اخبار خراسان جنوبی

رزمایش «جهادگران فاطمی – حیدریون» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات خراسان جنوبی از اجرای رزمایش «جهادگران فاطمی- حیدریون»کارگران و کارخانجات همزمان با ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها طی بازه زمانی ۹ تا ۱۶ دی‌ماه جاری در نقاط مختلف این استان خبر داد.

جان‌فدا| رزمایش «جهادگران فاطمی - حیدریون» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کاظم توکلیان امروز دوشنبه (۱۲ دی) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شعار خدمت رسانی برای تحقیق عدالت و پیشرفت را همگانی کنید و با توجه به تاکیدات معظم له در زمینه تبلیغ و ترویج فعالیت های جهادی و نیز تحسین و تجلیل از جهادگران در مقاطع گوناگون امروز شاهد آن هستیم که گروه های جهادی در راستای کمک به محرومین و خدمات رسانی های متنوع روز به روز رشد کرده و با خودسازی و بالندگی چشمگیر و شگرف کارآمدی خود را به عنوان بازوان قابل اتکای انقلاب به منصه ظهور گذاشتند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات خراسان جنوبی ادامه داد: گروه های جهادی تخصصی بسیج کارگران و کارخانجات تبلوری از گفتمان خدمت تخصصی را در فعالیت های جهادی در جامعه هدف نهادینه کردند که به نوعی تداعی کننده بلوغ جریان جهادی با رویکرد تخصصی در فضای تولید است تا با نگاه رفع مشکلات تولید نسیمی از امیدآفرینی را در خانواده تولید محقق کنند.

وی از برگزاری رزمایش «جهادگران فاطمی- حیدریون» از نهم تا شانزدهم دی ماه سال جاری در استان خبر داد و گفت: در این مدت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان ۷۰ عنوان برنامه اجرا خواهد کرد.

توکلیان در ادامه غبار روبی مزار شهدا و ایثارگران، دیدار با ائمه جمعه، برپایی میز خدمت در شهرک های صنعتی، شیفت ایثار در واحدهای تولیدی، اعزام گسترده گروه های جهادی محرومیت زدایی، توزیع بسته های معیشتی، اعزام سفیران تولید، بازدیدهای علمی (دانشجویان و … )، اجرای طرح خود حفاظتی واحدها، برگزاری جلسه اخوت کارفرمایی و کارگری، برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از برترین های بسیج کارگری را از جمله این برنامه ها اعلام کرد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات خراسان جنوبی بیان کرد: در برنامه شیفت ایثار که با همکاری سازمان بسیج کارگران و کارخانجات و مدیران واحدهای تولیدی برگزار می شود فردا سه شنبه ۱۳ دی ماه ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه در کارخانه کویر تایر و همزمان با سراسر استان در ۱۰ کارخانه ۲ هزار نفر کارگر و حدود ۶ هزار نفر ساعت شرکت خواهند کرد و عواید آن در راستای کمک به محرومین هزینه خواهد شد.

وی افزود: همچنین در راستای رزمایش حیدریون تولید تعداد ۷۵ گروه جهادی شامل۳۰ گروه جهادی تخصصی کارگری در راستای رفع موانع تولید و ۴۵ گروه کارگری با موضوعات رفع محرومیت زدایی و عمرانی و خدماتی ایفای نقش خواهند کرد.

توکلیان با بیان اینکه برنامه استانی رزمایش حیدریون ۱۵ دی ماه در روستای حاجی آباد بیرجند برگزار خواهد شد، گفت: از عواید شیفت ایثار و کمک مدیران واحد های تولیدی و کمک پایگاه های بسیج کارگری و کارخانجات تعداد چهار هزار و ۶۷۰ بسته کمک معیشتی به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توزیع خواهد شد و همچنین کمک‌های دیگری از جمله کمک به ساخت منازل محرومین انجام می گیرد.

 

 

پیگیر جذب تاجر برای فروش فرش باشید

مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: برای فروش فرش‌های دستباف خراسان جنوبی باید به دنبال تاجر بود.

 

حسن پور مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور به همراه مسئولین استانی، بازرگانی و اصناف از انبار فرش در بیرجند بازدید کرد.

