گفته می شود

گفته می شود سخنگوی شورای نگهبان، خبر کارت زرد شورا به برخی نمایندگان مجلس را تکذیب کرد و گفت: این خبر تحلیل رسانه ای است و ارتباطی به شورای نگهبان ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، طحان نظیف در گفت‌وگو با روزپلاس گفت: ما در شورای نگهبان کارت زرد و قرمز و چیزهایی از این موارد نداریم و اساسا قانون چنین چیزی را پیش بینی نکرده است.

 

 

 

گفته می شود جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس در توییتر نوشته آقایان سوپرانقلابی! اجازه هست درباره قیمت دلار و گرانی‌های افسارگسیخته سوال بپرسم؟ یا مثل قبل برچسب بارانم می‌کنید و پرونده سازی برای رد صلاحیتم؟

 

 

گفته می شود نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفته وضعیت فعلی به تنهایی محصول دولت شما نیست که فقط شما مورد سرزنش قرار بگیرید، اما قیمت دلار طی مدت کوتاهی ۵۰ برابر شده و در دولت شما قیمت آن ۹۰ درصد رشد داشته است؛ مردم ثابت کردند به نظام و رهبری وفادارند، اما همین مردم از دولت شما و همه دولت‌های جمهوری اسلامی ایران گلایه دارند. مردم خدمات دولت‌ها را انکار نمی‌کنند، اما از مجلس و دولت‌های فعلی و گذشته گلایه دارند.

 

 

گفته می شود نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفته تیم اقتصادی دولت کار را رها کرده، نرخ ارز سر به فلک کشیده و هر روز از ارزش پول ملی کاسته می شود. موج تورمی جدیدی در راه است و تیم اقتصادی دولت تماشاچی است.

 

گفته می شود خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو دیپلمات بلند پایه مدعی شده بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران هفته گذشته اورانیوم ۸۴ درصد غنی‌شده را شناسایی کرده‌اند. این شبکه آمریکایی به نقل از دو دیپلمات ارشد ادعا کرد، بازرسان آژانس در ایران هفته گذشته اورانیوم غنی شده‌ای را شناسایی کردند که زیر حد نصاب لازم برای یک سلاح هسته‌ای است. این رسانه مدعی است، تا به امروز این بالاترین میزان یافت شده توسط بازرسان آژانس در ایران است و این غلظت (۸۴ درصد) فقط ۶ درصد کمتر از حد لازم برای یک سلاح است.

 

 

گفته می شود درحالی که از روز گذشته، شائبه حضور مدارس خیرساز در لیست مولدسازی اموال دولت بین برخی خیرین ایجاد شده است، رییس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که این مدارس در لیست طرح‌هایی قرار گرفته‌اند که باید تکمیل شوند و به‌هیچ وجه قصد فروش یا تهاتر آن‌ها وجود ندارد.

 

 

گفته می شود محسن کریمی معاون بین‌الملل بانک مرکزی در حاشیه نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا توافق بانکی مالی بین ایران و چین در سفر اخیر رئیس جمهور انجام شده است یا خیر، اظهار کرد: همه توافقات بانکی در این چارچوب محرمانه است و بنا نداریم این گونه همکاری بانکی را بین ایران و چین اعلام کنیم، چون باعث بروز چالش در تحقق آن می‌شود.

 

 

گفته می شود رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با دادستان کل کشور گفته به زودی موضوع کیفیت گوشت وارداتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ اگر قرار است نیاز مردم را تامین کنیم باید کالای وارداتی از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه درصد چربی گوشت گوسفندی وارداتی بسیار بالاست، عنوان کرد: به جای واردات باید دام مازاد دامداران داخلی در قالب خرید تضمینی خریداری می‌شد تا از خروج ارز جلوگیری کنیم.

 

 

 

گفته می شود رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به قیمت دلار گفته تصمیم تعیین نرخ ارز ثابت برای اقتصاد کشور مغایر با ماده ۲۰ قانون احکام دائمی و خلاف مصوبات مجلس است. همچنین ما سیاست ثبات نرخ ارز را داریم، اما ثبات ارز را مشاهده نمی‌کنیم! و این موارد به اقتصاد کشور لطمه‌های سنگینی وارد می‌کند. سیاستی که دولت مشغول به اعمال آن است، به نوعی سرکوب طرف عرضه بوده و این در حالی است که ما نیاز به منابع ارزی داریم. همچنین این سیاست به نوعی طرف تقاضای ارزی را سرکوب می‌کند.

 

 

گفته می شود دادستان کل کشور در نامه‌ای به دادستان قم، از احتمال عمدی بودن مسمومیت دانش‌آموزان مدارس دخترانه سخن گفت. در بخشی از این نامه آمده است: اخبار به دست آمدهاز یک جریان نگران کننده نوعی مسمومیت در بعضی از مراکز آموزشی قم، نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد که قابل توجه و پیگیری دقیق است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*