اخبار خراسان جنوبی

با تصویب در جلسه امروز هیئت وزیران؛

عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد

با تصویب هیئت وزیران در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه دولت، میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۴۰۱ (عیدی) کارکنان و بازنشستگان دولت تعیین شد.

 

هیئت دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، به دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران اجازه داده شد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که بطور تمام وقت اشتغال به کار دارند (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار)، مبلغ ثابت ۱۸ میلیون ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۴۰۱ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی پرداخت کنند.

پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۴۰۱ بوده و در هر حال میزان عیدی این گونه افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود.

علاوه بر این، میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز به مبلغ ثابت ۱۸ میلیون ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

عیدی بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری که در سال ۱۴۰۱ حق عائله مندی، اولاد و بیمه خدمات درمانی آن‌ها را صندوق مذکور پرداخت کرده، توسط آن صندوق قابل پرداخت است و سایر مواردی که مشمول صندوق‌های یاد شده نیستند، از محل اعتبارات دستگاه اجرایی، سازمان یا شرکت دولتی ذی ربط قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب نامه، تمام وقت محسوب می‌شود و معلمان حق التدریس نیز نسبت به ساعات تدریس مشمول این تصویب نامه خواهند بود.

همچنین شرکت‌های دولتی موظفند از پرداخت هر مبلغی تحت عنوان عیدی یا عناوین مشابه علاوه بر مبلغ مذکور به مدیران و اعضای هیات مدیره خودداری کنند و سازمان حسابرسی یا حسابرسان قانونی شرکت‌ها نیز مکلفند نظارت لازم در این خصوص را اعمال و موارد خلاف را گزارش کنند.

به مشمولین این تصویب نامه که براساس قوانین و مقررات مربوط از کمک هزینه عائله مندی و اولاد برخوردار هستند، علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه، در راستای حمایت از خانواده مبالغی به شرح زیر توسط مرجع پرداخت کننده عیدی به شرح زیر پرداخت می‌شود:

– بابت همسر مبلغ ثابت ۵ میلیون ریال

– بابت هر فرزند تحت تکفل مبلغ ثابت دو میلیون ریال

خراسان جنوبی صادر‌کننده برق شد

خراسان جنوبی صادر‌کننده برق شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به صادرات برق از استان گفت: در حال حاضر خراسان جنوبی صادر‌کننده برق به استان های همجوار است.

مهدی دادگر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با اشاره به اقدامات انجام شده در طول ۴۱ سالگی انقلاب در حوزه برق استان اظهار داشت: در بحث برق رسانی به روستاهای خراسان جنوبی تعداد روستاهای برق‌دار استان از ۵ روستا در ابتدای انقلاب به یک هزار و ۶۴۰ روستا در پایان سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

وی به درصد برخورداری روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق اشاره کرد و افزود: درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار برخوردار از برق، در این دوره از صفر به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار برخوردار از برق نیز در طی این دوره از ۶ دهم درصد به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

دادگر تصریح کرد: در بحث تولید برق در استان که در ابتدای انقلاب منحصر به چند نیروگاه دیزلی با ظرفیت پایین بوده است، در حال حاضر با راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی قاین به ۷۱۱.۷ مگاوات رسیده ‌که بیش از مصرف برق استان است.

وی با اشاره به صادرات برق از خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خراسان جنوبی صادر‌کننده برق به استان های همجوار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در ابتدای انقلاب هیچ چاه کشاورزی برق داری در استان وجود نداشته است یادآور شد: در حال حاضر ۲هزار و ۱۵ حلقه چاه کشاورزی برق دار در خراسان جنوبی وجود دارد.

دادگر با بیان اینکه طول خطوط شبکه فشار متوسط استان از ابتدای انقلاب از ۱۱۰ کیلومتر به ۱۳ هزار و ۲۱۱ کیلومتر رسیده است اظهار داشت: همچنین طول خطوط فشار ضعیف استان نیز در طی این مدت از ۱۶۸ کیلومتر به ۵ هزار و ۹۸۷ کیلومتر افزایش یافته است.

