اخبار سیاسی/

 

وزیر کشور: لیدر‌های اغتشاشات در هشت کشور آموزش دیده بودند
برخی افرادی که در اغتشاشات اخیر وسط میدان حضور داشتند در هشت کشور مخالف ایران آموزش دیده بودند. احمد وحیدی شب گذشته در نشست امامان جمعه اهل تشیع و تسنن استان گلستان با تجلیل از هوشیاری و همراه نشدن مردم گلستان در اغتشاشات اخیر اظهار داشت: افرادی که در اغتشاشات اخیر وسط میدان حضور داشتند، چند دسته بودند که برخی از آن‌ها در هشت کشور مخالف جمهوری اسلامی آموزش دیده بودند. وی افزود‌: اندک جوانانی بودند که تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفتند و وارد اغتشاشات شدند و برخی از این افراد دچار احساسات زود‌گذر شدند، ولی تلاش دشمن این بود که اغتشاشات اخیر را قومیتی کند تا به اهداف خود برسد. وی تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خود را به‌ کار گرفت؛ همه از منافقان تا کومله‌ها در این اغتشاشات اخیر دخیل بودند تا در فشار حداکثری ایران را شکست دهند، اما خودشان اعلام کردند: ما شکست خوردیم.

 

 

 

 

تعداد دانشجویان بازداشتی «شریف» به روایت عضو هیات رئیسه مجلس
دهنوی گفت: از دانشگاه‌های دیگر هم دانشجو بازداشتی داریم. در همین راستا سوالی از وزیر علوم ثبت کردم که وی قرار است به کمیسیون بیاید و پاسخگو باشد. ما باید ببینیم تدابیر وزارت علوم برای مدیریت دانشگاه ها در ادامه چیست؟ عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد پنج دانشجوی بازداشتی دانشگاه شریف گفت: از این پنج دانشجوی بازداشتی، دو نفر مربوط به اعتراضات و اغتشاشات اخیر نبودند و موضوعی از قبل بوده که در زندان هستند و تعداد دانشجویان بازداشتی که به این اعتراضات برمی گردند، سه نفر هستند که اسامی شان را به ما دادند و پیگیری وضعیت آنها را شروع کردیم. آقای امیرآبادی به نمایندگی از اعضای هیات رئیسه با دستگاه های انتظامی امنیتی و سازمان زندان ها صحبت کرده است و در حال پیگیری وضعیت آنهاست؛ تا هفته آینده هم گزارشی از وضعیت این دانشجویان به اطلاع دانشجویان و جامعه خواهیم رساند.

 

 

 

اطلاعیه‌ی دفتر آیت‌الله سیستانی در ارتباط با ابراز نظر در مسائل سیاسی
دفتر آیت الله سیستانی در ارتباط با ابراز نظر در مسائل سیاسی اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه به این شرح است:
بسمه تعالی
قابل توجه همگان:
آقای سیستانی (مد ظله) نماینده ای جهت ابراز نظر در مسائل سیاسی ندارند. هر گونه موضع گیری سیاسی معظم له از راه این کانال ایشان اطلاع رسانی می شود.

 

 

 

 

 

 

عملیات تروریستی شاهچراغ نتیجه حضور عوامل صهیونیست در آن سوی ارس است
روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «هدایت عملیات تروریستی شاهچراغ و چند عملیات ناموفق توسط تروریست‌های اجاره‌ای تکفیری از خاک جمهوری آذربایجان علیه ملت ایران نتیجه حضور عوامل ضد منطقه‌ای صهیونیست در آنسوی ارس است. برادران، بعد از آزادی قره باغ نوبت رسیده که خاکتان را از وجود نحس صهیونیست‌ها پاک کنید.»

 

 

 

 

گانتس: «نتانیاهو» جرات حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که بنیامین نتانیاهو چهره پیروز انتخابات پارلمانی اخیر رژیم صهیونیستی جرات حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد. «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مراسم تودیع خود بار دیگر با طرح اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد اسرائیل توانایی انجام عملیات در ایران را دارد و ما در مسیر تقویت این توانمندی گام برمی‌داریم.گانتس در این مراسم که همزمان با پایان کار کابینه رژیم صهیونیستی در محل وزارت جنگ این رژیم برگزار شد با بزدل خواندن «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود و چهره پیروز انتخابات اخیر پارلمانی سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت: نتانیاهو آمادگی لازم برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد.

 

 

 

 

احضار سفیر جمهوری آذربایجان به وزارت امور خارجه

سفیر جمهوری آذربایجان در پی تداوم تبلیغات ضد ایرانی و سیاه نمایی رسانه‌ها و مقامات رسمی این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این احضار، دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه، مراتب نارضایتی و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را نسبت به اظهارات غیردوستانه مقامات عالی جمهوری آذربایجان و سیاه نمایی رسانه‌های این کشور، به سفیر آذربایجان ابلاغ کرد و افزود: انتظار داریم هرچه سریعتر به این روند پایان داده شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار آن به عمل آید.

سفیر جمهوری آذربایجان ضمن ابراز تأسف از وضعیت ایجاد شده، اعلام کرد: مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را سریع به باکو منعکس خواهد کرد.

