اخبار خراسان جنوبی

جشنواره تولیدات مردمی حوزه رسانه در خراسان جنوبی برگزار می شود/۲

رضایی گفت: به مناسبت ۱۳ آبان، جشنواره تولیدات مردمی حوزه رسانه با دو کلید واژه «ایران قوی» و «افول آمریکا» در خراسان جنوبی برگزار می شود.

سجاد رضایی، مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیج رسانه استان برای مناسبت ۱۳ آبان ماه، جشنواره تولیدات مردمی راه اندازی کرده است، گفت: این جشنواره براساس دو کلید واژه «ایران قوی» و «افول آمریکا» برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در ۱۳ آبان ماه امسال شاهد برگزاری یک راهپیمایی بزرگ از جنس نسل نوجوان و جوان کشور یعنی دانش آموز و دانشجو خواهیم بود، افزود: حضور گسترده جوانان و نوجوانان خراسان جنوبی در مراسم روز ۱۳ آبان ماه امسال متفاوت تر از سال‌های قبل خواهد بود و دانش آموزان و دانشجویان با حضور کم نظیر خود مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی خواهند زد.

رضایی خاطرنشان کرد: نهضت سواد رسانه ای در راستای آگاه سازی نسل جوان از توطئه های دشمنان و خباثت های آنها در سطح مساجد و مدارس استان در حال انجام است و این کار ادامه خواهد داشت.

 

 

 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی:

۶۸ درصد از سرقت های خراسان جنوبی کشف شد/۴

۶۸ درصد از سرقت های خراسان جنوبی کشف شد

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: طی هفت ماهه سال ۱۴۰۱ حدود ۶۸ درصد از سرقت های خراسان جنوبی کشف شده است.

هادی علیپور اظهار کرد: در موضوع فراوانی جرایم در خراسان جنوبی می‌توانیم در بخش سرقت، مواد مخدر، نزاع فردی، قاچاق کالا و جرایم مرتبط با پلیس راهور و … مباحثی را مطرح کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بخش مواد مخدر پلیس تخصصی مرتبط موضوع را پیشگیری می‌کند، اظهار کرد: متأسفانه در نزاع فردی آمار بالایی را در خراسان جنوبی شاهد هستیم.

وی بیان کرد: علت ۳۶ درصد نزاع‌های فردی فحاشی و استفاده از الفاظ نامناسب توسط طرف مقابل است که فعالان فرهنگی و حوزه اجتماعی پلیس در این زمینه باید فعالیت‌هایی را انجام دهند.

علیپور با بیان اینکه یک درصد از جمعیت کشور را مردم خراسان جنوبی تشکیل می‌دهند، ادامه‌داد: به تبع این درصد، باید یک درصد از سرقت‌های کشور نیز مربوط به استان ما باشد.

وی افزود: ولی به واسطه فرهنگ و باورهای مردم این دیار تنها حدود نیم درصد از جرم سرقت کشور در حوزه خراسان جنوبی رخ می‌دهد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از نظر فراوانی جرایم از ۳۴ استان کشور استان ۳۱ هستیم، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که در رده‌های پایین فراوانی جرایم قرار داریم.

علیپور با تأکید بر اینکه سرقت‌های مسلحانه و خشن در خراسان جنوبی نداریم، افزود: در هفت ماهه نخست سال جاری به واسطه مسائل اقتصادی و اعتیادها، میزان سرقت در خراسان جنوبی هفت درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه به واسطه تراکم جمعیتی ۶۰ درصد سرقت‌های خراسان جنوبی در شهر بیرجند رخ می‌دهد، گفت: ۶۸ درصد سرقت‌های خراسان جنوبی توسط همکاران ما کشف شده است.

گرفتار شدن ۴ نفر در تور کرونا/۲

در شبانه روز گذشته در مجموع ۴ بیمار جدید در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۲۳ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۴ بیمار جدید شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۱ مورد از بشرویه، ۱ مورد نهبندان و ۲ مورد از قائنات شناسایی شدند.

به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در حال حاضر ۲۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۷ نفر کرونا مثبتند و یک بیمار کرونا مثبت هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

 

 

 

 

زباله‌سوزی صفر؛ در سایت پسماند بیرجند/۲

 رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند گفت: سایت پسماند بیرجند، تنها زباله گاهی در استان است که زباله سوزی به هیچ عنوان در آن انجام نمی‌شود چراکه زباله سوزی باعث متصاعد شدن گازی که اصلی‌ترین عامل آلودگی هوا بوده خواهد شد.

محمود ظهوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن زباله‌ از سطح شهر و روستاهای اطراف به سایت مدیریت پسماند شهرداری بیرجند وارد می‌شود.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع مدیریت پسماند، افزود: پیگیری برای تبدیل  مدیریت پسماند به سازمان مدیریت پسماند از اقدامات مهمی است که انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند با بیان اینکه حجم زباله ورودی به سایت پسماند در ۲۴ ساعت از حجم ورودی تمام شهرها بیشتر است، تصریح کرد: اتمام عملیات تجهیز و ساخت خط پردازش ۱۵۰ تنی تفکیک صنعتی پسماند، احداث و آماده سازی زیرساخت ترانشه دفن پسماندهای عفونی، طراحی، ساخت و نصب باکس‌های تفکیک پسماند و استقرار در نقاط مختلف شهری)آغازی برای تفکیک زباله از مبداء( و ساماندهی مراکز، انبارها و خودروهای تفکیک پسماند از مهم‌ترین اقدامات در این بخش است.

