اخبار خراسان جنوبی/ مطالبه‌گری فعالان دانشجویی از مسوولان خراسان جنوبی

هشدار درباره «ترک تحصیل» ۳۰ درصد دبیرستانی‌ها/ افزایش جمعیت نوجوانان به ۱۱ میلیون نفر

یک جمعیت شناس با اشاره به آمار ۱۰.۵ میلیونی نوجوانان کشور، نسبت به ضرورت پوشش تحصیلی همگانی و اجباری ۱۵ تا ۱۸ ساله‌ها تا آخر مقطع دبیرستان تاکید کرد و گفت: ۷۰ درصد نوجوانان دختر و ۷۰ درصد نوجوانان پسر ۱۵ تا ۱۸ ساله محصل‌اند و ۳۰ درصد این جمعیت “رها” هستند. این یک مساله است و باید به پوشش تحصیلی در این رده سنی توجه کرد.

شهلا کاظمی پور در گفت‌وگو با ایسنا، همزمان با «روز نوجوان» با استناد به آمارهای جمعیتی سال گذشته اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد کل نوجوانان (۱۰ تا ۱۸ ساله‌ها)، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده که از این بین ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، پسر و ۵ میلیون ۲۰۰ هزار نفر دختر هستند.

به گفته این جمعیت شناس، طبق آمار سال گذشته، جمعیت پسران نوجوان۱۰ تا ۱۴ ساله، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و پسران نوجوان ۱۵ تا ۱۸ ساله نیز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته جمعیت دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله نیز ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و دختران ۱۵ تا ۱۸ ساله ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بوده است، درباره وضعیت تحصیلی این رده سنی ادامه داد: طبق آمارهای موجود سال گذشته، ۹۴ درصد از پسران و ۹۵ درصد از دختران نوجوان ۱۰ تا ۱۴ ساله در مقطع ابتدایی و متوسطه اول محصل بوده‌اند. در خصوص نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ ساله نیز حدودا ۷۰ درصد دختران و ۷۰ درصد پسران محصل بوده‌اند.

کاظمی پور ضریب اشتغال پسران نوجوان ۱۰ تا ۱۴ ساله را یک درصد و ضریب اشتغال دختران نوجوان ۱۰ تا ۱۴ ساله را نیم درصد عنوان کرد و این را هم گفت که این ضریب برای پسران ۱۵ تا ۱۸ ساله، ۱۶ درصد و دختران ۱۵ تا ۱۸ ساله ۳ درصد بوده است.

یک پنجم دختران ۱۵ تا ۱۸ ساله ازدواج کرده‌اند

وضعیت «بیکاری» نوجوانان غیرمحصل

این جمعیت شناس با بیان اینکه طبق آمارهای موجود مربوط به سال گذشته ۱.۲ درصد پسران ۱۰ تا ۱۴ ساله و حدودا ۱.۴ درصد دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله دارای همسر بوده‌اند، خاطر نشان کرد: همچنین ۲.۲ درصد از پسران ۱۵ تا ۱۸ سال و ۲۱ درصد یا به تعبیر دیگر یک پنجم از دختران ۱۵ تا ۱۸ سال دارای همسر بوده‌اند.

به گفته وی، حدود ۰.۲ درصد جمعیت پسران ۱۰ تا ۱۴ ساله و ۰.۲ درصد جمعیت دختران همین رده سنی «بیکار» بوده‌اند. این آمار برای پسران ۱۵ تا ۱۸ ساله ۲.۸ درصد و برای دختران ۱۵ تا ۱۸ ساله نیز ۴ درصد بوده است. همچنین این جمعیت بیکار یا به تعبیر دیگر در جستجوی کار، محصل هم نبوده‌اند.

 

افزایش جمعیت نوجوانان به ۱۱ میلیون نفر تا سال ۱۴۰۵

کاظمی پور درباره روند جمعیتی نوجوانان طی ۱۵ سال گذشته نیز تصریح کرد: در سال ۸۵ جمعیت نوجوانان یعنی رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده‌اند، این جمعیت در سال ۹۰ به ۱۰ میلیون و حدود ۸۵۰ هزار نفر، در سال ۹۵ به ۹ میلیون و ۷۰۰ نفر، در سال گذشته یعنی سال ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است. پیش بینی‌های ما این است که جمعیت نوجوانان یعنی رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال تا سال ۱۴۰۵ به ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برسد.

طبق اظهارات این جمعیت شناس، جمعیت نوجوانان تا سال ۹۵ به علت کاهش باروری روند نزولی داشته است و پس از آن از آنجا که جوانان دهه شصتی به سن باروری رسیدند و تعداد موالید افزایش یافت، جمعیت نوجوانان یعنی رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال مجددا صعودی شد.

 

هشداری در خصوص پوشش تحصیلی نوجوانان 

وی در عین حالی که معتقد است سطح پوشش تحصیلی در حال زیاد شدن و اشتغال نوجوانان رو به کاهش است، درباره پوشش تحصیلی سنین ۱۵ تا ۱۸ ساله‌ها هشدار داد و گفت: با این حال ذکر این نکته نیز قابل توجه است که در گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال تنها ۷۰ درصد در حال تحصیل هستند. آمار ۷۰ درصدی محصل در این رده سنی بسیار پایین است. پوشش تحصیلی در دبیرستان حتما باید بالا رود. بخشی از این گروه سنی که تحصیل نمی‌کنند به علت مشکلات مالی و نیاز در حال اشتغال‌اند و برخی بیکار و برخی دختران نیز ازدواج کرده‌اند. این مساله است و باید به پوشش تحصیلی در این رده سنی توجه کرد.

کاظمی پور در پایان سخنان خود تاکید کرد: زمانی پوشش تحصیلی همگانی ما تا ابتدایی بود و پس از آن تا راهنمایی ادامه یافت اما پوشش همگانی تحصیلی تا متوسطه اول نباید باشد بلکه حتما باید پوشش همگانی و اجباری تحصیلی را تا آخر دبیرستان قرار دهیم. این خیلی اشکال دارد که فقط ۷۰ درصد این رده سنی مدرسه می‌روند و ۳۰ درصد آنها رها هستند.

 

هزینه‌کرد یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در مناطق محروم

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اعضای کمیسیون در نشست امروز بر ضرورت هزینه کرد یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در مناطق محروم تاکید کردند و همچنین سرپرست سازمان غذا و دارو قول داد که وضعیت دسترسی مردم به دارو بهبود یابد.

زهرا شیخی  از حضور مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات و معاونان ایشان برای ارائه گزارش درمورد میزان تحقق و دلایل عدم اجرایی شدن کامل برنامه ششم توسعه و نحوه هزینه کرد یک درصد مالیات بر ارزش افزوده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست امروز (یکشنبه، ۸ آبان ماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد و گفت: رئیس دیوان محاسبات در مورد عملکرد اعتبارات ماده (۳۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین ارزیابی عملکرد قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در مورد بخش ۱۴ که شامل سلامت، بیمه، سلامت زنان و خانواده است گزارشی ارائه کرد.

وی افزود: بر اساس اظهارات بذرپاش، قانون برنامه ششم شامل ۵۲۰ حکم، بند، جزء و تبصره است که ۴۵ حکم آن مربوط به حوزه بهداشت، بیمه، سلامت و سلامت زنان و خانواده است که ۱۶ حکم و بخشی از ۱۹ حکم آن محقق شده است و همچنین در مورد اعتبارات ماده (۳۷) هم توضیحاتی داده شد البته ایشان مطرح کرد که میزان تطبیق برنامه‌های ششم توسعه با سیاست‌های ابلاغی را مورد توجه قرار دادیم و عملکرد و اهداف کلان را سنجیدیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد: هر چند که گزارش ارائه شده توسط بذرپاش گزارش بسیار خوبی بود، اما نمایندگان تاکید داشتند که این گزارش باید تحلیلی هم باشد تا بتوان بررسی دقیق تری در مورد اعتبارات ماده (۳۷) داشته باشیم و نظارت‌ها به گونه‌ای باشد که مشخص شود آیا این بودجه به مناطق محروم و زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت اختصاص یافته است یا خیر، زیرا این مناطق نیازمند رسیدگی بیشتری هستند.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم افزود: در مورد ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها نیز بحث و گفتگو شد و اعضای کمیسیون درخواست داشتند که دیوان محاسبات بررسی لازم را در مورد اینکه این منابع کجا هزینه می‌شود داشته باشد.

شیخی با یادآوری استماع گزارش معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد ایجاد قرارگاه نظارت بر سلامت در معاونت مذکور گفت: در پی پیگیری‌های صورت گرفته توسط مجلس طی دو سال اخیر و حساسیت‌های موجود در حوزه سلامت و گزارش‌های مردمی این قرارگاه تشکیل شده است تا به مباحثی مانند عملکرد پزشکان، حوزه درمان، قصور پزشکی، دخالت غیرمجاز در امور پزشکی و اخذ مبالغ اضافه بر تعرفه نظارت‌های دقیق را داشته باشد و با توجه به اینکه برخی مجازات‌ها بازدارندگی لازم را نداشته است بر این اساس وزارت بهداشت لایحه‌ای را برای افزایش میزان جرائم به دولت ارائه کرده است.

وی از حضور سرپرست سازمان غذا و دارو در نشست امروز کمیسیون متبوعش برای ارائه گزارش در مورد دلایل کمبود دارو و سرم در کشور و راهکار‌های سازمان برای رفع مشکلات مطروحه خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون بر ضرورت رفع سریع‌تر کمبود‌های دارویی و تعامل بیشتر سازمان غذا و دارو با کمیسیون تاکید کردند و سرپرست سازمان غذا و دارو از تلاش‌ها و همکاری کمیسیون بهداشت برای رفع مشکلات حوزه دارو و درمان تشکر و تاکید کرد که از اواخر هفته وضعیت دسترسی به دارو بهتر می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم یادآور شد: بیگلر عواملی مانند تاخیر در قیمت گذاری دارو، عدم پذیرش قیمت کمیسیون قیمت گذاری توسط شرکت ها، نبود پروانه ثبتی درمورد برخی از اقلام وارداتی، ترخیص به موقع مواد اولیه دارو‌های تحت کنترل و عدم توجه به هشدار‌های سندیکا‌های دارویی را از جمله عوامل درون سازمانی کمبود‌های دارویی برشمرد و خواستار توجه به اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات بانکی، تسهیل ترخیص محموله‌های دارویی موجود در گمرک، موضوع ارزش افزوده محصولات دارویی، موازی کاری در حوزه دارو، بازپرداخت بیمه ها، نوسازی صنعت دارویی کشور و رفع قطعی آب و برق کارخانجات دارویی برای بهبود وضعیت صنعت داروی کشور شد.

مجوز فروش ۴۵ ملک دولتی خراسان جنوبی صادر شد

مجوز فروش ۴۵ ملک دولتی خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اعلام کرد: تاکنون ۶۳ ملک مازاد دولتی در این استان شناسایی و برای ۴۵ ملک مجوز فروش اخذ شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان روز یکشنبه در کارگروه استانی مولدسازی افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد از محل فروش املاک مازاد دولتی برای استان در سال جاری پیش‌بینی شده است و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای فروش املاک مازاد دستگاه خود پای کار بیایند.

وی بیان کرد: طی ۲ سال گذشته ۱۸ ملک دولتی به ارزش ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رفته که بیشترین ملک‌ها مربوط به جهاد کشاورزی و دامپزشکی بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: مشکلات تغییر کاربری، مقاومت مدیران دستگاه‌های اجرایی و وجود املاک فاقد سند از مهمترین موانع فروش پیش روی فروش املاک مازاد دولت در این استان است.

وی افزود: همچنین ثبت نشدن در سامانه، لزوم فروش املاک به‌صورت یکجا و نقدی و قیمت‌گذاری بالای املاک توسط کارشناسان دادگستری از دیگر موانع فروش املاک مازاد دولت است.

ذاکریان بیان کرد: مدیران دستگاه‌های دولتی برای تحقق تکلیف استان در فروش اموال مازاد دولت، همراهی بیشتری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست بر همراهی مدیران با برنامه فروش املاک مازاد دولتی تاکید کرد و گفت: لازم است برنامه عملیاتی و زمان‌بندی برای فروش املاک مازاد دولت در استان ارائه شود و مدیران نیز در اجرای این قانون مقاومت نکنند.

علیرضا عباس‌زاده افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، یکی از راهکارهای تامین منابع درآمدی دولت در بودجه سنواتی و سال ۱۴۰۱ و نیز پروژه‌های عمرانی و اعتبارات هزینه‌ای از محل فروش املاک مازاد است.

وی گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی استان املاک مازادی را در اختیار دارند که به تشخیص کمیته مولدسازی اموال و املاک دستگاه‌های اجرایی و به حکم قانون باید به فروش برسند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: منابع درآمدی حاصل از فروش املاک مازاد، صرف پروژه‌های عمرانی و هزینه‌های زیرساختی و جاری دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک دولتی مازاد در استان تکلیف داریم که باید محقق شود.

عباس‌زاده از شناسایی ۶۴ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مجوز اولیه فروش برای ۴۵ ملک صادر شده و اکنون در مرحله پایش املاک مازاد دستگاه‌ها هستیم.

