اخبار خراسان جنوبی /

ودیعه گذاران حج تمتع، اطلاعات خود را تکمیل کنند

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از ضرورت تکمیل اطلاعات ودیعه گذاران حج تمتع خبر داد.

ودیعه گذاران حج تمتع، اطلاعات خود را تکمیل کنند

 حسین دستگردی، امروز به رسانه‌های گروهی گفت: باتوجه به ضروت برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت درخصوص اعزام ودیعه‌گذاران حج تمتع و همچنین ایجاد پل ارتباطی میان این سازمان و ودیعه‌گذاران و اطلاع رسانی‌های مختلف، لازم است تمامی سپرده‌گذاران حج تمتع در اسرع وقت و فارغ از اینکه در چه سالی قصد تشرف به حج را دارند و یا نوبت آنان باشد، با مراجعه به سامانه تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران حج تمتع اقدام کنند.

وی ادامه داد: این امر باید از طریق سامانه Reserve.haj.ir نسبت به درج ویرایش اطلاعات شناسنامه‌ای و تکمیلی خود اقدام کرده و در پایان کد رهگیری دریافت کنند تا در آینده و پس از مشخص شدن کاروان‌های اعزامی بتوانند با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به انتخاب و ثبت نام در کاروان اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: مراجعه به این سامانه و اخذ کد رهگیری صرفا به منظور به‌روزرسانی اطلاعات فردی افراد بوده و تشرف به حج تمتع براساس تعداد ویزای تخصیصی به ایران در هر سال و دعوت از مشمولین تشرف براساس اولویت‌های قبوض ثبت نامی و نیز ضوابط کشور میزبان خواهد بود و سازمان حج و زیارت براین اساس نسبت به برنامه ریزی، فراخوان و اعزام افراد عمل خواهد کرد.

دستگردی خاطرنشان کرد: اولویت‌های تشرف و ضوابط اعزام به حج تمتع سال۱۴۰۲ پس از انجام مذاکرات فی مابین با کشور عربستان و در زمان مقرر به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

مکالمه رایگان ماحصل تعرفه اجباری

مدیرعامل شرکت مخابرات استان گفت: طبق تعرفه‌های جدید مخابرات، ماهانه مبلغی از مشترکان تلفن ثابت کسر می‌شود و در ازای آن زمان تعیین شده برای مکالمه رایگان به مشترکان داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، میری مدیرعامل شرکت مخابرات استان در نشست خبری با اصحاب رسانه، درمکالمه رایگان ماحصل تعرفه اجباری تشریح بسته جدید مکالمات تلفن ثابت در استان گفت: براساس مصوبه شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار از شهریورماه امسال تعرفه‌های جدید تلفن ثابت در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و روستا‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه هر خط تلفن ثابت دارای هزینه‌های پرسنلی، نگهداری و بازسازی است افزود: مبالغ تعیین شده برای خطوط تلفن ثابت در مرکز استان ماهیانه ۱۵ هزار تومان، در شهرستان‌ها ۱۰ هزار تومان و در روستا‌ها طبق تعرفه گذشته است و تغییری نکرده است.

میری بااشاره به کیفی سازی شبکه مخابرات گفت: براساس برنامه پیش بینی شده تا سال ۱۴۰۳ تمام شبکه مخابراتی استان بازسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان با بیان اینکه در پرداخت این تعرفه افراد می‌توانند از مکالمات رایگان بهره‌مند شوند افزود: در مراکز استان ۳ هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان و در شهرستان‌ها ۲ هزار و ۶۶۶ دقیقه است.

وی با بیان اینکه نرخ مکالمات هیچ تغییری نکرده است گفت: نرخ مکالمات درون استانی هر دقیقه ۴۵ ریال، بین استانی ۳۳۰ ریال و ارتباط تلفن ثابت با همراه ۶۰۰ ریال است.

 

تیم ملی فوتبال ایران راهی قطر شد

تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ امروز (۲۳ آبان) ساعت ۱۷ از فرودگاه امام خمینی (ره) راهی قطر شد.

تیم ملی فوتبال ایران راهی قطر شدبه گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، اعضای تیم ملی فوتبال ایران پس از آخرین تمرین و برگزاری مراسم بدرقه در هتل المپیک و سپس دیدار با آقای رئیسی، رئیس جمهور، ساعت ۱۷ از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را به مقصد دوحه ترک کردند.
شاگردان کارلوس کی‌روش پس از حضور در دوحه در هتل الریان مستقر می شوند و از فردا تمرینات خود را آغاز خواهند کرد.
تیم ملی چهارشنبه در آخرین بازی دوستانه پیش از جام جهانی به مصاف تونس می‌رود و ۳۰ خرداد نیز نخستین بازی خود را در این رقابت‌ها مقابل انگلیس برگزار خواهد کرد.

ملی‌پوشان فوتبال کشورمان با رئیس‌جمهور دیدار کردند

ملی‌پوشان فوتبال کشورمان قبل از پرواز به قطر با آیت‌الله رئیسی دیدار کردند.

ملی‌پوشان فوتبال کشورمان با رئیس‌جمهور دیدار کردند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ بازیکنان، بازیکنان، کادر فنی و مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال  پس از برگزاری آخرین دور از تمرینات خود در کمپ تیم ملی، با حضور در دفتر رئیس‌جمهور، با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیدار کردند.

اعضای تیم ملی فوتبال امروز راهی دوحه خواهند شد تا از فردا و با ملحق شدن لژیونرها که مستقیم به دوحه می روند، تمرینات خود را در قطر پیگیری کرده و برای رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ آماده شوند.

در این دیدار وزیر ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون فوتبال، کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی فوتبال و وحید امیری، علیرضا بیرانوند، رامین رضائیان و مرتضی پورعلی‌‌ گنجی به نمایندگی از اعضای تیم ملی فوتبال به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

رئیسی نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش‌های بازیکنان و کادر فنی تیم ملی در مسیر آ‌ماده سازی برای آوردگاه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، برای ملی‌پوشان فوتبال کشورمان آرزوی موفقیت کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان عصر امروز (دوشنبه) تهران را به مقصد دوحه ترک می‌کند.

به گزارش فارس، اسامی تیم ملی فوتبال شب گذشته اعلام شد، که بر این اساس امروز افرادی که در ایران حضور داشتند با رئیس‌جمهور دیدار کردند. لژیونرهای تیم ملی نیز به صورت مستقیم از کشورهایی که حضور دارند به دوحه سفر خواهند کرد.

 

برادرکشی؛ جرم جدید قاتل آزاد شده

کارآگاهان جنایی اهواز روز ۱۷ آذر سال گذشته وقتی از وقوع یک قتل مطلع شدند به محل حادثه رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند. شواهد و مدارک موجود حکایت از آن داشت که مقتول توسط برادر خود که فردی شرور و دارای یک فقره سابقه قتل است، کشته شده است.

به گزارش  اعتماد، مردی شرور که سابقه ارتکاب یک فقره قتل داشت، این بار برادر خود را به کام مرگ کشاند و برای دومین مرتبه دستگیر شد.

کارآگاهان جنایی اهواز روز ۱۷ آذر سال گذشته وقتی از وقوع یک قتل مطلع شدند به محل حادثه رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند.

شواهد و مدارک موجود حکایت از آن داشت که مقتول توسط برادر خود که فردی شرور و دارای یک فقره سابقه قتل است، کشته شده است.

متهم از همان زمان تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه بالاخره چند روز پیش محل اختفای وی در استان تهران شناسایی و او عاقبت دستگیر شد. این فرد در بازجویی‌ها به برادرکشی اقرار کرد و گفت به خاطر اختلاف ملکی دست به این جنایت زد.

برگزاری چهارمین دوره مسابقات ورزشی کارمندان دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی/

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری چهارمین دوره مسابقات ورزشی کارمندان دستگاه های اجرایی استان خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی مجاز به هزینه کرد، یک درصد از اعتبارات خود در حوزه ورزش هستند.

به گزارش  فارس، در راستای توسعه ورزش همگانی و تحرکات جسمانی کارمندان سازمانی و اداری خراسان‌جنوبی چهارمین دوره مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه های اجرایی استان برگزار می‌شود.

محمدحسین خسروی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی امروز اظهار داشت: مسابقات ورزشی کارکنان دستگاههای اجرایی استان امسال با شعار «کارمند تندرست-خدمت بهتر» با مشارکت همه سازمان ها و ظرفیت‌های بین بخشی انجام می‌شود.

وی افزود: دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی از ظرفیت‌های ساختاری و امکاناتی خوبی برخوردار هستند و در راستای بهتر برگزار کردن این رویداد ورزشی تاکنون جلسات هم‌افزایی و مشورتی‌ برگزار شده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: بزودی شورای ورزشی استان به ریاست استاندار و حضور همه مدیران کل دستگاهای اجرایی تشکیل و نسبت با هزینه‌ کرد یک درصد از اعتبارات کل سازمانها در حوزه ورزش تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد.

خسروی یادآور شد: ۶۰ درصد از اعتبارات تخصیص یافته دستگاههای اجرایی در حوزه ورزش به فعالیت‌های ورزشی و ارتقا سلامت کارمندان همان سازمان برگشت داده می‌شود و ۴۰ درصد باقی مانده به فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش و توسعه زیرساخت‌ها و بهسازی اماکن ورزشی زیر مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان استان اختصاص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاههای اجرایی خراسان جنوبی هیچگونه محدودیتی در هزینه کرد برای انجام فعالیت‌های ورزشی و اعزام تیم‌ها به مسابقات قهرمانی استانی، منطقه‌ای و کشوری ندارند.

سیدحسن عسکری معاون اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ۳۶ میلیارد ریال به توسعه ورزش همگانی استان کمک شده است.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال نیز ۴۰ میلیارد ریال به توسعه ورزش همگانی خراسان جنوبی اختصاص یافته که نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ درصد رشد دارد

صالحه غلامی مقدم مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: در سومین دوره مسابقات ورزشی کارمندان استان ۴۳ دستگاه اجرایی با حضور ۱۷۰۰ ورزشکار شرکت داشتند که در رقابت‌های کشوری این ماراتن ملی چندین مدال رنگی و مقام‌های برتر را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه ۸۹ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی واجد شرایط در چهارمین دوره مسابقات ورزشی کارمندان استان را دارند، گفت: این مسابقات در ۶ رشته ورزشی شنا، آمادگی جسمانی، دارت، داژبال، مینی‌فوتسال، والیبال و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار و تیم‌های برتر به رقابت‌های کشوری اعزام می‌شوند.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی:

هر دانشگاه باید یک دولت سایه باشد/۷

سعید جلیلی در جمع اساتید دانشگاه های استان : هر دانشگاه باید یک دولت سایه و نقش آفرین در موفقیت کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی کشور گفت: با توجه بههر دانشگاه باید یک دولت سایه باشد ظرفیتی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، هر دانشگاه باید در حل مسائل ملی و محلی، نقش آفرین باشد تا کشور پیشرفت همه جانبه داشته باشد.
سعید جلیلی با بیان اینکه هر فرد در هر صنف و هر موقعیتی، باید به نوبه خود در تحقق اهداف نظام و انقلاب مؤثر باشد افزود: نقش ما در پیشرفت کشور این است که هر جا دولت موفقیتی به دست می‌آورد باید با حمایت‌های خود سبب پایداری آن موفقیت شویم و هر جا که نقص و عیبی وجود دارد باید به رفع و اصلاح آن کمک کنیم.
وی با بیان این که یکی از تلاش‌های دشمن حذف حافظه تاریخی ملت ایران است گفت: دشمن تلاش می‌کند مسیر طی شده انقلاب و نظام اسلامی را از یاد ملت ببرد و با برجسته سازی نقاط ضعف، مردم را نسبت به آینده کشور ناامید کند، اما ما بویژه دانشجویان نباید بگذاریم نقاط قوت این نظام پوشیده و مخفی شود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی کشور با تأکید بر استفاده احسن از فرصت‌های ایجاد شده در کشور افزود: سیاست دشمن برای از پا درآوردن ایران اسلامی، فشار حداکثری بر دولت و ملت است که تحریم‌ها نمونه بارز این فشارهاست، اما ما باید از این فشارها، فرصت پیشرفت بسازیم و هر یک با ایفای نقش خود و شناخت ظرفیت ها، توطئه‌های دشمنان را بی اثر کنیم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی:

دانشگاه بهترین جایگاه برای حل مسائل ملی و محلی است

دانشگاه بهترین جایگاه برای حل مسائل ملی و محلی است

بیرجند – ایرنا – نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: مباحث اقتصادی مهمترین مساله روز جامعه است و یکی از بهترین اهداف سرمایه دانشگاهی ما باید حل مسائل ملی ‌و ‌محلی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سعید جلیلی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه‌های خراسان‌ جنوبی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، افزود: امروز علیرغم اعمال جنگ نظامی و تحریم‌های اقتصادی، دشمن اعتراف کرده که ما موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌ایم در حالی که سال ۹۲ و پارسال بارها بیان‌ کردیم همه مشکلات را نمی‌توان به تحریم‌ها گره زد.

وی تصریح کرد: یکی از آدرس‌های غلطی که امروز داده می‌شود همین است که اعلام می‌کنند فلان کار را انجام دهید تا فلان کار انجام شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توافق را مگر انجام ندادید، مگر نگفتند توافق کنید مشکلات حل می‌شود چرا در همان سال‌هایی که توافق شد، رشد اقتصادی کشور که باید هشت می‌شد منهای یک شد و دلیل آن را روی کار آمدن ترامپ اعلام کردند.

وی افزود: مگر می‌شود سرنوشت یک مملکت را به روی کار آمدن افراد در کشورهای دیگر گره زد؛ باید شرایط کشور را پیش برد و مسیر را دنبال کرد.

جلیلی گفت: ما در سیاست و روابط اقتصادی خارجی به‌خصوص در منطقه‌ای که هستیم بازارهای زیادی داریم اما اینکه تورم داریم، باید یک طرف تولید و منابع داشته باشیم تا در طرف دیگر توازن ایجاد شود.