حسن پور در این بازدید گفت: باید مسئولان استانی برای جذب تاجر برای فروش و صادرات این فرش‌ها تلاش کنند و بنده هم به شخصه پیگیر جذب نماینده برای این استان در تهران خواهم شد.

او با اشاره به دغدغه بیمه بافندگان افزود: نامه‌ای در این باره زده شود تا به طور مستقیم با دفتر رئیس جمهور آن را مطرح کنم تا مشکل بیمه بافندگان حل شود.

پیگیر حل مشکلات واحد‌های تولیدی منطقه ویژه اقتصادی هستیم

حسن پور مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بازدید کرد و تولیدکنندگان مشکلات واحد‌های تولیدی خود را با ایشان مطرح کردند.

او در حاشیه بازدید از این واحد‌های تولیدی گفت: مشکلات واحد‌های تولیدی این منطقه بیشتر در زمینه بازار فروش و واحد تولیدی بسته بندی است که دوسالی می شود غیرفعال شده است و همچنین بحث سرمایه در گردش که بانک‌ها باید در این مورد ورود پیدا کنند؛ بحث سوخت هم از دیگر مشکلاتشان بود که امیدواریم ابتدا این مشکلات در استان حل شود و چنانچه این مشکلات در استان حل نشد آن را به صورت کشوری حل خواهیم کرد.

حسن پور با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند جای کار و نیازمند جذب سرمایه گذار است ادامه داد: ما مشکلات این واحد‌های تولیدی را دسته بندی خواهیم کرد و مصوباتی که رئیس جمهور در خصوص این منطقه ویژه اقتصادی داشتند را در دستور کار قرار می دهیم و اگر مصوبه‌ای بود که انجام نشده باشد حتما به مامنتقل شود تا دستورات ویژه‌ای برای حل آن از سوی وزارتخانه‌ها انجام دهیم.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور عنوان کرد: بحث فروش، عرضه و بازار زعفران و فرش را به صورت کشوری دنبال می‌کنیم.

او تصریح کرد: همچنین در مورد فرش‌های دستباف پیگیر خواهیم شد که در تهران یک غرفه‌ برای عرضه آن ایجاد کنیم و به تجّار وصل شویم تا بتوانیم در توسعه بافت هم کمکی کرده باشیم.

بازاریان نشان دادند که پای نظام هستند

حسن پور مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور ضمن قدردانی از بازاریان که در اغتشاشات اخیر پشت نظام ماندند گفت: از بدو آغاز اغتشاشات در کشور یکی از نقاط تمرکز دشمن بازار و اصناف بود و دشمن در تلاش است مجموعه بازار را از نظام جدا کند که البته در این باره شکست خورده است.

او افزود: ما مشکلات بازاریان را می‌دانیم و وظیفه مجموعه بسیج حل این مشکلات است ولی نباید این مشکلات باعث دست کشیدن از آرمان‌های شهدا شود.

حسن پور با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم در این زمان جهاد تببین است گفت: دشمن در تلاش است با جنگ روانی در فضای مجازی اهدافش را به کرسی بنشاند و بین مردم و ولایت فاصله بندازد.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور ادامه داد: در شرایطی که شاهد جنگ جهانی رسانه‌ها علیه کشورمان هستیم عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان می‌تواند راهگشای کشور باشد چراکه جمهوری اسلامی مانند یک گوهری است که همه در فکر حمله به آن هستند و ما باید قدر آن را بدانیم.

 

 

 

۱۰ توصیه سردار سلیمانی به یک فرمانده بسیج

بیرجند – ایرنا – سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سال ۱۳۷۰ در ماموریت کاری به شهرستان مرزی سربیشه و در قالب دست نوشته‌ای، ۱۰ توصیه را برای فرمانده حوزه بسیج عشایری دُرح مطرح کرد که از آن به عنوان منشور اخلاقی و مدیریتی یاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی روز دوشنبه با بیان این روایت از سفر سردار دلها به شهرستان مرزی سربیشه گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دهه ۷۰ که فرماندهی قرارگاه شرق را به عنوان یکی از هشت قرارگاه عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عهده داشت، برای یک ماموریت کاری ویژه در استان‌های خراسان و سیستان و بلوچستان و به‌صورت غیرمترقبه به سربیشه آمد.