وی عنوان کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان طی ۲ هفته آینده باید فهرست نهایی املاک مازاد و برنامه زمان‌بندی برای فروش آنها را ارائه دهد تا اقدامات و مراحل قانونی توسط دستگاه‌ها انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی ما در فروش املاک مازاد دولتی مقاومت مدیران دستگاه‌های اجرایی است افزود: اگر دستگاهی املاک و اموال مازادی دارد باید برابر قانون برای فروش آن اقدام شود و مقاومت مدیران در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی گفت: رها کردن زمین‌های دولتی در اذهان عمومی بار منفی دارد و باید تعیین تکلیف شود لذا اجرای قانون برای فروش املاک مازاد وظیفه مسوولان است و نباید در این زمینه جزیره‌ای فکر کرده و عمل کنیم.

 

افزایش سگ‌های بلاصاحب در خراسان جنوبی نگران‌کننده است

افزایش سگ‌های بلاصاحب در خراسان جنوبی نگران‌کننده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تعداد سگ‌های بلاصاحب در شهرها و روستاهای استان رو به افزایش بوده که هشدار جدی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در نشست کارگروه استانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان افزود: ساماندهی سگ‌های ولگرد از وظایف دهیاری‌ها و شهرداری‌ها است و در کارگروه استانی باید مجوزهای قانونی ساماندهی را تصویب کنیم.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب باید همه دستگاه‌های متولی در راستای آرامش مردم مشارکت کنند گفت: شهرستان‌های یازده گانه خراسان جنوبی مقدمات ساماندهی سگ‌های بلاصاحب را با راه‌اندازی پناهگاه به مسئولیت شهرداری‌های مراکز شهرستان‌ها فراهم کنند کنند تا به بهترین نحو نسبت به کنترل جمعیت این حیوانات اقدام کنیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: طی یک ماه آینده در کمیته تخصصی موضوعات مربوط به نحوه نگهداری و مدیریت نگهداری سگ‌های بلاصاحب به بحث گذاشته و پیشنهادات به کارگروه استانی ارائه شود.

وی افزود: حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های متولی تا جلسه بعدی در استان چند منطقه امن را برای رهاسازی سگ‌های بلاصاحب عقیم شده معرفی کنند.

عباس‌زاده با اشاره به وجود ۶ منطقه عملیاتی برای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب در خراسان جنوبی بیان کرد: باید با همکاری شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی در یک هفته آینده مدت زمان نگهداری بلاصاحب در مراکز مشخص شود.

وی گفت: در زمینه تزریق واکسن رایگان هاری، ضدعفونی و سم‌پاشی مراکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب به‌صورت رایگان اداره‌ کل دامپزشکی استان اعلام آمادگی کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: در زمینه حیوانات ناقل بیماری در سطح شهرها و روستاهای استان مهمترین مساله سگ‌های ولگرد است که براساس قانون موظف هستیم با ایجاد پناهگاه‌های موقت و دائمی جمعیت حیوانات ناقل بیماری‌ به انسان را کنترل کنیم.

وی اظهار داشت: اثر حیوانات ناقل بیماری بر زندگی انسان مشهود بوده و مهمترین آنها سگ‌های ولگردی است که در سطح روستاها و شهرها پراکنده هستند.

عباس‌زاده گفت: وظیفه ماست که در حفظ و حراست از جان مردم و رعایت بهداشت عمومی جمعیت این حیوانات را کنترل کنیم و در این خصوص نیازمند همکاری و مشارکت مردم هستیم.

معاون سازمان بسیج: انتقال کار درست به مردم مهمترین وظیفه است

معاون سازمان بسیج: انتقال کار درست به مردم مهمترین وظیفه است

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین گفت: بزرگترین عملیات علیه کشور در فضای مجازی رخ داد و مهمترین وظیفه ما در زمان حاضر این است که کار درست را به مردم منتقل کنیم.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید جلال حسینی در نشست سیاسی تبیینی حوادث اخیر کشور که با حضور اساتید دانشگاه‌های خراسان جنوبی برگزار شد، با پرداختن به جنبش تولید علم، تولید نرم‌افزاری و کسب رتبه اول کشور در جهان اسلام از لحاظ علمی و رتبه ۱۵ جهانی افزود: دشمن نمی‌خواهد دولتی که در سال ۱۴۰۰ از ریشه انقلابی رأی آورد، کارآمد باشد و اعتماد مردم را جلب و امیدآفرینی کند.

وی با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در سومین حرم اهل‌ بیت (ع) و شهادت ۳۰ نفر از مدافعان امنیت کشور گفت: شهدای امنیت، مظلومانه و به خاطر بصیرت‌افزایی مردم به شهادت رسیدند.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: ساختار نظام اسلامی، ساختار مردم‌سالاری دینی است بنابراین مهم‌ترین وظیفه‌ پیامبر اسلام (ص)، اهل‌ بیت (ع) و علما در طول تاریخ روشنگری و رشد جامعه بوده است و تا جامعه و مردم رشد نکنند زمینه ظهور امام زمان (عج) مهیا نمی‌شود.

وی به فراز و فرودهای امامت در هفت دوره اشاره کرد و گفت: در انقلاب اسلامی ایران که نتیجه ۱۴۰۰ سال تلاش پیامبر اسلام، اهل‌ بیت، علما و مجاهدین بوده است، جامعه‌پذیری امامت به بالاترین حد می‌رسد و انقلاب اسلامی جلوتر از همه ملل به لحاظ تمدن‌سازی برای زمینه‌سازی ظهور است.

حسینی با برشمردن تحولات مدرنیته و پست مدرن افزود: انقلاب اسلامی احیاگر تفکر دینی در جهان بود و پس از انقلاب، جنگ احزاب در ابعاد جهانی علیه ایران به‌ راه افتاد.

وی گفت: طبق بیانیه گام دوم انقلاب، قطب قدرت شرق شکست خورد و قطب غرب نیز در حال افول است.

رئیس دانشگاه بیرجند هم در این نشست گفت: اتفاقات اخیر در کشور به سان کف روی آب است و درخت تنومند انقلاب اسلامی آنچنان ریشه‌هایش در دل خاک فرو رفته و شاخه‌های آن سر به افلاک کشیده که از این گردبادها هیچ ابایی ندارد.

احمد لامعی گیو به اثرگذاری اقدامات دشمن در ذهن جوانان پرداخت و انجام کارهای فرهنگی را از نیازهای مبرم کشور دانست.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی:

چهره واقعی استکبار برای مردم تشریح شود

چهره واقعی استکبار برای مردم تشریح شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت تهیه و انتشار محتواهایی با موضوع استکبارستیزی تاکید کرد و گفت: انتظار این است که رسانه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار، چهره واقعی استکبار را برای مردم تشریح کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی در سی و هشتمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان افزود: دشمن با استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی، ایجاد جنگ‌های نیابتی و گروهی به مقابله با ایران قوی برخاسته است.

وی گفت: دشمنان و بدخواهان نظام از قبل برای فتنه‌انگیزی و ایجاد آشوب در کشور طراحی کرده بودند که بخشی از اسناد آن در بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به اطلاع عموم رسید.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امید دشمن در اتفاقات اخیر به مناسبت‌های جعلی آبان ماه همچون روز کوروش و هفته پادشاهی بود که با هوشیاری و بصیرت مردم راه به جایی نبرد و بار دیگر زمین‌گیر شد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت مناسبت‌های ملی آبان ماه به‌درستی استفاده کنیم گفت: یکی از مناسبت‌ها ۱۳ آبان است که با سه واقعه مهم سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، تبعید امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ و شهادت دانش‌آموزان انقلابی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

طالبی افزود: یوم الله ۱۳ آبان به‌درستی روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شده و فرصتی برای تبیین چهره واقعی استکبار است.

وی روشنگری و دعوت آحاد مردم به حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان را از وظایف رسانه‌ها در شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: لازم است در این فرصت باقیمانده تا روز ۱۳ آبان، با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تیم‌های اندیشه‌ورز رسانه‌ای و فرهنگی تشکیل شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌ این ۲ تیم‌ در تهیه محتواهای فرهنگی و محصولات رسانه‌ای مناسب برای انتشار در بستر رسانه‌های استان استفاده شود.

وی تشریح وقایع تاریخی مرتبط با یوم الله ۱۳ آبان را نیز ضروری خواند و گفت: تبیین طرح کاپیتولاسیون و مصادیق اجرای آن با استفاده از مستندات موجود و مصاحبه با مردم به‌ویژه اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان از جمله کارهایی است که رسانه‌ها می‌توانند انجام دهند.

طالبی با تاکید بر فضاسازی مناسب ویژه این ایام و استفاده از تبلیغات محیطی تصریح کرد: لازم است بیلبوردهای شهرداری و فضای اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها به موضوع ۱۳ آبان و اهمیت استکبارستیزی اختصاص یابد.

وی به جریانات اخیر کشور اشاره کرد و افزود: مردم باید بدانند که گروه تکفیری داعش ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از دلایل امکان ورود عامل ترور شهدای حرم شاهچراغ، مشغول‌سازی نیروهای انتظامی و امنیتی در تجمعات و آشوب‌های خیابانی بود که سبب شد از مامویت اصلی خود که تامین امنیت کشور است، فاصله گرفتند لذا این موضوع مهم باید توسط رسانه‌ها تبیین شود.

وی بر اطلاع‌رسانی دقیق درخصوص بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در راستای روشنگری و افشای لایه‌های پنهان و دقیق بودن برنامه‌های معاندین و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی در موضوع فوت مهسا امینی نیز تاکید کرد.

طالبی افزود: موضوع مظلومیت زنان و کودکان بیگناه در حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی (ع) نیز باید تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

وی گفت: جای بسی خرسندی و افتخار است که دشمنان از همه توان و استعداد خود برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند که نشانه ایران قوی است اما همه برنامه‌ریزی‌های آنان همواره با شکست‌های خفت‌بار روبه‌رو می‌شود.

نشست فوق‌العاده شورای اطلاع‌رسانی استان امروز به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و با دستور کار “ارائه راهکارهایی مبنی بر معرفی چهره واقعی استکبار با توجه به هفته استکبارستیزی” و “ابعاد رسانه‌ای واقعه تروریستی شیراز” برگزار شد.

 

 

 

 

در دیدار مسوولان بسیج دانشجویی عنوان شد؛

حمایت استاندار خراسان جنوبی از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

حمایت استاندار خراسان جنوبی از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

استاندار خراسان جنوبی گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها با حضور افراد کاربلد پیگیری شود و ما نیز در قالب چارچوب‌ها حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت شنبه‌ شب در نشست هم‌اندیشی مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان جنوبی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ شیراز افزود: یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است و مسوولان‌ دانشگاه‌ها نباید از برگزاری این کرسی‌ها هراس داشته باشند.

وی گفت: چون در گذشته نگذاشتند کرسی‌های آزاداندیشی برگزار شود اکنون غربی‌ها برای ما آزادیخواه شده‌اند در حالی که استقلال و آزادی از مفاهیم بنیادین نظام جمهوری اسلامی است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت توجه دادن تشکل‌های دانشجویی به موقعیت امروز کشور ادامه داد: در شرایط کنونی درک سیاسی بسیار با اهمیت است و یکی از وظایف مهم بسیج دانشجویی ایجاد زمینه قدرت تحلیل سیاسی در افراد است.

وی تصریح کرد: احتیاج اصلی کشور به نسل جوان است که آینده مطلوب را برای کشور رقم بزنند.

قناعت با بیان اینکه استقرار جریان انقلاب بر مسند امور باید مطالبه دانشجویان باشد اظهار داشت: همچنین تعامل و همراهی مسوولان با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی بر لزوم سالم‌سازی محیط دانشگاه تاکید کرد و گفت: برخی اساتید کنونی کشور در دوران انقلاب و دفاع مقدس حاضر نشدند و در کشورهای غربی درس خواندند که اکنون علیه انقلاب و نظام تدریس می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: استقرار مدیران، اساتید و نیروهای انقلابی بر مستند امور به‌ویژه در دانشگاه‌ها بسیار مهم است و باید مطالبه عمده دانشجویان باشد.

وی با بیان اینکه باید فضای نشاط و امید برای جوانان فراهم شود، عنوان کرد: برخی جلسات بسیار خسته‌کننده و زجرآور است در حالی که باید فضای نشاط فراهم شود و بسیج دانشجویی می‌تواند متولی ایجاد نشاط و امید باشد.

قناعت گفت: درخصوص مسائل و مشکلات اجرایی و صنفی دانشجویان و همراهی نکردن در داخل مجموعه دانشگاهی از قبیل انفعال مسوولان دانشگاه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، حضور مسوولان در کف دانشگاه، مشکلات مربوط به سلف سرویس‌های دانشجویی، نشاط اجتماعی و لزوم هم‌افزایی بین تشکل‌ها که توسط دانشجویان مطرح شد، ما وظیفه داریم متولیان اصلی را پای کار بیاوریم تا درد دل دانشجویان را بشنوند.

وی افزود: ما نیز حمایت و تلاش می‌کنیم مدیران دانشگاه را با این درخواست‌ها و پیشنهادات همسو کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در اولین فرصت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در نشستی با محوریت روسای دانشگاه‌ها، معاونت دانشجویی و تعدادی از دانشجویان برگزار و در خصوص مشکلات اجرایی و صنفی دانشجویان چاره‌اندیشی شود.