وی به تعداد مشترکان شبکه برق استان اشاره کرد و افزود: تعداد مشترکان شبکه برق استان از ۱۶ هزار و ۸۸۷ مشترک در ابتدای انقلاب به ۴۰۹ هزار مشترک در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در این راستا در بخش خانگی ۱۴ هزار و ۲۳۶ مشترک قبل از انقلاب به ۳۳۷ هزار و ۹۴ مشترک در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

دادگر اظهار داشت: همچنین در بخش صنعتی نیز تعداد مشترکان از ۸۴ مشترک قبل از انقلاب به ۲ هزار و ۸۶۲ مشترک در سال ۱۴۰۱، تعداد مشترکان بخش کشاورزی از ۸ مشترک قبل از انقلاب به ۶ هزار و ۱۳۲ مشترک در سال ۱۴۰۱ و تعداد مشترکان بخش تجاری از ۳۴ مشترک قبل از انقلاب به ۴۲ هزار و ۱۰۶ مشترک در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

وی به ظرفیت شبکه توزیع اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ظرفیت ترانس های منصوبه شبکه توزیع، در طی این مدت از ۳ هزار و ۸۰۰ کیلو ولت آمپر به بیش از یک میلیون و ۱۲۰ هزار کیلو ولت چند آمپر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در پایان اظهار داشت: پیک بار همزمان استان که در ابتدای انقلاب ۵ مگاوات بود، در سال ۱۳۹۹ به ۳۰۶.۴ مگاوات افزایش یافته است.

۶۰۰ کیلوگرم طلا در خراسان جنوبی تولید شد

600 کیلوگرم طلا در خراسان جنوبی تولید شد

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۶۰۰ کیلوگرم طلا در ۳ معدن طلایی استان تولید شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حامد حسن‌نژاد اظهار داشت: از ابتدای امسال از ۳ معدن هیرد، کودکان و شادان ۶۰۰ کیلوگرم طلا تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰ درصد پروانه‌های بهره‌برداری استان راکد و یا تعطیل است افزود: از ابتدای سال ۱۹ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشته‌اند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون ۹۲ پروانه اکتشاف در حوزه معادن وجود دارد اظهار داشت: خراسان جنوبی مقام پنجم در حوزه معادن در کشور را داراست.

حسن‌نژاد عنوان کرد: عمده مشکل در معادن استان در بحث زیر ساخت‌ها است که شامل مسائل ریلی، جاده‌ها، پرواز و دوری از بازار فروش است.

در زمستان خونین ۵۷؛

لاله هایی که در خیابان های بیرجند پرپر شدند

مرور خاطرات ایام انقلاب در بیرجند برای هر شهروند خراسان جنوبی غرور و افتخار به همراه دارد.

 

محمود میری، محمود سورگی، علی سندروس، پرویز حسینی، محمد تقی خاکشور، محمد علی راستگو مقدم و … تنها یک نام نیستند؛ اینان بزرگ مردانی هستند که روزهای سرد زمستان ۵۷ عاشقانه علیه استبداد و خودکامگی و بی دینی فریاد زدند و خونشان در همین خیابان‌های نام آشنای بیرجند خیابان طالقانی (فرح قدیم) و حکیم نزاری بر زمین ریخت.

بی ترس از جان شعار آزادی و اسلام دادند

انسان‌هایی که بی ترس از جان شعار یا مرگ یا خمینی سر دادند و از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی گفتند.

مرور خاطرات مرتبط با این شهدای عزیز انقلاب بیرجند فرصتی است تا بار دیگر بدانیم که چه کیمیایی را به دست آوردیم.

