اخبار خراسان جنوبی

 

 

 

سرخ پوشان صدرنشین جدول رقابت های لیگ برتر فوتبال خراسان جنوبی

 مسئول کمیته مسابقات هیئت فوتبال خراسان جنوبی گفت: رقابت های لیگ برتر فوتبال استان با حضور  ۸ تیم به هفته هفتم رسیده است که بر اساس آخرین نتایج به دست آمده در لیگ برتر فوتبال خراسان جنوبی به ترتیب تیم های سرخ پوشان،پیشگامان و سپاهان بیرجند در جایگاه های اول تا سوم جدول این رقابت ها قرار دارند.

بسکابادی با تاکید بر این هفته هفتم این رقابت ها بسیار حساس و سرنوشت ساز است ادامه داد: در رقابت های این هفته که جمعه ۱۸ شهریور برگزار خواهد شد تیم‌ سپاهان اصفهک طبس مقابل آرتین بشرویه در استادیوم آزادی طبس صف آرایی خواهد کرد.

به گفته وی در دیگر بازی ها تیم پیام شرق قاین در استادیوم انقلاب قاین به مصاف پیشگامان بیرجند می رود و سپاهان و سرخ پوشان دو تیم همشهری در سالن سرحدی بیرجند روبه روی هم قرار می گیرند.

وی افزود: در آخرین دیدار هم تیم شاهین فراز بیرجند میزبان شهید شرعی فردوس در استادیوم آزادی بیرجند خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خبر داد:
خط انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس در ایستگاه آخر

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت : به زودی پروژه اجرای خط انتقال آب، از سمت خراسان جنوبی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ عباس زاده با بیان این مطلب در جریان بازدید از پروژه انتقال آب به استان خاطرنشان کرد: تأمین آب، یکی از مهمترین زیرساخت ها در استان است.
وی با اشاره به این که راه اندازی هر واحد سرمایه گذاری، نیاز به آب، برق و گاز دارد، تصریح کرد: با توجه به کمبود ذخایر آبی، تأمین آب شرب و صنعت، کاری صعب و سخت است.
به گفته وی؛ با اجرای این پروژه، مشکل آب شرب و آب صنایع استان تا حد زیادی حل می شود.
معاون استاندار به پیگیری های صورت گرفته به منظور تسریع در روند اجرای پروژه انتقال آب به استان اشاره کرد و اظهار داشت: بنا به نتایج پیگیری ها، مقرر شده، پروژه انتقال آب از سمت استان هم شروع شود تا کار شتاب بگیرد.
عباس زاده افزود: زمان پیش بینی شده برای اجرای پروژه انتقال آب به استان، حدود ۴ سال است که با آغاز کار از سمت خراسان جنوبی و به صورت همزمان از سمت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، امیدواریم روند اجرای پروژه شتاب بگیرد.

 

 

 

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:
توزیع عادلانه و در چارچوب قانون تسهیلات بانکی

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر توزیع عادلانه و در چارچوب قانون تسهیلات بانکی تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ اشرفی با تأکید بر این مطلب در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان که به مناسبت هفته بانکداری اسلامی و به میزبانی بانک ملی برگزار شد، خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی می بایست به صورت عادلانه توزیع شود و از هزینه کردن آنها در یک بخش یا شهر پرهیز گردد.
وی ضمن تبریک هفته بانکداری اسلامی به فعالان این حوزه، تصریح کرد: تحقق اهداف اصلی بانکداری اسلامی، همراهی و تعامل همه حوزه ها را می طلبد.
معاون استاندار با اشاره به مفهوم بانکداری اسلامی و تشریح ریشه های آن در اندیشه های شهید صدر، اظهار داشت: واژه بانکداری اسلامی که از سال ۱۳۶۲ وارد ادبیات پولی و مالی کشور شده، شاخصه هایی دارد که باید مدنظر داشته باشیم.
اشرفی، یکی از شاخصه های بانکداری را توزیع عادلانه منابع عنوان کرد و گفت: قراردادها و همه عملیات های بانکی باید بر اساس عقود اسلامی باشد.
وی ضمن تأکید بر رعایت عدالت در تعیین نرخ سود بین بانک، سپرده گذار و وام گیرنده ، متذکر شد: شفافیت در دسترسی مشتری به قراردادهای عقود منعقده از مواردی است که از بانکداری اسلامی انتظار داریم.
به گفته وی؛ نظارت عامه و تخصصی در فرآیند بانک ها نیز از شاخصه های بانکداری اسلامی است.
شایان ذکر است؛ این جلسه با حضور مدیران شبکه بانکی استان، معاونین و کارشناسان حقوقی بانک ها به میزبانی بانک ملی برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