وی اظهار داشت: درخصوص همکاری نکردن برخی مسوولان با تشکل‌های دانشجویی به‌ویژه در حوزه بسیج، تاکید می‌کنیم موضوع در کارگروه دانشجویی با حضور مسوولان ذیربط بررسی شود تا حداقل بخشی از مطالبات بسیجیان رفع شود.

قناعت با اشاره به اغتشاشات و موضوع روز جامعه، تصریح کرد: در شرایط بسیار سختی بسر می‌بریم و برگ مهمی از صفحه تاریخ انقلاب در حال ورق خوردن است.

وی ادامه داد: درگیری‌های کف خیابان و دانشگاه‌ها را سال‌های دهه ۵۰ و  ۶۰ هم دیده‌ایم البته آن زمان دانشگاه‌ها تعطیل بود و عده‌ای بحث تجزیه‌طلبی را مطرح می‌کردند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اکنون درگیر جنگ ترکیبی هستیم و باید شرایط را جدی بگیریم اما دل نیروهای انقلابی و بسیجی نباید خالی شود.

وی یادآور شد: دشمن در جنگ ادراکی و شناختی کاری می‌کند از یک رخداد یا پدیده تصویری که می‌خواهد را برداشت کنیم در حالی که غربی‌ها خودشان به بن‌بست رسیده‌اند.

قناعت گفت: همیشه در داخل کشور اگر این اتفاق می‌افتاد غربی‌ها یعنی آمریکا و انگلیس با چند واسطه از اغتشاشگران حمایت می‌کردند و هیچ وقت مقامات رسمی و تریبون‌دارای اصلی حمایت نمی‌کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها از داعش که ساخته و پرداخته آنهاست حمایت کرده و حتی برای منحرف کردن افکار عمومی با هم می‌جنگند و علیه داعش موضع می‌گیرند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این در حالیست که در اقدام تروریستی کور حرم شاهچراغ حتی سازمان به اصطلاح ملل این حادثه تروریستی را محکوم کرد اما غربی‌ها این کار را نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها و اتحادیه اروپا می‌دانند مردم در این اغتشاشات همراهی نمی‌کنند اما واضح و مشخص از اغتشاشات حمایت می‌کنند، آمریکا این رسوایی جهانی را رقم می‌زند چون اقتصاد آنها در حال فروپاشی بوده و مجبور به دست و پا زدن برای ماندن است.

قناعت با اشاره به افزایش فروش نفت، صادرات غیرنفتی و تحولات اقتصادی کشور در یک سال گذشته اظهار داشت: سال‌های گذشته به خاطر تحریم‌ها، بی‌کفایتی برخی مسوولان و سیاست‌های غلط، اعتماد عمومی کاهش یافت اما اکنون که رییس جمهور در قلب جامعه و مردم حضور پیدا می‌کند اعتماد کم‌ کم در حال برگشت است.

وی تصریح کرد: اگر اعتماد عمومی و اقتدار امنیتی و اقتصادی ایران پایدار شود بدون شک برای کشورهای منطقه هزینه خواهد داشت لذا همه توان خود را برای ضربه زدن به ایران گذاشته‌اند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی چهره‌های سیاسی کشور اولین کسانی بودند که پیشنهاد دادند در کلاس‌های درس پرده بکشند، آن زمان مقام معظم رهبری، رئیس جمهور بودند و دستور دادند جلوی عملی شدن این ایده گرفته شود و همین افراد امروز دم از آزادی می‌زنند.

وی افزود: در هیچ جای دنیا مرسوم نیست که قانون اساسی و نوع حکومت خود را به رفراندوم بگذارند ولی نظام ما این کار را انجام داد و قانون اساسی و نوع حکومت خود را به رفراندوم گذاشت.

قناعت گفت: غرب، زن را به عنوان برده و کالا می‌بیند اما در جمهوری اسلامی ایران و به برکت خون شهدا، آزادی واقعی برای زنان ایجاد شده و دشمن می‌خواهد ایران را به ۶ قسمت تبدیل کند چون تنها کشوری است که با اتحاد شیعه و سنی جلوی زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاده است.

وی با بیان اینکه اگر ایران در حال اضمحلال بود، دشمنان این همه سر و صدا نمی‌کردند، اظهار داشت: اینکه علیه ایران بسیج شده‌اند نشان از عظمت و قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه منکر نبود مشکلات اقتصادی نیستیم و باید این مشکلات رفع شود افزود: مشکلات اقتصادی کشور ریشه در جریانات تکنوکراتی دارد که سال‌ها بر کرسی اقتصاد کشور تکیه زده بودند.

وی گفت: چنین اقداماتی که امروز در کشور شاهدیم، اوایل دهه ۶۰ نیز وجود داشت با این تفاوت که آن زمان جمعیت بیشتری نسبت به امروز از آن اقدامات حمایت می‌کردند اما امروز ملت عزیز و بصیر ایران اسلامی، صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی شامگاه شنبه برای دیدار و نشست با مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها در ناحیه بسیج دانشجویی استان حضور یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، وی را در این دیدار همراهی کردند.

فعالان دانشجویی در این نشست که حدود چهار ساعت به طول انجامید از دغدغه‌ها و مطالبات خود گفتند.

 

 

 

 

کسب مقام سوم زهرا رجبی در مسابقات دارت انتخابی تیم ملی/۷

کسب مقام سوم مشترک زهرا رجبی در مسابقات قهرمانی کشور دارت انتخابی تیم ملی

زهرا رجبی موفق به کسب مقام سوم مشترک اولین دوره مسابقات دارت آزاد بانوان کشور و انتخابی تیم ملی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، مسابقات دارت آزاد بانوان کشور با حضور ۱۱۹ بازیکن در بخش بزرگسالان به میزبانی شهرستان قزوین برگزار شد.
در پایان این رقابت ها شهلا رواجی (اردبیل) به مقام قهرمانی دست یافت، روژین غفوری (تهران) دوم شد؛ زهرا رجبی (خراسان جنوبی) و الهام نیکخواه (یزد) به مقام سوم مشترک رسیدند.

برگزاری مسابقات تنیس روی میز قهرمانی خراسان جنوبی/۷

برگزاری مسابقات تنیس روی میز قهرمانی خراسان جنوبی انتخابی تیم استان

مسابقات قهرمانی تنیس روی میز نوجوانان و جوانان پسر قهرمانی استان اعزامی به مسابقات منطقه ۱۰ کشور به میزبانی شهرستان طبس برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این مسابقات با حضور ۲۹ ورزشکار در رده جوانان و ۲۴ ورزشکار در رده نوجوانان از شهرستان های طبس و بیرجند در سالن تنیس روی میز عفاف طبس به طور همزمان برگزار شد.
در رده جوانان مقام اول علیرضا عباسپور مقام دوم میلاد رمضانی مقام سوم مشترک امیرحسین رسانی و امیرحسین ناعمی. در رده نوجوانان مقام اول میلاد رمضانی مقام دوم امیرحسین رسانی مقام سوم مشترک امیر محمد اکرمی و امیر علی جهانی. در مراسم پایانی با حضور پناهی، رئیس اداره ورزش و جوانان طبس ، اعضا و پیشکسوتان هیات تنیس روی میز طبس و سرپرست تیم اعزامی بیرجند مدال نفرات برتر اهدا شد.

برگزاری دوره مربیگری درجه سه هندبال در بیرجند/۷

برگزاری دوره مربیگری درجه سه هندبال در بیرجند

دوره مربیگری درجه سه هندبال بانوان به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش به همت هیات هندبال دوره مربیگری درجه سه هندبال به منظور کادر سازی و بهره گیری از دانش مربیان و همچنین آشنایی با قوانین روز مربیگری ، دوره مربیگری درجه سه هندبال به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار شد. لازم به ذکر است: سیده اعظم اسلامی معاون ورزش بانوان، شریعتی فر رییس هیات هندبال استان و احمدی رییس هیات هندبال بیرجند از برگزاری این دوره بازدید کردند.

ابوالفضل علیزاده نایب قهرمان دارت بزرگسالان قهرمانی کشورشد/۷

ابوالفضل علیزاده نایب قهرمان رقابت های دارت بزرگسالان قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی

مسابقات دارت قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در دو بخش جوانان و بزرگسالان به میزبانی قزوین برگزار و ابوالفضل علیزاده مقام دوم بزرگسالان را از آن خود کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، مسابقات دارت آزاد آقایان کشور با حضور ۱۶۲ دارتر در بخش بزرگسالان به میزبانی شهرستان قزوین برگزار و برترین ها معرفی شدند.
در پایان این رقابت ها سبحان حسین پور از استان خوزستان مقام اول، ابوالفضل علیزاده خراسان جنوبی مقام دوم، علی نیک منش خوزستان مقام سوم و علیرضا عشرتی خراسان رضوی مقام سوم مشترک را به خود اختصاص داد.

تاکید استاندار بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها

 اعضای بسیج دانشجویی خراسان جنوبی میزبان استاندار بودند و در جلسه‌ای ۳ ساعته از مشکلات و دغدغه‌های خودشان گفتند.

تاکید استاندار بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها حضور مسئولان در دانشگاه‌ها، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، مشکلات دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها از جمله موضوعات مطرح شده از سوی دانشجویان بود.
قناعت هم پس از شنیدن این مشکلات گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی باید با حضور افراد کاربلد در دانشگاه‌ها برگزار شود و مسئولان دانشگاه هم از آن استقبال کنند.

استاندار همچنین گفت: برای رفع مشکلات مطرح شده جلسه‌ای با حضور روسای دانشگاه‌ها و به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار خواهد شد.
وی همچنین به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: این اغتشاشات نشان می‌دهد که تمام نقشه‌های دشمن نقش بر آب شده و حالا برای ضربه زدن به ایران اسلامی بصورت رسمی از اغتشاش گران حمایت می‌کنند.

استاندار با تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان در شیراز گفت:این حادثه تروریستی نشان از پیشرفت روز افزون ایران و ناتوانی دشمن است.

 

شناسایی ۹۷۰ خانه خالی در خراسان جنوبی/۳

تا کنون مشخصات ۹۷۰ خانه خالی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور در خراسان جنوبی اعلام شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: این خانه‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی کشور و سپس به امور مالیاتی استان‌ها اعلام می‌شود.

احسانی مهر افزود: تعداد این خانه‌های خالی شناسایی شده بیش از هزار مورد بود که برخی از آن‌ها با ارائه مستندات، از لیست خانه‌های خالی حذف شدند.

وی گفت: برای این خانه‌های خالی تا کنون ۶۰۰ میلیون تومان مالیات تعیین شده است که صاحبان آن در صورت ارائه مدارک و مستندات مبنی بر سکونت در خانه، از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

طرح مالیات بر خانه‌های خالی در سال ۹۹ برای شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تصویب شد که در خراسان جنوبی، این طرح تنها شامل مرکز استان، شهرستان بیرجند می‌شود.

پیامک‌ها اعلام مالیات برای صاحبان خانه‌های خالی ارسال و صاحبان این خانه‌ها تا ۱۰ روز پس از دریافت پیامک با مراجعه به سامانه my.tax.gov.ir می‌توانند نسبت به اعلام مغایرت و یا پرداخت مالیات واحد‌های خود اقدام کنند در غیر این صورت اقدام قانونی انجام می‌شود.

تمام شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه my.tax.gov.ir از آخرین وضعیت مالیاتی خود مطلع شوند.

تحویل ۱۸۰ واحد مسکونی به مددجویان خراسان جنوبی/۲

۱۸۰ واحد مسکونی از ابتدای سال تاکنون تحویل مددجویان کمیته امداد امام خمینی ( ره ) شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) خراسان جنوبی گفت : برای این واحد‌ها  ۱۴ میلیارد و چهارصد میلیون تومان کمک بلاعوض و  ۵ میلیارد و چهارصد میلیون تومان وام قرض الحسنه از صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

عرب افزود : به ازای هر واحد ۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت شده است.

وی گفت :  تسهیلات صندوق امداد ولایت در مسکن شهری ۵۰ میلیون تومان و در مسکن روستایی ۳۰ میلیون تومان و سایر سرفصل‌ها ۱۵ میلیون تومان به تمامی  مددجویان بهره‌مند از خدمات عمرانی پرداخت می‌شود .

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) خراسان جنوبی افزود: سقف فردی تسهیلات برای هر مددجو ۵۰ میلیون تومان و کارمزد وام تا ۱۰ میلیون تومان ،صفر وبیش از ۱۰ میلیون تومان ۳ درصد و بصورت قرض الحسنه است.

عرب افزود : درحوزه ساخت و ساز  کمک‌های بلاعوض، تسهیلات صندوق امداد ولایت و کمک خیرین به مددجویان ارائه می‌شود.

وی گفت :  مناطق واگذاری تمامی شهر‌ها و روستا‌های استان با اولویت مناطق محروم و افراد بی سرپرست عائله مند است .

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) خراسان جنوبی گفت :کمک‌های بلاعوض و تسهیلات امداد به تناسب پیشرفت کار تا مرحله تکمیل و بهره برداری واحد انجام می‌شود.

عرب افزود : در سال‌های اخیر بطور متوسط سالانه حدود هزار واحد مسکونی در استان احداث و تحویل مددجویان شده است

در سال گذشته  بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ خدمات عمرانی به مددجویان ارائه و تحویل شده است .