 

 

 

 

ادعای بازداشت زن اسپانیایی در ایران

وزارت خارجه اسپانیا روز پنج شنبه مدعی بازداشت یک زن اسپانیایی در ایران شد.

به گزارش ای بی سی نیوز، وزارت امور خارجه اسپانیا روز پنج شنبه مدعی شد که یک زن اسپانیایی در ایران بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه اسپانیا با بیان این ادعا، افزود که سفارت اسپانیا در تهران پیگیر این پرونده است و با خانواده «آنا بانیرا» شهروند ۲۴ ساله این کشور در تماس است.

وزارت خارجه اسپانیا در عین حال از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرد.

 

 

 

کرملین:

عقب‌نشینی کردیم اما خرسون متعلق به روسیه است

سخنگوی کرملین گفت: خرسون همچنان برای روسیه است.

 عقب‌نشینی کردیم اما خرسون متعلق به روسیه است

 

به گزارش رویترز، دیمیتری پسکوف گفت: با اینکه ارتش روسیه از خرسون (اوکراین) عقب نشینی کرده اما این منطقه همچنان به روسیه تعلق دارد. پسکوف افزود: عقب نشینی از خرسون تغییری در مالکیت این منطقه ایجاد نمی‌کند.

روسیه در ماه سپتامبر یک همه‌پرسی در مناطق اشغالی شرق اوکراین انجام داد که طی آن سه منطقه از جمله خرسون را به خاک خود منضم کرد. اوکراین و متحدان غربی‌اش، این همه پرسی را نمایشی خوانده و محکوم کردند. بااین حال روسیه روز چهارشنبه و در پی یورش تازه ارتش اوکراین اعلام کرده از این شهر عقب نشینی می‌کند.

پسکوف گفت: این موضوع موضوع فدراسیون روسیه است – از نظر قانونی ثابت و تعریف شده است. هیچ تغییری وجود ندارد و هیچ تغییری نمی تواند وجود داشته باشد.

او گفت که روسیه از اعلام الحاق خرسون و سه منطقه دیگر در مراسم پیروزی در ۳۰ سپتامبر در مسکو پشیمان نیست.

 

 

 

 

نتانیاهو رسماً مامور تشکیل دولت شد

بنیامین نتانیاهو مامور تشکیل دولت در اسرائیل شد.

 نتانیاهو رسماً مامور تشکیل دولت شد

به گزارش رویترز؛ اسحاق هرتزوگ رییس رژیم صهیونیستی از برنده پنجمین انتخابات سراسری در اسراییل در چهار سال گذشته- بنیامین نتانیاهو- خواست دولت تشکیل دهد. نتانیاهو و متحدانش ۶۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنیست را به دست آورده‌اند.

نتانیاهو در تاریخ رژیم غاصب اسرائیل بیشترین میزان نخست وزیری را دارد. او درحالی مامور تشکیل دولت شده که چند پرونده فساد مالی دارد.

 

 

 

 

 

قطر هشت جاسوس اسرائیلی را بازداشت کرد

رسانه‌های اسرائیلی از بازداشت چند افسر سابق هندی به ظن جاسوسی برای اسرائیل در قطر خبر دادند.

المیادین به نقل از رسانه‌های عبری‌زبان نوشت؛ مقامات قطری اخیرا اعلام کردند که هشت افسر سابق نیروی دریایی هند را به اتهام جاسوسی برای اسرائیل در قطر دستگیر کرده‌اند.طبق این گزارش؛ این هشت نفر از کارکنان شرکتی خصوصی فعال در زمینه نیروی دریایی بودند که به قطری‌ها آموزش و خدمات ارائه می‌دادند.

در همین خصوص گزارش‌هایی از سفر ماه گذشته(اواخر اکتبر) یک مقام عالی‌رتبه هندی به دوحه و تلاش وی برای آزادی هشت افسر سابق این کشور در دست است.

 

 

 

اعلام جزییات سفر هیات بزرگ تجاری روسیه به ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه از سفر هیات بزرگ تجاری روسیه به ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه از سفر قریب الوقوع هیات بزرگ تجاری روسیه متشکل از شرکت‌های مختلف تولیدی و تجاری و اتاق‌های بازرگانی و صنعت جمهوری‌ها و استان‌های فدراسیون روسیه به منظور دیدار با همتایان ایرانی خود به کشورمان خبر داد.

وی ادامه داد: این هیات که متشکل از بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان اقتصادی روسیه است به سرپرستی «سرگئی کاتیرین»، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه به ایران سفر خواهند کرد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، هیات تجاری روسیه در سفر به ایران علاوه بر دیدار با «غلامحسین شافعی»، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تعدادی از مقامات دولتی کشورمان در حوزه‌های مرتبط اقتصادی و تجاری، در همایش نشست‌های دوجانبه با اتحادیه‌های مختلف صنعتی و تجاری ایران شرکت خواهند کرد.

هیات اتاق بازرگانی روسیه در سفر به ایران، علاوه بر تهران، از استان‌های اصفهان و گیلان نیز بازدید خواهند داشت تا ضمن دیدار با فعالان اقتصادی استان‌های گیلان و اصفهان، با ظرفیت های تجاری مناطق یادشده و به ویژه کریدور شمال-جنوب آشنا شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*