اخبار سیاسی/ نماینده چابهار استعفایش را تکذیب کرد

نماینده چابهار استعفایش را تکذیب کرد

معین‌الدین سعیدی با رد شایعه استعفای خود از نمایندگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من از تمام ظرفیت‌های قانونی در حوزه نمایندگی مجلس تلاش می‌کنم در راستای استیفای حقوق مردم به ویژه مردم حوزه انتخابیه گام بردارم و انگیزه من برای دفاع از حق مردم نه تنها کم نشده بلکه بیشتر هم شده است.

                                                   نماینده چابهار استعفایش را تکذیب کرد                                       به گزارش ایسنا، در پی انتشار شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر اعلام کناره‌گیری معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وی با رد این موضوع تاکید کرد: انگیزه من برای دفاع از حق مردم به ویژه مردم حوزه انتخابیه نه تنها کم نشده، بلکه بیشترهم شده است.

معین‌الدین سعیدی با رد شایعه استعفای خود از نمایندگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من از تمام ظرفیت‌های قانونی در حوزه نمایندگی مجلس تلاش می‌کنم در راستای استیفای حقوق مردم به ویژه مردم حوزه انتخابیه گام بردارم و انگیزه من برای دفاع از حق مردم نه تنها کم نشده بلکه بیشتر هم شده است.

وی گفت: ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده بخش‌هایی از یک سخنرانی انتخاباتی من در زمان تبلیغات انتخابات مجلس است و ارتباطی به اتفاقات اخیر ندارد و من بنایی برای استعفا ندارم.

در ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی، سعیدی طی سخنانی در جمع تعدادی از هواداران خود می‌گوید که «اگر زرق و برق صندلی‌ سبز مجلس، اصول، اخلاق و هویت من را عوض کرد، خدایا این صندلی را نمی‌خواهم».

 

 

 

افشای تلاش برای ایجاد ناامنی و آشوب در ایران در هک تلفن سران آل سعود

یک گروه هکری با نام «تبر ابراهیم» با هک تلفن سران آل‌سعود، محتوای تماس‌های آن‌ها با مقامات اسرائیل را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،به نقل از خبرگزاری تسنیم تلفن سران عربستان هک شد. در فایل‌های منتشر شده تلاش برایافشای تلاش برای ایجاد ناامنی و آشوب در هک تلفن سران آل سعود ایجاد ناامنی و آشوب در ایران از سوی آل‌سعود و اسرائیل به وضوح مشخص است. همچنین هزاران سند محرمانه از وزارت داخلی، مکان‌های حساس و عوامل تروریستی عربستان سعودی توسط این گروه منتشر شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

رونمایی از شاسی بلند داخلی؛ سال آینده

مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان در حال طراحی بن سازه خودرو اقتصادی هستند که روی این بن سازه، محصول شاسی بلند تولید و سال آینده رونمایی خواهد شد.

آقای عبدالله توکلی لاهیجانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت و معدن خبرگزاری صداوسیما، افزود: اکنون روی ۴ بن سازه کاملا داخلی تمرکز کرده ایم؛ یک بن سازه متعلق به سایپاست که ۲ محصول از آن تا کنون طراحی و وارد بازار شده است، یک خودرو شاهین اتومات و بعد آریا است و دو محصول دیگر روی این بن سازه هم در حال طراحی است.
رونمایی از شاسی بلند داخلی؛ سال آینده
وی اضافه کرد: بن سازه کاملا بومی دیگر، بن سازه خودرو تاراست که روی آن خودرو ری را هم طراحی شده و گسترش محصول نیز روی این بن سازه داریم. همچنین برنامه‌هایی برای احیای بن سازه ال ۹۰ با زنجیره تامین داخلی نیز داریم یعنی معماری محصول کاملا داخلی شده و به کمک زنجیره تامین داخل محصولات روی آن طراحی می‌شود.
توکلی لاهیجانی گفت: بن سازه مهم دیگر که در حال طراحی است بن سازه خودروی اقتصادی است که یک محصول شاسی بلند روی این بن سازه طراحی شده و با همکاری سایپا و قطعه سازان مختلف در حال انجام است که بهمن سال آینده رونمایی می‌شود همچنین بعد از تولید انبوه، یک محصول دیگر روی این بن سازه خواهیم داشت.
مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: معتقد هستیم باید برای اینکه جریان پایداری را در حوزه تولید داشته باشیم، باید کلید طراحی و توسعه محصول را خودروسازان در دست بگیرند بنابراین گام دوم برنامه تحولی صنعت خودرو متمرکز بر توسعه بن سازه‌ها با نشان داخلی خواهد بود.
تکذیبیه مجلس؛