وی بیان کرد: اگر پول بیشتر از تولید شود شاهد تورم خواهیم بود لذا یک‌ مساله‌ مزمن در کشور ‌خلق پول است که مربوط به اکنون نیست و از سال ۵۲ تاکنون وجود داشته است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: خلق پول در ۵۰ سال گذشته حدود ۶۰ هزار برابر بوده در حالی که تولید یک عدد دو رقمی است؛ اینکه چندین سال شده مقام معظم رهبری شعار سال را براساس مسائل اقتصادی تعیین می‌کنند نیز همین موضوع است.

وی تاکید کرد: در این زمینه یک بخش مربوط به دولت و بخشی مربوط به دانشگاه است، اگر برای پنج سال آینده رشد هشت درصدی اقتصادی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم حتما باید برای دانشگاه سهم تعیین کنیم.

نقش مهم دانشگاه‌ها در کم کردن فاصله وضع موجود تا مطلوب

جلیلی افزود: دانشگاه‌ها در کم کردن فاصله وضع موجود و مطلوب خیلی می‌توانند نقش ایفا کنند تا بتوان در یک حرکت عمومی خوب پیش رفت.

وی با اشاره به وجود ۴۰ هزار گروه جهادی در سطح کشور گفت: دانشجویان سهم زیادی در این گروه‌ها دارند و هر سال تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف که در اتفاقات اخیر در حق آنها ظلم شد، به استان‌هایی مانند خراسان جنوبی سفر کرده و کار جهادی می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در یک محیط خلا نیستیم که اگر کاری نکردیم متوقف شود، چون دشمن بلافاصله برنامه‌ریزی می‌کند و با استفاده از همه ابزار مانع‌ موفقیت‌ها می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم کشور موفقیت‌های خود را داشته باشد باید ظرفیت‌ها  را شناخته و برای آن برنامه داشته باشیم.

جلیلی گفت: کسی که زمانی می‌گفت سیم خاردار به ایران ندهید امروز به جایی رسیده که اعلام می‌کند ایران سلاح هسته‌ای تولید می‌کند؛ کسی که می‌گفت همه را بسیج می‌کنم امروز دلش به فحش‌های رکیک و چاقوکشی خوش است و این نشانه چیست؟

وی افزود: مگر غیر از این است که احساس می‌کنند قدرت ما به نقطه شتاب رسیده است؛ نمی‌گوییم در نقطه مطلوب هستیم اما داریم به نقطه مطلوب نزدیک می‌شویم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن همه گزینه‌های روی میز را اجرا کرده است گفت: او می‌فهمد دیگر نمی‌تواند مانع جدی سر راه کشور بگذارد، آسیب‌هایی می‌رساند و تلاش می‌کند نسل دهه ۶۰ تکرار نشود در حالی که در نسل دهه ۷۰ افرادی مانند شهید حججی را داریم.

وی اضافه کرد: امروز جوان دهه هشتادی را با همه وحشی‌گری شهید می‌کنند، علت بقای این کشور و نظام مردم بودند و نباید اجازه بدهیم مردم آسیب ببینند.

جلیلی گفت: دولت، سایر بخش‌ها و مردم باید توجه داشته باشند اینکه سوال می‌شود چرا جوان ما امروز چنین شده است، چون نیاز به‌ کار چهره‌ به چهره و واقعی داریم؛ باید با جوان نشست و حرف زد تا به شکل واقعی مشکلات حل شود.

وی عنوان کرد: مشکلات به‌گونه‌ای نیست که حل‌نشدنی باشد بلکه با حرکت جهادی نتایج خوبی حاصل شده و در عرصه‌های دیگر هم می‌توان با حرکت‌های جهادی شاهد موفقیت بود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دستگاه‌های دولتی و نظارتی وظایفی دارند که باید در راستای انجام وظایف خود بکوشند.

وی افزود: امروز بسیاری از مباحثی که مطرح می‌شود از جمله اشتغال، اگرچه منابع به اندازه نیاز ما نیست اما سهم بخش‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها باید تعریف شود و از منابع موجود هم به‌درستی استفاده کنیم.

جلیلی تصریح کرد: اگر از کمبود منابع حرف می‌زنیم اینجا جای ریخت و پاش و تبعیض و فساد نیست بلکه باید هزینه‌ها مدیریت شود، ردیف‌های فراوانی داریم که اگر خوب مدیریت شود بخشی از مشکلات حل می‌شود.

هر دانشگاه یک دولت در سایه باشد

وی با بیان اینکه هر دانشگاه ما باید به یک دولت در سایه تبدیل شود گفت: با توجه به ظرفیت علمی، اساتید، دانشجویان و دانشگاه‌ها و هزینه‌های زیاد از جمله عمر انسان که قابل جبران نیست باید نقش دانشگاه‌ها جدی‌تر گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بحث دولت در سایه را چند سال پیش مطرح کردیم اکنون هم تاکید داریم چون نیاز به گفتمان نرم داریم تا به موازات آن، آحاد جامعه سایه به سایه تحولات جامعه را دنبال کنند و بر آن تاثیر بگذارند.

وی بیان کرد: در چند سال گذشته یکی از مباحثی که به جد دنبال شده این است که اگر می‌خواهیم وضع کشور خوب شود، دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند مسائل را حل کنند و یکی از تمایزات اندیشه سیاسی اسلامی این است که اگر وظیفه‌ای را بیان می‌کنند به موازات آن مردم نیز باید همزمان برای آن قیام کنند.

جلیلی گفت: بهتر از حضرت علی (ع) در راس حکومت نداریم و اگر می‌خواهیم عدالت شکل بگیرد حتی اگر آن حضرت هم در راس حکومت باشد و جامعه‌ای برای آن قیام نکنند، عدالت محقق نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به مفهمومی داریم که در آن گفتمان آحاد مردم در نظر گرفته شود، گفت: یعنی اگر هر دولتی کار خوبی انجام می‌دهد باید به پیش رفتن آن کمک کنیم، خطا را حذف و موارد ناقص، تکمیل شود که نیازمند حرکت جدی مردم است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: در طول سال هزاران پایان نامه در سطح دکترا، ارشد و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها تهیه می‌شود که می‌توان از این ظرفیت برای حل مسائل و مشکلات استفاده کرد.

وی گفت: چنین جلساتی مثل امروز با حضور اساتید دانشگاه‌های مختلف طی سال چند بار تشکیل می‌شود تا مسایل مربوط به استان یا کل کشور پیگیری شود لذا مسوولان باید این موضوع مهم را از دانشگاه‌ها بخواهند.

سهم دانشگاه‌ها در برنامه هفتم چیست؟

جلیلی در پاسخ به سوال یکی از اساتید دانشگاه که نسبت دانشگاه با این سیاست‌ها چیست؟ گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های متعدد علمی و دانشگاهی نقش این حوزه در برنامه پنج ساله هفتم توسعه چقدر دیده شده است؟

وی گفت: برای تعیین نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در برنامه هفتم باید دانشگاه‌ها نیز براساس اولویت‌های هر استان مطالبه‌گری داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمی‌توانیم ادعا کنیم در همه‌ مسائل صاحبنظر هستیم چون علوم آن قدر تکثر پیدا کرده که در مسائل خاصی برخی افراد تخصص پیدا می‌کنند اما در مسائل کشور باید جبهه‌ای شکل بگیرد تا به پازل مشکلات توجه کرده و قطعه‌ای خالی نماند.

وی بیان کرد: هر موضوعی که می‌خواهیم شروع کنیم باید مختصات آن را بدانیم و هر سه بُعد یعنی زمان حال، گذشته و آینده مهم است.

جلیلی با تاکید بر اینکه دشمنان تلاش می‌کنند حافظه تاریخی ملت ایران را به فراموشی بسپارند گفت: اگر فردی بیماری آلزایمر یا فراموشی داشته باشد تقریبا نمی‌تواند حتی در زندگی فردی خود ایفای نقش داشته باشد، اگر جامعه‌ای‌ نیز دچار فراموشی تاریخی شود همین عوارض ملت را در بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی بهترین کار برای رفع بیماری و مشکلات، اتکا به نقاط قوت است و اینکه نگذاریم نقاط ضعف بر نقاط قوت غلبه کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه باید نقاط قوت و ضعف در کنار هم دیده شود عنوان کرد: امروز باید تلاش کنیم ضعف‌ها برطرف، خطاها تصحیح و به غفلت‌ها هشدار داده شود.

وی گفت: ظرفیتی که در خراسان جنوبی به لحاظ دانشگاهی وجود دارد بسیار مهم است و باید از این ظرفیت و توان علمی و دانشگاهی اساتید و دانشجویان در جهت رفع مسائل و مشکلات استان استفاده شود و اگر جایی ساز و کار ایراد دارد باید با کمک همدیگر آن را رفع کنیم.

ایران جزو ۱۰ کشور نخست جهان در برخی شاخص‌ها

وی اظهار داشت: به استناد منابعی که در خارج از کشور برای همه کشورها تعریف شده، ایران امروز در بسیاری از عرصه‌ها جزو ۱۰ یا ۲۰ کشور اول دنیا است.

جلیلی گفت: اینکه پرسیده شد چرا این موفقیت‌ها امتداد پیدا نمی‌کند یا سر سفره مردم دیده نمی‌شود یکی از مسائل جدی بوده و لازم است در حوزه‌های مختلف، زنجیره را از ابتدا تا انتها پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: اگر حرف از جبهه اقتصادی می‌زنیم نقش ما در سنگری که باید ایفای نقش کنیم چیست، دفاع مقدس به دلیل اینکه علاوه بر نیروهای مسلح آحاد جامعه ایفای نقش کردند، موفق شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دانشگاه در این زمینه حق، وظیفه و ماموریت دارد افزود: دانشگاه‌ها باید در این زمینه برای خود نقش تعیین کرده و مابقی نیز مطالبه‌گری داشته باشند.

وی درخصوص سوال یکی از اساتید که گفته شد چرا مقدورات و محذورات را در سیاست خارجی در نظر نمی‌گیرید گفت: در سیاست خارجی از نقاط اشتراک، تعامل و فرصت و از تعامل‌ها نیز فرصت شکل می‌گیرد.

جلیلی با بیان اینکه اولویت در سیاست خارجی نقاط اشتراک است افزود: اگر از فرصت‌ها و مقدورات خوب بهره‌گیری کنیم می‌توانیم در برابر برخی تهدیدات نیز بایستیم اما اگر فقط متوجه آنها شدیم، در نقطه تقابل عقب‌نشینی کرده یا از نقاط قوت استفاده نشود عملا توان ما ‌کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها فرصت‌های زیادی وجود دارد گفت: به عنوان مثال واردات کشور پاکستان ۶۰ میلیارد دلار است و در دولت قبل بررسی شد که ۱۶ میلیارد دلار را بدون تولید بیشتر، می‌توان از ایران تامین کرد اما سهم ما چقدر است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی گفت: بازار صنایع پایین دستی پتروشیمی در منطقه ما و ۱۳۵ میلیارد دلار است اما امروز اکثر صنایع پایین دستی با یک سوم ظرفیت کار می‌کند.

وی عنوان کرد: در هر کاری علاوه بر اینکه باید سیر تاریخی آن را دید یکی دیگر از ابعاد دیدن تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی آن است تا بتوان حداکثر بهره را از فرصت‌ها برد.

جلیلی گفت: اینکه گفته شد چرا اینجا هستیم، جایی که هستیم طرف مقابل شما با همه توان آمد و هرچه توانست از گزینه‌های نظامی تا فشار اقتصادی که از قبل اعلام و اعمال کردند، را انجام داد.

وی افزود: مقامات رسمی آمریکا اکنون اعلام می‌کنند شکست فاحشی خورده‌اند چون ملت و قدرت ایران پشت هم بوده‌اند، الان نیز با اتکا به نقاط قوت می‌توان امید داشت که نقاط ضعف را برطرف کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: اگر در سخت‌ترین مواقع مانند دفاع مقدس می‌توان پیروز شد در عرصه کشاورزی یا صنعت هم می‌توان موفق عمل کرد.

وی در جواب یکی از اساتید دانشگاه درخصوص فسادها، اختلاس‌ها و شفاف‌سازی گفت: یکی از بحث‌های جدی این است که اگر همه اقدامات را انجام دهیم اما فساد مانند موریانه وارد جامعه شود هر کار درستی را می‌پوشاند.

جلیلی ادامه داد: به عنوان نمونه پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی در همان سال‌های نخست رسیدگی و با مفسدان برخورد شد از طرفی همه این رقم را پس گرفتیم و شخص اصلی اعدام شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه) با استقبال استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استانی وارد بیرجند شد و با حضور در گلزار شهدای مرکز استان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

وی سپس با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کرد و حضور در جمع دانشگاهیان، دانشجویان و شرکت در یادواره شهدای استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های این سفر است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: علل و ریشه‌های حوادث اخیر به صورت علمی بررسی شود

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: علل و ریشه‌های حوادث اخیر به صورت علمی بررسی شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جای بررسی یک شبهه، خیابان و آشوبگری نیست گفت: علل و ریشه‌های حوادث اخیر باید به صورت علمی بررسی و به مردم ارائه شود.

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب دشمنان ما مکرر تکرار می‌کنند که تا سه ماه یا شش ماه آینده جمهوری اسلامی ساقط می‌شود که هیچ گاه تحقق نیافت.

وی با بیان اینکه علل و ریشه‌های حوادث اخیر باید به صورت علمی بررسی و به مردم ارائه شود، گفت: برخی در این حوادث فریب خوردند ولی برخی لیدر و رهبری جریان آشوب‌ها را داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: با توجه به موضوعات دو ماه اخیر در کشور مباحث تبیینی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و رسانه‌های بیگانه با دروغ ذهن جوانان ما را گمراه کرده‌اند.

عبادی بیان کرد: البته ما نیز باید این سوال را از خودمان بپرسیم در حوزه فرهنگی و اجتماعی و روشنگری چه طرحی برای جوانان و نوجوانان خودمان ارائه و اجرا کرده‌ایم. استکبار به دنبال افرادی چون رضاخان و بن‌سلمان هستند،  در کشور مصر هم افرادی چون مُرسی که با خون مردم این کشور به قدرت رسیده بود را نپذیرفتند.

