اخبار خراسان جنوبی

مهر تایید صلاحیت دوباره استانداری خراسان جنوبی بر حکم شهردار بیرجند

معاونت‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی طی نامه‌ای صلاحیت دکتر مهدی بهترین در کسوت شهردار بیرجند را تایید کرد.

مهر تایید صلاحیت دوباره استانداری خراسان جنوبی بر حکم شهردار بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند؛ مهر تایید دوباره بر صلاحیت شهردار بیرجند از سوی استانداری خراسان جنوبی زده شد.

طی نامه ای از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی و با امضاء مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی صلاحیت دکتر مهدی بهترین شهردار بیرجند دوباره تایید و به سازمان بازرسی استان نیز اعلام شد.

 به دنبال زمزمه‌های برخی از اعضاء شورای اسلامی شهر بیرجند مبنی بر رد صلاحیت شهردار بیرجند صلاحیت دکتر بهترین از سوی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی مورد بررسی قرار گرفت و مجدد تایید شد.

لازم به ذکر است بررسی های لازم در خصوص فرآیند انتخاب، انتصاب و صدور حکم شهردار بیرجند در دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی انجام و مراتب با قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و شهرداران و همچنین با آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار هیئت وزیران تطبیق داده شد و  هیچگونه نقض مقررات و تخطی از قانون ملاحظه نشده است.

 

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

اختصاص هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتعالزایی در استان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از اختصاص هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار به استان در قالب تسهیلات اشتغالزایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جواد اشرفی با اعلام این خبر در جلسه تجلیل از کار آفرینان دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری برای ایجاد اشتغال در استان حدود هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان در قالب پرداخت تسهیلات اختصاص یافت که بیشتر آن برای کار آفرینی و مشاغل خرد بود.

به گفته وی؛ علاوه بر این حدود ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر برای بهزیستی و ۲۵۰ میلیارد تومان هم برای پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از سر فصل سایر دستگاه ها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به این که کارآفرینان فارغ التحصیل دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی امسال درخواستی برای دریافت تسهیلات نداشته اند، تصریح کرد: برای سال آینده ردیف خاصی برای پرداخت تسهیلات به افراد مورد نظر پیش بینی خواهیم کرد.

معاون استاندار افزود: اگر از اعتبارات دستگاه های دیگر مبالغی باقی مانده باشد، افراد کارآفرین فارغ التحصیل این دانشگاه را برای دریافت تسهیلات معرفی خواهیم کرد.

اشرفی افزود: بخشی از دوره های آموزشی کوتاه مدت را هم به دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اختصاص خواهیم داد و از حضور شما در کارگروه های خراسان جنوبی هم استقبال می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه این دانشگاه باید در تغییر رفتار افرد بسیار تأثیر گذار باشد، متذکر شد: اولویت در کار ما با مشاغلی است که منجر به تکمیل زنجیره های تولید شود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه در خصوص محصولات مزیت دار استان خروجی مناسبی وجود ندارد، تصریح کرد: باید با ثبت چند نشان تجاری خاص به این حوزه ورود کنیم.

اشرفی اظهار کرد: باید با رونق صنایع فرآوری از فروش خام و فله محصولات مزیت دار و سنگ های معدنی جلوگیری کنیم.

به گفته وی؛ بر اساس مصوبات شورا های اداری و برنامه ریزی استان ، دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی باید نیازهای خود را از تولیدات استان تأمین کنند.

وی از برنامه ریزی برای ایجاد شهرک تخصصی طلا در خوسف یا بیرجند خبر داد و گفت: دراین معاونت پذیرای همه پیشنهاد های استانی و ملی در راستای توسعه و پیشرفت خراسان جنوبی هستیم.

رویکرد اصلی دانشگاه علمی کاربردی مهارت‌آموزی و کارآفرینی است 

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی نیز در این جلسه  گفت: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یک دانشگاه مهارتی با رویکرد مهارت‌آموزی و کارآفرینی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد با کارکرد پیشران است.

حبیب آتش روز با بیان اینکه ۹۰ درصد رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی شغل محور است، اضافه کرد: پیگیری و بازنگری دانش آموختگان این دانشگاه تفاوت متمایز علمی کاربری با سایر دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲ هزار دانش آموخته پس از فارغ التحصیلی رصد شده‌اند، افزود: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۶۰۰۰ نفر برسد.