نامه منتسب به رئیس و نمایندگان مجلس در فضای مجازی، جعلی است

خبرگزاری مجلس در واکنش به نامه منتشر شده در فضای مجازی نوشت: نامه ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس خطاب به رئیس قوه قضائیه جعلی است و برخی افرادی که نامشان در این لیست آمده، اساسا نماینده نیستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت؛ در چند ساعت اخیر، نامه‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با امضای ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر شده است که در این نامه خطاب به حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای، ریاست محترم قوه قضائیه خواسته شده است تا پرونده افراد دستگیر شده و معاند در زمره پرونده‌های محاربه دسته‌بندی شود که ماهیت این نامه از اساس جعلی و دروغ است.

در اثبات جعلی بودن این نامه چند مصداق دروغ‌پردازی و جعلی بودن وجود دارد که تفاوت آن را با نامه‌های رسمی مجلس شورای اسلامی مشخص می‌کند.

نخست آنکه تاریخ نامه قبل از قرائت بیانیه در صحن مجلس شورای اسلامی است و اساساً متن نامه جعلی با متن بیانیه قرائت شده در مجلس فرق دارد.

دومین مصادقی که نشان از جعلی بودن نامه دارد اسامی آقایان امیر حسن قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی که به عنوان ۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان امضا کننده نامه درج شده است در صورتی که در حال حاضر این ۲ نفر، جزو نمایندگان مجلس نیستند و مسئولیت معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهردار تهران را بر عهده دارند.

از دیگر نشانه‌های جعلی بودن این نامه امضا کنندگان پایانی آن هستند، در انتهای نامه که به امضای اعضای هیئت رئیسه مجلس رسیده است غیر از آقایان «عبدالرضا مصری» و «احمد امیر آبادی فراهانی» هیچکدام از امضا کنندگان جزو اعضای فعلی هیئت رئیسه مجلس نیستند.

لازم به ذکر است در روز‌های اخیر جریان سازی شدیدی علیه بیانیه نمایندگان صورت گرفته است. در بیانیه قرائت شده در صحن علنی مجلس نمایندگان بر قصاص قاتلانی که خون مردم را ریخته‌اند تأکید کردند و نمایندگان بین اغتشاش و اعتراض تفکیک قائل شده و اساساً هیچ اشاره‌ای به کسانی که معترض هستند، اما دست به خشونت یا خون ریزی نزده‌اند، نشده است، بلکه تأکید شده با محاربینی که مانند داعش با سلاح به جان و مال مردم تعرض کرده‌اند برخورد قاطع شود.

 

 

 

موشک هایپرسونیک بالستیک به‌زودی رونمایی می‌شود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از رونمایی موشک بالستیک هایپرسونیک این نیرو در آینده خبر داد.