وی بیان کرد: ساماندهی خودروهای حفار و پیمانکاران مجاز فعال در بخش خاک و نخاله، اجرای عملیات احداث سکوی تخلیه خط پردازش، اجرای آسفالت معابر سایت پسماند، خرید ۱۰۰ عدد باکس زباله ۷۷۰ لیتری، راه اندازی مرکز اورژانس خدمات شهری(۱۳۷) و تجهیز خودروی مرکز از دیگر اقدامات انجام شده است.

ظهوری بیان کرد: ساماندهی خودروهای حفار و پیمانکاران مجاز فعال در بخش خاک و نخاله، ساماندهی مراکز، انبارها و خودروهای تفکیک پسماند، اجرای عملیات احداث سکوی تخلیه خط پردازش، اجرای آسفالت معابر سایت پسماند و پوشش روزانه و مستمر پسماندهای شهری و عفونی از دیگر اقدامات است.

وی یادآور شد: اتصال سایت پسماند به شبکه شهرداری، احداث انبار در سایت پسماند، احداث اتاقک قرنطینه، درخواست احداث سوله نگهداری ضایعات در سایت پسماند، درخواست تملک زمین جهت احداث پناهگاه شماره دو و تجهیز مرکز خاک و نخاله که به مرحله بهره برداری رسیده، از مهم‌ترین درخواست‌هاست که در حال پیگیری هستیم.

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

روند اجرای پروژه انتقال آب به استان خراسان جنوبی شتاب گرفت/۷

پروژه انتقال آب از اولویت‌های نخست خراسان جنوبی است

استاندار خراسان جنوبی بر شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه انتقال آب تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط بارندگی‌ها، خشکسالی پی در پی و افت منابع آبی، پروژه انتقال آب به خراسان جنوبی از اولویت‌های نخست برنامه‌های استان است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن (ایمواسکو) در تهران تصریح کرد: موضوع انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به‌طور ویژه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه انتقال آب توسط شرکت ایمواسکو افزود: اینکه پروژه انتقال آب در محدوده سرزمینی خراسان جنوبی نیز وارد فاز اجرا شده، جای تقدیر دارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه پروژه به‌طور همزمان از مبدأ و مقصد در حال اجراست، روند اجرای کار را سرعت می‌بخشد.

وی انتظار استان از ایمواسکو و حوزه‌های متولی را شتاب بخشیدن به شرایط موجود عنوان کرد و افزود: این پروژه که نیاز آبی صنایع را مرتفع می‌سازد، یک زیرساخت مهم در رونق بخشیدن به تولید و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همراه بود، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه انتقال آب، اعلام میزان نیاز آبی واحدهای صنعتی به جهت برنامه‌ریزی بهتر به عنوان مطالبه شرکت تامین آب صنایع و معادن مطرح شد.

بنا به اطلاعات ارائه شده در این نشست، ۲۰  کیلومتر از خط فرعی پروژه انتقال آب از محل سنگان خواف به سمت خراسان جنوبی اجرا شده و با تهیه لوله‌های مورد نیاز، کار بدون وقفه در حال اجراست.

 

 

اجرای طرح یاری گران در محلات پر خطر خراسان جنوبی/۲

طرح یاری گران در محلات پر خطر و مناطق روستایی خراسان جنوبی اجرا می شود.

اجرای طرح یاری گران در محلات پر خطر و مناطق روستایی خراسان جنوبیمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: این طرح در ۴ استان اردبیل، گیلان، سمنان و خراسان جنوبی به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

طالبی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌ها و سمن‌ها در اجرای این طرح گفت: دراین طرح محلات پرخطر شناسایی و بااستفاده از مساجد و روحانیان به منظور اگاه سازی مردم در خصوص مواد مخدر تلاش خواهد شد.

حسینی نماینده تشکل‌ها و سمن‌ها در استان نیز گفت: ۲۱۹ تشکل در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۷۳ مورد در رابطه با مبارزه و پیشگیری مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

 

 

 

افتتاح آموزشگاه شش کلاسه در شهرستان فردوس/۲

آموزشگاه شش کلاسه مشفق با حضور خیران در شهرستان فردوس افتتاح شد.

افتتاح آموزشگاه شش کلاسه در شهرستان فردوس این مدرسه با زیر بنای ۹۳۸ متر مربع در زمینی به مساحت ۲۵۰۰متر مربع ساخته شده است.
این آموزشگاه  با هزینه ۶ میلیارد تومان با مشارکت موسسه خیریه جامعه یاوری فرهنگی ساخته و تجهیز شده است.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: ۱۸۲پروژه با ۴۸۶ کلاس درس و زیر بنای ۷۵ هزار متر مربع در  استان با مشارکت خیران در حال ساخت است که ۱۱ پروژه با ۳۸ کلاس درس سهم شهرستان فردوس است.

چاوشان گفت: ۱۲ کلاس درس در مهر امسال در شهرستان فردوس به بهره برداری رسیده است.

طرح‌های فرهنگی، بی نصیب از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور/۳

اعتبارات فرهنگی مصوب سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی هنوز تخصیص نیافته است.

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت فرهنگی دارای عقب ماندگی زیادی است و اعتبارات مصوب سفر اول رئیس جمهور در حوزه فرهنگی با وجود اینکه کم بوده، هنوز تخصیص نیافته است.

او افزود: در بخش متمم اعتبارات سفر رئیس جمهور نیز ۳۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که هنوز تخصیص داده نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱۷ طرح فرهنگی و هنری این استان نیازمند توجه ویژه دولت است تا به تقویت زیرساخت فرهنگی خراسان جنوبی منجر شود.