سید محمدرضا طالبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سردار سلیمانی با آن روحیه جهادی که داشت در این سفر، ضمن بازدید از منطقه دُرح و گفت و گو با مردم منطقه، با رویکرد مردمداری و مردم‌یاری خدمات خوبی را با استفاده از ظرفیت سپاه ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه این سفر مهر سال ۱۳۷۰ انجام شد گفت: در زمان حضور سردار سلیمانی، فرمانده حوزه بسیج عشایری درح برعهده حاج محمد سالاری بود؛ پاسداری که در دوره خدمتی خود رفع مشکلات مردم را دنبال می‌کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از خدمات ماندگار حاج محمد سالاری، احداث یک حسینیه بزرگ در روستای صعب‌العبور و محروم بیشه است که با استفاده از کمک‌های مردمی و با همت مردم ساخته شد.

وی گفت: در پایان این مأموریت، سردار سلیمانی در قالب دست نوشته‌ای توصیه‌هایی به حاج محمد سالاری می‌کند که بیشتر در راستای خدمت به مردم و جلب رضایت آنهاست.

طالبی با تاکید بر اینکه این ۱۰ توصیه ارزشمند بسیار حائز اهمیت است افزود: چنانچه این موارد فصل‌الخطاب و چراغ راه همه مسئولان قرار گیرد و همه به آن عمل و در این مسیر حرکت کنیم، خیلی از مشکلات حل خواهد شد و بی شک رضایت خدا و مردم را به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در مقطعی که مرز خراسان و سیستان و بلوچستان به جهت جولان اشرار ناامن شده بود، با حضور سردار سلیمانی کاملا امن و پاک شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه به قرائت متن کامل دست نوشته سردار سلیمانی پرداخت و گفت: این منشور همه حوزه‌های عبادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی را در بر می‌گیرد.

متن کامل دست نوشته سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی خطاب به فرمانده حوزه بسیج عشایری دُرح سربیشه که توسط معاون استاندار خراسان جنوبی قرائت شد، به این شرح است:

درود خداوند بر انسان شایسته‌ای که عشق و محبت، برادری و اخوت را در دل‌های خاموش و نیمه‌جان کاشت و ما را به وادی امید رهنمون ساخت. درود خدا بر شهدایی باد که حول شمع فروزان سوختند و به بشریت نور بخشیدند. درود خدا بر انسان‌های بیداردلی که در دل صحراهای سخت با دریادلی از انقلاب اسلامی خود پاسداری می‌کنند.

برادر عزیزم آقای سالاری، از محبت‌های حضرتعالی که در طول اقامت این حقیر و هیئت همراه نمودید صمیمانه تشکر می‌کنم و به شما و همه عزیزانی که این چنین با بیدار دلی و عشق این چنین بیدار و هوشیار مواظب حرکات ضد انقلاب و توجه به ارزش‌های اسلامی دارند، تبریک عرض می‌کنم و چند نکته را من باب تذکر یادآوری می‌نمایم:

۱- به جمله امام رضوان‌الله‌تعالی توجه کن که عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنید و در همه حال او را ناظر بر احوال خود بدانید.

۲- اخلاص در عمل، در گفتار و در کردار را سرلوحه حرکت خود قرار ده و هر چیز را برای او و رضای او بیان و عمل کن و بس.

۳- بر عبادات و وظایف واجب خود به خصوص نماز مراقبت کن و هیچ چیز را بر آن‌ها ترجیح مده و بدان انقلاب و خون‌ها برای احیای آن‌ها بوده است.

۴- با دوستان انقلاب به خصوص خانواده‌های ایثارگران دوست و با محبت توأم با ارادت رفتار و برخورد کن و خود را همیشه مدیون آن‌ها بدان.

۵- با دشمنان انقلاب یا کج‌فهم‌ها مدارا و با لحن نصیحت بدون سرزنش برخورد کن.

۶- در زمان مسئولیت یا مأموریت با زیردستان خود رعایت حال و روحیات هرکدام را بکن و این را بدان که خداوند در همه افراد شجاعت را یکسان به وجود نیاورده و لذا با افراد ترسو با سرزنش برخورد مکن.