موشک هایپرسونیک بالستیک به‌زودی رونمایی می‌شود

به گزارش ایلنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده درباره موشک هایپرسونیک نیروی هوافضای سپاه که خبر آن روز گذشته اعلام شد، گفت: آزمایش‌های این موشک انجام شده و در آینده و در یک فرصت مناسب این موشک هایپرسونیک رونمایی خواهد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسدارانروز گذشته در حاشیه مراسم سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم از دستیابی ایران به موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته خبر داده و گفته بود: این موشک قادر است در فضایی که مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های سپر دفاع موشکی وجود دارد، از آنها عبور کرده و همان سامانه‌های سپر موشکی که می‌تواند جزو مهم‌ترین ارکان دفاعی دشمن باشد را هدف قرار بدهد.

 

 

 

چرا بانک‌ها این روزها تسهیلات خُرد پرداخت نمی‌کنند؟

تهران- ایرنا- مدتی است که بانک‌ها تسهیلات خرد پرداخت نمی‌کنند و اعلام کردند که بانک مرکزی پرداخت این وام‌ها را متوقف کرده است، البته برخی این موضوع را بهانه‌تراشی بانک‌ها می‌دانند و دلیل آن را انضباط بخشی بانک مرکزی برای جلوگیری از خلق پول قلمداد کردند با این حال مردم برای دریافت وام با در بسته مواجه شدند.

به گزارش ایرنا، نخستین راهکار برای رفع مشکلات مالی دریافت وام از بانک است. هرچند برای رسیدن به مقصود باید از هفت خان رستم عبور کرد؛ با این حال تلاش‌های بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام‌های خرد همچون حذف ضامن و اعتبارسنجی متقاضیان در مقطعی مسیر دریافت تسهیلات را هموار کرد و در این مدت بسیاری موفق شدند وام خرد دریافت کنند.

بر اساس آخرین آمار تا ۱۰ آبان ۵۸۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۸۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شد که رشد ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. همچنین ۴۷۹ هزار فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری به مبلغ ۱۹ هزار و ۹۹۲ میلیارد تومان اعطا شده است.

بر اساس این گزارش ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ فقره برای وام ودیعه مسکن از ۶ تیرماه تا ۱۰ آبان ماه امسال تشکیل پرونده شده که از این تعداد ۱۲۸ هزار نفر به میزان ۷ هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

با این وجود در دو ماه اخیر برخی مخاطبان در تماس با خبرگزاری ایرنا از عدم اعطای وام توسط بانک‌ها گلایه داشتند و خواهان بررسی این موضوع شدند.

مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا از وضعیت پرداخت تسهیلات در شهر تهران حاکی از این است که برخی بانک‌ها توقف پرداخت تسهیلات، نبود اعتبار کافی برای دادن وام و کاهش سپرده‌گذاری مشتریان را مهم‌ترین دلیل وضع موجود بیان می‌کنند.

بانک مرکزی پرداخت تسهیلات را متوقف کرد

متصدی بخش تسهیلات یکی از شعب بانک مسکن در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که بیش از ۲ ماه است که وامی پرداخت نمی‌کنیم، زیرا بانک مرکزی پرداخت تسهیلات را متوقف کرده است.

وی درباره اینکه چه زمانی این ممنوعیت برداشته می‌شود، بیان کرد: بخشنامه‌ای در این خصوص ابلاغ نشده اما در برخی موارد برای مقطعی این محدودیت از بین رفته است.

متصدی بخش تسهیلات یکی از شعب بانک کشاورزی با بیان اینکه اعطای تسهیلات در شعبه‌های بانک جریان دارد، افزود: برای دریافت وام‌های قرض الحسنه همچون ازدواج و فرزندآوری متقاضیان باید به سامانه بانک مرکزی مراجعه کنند و پس از تعیین شعبه مراحل پرداخت وام در بانک کشاورزی انجام می‌شود.

توقف اعطای وام ترفند خود بانک‌هاست

مسوول حوزه تسهیلات یکی از شعب بانک ملی نیز با تکذیب مسدود شدن اعطای وام از سوی بانک مرکزی، گفت: بهانه تراشی توقف اعطای وام از سوی بانک مرکزی ترفند خود بانک‌هاست و دلیل اصلی این است که اعتبار بانک‌ها کاهش یافته است.