به گفته فرخنده هم اکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان عقب ماندگی زیرساخت فرهنگی در استان وجود دارد که برای جبران آن، نیازمند توجه ویژه دولت به ویژه در دور دوم سفر‌های رئیس جمهور هستیم.

او افزود: بودجه محرومیت زدایی فرهنگی یکی از ابتکارات دولت سیزدهم است و پیگیر هستیم تا در سال ۱۴۰۲ به حوزه محرومیت زدایی فرهنگی توجه بیشتری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تأکید کرد: برای تکمیل تالار شهر بیرجند ۲۲۰ میلیارد تومان، تکمیل ساخت سالن آمفی تئاتر علامه فرزان بیرجند ۲۲ میلیارد تومان، هنرستان هنر‌های زیبا ۶۰ میلیارد تومان، ساخت و تکمیل مصلا‌های نماز جمعه استان

۲۵ میلیارد تومان و تکمیل زیرساخت مجتمع‌های فرهنگی استان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
فرخنده افزود: کتابخانه مرکزی و موزه دفاع مقدس استان از دیگر طرح‌های فرهنگی مهم استان، نیازمند نگاه ویژه دولت برای تکمیل است

 

 

 

تا سه سال دیگر؛

آب از دریای عمان به خراسان جنوبی می رسد

عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان در محدوده شهرستان قاینات و حوزه سرزمینی خراسان جنوبی توسط پیمانکار آغاز شده است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به شرق کشور از جمله طرح‌های کلان تعریف شده برای تامین بخشی از کسری آب این منطقه است که به جد در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

عباس‌زاده با بیان اینکه انتقال آب از دریای عمان یکی از گزینه‌های تامین آب استان است گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور با کاربری صنعتی در حال اجراست که در مرحله نخست فقط برای استان سیستان و بلوچستان، کاربری مصرف شرب نیز برای آن تعریف شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از آغاز عملیات اجرایی شیرین‌سازی و انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور و برای استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خبر داد و افزود: افق اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان برای خراسان جنوبی تا سال ۱۴۰۴ تعریف شده است.

وی گفت: در افق این طرح ۲۸۰ میلیون مترمکعب آب به سیستان و بلوچستان، ۶۰ میلیون مترمکعب برای مصارف صنعت و خدمات به خراسان جنوبی و ۱۲۰ میلیون مترمکعب نیز برای مصارف صنعت و خدمات به خراسان رضوی اختصاص می‌یابد.

عباس‌زاده با اشاره به بحران کم‌آبی در خراسان جنوبی و کاهش منابع تجدیدناپذیر آب استان گفت: تامین آب پایدار برای خراسان جنوبی با توجه به خشکسالی‌های شدید یک ضرورت است و با اجرای طرح‌های انتقال آب از دریای عمان، بازتخصیص آب و بازچرخانی آن، نیاز آبی در بخش صنعت به‌صورت پایدار تامین خواهد شد.

وی گفت: اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان و خط شماره ۲ انتقال آب از خلیج فارس یعنی اجرای خط انتقال برای استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی برعهده شرکت تامین آب صنایع و معادن “ایمواسکو” است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای هر ۲ خط انتقال آب به استان برعهده شرکت تامین آب صنایع و معادن “ایمواسکو” است و پیمانکار انتقال آب پایدار به خراسان جنوبی از ۲ دریای مختلف خلیج فارس و عمان را برعهده دارد.

وی افزود: خط انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس در مرز خراسان جنوبی و خراسان رضوی در منطقه قاینات و سنگان خواف به هم می‌رسند و احتمال دارد که از این مسیر در قالب یک خط اصلی یا ۲ خط مجزا به خراسان رضوی منتقل شود.

عباس‌زاده گفت: این ۲ خط اصلی انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس در محدوده ۲ استان و محلی که باید با یکدیگر تلاقی شوند، ۲۰ کیلومتر اشتراک دارند و تاکنون در این منطقه عملیات اجرایی لوله‌گذاری طرح انتقال آب در حد فاصل قاینات خراسان جنوبی به سنگان خواف در خراسان رضوی آغاز شده است.

وی گفت: همزمان با اجرای طرح انتقال از دریای عمان، طرح انتقال آب از خلیج فارس باز هم با اولویت مصرف در بخش صنایع برای استان دنبال می‌شود.

معاون استاندار گفت: خط اصلی انتقال آب از خلیج فارس به سمت رفسنجان در استان کرمان تعریف و اجرایی شده است و از کرمان سه خط برای استان‌های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در نظر گرفته شده که خط شماره ۲ برای تامین آب استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی است.

وی افزود: با توجه به اینکه خط انتقال آب از دریای عمان نسبت به طرح انتقال از خلیج فارس باید مسیر هموارتری را طی کند، احتمال دارد اجرای این طرح برای تامین آب شرق کشور و خراسان جنوبی در اولویت قرار گیرد.

عباس‌زاده گفت: از طرف دیگر براساس برآورد کارشناسان، هزینه اجرای طرح انتقال از دریای عمان برای استان‌های شرقی کشور از جمله خراسان جنوبی و خراسان رضوی کمتر بوده و سرعت اجرای طرح نیز بیشتر است.

وی گفت: ازآنجایی که دریای عمان به منابع آبی آزاد جهان از جمله دریای آرام متصل است، از لحاظ زیست محیطی تامین آب از این محل برای خراسان جنوبی بهتر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنان در کنار انتقال آب از دریای عمان، تامین آب برای استان از محل خلیج فارس نیز پیگیری می‌شود، اما مسیر اجرای خط انتقال از خلیج فارس به دلیل هموار نبودن، شاید زمان بیشتری را ببرد.