حسین نژاد مادر شهید علی سندروس در خاطرات خود از روز شهادت فرزندش در هفتم بهمن ماه سال ۵۷ می‌گوید: روز هفتم بهمن ماه به همراه تعدادی از خانم‌ها در تظاهرات شرکت کردیم و موقع شروع تیراندازی ما نزدیک مقبره حکیم نزاری بودیم و حاج آقا عندلیب برای جلوگیری از آسیب دیدن خانم‌ها ما را در منزل یکی از آشنایان خود پناه داد.

دل‌شوره خبر از واقعه تلخ می‌داد

مادر شهید علی سندروس گفت: با اولین صدای تیراندازی دل‌شوره عجیبی گرفتم و به من الهام شد که اتفاقی افتاده و یکی از اعضای نزدیک خانواده‌ام تیر خورده است.

این مادر بزرگوار شهید ایام انقلاب افزود: با خودم گفتم شاید امیر تیر خورده است، چون او روی ماشین بلندگو دار می‌رفت و آنجا شعار می‌داد، ولی بعد از ظهر همان روز فهمیدم که پسر نوجوانم علی در حالی که دست برادرش را گرفته تا به او آسیبی نرسد به شهادت رسیده است.

دل‌شوره خبر از واقعه تلخ می‌داد

حسین نژاد ادامه داد: دوست فرزند شهیدم، علی صادقی که در راهپیمایی همراه علی بوده است بعدها برای ما تعریف کرد که آن روز در راه به شوخی او گفتم: علی کاپشنت که سوراخ شده، نکنه تیر خوردی؟ و پسرم در جوابش می‌گوید من ان شاء الله امروز ساعت ۱۱ تیر می‌خورم! که همان می‌شود.

او گفت: شامگاه ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ مصادف با هفتمین روز شهادت فرزند شهیدم علی بود و دوستان و آشنایان برای تسلی خاطر به منزلمان آمده بودند و مراسم خوبی برگزار شد.

۱۲ بهمن جای علی خالی بود

این مادر شهید دوران انقلاب با اشاره به اینکه در همان روز امام به ایران برگشته بود، اظهار کرد: در همین حین یکی از دوستان علی با صدای بلند گفت جای علی خالی، نیست که ورود امام به کشور را ببیند.

حسین نژاد ادامه داد: دوست علی این را که گفت همه دوستانش به گریه افتادند و با صدای بلند علی را صدا زدند.


بیشتر بخوانید


زهرا خاکشور، خواهر شهید محمد تقی خاکشور نیز در خاطرات خود اظهار کرد: برادرم محمد تقی خاکشور به اتفاق دوستانش علی سید آبادی و سید مهدی حسینی به تظاهرات رفته بود.

او با اشاره به اینکه بعد از آنکه فهمیدیم تظاهرات شده است بسیار نگران محمد تقی شدیم، بیان کرد: پدرم چون به واسطه نگرانی دم در منتظر بود تا محمد تقی برگردد.

دردی که یاد امام رضا (ع) آن را التیام داد

خواهر شهید دوران انقلاب گفت: پدر این‌طور تعریف می‌کند که بعد از چند ساعتی دیدم دوستان محمد تقی تنها آمده و پریشان هستند و در اینجا متوجه شدم که برای پسرم محمد تقی اتفاق بسیار تلخی رخ داده است.

خاکشور با اشاره به اینکه خبر شهادت برادرم را دوستانش برای ما آوردند، بیان کرد: آن زمان نزدیکی‌های ماه صفر بود و ما در خانه طبق روال هر سال مراسم روضه خوانی زنانه داشتیم.

او ادامه‌داد: مادرم به محض اطلاع یافتن از شهادت برادرم گلاب‌پاش از دستش به زمین افتاد و رو به حرم امام رضا کرد و گفت: امام رضا (ع) شفا داده‌ات را بپذیر.

مهدی افتخاری از انقلابیون زمان انقلاب نیز در خاطرات خود گفت: در یکی از راهپیمایی‌هایی که در خیابان کشمان (خیابان طالقانی فعلی بیرجند) انجام دادیم، ناگهان تیراندازی شروع شد و دیدیم جوانی پشت سر ما تیر خورده است (شهید خاکشور).