۷- با آن‌ها در زمان غیر مأموریت آن‌چنان باش که اگر کسی ناگهان وارد جمع شما شد تشخیص بالا و پایین را ندهد اما حریم را حفظ کن و با آن‌ها بر سر یک سفره غذا بخور و از همان بخور که آن‌ها می‌خورند و از همان آب بنوش که آن‌ها می‌نوشند.

۸- در برخورد و نزاع هرگز حرف‌های زشت بر زبان جاری مکن حتی دشمن.

۹- چند آیه قرآن در شروع صبح و چند آیه در زمان خواب و آخر شب حتما بخوان.

۱۰- کلاس‌های فرهنگی بویژه اصلاح نماز و روخوانی قرآن را در بین افرادی که به شما منتسب هستند گسترش بده.

۱۱ مهر ۱۳۷۰
برادر کوچکتان قاسم سلیمانی

به گزارش ایرنا در نشست خبری پایان اولین سفر دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور که اواخر آذر امسال به خراسان جنوبی انجام شد، خبرنگاری گفت که سال ۱۳۷۰ سردار سلیمانی در سفر به منطقه مرزی درح، دست‌نوشته‌ای را با عنون ۱۰ فرمان اخلاقی به فرمانده مقاومت بسیج آن منطقه هدیه داد و از رئیس جمهور درخواست کرد این ۱۰ فرمان به عنوان منشور اخلاقی مدیران دستگاه‌های اجرایی تدوین و منتشر شود.

آیت الله رئیسی در پاسخ به این خبرنگار گفت: پیشنهاد خوبی است البته منشور را ندیدیم ولی آنچه شما به عنوان منشور یاد می‌کنید، شهید سلیمانی در عمل به عنوان مدیر جهادی الگو شده است و این شهید والامقام می‌تواند الگوی همه مدیران باشد و با مدیریت جهادی خیلی از موانع را رفع کرد.

 

 

 

 

باز کردن گره‌های ذهنی بزرگترین جهاد تبیین است

بیرجند – ایرنا – مدیر اندیشکده راهبردی سعداء گفت: در فتنه اخیر همه بحث‌ها مربوط به گره‌های ذهنی بود که واقعیت نداشت و باز کردن گره‌های ذهنی، بزرگترین جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بیرجند که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با موضوع جهاد تبیین برگزار شد، افزود: زمانی افرادی به خیابان می‌آیند و نسبت به وضعیت اقتصادی اعتراض دارند اما در فتنه اخیر شعارها اقتصادی نبود بلکه در حوزه زنان و حکومت اسلامی بود البته وقتی درباره شبهات صحبت می‌کردید مباحث به مساله اقتصاد کشیده می‌شد اما شعار اصلی نبود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اواخر سال ۹۷ بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند گفت: انتظار می‌رفت بعد از این بیانیه همه کشور در این زمینه شروع به‌کار کند اما آن طور که باید و شاید این امر محقق نشد تا اربعین سال گذشته ایشان حکم جهاد تبیین را صادر و سپس در هفت سخنرانی‌ بحث جهاد تبیین را مطرح کردند.

نویسنده کتاب صعود چهل ساله با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید برای تحقق جهاد تبیین گام بردارند و باز کردن گره‌ها و شبهات ذهنی مخاطب با بیان دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی بزرگترین اقدام در راستای تحقق جهاد تبیین برای مسوولان است.

وی یادآور شد: دهه فجر انقلاب اسلامی نزدیک است که باید از این فرصت استفاده کنیم و رزمایش بزرگ جهاد تبیین را با ۲ محتوای اصول و مبانی و نیز اموری که مورد تحریف دشمن قرار گرفته است، انجام دهیم.

حجت‌الاسلام راجی گفت: مقابله با بزک پهلوی و نشان دادن چهره کریه این رژیم از اموری است که طی ۴۳ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامای کمتر به آن توجه شده و اگر کاری هم صورت گرفته به گوش کسی نرسیده است.

وی افزود: روایت پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران و جنایات آمریکا چقدر برای نسل جوان بازگو شده لذا روشنگری و تصحیح ذهنیت‌ها، بزرگترین جهاد تبیین است.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء گفت: یک دروغ از عملکرد رژیم پهلوی را مطرح می‌کنند ولی هزاران کاری که در انقلاب اسلامی انجام شده را نمی‌بینند لذا روشن کردن ذهنیت‌ها کار مهمی است.