۶۷ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ارتقای شغلی گرفته‌اند 

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۶۷ درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه ارتقای شغلی گرفته‌اند، ادامه داد: بیش از ۷۸ درصد بیکار و فارغ‌التحصیل دانشگاه امروزه سرکار رفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۸ مرکز فعال در استان داریم ادامه داد: این مراکز در شهرهای بیرجند، سرایان، بشرویه و اسدیه فعالیت دارند.

آتش روز با اشاره به اینکه شایسته است  برگزاری دوره‌های کوتاه مدت رشته‌های کاربردی به این دانشگاه سپرده شود، تاکید کرد:  دانشگاه علمی کاربردی متولی برگزاری مهارت‌های کاربردی است و می‌تواند مثمر ثمر باشد.

شایان ذکر است: در پایان این مراسم از جمعی از کارآفرینان این دانشگاه تجلیل شد.

 

اعزام رایگان ۱۷۵ بازنشسته تأمین اجتماعی به مشهد مقدس

۱۷۵ بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی در طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام شدند.

 

فراتی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۷۵ نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان به وسیله ۳ دستگاه اتوبوس در قالب طرح کرامت رضوی به اردوی سیاحتی و زیارتی مشهد مقدس اعزام شده اند.

او افزود: همچنین امسال ۱۰۰ بازنشسته و مستمری‌بگیر دیگر نیز از شهرستان فردوس، قاین، سربیشه و خوسف در روز مبعث پیامبر اعظم به مشهد مقدس اعزام شدند.

فراتی بیان کرد: ثبت نام در این طرح همچنان ادامه دارد و بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانند به خانه کارگر واقع در خیابان شهدا یک جهت نام نویسی مراجعه کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این سفر‌ها سه روزه و رایگان است عنوان کرد: این طرح سال‌های قبل نیز اجرا می‌شد که به دلیل بیماری کرونا دو سال متوقف و امسال مجددا اعزام‌ها از سر گرفته شد.

فراتی ادامه داد: بازنشستگان و مستمری بگیرانی که حداقل بگیر هستند و حداکثر سن آن‌ها ۶٠ و یا بیش از ۶٠ سال باشد و بازنشستگان و یا مستمری بگیرانی که تاکنون از سوی سازمان به این سفر معنوی اعزام نشده اند در اولویت اعزام بودند.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

انتظار چندین ماهه متقاضیان مسکن ملی برای گرفتن تسهیلات/ بانکها: بدون سند وام نمی‌دهیم

برخی متقاضیان مسکن ملی در شهر‌های خوسف و آرین شهر از نداشتن سند تک برگی و پرداخت نشدن تسهیلات گلایه‌مند هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان یکی از متقاضیان مسکن ملی شهر خوسف به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: یک سال است که برای مسکن ملی نام نویسی کرده و آورده اولیه را داده ام، اما وقتی به بانک برای گرفتن تسهیلات مراجعه می‌کنم می‌گویند بدون سند تک برگی وام نمی‌دهیم.

یکی دیگر از متقاضیان ساخت مسکن ویلایی در آرین شهر نیز با گلایه از پاسخگو نبودن مسئولان می‌گوید: مدت ۹ ماه است که ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه را واریز کرده ام، اما هنوز سند تک برگی برای ارائه به بانک صادر نشده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در پاسخ، گره کار را در دو اداره بنیاد مسکن و ثبت اسناد می‌داند، اما با پیگیری‌هایی که صورت گرفت این دو اداره اعلام کردند تکلیف سند‌ها ابتدا باید در راه و شهرسازی مشخص شود.

سند‌ها تا یک هفته دیگر آماده می‌شود

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص مراحل نام نویسی و واگذاری زمین‌های مسکن ملی می‌گوید: در نهضت ملی مسکن روال این است که افراد در ابتدا باید پالایش شوند و بعد از ارسال پیامک، آورده اولیه را واریز کنند و پس از قرعه کشی، قرارداد واگذاری زمین به آن‌ها داده می‌شود.

او افزود: در این مرحله داشتن سند تک برگی لازم است که در آرین شهر با ۳۳ متقاضی، قرارداد واگذاری زمین بسته و افتتاح حساب انجام شده است.

داعی بیان کرد: در آرین شهر سند تک برگی داشتیم، اما به علت تغییر در طرح باید دوباره تجمیع و تفکیک شوند که تا یک هفته دیگر سند‌ها آماده و به متقاضیان تحویل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین به مشکل صدور سند تک برگی در خوسف نیز اشاره و عنوان کرد: در شهرستان خوسف نیز سند‌های تک برگی با وضع موجود مغایرت داشت و باید سند‌ها را دوباره تک برگ کنیم که تا هفته آینده کامل می‌شود.