وی اظهار داشت: استکبار از ۲۰۰ سال قبل تاکنون هیچ گاه از دشمنی فروگذار نکرده است. دشمن به دنبال سلطه جهانی است که کشورهای مستقل هیچ گاه این مسئله را نمی‌پذیرند.

امام جمعه بیرجند با تاکید براینکه استکبار استقلال کشورها را بر نمی‌تابد، افزود: حتی قبل از انقلاب هر کشوری که می‌خواست استقلال داشته باشد با او برخورد می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام این آشوب‌ها از یک شبهه و دروغ شروع شد، بیان کرد: اگر در مورد فوت مرحوم مهسا امینی تردید وجود داشت باید منظر نظر پزشکی قانونی و کارشناسان مربوطه باقی می‌ماندیم.

وی با تاکید براینکه جای بررسی یک شبهه، خیابان و آشوبگری نیست گفت: حتی اگر نظر پزشکی قانونی و یا کارشناسان خاصی را قبول نداشتیم، می‌توانستیم پزشکان دیگری را پیشنهاد دهیم، اما نباید فراخوان به حضور در خیابان داده می‌شد.

عبادی با طرح این سوال آیا جای بررسی فوت یا شبهه کشته شدن یک نفر در خیابان است گفت: ۴۰ نفر از نیروهای نظامی و امنیتی و غیره به شهادت رسیدند و به اموال عمومی آسیب رسید برای اینکه در مورد فوت یک نفر شبهه داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: حوزه علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه و صدا و سیما چه طرح و برنامه‌ای برای پاسخ به سوالات و روشنگری دارند؟ باید روی این موضوع فکر و تلاش شود.

برگزاری اولین یادواره ۵۳ شهید استانداری و فرمانداری‌های خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: امشب اولین یادواره ۵۳ شهید پرسنل استانداری و فرمانداری‌های خراسان جنوبی در حسینیه جماران برگزار می‌شود.

قناعت با بیان اینکه تاکنون یادواره‌ای برای این ۵۳ شهید برگزار نشده است، افزود:  امروز اولین یادواره را برای این شهدای عزیز با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی برگزار می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مجموعه‌های مرتبط با وزارت کشور در خراسان جنوبی ۵۳ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است از این ۵۳ شهید برخی از پرسنل استانداری‌ها و فرمانداری‌ها بوده و برخی نیز از خانواده این مجموعه‌ها محسوب می‌شدند.

وی افزود: برگزاری جلسه‌ای با اساتید دانشگاه‌های خراسان جنوبی، جلسه با نمایندگان دانشجویان و شرکت در یادواره شهدای استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های جلیلی به خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه از سفر جلیلی به خراسان جنوبی برای مباحث تبیینی بهره‌مند خواهیم شد، یادآور شد: موضوع جهاد تبیین یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که رسالتی برای همه مسئولان و دستگاه‌ها است.

سفر به خراسان جنوبی را یک توفیق و افتخار برای خود می‌دانم 

سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی نیز در این دیدار، اظهار کرد: از حضور در استان خراسان جنوبی و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بسیار خرسند هستیم.

وی با بیان اینکه سفر به خراسان جنوبی را یک توفیق و افتخار برای خود می‌دانم، بیان‌کرد: امیدواریم همه ما در هر جایگاهی که قرار داریم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

درگفت‌وگو با فرمانده پدافند هوایی شرق‌ عنوان شد

رادارهای ‌ایران در تفکر هیچ دشمنی نمی‌گنجد/ مشت آهنین پدافند در انتظار ‌متجاوزان‌|

 

رادارهای ‌ایران در تفکر هیچ دشمنی نمی‌گنجد/ مشت آهنین پدافند در انتظار ‌متجاوزان‌| گفت‌وگو با فرمانده پدافند هوایی شرق‌

‌فرمانده پدافند هوایی شرق‌ کشور می‌گوید پدافند هوایی ۲۴ ساعته و در کسری از ثانیه مأموریت انجام می‌دهد و ‌مشت آهنین را ‌بر سر ‌متجاوزان فرود می‌آ‌ورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پدافند هوایی همچون سایر نیروهای انقلابی در معرض آسیب نیروهای ضدانقلاب قرار گرفت.از جمله این‌که سایت راداری کرج در معرض حمله ضدانقلاب قرار گرفته و تعدادی اسلحه نیز از حمله ناکام آنها برجای ماند. چندماه بعد و در آذر ماه ۱۳۵۸ در منطقه مرزی ایلام، یک یک گروه مسلح ضدانقلاب به سایت راداری-مخابراتی “نخجیر” واقع در غرب ایلام حمله کرده و خساراتی را به آن مرکز حساس پدافند هوایی کشور وارد کردند. هدف اصلی این در گیری‌ها آسیب رساندن به توان پدافند هوایی کشور و در نهایت کاهش امنیت کشور بود.

برابر اسناد ومدارک موجود تا هجدهم شهریور ۱۳۵۹، درگیری‌های پراکنده وگاه غیرموثری بین واحدهای پدافند هوایی ایران و هواپیماهای عراقی رُخ داد اما هجدهم شهریور ۱۳۵۹ را باید آغازی خوب برای حضور پدافند هوایی در دفاع مقدس دانست. زیرا دراین روز سه فروند بالگرد و دو فروند هواپیمای عراقی براثر آتش پدافند هوایی سرنگون شدند. روز بعدنیز یک فروند بالگرد عراقی در حوالی آق‌داغ قصرشیرین سرنگون شد. در بیست وسوم شهریور نیز لشکر ۸۱ زرهی از اصابت قرار گرفتن دو فروند هواپیمای عراقی توسط آتش ضدهوایی خبر داد.

پس‌ از پیروزی‌ شکوهمند انقلاب‌ اسلامی،‌ فرماندهی‌های مناطق‌ پدافند هوایی‌، از سازمان‌ فرماندهی پدافند هوایی حذف‌ شده‌ و گروه‌های پدافند هوایی‌ به‌‌صورت‌ انبوه‌، به‌طور مستقیم‌ در تابعیت‌ فرماندهی پدافند هوایی قرار گرفتند. در این‌ زمان‌ رادار‌های متعدد و متنوع‌ در نقاط‌ مرتفع‌ در سراسر کشور مستقر شده‌ و پوشش‌ راداری‌ نسبی‌ سراسر کشور فراهم‌ گردیده‌ و تعداد قابل‌ توجهی‌ رادار متحرک‌ هم‌ در “گروه‌ رادار‌های تاکتیکی‌” جهت‌ اعزام‌ به‌ مناطق‌ درگیری‌ احتمالی‌ و حضور در صحنه‌ نبرد سازماندهی‌ شده‌ بود. همچنین‌ به‌ خدمت‌ گرفتن‌ رادار‌های پرنده‌ (آواکس‌) و تشکیل‌ شبکه‌ فرماندهی‌ و کنترل‌ پیشرفته‌ مجهز به‌ سامانه‌های رایانه‌ای متوقف‌ شد و فرماندهی پدافند هوایی با آخرین‌ سازمان‌ مصوبه‌ وارد جنگ‌ شد و تعدادی‌ از یکان‌های سازماندهی‌ شده‌ در طول‌ جنگ‌ عملیاتی‌ شدند.

تشکیل‌ شبکه‌ فرماندهی‌ و کنترل‌ و تشکیل‌ گردان‌های دیده‌بانی‌ و موشک‌های دوش پرتابی و اضافه شدن سامانه‌های راداری، موشکی وتوپخانه‌ای جدید و پوشش راداری نسبی سراسر کشور در ارتفاعات مختلف؛ از جمله اقدام‌هایی بود که در طول جنگ و پس از خاتمه آن با بهره‌گیری از تجارب هشت سال دفاع مقدس به‌عمل آمد. سامانه‌های پدافند هوایی “اس-۲۰۰″، “اف‌ام۸۰″، و… در دهه‌های ۷۰ تا۹۰ شمسی به‌تدریج به ساختارجنگ‌افزاری پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران افزوده شد.

در بُعد آموزش نیز به‌منظور تأمین نیازهای کارکنان تحصیلکرده و متبحر نیروی هوایی و پدافندهوایی در تخصص‌های مختلف، پس از تهیه طرح ایجاد دانشگاه هوایی وتصویب فرماندهی کل قوا و شورای عالی انقلاب فرهنگی و تلاش‌های شهید ستاری؛ دانشگاه هوایی به‌طور رسمی توسط مقام معظم رهبری (رئیس جمهور وقت) افتتاح شد. دانشکده مهندسی فرماندهی وکنترل هوایی این دانشگاه در رشته‌های تحصیلی مورد نیاز پدافند هوایی (کارشناسی مهندسی فرماندهی و کنترل هوایی مشتمل بر رشته‌های کنترل شکاری، عملیات موشک واطلاعات عملیات ) و سایر رشته‌های تحصیلی مورد نیاز به تربیت دانشجو می‌پردازد.

با توجه به تغییر راهبرد نبرد در سال‌های پایانی دهه ۹۰ میلادی و اهمیت یافتن نبردهای هوایی و همچنین افزایش حجم تهدیدها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در اولویت قرارگرفتن پدافند هوایی برابر تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، طی فرمانی قرارگاه پدافند هوایی با مأموریت دفاع از هوا و فضای کشور در مقابل هر گونه تهدید هوایی و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح کشور، در دهم شهریور ماه ۱۳۸۷با ساختاری متفاوت سازماندهی و تقویت شد. بعدها این روز به‌عنوان روز پدافند هوایی شناخته شد.

البته باید دانست که پیش از این، براساس تدابیر و اوامر فرماندهی معظم کل قوا و مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۱، قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) مسئولیت هماهنگی فعالیت‌های پدافند هوایی ارتش وسپاه را عهده‌دار شده بود. قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) که در ساختار سازمانی قبلی، هدایت وکنترل عملیاتی یکان‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح را برعهده داشت، در ساختار تشکیلاتی جدید با تحویل گرفتن کامل یکان‌های پدافند هوایی نیروی هوایی واعمال فرماندهی کامل بر یکان‌های مذکور، با در اختیار گرفتن فرماندهی اطلاعات و شناسایی، شبکه راداری، موشکی، توپخانه‌ای، دیده‌بانی و سامانه‌های پشتیبانی رزمی و عمومی یکان‌های مذکور از طریق سامانه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی (ADOC -SOC -CRC -CP )، مسئولیت کنترل عملیات هوایی کشور را برعهده داشته و‌ کلیه جنگ افزارها و یکان‌های پدافند هوایی سپاه و ارتش نیز کمافی‌سابق تحت فرامین عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی پدافند هوایی عمل خواهند نمود.

چند و چون حوزه پدافند هوایی، مأموریت و اهمیت پدافند هوایی در منطقه شرق کشور و آنچه که در این حوزه حائز اهمیت است بهانه‌ای شد تا خبرنگار تسنیم استان خراسان جنوبی در مصاحبه‌ای موضوعات مختلف مربوط به این حوزه را با “امیر سرتیپ دوم ستاد ارسلان پرویز”، فرمانده پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (عج) به گفت‌و‌گو بنشیند، که مشروح این گفت‌و‌گو را در ادامه می‌خوانید:

آسمان ‌ایران ‌امن‌ترین آسمان در غرب آسیا

سازمان ایکائو که یک سازمان بین‌المللی متخصص در امور هوانوردی است بارها آسمان جمهوری اسلامی ایران را امن‌ترین آسمان در غرب آسیا معرفی کرده و این تأیید یک سازمان بین‌المللی، نشان از آن دارد که امروز پدافند هوایی، از صیانت هوایی به سیادت هوایی رسیده‌ است.

در پدافند هوایی جزو معدود کشورهای دنیا در بحث پیشرفت‌ها در همه حوزه‌ها هستیم، پدافند هوایی که رهبری بارها و بارها در زمینه اهمیت آن اشاره کردند و در مدت چند سال اخیر ۶۰۰ بار در اهمیت جایگاه آن فرمودند “امروز در خط مقدم دفاع از حیثیت و دفاع از موجودیت و آبروی کشور و صدها کیلومتر فراتر از مرزهای کشور رصد، پایش و اقدامات تاکتیکی را به موقع انجام می‌دهیم.”

تسنیم: در حراست از آسمان ایران به ویژه در شرق کشور چه ماموریتی دارید؟

پدافند هوایی یک مسئولیت چهارگانه در کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری دارد و یک وظیفه در حراست از آسمان کشورمان فراتر از زمان جنگ و صلح را دارد به عبارتی دیگر ۲۴ ساعته بدون فوت کسری از ثانیه مأموریت انجام می‌دهیم و با اقتدار بارها ثابت کردیم پدافند هوایی شرق کشور جزو پدافند اصلی کشور است و در منطقه یکه‌تازی می‌کند.

ماموریت مهم پدافند در شناسایی پرندگان متخاصم

تسنیم: آیا اخیرا موردی از نقض حریم هوایی کشور توسط پرنده‌های فرامنطقه‌ای که منجر به اخطار و مقابله پدافند هوایی شود، داشته‌اید؟

ذهنیت اینگونه پیش نیاید که اگر اخطاری می‌دهیم حتما کار حادی بوده است چرا که این مأموریت وظیفه ذاتی پدافند است. بله اخطار که پیش می‌آید، فکرها شاید به این سمت هدایت شود که چه چیزی سبب اخطار شده است؟ ما در حوزه کشف که مأموریت اول پدافند هوایی است، هر پرنده‌ای که در فضای کشور و صدها کیلومتر فراتر از فضای کشور باشد را شناسایی می‌کنیم که آیا این پرواز خودی یا غیرخودی است، مظنون به متخاصم است یا پروازی است و با معیارهای پدافند هوایی تطابق ندارد، نوع اخطار فرق دارد.

شاید یک پرواز در بحث شناسایی مشکل داشته باشد یا با معیارهای ما تطابق نکند، همه اینها می‌‌تواند شامل حال اخطار باشد و به عنوان یکی از اقدامات تاکتیکی است. پدافند هوایی در لحظه همه مشخصات هواپیما را تطبیق می‌دهد و به صورت لحظه به لحظه بررسی و از طرق شبکه رصد می‌کند. پدافند هوایی مانند رگ‌ها و مویرگ‌های بدن به صورت ۲۴ ساعته تمام فضای کشور را رصد می‌کند.