وی با تاکید بر اینکه باید دستاوردهای انقلاب و نظام به نسل جدید اثبات شود افزود: طی ۴۳ سال گذشته کارهای بزرگی انجام شده اما به گوش مخاطبان ما نرسیده است لذا باید در دهه فجر قرارگاه روایت پیشرفت راه‌اندازی شود و همه اقدامات مهم را به گوش مردم برسانند.

حجت‌الاسلام راجی تصریح کرد: جهاد تبیین این نیست که فهرست کارها را ارائه دهیم بلکه باید با قرائت جدید آنها را منتشر کنیم، مسوولان باید با مردم حرف بزنند و این جهاد تبیین است.

وی گفت: دانشجو و دانش‌آموز ما از دستاوردهای انقلاب چیزی نمی‌داند و این وظیفه مسوولان است که تبیین را انجام دهند.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء ادامه داد: ریشه بسیاری از مشکلات کشور رویگردانی از آرمان‌های انقلاب است و فتنه آینده دشمنان فتنه سختی خواهد بود زیرا بدنه انقلابی را درگیر خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید دستاوردهای دولت در یک سال اخیر برای مردم بازگو شود گفت: در این مدت بیش از ۲ هزار واحد تولیدی راه‌اندازی شده که کار بزرگی است.

حجت‌الاسلام راجی افزود: کارهای مهمی در دوران انقلاب به‌ویژه در یک سال فعالیت دولت سیزدهم در حوزه برقرسانی، آبرسانی و گاز برای خدمت به مردم انجام شده که باید در این زمینه تولید محتوا صورت گیرد.

وی بیان کرد: روزهای روشنی در پیش داریم و اگر جهاد تبیین نباشد اینها به گوش مردم نمی‌رسد، مسوول باید عالی کار کند و با جهاد تبیین، اقدامات را به گوش مردم و مخاطب برساند.

 

 

 

۱۶ برنامه برای تقویت نشاط اجتماعی در خراسان جنوبی ارائه شد

بیرجند – ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، ۱۶ برنامه محوری در این استان برای تقویت روحیه نشاط و امید اجرا می‌شود.

به‌ گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی روز یکشنبه در نشست برنامه‌ریزی هفته فرهنگی استان که به‌ منظور همفکری و هماهنگی درباره نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی در این اداره کل برگزار شد، افزود: هفته فرهنگی خراسان جنوبی با اجرای ۱۶ برنامه محوری ۲۴ تا ۲۸ دی‌ امسال برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به مشکلاتی که شاید در برخی حوزه‌ها بخصوص در حوزه فرهنگی و نشاط اجتماعی در ماه‌های گذشته ایجاد شده است و تلاش جبهه معاند در کشور در قالب جنگ ترکیبی علیه نظام جمهوری اسلامی، ضرورت دارد برای ایجاد فضای شاد و آرام در جامعه با برپایی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در قالب هفته فرهنگی استان اقدام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی از اجرای ۱۶ برنامه محوری در مرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد و افزود: برنامه‌های مورد نظر با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و محتوای کیفی و کمی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: در رویداد برنامه‌های محوری جشنواره ملی زن روستایی و عشایری و بزرگداشت مفاخر استان، موسیقی مقامی و جشنواره فرهنگی و آیین‌های محلی و نمایشگاه صنایع‌ دستی و گردشگری در فرهنگسرای بیرجند برگزار می‌شود.

طالبی گفت: نخستین نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی خراسان جنوبی نیز همزمان با هفته فرهنگی استان برپا خواهد شد.

مشارکت ۱۶ دستگاه اجرایی و متولی حوزه فرهنگ در اجرای برنامه‌ها

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و دبیر برگزاری هفته فرهنگی خراسان جنوبی نیز از مشارکت حدود ۱۶ دستگاه اجرایی و متولی حوزه فرهنگ در این جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی استان خبر داد و گفت: برگزاری این نمایشگاه خروجی عملکرد دستگاه‌ها در بخش فرهنگی است.

هادی شاهوردی افزود: برنامه‌ریزی شده است تا نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی استان ۲۴ تا ۲۸ دی‌ ماه در ۲ زمان صبح و بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان باشد.