وی گفت: اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور شامل سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی که در دستور کار دولت قرار دارد، می‌تواند در این بحران کم‌آبی نویدبخش آبادانی و رفع دغدغه چندین ساله مردم این مناطق خشک و کم‌آب باشد.

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی در آئین اجرای طرح ملی نذر آب ۵ در بخش دیهوک عنوان کرد؛

فعالیت‌های بشر دوستانه هلال احمر بستری برای جذب جوانان/۲

فعالیت‌های بشر دوستانه هلال احمر بستری برای جذب جوانان

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هلال احمر بستر ساز جذب جوانان به فعالیت‌های بشر دوستانه است، گفت: این نهاد مردمی همواره اولین حضور در صحنه‌های غم‌انگیز را

ناصر ناصری در آئین اجرای طرح ملی نذر آب ۵ در بخش دیهوک شهرستان طبس، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر شایسته‌ترین و بزرگ‌ترین پست شغلی در راستای کمک و خدمت به مردم را دارد.

وی با بیان اینکه در تمامی دنیا بهترین مردم در کشور ایران و به ویژه در استان خراسان جنوبی وجود دارند، افزود: اگر امروز کشور ایران حرفی برای گفتن دارد و بدون حضور ما اتفاقی در منطقه رخ نمی‌دهد، به دلیل حضور پر رنگ مردم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه هلال احمر بستر ساز جذب جوانان به فعالیت‌های بشر دوستانه است، عنوان کرد: این نهاد مردمی همواره اولین حضور در صحنه‌های غم‌انگیز را برای خدمت رسانی انجام می‌دهد.

ناصری با اشاره به اجرای طرح نذر آب در مناطق کم برخوردار استان، افزود: هلال احمر در کنار رسالت اصلی خود شناسایی خانواده‌های نیازمند و کمک‌های معیشتی را مد نظر دارد که این مهم از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

 

 

پاپایای خوسفی به جام جهانی قطر می رسد

یکی از جوانان خلاق و کوشا در خراسان جنوبی توانسته با کشت میوه های استوایی مرغوب در محیط گلخانه ، زمینه صادرات این محصول را به کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم کند و برای خود مشتری خارجی جذب کند.

 

پاپایا، میوه‌ای استوایی است که حالا در خراسان جنوبی هم می‌توان آن را یافت.

گیاه پاپایا مخصوص مناطق گرمسیری و تا حدودی نیمه گرمسیری است که یک جوان از خراسان جنوبی به کشت آن در محیط گلخانه‌ای روی آورد.

آقای اصغری به عنوان اولین تولیدکننده گیاه پاپایا در خراسان جنوبی ۲ گلخانه را با مساحت  ۱۰ هزار مترمربع در مجتمع گلخانه ای محمدیه خوسف زیرکشت برده است.

وی می گوید: با توجه به قیمت بالاتر این محصول در بین میوه‌ها، کشور‌های حاشیه خلیج فارس بیشتر از ایران مشتری این میوه هستند که با پیش رو بودن مسابقات جام جهانی قطر پای پاپایای خوسفی هم به جام جهانی باز خواهد شد.

این بهره بردار ادامه داد: تاکنون چند سفارش برای قطر ثبت شده که امیدواریم در این ایام صادرات قابل توجهی را به این کشور داشته باشیم.

آقای اصغری می‌گوید: قبلا خیار و گوجه می‌کاشتم، اما با توجه به اینکه خیار و گوجه نیاز به نیروی کارگری  بیشتر و هزینه بالای تولید را برای بهره بردار داشت ، به سمت کشت میوه های استوایی رفتم.

وی با بیان اینکه پاپایا میوه‌ای است که در مدت سه ماه به ثمر می‌نشیند گفت: از دیگر مزیت‌های کشت پاپایا می‌توان به ارزش اقتصادی بالا، هزینه نیروی انسانی کمتر هم اشاره کرد.

«پاپایا» میوه‌ مقرون به صرفه برای مناطق کم آب

شایسته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پاپایا میوه‌ای است که علاوه بر قیمت بالا ارزش افزوده قابل توجهی نسبت به سایر محصولات گلخانه‌ای دارد و از تمامی قیمت‌های آن از جمله دم برگ، برگ، ساقه و پوست میوه استفاده می‌شود.

وی افزود: از دم کرده برگ، دم برگ و ریشه بعنوان دارو‌های گیاهی، مواد آرایشی استفاده می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: رد لیدی و رد رویال دو رقمی است که در گلخانه کشت شده است.

شایسته گفت: هر بوته از پاپایا به طور متوسط ۷۰ میوه می‌دهد و زمانی که میوه از رنگ سبز به زرد تغییر رنگ دهد زمان برداشت فرامی رسد.

مزه پاپایا متمایل به میوه‌های آناناس، انبه و موز است.

 

 

 

واحدهای فناور در بیرجند به فضای مناسب استقرار نیاز دارند

واحدهای فناور در بیرجند به فضای مناسب استقرار نیاز دارند

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: در بیرجند به عنوان مرکز استان جز ساختمان اصلی پارک علم و فناوری که ظرفیت محدود دارد، ساختار دیگری برای استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناور نداریم.

محمدعلی ناصری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون اصلی‌ترین مشکل ما کمبود زیرساخت‌ و فضای فعالیت است که با تکمیل سایت اصلی پارک علم و فناوری در بیرجند این مشکل تا حدود زیادی رفع می‌شود.