او بیان کرد: من به اتفاق آقایان حسینی او را به سمت بیمارستان بردیم و چون ترافیک بود بخشی از مسیر را پیاده و بخشی را با وانت رفتیم.

زمستان خونین ۵۷ در خیابان های بیرجند

افتخاری با بیان اینکه شهید خاکشور در بیمارستان شهید شد، گفت: ما برای کشف هویتش جیب‌های او را گشتیم که از توی جیب سمت چپ بلوزش سه سکه ۱۰ ریالی در آمد که یکی از آنها درست از وسط سوراخ و گلوله به قلب شهید خورده بود.

حسین قهوه چی از دیگر انقلابیون سال ۵۷ در خاطرات خود از روزهای انقلاب و شهادت شهیدان راه وطن چنین می‌گوید: در صف آخر تظاهرات به همراه جوانان سه مرتبه شعار مرگ بر شاه را با کوبیدن پا بر زمین تکرار می‌کردیم که مأموران تیر اندازی را شروع کردند.

او بیان کرد: گلوله‌ای نیز به من اثابت کرد و من با سختی خودم را به پشت اداره ثبت رساند.

روز جانبازی

این جانباز دوران انقلاب ادامه داد: پیراهنم کنار زدم، روده‌هایم بیرون آمده بود و آنها را با دستم به داخل شکمم برگرداندم.

قهوه چی با اشاره به این تکه علی رغم درد زیادی که داشتم خود را به نزدیکی مدرسه‌ای رساندم، گفت: در نهایت به هر مشقتی بود من را با ماشین آقای سورگی به بیمارستان رساندند و یادم هست در آن روز همراه من ۶ نفر دیگر به نام رضا رمضانی، احمد چهکندی نژاد، محمد چرم آرا، حسن محمودی، محمد حسین علیزاده بیرجندی بر اثر تیراندازی مجروح شده بودند.

راه آزادی و اسلام و جمهوریت با رنج و سختی و خون‌های فراوان به امانت به ما سپرده شده است؛ امید است که هم مردم و هم مسئولان قدر این امانت ارزشمند را بدانند و به گونه‌ای عمل کنیم که در سرای دیگر شرمنده خون‌های بر زمین ریخته شده نباشیم.

 

 

 

 

 

 

برگزاری همایش “زن، زندگی، آگاهی” در خضری دشت بیاض

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: همزمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، ویژه برنامه بانوان متدین و انقلابی شهر خضری دشت بیاض در سالن اجتماعات نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش نیمبلوک برگزار شد.

علی فرخنده افزود: به همت کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر بخش نیمبلوک، همایش زن، زندگی، آگاهی به همراه برنامه های فرهنگی و هنری و با حضور پر شور خواهران ولایتمدار و انقلابی شهر خضری دشت بیاض در سالن اجتماعات نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش نیمبلوک برگزار شد.

 

 

 

 

پیک امید کانون پرورش فکری به تالاب گجی نهبندان رفت

پیک امید کانون پرورش فکری به تالاب گجی نهبندان رفت

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: پیک امید کتابخانه سیار روستایی نهبندان با حضور در جمع دانش آموزان تالاب گجی نمکزار نهبندان و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی لبخند و شادی را به این عزیزان هدیه کرد.

طاهره حمیدی اظهار کرد: همزمان با روز جهانی تالاب ها ، کتابخانه سیار روستایی نهبندان با مشارکت محیط زیست در قالب پیک امید عازم تالاب گجی نهبندان شد.

وی گفت: قصه گویی، آموزش کاردستی و ساخت اوریگامی همراه با قصه گویی از جمله برنامه های اجرا شده توسط مربی کتابخانه سیار روستایی نهبندان بود که با استقبال پرشور کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم روبه رو شد.