وی افزود: الآن در شعبه ما (بانک ملی) تنها کارت اعتباری به متقاضیان داده می‌شود و تعداد افرادی که این کارت‌ها را دریافت می‌کنند نسبت به گذشته کمتر شده است.

متصدی یکی از شعب بانک ملت نیز همچون شعب بانک صادرات از توقف اعطای وام توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: تنها یک طرح برای پرداخت وام در شعبه این انجام می‌شود.

مسوول حوزه تسهیلات یکی از شعب بانک سپه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در بانک سپه تنها اعطای وام بر اساس سپرده‌گذاری تمرکز داریم.

بررسی خبرنگار ایرنا در مراجعه به بانک‌های خصوصی برای اعطای وام حاکی از این است که این بانک‌ها نیز گردش حساب (معدل حساب) و سپرده‌گذاری را مبنای پرداخت وام بیان می‌کردند.

 

 

 

روابط عمومی مجلس اعلام کرد:

نامه منتسب به رئیس و نمایندگان مجلس در فضای مجازی، جعلی است

نامه منتسب به رئیس و نمایندگان مجلس در فضای مجازی، جعلی است

تهران-ایرنا-نامه ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس خطاب به رئیس محترم قوه‌قضائیه با این مضمون که پرونده افراد دستگیر شده و معاند در زمره پرونده‌های محاربه دسته‌بندی شود از اساس جعلی و دروغ است.

به گزارش ایرنا به نقل از خانه ملت ، در چند ساعت اخیر، نامه‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با امضای ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر شده است که در این نامه خطاب به حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای، ریاست محترم قوه قضائیه خواسته شده است تا پرونده افراد دستگیر شده و معاند در زمره پرونده‌های محاربه دسته‌بندی شود که ماهیت این نامه از اساس جعلی و دروغ است.

در اثبات جعلی بودن این نامه چند مصداق دروغ‌پردازی و جعلی بودن وجود دارد که تفاوت آن را با نامه‌های رسمی مجلس شورای اسلامی مشخص می‌کند.

نخست آنکه تاریخ نامه قبل از قرائت بیانیه در صحن مجلس شورای اسلامی است و اساساً متن نامه جعلی با متن بیانیه قرائت شده در مجلس فرق دارد.

دومین مصادقی که نشان از جعلی بودن نامه دارد اسامی آقایان امیر حسین قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی که به‌ عنوان ۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان امضا کننده نامه درج شده است در صورتی که در حال حاضر این ۲ نفر، جزو نمایندگان مجلس نیستند و مسئولیت معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهردار تهران را بر عهده دارند.

از دیگر نشانه‌های جعلی بودن این نامه امضا کنندگان پایانی آن هستند، در انتهای نامه که به امضای اعضای هیئت رئیسه مجلس رسیده است غیر از آقایان «عبدالرضا مصری» و «احمد امیر آبادی فراهانی» هیچکدام از امضا کنندگان جزو اعضای فعلی هیئت رئیسه مجلس نیستند.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر جریان سازی شدیدی علیه بیانیه نمایندگان صورت گرفته است. در بیانیه قرائت شده در صحن علنی مجلس نمایندگان بر قصاص قاتلانی که خون مردم را ریخته‌اند تأکید کردند و نمایندگان بین اغتشاش و اعتراض تفکیک قائل شده و اساساً هیچ اشاره‌ای به کسانی که معترض هستند اما دست به خشونت یا خون ریزی نزده‌اند، نشده است، بلکه تأکید شده با محاربینی که مانند داعش با سلاح‌ به جان و مال مردم تعرض کرده‌اند برخورد قاطع شود.

 

 

 

 

 

 

 

ایران درباره برگزاری نشست شورای حقوق بشر هشدار داد

وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تاثیرات منفی اقدام سیاسی شورای حقوق بشر بر همکاری ایران با غرب هشدار داد.

