گفته می شود

گفته می شود نصراللهی عضو شورای عالی اطلاع رسانی دولت و رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد تاکید کرده به تصمیمات هیات نظارت بر مطبوعات احترام می‌گذاریم؛ اگرچه انتقادات جدی به روزنامه سازندگی دارم، اما توقیف آن را غیرسازنده می‌دانم که هزینه آن بیش از سود آن است. وی در ادامه گفت: توقیف سازندگی را غیرسازنده می‌دانم و محدود کردن رسانه‌ها برای پرداختن به مسائل اصلی، موجب می‌شود رسانه‌ها به مسائل فرعی و حاشیه‌ها بپردازند. علاوه بر این کشور در این شرایط حساس از مشارکت رسانه‌ها در جهادتبیین و کمک به حل مشکلات محروم شود. بخش‌های نظارتی با سعه صدر تلاش کنند مشکلات را با تعامل بیشتر حل کنند.

 

 

 

گفته می شود سخنگوی وزارت صمت اظهار داشته از روز شنبه به مدت یک هفته در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از متقاضیان خرید خودرو‌های وارداتی خارجی ثبت نام خواهیم کرد؛ برخی از شرایط ثبت نام اینگونه است که متقاضی باید دارای گواهینامه رانندگی باشد و در ۴۸ ماه گذشته خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی یا بورس کالا نداشته باشد.

 

 

گفته می شود نورنیوز، رسانه شورای عالی امنیت ملی درباره ماجرای پیامک مشکوکی که باعث رخداد سفارت آذربایجان شد توضیح داد. صفحه توئیتری نورنیوز، رسانه شورای عالی امنیت ملی نوشته پیامک دروغ خانواده همسر آذربایجانی فرد حمله کننده به سفارت آذربایجان در تهران مبنی بر پنهان شدن همسر او در محل سفارت، اصلی‌ترین عامل تحریک این فرد که از تعادل روانی کافی نیز برخوردار نیست برای حمله بوده است. چرا باکو به این اقدام مشکوک شهروندانش رسیدگی نمی‌کند؟

 

 

 

گفته می شود عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص شایعه اختلاس فولاد مبارکه اصفهان عنوان کرده مقام معظم رهبری در خصوص مطرح شدن اختلاس ۹۲ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه بسیار ناراحت شدند و از آقای قالیباف خواستند بررسی و از نمایندگانی که دروغ گفتند شکایت کنند. این اختلاس نبود، دروغی بود که باعث بی‌اعتمادی مردم شد. ما قصد داشتیم ۱۷.۵ درصد سهام دولت در فولاد مبارکه را واگذار کنیم که وزیر صمت ۴۰ دقیقه توضیح دادند نباید این اتفاق بیفتد. از طرف دیگر بیان می‌کنند که نمایندگان مجلس مدام برای پست‌های مختلف به من می‌گویند چه کسی را بگذارم و من را به خاطر فولاد مبارکه استیضاح می‌کنند. امیرآبادی فراهانی افزود: در خصوص موضوع اختلاس ۹۲ هزار میلیارد تومانی هم که اصلا چنین چیزی نبود. گروه تحقیق و تفحص که برای بررسی رفته بود با چند عدد برخورد کرد که عدد اول ۵۷ هزار میلیارد تومان تخفیف فولاد به خودروسازان از طریق وزرای مختلف بود. وزیر صمت تصور کرده که اگر فولاد ورق را به سایپا و ایران‌خودرو با این قیمت بدهد، قطعا خودرو گران می‌شود، بنابراین مابه‌التفاوت عددی که گران نکرده، ۵۷ هزار میلیارد تومان شده که در فضای مجازی به عنوان اختلاس اعلام شد. از دیگر مواردی که دشمن به آن ضریب داده بحث افزایش ۵۰ درصدی حقوق نمایندگان است. ما هیچ گاه حقوق نماینده را بیش از حقوق کارمندان اضافه نمی‌کنیم.

 

 

گفته می شود یک رسانه آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن از تحریم‌ها علیه صداوسیمای ایران چشم‌پوشی کرده است. پایگاه خبری واشنگتن فیری بیکن به یک اطلاعیه خطاب به کنگره آمریکا دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا در تاریخ ۱۵ فوریه سازمان صداوسیمای ایران را از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران معاف کرده است. این معافیت به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اجازه انجام فعالیت‌های اقتصادی می‌دهد و به این سازمان، این امکان را می‌دهد تا با انتشار آگهی‌های تجاری، منافع مالی داشته باشد. این معافیت‌ها همچنین به سازمان صداوسیما این اجازه را می‌دهد تا آزادانه تراکنش‌های مالی خود را پیگیری کند.

 

 

گفته می شود عزت اله اکبری تالارپشتی درباره ایجاد سازمان بازرگانی، گفته متأسفانه در حال حاضر دولت نمی‌تواند بازار را کنترل کند و اگر موضوع تنظیم بازار از وزارتخانه‌های مربوطه گرفته شود و مسئولیت آن به سازمانی ذیل ریاست جمهوری داده شود، مشکل همچنان حل نمی‌شود زیرا رئیس‌جمهور فرصت چنین کارهایی را ندارد. نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید تنظیم تولید را در اولویت خود قرار دهد و تنظیم بازار را به مردم و بخش خصوصی واگذار کند. دولت تولید را رها کرده و می‌خواهد بازار را تنظیم کند؟!

 

 

گفته می شود علی صالح آبادی رئیس کل سابق بانک مرکزی و رئیس اسبق سازمان بورس، به عنوان مدیرعامل یک شرکت بورسی معرفی شد. وی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه انتخاب و جایگزین سید بابک ابراهیمی شد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*