 

 

 

 

مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان:

قهرمان‌پروری از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان است

قهرمان‌پروری از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: قهرمان‌پروری در ورزش باید بیش از پیش مورد توجه مسوولان ملی و استانی قرار گیرد و نگاه ما در این دوره به ورزش همگانی و قهرمانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا خسرو قمری روز دوشنبه در گردهمایی بزرگ خانواده ورزش و جوانان خراسان جنوبی همراه با معرفی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان افزود: آمایش سرزمین در هر استان به شناسایی استعدادهای نخبه در حوزه ورزش کمک می‌کند تا این افراد بتوانند در هیات‌های ورزشی پرورش یابند و براساس شاخص‌ها به تیم‌های ملی معرفی شوند.

وی با بیان اینکه حمایت از ورزش همگانی و رفع مشکلات جوانان از دغدغه‌های وزارت ورزش و جوانان است گفت: لایحه‌ای به هیات دولت تقدیم می‌شود تا اماکن ورزشی که نیاز است، بدون سیاست‌های برنامه ماده ۸۸ در اختیار هیات‌های ورزشی قرار گیرد و آنها بتوانند در ساختار قهرمانی خود فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای ورزشی که در خراسان جنوبی وجود دارد این استان می‌تواند براساس آمایش سرزمین میزبان برخی مسابقات ورزشی باشد که بودجه کمتری نیاز دارد.

وی گفت: باید براساس آمایش سرزمین، شناسایی استعدادهای ورزشی و قهرمان‌پروری در استان با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

قمری با بیان اینکه استعدادیابی اصول هر ورزشی است که در این مسیر، پرورش جوانان نخبه مهمترین مزیت آن است افزود: با توجه به پراکندگی جمعیت در خراسان جنوبی نیازهای هر منطقه در حوزه ورزش باید احصا و اولویت‌بندی شود.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در اولویت است و در سفر رئیس جمهور به این استان هم اعتباراتی به حوزه ورزش اختصاص یافته که امیدواریم کمکی به اتمام این پروژه‌ها باشد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: نگاه ما در حمایت از ورزشکاران و فعالیت‌های ورزشی در خراسان جنوبی به صورت استانی خواهد بود، آنچه اداره کل ورزش و جوانان را سرپا نگه داشته، نیروی انسانی است و موتور محرکه ورزش استان هیات‌های ورزشی هستند.

محسن قطبی ادامه داد: حمایت از نیروی انسانی، ورزشکاران و هیات‌های ورزشی استان برای رسیدن به اهداف تعیین شده و حضور در رقابت‌های ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست ورزش استان را برای رسیدن به جایگاه اصلی همراهی و کمک کنند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ابتدا توسعه ورزش همگانی و سپس ورزش قهرمانی براساس آمایش سرزمینی به‌ زودی در استان به‌روزرسانی می‌شود.

وی اظهار داشت: تکمیل و راه‌اندازی خانه جوان در مرکز استان پیگیری می‌شود و در حوزه جوانان هم نیروهای داوطلب با فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در شهرستان‌ها وجود دارند که مورد توجه ویژه قرار دارند.

در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات “محمدحسین خسروی” سرپرست قبلی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، “محسن قطبی” با حکم وزیر ورزش و جوانان به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی:

پساب دشت بیرجند و خوسف مشکلات بهداشتی دارد

پساب دشت بیرجند و خوسف مشکلات بهداشتی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: جمع‌آوری آب به صورت برکه در دشت بیرجند و خوسف مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی فراوانی دارد لذا استفاده از این آب در بخش صنایع باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز دوشنبه در چهاردهمین نشست ستاد استانی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان افزود: پساب تصفیه‌خانه بیرجند، معضل حل نشده از چند سال قبل است که با توجه به مشکلات بهداشتی مختلف هرچه سریعتر باید مدیریت شود چرا که یکی از علل شیوع آنفلوآنزای پرندگان در چند سال گذشته همین پساب رها شده، بوده است.

از مسوولان متولی خواست نسبت به مدیریت کامل پساب تصفیه‌خانه بیرجند برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز توسط کشاورزان و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به موقع اقدام کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به در دست اجرا بودن ساخت آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در این استان گفت: مسوولان پیگیری‌های لازم را برای تخصیص اعتبارات سفر اول رئیس جمهور برای تکمیل این طرح انجام دهند.