 

 

 

ساخت مدرسه برای ۱۶۰ دانش آموز دختر مرزنشین شهرستان درمیان/۲

دبستان ۶ کلاسه در شهر مرزی اسدیه شهرستان درمیان به بهره برداری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این مدرسه با مشارکت ۴ میلیارد تومانیساخت مدرسه برای ۱۶۰ دانش آموز دختر مرزنشین شهرستان درمیان بانک ملی ایران ساخته و با تلاش اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، تجهیز شد.

موسوی نژاد افزود: این دبستان ۶ کلاسه زیربنای ۵۴۰ مترمربع زیربنا دارد که در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخته شده است.

وی با بیان این که هم اکنون ۱۸۲ طرح آموزشی، پرورشی و تربیتی با ۷۸۰ کلاس درس و زیربنای ۷۵ هزار متر مربع در استان در حال ساخت است که از این تعداد ۱۶ طرح با ۴۵ کلاس درس در شهرستان مرزی درمیان احداث می‌شود.

از ابتدای آبان امسال تا کنون ۵ فضای آموزشی، تربیتی، پرورشی و خوابگاهی در شهرستان‌های بیرجند، قاین، درمیان، فردوس و سرایان به بهره برداری رسیده است.

 

 

 

 

خراسان جنوبی بیمار کرونایی بدحال ندارد/۲

مورد بدحال و فوتی جدید کرونایی در خراسان جنوبی گزارش نشده و فوتی ها همان ۱۴۷۹ نفر ثابت باقی مانده است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت:  افزود : در ۲۴ ساعت گذشته  ۶۴آزمایش تشخیص مولکولی و سریعخراسان جنوبی بیمار کرونایی بدحال ندارد کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱مورد بیمار جدید در بیرجند شناسایی شد.

شریف زاده گفت : در حال حاضر ۱۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که۴  نفر کرونا مثبتند.

وی  گفت: ۲ نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه هستند .

 

 

 

برگزاری دوره تخصصی پایه پیش بیمارستانی ویژه امدادگران و نجاتگران در بیرجند/۴

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از برگزاری دوره تخصصی پایه پیش بیمارستانی ویژه خواهران امدادگر و نجاتگر در شهرستان بیرجند خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ حسین ذاکریان اظهار داشت: این دوره به منظور افزایش و ارتقاء سطح توانمندی امدادگران، آشنایی با اصول و اقدامات لازم در حوادث و سوانح، آشنایی اعضا با نحوه برخورد با مصدومان ترومایی و اقدامات پیش بیمارستانی جهت رسیدگی به مصدومان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه شرایط ورود به این دوره داشتن گواهینامه های امداد وکمک های اولیه، مهارت های داوطلبی، آمادگی در برابر مخاطرات و عمومی امداد و عمومی نجات است، افزود: دوره‌های تخصصی اقدامات پایه پیش بیمارستانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت حضوری برای ۲۸ عضو خانم جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.
 وی بیان کرد: سرفصل های این دوره به مدت ۴۵ ساعت شامل مدیریت صحنه حادثه، تریاژ در حوادث، آناتومی و فیزیولوژی بدن، ارزیابی و تثبیت مصدوم، وظایف امدادگر پیش بیمارستانی، تجهیزات آمبولانس، مدیریت راه های هوایی و تنفسی، مراقبت های اولیه در تروما و حمل مصدوم است.

 

 

 

صنایع‌دستی کشور در خراسان جنوبی برپا می شود/۳

نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی کشور ، آذر ماه امسال در خراسان جنوبی برگزار می شود .

به گزارش امروز خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی در استان، از برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی کشور در استان در آذرماه خبر داد.

جواد اشرفی افزود : این نمایشگاه تخصصی که با حضور تمامی استان‌های کشور به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می‌شود، رویدادی بزرگ است.

وی  با تأکید بر این‌که صنایع‌دستی از پیشران‌های اصلی توسعه اقتصادی است افزود : این نمایشگاه، آبروی استان است، و  باید برای برپایی هر چه‌بهتر  برگزاری آن تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود : برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به رونق صنایع‌دستی در استان کمک می‌کند.

اشرفی به تشریح اهداف برپایی نمایشگاه پرداخت و گفت: این نمایشگاه باهدف فروش و بازاریابی تولیدات صنایع‌دستی و آشنایی و معارفه عموم مردم با صنایع‌دستی مناطق مختلف کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت : افزایش خلاقیت و نوآوری در تولیدات و نیز آشنایی هنرمندان با آخرین دستاورد‌های طراحی و تولید در صنایع‌دستی کشور نیز از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این‌که زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم برای حضور هنرمندان و صنعتگران استان در این نمایشگاه باید فراهم شود، افزود : هزینه کردن برای ایجاد چنین فرصت‌هایی، سرمایه‌گذاری است و کمک به زیرساخت‌های توسعه محسوب می‌شود.

اشرفی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و به‌منظور حمایت از فعالان این عرصه، از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، بابت حضور و اجاره غرفه‌ها، هزینه‌ای دریافت نمی شود .

وی بابیان این‌که حضور در این نمایشگاه به رونق تولید صنایع‌دستی در استان کمک می‌کند، گفت : نظارت بر نحوه عرضه صنایع‌دستی و نوع کالا‌هایی که در این نمایشگاه ارائه می شود به عهده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است.

معاون استاندار تأکید کرد: :به دلیل اهمیت موضوع، لازم است از ظرفیت‌های مختلف برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات این نمایشگاه استفاده شود.

اشرفی بر فضاسازی مناسب در محیط نمایشگاه و نحوه چینش غرفه‌ها نیز تأکید کرد و گفت:  نمایشگاه باید ترغیب‌کننده باشد تا بتواند مخاطب خود را جذب کند.

وی ادامه داد: در تبلیغات هم باید به‌گونه‌ای اقدام شود که هر فرد به مراجعه دوباره و ترغیب دیگران به حضور در نمایشگاه تشویق شود.

 

 

 

کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل ویژه کارکنان جمعیت هلال احمرخراسان جنوبی

به مناسبت هفته پدافند غیر عامل، کارگاه آموزشی در این زمینه ویژه کارکنان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی: کارگاه آموزشی تحت عنوان آشنایی با مباحث پدافند غیر عامل با حضور ۴۰ نفر از کارکنان جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی برگزار شد.

ابن کارگاه با هدف افزایش آگاهی و ارتقای توان نیروهای امدادی برای مقابله با شرایط بحرانی و آشنایی با نقش جمعیت هلال احمر در پدافند غیر عامل برگزار شد.

 

 

 

لزوم راه اندازی مرکز آنست در طبس و نهبندان/۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به وسعت استان خراسان جنوبی و فاصله زیاد بین شهری، گفت: نیاز است در شهرستان هایی همچون طبس و نهبندان نیز مرکز آنست راه اندازی شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی در دیدار با رئیس مرکز آنست کشور، با اشاره به اینکه مرکز نگهداری سگ­ های تجسس (آنست) خراسان جنوبی از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده اما متاسفانه هنوز مکان مناسبی جهت نگهداری سگ ها در استان وجود ندارد، اظهار داشت: لازم است در این راستا تمهیدات ویژه ای از سوی مرکز اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ مردم استان با فعالیت آنست هم خوانی لازم را ندارد، افزود: بسترسازی و فرهنگ سازی استفاده از سگ های تجسس و نجات در سوانح ضرورتی اجتناب ناپذیر است و بایستی از سوی رسانه های جمعی فرهنگ سازی و اجرایی شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به وسعت استان خراسان جنوبی و فاصله زیاد بین شهری، گفت: نیاز است در شهرستان هایی همچون طبس و نهبندان نیز مرکز آنست راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه طبق آمار سازمان مدیریت بحران خراسان جنوبی حادثه خیز ترین استان کشور اعلام شده است، عنوان کرد: به این منظور نیاز است توجه ویژه ای به حوزه های مختلف در هلال احمر استان صورت پذیرد.
کاوسی با اشاره به اینکه تربیت و آماده کردن سگ­‌های تجسس نقش مهمی در زمان بحران و حوادث طبیعی به خصوص زلزله به منظور یافتن افراد زنده گرفتار در آوار و برف دارد، گفت: در حال حاضر تعداد ۲ قلاده سگ در مرکز آنست استان وجود دارد.

 

میراث‌فرهنگی خوسف قهرمان مسابقات هفته تربیت بدنی شد/۷

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف گفت: «میراث‌فرهنگی خوسف قهرمان مسابقات هفته تربیت بدنی شهرستان شد.»
به‌گزارش امروز خراسان جنوبی؛ علی صالحی بیان کرد: «این مسابقات در دو رشته دارت و فوتبال دستی برگزار شد که در رشته دارت محسن رحیمی از بین ۲۷ شرکت کننده مقام نخست را از آن خود کرد.»
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف افزود: «در رشته فوتبال دستی هم پس از رقابت ۸ تیم، مجتبی جانفدا و جواد دلیر از میراث‌فرهنگی شهرستان خوسف به مقام سوم دست یافتند.»

 

 

ضرب الاجل ۲ هفته ای دادستان بشرویه به اداره صمت/۲

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه در راستای احقاق حقوق عامه‌ی مردم طی نامه ای، به اداره صمت مهلت دو هفته‌ای داد تا گزارشی از عملکرد شش ساله خود در حوزه جبران خسارت ناشی از استخراج معادن به ساکنین منطقه را ارائه دهد.

ضرب الاجل ۲ هفته ای دادستان شهرستان بشرویه به اداره صمت

به گزارش فارس ، احسان خسروی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرامون لزوم صیانت از حقوق عامه در حوزه استخراج معدن و حق الارض یا بهره مالکانه دریافتی برای جبران خسارت ناشی از استخراج مواد معدنی و در مقام احیاء و بازسازی محل عملیات معدنی، با توجه به اینکه دارنده پروانه بهره‌برداری باید درصدی از بهای ماده معدنی موضوع پروانه را به نرخ روز در سر معدن در چهارچوب بودجه مصوب با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب شورای عالی معادن به ‌عنوان حقوق دولتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت کند.

وی افزود: در اجرای تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون اصلاح قانون معادن دولت مکلف است پانزده درصد (۱۵%) از حقوق دولتی وصولی را به اعتبارات همان استان اضافه نماید، ‌به طوری که تمام اعتبار یاد شده جهت ایجاد زیرساخت و رفاه و توسعه شهرستان با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده، اختصاص یابد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه تاکید کرد: جزء ۵ بند الف از ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اختصاص تا یک درصد از درآمد فروش معادن و صنایع معدنی به اهالی ساکن در منطقه جهت جبران خسارت های ناشی از فعالیت معادن به آنها را ضروری دانسته است.

وی گفت: در راستای احیای حقوق عامه طی شرحی به اداره صمت مقرر شد عملکرد شش سال اخیر آن‌ اداره را در بازه دو هفته آینده جهت بهره برداری قضائی به دادستانی اعلام و ارسال کنند.

 

 

پنج بازارچه فروش محصولات زیست عفیفانه راه اندازی می شود/۲

پنج بازارچه فروش محصولات زیست عفیفانه راه اندازی می شود

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: پنج بازارچه فروش محصولات زیست عفیفانه جهت دسترسی سهل مردم به این کالاها در استان راه اندازی می شود.

سید علی زمزم اظهار کرد: بر اساس تفاهم و بررسی‌هایی که در سفر دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به خراسان جنوبی انجام شد، در پنج شهرستان خراسان جنوبی بازارچه ملزومات عفاف و حجاب راه اندازی می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این بازارچه‌ها با همکاری بنیاد علوی، فرمانداران و شهرداران راه اندازی می‌شود، بیان کرد: بازارچه‌های محصولات عفاف و حجاب و زیست عفیفانه در شهرهای بیرجند، فردوس، طبس، نهبندان و قاین برپا خواهد شد.

زمزم با تأکید بر اینکه امیدواریم با راه اندازی این بازارچه‌ها بخشی از نیاز مردم و بانوان خراسان جنوبی تأمین شود، بیان کرد: در بیرجند یک بازارچه در طبقه فوقانی مصلی فعالیت دارد ولی برای برپایی یک بازارچه دیگر هم اقدام خواهیم کرد.

وی درباره حمایتی های صورت گرفته برای راه اندازی این بازارچه‌ها، ادامه داد: در حوزه تأمین و تولید ملزومات زیست عفیفانه، جانمایی و تهیه مکان با همکاری شهرداری‌ها و اعطای تسهیلات حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی:
۱۵ برنامه محوری هفته بسیج دانش آموزی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

امانتی گفت: همزمان با هفته بسیج دانش آموزی ۱۵ عنوان برنامه محوری در قالب فرهنگی، علمی و ورزشی در مدارس و مناطق مختلف خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

حسین امانتی در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ اظهار کرد: در راستای گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی برنامه های مختلفی با محوریت جهاد تبیین، معرفی شهدا، نوجوان ایرانی و استکبارستیزی در خراسان جنوبی پیش بینی شده‌ است.

 

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی شعار هفته بسیج دانش آموزی امسال را «ایران قوی» عنوان کرد و ادامه داد: پویش ایران قوی با محتوای پرداخت به مفهوم وطن، ولایت، دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و شهدای دانش آموزی از جمله مهمترین برنامه های این هفته به شمار می رود.

 

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد دانش آموزان استان عضویت افتخاری بسیج را دارند، افزود: ۸۵ درصد مدارس خراسان جنوبی تحت پوشش قرار گرفتند.