تسنیم: همکاری شما با سپاه در چه سطحی است؟

نیروهای مسلح فرقی ندارد پدافند، سپاه و ارتش برای دفاع از کیان کشورمان و مرزهای کشورمان مانند یک مشت آهنین برای دشمن هستیم چرا که فرمانده ما یکی است، ما همه سرباز ولایت هستیم اما در حوزه تخصصی پدافند هوایی، قرارگاه پدافند هوایی، تمام پدافند مدنظر است چه سامانه‌هایی که در اختیار ماست و چه در اختیار هوافضای سپاه قرار دارد در قالب یک شبکه هستیم و اطلاعات دیتاها همه با هماهنگی مرکز فرماندهی و کنترل است که در قرارگاه وجود دارد، مجموعه کاری و تخصصی پدافند و هوافضای سپاه با هم تنیده هست و در خیلی از مجموعه‌های ما، دوستان سپاه حضور دارند.

شناسایی سریع شیء پرنده‌‌ در آسمان کشورمان ‌

تسنیم: سال گذشته در رزمایش پدافند هوایی سامانه‌های جدیدی مورد آزمایش قرار گرفت، آیا این سامانه‌ها در اختیار شما قراردارد؟

ماموریت پدافند یکی است، هر سامانه‌ای که در زمینه اجرای مأموریت های ۴ گانه پدافند در کشور باشد همه ما دارا می‌باشیم.

تسنیم: یکی از تهدیدات جدی که اخیراً ارتش‌های دنیا با آن روبه‌رو هستند تهدیدات پهپادی و ریزپرنده‌ها است؛ برای مقابله با آنها چه تدبیری اندیشیده‌اید؟

هر شیء پرنده‌ای که در آسمان کشورمان پیدا شود یک هدف برای ما می‌شود و این هدف را باید شناسایی کنیم، وقتی هدف را شناسایی کردیم فرق نمی‌کند پهپاد است یا ریز پرنده، هر چیزی که ما در فضای کشور بتوانیم در نقش پرنده اطلاق کنیم می‌توان گفت در مأموریت ما است، شناسایی، رهگیری و در صورت نیاز اقدام تاکتیکی می‌شود.

تسنیم: در رزمایش‌های اخیر پهپادی ارتش، پهپادهای پدافندی خوش درخشیدند مقداری درباره نقش پهپادها در پدافند هوایی توضیح دهید.

امروز پدافند هوایی در زمینه پهپاد به قطب در منطقه تبدیل شده و ما بر اساس نوع تهدیدها که پیش‌بینی می‌شود براساس نکات دفاعی که داریم عمل می‌کنیم و در فعالیت‌های نظامی نقطه دفاعی داریم. هیچ‌وقت فکر تجاوز به کشوری نداشته‌ایم اما برای دفاع از خود باید قوی باشیم. یکی از ملزومات جنگ‌ها و تهدیدهای امروزی استفاده از ریزپرنده و پهپاد و استفاده از هواپیما هدایت‌شونده از راه دور است.در حوزه پهپاد، پدافند هوایی تخصصی استفاده می‌کند در حوزه‌های مختلف کشف، شناسایی، رهگیری کار می‌کند و شاید در دنیا کم نظیر باشد. در بحث پدافند در دنیا حرف برای گفتن داریم و شاید بی‌نظیر باشیم.

برد رادارهای ایران به هزاران کیلومتر رسید

تسنیم: یکی از موارد مهم در حوزه پدافند هوایی، حوزه راداری است در این مقوله رادارهای آرایه فازی نقش مهمی در کشف اهداف و هدایت سامانه‌های پدافندی برای مقابله با آنها دارند. پیشرفت پدافندی هوایی در حوزه راداری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا قادر هستید از آن سوی مرزها اهداف را کشف و با آنها مقابله کنید؟

پدافند هوایی به هیچ‌وجه فیزیک قابل لمس نیست با توجه به اینکه پدافند نیرویی تجهیزات محور است قابل لمس نیست اما هیچ مأموریتی بدون چتر حمایتی پدافند قابلیت اجرایی ندارد.

رادارهایی که به دست جوانان ما ساخته شده زمانی رؤیا بود الان نه‌ تنها در حوزه راداری، سامانه‌های موشکی در انواع اقسام برد و ارتفاع، انواع اقسام رادارها در طیف‌ها و فرکانس‌های مختلف با ابعاد مختلف قدرت جابه‌جایی مختلف ایستایی و محترک، توسط نیروی پدافند هوایی و استفاده از شرکت دانش بنیان همراهی صنعت داریم می‌سازیم.

سامانه‌های راداری ما سال های قبل چندصد کیلومتر برد نداشت اما در حال حاضر هزاران کیلومتر برد دارند، صدها کیلومتر فراتر از مرزهای کشور را رصد و پایش می‌کنیم اگر غیر این بود امن‌ترین آسمان غرب آسیا نبودیم، به جایگاه خوبی رسیده‌ایم و ما در فضای کشور و پیرامون نظیر نداریم و از صیانت هوایی به سیادت رسیده ‌ایم.

پدافند و نیروهای مسلح در تحقق فرمان رهبری در نامگذاری سال هم در حوزه دانش بنیان و هم در بحث تولید، امنیت را تولید می‌کنیم، وقتی امنیت تولید کردیم کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف می‌توانند سرمایه گذاری کنند. ما در شرق کشور محل تلاقی کریدورهای شرق و غرب شمال و جنوب جاده ابریشم هستیم. اگر امنیت نبود مگر می‌شد در بحث تولید کاری کرد؟

تولید امنیت و اقتدار وظیفه نیروهای مسلح و وظیفه رسانه‌ها تزریق حس امنیت به بدنه جامعه است. تولید با ماست حس امنیتی که در ایران وجود دارد باید تزریق شود، ما مکمل شما رسانه هستیم، ما امنیت را تولید می‌کنیم و شما باید آن را تزریق کنید.

یکی از وظایف بسیار مهمی که برعهده ما و برما واجب است اینکه به فرامین رهبری جامعه عمل بپوشانیم. در بحث تحقق شعار سال و در بحث دانش بنیان و تولید با استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان در همه حوزه‌های نانو و هوش مصنوعی ورود کردیم و در آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت.در بحث تولید بالاترین تولیدی که داریم تولید امنیت است. وقتی تولید پایدار باشد تجار و بازرگانان با خیال راحت می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

ساخت تجهیزات بومی‌ به دست جوانان دانشمندان پدافند ‌

در مرزهای شرقی در تقاطع شمال و جنوب شرق و غرب امنیت را شاهد هستیم، حتی در زمان هشت سال دفاع مقدس دیدید و تاریخ را مطالعه کردید سرمایه اصلی کشور ما صادرات نفت بود ما با پشتیبانی و حمایت‌های همه جانبه حتی یک ساعت نگذاشتیم صادرات نفت ما که حیات کشور به آن وابسته بود متوقف شود و همه را در حوزه‌های مسئولیتی با افتخار انجام دادیم.

مأموریت‌های پدافند هوایی مأموریتی به گستره آسمان کشورمان بوده و این فارغ از زمان جنگ و صلح بلکه به صورت ۲۴ ساعته است. مأموریتی که چهارگانه است. مأموریت اصلی و اول ما کشف است و هر شیء پرنده‌ای که در آسمان کشور و فراتر از مرزهای ما پیدا شود، کشف می‌کنیم که این پرواز آیا خودی یا غیرخودی است؟ تطابق با معیارهای پروازی دارد و اگر ما به این نتیجه رسیدیم که پرواز شناسایی است و معیارهای آن با پروازهای ما تطابق دارد قابلیت هدایت مسیر دارد اگر تطابق نداشت در فاز دیگر که مرحله پیگیری و رهگیری قرار دارد که رهگیری مأموریت ویژه است و در رهگیری و سپس درگیری و یا اگر لازم باشد اقدام انجام می‌شود مأموریت اصلی پدافند است.

هر کدام از سامانه‌ها تجهیزات خود را دارند و همه تجهیزات بومی هستند و به دست جوانان دانشمندان پدافند ساخته شده و با استفاده از پتانسیل دانشگاه‌ها به این جایگاه اقتدار و افتخار رسیده‌ایم.

 

 

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی:

۱۰۲ هکتار از اراضی ملی خراسان جنوبی خلع ید شد/۴

۱۰۲ هکتار از اراضی ملی خراسان جنوبی خلع ید شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در سال جاری حکم خلع ید ۷۴ پرونده به مساحت ۱۰۲ هکتار و رفع تصرف ۲۵ مورد به مساحت ۱۶۴ هکتار اجرا شده است.

علیرضا نصرآبادی بیان کرد: زمین خواری در شهرستان بیرجند بیشتر در مناطق خوش آب و هوا مانند بند امیر شاه، بند دره، آبشار چهارده، القورات، بهدان و خراشاد که زمین‌ها دارای ارزش ریالی بالایی هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی مأمورین حفاظتی در پاسگاه‌های منابع طبیعی ضابطی خاص هستند، گفت: اکنون حکم خلع ید ۷۴ پرونده به مساحت ۱۰۲ هکتار و رفع تصرف ۲۵ مورد به مساحت ۱۶۴ هکتار اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه یگان حفاظت در ادارات از سال ۱۳۸۵ برای مقابله با زمین خواری ایجاد شده است، گفت: همچنین جذب نیرو از طریق پلیس پیشگیری و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مأمورین حفاظتی و همچنین کلاس ضابطین دادگستری از جمله اقدامات انجام شده برای مقابله با زمین خواری صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: ساخت و ساز در هر نقطه‌ای از استان که سند مالکیت به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شده باشد که جز اراضی ملی محسوب می‌شود تصرف و تخلف محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در سال جاری چهار میلیارد تومان در راستای قرارداد گشت و مراقبت مأمورین حفاظتی پاسگاه‌های شهرستان‌های تابعه پیش بینی شده است.

نصرآبادی با بیان اینکه زمین خواری، زمینه تصرف را برای افراد سودجو مهیا می‌کند، افزود: همچنین باعث از بین رفتن اراضی ملی در آینده و نبود زمین برای واگذاری به بنیاد مسکن برای ساخت و ساز و سایر طرح‌ها می‌شود.

 

 

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی:

تفکر بسیجی و جهادی راهگشای مشکلات جامعه است/۴

تفکر بسیجی و جهادی راهگشای مشکلات جامعه است

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تفکر بسیجی و جهادی را راهگشای بسیاری از مشکلات دانست و گفت: اگر تفکر بسیجی در جامعه حاکم شود، برکات کارها چند برابر می‌شود.

 سردار محمدرضا مهدوی در دیدار با بسیجیان حوزه امام رضا (ع) بیرجند در آستانه هفته بسیج، تفکر بسیجی و جهادی را راهگشای بسیاری از مشکلات و عامل موفقیت بسیجیان دانست و مطرح کرد: رکن و شالوده تفکر بسیجی، اخلاص است و اگر تفکر بسیجی در جامعه حاکم شود، برکات کارها چند برابر می‌شود زیرا بسیجیان با تفکر مادی پای نمی‌آیند.

وی ادامه داد: عمده دلیل دشمن با این نیروی مخلص و مردمی این است که به منافع استکباری و مادی خود نمی‌رسد لذا با این تفکر مخالفت می‌کند و از هر روشی برای ضربه زدن به بسیج و تفکر بسیجی استفاده می‌کند.

سردار مهدوی بیان کرد: بسیجیان در دوران دفاع مقدس هم نقش پررنگی داشتند و با وجود تمام کمبودها و نبود امکانات در برابر دشمنان مبارزه کرده و به پیروزی رسیدند.

فعالیت ۲۷۰ پایگاه مقاومت بسیج در استان

وی بسیج را معجزه انقلاب اسلامی دانست و گفت: بسیج یک گستره بسیار عظیم و بزرگی است که اگر بخواهیم همه امکانات آن را تکمیل کنیم نیازمند بودجه‌های کلان است.

سردار مهدوی بیان کرد: نیروهای بسیج برای فعالیت منتظر دریافت بودجه و امکانات از مسئولان نیستند و هر جا که احساس تکلیف کنند با تمام توان حضور می‌یابند و با استفاده از ظرفیت‌های با قوه کار را پیش می‌برند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از فعالیت ۲۷۰ پایگاه مقاومت بسیج متشکل از همه اقشار، نظرات، تفکرات و غیره در بیرجند خبر داد و گفت: امروز بسیج به الگویی برای تمام آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بسیجیان باید قدردان توفیقاتی که حاصل شده باشند و بسیجی بودن خود را به دلیل مسائل کوچک و پیش پا افتاده ارزان نفروشند، افزود: از روزی که بسیج بنا شده تا به امروز هیچ روز نبوده که همه امکانات آماده باشد و اگر بنا بود اینگونه باشد و با تفکر پشت‌میزنشینی امور را پیش برد، موفقیت چندانی حاصل نمی‌شد.

جدایی مردم از بدنه بسیج هدف دشمن است

سردار مهدوی با بیان اینکه ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و بسیج در عرصه‌های مختلف امنیتی، علمی، فناوری، سازندگی و تکنولوژی و غیره نقش‌آفرینی کرده است، افزود: هر افتخار و پیشرفتی که در کشور حاصل شده را مدیون و مرهون زحمات بسیجیانی بودیم که با تفکر بسیجی پا در میدان گذاشته و نقش‌آفرینی کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به تفکر و روحیه بسیجی در پیشبرد امور مختلف، اظهار کرد: اقدامات بسیجیان، مسلمانان و آزادی‌خواهان را امیدوار و دشمن را مأیوس کرده است.

وی ادامه داد: همین موضوع سبب شده دشمنان نظام اسلامی در سال‌های اخیر بسیج را مورد حملات خود قرار دهند و در این راه تمام توان خود را گذاشته‌اند تا بین مردم و این نهاد مردمی و انقلابی جدایی و تفرقه ایجاد کنند.

