گفته می شود

گفته می شود در حالی که گمانه زنی‌ها از احتمال تغییر معاون ارزی بانک مرکزی حکایت دارد، برخی خبر‌های غیررسمی نیز حاکی از آن است که سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در آستانه برکناری یا استعفا قرار دارد و گفته می‌شود وزارت بازرگانی نیز در آستانه شکل گیری است.

 

 

گفته می شود تصمیم جدید کمیسیون تلفیق بودجه برای اختصاص ماهانه ۱۵ لیتر بنزین سهمیه بنزین به هر عضو خانوار بدون خودرو، بار مالی ۳۰ همت در بودجه برای دولت خواهد داشت. از سوی دیگر با توجه به برابری تولید و مصرف بنزین و احتمال ناترازی بنزین، به احتمال زیاد در سال آینده دولت مجبور به واردات بنزین می‌شود و این بار مالی ۳۰ همت هم می‌تواند در بخش درآمد‌ها و هزینه‌های دولت، مشکلاتی را به وجود آورد؛ بنابراین، باید منتظر ماند تا مشخص شود که در نهایت این مصوبه در قانون بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد یا خیر؟ چالشی که گفته می‌شود، به دلیل بار مالی ۳۰ هزار میلیارد تومانی در سال، با استقبال دولت مواجه نخواهد شد. هرچند باید در نظر داشت که با توجه به عدم تغییر قیمت بنزین در سال آینده، مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق به نوعی یک یارانه جدید محسوب می‌شود که برخی کارشناسان، به عدم تامین منابع مالی آن انتقاد دارند.

 

 

 

گفته می شود پژو ۵۰۴ معروف در پارکینگ بهزیستی «خاک» می‌خورد! این پژو ۵۰۴ سفید که متعلق به محمود احمدی نژاد است، در زمان ریاست جمهوری وی برای ساخت مسکن برای معلولان به مزایده گذاشته شد که حاشیه‌های زیادی به همراه داشت. حالا مسئولان بهزیستی می‌گویند این خودرو بدون اینکه آورده‌ای برای معلولان داشته باشد، گوشه پارکینگ بهزیستی خاک می‌خورد. اسفندماه سال ۸۹ رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی خبر دادند که یک ایرانی با پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، خودروی شخصی محمود احمدی‌نژاد را که به منظور تأمین مسکن معلولان به مزایده گذاشته شده بود، خرید. همان زمان، هفته نامه «۹ دی» متعلق به حمید رسایی، نماینده حامی دولت در مجلس آن دوره نوشت: «شنیده شده است فردی که خودروی احمدی نژاد را خریداری کرده، در سال‌های گذشته تنها دارایی اش یک سوله بوده که به عنوان انبار و کارهای کوچک صنعتی استفاده می‌کرده است. به تدریج نامبرده از طریق ارتباطات مختلف دولتی به ثروت کلانی دست پیدا می‌کند. وی در حال حاضر ۳۰درصد سهام بانک گردشگری و ۳۴درصد بانک سامان و بخشی از سهام ایران خودروی تبریز و شرکت هواپیمایی آتا را دارد.» فروردین سال ۹۰ این هفته نامه همچنین اعلام کرد که خریدار خودروی محمود احمدی‌نژاد، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به شبکه بانکی ایران بدهکار است.

 

 

 

گفته می شود رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر ضمن تاکید و توصیه بر اینکه مردم به هیچ وجه به سمت خرید سکه نروند، گفت: متاسفانه در هیچ کجای دنیا، تا این حد که بانک مرکزی ایران ضرب سکه انجام می‌دهد، ضرب سکه ندارد و سکه در اختیار عموم مردم قرار نمی‌دهد. طبق آخرین آمار از ابتدای انقلاب تاکنون ٨٠ میلیون واگذاری سکه انجام شده که به عبارتی به ازای هر نفر یک سکه بهار آزادی است، در حالی که از منظر ما که صنعتگر هستیم، نباید تا این حد ضرب سکه صورت می‌گرفته است. سکه یادبود باید در تعداد کم باشد و ارزش آن حفظ شود اما این روزها خرید و فروش سکه تبدیل به یک معامله رایج شده و فرهنگ مردم به سمت واسطه‌گری رفته است.

 

 

گفته می شود نخست وزیر عراق گفته تلاش ها برای نزدیک کردن رویکردهای ایران و عربستان ادامه دارد و دیدارهای دو طرف به زودی از سر گرفته خواهد شد.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*