وی گفت: این نمایشگاه در نوبت صبح مورد بازدید جوامع هدف دستگاه‌های اجرایی حاضر و متولی فرهنگ همچنین در نوبت عصر پذیرای عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، مسابقات ورزشی، اجرای مراسم موسیقی آیینی و سنتی، قصه‌گویی، نمایش تئاتر خیابانی، اجرای نمادین مراسم عروسی مردم روستای چنشت و رونمایی از لوح ثبتی کلاه پولی به‌ عنوان میراث ناملموس استان را از مهم‌ترین برنامه‌های نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی برشمرد.

براساس ابلاغ سازمان امور اجتماعی کشور به استان‌ها باید با هدف افزایش سطح نشاط اجتماعی نسبت به برگزاری هفته فرهنگی تا پایان سال جاری اقدام شود و در مرحله نخست برگزاری هفته فرهنگی به استانداران ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، مازندران و هرمزگان ابلاغ شده است.

به همین منظور از ۲۴ تا ۲۸ دی‌ ماه همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان هفته فرهنگی خراسان جنوبی تعیین شد و برنامه‌های هفته فرهنگی جدای از برنامه‌های روتین و ابلاغی دستگاه‌های اجرایی در طول سال باید پیش‌بینی و اجرا شود.

 

 

 

 

چه تعداد درخواست مردمی در سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی ثبت شد؟

تهران- ایرنا- رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌ جمهوری اعلام کرد: در نخستین سفر از دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیأت دولت، ۵۳ هزار تماس تلفنی و ۵۲ هزار مکاتبه و مراجعه مردمی به میزهای خدمت در خراسان جنوبی ثبت شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا در خصوص ویژگی دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور در بخش ارتباطات مردمی گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره، ارتقای روند خدمت‌رسانی از ۴۸ ساعت به ۷۲ ساعت است.

وی افزود: تیم ارتباطات مردمی در این دور از سفرها، یک روز قبل از سفر رئیس‌جمهور در استان مقصد مستقر می‌شوند و در واقع سامانه ۱۱۱ یک روز قبل از سفر پاسخگوی سؤالات و درخواست‌های مردمی است و با توجه به سفر دو روزه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به استان خراسان جنوبی در روز ۲۴ آذر و استقرار تیم ارتباطات مردمی یک روز پیش از سفر، در مجموع سه روز تلاش شد هیچ درخواست مردمی در استان بدون جواب نماند و روند پاسخگویی با مشکل روبه‌رو نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی در خصوص روند دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور و اعضای کابینه او نیز توضیح داد: سفرهای استانی دور دوم بین سه هفته تا یک ماه انجام می‌شود و دومین مقصد آیت‌الله رئیسی یزد خواهد بود.

تعدیل نیروهای “سامد” به یک‌سوم در دولت گذشته

رئیس مرکز ارتباطات مردمی دولت در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره رویکرد سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) اظهار داشت: سامانه سامد در دولت‌های گذشته تشکیل شده و بیش از ۵۱۳ نفر کارمند در مراکز سامد در سطح کشور مستقر بودند اما متأسفانه در دوره مدیریتی دولت قبل این تعداد به کمتر از یک‌سوم کاهش یافت و همین مسأله موجب شد روال پاسخگویی در دولت مردمی سیزدهم با اندکی اختلال مواجه شود.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان این‌که بر اساس قانون جذب نیروی انسانی جدید و به‌کارگیری آنها دشوار است، خاطر نشان کرد: اکثر مراکز ارتباطات مردمی در استان‌ها با مسأله کمبود نیروی انسانی برای پاسخگوی حجم زیاد تماس‌ها و مراجعات مردمی روبه‌رو هستند و تلاش داریم مشکل نیروی انسانی را که در خط مقدم خدمت به مردم قرار دارد، با کمک هیأت دولت و همکاری سازمان اداری و استخدامی و دستور رئیس‌جمهور رفع کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در دولت کنونی با توجه به فعالیت مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در سراسر کشور آیا اشتغال‌زایی در این زمینه ایجاد شده است، گفت: در این زمینه اشتغال‌زایی ایجاد شده که آمار آن هم قابل ارائه است.