 

اشتغال ۳۳۲ مددجوی خراسان جنوبی با تسهیلات مشاغل خانگی/۳

۳۳۲ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون با تسهیلات مشاغل خانگی ، صاحب شغل شدند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی  گفت : ۲۹۰ نفر از این افراد که صاحب شغل شدند، زن  و ۴۲ نفر  مرد هستند.

عرب کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره وری و ارتقای مدیریت کسب و کار را از جمله ویژگی‌های اشتغال خانگی عنوان کرد و افزود: بستر‌های مناسب کسب و کار در قالب مشاغل خانگی، راهکار مناسبی برای بهره مندی از توان ذاتی مددجویان تحت پوشش این نهاد در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی  با تاکید بر این که برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی علاوه بر مهارت‌های خاص هر شغل، نیازمند برخورداری از مجموعه‌ای از مهارت‌های اساسی و پایه‌ای همچون مدیریت منابع و مدیریت زمان  است افزود: سقف قابل پرداخت برای ایجاد مشاغل خانگی ۱۰۰ میلیون تومان است.

 

 

 

بیرجند دومین مرکز سرد کشور/۲

بیرجند با حداقل دمای ۳ درجه زیر صفر دومین مرکز سرد کشور شد.

کارشناس هواشناسی گفت: ایستگاه‌های سربیشه، بیرجند، درمیان،بیرجند دومین مرکز سرد کشور علی آباد زارعین، قاین، خوسف و زهان وقوع یخبندان را ثبت کردند.

زارعی افزود: سربیشه با حداقل  دمای ۸ درجه زیر صفر سومین شهر کشور بوده است.

وی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی تا روز پنج شنبه شرایط جوی در استان نسبتا آرام و پایدار است.

کارشناس هواشناسی گفت: از عصر پنج شنبه توده هوای ناپایدار بعدی استان را تحت تاثیر خواهد داد.

زارعی با اشاره به اینکه به لحاظ دمایی روند افزایش دمای هوا در طول روز را انتظار داریم گفت: در روز‌های پایانی هفته از شدت سرمای هوا کاسته می‌شود.

 

 

 

 

 

بهره برداری از بزرگترین پروژه آبرسانی سربیشه تا دهه فجر/۲

فرمانده قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه در بازدید از پروژه آبرسانی شهرستان سربیشه از بهره داری این طرح تا دهه فجر خبر داد.

بهره برداری از بزرگترین پروژه آبرسانی سربیشه تا دهه فجر عملیات اجرایی این پروژه آبرسانی که قرار است آب شرب و بهداشتی ۱۵ روستای شهرستان سربیشه را تامین کند توسط قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی در دست انجام است که سردار مرتضوی صبح امروز از منبع‌های در دست ساخت و خط انتقال این پروژه بازدید و از نزدیک در جریان روند این پروژه بزرگ قرار گرفت.

 

سردار مرتضوی فرمانده قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه در این بازدید در گفتگو با خبرنگار صداوسیما ضمن اظهار رضایت از عملیات پیشرفت این پروژه اظهار امیدواری کرد تا دهه فجر امسال آب شرب و بهداشتی کام اهالی این روستا‌ها را شیرین کند.

با تکمیل این پروژه بیش از ۱۰ هزار نفر از روستانشینان این شهرستان از نعمت آب شرب و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

 

 

 

افزایش پوشش بیمه سلامت برای بیماران خاص در خراسان جنوبی

تعدادی از بیماری‌های خاص و صعب العلاج پر هزینه برای بیمار، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: تا پیش از راه اندازی صندوق بیماران خاصافزایش پوشش بیمه سلامت برای بیماران خاص در خراسان جنوبی و صعب العلاج در سوم آبان امسال، تنها بیماران تالاسمی، ام اس، دیالیزی، پیوندی و هموفیلی جزو بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت محسوب می‌شدند که خدمات مربوط به بیماری خود را رایگان دریافت می‌کردند، ولی اکنون با راه اندازی این صندوق، تعداد دیگری از بیماری‌های صعب العلاج پرهزینه برای بیمار تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

اربابی افزود: با راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در بیمه سلامت، در مرحله اول بسته خدمات مرتبط با نشان سیستیک فیبروزیس، مولتیپل اسکلروزیس، اُتیسم، بال پروانه ای، موکوپلی ساکاریدوز، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی در سامانه نسخه الکترونیک پیاده سازی شده است و سایر بیماری‌های ابلاغی در اساسنامه همچون اس ام‌ای و سرطان، متعاقبا اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در صورتی که بیمه شدگان دارای نشان‌های مذکور باشند، محاسبات سامانه بر اساس بسته صندوق صعب العلاج و خاص صورت می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت افزود: این محاسبات بر اساس مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت، کد خدمت و نشان بیمه شده، متفاوت بوده و ضروری است مراکز بر اساس سهم پرداختی بیمه شده از بیمار فرانشیز را دریافت کنند.

اربابی گفت: بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در این مرحله شامل ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و خدمات توانبخشی است.

 

وی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته، مرجع ثبت بیماری‌ها برای دریافت تسهیلات صندوق، سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (RDA) است که در این خصوص، سامانه مدیریت نشان با اطلاعات مرجع مذکور به روز شد و بیماران مشمول، نشان دار شدند و ضروری است بیماران جدید با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و یا طبق فرآیندی که در سامانه شهروندی تعبیه شده است، برای دریافت نشان و برخورداری از مزایای صندوق اقدام کنند.

 

 

طرح جامع هدایت افکار عمومی در خصوص جریانات اخیر کشور تهیه شود/۳

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: رسانه ها، دانشگاه و حوزه باید در راستای تبیین و هدایت افکار عمومی که متأثر از جریانات اخیر کشور است، طرح و برنامه‌ای کارساز ارائه دهند تا در سطح استانی و ملی قابل اجرا باشد.

طرح جامع هدایت افکار عمومی در خصوص جریانات اخیر کشور تهیه شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در دیدار نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در شورای عالی امنیت ملی کشور، با انتقاد از اینکه طرح جامعی در زمینه ریشه یابی  اتفاقات اخیر ارائه نشده است گفت: دشمنان از آن سوی آب با دروغ جوان ما را گمراه کرده، ولی ما با حرف راست نتوانستیم این جوان را روشن کنیم.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌هایی همچون دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و سایر مراکز، تاکنون هیچ طرحی برای روشنگری صریح ارائه نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در این جریانات اخیر بیش از ۴۰ نفر از بهترین‌ها را به شهادت رساندند، اموال عمومی را تخریب کردند و به آرامش عمومی آسیب زدند که چرا مهسا امینی از دنیا رفته اما هنوز که هنوز است کار کارشناسی که بتواند افکار عمومی را در این جهت هدایت کند تا بدانند چه کلاهی سرشان رفته، وجود ندارد.

وی با بیان این که اگر غربی ها می‌توانند افرادی را گمراه کنند پس در داخل هم می‌شود با تدوین برنامه‌هایی این توطئه‌ها را خنثی کرد، گفت: بسیاری از رسانه‌ها با این قضیه طوری برخورد کردند که انگار موضوع تمام شده؛ گرچه روزنامه‌ها و تریبون‌های متعهد می‌دانند که این مسئله تمام شدنی نیست.
آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه تا زمانی که دشمن هست باید در صحنه باشیم، افزود: مسایل اخیر کشور، موضوعات جدیدی نیست بلکه توطئه‌ای است که استعمارگران برای هر کشور مستقلی کم نمی‌گذارند تا بتوانند آن را از پا در بیاورند.

وی با بیان این که از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمارگران به کشور‌های اسلامی باز شده طرح و برنامه همین است و هیچ قدرتی را در هیچ کشوری نمی‌پذیرند گفت: دشمنان روی جمهوری اسلامی حساسیت بیشتری دارند، اما منحصر به کشور ما نیست بلکه پیش از انقلاب هم در هر گوشه دنیا اگر کشوری می‌خواست کوچکترین استقلالی پیدا کند تبلیغات راه می‌انداختند و برخی هم سریع تسلیم می‌شدند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه غربی ها،همان گاو شیرده، حیوان سواری، سگ گزنده مثل رضا شاه، بن سلمان یا خود سلمان می‌خواهند، افزود: ببینید با مُرسی چه کردند با اینکه از دوش ملت و خون مردم عزیز مصر بالا آمد نپذیرفتند، چون خودشان باید نوکر خود را انتخاب کنند، گذشته تاریخ هم این را می‌گوید وقتی در اندولس با همین توطئه‌ها و بی دین کردن مردم و اختلاف انداختن، بر مردم متمدن این کشور مسلط شدند، اما بعد از تسلط اول به سراغ طرفداران خود رفتند و گفتند در یک نقطه جمع شوند به خیال اینکه می‌خواهند به آن‌ها مدال بدهند، اما دستور دادند آن‌ها را بسوزانند، چون اعتمادی به این افراد نداشتند که به ملت خود خیانت کردند.

آیت الله عبادی افزود: جنایت‌های آمریکا در طول تاریخ مشخص است و وحشی گری‌های آن‌ها نیز به طور مستند وجود دارد که باید مورد مطالعه قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه برای بشر آفتی بدتر از اندیشه غربی نیست گفت: اگر این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید بعد از فروپاشی شوروی تمام دنیا را می‌گرفتند، چون مستبدترین انسان‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه انقلاب اسلامی به گردن نوع بشر حق زیادی دارد گفت: ما نتوانسته ایم این حق را برای جمهوری اسلامی ادا کنیم این جمهوری اسلامی در خود ایران هم غریب است.

وی گفت: با وجود اینکه باید در بسیاری از جا‌ها همکاری بیشتری با مردم می‌شد و کم کاری شده، اما بازهم مردم از مسئولان جلوتر هستند و با حرکت عمومی جلوی فتنه‌ها را می‌گیرند در صورتی که برخی طیف‌ها ابزار دشمن بوده و به وسیله آن‌ها طمع می‌کنند.

 

حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از موسیقی فاخر مبتنی بر زیست بوم فرهنگی/۲-۳

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در نشست صمیمی با جمعی از فعالان موسیقی استان گفت: در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنر و موسیقی فاخر مبتنی بر زیست بوم فرهنگی حمایت می کنیم.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ علی فرخنده در نشست صمیمی با جمعی از فعالان موسیقی استان با بیان اینکه معتقدیم اگر سطح موسیقی تنزل پیدا کند، هنر محسوب نمی شود؛ افزود: هنر موسیقی دارای یک ریشه و مفهوم بوده و نواختن موسیقی مبتنی بر فطرت انسان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه موسیقی در گذشته با زندگی مردم پیوند داشته است؛ اظهار کرد: موسیقی و مسئله هنر در زمینه شکل گیری انقلاب و بعد از آن وجود داشته و متن انقلاب و دفاع مقدس بوده است.

فرخنده با بیان اینکه در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنر و موسیقی فاخر مبتنی بر زیست بوم فرهنگی حمایت می کنیم، افزود: مقوله هنر بسیار ارزشمند است و بر مخاطب تاثیر پذیری زیادی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه موسیقی سخیف و کم ارزش ضربه بزرگی به بدنه موسیقی زده است؛ اظهار کرد: در حوزه موسیقی خراسان جنوبی جفا شده و آنگونه که شان وموسیقی استان بوده، دیده نشده است.

وی خواستار احیای پیشینه هنر فاخر خراسان جنوبی شد و گفت: این امر نیازمند برگزاری جشنواره هایی به ویژه به میزبانی این استان و معرفی مفاخر موسیقی است.

فرخنده برضرورت تهیه مستند موسیقی استان تاکید کرد و افزود: ساماندهی هنرمندان و فعالان حوزه موسیقی باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم از ظرفیت این افراد استفاده کنیم.

 

 

رایگان شدن آموزش فیلمسازی در خراسان جنوبی/۲

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از رایگان شدن آموزش فیلمسازی در استان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ سید علی زمزم با اعلام این خبر بیان کرد: طرح آموزش رایگان فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران در مرحله اول برای ۱۰ استان کشور پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از استان های مشمول در طرح آموزش رایگان فیلمسازی در این مرحله است، گفت: این آموزش‌ها در راستای تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی به منظور کشف استعدادهای نوظهور و تقویت و گسترش جریان فیلمسازی در استانهای مختلف کشور صورت می‌گیرد.

زمزم اظهار کرد: رویکرد عدالت فرهنگی مبتنی بر سیاست‌های کلان دولت سیزدهم به عنوان راهبرد اصلی فعالیت‌های سازمان سینمایی در این دوره است.

معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح آموزش رایگان، منجر به معرفی استعدادهای تازه فیلمسازی می شود؛ گفت: آزمون جامع انجمن سینمای جوانان ایران روز جمعه ۲۷ آبان ماه سال‌جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود و ثبت‌نام این آزمون تا روز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه ادامه دارد.

 

 

 

برگزاری دوره‌ روش نوین حفظ قرآن در خراسان‌ جنوبی/۲-۳

 

سرپرست گروه قرآن و عترت(ع) فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از برگزاری دوره روش نوین حفظ قرآن به منظور تربیت قرآنی سنین چهار تا ۱۲ سال در استان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ علی‌اکبر درانی‌پور با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی اسرار یسری (روش نوین حفظ قرآن) طی هفته گذشته در بیرجند، بیان کرد: در این دوره ۷۴ نفر از مربیان و فعالان قرآنی شرکت کرده و مبانی آن با حضور استاد محمد شرافتی از شهرستان کاشمر شامل ۱۲ ساعت حضوری و ۸ ساعت غیر حضوری آموزش داده شد.

وی اظهار کرد: دوره اسرار یسری (روش نوین آسان و جذاب در حفظ قرآن کریم) برای سنین ۴ تا ۱۲ سال بوده و توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت ثقلین و سپاه انصارالرضا(ع) در استان برگزار شد.

سرپرست گروه قرآن و عترت(ع) فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: در این دوره افراد با بهره گیری از دو نیم کره مغز، استفاده از روش قیاسی از کل به جزء، داستان‌های جذاب هدفمند برای رمزگذاری آیات و نمادهای تصویری، نرمش، پرورش و ورزش روح، معرفی الگوهای رفتاری و تقویت حافظه و تمرکز، مفاهیم قرآنی را فراگرفتند.

