اخبار/مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی به نتیجه نرسیده است

 

غیبت ایران در عمره ۷ ساله شد

تعداد عمره‌گزاران خارجی که وارد عربستان شده‌اند از مرز دو میلیون نفر درحالی گذر کرد که ایران برای هفتمین سال در این مراسم غایب است.

 منابع خبری عربستان اعلام کردند که در چهار ماه اخیر، حدود دو میلیون زائر خارجی به عمره مشرف شده‌اند که در بین کشورهای خارجی، اندونزی بیشترین تعداد زائر را به عمره فرستاده است.

عربستان تاکنون برای اتباع کشورهای اندونزی، پاکستان، هند، عراق، مصر و بنگلادش بیشترین تعداد ویزای عمره را صادر کرده است. ایران نیز تا پیش از تعلیق عمره و قطع روابط سیاسی، با اعزام سالانه حدود ۸۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار زائر، در این فهرست قرار داشت.

سفر عمره‌گزاران ایرانی به عربستان از سال ۱۳۹۴ پس از ماجرای تعرض در فرودگاه جده، متوقف شد. این رویه از سال ۱۳۹۵ با قطع روابط سیاسی به دو کشور و تعطیل شدن سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها در ایران و عربستان، ادامه پیدا کرد.

ایران برای ازسرگیری عمره، سه شرط گذاشته بود که از جمله آن‌ها اشد مجازات و محکومیت سنگین برای ماموران خاطی فرودگاه جده بود. پس از آن‌که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد این حکم در عربستان اجرا شده است، مقامات حج دو کشور مذاکره برای ازسرگیری عمره را آغاز کردند، گرچه بازگشت زائران ایرانی به عمره، به بازگشایی کنسولگری ایران در عربستان منوط شده است.

آخرین آمار کرونا در کشور؛ تجربه مجدد روز بدون فوتی

آخرین آمار کرونا در کشور؛ تجربه مجدد روز بدون فوتی

تهران – ایرنا – مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای از تجربه مجدد روز بدون فوتی کرونا در ایران در شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا از وبدا، در این اطلاعیه آمده است: تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۲۹۶ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۸۳ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۷۰ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۳ هزار و ۵۴۹ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۷ آذر ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور نیز به ۷ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

همچنین در طول ۲۴ ساعت گذشته، هیچ یک از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست نداد و مجموع جانباختگان این بیماری، در عدد ۱۴۴ هزار و ۶۳۳ نفر ماند.

تا کنون ۷ میلیون ۳۳۵ هزار و ۱۱۴ نفر از بیماران نیز بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۴ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۷۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ نیز در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۳۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

نخستین بار در تاریخ

کاروان کوراش ایران نایب قهرمان جهان شد

کاروان کوراش ایران با فتح سکوهای طلایی به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافت.

کاروان کوراش ایران نائب قهرمان جهان شدبه گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما با پایان سیزدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی جهان که از صبح روز شنبه (۵ آذرماه) در پونام هند آغاز شده بود، کاروان کوراش کشورمان با کسب ۱۳ نشان رنگارنگ شامل ۶ طلا، ۳ نقره و ۴ برنز در مجموع به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافت. همچنین به تفکیک تیم مردان و زنان هر کدام در بخش خود نیز به عنوان دومی تیمی دست یافت.

این  نخستین بار است که کوراش ایران به مقام نایب قهرمانی جهان دست می یابد.

همچنین تا پیش از این پیکارها، زنان ایران موفق به کسب مدال طلای جهان نشده بودند، اما در این دوره و برای نخستین بار در تاریخ با عملکرد بی‌نظیر دختران ایران، کاروان کشورمان به ۳ مدال طلای بخش زنان دست یافت.

 

 

 

 

قاضی و وکیل نباید سیاسی کاری بکنند

رییس دستگاه قضا با تاکید بر اهمیت اصل استقلال مطالبی طرح کرد و تصریح کرد: قاضی و وکیل باید فهم و درک سیاسی داشته باشند، اما سیاسی کاری نکنند اگر قاضی و وکیل، سیاسی‌کاری پیشه کردند آنگاه دیگر نمی‌توانند به حق و عدالت و انصاف رفتار کنند.

توصیه‌های اژه ای درخصوص حفظ استقلال و سلامت دو نهاد قضاوت و وکالتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه،  در راستای رویه و مشی ریاست دستگاه قضا در۱۷ ماه اخیر در برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و گفت‌وگومحور با اقشار مختلف مردمی و نخبگانی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قوه قضاییه در این نشست در سخنانی، توصیه‌هایی تخصصی و کاربردی را در باب حفظ استقلال و سلامت دو نهاد قضاوت و وکالت مطرح کرد و اظهار داشت: وکیل و قاضی برای تحقق عدالت و استیفای حق مورد اعتماد مردم و جامعه می‌باشند؛ لذا باید نهایت تلاش و مساعی را در راستای صیانت و حفاظت از این دو نهاد مهم و اثرگذار و همچنین پیشگیری از انحرافات، آسیب‌ها و لغزش‌ها به کار ببندیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای اضافه کرد: قاضی و وکیل باید در نزد مردم و جامعه جایگاهی به مراتب بالاتر و رفیع‌تر از جایگاه فعلی داشته باشند و این مقوله‌ای است که ارتباط مستقیم به نوع رفتار و عملکرد این دو نهاد دارد.
رییس دستگاه قضا با تاکید بر اهمیت اصل استقلال مطالبی طرح کرد و تصریح کرد: قاضی و وکیل باید فهم و درک سیاسی داشته باشند، اما سیاسی کاری نکنند اگر قاضی و وکیل، سیاسی‌کاری پیشه کردند آنگاه دیگر نمی‌توانند به حق و عدالت و انصاف رفتار کنند.

همچنین در این جلسه، اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز نقطه‌نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص مسائل مختلف طرح کردند.

 

 

 

مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی به نتیجه نرسیده است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که افزایش سن بازنشستگی در دولت و مجلس مطرح شده، اما این کمیسیون هنوز درباره آن به نتیجه نرسیده است.

کمیسیون اجتماعی مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی به نتیجه نرسیده استمهدی عیسی زاده گفت: با دولت درباره مطالبات صندوق‌های بازنشستگی مذاکراتی داشتیم؛ بسیاری از صندوق‌ها مطالبات قابل توجهی دارند که دولت باید آن‌ها را با فروش اموال یا نقدی بپردازد.

این گفته در حالی مطرح شده که اواخر خرداد ماه امسال، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت که تغییر سن بازنشستگی در مجلس بررسی شده است.

بابک نگاهداری گفته بود طرح جامعی برای ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی ارائه شده تا بار مالی آن‌ها از بودجه عمومی کشور برداشته شود.

دولت هم در لایحه بودجه امسال می‌خواست سن بازنشستگی را ۲ سال افزایش بدهد، اما مجلس با آن موافقت نکرد.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، علت این تصمیم، پرداخت بیش از ۹۵ درصد بودجه صندوق‌های بازنشستگی از سوی دولت است.

آمار‌ها نشان می‌دهد ۱۸ صندوق بازنشستگی در ایران، بیش از ۲۳ میلیون مشترک و مستمری بگیر را تحت پوشش قرار داده است.

همچنین آمارهایی از افزایش نزدیک ۷ برابری بودجه کمکی به چند صندوق بازنشستگی در ۸ سال گذشته حکایت دارد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*