گفته می شود

گفته می شود خبرنگار اجتماعی تبیان با پیگیری و جستجو با چند دلال نوزاد صحبت کرده و اطلاعات عجیبی به دست آورده است. وی نوشته دلال‌ها تیم جستجو دارند و معمولا در تمام شهرهای ایران پراکنده هستند. هزینه‌ها نسبت به خواسته گیرنده نوزاد بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تغییر می‌کند. نکته تلخ ماجرا هم افرادی هستند که برای خلاص شدن از نوزاد، آن را بدون هیچ هزینه‌ای واگذار می‌کنند. دختر و پسر بودن تاثیری بر قیمت‌ها نداشته و مهم‌ترین ملاک،سلامت کودک است.این روند واگذاری به کام برخی‌ها مادرها خوش آمده و از آن به عنوان یک شغل استقبال می‌کنند. دلال‌ها در برخی از مراکز ناباروری حضور دارند و با هماهنگی دکتر و بدون اطلاع بیمارستان این خرید و فروش را انجام می‌دهند.

 

 

 

گفته می شود ترانزیت گازوئیل از ایران به افغانستان تا ماه گذشته انجام می‌شد؛ اما به گفته محمدمهدی جوانمرد، مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور افغانستان با تابناک این فرایند در حال حاضر متوقف شده است و هفته آینده تکلیف ازسرگیری ترانزیت گازوئیل به این کشور مشخص می‌شود.

 

 

 

گفته می شود معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در خصوص قیمت‌های دستوری گفته امروز تحریم‌های پرفشار خارجی و سابقه تورم که قبل از انقلاب آغاز شده، اقتصاد کشور را تورمی کرده است و در این شرایط، سیاست‌های پولی به‌ تنهایی کارایی ندارد و نیاز به اقدامات دیگری هم در کنار سیاست‌های پولی و موازی است. رضایی ادامه داد: در این شرایط، عده‌ای با احتکار، قیمت‌گذاری و قیمت‌سازی فشاری مضاعف بر شرایط تورمی کشور وارد می‌کنند. وی تصریح کرد: کنترل قیمت و نظارت لاجرم به وجود می‌آید و لازمه برون‌رفت از قیمت دستوری، مشارکت بخش خصوصی، اتحادیه‌ها، اصناف و انجمن‌هاست؛ در نهایت اگر بازار قاعده‌مند در کشور ایجاد شود، قیمت‌ها خودبه‌خود واقعی می‌شوند.

 

 

 

گفته می شود رئیس‌کل بانک مرکزی ایران در دیدار با کریستالینا جورجیِوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: در سال ۱۴۰۱ با اعمال سیاست‌های پولی، اعتباری و ارزی موثر توسط بانک مرکزی میزان رشد نقدینگی کشور با کاهش ۹ واحد درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به محدوده ۳۰ درصدی رسید. فرزین ابراز امیدواری کرد که با تداوم برنامه‌های اصلاح سیاست‌ها تثبیت اقتصادی، کاهش قابل توجه تورم و قرار گرفتن در کانال ۳۰ درصد در سال جاری تحقق یابد.

 

 

 

 

گفته می شود داریوش فرمانی در پی حضور برخی گردشگران بدون رعایت شئونات اسلامی در تکیه معاون‌الملک کرمانشاه، اظهار کرد: این گردشگران با حضور بموقع پرسنل اداره‌کل در محوطه ضمن تذکر لازم به بیرون از مجموعه هدایت شدند. وی افزود: اینجانب به دنبال اطلاع از این موضوع ضمن تاکید ویژه به همکاران و افزایش نظارت بر حضور گردشگران مسئول تکیه را عزل و دستورهای لازم را برای بررسی هرگونه تخطی و کوتاهی صادر کردم. سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه احترام به موازین شرعی و قانونی کشور خط قرمز همه ماست، گفت: با توجه به حساسیت موضوع در ایام پیک سفر، افزایش تعداد پرسنل شیفت و نگهبان مجموعه‌ها در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

گفته می شود مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفته مصرف روزانه بنزین ۱۱۰ میلیون لیتر است و مصرف و تولید سربه‌سر شده‌اند؛ سالانه بیش از یک میلیون خودرو عرضه می‌شود و هیچ خودرویی هم اسقاط نمی‌شود، در صورت ادامه همین روند، ما به ناترازی بنزین خواهیم رسید و واردکننده خواهیم شد.

 

 

 

گفته می شود نیکزاد گفته به دستور ریس جمهور در شورای پول و اعتبار، مصوب شد، میزان تسهیلات نهضت ملی مسکن در تمام کشور به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یابد. وی افزود: تاکید رئیس جمهور بر اقساط پلکانی تسهیلات بوده است، به طوریکه قسط اول کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق کارمندان و کارگران باشد. نیکزاد همچینن خبر داد، تصمیم گرفته شد با ورود منابع صندوق ملی مسکن به اعتبارات بانکها، سود نرخ تسهیلات نهضت ملی مسکن از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش یابد.

 

 

 

گفته می شود در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، چین با ۲.۴ میلیارد دلار واردات، اصلی‌ترین واردکننده کالا از ایران بوده و در همین مدت عراق با ۱.۲ میلیارد دلار در رتبه دوم و ترکیه، امارات متحده عربی و هند در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در میان صادرکنندگان اما چین با فاصله‌ای کم از امارات متحده عربی سبقت گرفته و به اصلی‌ترین صادرکننده کالا به ایران بدل شده است. پس از امارات که در رده دوم قرار گرفته نیز ترکیه، آلمان و روسیه دیده می‌شوند. به این ترتیب، آلمان تنها کشور اروپای غربی است که در میان شرکای اصلی تجاری ایران همچنان حضور دارد. از سوی دیگر روسیه نیز توانسته نام خود را به فهرست اصلی‌ترین شرکای تجاری ایران اضافه کند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*