 

امانتی با اشاره به اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری امریکا از رشد انقلابی دانش آموزان ما بیمناک است، بیان کرد: دانش آموزان استان با اجرای پویش «لبیک یا خامنه‌ای» باز هم با آرمان های انقلاب اسلامی، شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی، تجدید میثاق می کنند.

 

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با اشاره به فعال کردن ۲۵۰ گروه جهادی دانش آموزی در هفته بسیج دانش آموزی، ادامه داد: کمک به جمع آوری لوازم التحریر برای نیازمندان، بهسازی مدارس، توزیع ماسک و برگزاری کلاس های تقویت بنیه علمی از جمله اقدامات گروه های جهادی خواهد بود.

 

وی یادآور شد: در تابستان گذشته بهسازی و زیباسازی ۱۰۷ مدرسه توسط گروه های جهادی دانش آموزی انجام شد.

 

امانتی از اجرای پرده خوانی با محتوای انقلابی و برنامه روایتگری با حضور راویان در سراسر مدارس استان برای تبیین سیره شهدا و دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: یادواره شهدا در قالب طرح «هر مدرسه یک یادواره» همزمان با هفته بسیج دانش آموزی برگزار خواهد شد.

 

ویبا بیان اینکه این نسل متفاوت بوده و بنا به مطالبات خود نیازمند پاسخ‌های روشن است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما برگزاری نشست‌های صمیمی و گفت وگو محور با دانش آموزان است.

 

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح های تربیتی در مقاطع مختلف تحصیلی مدارس استان، عنوان کرد:  در قالب طرح آیه های تمدن تلاش کردیم دانش آموزان از مباحث علمی غافل نشوند و ۲ تیم خراسان جنوبی مقام کشوری لیگ علمی پایا را کسب کردند که در هفته بسیج دانش اموزی تجلیل می شوند.

 

وی به توزیع هفت هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر با اعتبار یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان در تابستان امسال بین دانش آموزان نیازمند استان اشاره کرد و ادامه داد: اکنون دانش آموزان نیاز به گفتگو و پاسخ به شبهات خود دارند لذا والدین در مرحله اول باید به آنان توجه کنند و در کارگاه انجمن اولیا و مربیان شرکت کرده و مربیان پرورشی را کمک کنند.

 

امانتی با اشاره به نواخته شدن زنگ استکبارستیزی همزمان با روز ۱۱ آبان در مدارس، گفت: در مجموع به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی ۱۵ عنوان برنامه محوری در قالب فرهنگی، علمی و ورزشی در مدارس و مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

 

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با اشاره به پیش بودن سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی افزود: مراسم یوم الله ۱۳ آبان حرکت بزرگ و افتخار آمیز ملت مسلمان ایران در پاسخ قاطع به یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی است.

 

 

 

مطالبه‌گری فعالان دانشجویی از مسوولان خراسان جنوبی/۷

مطالبه‌گری فعالان دانشجویی از مسوولان خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با حضور در ناحیه بسیج دانشجویی استان و نشست سه ساعته با نمایندگان تشکل‌ها و بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها، مطالبات و پیشنهادات آنان را شنید و برای رفع برخی مشکلات دانشجویی دستور داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا نشست هم‌اندیشی مسوولان و فرماندهان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی شنبه‌ شب با حضور استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ناحیه بسیج دانشجویی استان برگزار شد و در این نشست دانشجویان به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود پیرامون مسائل مختلف جامعه و دانشگاه پرداختند.

بنا بر اعلام مسوول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی اولین بار بود که استاندار خراسان جنوبی در ناحیه بسیج دانشجویی و بین تشکل‌ها حاضر شد.

دبیر خواهر قرارگاه شهید احمدی روشن در خراسان جنوبی در این نشست گفت: مأموریت این قرارگاه پیگیری و حل مسائل بومی استان و نقش آفرینی در مسائل ملی از طریق رویکرد مسئله محور و ریشه‌یابی است.

زینب سبزه‌کار با بیان اینکه در این قرارگاه دو اقدام انجام می‌دهیم، اظهار داشت: اول سواد اقتصادی هست که در این زمینه آگاهی‌های اقتصادی را بالا برده و شبهات اقتصادی را برطرف می‌کنیم.

وی ادامه داد: در واقع در این حوزه جهاد تبیین انجام می‌دهیم چون بیشتر مشکلات کشور حول محور اقتصاد بوده و دانشجو باید بداند کدام طرح اقتصادی دولت نیاز به همراهی یا اصلاح دارد.

دبیر خواهر قرارگاه شهید احمدی روشن، کنشگری را دومین اقدام این قرارگاه دانست و تصریح کرد: در استان مشکلات آزاردهنده در حوزه‌های‌ اقتصادی، فرهنگی، معیشت مردم و سایر موارد وجود دارد که ریشه‌یابی شده و نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.

مطالبه‌گری دانشجویان راهگشای بسیاری از دغدغه‌ها

وی با اشاره به برخی از مطالبات دانشجویان عنوان کرد: توجه به فضای سیاسی و اقتصادی و مطالبه‌گری دانشجویی می‌تواند راهگشای بسیاری از دغدغه‌های مسوولان باشد.

مطالبه‌گری دانشجویان بسیجی از استاندار خراسان جنوبی

سبزه‌کار افزود: از بستر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی که یکی از مطالبات جدی و بر زمین مانده مقام معظم رهبری است همچنین در تریبون آزاد و مناظرات در موضوعات مختلف می‌توان راهکارها و پیشنهادهای مختلفی را احصا کرد که این توقع وجود دارد مسوولان استان نه تنها مانع برگزاری این گونه مجالس نباشند بلکه خود در موضع مطالبه‌گر و همراه برای برگزاری اینگونه مراسم باشند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های مرزی و یکی از ۱۱ استان زیرمجموعه شورای توسعه اقتصادی و امنیت پایدار شرق و غرب است که باید از فرصت‌ها و امتیازات مصوب ذیل این شورا برای توسعه استان استفاده کرد که متاسفانه تاکنون مغفول مانده یا آنچنان که باید از ظرفیت‌های آن استفاده نشده است.

دبیر خواهر قرارگاه شهید احمدی روشن در استان گفت: توجه به امر سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه یکی از پایه‌های اساسی کاهش نرخ بیکاری، تورم و بهبود وضعیت معیشت مردم است.

وی ادامه داد: مدیران استان باید تا حد امکان فرآیندهای بروکراتیک را که مانع حضور سرمایه‌گذاران در استان می‌شود، رفع کنند همچنین اعطای امتیازات قانونی مغفول مانده، حمایت‌های استانداری و معرفی صحیح ظرفیت‌های استانی اعم از معادن مختلف و کشاورزی از مواردی است که مورد کم‌مهری و گاهی بی‌مهری مدیران استان قرار گرفته که لازم است هرچه سریعتر در راستای اصلاح آن گام برداشته شود.

سبزه‌کار اظهار داشت: هم‌مرز بودن با کشور افغانستان همچنین وجود پایانه‌های مرزی مختلف می‌تواند به عنوان مزیت این استان قلمداد شود.

وی تصریح کرد: استان خراسان جنوبی این ظرفیت را دارد که در مسیر ترانزیت شرق و غرب و همچنین بال شرقی کریدور شمال جنوب نقشی فعال داشته باشد.

دبیر خواهر قرارگاه شهید احمدی روشن گفت: پیگیری برای احداث راه‌آهن که تبدیل به آرزو و رویایی برای مردم استان شده یکی از الزامات تحقق این نقش است.

وی افزود: توجه به زنجیره ارزش و توسعه آن باید جزو برنامه‌های معاونت اقتصادی استانداری باشد، زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و معدنی و توجه به پرهیز از خام‌فروشی این محصولات می‌تواند منجر به اشتغال‌آفرینی، جذب سرمایه همچنین کاهش روند خروج سرمایه انسانی از استان شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی هم گفت: دانشجویان در این حوزه مسأله محوری را در دانشگاه تجربه می‌کنند لذا این هویت هرچه بیشتر جدی گرفته شود کمتر شاهد مواردی مانند مسایل امروز جامعه خواهیم بود.

لزوم تسهیلگری و ارتباط بیشتر با دانشجویان

بهدانی افزود: در استان شاهد گره‌گشایی ذهن‌های جوانان در دانشگاه‌ها بوده‌ایم و درخواست ما تسهیلگری و ارتباط بین شورای تبیین بسیج دانشجویی و مسوولان‌ است.

وی تاکید کرد: اتفاقات کف خیابان‌ها و دانشگاه‌ها ناشی از خلاء بزرگ مدیریت فرهنگی درون کشور است که نیاز به راه حل فوری و جهادی دارد.

مطالبه‌گری دانشجویان بسیجی از استاندار خراسان جنوبی

این فعال دانشجویی با بیان اینکه نیاز به تحول به معنای واقعی کلمه در نهادهای فرهنگی داریم اظهار داشت: دانشجویان برای تحول در دروس معارف و مابقی فعالیت‌ها در سطح دانشگاه راهکارهایی دارند که نیاز به توجه دارد.

نماینده خواهر جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) هم گفت: این جمعیت وظیفه دارد با جلب مشارکت دانشجویان، اساتید، فارغ التحصیلان و عموم مردم نسبت به فعالیت‌های میدانی و مستمر در محلات حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار اقدام کند.

فاطمه خسروی افزود: مشارکت فعال در رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی در راستای اهداف انقلاب اسلامی، ایجاد گروه‌های فعال، پویا و نقش‌آفرین در محلات حاشیه‌نشین در دانشگاه‌ها و از بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، گفتمان سازی فعالیت اجتماعی دانشجویان انقلابی در بین آحاد مردم و الگوسازی بومی فعالیت در محلات حاشیه‌نشین بین گروه‌های دانشجویی و مردمی از جمله این اقدامات است.

وی بیان کرد: فعالیت خلاقانه در عرصه اجتماعی از جمله الزامات نقش آفرینی تشکل‌های دانشجویی در شرایط امروز کشور است که تحقق این مهم تنها با ایجاد شبکه‌ای منسجم، پویا و خلاق از گروه‌ها و هسته‌های فعال صورت خواهد گرفت.

نماینده خواهر جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) تصریح کرد: رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی و محلات حاشیه نشین در شرایط کنونی کشور مساله‌ای است که جز با به کارگیری ظرفیت‌های مردمی و ایجاد تحرک در سازمان‌های متولی امکان فائق آمدن بر آن وجود نخواهد داشت.

جمعیت دانشجویی امام حسن نیازمند به حمایت مسئولان

وی عنوان کرد: جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) خراسان جنوبی از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در محلات کم‌برخوردار شهرستان بیرجند با بدنه تشکل از دانشجویان دانشگاه‌های استان آغاز کرده و برای فعالیت نیاز به مکان مناسب در محلات و حمایت مسوولان دارد.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند در ادامه نشست با استاندار گفت: ما هم با زبان و هم با جسم پشت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستیم و از هزینه کردن جان خود نمی‌ترسیم.

خرسند مقدم با بیان اینکه از اغتشاشگران نمی‌ترسیم بلکه رعایت حالشان را می‌کنیم افزود: توقع داریم دانشگاه یا نهادهای متولی جلسات بیشتری با دانشجویان و بسیجیان برگزار کنند و حرف ما را بشنوند.

وی یکی از مشکلات دانشجویان را سرویس‌های فرسوده و ناایمن دانست و گفت: سرویس‌های فرسوده در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد که در آینده نه چندان دور در صورت بی‌توجهی مشکل‌ساز خواهد شد.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند با اشاره به کیفیت پایین غذای سلف دانشگاه تاکید کرد: اعتراض دانشجویان در این زمینه زیاد اما پنهان است و باید قبل از ایجاد مشکل، چاره‌اندیشی شود.

مسئول هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به منویات امامین انقلاب مبنی بر لزوم فعالیت بین‌المللی در سطح دانشجویان جهان و همچنین ضرورت کار فرهنگی در سطح جامعه اسلامی، برای تحقق آرمان تمدن نوین اسلامی و همچنین ضرورت هم‌افزایی بین تشکل‌های انقلابی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، آمادگی خود را برای همکاری و هم‌افزایی با سازمان‌ها و نهادهای انقلابی با حفظ شان و منزلت دانشجویی بسیجی اعلام می‌کنیم.

 

یوسف ملائی افزود: هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی از یکسال قبل در استان تشکیل شده و علیرغم اهمیت زیاد آن اما در استان مغفول مانده است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و علمی اشاره می‌کنند که در بسیج دانشجویی و جامعه این نیرو را داریم.

ضرورت هم‌افزایی تشکل‌ها برای رفع مشکلات

مسئول هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بر لزوم هم‌افزایی تشکل‌ها تاکید کرد و گفت: یک دست صدا ندارد و باید همه تشکل‌ها با همدیگر همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم انقلاب ما به تمدن نوین اسلامی برسد باید از اکنون کارهای فرهنگی را آغاز کنیم تا در طول سال‌های آینده این مهم محقق شود.

در این نشست تعدادی از دانشجویان به بیان بخشی از مسائل و مشکلات مربوط به دانشگاه‌ها و جامعه از قبیل نبود فضای نشاط و امید، سرویس‌های فرسوده دانشجویی، مشکلات خوابگاهی و سایر موارد پرداختند و خواستار تقویت ارتباط بین مسوولان و دانشجویان دانشگاه‌ها شدند.