وی گفت: احداث ساختمان مرکزی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از سال ۱۳۹۴ با انعقاد تفاهم‌نامه‌های لازم در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بیان کرد: مساحت سایت اصلی پارک ۵۰ هکتار است که فاز نخست این سایت به وسعت ۱۰ هکتار در جوار دانشگاه بیرجند در دست اجرا است.

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

وی افزود: براساس آخرین برآوردهای انجام شده برای تکمیل سایت اصلی پارک علم و فناوری استان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی این موضوع پیگیری می‌شود.

ناصری اظهار داشت: ساختمان سایت اصلی پارک بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما برای محوطه‌سازی و اجرای شبکه‌های زیرساختی نیازمند همکاری و اعتبار هستیم.

وی گفت: از دستگاه‌های خدمات‌رسان از قبیل آب، برق، گاز، راه و شهرسازی درخواست داریم در تامین زیرساخت‌های این مجموعه ما را یاری کنند تا سال آینده شاهد راه‌اندازی سایت مرکزی به منظور استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور باشیم.

پارک علم و فناوری زمین واگذار می‌کند

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: پارک علم و فناوری باید زمین واگذار کند و ساخت و ساز را شرکت‌ها انجام دهند در حالی که از معدود پارک‌هایی هستیم که در زمینه زیرساخت‌ها کمبود داریم.

وی عنوان کرد: از همین رو مطالعات لازم برای سایت ۵۰ هکتاری پارک علم و فناوری انجام شده و با افتتاح آن زمین در اختیار شرکت‌ها و واحدهای فناور قرار خواهد گرفت.

ناصری گفت: اکثر پارک‌های استان‌ها آماده‌سازی شده و زمین و کارگاه به‌راحتی در اختیار واحدها و شرکت‌های فناور قرار می‌گیرد اما در خراسان جنوبی با وجود اینکه از نظر نیروی انسانی و حمایت از شرکت‌های فناور جزو ۱۰ استان برتر کشور است، از نظر زیرساختی‌ ضعیف هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸۳ واحد فناور و ۴۵ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی فعالیت دارند که قابلیت افزایش چند برابری را دارد.

اشتغال مستقیم هزار و ۳۶ نفر 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خراسان جنوبی تاکنون زمینه اشتغال مستقیم هزار و ۳۶ نفر را فراهم کرده‌اند و ظرفیت اشتغالزایی بیشتر در این حوزه وجود دارد.

وی بیان کرد: امسال از طریق استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان حمایت‌های خوبی از پارک علم و فناوری شده که قابل قدردانی است و به نفع واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

ناصری افزود: همه باید دست به دست هم دهیم تا شرکت‌های فناور رشد کنند و اگر قرار است مشکلی از استان یا کشور حل شود باید از این واحدها حمایت شود.

وی گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پارک علم و فناوری استان اختصاص یافت که تاکنون ۶.۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

پارک علم و فناوری خراسان جنوبی علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌های قاینات، فردوس و طبس نیز مرکز رشد واحدهای فناور دارد.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی در دیدار معاون رئیس جمهور:

توجه به تولید با رعایت اصول محیط زیست مورد تاکید است/۳

توجه به تولید با رعایت اصول محیط زیست مورد تاکید است

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر توجه به اشتغال و تولید با رعایت مباحث مرتبط با محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی “جواد قناعت” در دیدار با “علی سلاجقه” گزارشی از وضعیت استان و ظرفیت‌های موجود در حوزه گردشگری، معادن و سایر حوزه‌ها ارایه کرد.

وی از توجه ویژه و اهتمام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درخصوص حل مشکلات و معضلات زیست‌محیطی خراسان جنوبی همچنین تخصیص اعتبارات ملی به این استان تقدیر کرد.

استاندار خراسان جنوبی مهمترین در ادامه مسایل و چالش‌های زیست‌محیطی استان اعم از معضلات و مشکلات حوزه محیط زیست انسانی، محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی خراسان جنوبی را برشمرد.

وی اصلاح مرز مناطق تحت مدیریت، تسریع در بررسی پروژه‌های معدنی مشمول ارزیابی و فعالیت معادنی که داخل مناطق تحت مدیریت است را از مسایل حوزه محیط زیست استان نام برد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم در این دیدار ضمن ابراز رضایت از اقداماتی که در حوزه محیط زیست استان صورت گرفته است بر توسعه پایدار خراسان جنوبی و توجه به اشتغال و تولید ضمن رعایت مسایل و مباحث مرتبط با محیط زیست تاکید کرد.

این نشست با حضور معاون محیط زیست و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل حفاظت محیط زیست و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در محل این سازمان برگزار شد.

 

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی:

رسانه‌های داخل با روایت‌های درست به شبهه‌پردازی‌ها پاسخ دهند/۳

رسانه‌های داخل با روایت‌های درست به شبهه‌پردازی‌ها پاسخ دهند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز در جنگ روایت‌ها قرار داریم و باید رسانه‌های ما با روایت‌های درست و تبیینی، پاسخ شبهه‌پردازی‌های دشمنان را بدهند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدرضا طالبی در سی و هفتمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان افزود: رسانه‌ها چهره واقعی غرب را برای جامعه به تصویر بکشند تا مردم بدانند غربی‌ها چه جنایت‌هایی علیه مردم خودشان انجام می‌دهند.