وی عنوان کرد: آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر برای تکمیل آن به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

طالبی بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و ایمن‌سازی توسط مرغداری‌های استان برای جلوگیری از بروز و شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد و افزود: واحدهای پرورش طیور، دان طیور خود را در فضای باز نگهداری نکنند همچنین نسبت به ایمن‌سازی و بهسازی انبارها و سالن‌های پرورشی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: واحدهای مرغداری برای جوجه‌ریزی در چارچوب ضوابط بهداشتی عمل کنند تا دچار مشکل نشوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید قوانین و ضوابط با رویکرد حل مشکل برای مردم و تولیدکنندگان تسهیل شود اما اگر جایی قوانین و ضوابط زیرپا گذاشته شود باید برخوردهای لازم را داشته باشیم.

وی نظارت و کنترل بر واحدهای مرغداری‌ را به صورت مستمر و ‌جدی‌تر از قبل خواستار شد و افزود: هرچه در این زمینه نظارت‌ها و هزینه‌ها بیشتر شود به نفع مرغداران است.

طالبی تاکید کرد: باید احساس مسوولیت و وجدان کاری نسبت به اجرایی شدن مصوبات جلسات را بیش ‌از گذشته داشته باشیم تا حل مشکلات و معضلات به نتیجه برسد.

وی گفت: در مورد بیماری‌های طیور و دام، امنیت غذایی موضوع مهمی است که با سرنوشت انسان رقم خورده و زمانی که دچار معضل شویم شرایط برای مدیریت اوضاع سخت می‌شود به همین دلیل باید از الان پیشگیری‌های لازم را داشته باشیم.

 

 

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:

پشت نوبتی‌های بهزیستی خراسان جنوبی به صفر رسید

پشت نوبتی‌های بهزیستی خراسان جنوبی به صفر رسید

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۸۶۰ میلیون تومان ماهانه به سرفصل اعتبارات بهزیستی استان اضافه شد که از این محل مستمری پرداخت می‌شود و آمار پشت نوبتی به صفر رسید.

حسن شرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معمولا سهمیه جزئی هر سال برای پرداخت مستمری اختصاص می‌یافت و عده‌ای به چرخه حمایت می‌پیوستند لذا همواره دریافت مستمری از دغدغه‌های اصلی معلولان در استان بود.

وی گفت: از ماه گذشته تمامی پشت نوبتی‌ها به چرخه حمایت اضافه شدند و اکنون برای خانواده‌های یک نفره ۵۴۶ هزار تومان و پنج نفر به بالا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: همه متقاضان واجد شرایط وارد چرخه حمایت شدند و هیچ پشت نوبتی در استان نیست.

وی افزود: تعداد کل مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی حدود ۲۴ هزار معلول است که از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

شرفی گفت: مکلف هستیم سالانه ۱۰ درصد جامعه هدف را توانمند کنیم که در حوزه زنان سرپرست خانوار حداقل ۲ برابر این تکلیف انجام می‌شود ولی در بخش معلولان شرایط متفاوت است.

وی بیان کرد: سال آینده برای معلولان خفیف هم برنامه‌هایی در حوزه توانمندی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این سازمان در راستای کمک به اشتغال مددجویان تسهیلات ارایه می‌دهد گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه از مشوق‌هایی است که برای به‌کارگیری معلولان ارایه می‌شود.

وی تاکید کرد: توانمندسازی جامعه هدف به معنای این است که حداقل ۶ ماه فرد به درآمد پایدار برسد.

 

 

 

درخشش گروه جهادی شهید باهنر خراسان جنوبی در چهارمین جشنواره ملی جهادگران
در چهارمین جشنواره ملی جهادگران از مسئول گروه جهادی شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی به دلیل کسب عنوان برتر، تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، اختتامیه چهارمین جشنواره ملی جهاد گران با حضور مسئولان و مقامات کشوری در مجتمع ۱۳ آبان تهران برگزار شد و از آثار برتر در بخش تخصصی، ادبی و هنری تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

گروه جهادی شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی نیز به عنوان یکی از منتخبان برتر این جشنواره معرفی شد.

 

این گروه جهادی که سابقه تأسیس آن به بیش از دو سال و نیم قبل برمی‌گردد، حدود ۹۰ نفر جهادگر فعال واقعی دارد و تاکنون اردوهای جهادی متعددی در زمینه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و تربیتی برگزار کرده است.