 

 

 

واگذاری ۱۱ کودک به صورت امین موقت/۲

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۱ کودک به صورت امین موقت به خانواده‌های بدون فرزند واگذار شده اند.

شرفی افزود: حکم قضایی امین موقت برابر قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب سال ۹۲ جهت سرپرستی از کودک نابالغ و یا بالغ غیر رشیدی که دارای پدر و جد پدری بوده، ولی به هر دلیلی نمی توانند به امور کودک خود رسیدگی کنند صادر می شود.

شرفی بیان کرد: در خصوص کودکانی که سرپرستی آن ها به موجب حکم مراجع قضایی به بهزیستی سپرده می شود و تا زمان دو سال از تاریخ سپردن کودک به سازمان، پدر، مادر و یا جد پدری برای سرپرستی مراجعه نکند می توان کودک را به متقاضیان به صورت فرزند خوانده واگذار کرد، اما قبل از اتمام دو سال می توان کودک را به صورت امین موقت به متقاضیان سپرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر خانواده اصلی کودک شناسایی شوند و صلاحیت لازم را بدست آورند و مورد تأیید دادگاه قرار بگیرند حکم صادرمی شود و کودک از خانواده جایگزین پس گرفته شده و به خانواده زیستی استرداد می شود.

 

 

 

 

به منظور پناه بردن در هنگام حوادث

نقاط امن در شهرها شناسایی می شوند/۳

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از شناسایی نقاط امن در شهرهای استان به منظور پناه بردن به آن ها در هنگام حوادث غیرمترقبه خبر داد.

 

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: باتوجه به اینکه ساخت و ساز در مسکن ملی بر اساس قواعد و شرایط پدافند غیر عامل پیش می‌رود قرار است در ۲۹ شهر استان خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته شوند.

او با اشاره به اینکه در شهرستان قاین مسکن ملی به صورت ۲ طبقه ساخته می‌شود افزود: در شهرستان بیرجند نیز به صورت بلوک‌های ۸ و ۱۰ واحدی با تراکم ۴ و ۵ سقف قرار است ساخته شود.

داعی اظهار کرد: امسال برنامه ریزی کرده ایم که در هر شهری یک نقطه امن شناسایی شود تا در زمان حوادث ناگوار از جمله زلزله و سیل مردم به این نقاط امن پناه ببرند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: برنامه ریزی شده است که بر اساس پدافند غیر عامل ساخت و ساز به صورتی باشد که جهت توسعه شهر‌ها را به سمت مناطقی ببریم که در مکان‌ها خطر ساز نباشد و ساخت و ساز در حریم رودخانه روی گسل و دشت‌های بحرانی صورت نگیرد.

 

 

 

بانوان خراسان جنوبی ۱۱ وقف به ثبت رساندند/۲

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ۲۹ وقف جدید از ابتدای سال تاکنون ۱۱ وقف از سوی بانوان ثبت شده است.   

حجت الاسلام بخشی پور بیان کرد: بیشترین ارزش این وقف‌ها مربوط به  یک باب منزل و مغازه به ارزش ۵ میلیارد تومان در بیرجند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: این موقوفات شامل ۲۶۴ متر مربع زمین، ۴ ساعت آب و اراضی، یک قطعه زمین ۵۰۰ متری، سود سهام عدالت و ۲۲ فنجان آب و اراضی از قنات اصلی میراباد، شش دانگ یک باب منزل مسکونی ۱۰۰ متر، شش دانگ یک منزل مسکونی ۲۵۴ متر، یک ساعت آب چاه اتحاد خانکوک، شش دانگ یک باب منزل مسکونی ۶۵ متر، شش دانگ یک باب منزل مسکونی ۳۰۰ متر است که  بین زنان و همسران آن‌ها مشترک است.

او با اشاره به اینکه این وقف‌ها در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، سربیشه، طبس، فردوس و قائنات ثبت شده است گفت: احداث مسجد و حسینیه، عزاداری امام حسین (ع)، جشن برای  ولادت حضرت ولیعصر و  غدیر، صرف و خرج امورات فرهنگی عمران و مدیریتی مسجد مصلی و اطعام، امورات فرهنگی مسجد النور، احداث مسجد علی ابن ابیطالب روستای باغستان زهان، امورات عام المنفعه روستای میرآباد و عواید سهام عدالت برای صرف حسینیه روستای میرآباد، عزاداری ائمه اطهار و مراسمات فرهنگی، اقامه عزاداری اول محرم و پنج شب آخر صفر، هزینه‌های روزانه مسجد حجت بن الحسن، توسعه مسجد جامع روستای نوغاب پسکوه و توسعه مهدیه به روستای نوغاب پسکوه از جمله نیات این  واقفان است.

او افزود: ارزش این وقف‌ها ۷ میلیارد تومان است.

 

 

از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی

باید ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین شود/۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: مکلفیم در بودجه امسال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی تأمین اعتبار کنیم.

 

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در کارگروه استانی مولدسازی گفت: یکی از منابع درآمدی دولت در بودجه سنواتی، تأمین منابع دولت، طرح های عمرانی و بخش مهمی از طرح های جاری دستگاه‌های اجرایی از محل فروش املاک مازاد است.

او افزود: کمسیون مولد سازی اموال و املاک دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها وقتی به تشخیص برسند که املاک در اختیار دستگاه‌ها مازاد هستند بنا بر قانون این املاک باید به فروش برسند و منابع حاصل از این درآمد صرف اجرای طرح های عمرانی، جاری و هزینه‌های زیرساختی دستگاه‌های اجرایی شود.

عباس زاده بیان کرد: در بودجه امسال تکلیف داریم که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی تأمین اعتبار کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: مقرر شده دستگاه‌های اجرایی دارای املاک مازاد مشخص شوند و این املاک با ارزش افزوده‌ای که از طریق کمیسیون ماده ۵ به موجب قانون بر روی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی قابل انجام است در قالب تشریفات قانونی به فروش برسند.

او تصریح کرد: ۶۵ ملک در استان شناسایی اولیه شدند و مجوز اولیه آن صادر و با صدور مجوز نهایی کمسیون این املاک در سامانه فروش املاک به فروش می‌رسند.

عباس زاده اظهار کرد: در گام نهایی املاک از نظر مسائلی نظیر تصرفی، حقوقی و واگذاری در سنوات گذشته پایش می‌شوند؛ اکنون در حال پایش نهایی املاک قابل واگذاری در سال ۱۴۰۱ هستیم که مقرر شده تا ۲ هفته آینده لیست نهایی آن از طریق اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مشخص و اعلام شود.

 

 

 

باران در راه خراسان جنوبی/۲

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از اواخر وقت دوشنبه تا سه شنبه بارش پراکنده باران به ویژه در شمال استان پیش بینی می‌شود.

 

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه ها‌ی پیش یابی تا اواخر هفته و تحت تأثیر توده هوای ناپایدار افزایش متناوب ابر را در منطقه خواهیم داشت.

او افزود: همچنین به تدریج گاهی سرعت وزش باد در برخی نقاط انتظار می‌رود.

لطفی بیان کرد: در صورت تثبیت نقشه‌ها مجدد از چهارشنبه تا جمعه بارش در غالب نقاط استان پیش بینی می‌شود.

 

 

 

 

بازی دو سرباخت باطلی پروازها در خراسان جنوبی؛

پرواز روی باند کنسلی!/ توسعه اقتصادی در گرو حل گره‌های پروازی است

در حالی بیماران و سرمایه گذاران خراسان جنوبی در صف انتظار برای سفر با هواپیما برای درمان هستند که در واقع لزوم توجه به وضعیت پروازها نیاز ضروری مردم استان است.

به گزارش خبرنگار خاورستان،خراسان جنوبی استانی است با ظرفیت های بسیار برای گردشگری، سرمایه گذاری و بهره گیری از منابع معدنی و طبیعی مختلفی که این جاذبه های بی نظیر همواره سبب شده است تا گردشگران و سرمایه گذاران این استان را برای مقصد خود انتخاب کنند.

وجود زیرساخت های حمل و نقل یکی از عوامل مهم حضور گردشگران و البته سرمایه گذاران به استان خراسان جنوبی است که البته این زیرساخت ها علی رغم تلاش های مسئولان آن طور که باید رشد نکرده است.

حمل و نقل هوایی یکی از مهم‌ترین امکانات در هر استان است این در حالی است که به دلیل موقعیت سیاسی و استراتژیک بیرجند، سومین فرودگاه کشور در سال ۱۳۱۲ پس از قلعه مرغی و فرودگاه بوشهر در بیرجند ساخته شد و حال مدتی است این فرودگاه با قدمت طولانی روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.

مدتی است پروازهای استان خراسان جنوبی تنها روی باند لغو فرود می‌آیند و سبب نارضایتی مردم شده‌اند، هر چند حکایت کنسلی پروازها داستان امروز و دیروز نیست چرا که هر زمان که کمبود ناوگان حمل و نقل هوایی باشد پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه کاهش می‌یابد.

بارها شاهد قصه تلخ لغو پروازهای منتهی به این فرودگاه یکی پس از دیگری هستیم و هر روز یک پرواز به بهانه کمبود ناوگان و چک لغو می‌شوند. این در حالی است که در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بودیم و در حوزه‌های زیر ساختی از جمله ترمینال فرودگاه پیشرفت‌های خوبی شده است اما موضوعی که مشکل‌ساز شده  سریال تلخ لغو پروازها است و این کنسلی‌ها برای بیماران، دانشجویان، کارمندان و بقیه شهروندان مشکل ساز شده است.

محمد فلاحی یکی از جانبازان استان خراسان جنوبی است که سالی چند بار برای درمان به تهران سفر می کند و از لغو پروازهای بیرجند گلایه دارد و می گوید: من برای گرفتن نوبت از دکتر باید ابتدا بلیط خریداری کنم که البته با این حال نیز مطمئن نیستم بتوانم به موقع به نوبت دکتر برسم.

مسئولان با برنامه ریزی دقیق پروازی به داد بیماران برسند

وی از مسئولان خواست تا با برنامه ریزی دقیق برای برنامه پرواز فرودگاه بیرجند، به فکری بیمارانی باشند که علی رغم مشکلاتی که وجود دارد توان سفر با اتوبوس  خودرو را دارند و تنها هواپیما است که می تواند راهگشا باشد.

این شهروند بیرجندی گفت: علی رغم اینکه فرودگاه بیرجند برای انجام پروازهای اورژانس هوایی مناسب است و تمام آمبولانس هوایی کشور و آمبولانس های غیر ایرانی قادر به نشست و برخاست در این فرودگاه هستند اما به قدری پروازها نامنظم است که یک بیمار را نمی تواند به مقصد برساند.

قاسمی یکی ازسرمایه گذاران خراسان جنوبی است که بیرجند را مقصد مناسبی برای سرمایه گذاری وتجارت می داند و می گوید: میوه های بی نظیر خراسان جنوبی از جمله زعفران، زرشک و عناب این استان را منحصر به فرد کرده است و بارها سرمایه گذاران شهرهای مختلف این استان را مقصد مناسبی دانسته اند.

زیرساخت حمل و نقل در خراسان‌جنوبی لنگ می‌زند

وی که تاکنون در حوزه های مختلف خصوصا صادرات محصولات زرشک و زعفران استان به کشورهای دیگر و البته استان های شمالی و مرکزی کشور فعالیت کرده است می گوید: متاسفانه خراسان جنوبی از نظر زیرساخت های حمل و نقل لنگ می زند.

این سرمایه گذار بیرجندی تشریح کرد: من سرمایه گذاران مختلفی برای محصول عناب این داروی بی نظیر سرماخوردگی را در فصلی که اکنون آنفلوآنزا زیاد است از استان های دیگر به این استان جلب کرده ام اما همه تا برنامه لغو پروازهای استان را می بینند از سرمایه گذاری صرف نظر می کنند.

سرخوردگی سرمایه گذاران با برنامه نامنظم پروازی

قاسمی بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت های حمل و نقل از جمله پروازها یکی از هنرهای مسئولان است که گاهی با بی توجهی مسئولان در این زمینه مواجه می شویم از این رو من به عنوان سرمایه گذار که می خواهم با سایر استانها تجارت داشته باشم نمی توانم کارم را توسعه بدهم و سرخورده می شوم.

وی یادآورشد: یکی از ضروری ترین اقدامات برای خراسان جنوبی برنامه ریزی منظم برای پروازهای استان است و با قطع یقین می گویم این استان هم ظرفیت برنامه ریزی منظم پروازی را دارد و هم با توجه به این مهم تحولی از نظر سرمایه گذاری در منطقه ویژه در مرزهای استان برای تجارت و در فروش محصولات استان به سایر نقاط کشور و دنیا صورت خواهد گرفت.

کمبود زیرساخت های خراسان‌جنوبی به برنامه میدون کشیده شد

اهمیت خراسان جنوبی با جاذبه های گردشگری، منابع بی نظیر و محصولات استراتژیک گیاهی و دارویی سبب شد تا علیرضا یونچی داور برنامه میدون شبکه سه چند در برنامه دوم آبان ماه در حالی که یک کارآفرین از شهر بیرجند در این برنامه شرکت کرده بود و خراسان جنوبی را یک استان محروم معرفی کرد خراسان جنوبی را یک استان با جاذبه های بی نظیر در حوزه معدن، صنعت، گردشگری و محصولات بی نظیر کشاورزی معرفی کرد و گفت: این استان جای بی نظیری برای حضور گردشگران است و از همه مردم کشور خواست تا در خراسان جنوبی حضور پیدا کنند و بتوانند از منابع بی نظیر این استان در حوزه های مختلف بهره مند شوند اما در این برنامه به کمبود زیرساخت های استان اشاره شد.