 

 

غبار روبی گلزار شهدای نهبندان توسط اعضای کانون پرورش فکری

اعضای مرکز فرهنگی هنری نهبندان در اولین پنج شنبه از دهه مبارک فجر، با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان به ویژه شهید محمد اردونی ادای احترام کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، جمعی از اعضای مرکز فرهنگی هنری نهبندان در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافتند. بر همین اساس اعضا ضمن غبار روبی گلزار شهید محمد اردونی از شهدای غواص ناوچه کنارک که عضو مرکز نهبندان بوده است، به مقام شامخ همه¬ی شهدا و امام شهدا و به ویژه شهیدان انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

 

 

 

آموزش و پرورش قهرمان مسابقات والیبال کارکنان دستگاههای اجرایی

آموزش و پرورش قهرمان مسابقات والیبال کارکنان دستگاههای اجرایی

مسابقات والیبال بانوان دستگاه‌های اجرایی استان با قهرمانی آموزش و پرورش به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ، مسابقات والیبال بانوان کارکنان دستگاههای اجرایی استان باقهرمانی تیم اداره کل آموزش وپرورش به کار خود پایان داد. این دوره از مسابقات با حضور ۹ تیم در دو گروه ۴ و ۵ تیمی درسالن های تختی و شهپر شهرستان بیرجند برگزار شد،ودرپایان پس انجام ۲۰ بازی اداره کل آموزش و پرورش مقام اول، اداره کل دادگستری مقام دوم و این دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مقام سوم را به خود اختصاص داد. قضاوت این دوره از مسابقات را خانم ها :شاکره زهروی، مریم فرخی ، مریم اکبری، فهیمه کلنگی خواه و سرپرست فنی مسابقات خانم معصومه نصرآبادی برعهده داشتند.

اعزام تیم ووشو خراسان به مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی

اعزام تیم ووشو خراسان به مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی

ووشوکاران خراسان جنوبی به مصاف برترین های کشور رفتند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ، تیم ووشو بزرگسالان استان با ترکیب:آرمین اسماعیل پور، احسان کرمی، مصطفی کاوسی، سید محمد حسین حسینی، متین وادی و محمد سیفی به رقابت های انتخابی تیم ملی ووشو جهت اعزام به بازی های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳  اعزام شدند. مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو از ۱۴ لغایت ۱۷ بهمن ماه به میزبانی استان تهران برگزار می شود.

افتتاح گروه های جهادی افسران سپاه پیشرفت،دراستان/فعالیت۶۵دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی درجهاد علمی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:درسومین روزازدهه مبارک فجر،روز انقلاب اسلامی،حوزه،دانشگاه وجهاد علمی، آیین افتتاحیه گروه های جهادی افسران سپاه پیشرفت، برگزاروازطرح جهاد علمی و تربیتی استان رونمایی شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد، در این آیین، که به صورت حضوری، با حضور فرمانداربیرجند، فرمانده بسیج فرهنگیان استان، مسئول گروه های جهاد علمی استان، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز و  مدیران و معاونان آموزشی شهرستان ها و مناطق  از طریق شبکه شاد،برگزار شد، تصریح کرد: این اردو ها در ۱۲ شهرستان و منطقه استان برگزار می شود.

وی، با بیان این که طرح جهاد علمی و تربیتی از دهه فجر آغاز و تا هفته دفاع مقدس سال آینده تداوم خواهد داشت، عنوان کرد:    در حال حاضر ۶۵دانشجو معلم پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان در قالب ۵ گروه جهادی، در بحث جهاد علمی و تربیتی فعالیت می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از بازگشت ۱۷۵دانش آموز بازمانده از تحصیل به کلاس های درس توسط گروه های جهادی خبر دادو اظهار کرد: توسعه فرهنگ جهاد و ایثار، شناسایی ظرفیت ها و استعداد دانش اموزان، استفاده از تمامی ظرفیت های معلمان استان در راستای تقویت گفتمان دینی، تربیتی، حمایت  و مداخله تخصصی در جهت جبران و بهسازی فرایند یاد دهی و یادگیری و ارتقاء عدالت تربیتی ونصیب آموزشی برابر، از مهم ترین اهداف برگزاری این طرح به شمار می رود.

