گفته می شود

گفته می شود جواد مرندی، میلیونری که به صورت گسترده‌ای در امور خیریه و کمک به حزب محافظه‌کار انگلیس فعال بوده، متهم به دست داشتن در یکی از بزرگترین پرونده‌های پولشویی این کشور شده است. روزنامه ایونینگ استاندارد بریتانیا گزارش داد که پرونده او از سال ۲۰۲۱ در جریان بوده، اما این تاجر سرشناس که متولد ایران و بزرگ‌شده بریتانیا است، از دادگاه خواسته بود که نامش در این پرونده علنی نشود؛ چرا که این موضوع به تجارت و شهرت او لطمه «جبران‌ناپذیر» وارد می‌کند. اکنون دادگاه به این خاطر که او «فرد تاثیرگذاری» بوده، تصمیم گرفته است نامش در پرونده پولشویی علنی شود. این تاجر که هم‌زمان صاحب‌ امتیاز «مک دونالد»، بزرگترین شرکت فست فود زنجیره‌ای جهان در آذربایجان است، متهم شده که ده‌ها میلیون دلار «پول کثیف» شرکت‌های متعلق به اولیگارشهای آذربایجانی به حساب او واریز شده است.
گفته می شود اداره حسابرسی ملی پاکستان که آژانس مقابله با اختلاس است، اخطاریه‌ای برای عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور روز سه شنبه صادر کرد و از وی خواست تا در تحقیقات در ارتباط با پرونده اختلاس یک زمین همکاری کند. از وی خواسته شده تا اسناد معتبر ارائه کند و به سوالات مرتبط با این اتهامات پاسخ دهد.

 

 

 

گفته می شود وزارت خارجه آمریکا برای اطلاعاتی که به بازداشت یا محکومیت یک هکر روسی منجر شود، ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرد. میخائیل ماتویِف به این متهم است که در ۲۰۲۱ با یک باج‌افزار به اداره پلیس واشنگتن حمله کرده است، حمله‌ای که به درز اطلاعات محرمانه پلیس منجر شد.

 

 

 

گفته می شود مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه اخیراً خبری مبنی بر اینکه حزب موتلفه از شما در انتخابات پیش‌روی مجلس حمایت نخواهد کرد، گفت: خیر، چنین موردی مطرح نشده و این گمانه‌ای است که خبرنگاران مطرح می‌کنند. بنده مصاحبه ترقی را خواندم، او به چنین موردی اشاره نکرده است. او افزود: در جلسه حزب موتلفه مطرح شد که برای حمایت از نمایندگان در انتخابات آینده مجلس، ابتدا عملکرد آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. خود بنده هم یکی از نمایندگان هستم و بحث شخص من نیست. میرسلیم در پاسخ به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم داوطلب خواهید شد، تصریح کرد: نه انشاءالله داوطلب انتخابات مجلس دوازدهم نخواهم شد.

 

 

گفته می شود وزیر کشور گفته به دستگاه‌های ملی و استانی تأکید شده است که در خصوص کاهش به کارگیری مدیران میانی به جا مانده از دولت قبلی تلاش بیشتری شود. احمد وحیدی وزیر کشور درباره تغییر مدیران میانی گفت: علی‌رغم روی کار آمدن دولت سیزدهم در برخی از بخش‌های کشور، در کاهش استفاده از مدیران و مسئولین میانی دولت قبل و نیز تغییرات و جابجایی‌های صورت پذیرفته، سرعت‌مان کند است و متأسفانه استقرار مسئولین دولت سیزدهم در برخی نقاط با سرعت خوبی پیش نرفته است. وی افزود: به دستگاه‌های ملی و استانی تأکید شده است که در خصوص کاهش به کارگیری مدیران میانی به جا مانده از دولت قبلی تلاش بیشتری صورت بگیرد.

 

 

 

گفته می شود ژیلا امیرشاهی، مجری باسابقه به خانه برمی‌گردیم روز گذشته با انتشار ویدئویی اعلام کرد که در کانادا حضور دارد و  کلاس‌های آموزش فن بیان و سخنرانی را در شهر ونکوور برگزار خواهد کرد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*