گفته می شود

 

گفته می شود برآوردها از وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان نشان از فاصله قابل توجه میان دو گروه دارد. طبق آمارهای رسمی، در حال حاضر حدود ۳۹ کشور جهان تورم کمتر از ۵ درصد دارند، ۹۶ کشور تورمی بین پنج تا ۱۰ درصد را ثبت کرده‌اند، تورم ۴۱ کشور بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بوده، هشت کشور تورم بین ۲۰ تا ۴۰ درصد دارند و ۹ کشور نیز تورم‌شان بیش از ۴۰ درصد بوده است. طبق ارزیابی‌ها، زیمباوه با تورم ۲۸۵ درصدی، در حال حاضر بالاترین میزان تورم در میان تمام کشورهای جهان را ثبت کرده است. پس از آن ونزوئلا با ۲۱۰، سودان با ۱۵۵ و ترکیه با ۷۳ درصد قرار دارند. تورم در آرژانتین نیز ۷۲، در ایران ۴۹، در سریلانکا و سورینام ۴۸، در یمن ۴۴ و در اتیوپی ۳۴ درصد بوده است.

 

 

 

 

 

گفته می شود در حالی که عده‌ای در موضوع ممنوعیت واردات آیفون ۱۴، دولت را متهم به تنگ‌نظری می‌کنند، بررسی‌ها نشان می‌دهد این اقدام طبق اصول اقتصادی و با در نظر گرفتن منافع عموم جامعه است؛ طبق آمار فقط ۵ درصد مردم توانایی خرید گوشی لوکس  (دارای قیمت بیش از ۶۰۰ دلار) دارند، اما در سه سال گذشته، بیش از سه میلیارد دلار به خرید این گوشی‌ها اختصاص یافته است.

 

 

 

گفته می شود رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرده “اضافه خدمت انضباطی” از آیین‌نامه انضباطی نیروهای وظیفه حذف شده است و دیگر سربازی به دلیل رفتار اشتباه، اضافه خدمت نمی‌خورد؛ البته اگر سربازی در حین خدمت غیبت کند، آن مدت را باید اضافه‌تر از مدت زمان خدمت‌اش بگذراند؛ ضمن آنکه به ازای غیبت تا دو روز اضافه خدمت نیز شامل حال او می‌شود. رئیس اداره سرمایه انسانی، سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: این اضافه خدمت در اختیار فرمانده است و در صورت صلاحدید می‌تواند بخشیده شود.

 

 

 

گفته می شود احسان علیخانی با انتشار تصویری از اخبار مربوط به شایعه مهاجرتش در اینستاگرام نوشته این تصویر  مربوط به تعدادی خبر در مورد مهاجرت اوست که طی ٢٠روز گذشته در حال انتشار بوده. او با تکذیب مهاجرتش نوشت: «تکذیب این شایعه در برابر آنچه بر ایران و مردم گذشت، هیچ اهمیتی نداره، ولی به جهت پیگیری شما، تماس‌های مکرر دوستان، همکاران و رفقای رسانه‌ای که هنوز پیگیر صحت این خبر هستن، مجبور شدم اینجا این خبر رو تکذیب کنم. من از مرداد تا الان جز سفر به خوی، هیچ سفر دیگه‌ای نداشتم، قصد خروج از کشور رو هم نداشتم. ضمن اینکه از آغاز مهرماه به بنده اعلام شد، ممنوع‌الخروجم و این ممنوعیت تا همین لحظه ادامه دارد و مشکلاتی دیگر که در برابر آن همه درد و داغی که بر دلمان ماند هیچ اهمیتی نداره.

 

 

 

گفته می شود سخنگوی وزارت امور خارجه در توییتی به دیدار مکرون با عناصر مخالف نظام واکنش نشان داد. ناصر کنعانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته «آنانی که ۴۴ سال حضور بی‌نظیر اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان در حمایت از کشور، انقلاب و رهبری خود را نادیده می گیرند و به سراغ چند دلقک بی‌هویت می روند، نه به دموکراسی اعتقاد دارند و نه انقلاب و ملت ایران را می شناسند. به زودی در مقابل استقامت، قدرت و عظمت ملت ایران زانو خواهید زد.»

 

 

 

گفته می شود لطف الله سیاه کلی درباره تولید خودروی برقی، گفته وضعیت تولید خودروی برقی در یکی از نشست‌های کمیسیون صنایع و معادن با حضور خودروسازان و نمایندگان وزارت صمت مورد بررسی قرار گرفت؛ خودروسازان در این جلسه ادعا کردند که خودروی برقی ملی نیز تولید کردند.

 

 

 

گفته می شود مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، عرضه گوشت گرم گوسفندی با قیمت هر کیلوگرم ۵۰۰ هزار تومان را در میادین میوه و تره‌بار تکذیب کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*