ایران درباره برگزاری نشست شورای حقوق بشر هشدار دادبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تاثیرات منفی اقدام سیاسی شورای حقوق بشر بر همکاری ایران با غرب هشدار داد.
امیرعبداللهیان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درخصوص برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی از جمله اوکراین، یمن و مذاکره رفع تحریم‌ها گفتگو و تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به مسیر گفت وگوی فنی سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس، همکاری طرفین را مناسب خواند.
امیرعبداللهیان همچنین دبیرکل را در جریان تبادل پیام‌های اخیر میان ایران و آمریکا در چارچوب ایفای نقش اتحادیه اروپا در مذاکرات وین قرار داد.
وزیر امور خارجه ایران در خصوص بحران یمن ضمن انتقاد از مداخلات امنیتی و رسانه‌ای یک کشور عرب در اغتشاشات اخیر در ایران، به ادامه نقش جمهوری اسلامی ایران جهت کمک به تمدید آتش بس و همکاری با سازمان ملل در این خصوص تاکید کرد و افزود: البته هر گونه تصمیم در مورد تداوم آتش بس و رفع کامل محاصره انسانی یمن توسط رهبران و مردم یمن اتخاذ می‌شود.
امیرعبداللهیان همچنین درخصوص اوکراین بار دیگر اتهامات بی اساس در خصوص ارسال پهپاد به روسیه با هدف استفاده در جنگ اوکراین را قویا تکذیب کرد.
وزیر امور خارجه ایران در ادامه از مواضع و اقدامات غیرسازنده برخی کشور‌ها به شدت انتقاد کرد و افزود: برخلاف منشور ملل متحد، تعداد معدودی از دولت‌های غربی با سوء استفاده از مطالبات مسالمت آمیز در ایران، اقدام به تشویق خشونت و آموزش ساخت سلاح و کوکتل مولتوف در فضای مجازی و رسانه‌ای کردند که در نتیجه سبب کشتار پلیس و ناامنی در ایران شدند، تا جایی که زمینه را برای اقدام تروریستی داعش مهیا ساختند.
امیرعبداللهیان با انتقاد از رفتار دوگانه برخی دول غربی، تلاش آنان جهت برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد ایران را اقدامی مردود دانست و تاکید کرد: نشست شورای حقوق بشر برای دولت‌هایی که مروج خشونت و ترور هستند باید تشکیل شود و نه در مورد جمهوری اسلامی ایران که مدافع واقعی حقوق بشر است و در اغتشاشات اخیر نیز عمیقا خویشتنداری به خرج داده است.
وزیر امور خارجه ایران نسبت به تاثیرات منفی اقدام سیاسی شورای حقوق بشر بر همکاری‌های ایران با غرب هشدار داد.
دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به وظایف شورای حقوق بشر، هر گونه مداخله سیاسی شورای حقوق بشر در امور کشور‌ها را مردود خواند.
گوترش ضمن تقدیر از نقش سازنده ایران در مبارزه با تروریسم و در کمک به برقرای آتش بس در یمن، خواستار ادامه همکاری‌های ایران با فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن برای تمدید آتش بس موقت در این کشور شد.
دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به نشست اخیر سفرای کشور‌های حاشیه خلیج فارس و ایران با دبیرکل سازمان ملل، در خصوص ساختار نوین همکاری‌های منطقه‌ای که بتواند موجب تقویت صلح و ثبات در منطقه شود، ابراز امیدواری کرد.
گوترش تاکید ایران بر دیپلماسی را ستود و درباره گفت وگوی لغو تحریم‌ها، احیای توافق را متضمن منافع تمامی طرف‌ها دانست.
دبیرکل سازمان ملل در پایان ادامه همکاری‌های ایران با آژانس را گام مثبت تهران ارزیابی کرد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*