 

گروه جهادی شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی تاکید و توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گروه های جهادی فقط فعالیت عمرانی نداشته باشند را هم سرلوحه کار خود قرار داده و در همین خصوص علاوه بر فعالیت های عمرانی، مباحث فرهنگی، آموزشی و تربیتی را هم به صورت ویژه دنبال می کند و در این زمینه نیز فعالیت چشم‌گیری داشته و دارد و بر همین اساس هم در سال گذشته نیز، در بین ۲ هزار گروه جهادی سطح کشور رتبه اول در بخش جهاد تربیتی- آموزشی و رتبه چهارم در حوزه عمرانی را را کسب کرده است.

 

محمدامین زارع، مسئول گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر بیرجند با اشاره به اینکه گروه جهادی شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان بیرجند در جشنواره ملی جهادگران، عنوان گروه جهادی برتر را کسب کرد، اظهار کرد: دلیل انتخاب این گروه جهادی؛ به‌عنوان گروه جهادی برتر، فعالیت در زمینه‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی بوده است.

 

وی افزود: این گروه جهادی فعالیت‌های خوبی به‌خصوص در زمینه آموزشی داشته و در همین خصوص هم تاکنون طرح جهاد تربیتی را در طی دو مرحله اجرا کرده است.

 

مسئول گروه جهادی شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان بیرجند با اشاره به اینکه این گروه جهادی هم اکنون هم طرح افسران سپاه پیشرفت را در حال اجرا دارد، گفت: طرح جدیدی که گروه جهادی شهید باهنر به دنبال اجرای آن است، طرح برقراری عدالت آموزشی در خراسان جنوبی است که این طرح در چهارمین جشنواره ملی جهادگران هم ارائه شد و مورد تأیید تمام اساتید حاضر در جشنواره قرار گرفت.

 

زارع ادامه داد: باتوجه‌به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیاناتی تأکید کردند که «نباید دانش‌آموز ما در یک نقطه دوردست با دانش‌آموزی در فلان محله تهران از لحاظ آموزشی تفاوتی داشته باشد»، گروه جهادی شهید باهنر تصمیم گرفت تا در همین راستا، طرح برقراری عدالت آموزشی را اجرا کند.

 

وی بیان کرد: این گروه جهادی قصد دارد تا در قالب این طرح، پک‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار تهیه کند و همچنین برای آنها یک اعتکاف علمی و برای والدینشان هم کلاس‌های توجیهی برگزار کند.

 

مسئول گروه جهادی شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان بیرجند ادامه داد: جشنواره ملی جهادگران کشور در سطح بسیار بالایی برگزار و گروه‌های جهادی داوری می‌شدند. همچنین در این جشنواره غرفه‌های جهادی هم برپا شده بود و تمامی مسئولین به غرفه‌ها سر می‌زدند و در صورت نیاز از گروه‌های جهادی حمایت و به آنها کمک می‌کردند.

 

وی افزود: وجه تمایز گروه جهادی شهید باهنر با سایر گروه‌های جهادی شرکت‌کننده در جشنواره ملی جهادگران، این بود که این گروه جهادی توانسته بود فعالیت‌های گسترده‌تری را اجرا کند و همچنین طرح جدیدی را ارائه کند.

 

زارع گفت: یکی از عنوان‌های دیگری که گروه جهادی شهید باهنر کسب کرده است، عنوان گروه جهادی برتر کشور در بخش آموزشی در سال ۱۴۰۰ بوده است که به دلیل برگزاری طرح جهاد تربیتی و آموزشی در استان خراسان جنوبی، به‌عنوان گروه جهادی منتخب معرفی شدیم.

 

مسئول گروه جهادی شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان بیرجند یادآور شد: گروه جهادی شهید باهنر در زمینه عمرانی فعالیت‌هایی نظیر بازسازی و نوسازی مدارس، ترمیم خانه نیازمندان، نوسازی مساجد، آبرسانی روستاها انجام داده است. این گروه جهادی در بخش آموزشی هم طرح جهاد تربیتی و آموزشی را در دو مرحله در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی اجرا کرده و مرحله سوم آن را تحت عنوان طرح افسران سپاه پیشرفت، در حال اجرا دارد.

 

او بیان کرد: در زمینه فرهنگی نیز برگزاری مراسمات مذهبی و جشن‌ها در مناطق محروم و پخت غذا برای محرومان و نیازمندان را در دستور کار داشته و داریم.