 

 

 

 

 

 

 

ایمن سازی۱۰۶آموزشگاه حاشیه جاده ها، مهم ترین اولویت/

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۱۰۶ مدرسه شناسایی شده در حاشیه جاده‌ها،در اولویت ایمن‌سازی قرار گرفته‌اند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد، اظهار کرد: ۲۷ملک مازاد بلااستفاده در استان شناسایی شده که با فروش آنها و تبدیل به احسنت می‌توان اعتبار حاصله را در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استفاده کرد.

وی، با اشاره به نیاز چهار میلیارد و ۴۰۰میلیون تومانی آموزش و پرورش در بحث ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی، بیان کرد: سرانه تخصیص یافته از سوی آموزش و پرورش برای این محل یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان بوده و با پیش‌بینی اینکه ۷۰۰میلیون تومان از طریق کمک والدین و مابقی این هزینه ها از منابع دیگر تأمین شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی،بابیان این مطلب که۱۰هزارو۱۲۶دانش‌آموز،مشمول اجرای طرح آموزش شناهستند، عنوان کرد: خادمین نظام تعلیم و تربیت استان درصدداند،باآموزش روش‌های درست انجام فعالیت جسمانی، ارتقای توانایی‌های بدنی و حرکتی، تبیین روش‌های تفریحی سالم و ترویج بهداشت و اصول سالم زیستن و توانمندسازی افراد در تسلط بر رفتار خود و حفظ سلامت، نسلی فعال، شاداب و سالم تربیت کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از آموزش شنا به عنوان یکی از برنامه های هدف، در پایه سوم ابتدایی یاد کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش استان در راستای اجرای سند تحول و  سند تحول دولت مردمی، با مشارکت و تعامل دستگاه ها و فراهم آوردن زیرساخت های لازم، آموزش شنا را برای دانش آموزان دختر و پسر مناطق شهری فراهم نمایدکه اجرای آن نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، بابیان این مطلب که در شهرستان‌هایی که آموزش و پرورش استخر شنا دارد مشکلی نداریم ولی در۳ شهرستان دیگر،ازجمله مرکز استان نیازمند کمک ورزش و جوانان در بحث اختصاص استخر هستیم، اذعان کرد:پروژه استخر شنای مرکز استان، هم اکنون ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته موسوی نژاد، لازم است، تکمیل استخر شنای آموزش و پرورش در شهرستان بیرجند در اولویت اجرای فضاهای پرورشی و ورزشی قرار گیرد.

تشکیل صندوق بیماران “خاص و صعب‌العلاج” در خراسان جنوبی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح صندوق بیماران خاص و صعب العلاج گفت: افتتاح این صندوق می‌تواند یک جراحی بزرگ در جهت منافع مردم و درمان افرادی که دارای بیماری های صعب العلاج هستند باشد.

علی اربابی در گفتگو با خبرنگار تسنیم دربیرجند، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیار خوبی که مجلس و دولت سیزدهم برای سال ۱۴۰۱ مصوب کرده بود تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در کشور بود.

وی گفت: این صندوق به صورت رسمی در سوم آبان ماه در سازمان بیمه سلامت افتتاح شد. این یک اقدام بسیار مهم است در راستای کمک به آحاد مردم به ویژه افرادی که بیماری صعب العلاج و خاص دارند و در بحث کاهش هزینه‌های خانوار کمک شایانی می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه در ابتدای طرح توانستیم علاوه بر بیماران خاصی که در گذشته تحت پوشش صندوق بیماران خاص ما بودند مانند تالاسمی،ام اس، پیوندی و هموفیلی در گام نخست خدمات مرتبط با نشان سیستیک فیبروزیس، مولتیپل اسکلروزیس، اتیسم، بال پروانه‌ای، موکوپلی ساکاریدوز، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی را درسامانه پیاده سازی کنیم و سایر بیماری‌های ابلاغی در اساسنامه متعاقبا اجرایی خواهد شد.

اربابی تصریح کرد: در حال حاضر خدمات مورد نیاز این افراد در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بارگذاری شده و ان‌شاءالله به زودی با توجه به راه‌اندازی این صندوق بتوانند خدماتی را که در زمینه بیماری آنها است با فرانشیزهای بسیار ارزان و عمدتا رایگان دریافت کنند و بیمه سلامت نیز تمام هزینه‌های مربوطه را پرداخت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این خدمات شامل خدمات دارویی، خدمات پاراکلینیک، آزمایشگاهی و توانبخشی است خاطرنشان کرد: سایر بیماری‌ها نیز به تدریج شناسایی خواهد شد و قواعد مربوط به این بیماری‌ها در سامانه‌های ما بارگذاری و به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد تا از این خدمات استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی یادآور شد: افرادی که از قبل در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت نامه داشته شناسایی شدند، اطلاعات آنان توسط وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت منتقل شده و ما این افراد را در سامانه‌های خودمان نشانه‌دار کردیم.

اربابی با بیان اینکه این افراد در سیستم شناسایی و خدمات آنان با قیمت مناسب محاسبه می‌شود اظهار داشت: افرادی که دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند به معاونت درمان دانشگاه مراجعه و در صورتی که مشمول این طرح می‌شوند ثبت نام و در این صندوق عضو شوند و خدمات لازم را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این صندوق بسیار صندوق مهم و فراگیری است افزود: این می‌تواند یک جراحی بزرگ در جهت منافع مردم و درمان افرادی که دارای بیماری‌های صعب العلاج هستند، باشد.

۴۰ میلیون نفر بیمه شده در ۶ صندوق مختلف از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: این سازمان روز به روز در حال رشد و تعالی است به طوری که  از ۲ میلیون نفر بیمه شده در سال ۷۳ در صندوق بیمه کارکنان دولت به بیش از ۴۰ میلیون نفر بیمه شده در ۶ صندوق مختلف رسیده است.

علی اربابی اظهار داشت: خبرگزاری وزین تسنیم، اخبار حوزه بیمه سلامت را بسیار شفاف و دقیق برای مخاطبان بیان می‌کند.

وی به جایگاه رسانه‌ها در پیشبرد اهداف کشور اشاره کرد و افزود: اگر قرار است اتفاق خوبی در کشور رقم بخورد فقط از مسیر شفاف‌سازی است و بهترین جایی که می‌تواند این شفاف سازی را انجام دهد رسانه‌ها هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر این گونه عمل شود اتفاقات خوبی هم برای مردم و هم دولت رقم خواهد خورد بیان کرد: خبرنگاران باید پاسبان حقوق مردم باشند.

اربابی تصریح کرد: اگر دولت و کارگزاران آن در جهت منافع مردم و برابر قانون کار کنند جای هیچ نگرانی نیست و رسانه‌ها می‌توانند به آن کارگزار در جهت توسعه و راهبردی که دارد کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اگر اشکالی در کارشان وجود دارد باید در برابر مردم پاسخگو باشد، چرا که بیشترین و بهترین دادگاه، دادگاه مردمی است، زیرا مردم درک درستی از مسائل دارند و همچنین فضای شفاف رسانه ای می‌تواند کمک بسیاری در این زمینه داشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ما رسانه را در کنار خود می‌بینیم یادآور شد: در بحث بیمه سلامت، سازمان بیمه سلامت روز به روز رشد و تعالی پیدا کرده است و از ۲ میلیون نفر بیمه شده در سال ۷۳ در صندوق بیمه کارکنان دولت به بیش از ۴۰ میلیون نفر بیمه شده در ۶ صندوق مختلف رسیده است.

اربابی با بیان اینکه نوع ارائه خدمات در بیمه سلامت از شرایط دستی به شرایط الکترونیکی تغییر پیدا کرده است، تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت به سمت تعالی و رشد می‌رود و یک سازمان افول کننده نیست.

وی یادآور شد: ساختار اداری کشور به طور کلان سازمان بیمه سلامت را یک سازمانی می‌داند که شایسته آن است تا برنامه‌های مختلف خود را برای ارائه در اختیار این سازمان قرار دهد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: این حاصل عملکرد خوب همکاران و مدیران ما در ستاد سازمان بوده است که نشان می‌دهد می‌توان با اطمینان و صداقت یک برنامه را دنبال کرد.

اربابی گفت: اگر دولت و کارگزاران آن در جهت منافع مردم و برابر قانون کار کنند جای هیچ نگرانی نیست و رسانه‌ها می‌توانند به آن کارگزار در جهت توسعه و راهبردی که دارد کمک کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی همچنین در این بازدید با اهدای لوح تقدیر به محمد قربانی، مدیر دفتر خبرگزاری تستیم در خراسان  جنوبی و دو تن از خبرنگاران این خبرگزاری در پوشش و انعکاس اخبار بیمه سلامت قدردانی کرد.

دو تذکر نماینده بیرجند به رئیس جمهور/۲

دو تذکر نماینده بیرجند به رئیس جمهور/مجلسی ها بخوانند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی دو تذکر کتبی نسبت به شخص رئیس جمهور و چند نفر از وزرا داشت.

حسین خسروی صبح دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگاران با اشاره به دو تذکر کتبی نسبت به شخص رئیس جمهور و چند نفر از وزرا، بیان کرد: با توجه به سوالات و مطالبات متنوع مردم و برای جلوگیری از ترویج شایعات و ممانعت از موج سواری اغتشاشگران، خواستاریم با همکاری صدا و سیما، شبکه مستقل مطالبات مردمی در کنار سایر شبکه‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هیچ نشانی از مضامین برگزیده اسناد لانه جاسوسی آمریکا در مجموعه مدارس و دانشگاه‌های ما نیست»، افزود: تذکر دیگر به بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در خصوص گنجاندن مضامین اسناد لانه جاسوسی آمریکا در کتب درسی است.

خبر‌های خوش معاون وزیر بهداشت و درمان:

۷۰ پزشک متخصص و ۳ دستگاه ام آر آی وارد خراسان جنوبی می‌شوند/۳

معاون وزیر بهداشت و درمان از ورود ۷۰ پزشک متخصص و ۳ دستگاه ام آر آی به استان خبر داد.

 

کریمی معاون وزیر بهداشت و‌ درمان با اشاره به اینکه تا چند هفته آینده ۷۰ پزشک متخصص به استان تخصیص داده می‌شوند گفت: قول می دهیم تا پایان سال ۳ دستگاه ام آر آی به شهرستان‌های طبس، فردوس و نهبندان تخصیص داده شوند.

او با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۱۴ کشت حلزون گوش صورت گرفته است افزود: اعتباراتی نیز به دانشگاه علوم پزشکی استان تخصیص داده شده تا خانواده‌هایی که نیازمند هستند بتوانند برای فرزندانشان کشت حلزون گوش را انجام دهند.

کریمی اظهار کرد: آیین نامه‌هایی برای بیمارستان‌های محلی نیز تخصیص داده شده است و در دولت سیزدهم اتفاق خوبی که افتاد این است که سرمایه گذاری در بحث درمان و سلامت سهولت یافت.

تخصیص دستگاه ماموگرافی جدید در بیرجند

کریمی معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: باتوجه به آنکه دستگاه ماموگرافی بیرجند قدیمی است قول اعطای یک ماموگرافی نو به این شهرستان را داده ایم.

او با اشاره به اینکه بخش روانپزشکی بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند نیاز به تقویت دارد و باید ساختمان جدیدی برای آن احداث شود افزود: قول اعطای چند مجوز را برای این بخش داده ایم.

کریمی با بیان اینکه در بحث بیماران تالاسمی پیگیر متخصص خون برای استان هستیم اظهار کرد: زمانی که یک متخصص وارد استان می‌شود باید زمینه ماندن او فراهم شود که از جمله آن‌ها می توان به تأمین اسکان فرد، پرداخت به موقع مطالبات وی و تأمین امکانات رفاهی دیگر اشاره کرد.

معاون وزیر بهداشت و‌ درمان ادامه داد: امسال در کشور ۲ هزار و ۲۰۰ متخصص تخصیص داده خواهد شد و زمانی که متخصص بخواهد به استانی برود اولویت اول بومی بودن فرد است.

او بیان کرد: امسال ۱۲۰ دستگاه سی تی اسکن خریداری و در کشور توزیع می‌شود.

کریمی در خصوص وضعیت کمبود دارو در کشور گفت: پیگیر واردات دارو به کشور هستیم و هم اکنون شرکت‌های دارو سازی به صورت ۳ شیفت در حال کار هستند تا کمبود دارو در کشور برطرف شود.

معاون وزیر بهداشت و‌ درمان همچنین بیان کرد: یک صندوق برای بیماران خاص با اعتبار ۵ هزار میلیارد در نظر گرفته شده است تا این بیماران هم از هزینه‌های درمانی رنج نبرند.

 

با بهره برداری از نیروگاه بادی درح

سربیشه در تولید برق خودکفا می‌شود/۲

نیروگاه بادی درح ظرفیت تولید ۵۰ مگاوات برق را دارد که در مرحله اول بهره برداری از آن، ۴ توربین نصب و راه اندازی می‌شوند.

 

انرژی‌های تجدید پذیر می‌توانند بدون ایجاد آلودگی محیطی، نیاز مناطق مختلف به برق را تأمین کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نیروگاه بادی منطقه درح شهرستان سربیشه نیز ۲۰ توربین دارد که قرار است در مرحله اول اجرا، ۴ توربین آن نصب و راه اندازی شود.

با راه اندازی کامل این نیروگاه، نیاز شهرستان سربیشه به برق تأمین می‌شود و این شهرستان هیچ مشکلی در خصوص تولید و استفاده برق نخواهد داشت.

تأمین برق ۸۰۰ تا هزار و ۲۰۰ خانوار از طریق نیروگاه بادی درح

یکی از مهندسین نیروگاه بادی درح گفت: طول پره‌های توربین حدود ۵۱ متر است که پس از انجام عملیات زمینی و اتصال قطعات به یکدیگر، توربین در ارتفاع ۸۵ متری نصب می‌شود.

او افزود: باد غالبی که در این منطقه وزش دارد از جانب شمال غرب است و طبق بادسنجی انجام شده، منطقه درح ظرفیت خوبی برای تولید برق از طریق باد دارد.