همه این عوامل و آوازه دار بودن خراسان جنوبی در کشور و تعریف از این استان در برنامه پرمخاطب میدون خیلی حائز اهمیت است اگر مسئولان خراسان جنوبی به همان اندازه که استان پرجاذبه برای همه کشور است زیرساخت های حمل و نقل از جمله پروازهای استان نیز پرجاذبه باشد.

عدم حضور داور عصر جدید به دلیل لغو پروازها

بی اهمیتی به پروازهای استان به قدری پررنگ شده است که ماه گذشته برنامه ریزی های بسیاری از سوی استان برای حضور آقای مجید اسماعیلی داور برنامه عصر جدید صورت گرفت اما باز هم باطل شدن پرواز، نگذاشت تا این استاد سواد رسانه در استان حضور یابد و این ها همه، افرادی که تمایل به این استان دارند را نسبت به خراسان جنوبی بی میل و بی انگیزه می کند.

لزوم توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در خراسان‌جنوبی

احمد کاشانی مدیرانجمن گردشگری پایدار خراسان‌جنوبی و مدیرعامل آژانس مسافرتی آسیا پرواز مشرق زمین در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد:

این فعال حوزه گردشگری ضمن تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت حمل و نقل در خراسان جنوبی از قبیل پروازهای منظم، گفت: سرمایه‌گذاران زمانی که می‌بینند به محل سرمایه گذاری می‌توانند راحت رفت و آمد کنند با آرامش بیشتری برای سرمایه گذاری وارد استان می شوند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر آمد و شد به خراسان‌جنوبی خیلی مشکل است، افزود: خراسان‌جنوبی هزاران کیلومتر با پایتخت فاصله دارد و وضعیت راه های خراسان جنوبی مناسب نیستند و در در ریل راه آهن طبس نیز واگن مناسبی تردد نمی‌کند و برخی مردم به ضرورت راه آهن را انتخاب می‌کنند.

این فعال حوزه گردشگری یادآورشد: در برنامه تابستانه فرودگاه‌های خراسان جنوبی (از فروردین تا ابتدای آبان ۱۴۰۱) هفته ای ۱۰ پرواز رفت وبرگشت مسیر تهران-بیرجند-تهران، یک پرواز رفت و برگشت بیرجند -مشهد-بیرجند و دو پرواز رفت و برگشت تهران- طبس-تهران توسط سه شرکت هواپیمایی در فرودگاه بیرجند و طبس انجام شده است و هم اکنون منتظر اعلام برنامه جدید پروازها تا پایان سال هستیم.

تعداد صندلی‌های پرواز از مسافران کمتر است

کاشانی بیان کرد: اگر سری به وب سایت‌های اینترنتی خرید و فروش بلیط بزنیم تا ۱۰ روز آینده امکانی برای خرید بلیط تهران بیرجند وجود ندارد و این نشان دهنده این است که تعداد صندلی‌های ناوگان پروازی خراسان‌جنوبی از تعداد تقاضای مسافران کمتر است.

لزوم برقراری پروازهای منظم برای فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی

وی ضمن تاکید بر لزوم برقراری پروازهای منظم برای فرودگاه های خراسان جنوبی، گفت: حضور سرمایه گذاران به استان، سفر مدیران به پایتخت کشور، نیاز پزشکی، درمانی، تحصیلی و کاری مردم استان می طلبد تا در حوزه پروازها در خراسان جنوبی فکری اساسی صورت بگیرد تا جوابگوی تقاضای مردم برای سفر با هواپیما باشیم. این روزها پرواز برای مردم استان تبدیل به یک نیاز ضروری شده و افزایش و برقراری پروازهای منظم می‌تواند بخشی از رضایتمندی مردم شریف و نجیب خراسان جنوبی را تامین کند.

این فعال حوزه گردشگری که پرواز را انتخاب اصلی مردم استان برای رفع نیازهای خود در پایتخت می داند، می گوید: طبق ظرفیت سنجی که صورت گرفته است روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ صندلی تقاضا برای هر سمت از مسیر رفت و برگشت بیرجند تهران و روز درمیان ۱۰۰ تا ۱۵۰ متقاضی برای هر سمت از مسیر رفت و برگشت بیرجند مشهد وجود دارد که نشان دهنده این است که تعداد صندلی های ناوگان پروازی از درخواست‌ها کمتر است.

کاشانی ادامه داد: در لیست انتظار پروازهای استان نام مسئولان نیز دیده می شود و زمانی که جلسه ای برای مقامات ارشد استان در تهران  دیده شده این را می طلبد تا مدیر ظرف یک یا دو روز برنامه ریزی کند و خود را به پایتخت برساند.

وی اضافه کرد: کار برای بیمارانی که از پزشکان تهران و مشهد نوبت گرفته اند سخت می‌شود و در این خصوص روزانه ده ها مراجعه کننده داریم که وقت پزشکی دارند و نمی‌توانند به موقع به پزشک مراجعه کنند.

وی گفت: یکی از شرکت‌های هواپیمایی از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ کلیه پروازهای خود به مقصد فرودگاه بیرجند را لغو کرد.  بازه زمانی که اوج سفرهای نوروزی در کشور بود و شاهد رونق سفر و گردشگری پس از محدودیت های کرونا در کشور بودیم ، متاسفانه لغو پروازهای نوروزی این شرکت، صدمه ای جبران ناپذیر به اقتصاد گردشگری استان در نوروز ۱۴۰۱ وارد کرد.

این فعال حوزه گردشگری به لغو شدن پروازهای مقصد بیرجند  در دیگر ایام تعطیلات رسمی تقویم از ابتدای سال تا کنون توسط همین شرکت هواپیمایی خبرداد و گفت: از مدیران استان و نمایندگان محترم مردم استان در مجلس، می‌خواهم دلیل لغو این پروازها را آن هم در تعطیلات به صورت دقیق بررسی کنند و به اعلام دلایل واهی توسط شرکت لغو کننده پرواز بسنده نکنند.
کاشانی ضمن تاکید بر این‌که ما باید تعداد شرکت‌های هواپیمایی فعال در استان را افزایش بدهیم، گفت: خراسان جنوبی مقصد بسیار پر سفری است چرا که شرکت های هواپیمایی در حال حاضرهیچ صندلی خالی در این مسیر ندارند و بسیاری افراد نیز در لیست انتظار پرواز قرار دارند.

نارضایتی عمومی برای یکسان نبودن نرخ بلیت پروازها

وی یکسان نبودن نرخ بلیت پروازهای بیرجند را از دیگر آسیب هایی دانست که مردم با آن روبرو هستند که موجب نارضایتی عمومی شده است، افزود: دو ایرلاین بلیت مسیر بیرجند به تهران را با نرخ ۹۳۰ هزار تومان میفروشد ، ایرلاینی دیگر همین بلیت در همین مسیر را با نرخ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان  میفروشد.  این سوال مطرح است که چرا دولت و سازمان تعزیرات حکومتی در استان به نرخ بلیط‌های پرواز که یک کالای خدماتی است وارد نمی‌شوند ، دلیل ۴۰۰ هزار تومان اختلاف نرخ در مسیر مشابه چیست؟

این فعال حوزه گردشگری یکی از راه های پاسخ گویی به تقاضای بالای مردم درپرواز را گفتگو و مذاکره با ایرلاین های بزرگ و مطرح را دانست و گفت: در همین شرایط تحریم باید با شرکت هایی نظیر ماهان و ایران ایرتور مذاکره کنیم که دارای ناوگان منظم و آماده ای هستند، چرا تاکنون مدیرعامل شرکت های بزرگ هواپیمایی چون ایران ایرتو و ماهان به استان دعوت نشده اند؟  چرا تا کنون مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) به استان دعوت نشده تا با ظرفیت‌های متنوع  اقتصادی و سرمایه گذاری استان و ظرفیت های دانشگاهی آن آشنا شود ؟

کاشانی افزود: ایرلاین سپهران با داشتن هفت هواپیمای بوئینگ ، متعلق به آقای درویشی از هم استانی های ما است ، آیا تاکنون باب مذاکره جدی با ایشان باز شده است؟

وی اظهارکرد: برخی از مدیران دولتی و فعالین حوزه گردشگری تنها راه حل برون رفت از مشکلات پروازی خراسان‌جنوبی را تاسیس یک شرکت هواپیمایی بومی می دانند اما این سوال مطرح است که دیگر استان‌های کشور که مشکل پروازی ندارند همگی ایرلان بومی دارند؟ به سر دیگر ایرلاین های بومی کشور از قبیل «اترک» و «تفتان ایر» چه آمده است؟

همین الان فرودگاه زاهدان چند پرواز به تهران دارد و تفتان ایر چقدر از این پروازها سهم دارد؟

تاسیس ایرلاین بومی وابسته به سرمایه گذاری بخش خصوصی
کاشانی تاسیس ایرلاین بومی با در نظرگرفتن همه مزیت های ایرلاین برای استان را در صورتی مناسب دانست که سرمایه گذار بتواند سرمایه این شرکت را تامین کند و وابسته به تسهیلات ارزان قیمت دولتی نباشد که در این صورت می تواندسود ده باشد.

وی بررسی تجارب ایرلاین های بومی در سایر استانهای کشور را یک ضرورت برای تاسیس ایرلاین بومی برای خراسان جنوبی بیان کرد و یادآورشد: همچنین این راه حل دیربازده و سرمایه بر است.

مدیرعامل آژانس مسافرتی آسیا پرواز مشرق زمین مطرح کرد: مدیران استان و مجموعه‌های دولت برنامه پروازهای فرودگاه بیرجند در ۳ سال گذشته را بررسی کنند ، روند کاهشی مشهود است ، افزایش پروازها نیاز به چانه زنی و مذاکره با شرکت های هواپیمایی بزرگ و مطرح کشور دارد.

این فعال حوزه گردشگری با تاکید بر این‌که نباید زمان و سرمایه‌های خراسان جنوبی را از دست بدهیم، گفت: رایزنی نمایندگان مجلس بسیارموثر است چرا که در یک برهه ای پرواز مسیر بیرجند مشهد حذف شد که با نطق آتشین نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی این پرواز مجدد برقرار شد.

رایزنی های استاندار در راستای افزایش پروازها جواب می‌دهد

کاشانی ضمن تاکید بر اینکه قطعا رایزنی های استاندار در راستای افزایش پروازها جواب می‌دهد، افزود: آقای قناعت بسیار اهتمام دارند و برایشان مهم است در حوزه پروازها در فرودگاه‌های استان اتفاقات خوبی رخ دهد و دچار تشریفات نبوده و نگاه جهادی دارند از این رو تلاش‌های ایشان قابل تقدیر است.

وی وجود استاندار جهادی در کنار همدلی مسئولان را از نقاط قوت استان در راستای رسیدن به مسیر اقتصادی صحیح در استان بیان کرد و یادآورشد: اگر مشاوره‌ها در حوزه کاری استاندار محترم و معاونین ایشان رنگ بوی صحیحی بگیرد با اهتمام نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی مشکلات و چالش ها حل خواهد شد.

وی گفت: با وجود دولت آیت الله رئیسی، نمایندگان و مسئولان دلسوز مطمئن هستیم مسیر توسعه استان باز خواهد شد و در حوزه پروازها نیز به اقدامات شفاف و راهگشا خواهیم رسید.

محدودیت تعداد پروازها در کشور

علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: تعداد پروازهای کشور با توجه به تعداد ناوگان‌های هواپیمایی محدود است و اگرهواپیمایی دچار نقص فنی شد به سرعت نمی توان هواپیمایی جایگزین کرد.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر شرایط محدودیت چنانچه هوایپمایی زمین گیر شد با توجه به اولویت خطوط هوایپمایی نسبت به حذف پروازها اقدام می کنند و این شامل خراسان‌جنوبی نیز می شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌جنوبی افزود: سه ماه پیش با رایزنی هایی که با شرکت هواپیمایی آتا صورت گرفت، چند پرواز از این شرکت هواپیمایی به لیست پروازهای استان اضافه شد اما دو هواپیما از این شرکت هواپیمایی خراب و زمین گیر شدند و توافق ما با این شرکت هواپیمایی به هم خورد چراکه درست شدن هوایپماهای این شرکت و برگشت به چرخه پرواز ممکن است یک سال زمان ببرد.

حذف پرواز به دلیل فرسودگی ناوگان هوایی

عباس زاده یادآورشد: هرچه در تامین ناوگان هوایی جلوتر می‌رویم چون نمی توانیم نوسازی کنیم وقتی ناوگان فرسوده می شود نسبت به حذف خطوط هوایی اقدام می شود.

وی بازار عرضه و تقاضای پرواز را یکی دیگر از عوامل رونق پروازها بیان کرد و افزود: چانه زنی در این خصوص به اندازه کافی صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: شرکت هواپیمایی با محدودیت پروازی زمانی که پرواز تهران به شهر دیگری با ۱۰۰ درصد ظرفیت تکمیل شود و بیرجند با ۶۰ درصد ظرفیت پرواز کند قطعا پرواز شهرهای دیگر در اولویت شرکت هواپیمایی قرار می گیرد.

