اخبار خراسان جنوبی

شهید گمنام در دامان دانشجویان دانشگاه بیرجند

بسیاری از اهالی خراسان جنوبی با شهدای گمنامی که هفته گذشته وارد خراسان جنوبی شده بودند وداع کردند و اینبار نوبت به دانشگاه بیرجند رسید.

 

دانشجویان دانشگاه بیرجند در مسجد امام جعفر صادق دانشگاه گرد مهمانشان جمع شدند و سر برتابوت شهید گمنام نهادند و درددلی از جنس اخلاص با او داشتند.

آرامشی در محفل برپا بود و نسل جوان در کنار شهید آرام گرفته بودند.

دانشجویان می گفتند برای ورود شهید گمنام به دانشگاه و حضور در جوار او لحظه شماری کرده اند

یکی‌از دانشجویان ادبیات گفت:  من از صبح لحظه شماری می‌کردم تا به دیدار این شهید گمنام بیایم زیرا این حضور توفیق می‌خواهد و می ترسیدم نصیبم نشود.

دانشجوی رشته مهندسی برق گفت: همینکه توفیق پیدا کردم و به زیارت این شهید گمنام بیایم برایم روزی بزرگی است و از او میخوام شفیع من شود تا من هم مثل او شهید شود.

وی افزود :جمله یکی از مداحان معروف هر لحظه در ذهنم مرور می شود که میگفت ما با پرواز تو زیر دینیم و این دقیق اوضاع این روز‌های ماست شهدا رفتند تا ما زندگی کنیم.

انگار قلبشان را با قلبش گره زده بودند و با وجود شهید استوارتر بودند و دلهایشان گرمتر شده بود.

یکی از دانشجویان گفت: نمیتوان از آرمان‌های انقلاب و این شهدا و فداکاری هایشان به راحتی گذشت.

فرج امام زمان (عج) و سلامتی نائب بر حقش امام خامنه‌ ای در صدر دعا‌های این جوانان بود.

در این مهمانی که وداع با شهید گمنام بود تحولی در درون دانشجویان ایجاد شد و روحشان جلایی دوباره گرفت.

 

 

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

امدادرسانی به ۴۶۵ حادثه دیده در زلزله بشرویه/۱۳۳ چادر امدادی توزیع شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امداد رسانی به ۴۶۵ حادثه دیده در زلزله بشرویه خبر داد و گفت: طی روند امدادرسانی ها، ۱۳۳ دستگاه چادر توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی؛ محمد علی کاوسی اظهار داشت: در پی وقوع زمین لرزه به بزرگی ۵.۱ در عمق ۸ کیلومتری زمین در ساعت ۱۶:۵۴ شنبه، تیم های ارزیاب و امدادی به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه پیش از وقوع زلزله تیم های امدادی برای تمرین پناهگیری و خروج ایمن در محل روستای اصفاک بشرویه حضور داشته اند، افزود: با حضور تیم ها در نزدیکی محل حادثه ارزیابی‌های اولیه در کوتاهترین زمان ممکن صورت گرفت.

کاوسی از امدادرسانی به ۴۶۵ حادثه دیده در زلزله بشرویه خبر داد و گفت: طی روند امدادرسانی ها، ۱۳۳ دستگاه چادر و ۲۶۶ تخته موکت، ۱۴۱ شعله والور و ۱۵۰ تخته پتو توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۴ نیروی امدادی در قالب ۱۲ تیم عملیات اداد رسانی به زلزله زدگان را انجام دادند.وی بیان کرد: در مجموع ۱۰ روستا شامل ملوند در طبس و روستاهای کرند، اصفاک، خانیکو، نیگنان، مردستان، عزیز آباد، جمالی، رقه، غتی آباد در بشرویه متاثر از زلزله بوده اند.

کاوسی با اشاره به ضرورت ارائه آموزش های ایمنی در موارد بحران به اقشار مختلف جامعه، بیان کرد: هلال احمر در راستای وظایف ذاتی خود، به طور مستمر آموزش هایی را در قالب برگزاری دوره های آموزشی و مانورهای ایمنی در برابر زلزله ارائه می کند.

وی ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله را از جمله اهداف برگزاری مانورهای زلزله و ایمنی دانست و گفت: با توجه به شرایط خراسان جنوبی به عنوان استانی حادثه خیز، برگزاری اینگونه از برنامه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که همواره مورد توجه قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

قول مساعد معاون وزیر علوم برای رفع مشکلات دانشگاه های استان
قول مساعد معاون وزیر علوم برای رفع مشکلات دانشگاه های خراسان جنوبی
ذر دیدار دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی با دکتر خطیبی معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مسایل و مشکلات دانشگاه های استان پیگیری شد.
در این جلسه طولانی، درخصوص ۳۱ پروژه عمرانی نیمه تمام دانشگاه بیرجند، فرسودگی برخی تجهیزات آموزشی، ضرورت تأمین تجهیزات آزمایشگاهی، حصارکشی دیوار ضلع شمالی دانشگاه و… بحث و تبادل نظر شد.
معاون وزارت علوم در پاسخ به پیگیری های مجدانه و نحوه طرح مطالبات دانشگاه بیرجند توسط استاندار، جهت رفع بخشی از مسایل قول مساعد داد.
کمک به تکمیل برخی پروژه های عمرانی، تجهیز مرکز اسناد و موزه دانشگاه بیرجند، اتمام طرح زیباسازی و محوطه سازی پردیس شوکت آباد و… از وعده های قطعی معاون وزیر در این نشست بود.
رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این نشست، ضمن تشکر از تفکر جهادی شخص استاندار به عنوان یکی از مؤثرترین اعضای هیئت امنای دانشگاه های خراسان جنوبی ، از اهتمام وی در پیگیری درخواست ها قدردانی نمود.

 

 

برگزاری دومین دوره آموزش سراسری آشنایی با قوانین و مقررات مالیات

    
برگزاری دومین دوره آموزش سراسری آشنایی با قوانین و مقررات مالیات
دومین دوره آموزش سراسری آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به مالیات برای مدیران چاپخانه ها و واحد های وابسته به صورت برخط در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، ۴ دیماه ۱۴۰۱ دومین دوره آموزش سراسری آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به مالیات برای مدیران چاپخانه ها و واحد های وابسته به صورت برخط برگزار شد.

در این جلسه که توسط دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید بر اهمیت آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به مالیات برای مدیران چاپخانه ها و واحد های وابسته اشاره شد.

همچنین هدف از این دوره افزایش آگاهی موسسات از تکالیف و اختیارات قانونی و حقوقشان که در پیشگیری از ارتکاب تخلفات اداری موثر است می باشد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*