نقش خود را در رشد اقتصادی و افزایش اشتغال ایفا کند. این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از این آشفتگی‌ها به سیاست‌ها، بخشی به قوانین مجلس، بخشی به نظارت‌های مجلس و برخی به قوانین شهری برمی‌گردد. خوش‌چهره گفت: احتکار و سوداگری در زمین و غیرواقعی بودن قیمت مسکن که ناشی از جریانات یکی دو دهه گذشته است، مسکن را به سمتی برده که آن را از یک کالای مورد نیاز و مصرفی مردم خارج کرده و دسترسی مردم به آن محدود شده است. اکنون مردم حتی اگر ۳۰ سال هم کار کنند، نمی‌توانند خانه‌دار شود.

 

 

 

 

 

گفته می شود رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، گفته وقتی ما گسست‌های اجتماعی را مشاهده می‌کنیم، باید بفهمیم که ظاهراً یک مقداری از راه امام فاصله گرفتیم، چون امام نشان داد که می‌شود در بین همین ملت به بهترین شکل همبستگی و پیوستگی عمیق را در جامعه به وجود آورد.

 

 

 

گفته می شود در پی  غرق شدن یک قایق در شمالِ ایتالیا و مشخص شدن اینکه  چهار تن از کشته شدگان افسران اطلاعاتی موساد و ایتالیا بوده‌اند، رسانه‌های اسرائیلی، ایتالیایی و فرانوسی در روایات مختلف هدف دیدار افسرانِ اطلاعاتی موساد و ایتالیا را محدود کردن فناوری نظامی ایران عنوان کردند.

 

 

 

گفته می شود سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توصیه اخیر وزارت خارجه آذربایجان به شهروندانش درباره سفر به ایران نوشته این همان سیاستی است که رئیس‌جمهور رژیم جعلی، کودک‌کُش و اشغالگر صهیونیستی اخیرا در سفر به باکو در پیش گرفت.

 

 

 

گفته می شود خبرگزاری شینهوا چین در گزارشی نوشته رئیس کل بانک مرکزی ایران گفته است که ایران نمی تواند به دلیل تحریم های «یکجانبه و غیرقانونی» آمریکا و رعایت مصالح ملی، به صندوق بینالمللی پول (IMF) دسترسی به برخی از داده های طبقه بندی شده اقتصادی خود را فراهم کند. محمدرضا فرزین، این سخنان را در نشستی با کریستالینا جورجیوا – رئیس صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن دی سی بیان کرد.

 

 

 

 

گفته می شود سخنگوی طالبان گفته «نیرو‌های ما به‌ویژه نیرو‌هایی که در مناطق مرزی فعالیت می‌کنند، بسیار آموزش دیده‌اند. متأسفانه این حوادثی که بار‌ها رخ می‌دهد و چندبار تکرار شده، دلیلش آن نیست که نیرو‌های ما بی‌توجهی کرده و یا آموزش دیده نیستند.» مجاهد در مورد درگیری‌های اخیر مرزی، طرف ایرانی را مقصر خواند و ادعا کرد که «این درگیری‌ها ناشی از ایجاد مزاحمت از سوی نیرو‌های ایرانی و گشودن آتش در گام اول، از سوی آن‌ها، بوده است.» وی گفت: «نیرو‌های ایرانی همیشه اولین تیر‌ها را شلیک می‌کنند و برای ما مزاحمت ایجاد می‌کنند، و نیروهای‌ ما را مجبور به واکنش می‌کنند… ایران باید روی نیرو‌های خود تمرکز کند تا تفاوت‌های ظریف موجود را درک کنند و بدانند که احتیاط در مناطق مرزی، ضروری است.»

 

 

 

 

گفته می شود عضو هیات نمایندگان استان کرمان در مجلس با اشاره به اوضاع تامین آب در استان کرمان اظهار داشته استان کرمان در دل کویر لوت قرار دارد و تقریبا سفره‌های آب زیرزمینی خود را به خاطر عمق و شوری بالا و یا به خاطر تلخی و اسیدی شدن آب از دست داده است؛ بنابراین، امیدی به سفره‌های آب زیرزمینی در استان نیست. وی افزود: ممکن است به صورت ناپایدار و مقطعی بتوانیم از آب زیرزمینی استفاده کنیم اما برای بلندمدت آبی موجود نیست.

 

 

 

گفته می شود رضا نصری، حقوقدان بین الملل در  واکنش به انتصاب نماینده جمهوری اسلامی ایران به عنوان نائب رئیس هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفته ایران بارها نایب‌رئیس مجمع عمومی بوده. در زمان سفارت دکتر ظریف، ایشان دو یا سه سال عهده‌دار این سمت بود. مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت نیویورک با اجماع، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نائب رئیس هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب کرد.

 

 

 

گفته می شود شرکت لوک‌اویل روسیه اعلام کرد که تولید نفت از میدان نفتی غرب قرنه ۲ عراق را با اجرای یک طرح توسعه به ۴۸۰ هزار بشکه در روز رسانده است. این شرکت دو پد خوشه‌ای که بزرگ‌ترین پدهای نصب‌شده در میدان نفتی قرنه ۲ عراق به‌شمار می‌روند را مورد استفاده قرار داده و باعث افزایش برداشت نفت از این میدان شده است. این شرکت روسی از سال ۲۰۱۴ در حال همکاری با عراق است و در روند برداشت نفت از میدان نفتی غرب قرنه ۲ همکاری داشته است.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*