عباس زاده بالابودن ظریب اشغال صندلی را یکی از دلایل ترغیب شرکت های هوایپمایی برای افزایش پرواز بیان کرد و یادآورشد: باید ظریب اشغال صندلی بالا باشد تا برقراری پرواز برای شرکت های هواپیمایی میسر شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی شرکت های هواپیمایی نظیر هما که دولتی است وظیفه دارد جاهایی که صرفه اقتصادی ندارد یک خدماتی را دولت بدهد تا پرواز برای عده ای که نیاز ضروری از قبیل درمانی، اقتصادی و آموزشی به پرواز دارند برقرار شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید حداقل های پرواز را با توجه به محدودیت پروازها در استان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: وظیفه داریم پیگیری کنیم تا حداقل های پرواز از دست ما نرود و این حداقل ها در بیرجند دارد انجام می شود.

عباس زاده افزود: به جز پنج شنبه ها سایر روزهای هفته پرواز از بیرجند به مقصد تهران صورت می گیرد و این سطح از پروازها برای تامین نیازهای ضروری کشور با توجه به کمبود ناوگان هوایی در کشور خوب است.

باید با چنگ و دندان شرایط پروازی استان را حفظ کنیم

وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد ما باید با چنگ و دندان این خدمات را حفظ کنیم.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌جنوبی از یک کار فوق العاده در عرصه هوایی استان خبرداد و گفت: با این اقدام که به زودی اعلام می شود مشکلات لغو پروازها تاحد زیادی مرتفع می شود

عباس زاده با بیان اینکه آقای استاندارو من هر هفته پرواز انجام می دهیم، گفت: لغو پروازها را در استان می بینم و داریم کنترل می کنیم.

وی ادامه داد: بیشتر لغو پروازها به خاطر شرایط جوی بوده است و زمانی که ما به عنوان شرایط جوی لغو می کنیم نشان دهنده این است که پرواز برای استان بوده است و بلیط خریداری شده و همه چی آماده پرواز است به دلیل شرایط جوی و برای حفظ جان مسافر انجام نمی شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌جنوبی دلایل لغو برخی از پروازها را به دلیل شرایط فنی دانست و افزود: خیلی از پروازها واقعا اقتصادی نیست پرواز کامل پر نمی‌شود و پرواز ماهان ۲۰ صندلی خالی دارد و این برای شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه نیست.

عباس زاده اضافه کرد: گاهی سرمایه گذارانی پروازها را چارتر می کنند چارتر ریسک دارد اما مجموع عوامل پروازی در روند انجام پرواز تاثیر گذار است.

وی بیان کرد: با رایزنی‌هایی که با شرکت آتا صورت گرفت یک هواپیمای ام دی ۱۶۰ نفره برای خراسان جنوبی برقرار شد همه نگران شدیم که تقاضا برای پرواز کم باشد و خوشبختانه این پرواز چارتر شد و برای روز دوشنبه جواب می داد اما به دلیل زمین گیر شدن هواپیماهای این شرکت هواپیمایی پروازهای این شرکت برای خراسان جنوبی لغو شد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: مجموعه عوامل شرکت هواپیمایی را متعاقد می کند یک پروازی را برای استانی برقرار کند.

عباس زاده ضمن انتقاد به سیاه نما نشان دادن وضعیت پروازها، گفت: آن شرکتی که خدمات ارائه می دهد بخاطر شرایط جوی و مسائل فنی پرواز را لغو می‌کند همه اعتراض می کنند که با این شرایط شرکت هواپیمایی بین خط بیرجند و تهران و یک شهر دیگری قطعا شهر دوم را انتخاب می کند چراکه شرکت هواپیمایی اختیار دارد.

وی تاکید کرد: من به عنوان کسی که مسئولیت دارم و شرایط را در مجموع می بینم از همه شرکت هایی که دارند خدمات مسافربری ما را در فرودگاه بیرجند ایران ایر، پارس ایر، هواپیمایی جمهوری اسلامی و ماهان ارائه می دهند تشکر می کنم و زحمات آنها را قدر می دانیم که خط را کنترل می کنند و خدمات پروازی ارائه می کنند.

پرواز بیرجند تهران در اولویت استان

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان این‌که اولویت یک پروازهای بیرجند، پرواز بیرجند تهران است، گفت: مشهد اولین شهر مقصد جدی است که این با حمل و نقل زمینی قابل انجام است از طرفی از طبس تا مشهد قطار وجود دارد اما فاصله طولانی تهران سبب شده است تا ترغیب برای پروازها زیاد باشد.

عباس زاده با بیان اینکه پرواز بیرجند به تهران همه روزهای هفته بجز پنج شنبه انجام می‌شود، افزود: در همه فرودگاه های کشور ممکن است به دلایل فنی، جوی و چک فنی که شرکت هواپیمایی دارند پروازها لغو شود و این شیب لغو پروازها در همه جا وجود دارد.

وی با بیان اینکه در فرودگاه مشهد تقاضا برای پرواز ۱۰۰ پرواز است که از این تعداد ۴ پرواز لغو می شود اما در بیرجند هفته ای دو پرواز لغو می‌شود، گفت: نسبت لغو پروازها در کل کشور بخاطر محدودیت‌ها و مشکلات صنعت هوایی تقریبا یکسان است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌جنوبی از اتفاق خوبی در صنعت هوایی کشور خبرداد و گفت: امیدواریم کارهایی که دارد انجام می شود و به نهایت خود رسیده است برای همیشه مشکل پروازی را حل می‌کند.

عباس زاده اظهارکرد: همه افرادی که در کارهای اقتصادی و نیازهای مندی اساسی استان حضور دارند و شخص استاندار و سرمایه گذاران باید فکری برای پروازها داشته باشند چراکه این مهم جزو اولویت زیرساختی در راستای رفع مشکلات استان است.

وی به انجام دو طرح خدمات برای مردم اشاره کرد و گفت: باید سطح خدمات هواپیمایی را در همین سطح که وجود دارد نگه داریم چراکه هر چقدر که جلوتر می رویم هواپیماهای ما فرسوده تر و زمین گیرتر می شود و با مشکلات بیشتری روبرو می شویم.

باید سطح خدمات پایداری در صنعت هوایی رقم بزنیم

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌جنوبی افزود: هم چنین باید سطح خدمات پایداری را در صنعت هوایی کشور برای استان رقم بزنیم که این باید زمینه ای برای امیدواری و سرمایه گذاری در مسیرهای توسعه شود که کارهای زیادی در این زمینه طی چند ماه اخیر انجام شده است.

عباس زاده با تصریح اینکه اگر رایزنی فشرده و سخت کاری نبود وضعیت خیلی بد می شد، افزود: علت لغو یا مسئله فنی، جوی و به روز کردن سیستم های هواپیمایی است.

وی ادامه داد: در شرایط اربعین وضعیت فرق می کند ما یک زمانی هجوم درخواست تقاضا داریم و همه پروازها در کشور کم می شود و به سمت عراق سوق داده می شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در ایام عید یک مقصد عمده مردم خراسان جنوبی سفر به مشهد، شمال، اصفهان و شیراز است و قطعا پروازهای تهران در این بازه زمانی جواب نمی دهد از این رو شرکت هواپیمایی حق دارد پرواز استان را در این ایام باطل کند.

سطح پروازها در حد الزام است/ با ایده آل فاصله داریم

عباس زاده با بیان اینکه سطح پروازهای استان در حد الزام  و ضروری است، گفت: انجام پرواز هر روز بجز پنج شنبه ها نشان دهنده این است که با این وضعیت صنعت هوایی کشور خوب توانسته ایم پرواز برای استان داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به فاصله زیاد بیرجند تا تهران و نیاز مردم برای سفر باید سعی کنیم این میزان پرواز که در حدود ضرور نیازهای پروازی استان را تامین می کند نگه داریم در ضمن کارهای بسیار خوبی نیز در دست انجام است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌جنوبی اظهارکرد: ما اکنون از طبس هفته ای دو پروازبه سمت تهران داریم و پنج پرواز از بیرجند به تهران داریم و همه پروازهای مشهد پر است.

عباس زاده خاطرنشان کرد: گاهی وقتها پرواز بیرجند لغو می شود مدیرن با پرواز زاهدان و یا مشهد برمی گردند و به بیرجند می آیند؛ گاهی شرایط حاد شود فرودگاه مشهد و زاهدان معین ما می شوند.

وی یادآورشد: خیلی از سرمایه گذاران خراسان جنوبی از پرواز طبس و مشهد استفاده می کنند؛ اگربخواهیم زنجیره خدمات هوایی را مدیریت کنیم این زنجیره همدیگر را تکمیل می کنیم.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه من وظیفه دارم طوری خدمات را ارائه کنم وقتی مردم به ضروری ترین شرایط رسیدند ما حداقل خدمات را ارائه کنیم، افزود: هم چنین ما اگر روزی دو پرواز به بیرجند تهران بیرجند و در طول هفته سه پرواز به مشهد داشته باشیم این سطح ایده آل پروازهای ما است اما اکنون با ین سطح فاصله داریم و با امکانات موجود نمی توان به این ایده آل رسید.

عباس زاده ضمن تاکید بر اینکه باید سطح ضروری ارائه خدمات هوایی را حفظ کنیم، افزود: ما در تامین سطح یک ضروری ترین نیازهای مردم را حل کردیم بین ایده آل و ایده ال هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد در کوتاه مدت برنامه خوبی در حوزه پروازهای استان به نتیجه برسد و یادآورشد: به امید خدا تلاش های هشت ماهه در زمینه افزایش پروازها جواب بدهد و اعلام عمومی کنیم سطح موجود پروازها را به سطح مطلوب رسانده ایم تا به ارائه خدمات پایداری در پرواز برسیم.

وی با بیان اینکه اصل گرفتن ارتباط گیری لازم و ضروری است، گفت: ارتباطات خوب است اما تمام کننده نیست ملاحظات فنی و توجیه اقتصادی کار مهم است تا یک شرکت هواپیمایی مجاب شود یک خط پروازی را برای استان بگذارد.

طبق این گزارش لازم است مدیران استان و مجموعه‌های دولت برنامه پروازهای فرودگاه بیرجند در ۳ سال گذشته را بررسی کنند، سومین شهر دارای فرودگاه اکنون روند کاهشی پروازها را دارد و این نشان دهنده این است که افزایش پروازها نیاز به چانه زنی و مذاکره با شرکت های هواپیمایی بزرگ و مطرح کشور دارد و مردم منتظرند تا اقدامات خوب مسئولتن در راستای افزایش پروازها را هرچه سریعتر مشاهده کنند.

 

 

 

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد

صبر دانشجویان بسیجی در مقابل جریان فتنه/۳

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: بر اساس مصلحت هایی که هست در این ایامی که فتنه در بسیاری از دانشگاه ها جولان می دهد خیلی مراجعاتی داریم که خواهان اقدام انقلابی هستند ولی به دلیل مصلحت و پرهیز از درگیری، آنان را به صبر دعوت می کنیم.

صبر دانشجویان بسیجی در مقابل جریان فتنه/فریب‌خوردگان به دامن انقلاب اسلامی برگردند

سردار محمدرضا مهدوی در نشست هم اندیشی مسئولین و فرماندهان بسیج دانشجویی استان اظهار کرد: این روزها شرایط سختی است که در بسیج دانشجویی نیز با آن مواجه هستیم و استخوان در گلو با ناراحتی از وضعیت موجود بسیاری از مسائل را تحمل می کنند و در مظلومیت به سر می برند.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: جریان فتنه امروز هر چه دلشان می خواهد به بسیجیان در سطح دانشگاه و خارج از آن توهین می کنند و برچسب های ناروا و متعددی را می زنند و از طرفی با اقداماتی که انجام می دهند تفکر و روشی که به عنوان یک ارزش در دانشگاه ها است به سخره گرفته می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس مصلحت هایی که هست در این ایامی که فتنه در بسیاری از دانشگاه ها جولان می دهد خیلی مراجعاتی داریم که خواهان اقدام انقلابی هستند ولی به دلیل مصلحت و پرهیز از درگیری، آنان را به صبر دعوت می کنیم، افزود: امیدواریم که خداوند صبر و بصیرت را به همه عنایت کند تا از این وضعیت خارج شویم.

سردار مهدوی با تأکید بر اینکه صبر دانشجویان بسیجی بخاطر این است که معتقدیم بسیاری از جوانان و دانشجویان فریب امپراطوری رسانه ای دشمن را خوردند و تحت هیجانات داخلی قرار گرفتند، عنوان کرد: امید است که بعد از خون هایی که ریخته شده جریان فتنه تمام شود و فریب خوردگان به دامن انقلاب و نظام اسلامی برگردند البته دشمن این مسائل را رها نخواهد کرد و شبانه روزی هجمه و تبلیغ می کند اما نقش مسئولین دانشگاه است که بیشتر از گذشته پای کار بیایند و جلوی دانشجویان اندکی که در درون دانشگاه ها مبادرت به اقداماتی هنجارشکنانه می کنند را بگیرند.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: از روسا و متولیان حوزه دانشگاهی استان مطالبه را داشته باشید که تا این لحظه بسیجیان صبر و تحمل کردند اما این وضعیت اگر ادامه یابد دیگر صبر نخواهند کرد و با جریان فتنه مقابله خواهند کرد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*