وی با اشاره به فضای رسانه‌ای دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران و تحریک مردم به‌ویژه جوانان از طریق دروغ‌پردازی و کشته‌سازی‌ها گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران در این مقطع حساس با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده و با همه توان مالی و رسانه‌ای پای کار آمدند تا بتوانند به انقلاب صدمه بزنند و به اهداف شوم خود برسند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اقدامات رسانه‌ای اخیر دشمنان علیه نظام را یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای با همه توان و تجهیزات عنوان کرد و گفت: دشمن امروز با راه‌اندازی موضوعات مختلف فرقه‌ای، مذهبی، قومی همچنین فعال کردن گروهک‌های منافقین و پروژه کشته‌سازی به دنبال بر هم زدن آرامش کشور است.

وی اظهار داشت: دشمن با مطرح کردن موضوع تحریم‌ها می‌خواهد بر آتش این فتنه‌ها بدمد اما به لطف الهی مثل همیشه تاکنون ناکام مانده و به اهداف خود نخواهد رسید.

طالبی با بیان این نکته مهم که رسانه‌های غربی در جنگ رسانه‌ای به دنبال راه‌اندازی عملیات روانی، اداراکی و روایتی هستند گفت: ما باید بسیار مراقب جنگ روایت‌ها و دروغ‌پردازی‌های دشمنان از طریق فضای رسانه‌ای و الکترونیک باشیم.

وی افزود: برخی روایت‌های کاذب از ایران توسط رسانه‌های استکبار جهانی به خورد جوانان و نوجوانان ما در گذشته داده شد که اینها به‌موقع پاسخ داده نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران همچون کوه استوار است و دود این اقدامات دشمنان به چشم خودشان می‌رود گفت: وقایع اخیر کشور در عین حال که تبعات اقتصادی ناشی از ضربه زدن به امکانات عمومی و مردمی را به همراه داشت اما چهره واقعی برخی ناخالصی‌ها را نمایان کرد.

وی با بیان اینکه برنامه اصلی دشمنان برای ایجاد آشوب در کشور برای آبان ماه بود افزود: فوت مرحومه مهسا امینی باعث شد دشمن از این موضوع سوء‌استفاده کرده و با طرح مباحثی همچون حجاب و عفاف و با استفاده از کلیدواژه گشت ارشاد اقدامات خود علیه نظام را جلوتر بیندازد.

طالبی تصریح کرد: قانون پوشش زنان در دانشگاه و مدارس همچنین تفکیک جنسیتی در دانشگاه در برخی کشورها وجود دارد اما اینها در هیچ رسانه‌ای بیان نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ایران اسلامی از دهه ۷۰ شدت گرفته است گفت: متأسفانه به‌موقع و در جاهای مختلف درخصوص تهاجم فرهنگی و مقابله با آن به قانون عمل نشده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی افزود: امروز متأسفانه شبکه‌های غربی طوری علیه نظام سناریوسازی و دروغ‌پردازی می‌کنند که جوان و نوجوان ما آن را به عنوان یک واقعیت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه جبهه انقلاب تاکنون در مورد فتنه‌های دشمنان به‌خوبی از عهده هجمه‌ها برآمده است گفت: با تلاش مجموعه رسانه‌ای جبهه انقلاب، جوانان ما به زودی خواهند فهمید اغتشاشات اخیر فتنه جدید دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بوده است.

طالبی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر همگرایی و همدلی هرچه بیشتر رسانه‌های استان در این مقطع حساس در راستای امیدآفرینی و بصیرت‌افزایی گفت: رسانه‌های استان در راستای امیدآفرینی واقعی و بیان توفیقات نظام و انقلاب با همدلی و اتحاد تلاش کنند.

وی اظهار داشت: دستگاه‌ها، مؤسسات و تشکل‌های مردمی و فرهنگی با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کلیپ‌های ماندگاری را با محتواهای جذاب از چهره واقعی غرب تهیه و منتشر کنند، غربی‌ها در حالی برخی مسایل را مرتب به ایران نسبت می‌دهند که خودشان گرفتار آن هستند لذا اینها باید برای نسل جوان بیان شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به تاثیرپذیری بخش اندکی از جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان از رسانه‌های بیگانه، ضرورت دارد تیمی متشکل از حوزه‌های فرهنگی اعم از سازمان‌ها، نهادها، تشکل‌های مردمی و غیراداری با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و کلیپ‌هایی درباره مستندات ساختگی و مغرضانه‌ای که رسانه‌های غرب به جمهوری اسلامی نسبت می‌دهند و در واقع در کشورهای غربی شاهد مصادیق آن هستیم، تهیه و منتشر شود.

 

 

 

بهره برداری از مجموعه ورزشی دانشکده پرستاری و مامایی قائنات/۷

مجموعه ورزشی دانشکده پرستاری و مامایی قائنات با حضور رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهره برداری شد.

این مجموعه در فضایی به مساحت ۲۰۰متر مربع در دو طبقه شامل سالن‌های بدنسازی، شطرنج، فوتبال دستی و تنیس روی میز با هزینه‌ یک میلیارد تومان تجهیز شده و به بهره برداری رسیده است.

همچنین رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از پروژه‌های نیمه تمام دانشکده پرستاری شهرستان قائنات بارید کرد.

محمدی ضمن بررسی مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی دانشکده پرستاری شهرستان قائنات در خصوص تجهیز این خوابگاه‌ها قول مساعد داد.

 

 

 

 

آموزش و مهارت دو بازوی ایجاد قدرت برای کشور

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند،درمیان و خوسف گفت:آموزش و مهارت دو بازوی ایجاد قدرت برای یک کشور است.

