گفته می شود

گفته می شود معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار با اشاره به وضعیت نامناسب تأمین آب شرب در منطقه سیستان گفته براساس معاهده سال ۵۱ میان ایران و افغانستان، دولت افغانستان موظف به دادن حق‌آبه ایران از سرمنشأ آبی در این کشور است، اما در زمان ریاست‌جمهوری اشرف غنی، سد کمال‌خان در این کشور به بهره‌برداری رسید و امروز نیز شاهدیم که حتی سرریز این سد نیز به‌ سمت گودزره هدایت می‌شود تا عملاً حقوق حقه ایران کامل زائل شود. نماینده چابهار در مجلس ادامه داد: این مساله باعث شده است در ماه‌های اخیر سیر مهاجرت از شهرستان‌های سیستان سرعت بالاتری بگیرد و طرف افغان نیز به‌ جای همکاری سازنده، با بی‌احترامی به ملت ایران می‌گوید: “بروید دعا کنید که باران ببارد”.

 

 

گفته می شود معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه نخست ایران در ذخایر نفتی دنیا و جایگاه چهارم کشورمان در زمینه گاز، تصریح کرد: چند هزار میلیارد دلار دارایی در حوزه نفت داریم که فقط به آن نگاه می‌کنیم و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌بریم.

 

 

گفته می شود جبار کوچکی نژاد نماینده مجلس با بیان اینکه کنترل بازار از دست دولت خارج شده است، بیان کرد: به واقع دولت با دست خود اجناسی از قبیل آب، برق و گاز را گران می کند و در پی این رویکرد به عنوان مثال شهرداری ها کرایه تاکسی  و اتوبوس را افزایش می دهند  که باید دانست همه این بخش ها جزئی از دولت هستند و به نوعی در گرانی ایجاد شده نقش دارند.

 

 

 

گفته می شود فرزین گفته اگر به دنبال کاهش نرخ تورم و هدایت این نرخ به کانال‌های زیر ۴۰ درصد هستیم، یکی از مهم‌ترین متغیر‌ها در این باره نرخ ارز است. البته نرخ ارز بسیار متأثر از انتظارات، دیپلماسی اقتصادی و منابع ارزی ما در خارج از کشور است؛ بنابراین باید مجموعه‌ای از سیاست‌ها را محقق کنیم که بخشی از آن در دولت و حاکمیت است. تا اینگونه بتوانیم انتظارات تورمی و همزمان نرخ تورم را کاهش دهیم. البته باید یادآوری کنم که تحقق کاهش نرخ تورم امر دشواری است، چراکه چهار سال است تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرده‌ایم.

 

 

 

گفته می شود حمید حسینی ‏عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و عراق درباره ممنوعیت مبادله با دلار در عراق اظهار کرد: هیچ‌ یک از خبرگزاری‌های رسمی هیچ خبری درباره این مساله منتشر نکرده‌اند و این خبر تنها توسط برخی مبادی غیررسمی منتشر شده است. البته مشاهدات میدانی دیروز در کشور عراق نشان‌دهنده این بود که برخی از صرافی‌ها بیان کرده‌اند که مبادلات داخلی کشور عراق نباید با ارز باشد و معاملات داخلی باید با دینار انجام شود. اما حقیقت این است که اقتصاد کشور عراق دلارزده است و مبادلات داخلی این کشور بیشتر نقدی انجام می‌شود؛ بنابراین، امکان اجرایی شدن چنین تصمیمی در کشور عراق به سختی ممکن است.

 

 

 

گفته می شود  آیت‌الله نوری‌همدانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار با رئیس دفتر رئیس جمهور و مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: بنده هیچ حرف و سفارشی جز خدمت به مردم و حل مشکلات معیشتی مردم ندارم و امروز هیچ اولویتی را بالاتر از حل مشکلات اقتصادی مردم نمی‌دانم. وی درباره وضعیت حجاب نیز افزود: حکم وجوب حجاب مشخص است، منتهی در برخورد با منکر بی‌حجابی باید دقت شود. این پذیرفته نیست که ما در جامعه به مردم تذکر دهیم و برخورد کنیم، اما وضع حجاب بعضی از برنامه‌های صدا و سیما و ادارات به شکل دیگری باشد

 

 

 

 

گفته می شود شهریه‌های درخواستی برخی مدارس غیرانتفاعی برای مهر ۱۴۰۲ با افزایش قابل‌توجه همراه بوده و همین موجب شگفتی و البته سردرگمی خانواده‌ها شده است؛ برخی مدارس شهریه ۶۰، ۵۳ و ۵۰ میلیون تومانی برای ثبت‌نام در دبستان دارند

 

 

 

گفته می شود شکیب شجره، بازیگر سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری، به روایت حضورش در برنامه دورهمی مهران مدیری پرداخت و برخی از مواردی که گفته و سانسور شده است را فاش کرد. پرویز پرستویی بعد از افشاگری شکیب شجره در مصاحبه با تی وی پلاس درباره سانسور اسمش در برنامه دورهمی نوشت: «آقای شکیب شجره عزیز، بازیگر خوب و دوست داشتنی، مصاحبه شما رو با عنوان اسم بنده که در «دورهمی» سانسور شد را دیدم، اصلا” شاخ در نیاوردم، چون مجری دورهمی را خوب می‌شناسم، چندین بار از بنده دعوت شد و تمایلی به شرکت در این برنامه نداشتم، خوب این سانسور اسم خیلی غیرعادی نیست!»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*