نماینده وزیرآموزش وپرورش درخراسان جنوبی،اضافه کرد:فرهنگیان شاغل وپیشکسوت علاقمندبه شرکت درجهادعلمی می توانند با مراجعه به سامانه فرم های الکترونیکی به آدرس https://eform.skedu.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این مطلب که مخاطبان این طرح همه بسیجیان، معلمان، دانشجو معلمان و تمامی شرکای برون سازمانی آموزش و پرورش هستند، اذعان کرد: جهاد علمی، فرهنگی و تربیتی مصداق بارز استکبارستیزی و مبارزه با جنگ نرم و تلاشی علمی در راه خدا، برای خدا است؛ و این اصل مهمی است که در دین مبین اسلام بر آن تاکید می شود.

موسوی نژاد، با اشاره به میلاد حضرت علی«ع» و ذکر مناقبی از آن حضرت، ادامه داد:  از منظر امام علی(ع) که خود پرورش یافته دست رسول خدا(ص)است، هیچ چیز نمی‏تواند به اندازه تعلیم و تربیت جامعه براساس اهداف اسلامی اهمیّت داشته باشد و این مهم در جای جای خطبه‏ها و نامه‏ها و سایر سخنان گهربار ایشان می‏توان بروشنی دید.

بهره برداری از۵طرح آموزشی وتربیتی،دردهه فجر/افزایش۲۸۲۸مترمربعی سرانه آموزشی و پرورشی خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در پنجمین روز از دهه مبارک فجر۵طرح آموزشی، پرورشی و تربیتی در سه شهرستان سرایان، بشرویه و درمیان با حضور مسولین استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

سیدعلیرضاموسوی نژاد، با بیان این خبر ادامه داد: با حضور استاندار خراسان جنوبی، دبستان۱۲ کلاسه ی برکت سرایان در زمینی به مساحت۲هزار و ۵۰۰ متر و زیر بنای یک هزار و ۳۰۰ مترمربع افتتاح شد.

وی، با بیان این که برای احداث و تجهیز این طرح آموزشی و پرورشی مبلغ ۹میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، عنوان کرد: مبلغ ۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون آن از محل اعتبارات اداره کل نوسازی و توسعه مدارس استان و مابقی از سوی بنیاد برکت تأمین و هزینه شده است.

مدیر کل آموزش و پرر خراسان جنوبی، با اشاره به افتتاح دبستان ۲کلاسه روستای آویجان شهرستان درمیان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، خاطر نشان کرد: این دبستان با زیربنای ۱۱۳ متر مربع و اعتبار ۹۴۰ میلیون تومان با مشارکت خیر نیکوکار، سرکار خانم رمضانی، احداث شده که سهم خیر در این طرح ۱۵۰ میلیون تومان است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، از افتتاح دبستان دو کلاسه حاج علی اکبر حسینی نژاد محبتی با زیر بنا ۱۱۰ متر، تکمیل نماز خانه و سالن چند منظوره یاس نبی با زیر بنای ۱۰۵ متر مربع در شهرستان بشروبه خبر داد و اذعان کرد: به منظور ساخت، تکمیل و تجهیر این ۳ طرح، مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با مشارکت خیرین نیکوکار هزینه شده است.

به گفته موسوی نژادباافتتاح این ۵ پروژه آموزشی، پرورشی و تربیتی، ۴۸۵ دانش آموز دختر و پسر دوره ابتدایی این ۳ شهرستان از مزایای آن برخوردار شدند و ۲هزار و ۸۲۸ متر مربع به فضاهای آموزشی، پرورشی و تربیتی استاندارد استان اضافه شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*