آموزش و مهارت دو بازوی ایجاد قدرت برای کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرکز تخصصی برق فنی و حرفه‌ای شهرستان بیرجند و تجهیزات آن گفت: آن چه که امروز باعث ایجاد امید و پیشرفت می‌شود مهارت آموزی، آموزش و مهارت است که برای کشور تولید قدرت می‌کند.

 

آقای خسروی افزود: فنی و حرفه‌ای، آموزش‌ها و مهارت‌ها را به تمام اقشار و حتی سربازان ارائه می‌دهد و این خود، فرصت خوبی برای ایجاد مهارت در جامعه است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان کمبود اعتبارات، هم افزایی بین ادارات در رده‌های مشابه یکی از عوامل مهم برای پیشرفت، کمک به ارائه هرچه بهتر مهارت است که مدیران استانی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آقای خسروی گفت: یکی دیگر از راه‌های استفاده از مهارت جوانان این است که مهارت را در قالب خدمت به میان مردم روستا‌ها و شهر‌ها ببریم.

وی گفت: یکی دیگر از ضعف‌ها این است که مهارت در کنار آموزش‌ها نیست و در استان و حتی کشور باید همه باهم برای ارائه این مهارت‌ها به جوانان همکاری داشته باشند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی هم در این بازدید به بیان خواسته‌ها و مشکلات پیش روی فنی و حرفه‌ای استان پرداخت.

کامرانی فرد گفت: سال گذشته کل بودجه‌ای که در استان برای خرید تجهیزات فنی و حرفه‌ای توانستیم جذب و به کارگاه‌های استان تزریق کنیم ۹ میلیارد تومان بود.

وی گفت: امسال در برنامه داریم تا به دنبال سفر ریاست جمهوری به استان ۱۸۰ میلیارد تومان تجهیزات برای خرید مهارت جذب کنیم تا به روزرسانی تجهیزات را داشته باشیم و در جهت ایجاد رشته‌های جدید در مراکز فنی و حرفه‌ای اقدام کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: یکی دیگر ازمشکلات ما این است که مجوز جذب مربی حق التدریسی نداریم و گاهی پیش می‌آید که کارگاه داریم، اما مربی برای ارائه آموزش و مهارت نداریم که امیدواریم این مشکل با رایزنی‌ها برطرف شود.

وی گفت: حقوق پایین مربیان هم باعث می‌شود در برخی موارد مربیان انگیزه پایینی برای تدریس در مراکز داشته باشند.

در پایان نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خواست تا خواسته‌های خود را در قالب کتبی و نامه تنظیم کنند تا بدون محدودیت در مجلس بیان و مطرح شود و تا حد ممکن نسبت به رفع آن اقدام شود.

 

 

 

به صدا در آمدن زنگ پایان فصل خرید گندم در خراسان جنوبی/۲

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از پایان خرید تضمینی گندم در استان خبر داد.

میثم پیشدادیان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما به رشد ۴ برابری خرید گندم در سال جاری اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی جزو ۱۰ استان برتر کشور به لحاظ افزایش خرید گندم بوده است.

وی افزایش بارندگی‌ها، افزایش نرخ خرید، تسهیل در روند تحویل گیری گندم، پرداخت به موقع مطالبات و اطلاع رسانی به موقع را از مهمترین عوامل افزایش خرید و ترغیب کشاورزان به تحویل گندم به مراکز خرید دولتی عنوان کرد و گفت: امسال ۱۱هزار و ۷۷۴ تن گندم به ارزش ۱۳۵ میلیارد و ۶۳۴ میلیون تومان بصورت تضمینی از کشاورزان گندمکار استان خریداری شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان به پرداخت صد درصدی مطالبات کشاورزان اشاره کرد و افزود: این میزان گندم از هزار و ۶۹۰ نفر کشاورز  خریداری و با ۳هزار و ۶ محموله به ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم تحویل شده است.

 

پیشدادیان افزود: شهرستان قاینات با ۲هزار و ۳۹۴ تن، نهبندان با هزار و ۹۶۰ تن و خوسف با هزار و ۳۳۰ تن به ترتیب رتبه اول تا سوم خرید امسال را به خود اختصاص دادند.

 

 

 

دانشگاه بیرجند، میزبان نوزدهمین همایش بین المللی تلسی/۲

نوزدهمین همایش بین المللی تلسی در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

دانشگاه بیرجند میزبان نوزدهمین همایش بین المللی تلسیدبیر علمی همایش بین المللی تلسی با بیان اینکه این همایش ۱۸ تا ۲۰ ابان ماه در دانشگاه بیرجند برگزار می شود، گفت: به این همایش ۵۱۲ مقاله ارسال شد که از این تعداد ۳۶۵ مقاله پذیرش شده است.

نویدی‌نیا با بیان اینکه در همایش بین المللی تلسی ۱۵۷ استاد مطرح کشوری و بین المللی به صورت حضوری و غیرحضوری مشارکت دارند، افزود: مهمانان خارجی از کشور‌هایی همچون کانادا، اسپانیا و رومانی هستند و سخنران کلیدی از کشور‌های ژاپن و هنگ کنگ خواهد بود.

وی با بیان اینکه مقالات همایش در مجلات تخصصی زبان چاپ می‌شود، گفت: از اساتید برتر و از یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی و پژوهشگر برتر نیز تجلیل می شود.

دبیر علمی همایش بین المللی تلسی افزود: همچنین در حاشیه این همایش پیگیری برای تأسیس شعبه انجمن در دانشگاه بیرجند انجام خواهد شد.
وی  افزود: هجدهمین همایش با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی سال گذشته به صورت مشترک برگزار شد.
نویدی نیا گفت: همایش تلسی به صورت سالانه برای گسترش و توسعه رشته زبان با محققان خارج کشور در حوزه تدریس و مباحث زبانی برگزار می‌شود.