 

 

 

 

 

 

 

مکتب سلیمانی،درشریانهای گفتمان جهانی،برای همیشه ساری وجاری خواهدماند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سیره، روش، منش، گفتار، رفتار و در یک کلام،مکتب شهید سلیمانی برای همیشه در شریان های گفتمان جهانی و در دل آزادگان و آزاد مردان، ساری و جاری خواهد ماند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد، یک شنبه شب، در اجتماع بزرگ جهاد تبیین فرهگیان که با حضور بیش از۲هزار معلم بهارستان علم و ادب در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی، نه تنها سپه سالار میادین مبارزه با شیطان بزرگ، بلکه معلمی توانمند در عرصه های مختلف بود.

وی، با بیان این که اغتشاشات اخیر حرکتی حساب شده علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که به وسیله ی آمریکا و متحدان غربی و منطقه ای او  طراحی شده بود و توسط مزدوران و منافقین داخلی ایشان در قالب جنگ تمام عیار ترکیبی عملیاتی شد، اذعان کرد: این فتنه،گرچه از لحاظ تداوم، قابل قیاس با فتنه ۸۸ نیست اما از منظر محتوا و وسعت زنگ خطری جدی در برخورد با شیوه ها نوین دشمن در فتنه افکنی و راه اندازی جنگ های نیابتی و ترکیبی به شمار می رود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به نقش و جایگاه بی بدیل معلم، در فرهنگ سازی،گفتمان سازی و برقراری ارتباط مؤثر با قشر آینده ساز و آحاد جامعه؛بیان کرد: شهدای حریم، حرم و امنیت درس ایثار، رشادت، شجاعت، بصیرت، موقعیت شناسی و ولایت مداری را در کلاس عملی شهادت به ما آموختند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فرموده مقام عظمای ولایت حضرت آیت ا… العظما، امام خامنه ای«مدظله العالی» در خصوص لزوم تمدن سازی نوین اسلامی و جهاد تبیین، عنوان کرد: امروز،باتوجه به منویات مقام معظم رهبری«مدظله العالی»رسالت معلمان،حساس تر،سنگین تروخطیرتر،ازقبل درعرصه تعلیم وتربیت ونحوه ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به متعلمان  شده است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، توانمند سازی دانش آموزان از منظرفکری،تربیتی،اخلاقی و عقیدتی در مواجهه با تهدیدات دشمن و آگاهی بخشی به متعلمان از خطرات جنگ ترکیبی راازدیگر وظایف خادمین نظام تعلیم و تربیت در عصر حاضر برشمرد و عنوان کرد: لازمه شناخت ارزش های جغرافیای زندگی،آشنایی با واقعیت تاریخی آن است.

بازدید کارشناسان و سرگروه های آموزشی ابتدایی مدیریت از مدارس ابتدایی شهر سربیشه
کارشناسان و سرگروه های آموزشی ابتدایی مدیریت از مدارس ابتدایی شهر سربیشه بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و  پرورش شهرستان سربیشه صبح امروز کارشناسان آموزش ابتدایی و تکنولوژی و گروه های آموزشی به همراه سرگروه های آموزشی ابتدایی از مدارس آیت الله طالقانی، شهدای بانک ملت و زهره براتیان  بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید عملکرد آموزشی همکاران، نحوه آموزش حضوری دانش آموزان، فعالیت های آموزشی، پرورشی، پژوهشی و کیفیت آموزشی مورد بررسی و ارزیابی‌ قرار گرفت.

در پایان از زحمات و تلاش های همکاران محترم تقدیر و تشکر به عمل آمد.

احیای «گل کوچک» با روش نوین؛

آغاز بزرگترین رویداد ورزش همگانی کشور از بهمن ماه

 آغاز بزرگترین رویداد ورزش همگانی کشور از بهمن ماه

بزرگترین رویداد ورزش همگانی کشور از بهمن ماه آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ، مسابقات مینی فوتبال محلات سراسر کشور به عنوان بزرگترین رویداد ورزش همگانی از بهمن ماه سالجاری آغاز خواهد شد.
با سیاستگذاری معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و اجرای فدراسیون ورزش های همگانی نخستین دوره مسابقات مینی فوتبال محلات سراسر کشور از بهمن ماه سالجاری آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*