یکی دیگر از کارکنان این مجموعه بیان کرد: در طول سال هر توربین می‌تواند برق ۸۰۰ تا هزار و ۲۰۰ خانوار را تأمین کند.

او تصریح کرد: زمانی نصب توربین‌ها را انجام می‌دهیم که وزش باد کمتری داشته باشیم تا مشکلی در نصب پیش نیاید و بتوان به راحتی کار را انجام داد.

نصب ۴ توربین در مرحله اول بهره برداری از نیروگاه

لکزایی فرماندار شهرستان سربیشه گفت: نصب ۴ توربین نیروگاه بادی درح در مرحله اول، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روال نصب انجام می‌شود.

او افزود: ظرفیت اسمی این نیروگاه ۵۰ مگاوات است و مصرف برق در سربیشه در ساعات اوج مصرف ۱۷ مگاوات است و با بهره برداری کامل از این نیروگاه، تمام نیاز شهرستان به برق تأمین می‌شود.

جمالی مدیر توزیع نیروی برق شهرستان سربیشه گفت: هم اکنون ۷.۷ مگاوات تولید برق از انرژی خورشیدی را داریم و با بهره برداری از نیروگاه بادی، ۱۷.۷ مگاوات سطح انرژی تولید شده خواهد بود.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید ۵ هزار مگاوات برق از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تولید شود که تاکنون کمتر از ۲۰ درصد آن محقق شده است.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

اعجوبه‌ای که دورریختنی‌ها را با ارزش می‌کند

دانش آموز پایه هفتم متوسطه ساکن شهر سه قلعه با اراده و خلاقیت خود از دورریختنی‌ها وسایل جذاب و جالبی را طراحی می‌کند و می‌سازد.

 

یونس رمضانی دانش آموز خلاق دبیرستان جواد الائمه سه قلعه شهرستان سرایان است که تاکنون در اتاق کوچکش با دورریختنی‌ها وسایل زیادی از جمله بالابر، پنکه برقی، کولر برقی و توربین بادی را با کمترین هزینه ساخته است.

تبدیل دورریختنی‌ها به وسایل با چاشنی خلاقیت

یونس در حالی که در اتاق کوچک خود مشغول ساخت توربین بادی بود به خبرنگار ما می‌گوید: از پنج سالگی به فکر ساخت وسایل با دورریختنی‌ها افتادم و برای این کار از هیچ کسی کمک نمی‌گیرم و همه دست ساخته‌ها ایده خودم هستند.

او می‌گوید: وسایل زیادی درست کردم که همه آنان از دورریختنی‌ها و وسایلی هستند که از اسباب بازی‌های خودم یا خواهر و بردارهایم بودند که غیر قابل استفاده هستند.

تبدیل دوریختنی‌ها به وسایل با چاشنی خلاقیت

این دانش آموز خلاق می‌گوید: جنس این توربین بادی که اکنون در حال ساخت آن هستم از چوب بستنی و چوب درخت است که موتور آن از چند قطعه پلاستیکی و سیم و چسب است و قرار است به وسیله باد برق تولید کند.

منزلی که در آن هیچ وسیله‌ای دورریختنی نیست

مادر یونس می‌گوید: فرزندم از سن کم به تعمیرات و اختراع علاقه داشت و من و پدر او سعی کردیم همیشه مشوق او باشیم و در کار‌ها او را راهنمایی و کمک کنیم.

منزلی که در آن هیچ وسیله‌ای دورریختنی نیست

او می‌گوید: در منزل ما هیچ وسیله‌ای دورریختنی نیست و یونس اجازه نمی‌دهد چیزی را در سطل زباله یا دور بیندازیم چرا که می‌گوید من می‌خواهم با هر دورریختنی یک وسیله جدید بسازم.

مادر یونس می‌گوید: او هر وسیله را هرجا که ببینید، می‌تواند آن را بسازد و وقت زیادی را برای ساختن آن می‌گذارد چرا که واقعاً به این کار علاقه دارد.

یونس ۱۲ ساله این خلاقیت‌ها را به دل کلاسش هم برده و باعث تشویق سایر همکلاسی هایش هم شده است.

خلاقیت‌های یونس مشوقی برای همکلاسی‌ها

علی یکی از همکلاسی‌های یونس به ما می‌گوید: من به داشتن همکلاسی مثل یونس افتخار می‌کنم او در کلاس درس هم پسر خلاق و مبتکری است.

او می‌گوید: من عصر‌ها یا در زمان بیکاری به منزل او می‌روم تا مثل یونس بتوانم یاد بگیرم و من هم روزی مخترع شوم.

دانش آموزان خلاق نیازمند چتر حمایت

شریف زاده معلم یونس که از عملکرد او در کلاس راضی است به ما می‌گوید: یونس دانش آموز خلاقی است، ولی آموزش و پرورش باید افراد علاقه مندی مانند یونس را در کار‌های پژوهشی حمایت کند تا این استعداد‌ها از لحاظ مختلف تشویق شوند.

او افزود: این حمایت‌ها باید از راه‌های مختلف از جمله در اختیار قراردادن امکانات از جمله پژوهش سرا باشد تا بتوانند از راهنمایی مربیان باتجربه در این زمینه‌ها استفاده کنند.

دانش آموزان خلاق نیازمند چتر حمایت

پدر یونس هم با اشاره به اینکه پسر او یک بار به برنامه تلویزیونی اعجوبه‌ها دعوت شده بود گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم او را به این برنامه بفرستیم.

او گفت: تاکنون از فرزندم هیچ حمایتی نشده هرچند ایده‌های خلاقی از جمله ساخت ماشین برقی را در ذهن دارد، ولی به دلیل عدم حمایت و نبود امکانات نتوانسته آن را بسازد.

بها دادن به خلاقیت‌ها در کودکی، عاملی برای موفقیت در بزرگسالی

کودکان و نوجوانان خلاقیت‌های بالقوه‌ای دارند که باید آن‌ها را شناسایی و فرصت‌های لازم را برای رشد آن فراهم کرد.

دانش آموزان

در اینجا مهمترین وظیفه والدین و همچنین مسئولان مربوطه در ارتباط با پرورش قدرت خلاقیت کودکان، شناسایی استعداد آن‌ها و هدایت درست آن‌ها و حمایت‌های پژوهشی و عملی است تا خلاقیت دوران کودکی، عاملی برای موفقیت در بزرگسالی شود.

گزارش از سمیرا گنجی

 

 

 

۷۲ واحد‌ آلاینده اخطار گرفتند/۳

۷۲ مورد اخطار در سه ماهه دوم سال برای واحد‌های آلاینده خراسان جنوبی صادر شده است.

 

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کارشناسان محیط زیست در  استان بصورت مستمر، منظم و گا‌ها سرزده از واحد‌های صنعتی استان بازدید و واحد‌ها را مورد پایش زیست محیطی قرار می‌دهند.

او با اشاره به این که توسعه صنایع با حفظ محیط زیست امکان‌پذیر است افزود: در سه ماهه دوم امسال ۳۹۲ بازدید و پایش از واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی از سوی کارشناسان محیط زیست استان صورت گرفت.

حاتمی بیان کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده و باتوجه به الزام رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی از سوی واحد‌های صنعتی، برخی واحد‌ها در این زمینه ضعیف عمل کرده که نتیجه آن صدور ۷۲ مورد اخطار زیست محیطی به واحد‌های آلاینده در استان شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: واحد‌های صنعتی پس از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند در غیر این صورت علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

او اظهار کرد: همچنین بر اساس پایش‌های انجام شده در سه ماهه دوم سال، ۹ واحد صنعتی استان در فهرست صنایع آلاینده مشمول پرداخت عوارض سبز قرار گرفتند.

 

 

 

 

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی:
عملیات احداث کتابخانه در بافت تاریخی بشرویه آغاز شد
عملیات احداث کتابخانه در بافت تاریخی شهرستان بشرویه با مساحت ۲۲۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیین کلنگ زنی احداث کتابخانه در بافت تاریخی شهرستان بشرویه عصر امروز(۲۲ آبان) همزمان با دومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

 

حسن علیزاده فرماندار بشرویه ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در این مراسم اظهار داشت: از زحمات کتابداران شهرستان بشرویه تشکر می کنیم که در تلاش هستند تا جوانان و نوجوانان را به سمت فرهنگ کتاب و کتابخوانی سوق دهند.

 

وی در ادامه بیان کرد: کتابداران باید به سمتی بروند که کودکان را به خواندن کتب آیینی، زندگی شهدا و اهل بیت علیه السلام تشویق نموده تا از بسیاری از آسیب های آینده جلوگیری شود.

 

فرماندار بشرویه گفت: بر کسی پوشیده نیست که تمام ادوار گذشته سرزمین پهناور ایران، سرشار از اندیشه‌های ناب در همه زمینه‌ها خصوصا کتابت و حوزه نویسندگی بوده است.

 

علیزاده تاکید داشت: بی شک در جوامعی که از فرهنگ و تمدن غنی برخوردار هستند کتاب به عنوان عنصری حیاتی و تاثیرگذار شناخته می شود و چراغ راهی برای رسیدن به اهداف متعالی انسان ها و انتقال مفاهیم ارزنده به نسل بشر است.

 

وی بیان کرد: به همین دلیل کتابخانه را می توان به عنوان کانون همایش صاحب‌نظران و موزه پرطراوت اندیشمندان در نظر گرفت و تاسیس کتابخانه جهت توسعه فرهنگ یکی از اولویت های هر جامعه است.

 

شایان ذکر است پروژه احداث کتابخانه در بافت تاریخی از سری برنامه های اقدام جامع مشترک ستاد بازآفرینی شهری و با کمک اداره کل راه و شهرسازی و نهاد کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی و خیرین با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال و آغاز شده است و این کتابخانه با ۱۷۰ مترمربع زیربنا با مساحت ۲۲۰ متر مربع در بافت تاریخی شهرستان احداث می شود.

 

 

 

 

 

 «ورزش زو» در خراسان‌جنوبی رونق می‌گیرد

رئیس هیئت کبدی خراسان‌جنوبی گفت: ظرفیت‌های مغفول مانده ورزش عجین شده با فرهنگ این خطه کشور، در دوره‌ جدید مدیریتی‌ احیا و شکوفا می‌شود.

خبر خوب| «ورزش زو» در خراسان‌جنوبی رونق می‌گیرد

مرتضی عربی‌آیسک‌، رئیس هیئت کبدی خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار  داشت: ورزش کبدی(زو) از پیشینه دیرینه‌ای در استان برخوردار و بعنوان یک بازی بومی و محلی در بسیاری از مناطق روستایی و عشایری رایج بوده است که می‌توان با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری ظرفیت‌های مغفول مانده بستر مناسبی را برای توسعه این رشته ورزشی فراهم کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های راهبردی و سیاست های اجرایی پیش‌روی هیئت کبدی خراسان‌جنوبی افزود: ایجاد بستر مناسب اداری و ساختاری ارکان هیئت با بهره‌گیری از توانمندی جوانان و تجربه پیشکسوتان. تشکیل شورای برنامه‌ریزی و اتاق فکر  مبتنی بر بکارگیری کارشناسان حوزه‌های مختلف ورزشی اعم از اساتید دانشگاه، مربیان آموزش و پرورش، صاحب نظران جامعه ورزش کارگری، سازمان بسیج ورزشکاران، سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری، نخبگان و مدال‌آوران، باشگاه‌داران و روسای هیئت‌های شهرستانی از جمله اهداف کوتاه مدت هیئت است.

 رئیس هیئت کبدی خراسان جنوبی تصریح کرد: دادن حداکثری مسئولیت کمیته‌های مختلف هیات کبدی استان به روسای هیات‌های فعال شهرستانی، مربیان باتجربه، داوران خوش‌نام‌ و ورزشکاران مدال آور، برگزاری مجمع سالانه و تجلیل از مسئولان هیات‌های شهرستانها، مربیان، داوران، ورزشکاران و دست‌اندرکاران فعال این رشته ورزشی از دیگر برنامه‌های اجرایی مدنظر می‌باشد.

عربی‌آیسک با تاکید بر توجه به حوزه آموزشی و پژوهشی‌ هیئت کبدی خراسان جنوبی یادآور شد: برگزاری دوره‌های داوری و مربیگری و ارتقای سطح درجه ۳ به ۲ و ۱، برگزاری کلاس‌های دانش‌افزایی و کارگاههای کم هزینه، تشکیل بانک اطلاعات مربیان، داوران، ورزشکاران و فعالان رشته کبدی، نهضت استعدادیابی و ساختار بدنی از سنین پایین در مدارس ابتدایی و نوجوانی در مقاطع دبیرستان از اولویت‌های‌ فراموش‌ شده این هیئت است.

وی خاطرنشان کرد: رایزنی با فدراسیون کبدی و اداره‌کل ورزش و جوانان برای اعزام داوران و مربیان فعال هیات کبدی خراسان جنوبی به دوره‌های آموزشی تخصصی در تهران و سایر استان های کشور، برنامه‌ریزی برای حضور مربیان و داوران تیم‌های ملی در مرکز استان و شهرستانها. ایجاد فرصت برای حضور داوران و مربیان کبدی استان در مسابقات قهرمانی منطقه‌ای و کشوری از دیگر برنامه‌های پیش‌روی هئیت می‌باشد.

رئیس هیئت کبدی خراسان‌جنوبی با اشاره به طرح‌ها و فعالیت‌های ورزشی مورد توجه خود گفت: اجرای آمایش سرزمینی و منطقه‌ای با توجه به پتانسیل و قابلیت‌های هر شهرستان در رشته‌های متنوع کبدی(ساحلی، سالنی، چمنی)، برگزاری مسابقات استعدادیابی بصورت مشارکتی با همکاری نهادهای همسو با فعالیت‌های ورزشی اعم آموزش و پرورش، موسسات اموزش‌عالی، بسیج ورزشکاران، ورزش کارگری و شهرداری‌ها،  برنامه‌ریزی و تدوین مناسبات بین‌المللی شهرستانهای‌ مرزی استان با ایالت‌های هم‌مرز با کشور افغانستان به منظور برگزاری مسابقات قهرمانی و اردوهای تیم ملی کبدی ازجمله برنامه‌های کوتاه  پیش‌رو است.