 

زارع با بیان اینکه امکان حضور هر نوع قشر دانشجو از ویژگی‌های اساسی گروه جهادی شهید باهنر است، گفت: اردوهای جهادی که انجام می‌دهیم، تأثیرات زیادی بر روی دانشجویان و خود مردم دارد.

 

مسئول گروه جهادی شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: در واقع مهم‌ترین اهداف برگزاری این اردوها بحث خودسازی دانشجویان است، به‌طوری که دانشجویانی که در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند اثر اردوهای جهادی در رفتار و کردار آنها قابل‌مشاهده است. اثرگذاری بعدی نیز در مردم مناطق است، به‌طوری که وقتی یکی از فعالیت‌های عقب‌مانده روستا را انجام می‌دهیم، مردم هم پای‌کار می‌آیند و متوجه می‌شوند که باهمت و تلاش خودشان می‌توانند همه امور را انجام دهند.

 

 

 

 

 

آقای فرزین! از مدیران بانک مرکزی افغانستان الگو بگیرید!

حفظ ارزش پول افغانستان در برابر دلار، در حالی است که این کشور در اختیار طالبان است و فردی بدون هیچ گونه تحصیلات دانشگاهی و تخصص اقتصادی، رئیس بانک مرکزی افغانستان است و زمانی که به این سمت منصوب شد، گفته می شد که تنها سابقه مالی و پولی وی این بود که پول های رئیس طالبان را برای او نگه می داشته است!

 آقای فرزین! از مدیران بانک مرکزی افغانستان الگو بگیرید!

به گزارش «تابناک»، عصر ایران نوشت: سال گذشته در همین روزها، قیمت یک واحد پول افغانستان (افغانی) ۲۸۳ تومان بود. اکنون باید برای خرید یک افغانی، ۵۸۸ تومان پرداخت.

در زیر نمودار برابری ریال ایران و افغانی افغانستان را می‌بینید:

منبع نمودار: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز‌

شاید گفته شود که این موضوع، ربط خاصی به افغانی ندارد و به تضعیف ریال در برابر دلار مربوط می‌شود که به نرخ برابری در مقابل ارز‌های دیگر و از جمله افغانی اثر می‌گذارد.

هر چند که به طور کلی این سخن صحیح است، ولی شاید شگفت زده شوید که در یک سال گذشته، ارزش افغانی در برابر دلار ثابت مانده و حتی اندکی هم تقویت شده است به گونه‌ای که اسفند گذشته هر دلار آمریکا، ۹۱ افغانی قیمت داشت و امروز قیمت آن به ۸۹ افغانی کاهش یافته است.

این در حالی است که سال گذشته در همین روزها، هر دلار آمریکا در ایران حدود ۲۶ هزار تومان بود و اکنون به بیش از ۲ برابر رسیده و به طور ساعتی افزایش می‌یابد (و لذا نمی‌توان قیمت مشخصی را به عنوان قیمت روز اعلام کرد!).

حفظ ارزش پول افغانستان در برابر دلار، در حالی است که این کشور در اختیار طالبان است و فردی بدون هیچ گونه تحصیلات دانشگاهی و تخصص اقتصادی، رئیس بانک مرکزی افغانستان است و زمانی که به این سمت رسید، گفته می‌شد که تنها سابقه مالی و پولی وی این بود که پول‌های رئیس طالبان را برای او نگه می‌داشته است!
همچنین طالبان نیز تحت تحریم‌های شدید بین المللی است.

پیشنهاد می‌شود مسوولان وزارت اقتصاد و شخص آقای فرزین، رئیس بانک مرکزی ایران سفری به کابل داشته باشند و از آقای حاجی محمد ادریس، رئیس بانک مرکزی افغانستان و بقیه مسوولان اقتصادی طالبان بخواهند دانش و تجربه خود را در زمینه حفظ ارزش پول ملی در شرایط سخت تحریم به آن‌ها منتقل کنند. چه اشکالی دارد مسلمانان از یکدیگر یاد بگیرند؟!

آدرس بانک مرکزی‌شان هم این است: افغانستان، کابل، خیابان ابن سینا، بانک مرکزی افغانستان (دِ افغانستان بانک)؛ البته به شیکی ساختمان شیشه‌ای بانک مرکزی ایران در میرداماد تهران نیست، ولی بروند، بلکه فرجی حاصل شد!

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*