معرفی جاذبه‌های گردشکری استان به زبان انگلیسی از دیگر برنامه‌های جانبی همایش است.

 

 

 

 

 

 

واگذاری ۲ هزار و ۸۷۰ مسکن ملی در طبس

سایت مسکن ملی طبس از بزرگترین واحد‌های مسکن ملی در کشور است که به صورت ویلایی ساخته می‌شود و بخشی به مردم واگذار شده است

طرح نهضت ملی مسکن طرحی برای خانه دار کردن مردم است و در شهرستان طبس از مجموع سه سایت ۵۶ واحدی، ۵۰ هکتاری، و ۷۹ هکتاری تاکنون تکلیف ۲ هزار و ۸۷۰ نفر مشخص شده است.

ساختمان‌های سایت ۵۶ واحدی تکمیل شده و در حال تحویل است.

از هزار و ۳۴ واحد در سایت ۵۰ هکتاری هم نزدیک به ۴۰ واحد آن ساخته شده است و در سایت ۷۹ هکتاری هم عملیات اجرایی آغاز شده است.

برق گاز و آب زیرساخت‌هایی است که همزمان با ساخت و ساز‌ها در حال انجام است.

یکی از متقاضیان گفت: برای سایت ۵۶ واحدی ثبت نام کرده بودم که امروز واحدم را تحویل گرفته ام و میخواهم برای گرفتن انشعابات و تجهیزات داخلی واحد اقدام کنم.

متقاضی دیگری گفت: از زمانی که زمین را تحویل گرفته ام، طی یک سال تکمیل شد و الان فقط مشکل برق رسانی را دارم

سحرخیز رئیس شرکت توزیع برق طبس گفت: برای توزیع برق در سایت ۵۰ هکتاری حدود ۴ونیم کیلومتر شبکه برق فشار متوسط، ۱۴ کیلومتر شبکه برق فشار ضعیف و ۱۵ دستگاه ترانس توزیع شده و در دست اقدام است که ۹۵درصد طرح انجام شده است.

وی ادامه داد: برای سایت ۷۹ هکتاری قسمتی از کالای مورد نیاز خریداری شده که انشالله به محض پایان عملیات آماده سازی و جدول گذاری معابر، عملیات اجرایی برق رسانی شروع خواهد شد.

محمدزاده رئیس اداره امور آب و فاضلاب طبس گفت: در بخش ۵۰ هکتاری شبکه توزیع آب و فاضلاب به طول ۱۶ کیلومتر انجام شده و آماده واگذاری انشعاب هستیم.

وی افزود: تاکنون ۱۵۰ رشته انشعاب واگذار شده و ۱۰۰ فقره هم نصب شده است.

پاکرو رئیس شرکت گاز طبس هم گفت: گازرسانی به سایت ۵۰ هکتاری به صورت کامل انجام شده است و عملیات گازرسانی به سایت ۷۹ هکتاری هم آغاز شده است.

مرحله بعدی طرح اجرای مسکن ملی به ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی که در ۳۵۰ هکتاری طبس اختصاص پیدا می‌کند که به زودی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

تا کنون ۴ هزار و ۷۵۰ نفر هم در این طرح نام نویسی کردند و با توجه به برقراری مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان طبس پیش بینی شده ۸ هزار واحد به متقاضیان مسکن در طبس واگذار شود.

 

 

تعاونی کشاورزی محصولات استراتژیک استان خراسان جنوبی تشکیل می‌شود/۲

 

تعاونی کشاورزی محصولات استراتژیک استان خراسان جنوبی تشکیل می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: هدف از تشکیل تعاونی محصولات استراتژیک، ایجاد هماهنگی در حوزه استحصال، فرآوری، بازاریابی و بازارسازی محصولات کشاورزی استان است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی جواد اشرفی  در جلسه هیئت مؤسس تعاونی کشاورزی محصولات استراتژیک استان، اظهار داشت: به دنبال تشکیل تعاونی فعال در حوزه زرشک، عناب و زعفران به طور خاص و در کنار آن دیگر محصولات همچون انار و خرما  هستیم.

وی گفت: بر اساس ایده اولیه ۴۹ درصد سهام این تعاونی به شخصیت‌های حقوقی یا دولت و ۵۱ درصد به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تولیدکنندگان  و بهره برداران بخش کشاورزی واگذار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی متذکر شد: یکی از مهمترین دغدغه‌های استان، نرخ‌گذاری محصولات کشاورزی در  سایر نقاط کشور است، بنابراین از ظرفیت این تعاونی می‌توان در این زمینه نیز بهره ببریم.

اشرفی با اشاره به این که ثبت روز زعفران در تقویم مناسبت‌ها به دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد شد، خاطرنشان کرد: در خصوص سایر محصولات نظیر عناب، زرشک و غیره نیز اقدامات خوبی در جریان است.

وی افزود: دورنمای خوب و ارزشمندی پیش روی صنعت کشاورزی استان قرار دارد که یکی از آن اقدامات، تشکیل تعاونی کشاورزی محصولات استراتژیک استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با ذکر این نکته که فرصت شرکت و حضور در نمایشگاه محصولات کشاورزی در بازه زمانی برگزاری جام جهانی در قطر مهیا است، تأکید کرد: در صورت ورود اتاق بازرگانی و اتاق تعاون به این موضوع و جهت معرفی محصولات خراسان جنوبی، مدیریت استان از این حضور و مشارکت حمایت می‌کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*