عربی‌آیسک‌ از برنامه‌ریزی و هماهنگی با فدراسیون کبدی برای میزبانی مسابقات قهرمانی کشوری و منطقه‌ای به میزبانی خراسان‌جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و متذکر شد: حمایت معنوی و مالی از مربیان، داوران و ورزشکاران مدال آور در پایان هر فصل در مراسمی با حضور مسئولان اداری و ورزشی نیز از جمله برنامه‌های شش‌ماهه دوم مدنظر امسال می‌باشد.

وی با تاکید بر تعاملات دو سویه و انعقاد تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی هیئت کبدی با نهادهای فرابخشی کشوری و منطقه‌ای اظهار داشت: بومی‌سازی تفاهم‌نامه‌های وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون با دیگر وزارت‌خانه‌ها، ادارات، سازمانها، موسسات و نهادهای نظام، انعقاد تفاهم‌های مستقل و بین‌بخشی با سازمان آموزش و پرورش، دانشگاهها، شهرداری، بسیج، ورزش کارگری و … به منظور برگزاری مسابقات قهرمانی، استعدادیابی و اعزام به رویدادهای ورزشی منطقه‌ای و کشوری مورد توجه می‌باشد.

رئیس هیئت کبدی خراسان جنوبی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه با باشگاههای ورزشی بخش خصوصی برای تشکیل تیم‌های ورزشی و دوره‌های آموزشی و  معرفی مربیان فعال رشته کبدی به باشگاه ‌های ورزشی برای استعدادیابی و جذب ورزشکاران علاقمند مورد تاکید است.

عربی‌آیسک‌ با اشاره به مدیریت مالی و هزینه‌های سرمایه‌ای هیئت کبدی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: رایزنی‌های مستمر و پیگیرهای‌ نتیجه‌بخش با نهادهای بالادستی همچون فدراسیون کبدی، اداره‌کل ورزش و جوانان، حوزه‌های مختلف استانداری، میراث‌فرهنگی و گردشگری، برنامه‌ و بودجه، ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری به منظور جلب حمایت‌های معنوی، تجهیزاتی و مالی مورد تاکید است

وی یادآور شد: رایزنی و ملاقات‌های حضوری با متولیان بخش خصوصی، شرکت‌های تولیدی و کارخانجات برنددار‌ استانی و فرا‌ منطقه‌ای به منظور جذب اسپانسر ورزشی و گزارش سرمایه‌‌ای و هزینه‌ای هیات کبدی در پایان هر فصل و شفاف‌سازی مالی توسط خزانه‌دار هیات مدنظر خواهد بود.

رئیس هیئت کبدی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات مالی و اقلامی جذب شده از فدراسیون واداره‌کل ورزش و جوانان در راستای کمک‌های مالی به هیات‌های کبدی شهرستانها براساس مولفه‌های عملکردی و بیمه‌ای و پاداش جذب اسپانسر ورزشی به همکارانی فعال در این حوزه تخصیص می‌یابد.

عربی‌آیسک‌ گفت: ظرفیت‌های مغفول مانده بسیاری در این خصوص در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی وجود دارد که باید در دوره جدید اقداماتی برای بالفعل کردن آنها صورت گیرد.

وی استقلال هیئت‌های کبدی شهرستان‌های خراسان‌جنوبی در مباحث مالی و مدیریتی را از دیگر برنامه‌های خود دانست و بیان کرد: با همکاری هم دیگر باید کبدی استان را به جایگاه واقعی آن در کشور برسانیم و در دوره جدید مدیریتی تلاش خواهیم کرد تا از پیشران‌های اقتصادی موجود در استان و همچنین کمک بخش خصوصی برای توسعه این رشته ورزشی استفاده بهینه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجمع عمومی انتخاب رئیس هیئت کبدی خراسان‌جنوبی با حضور عباس اورسجی‌،  محمدحسین خسروی اداره‌کل ورزش و جوانان و نمایند‌های مربیان، داوران، ورزشکاران، باشگاه‌دارن، ورزش دانشجویی، دانشگاهی، کارگری، شهرداری و سازمان بسیج ورزشکاران برگزار شد که مرتضی عربی آیسک برای مدت چهار سال به عنوان رییس هیات کبدی خراسان جنوبی‌ انتخاب شد و در این مجمع ریحانه غلامی به عنوان نایب رییس، محمد ابراهیم نصرآبادی خزانه دار، ریحانه واله کارشناس خبره، زهرا رضایی ملکوتی به عنوان عضو هیات رییسه خانم و منصوره رضایی به عنوان بازرس هیات کبدی رائ‌ اعتماد گرفتند.

 

دعوت از ورزشکاران کبدی خراسان جنوبی به تیم ملی

بیرجند-رئیس فدراسیون کبدی کشور گفت: خراسان جنوبی دارای استعدادها و پتانسیل‌های زیادی در حوزه ورزش است که با حمایت متولیان شکوفا می‌شود و در این راستا ورزشکاران استان به تیم ملی دعوت می‌شوند.

عباس خواجه اورسجی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان داشت: فدراسیون کبدی کشور بر اساس هشت استراتژی برنامه‌ریزی های لازم را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی جوانان کشور را در دو بخش آقایان و بانوان برگزار کرده‌ایم، افزود: از میان ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت‌ها تعدادی را برای حضور در اردوهای تیم ملی انتخاب کرده‌ایم.

اورسجی از برگزاری اردوهای تیم‌های ملی جوانان در دو بخش آقایان و بانوان و اردوی تیم ملی بزرگسالان از اول آذر ماه برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو خبر داد و گفت: تیم‌های ملی برای حضور قدرتمند در این رقابت‌ها آمادگی‌های لازم را کسب خواهند کرد.

رئیس فدراسیون کبدی کشور با بیان اینکه مسابقات لیگ دسته یک کبدی برگزار شده است، ادامه داد: با برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان جهان به میزبانی ایران در اجلاس جهانی که به صورت وبینار ۲۲ مهر ماه برگزار شد، موافقت شده است.

اورسجی با اشاره به اینکه کبدی ایران در جهان همواره حرفی برای گفتن دارد، گفت: ورزشکاران ما در رقابت‌های قهرمانی جهان برای حفظ جایگاه خود و کسب مقام و مدال طلا تلاش خواهند کرد.

وی بیان داشت: مسابقات لیگ برتر هم از ابتدای دی ماه آغاز می‌شود و با توجه به جایگاه‌های که در آسیا و جهان داریم امیدواریم این موضوع سبب رشد بیشتر کبدی کشور شود.

اورسجی که سرپرست کنفدراسیون کبدی آسیا و نایب رئیس فدراسیون جهانی است، افزود: با توجه به بومی و محلی بودن این رشته ورزشی می‌طلبد که در اقصی نقاط کشور با نگاه توسعه‌ای و همگانی بیش از گذشته به آن توجه شود.

رئیس فدراسیون کبدی کشور با ذکر این موضوع که خراسان جنوبی دارای استعدادها و پتانسیل‌های بالایی در این زمینه است، ادامه داد: امیدواریم که با حمایت وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، استعدادهای مورد نظر شکوفا شوند.

اورسجی اظهار کرد: در این راستا تعدادی از ورزشکاران خراسان جنوبی در این رشته به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد و اهدای تاتامی و کمک‌های مالی که به زودی انجام می‌شود از جمله حمایت‌های فدراسیون از کبدی این استان است.

فرماندار شهرستان خوسف : دشمن امروز خانواده و منزلت زن را هدف قرار داده است/۲

فرماندار شهرستان خوسف گفت: امروز حیله های دشمن در همه عرصه ها با شکست مواجه شده و در مقابله با ایران قوی، زن و خانواده هدف نفوذ دشمن قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان خوسف : دشمن امروز خانواده و منزلت زن را هدف قرار داده است

محمدعلی ایمانی فرماندار خوست در کارگروه زنان و خانواده این شهرستان اظهار داشت: امروز حیله های دشمن در همه عرصه ها با شکست مواجه شده و در مقابله با ایران قوی، زن و خانواده هدف نفوذ دشمن قرار گرفته است.

وی افزود: اگر آموزه های اسلام به عنوان کامل ترین دین که حاکی از ارزش و قداست بالای زنان دارد، مورد توجه قرار گیرد، اوج عزت و آزادی برای زنان به ارمغان خواهد آمد .

فرماندار خوسف با اشاره به سخنان مدعیان آزادی زن، این پرسش را مطرح نمود که چرا در کشور هایی که بانوان خواهان عفاف و حجاب هستند، برای آن ها ممنوعیت ایجاد شده و آن ها از آزادی انتخاب حجاب برخوردار نمی باشند؟

ایمانی با بیان اینکه زن موثرترین عامل تربیت و سلامت روحی و روانی خانواده و جامعه است، یادآور شد: توجه به نهاد مقدس خانواده به عنوان یک نهاد بنیادی، می تواند زمینه توسعه و تحول جامعه را به دنبال بیاورد.

وی با اشاره به کاهش نرخ جمعیت و آسیب های اجتماعی آن ،بر فرهنگ سازی در راستای افزایش جمعیت در کنار ابزار های تشویقی تاکید نمود.

فرماندار شهرستان در پایان خاطر نشان کرد : با شناسایی آسیب ها در شهرستان خوسف باید با اقدام پژوهی، اقدام در عمل و مدیریت جهادی گره گشای مشکلات شهرستان باشیم.

شایان ذکر است در ادامه جلسه اعضای کارگروه به ارائه اقدامات خود در راستای جوانی جمعیت،اقدامات صورت گرفته در جهت بازگشایی مهد کودک و  برنامه های پیشنهادی حوزه بانوان در هفته بسیج پرداختند.

 

 

 

 

 

پدیده شرق بیرجند از سد تیم مشهد گذشت/۷

در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های سری B لیگ دسته یک والیبال بانوان کشور نماینده خراسان جنوبی با غلبه بر تیم پیشرفته مشهد صدرنشین جدول گروه خود شد.

خبر خوب| عبور از کمبودها تا صدر نشینی تیم والیبال بانوان بیرجندی/ پدیده شرق بیرجند از سد تیم مشهد گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس، نماینده خراسان‌جنوبی در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاههای سری B لیگ دسته یک والیبال بانوان کشور به خوش درخشید.

تیم والیبال بانوان پدیده شرق بیرجند در آخرین بازی از این رویداد ورزش ملی در مقابل تیم پیشرفته مشهد صف آرایی کرد که با نتیجه ۲ بر ۳ بر حریف قدرش به پیروزی رسید.

نماینده والیبال خراسان جنوبیدر مسابقات قهرمانی باشگاههای سری B لیگ دسته یک بانوان کشور  پیش از این نیز بر تیم پریسا مشهد با نتیجه ۳بر ۱ غلبه کرده بود.

تیم والیبال بانوان پدیده شرق بیرجند در دور رفت رقابت‌های لیگ دسته یک کشور با ۴ برد و یک باخت در صدر جدول این مسابقات قرار دارد.

نماینده‌ والیبال بانوان خراسان‌جنویی در مسابقات قهرمانی باشگاههای سری B لیگ دسته یک زنان کشور با ترکیب شوکت پیرانی(کاپیتان)، فاطمه دین پناه، ماریا خالدی، زهرا الهی، مرضیه مهدی پور، ساجده بیضائی،  شایسته شریف زاده، فرشته عزیزی، فاطمه مومن زاده. زهرا علیزاده، پریشاد عبدلله زاده، شقایش لاله، بهاره مهدی‌آبادی، فائزه همتی، نرگس حسن زاده، حدیث اشتری نژاد، مهسا میربرون، یاسمن کارگر، گیلدا حاتمی با مربیگری ماهورپازش رشتخواری، کمک مربی محبوبه قشقایی و زینب کهنسال و سرپرستی زهره سادات فاطمی هنرنمایی می‌کند.

در این ماراتن ملی ۲۴ تیم از باشگاههای والیبال بانوان کشور شرکت دارند که در مرحله گروهی رقابت‌ها بصورت رفت و برگشت در چهار گروه‌ شش تیمی به مصاف یکدیگر می‌روند و دور برگشت این ماراتن ملی از ۲۰ آذرماه نماینده خراسان جنوبی در بیرجند میزبان حریف خود می‌شود.

 

 

۸۶ میلیارد تومان تعهد خیرین مدرسه‌ساز در خراسان جنوبی تخصیص یافت

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی برگزار می شود/۳

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در ۲۴ آبان خبر داد.

۸۶ میلیارد تومان تعهد خیرین مدرسه‌ساز در خراسان جنوبی تخصیص یافت

 مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: با توجه ویژه شخص استاندار برای خلق منابع، در جشنواره سال گذشته ۸۶ میلیارد تومان از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان تخصیص یافت که جهش ۷۰ درصدی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود چاووشان روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته از ردیف اعتبارات دولتی هم ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که نسبت به سال ۹۹ حدود ۱۳۲ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: امسال هم ۷۸ میلیارد تومان از محل ردیف‌های دولتی تخصیص نقدی اعتبار در بحث مدرسه‌سازی برای استان داشته‌ایم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در استان از ۱۴ سال گذشته تاکنون به ۳۴۳ میلیارد تومان رسیده است گفت: با تعهدات جدید ، ۱۰۰ درصد کلاس‌های درس با مشارکت خیرین ساخته می‌شود.

وی گفت: امسال هم جشنواره خیران مدرسه‌ساز در ۲۴ آبان ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمعی از خیران داخل و خارج استان برگزار می‌شود.

چاووشان خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰ درصد خیرین مدرسه‌ساز در خراسان جنوبی غیربومی هستند و از ۱۴ سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۲۵۸ تفاهم‌نامه با خیران منعقد شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۸۰۵ خیر مدرسه‌ساز در استان فعالیت دارند که ۶۸۷ خیر حقیقی و مابقی حقوقی هستند.

وی افزود: تاکنون ۶۴۳ مدرسه و ۲۳۴ سالن، خوابگاه و نمازخانه با مشارکت خیرین در استان خراسان جنوبی احداث شده است.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*