اعزام گروه پزشکان و پیراپزشکان خراسان جنوبی به کاظمین

گروهی از پزشکان و پیراپزشکان خراسان جنوبی برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی عازم عراق شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا سیما مرکز خراسان جنوبی، حسینی فخر، مسئول موکب بهداشتی درمانی جواد الائمه بیرجند گفت: برایاعزام گروه پزشکان و پیراپزشکان خراسان جنوبی به کاظمین چهارمین سال، ۵۲ پزشک متخصص، فوق تخصص و پرستار برای اربعین حسینی به کاظمین اعزام شدند.
وی افزود: این گروه تا ۲۹ شهریور ماه در کاظمین به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.
همچنین ۱۳۰ دانشجوی دختر و ۸۰ دانشجوی پسر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز امروز عازم کربلای معلی شدند.

 

 

 

یادداشت روز

افزایش هزینه های پستی مانعی بر سر کسب و کارهای مجازی

 

✍️ دکتر مهدیه ضیائیان

کاهش هزینه‌های پستی یکی از ضرورت‌های توسعه مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای اینترنتی است و ضرورت دارد تا دولت به‌جهت حمایت از این کسب‌وکارها تعرفه‌‌های پستی را تعدیل کند.افزایش تعرفه خدمات پستی موضوعی است که آینده کسب‌وکارهای خانگی و مشاغل اینترنتی که امروز جزئی از مشاغل دارای درآمد در همه جای دنیا به‌شمار می‌روند را به خطر انداخته است. بسیاری از کسب‌وکارهای خانگی در دوران شیوع کرونا متولد شدند، درآمدزایی دارند و اکنون افزایش هزینه‌های پستی باعث شده است، خرید از این فروشندگان و تولیدکنندگان صرفه اقتصادی نداشته باشد. بنابراین رعایت جانب احتیاط در این زمینه که می‌تواند به خیل بیکاران بیفزاید، لازم به‌نظر می‌آید. اگر دولت می‌خواهد ارزیابی یا بررسی دقیقی درباره حمایت‌های منطقی از کسب‌وکارها داشته باشد، باید با جامع‌نگری موضوعات مختلف مانند افزایش هزینه‌های پستی که مشاغل را زیرفشار قرار می‌دهد، با پرداخت یارانه به شرکت پست، مانع ادامه فعالیت مشاغل خانگی نشود.یکی از مشکلات در زمینه رونق کسب‌وکار در بخش‌های مختلف نبود جامع‌نگری در زمینه چگونگی حمایت از آن‌هاست، به همین دلیل با وجود اینکه برای توسعه کسب‌وکارها تلاش‌های زیادی انجام می‌شود، اما موضوعات جانبی مانند افزایش هزینه‌های پست می‌تواند کسب‌وکارهای تازه رونق گرفته در بخش خانگی را با خطرات جدی مواجه کند.
دولت سیزدهم برای راه‌اندازی و حمایت از کسب‌وکارهای خانگی تلاش فراوانی از خود نشان داد تا جایی که سنگ‌اندازی ها برای رونق دادن به این حوزه به‌شدت کاهش یافت. در عین حال موضوعات بعد از اعطای مجوز نیز باید مدنظر باشد، زیرا صدور مجوز شرط موفقیت و توسعه کسب‌وکارها نیست.دولت باید بعد از صدور مجوز برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی، اعطای اعتبارات و فراهم کردن امکانات، زیرساخت‌ها و حمایت از آن‌ها را مدنظر قرار دهد.همچنین برای توسعه کسب‌وکارهای خانگی کاهش تعرفه‌ها یا حذف مالیات و حمایت‌های بیمه‌ای بسیار مهم است، بنابراین دولت باید به این موضوع توجه کند که برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی فقط صدور مجوز شرط اصلی نیست، بلکه ارائه امکانات و ابزاری که بتواند به مشاغل خانگی و توسعه آن‌ها کمک کند و فعالیت‌شان را تداوم دهد، بسیار مهم است.افزایش هزینه‌های پست می‌تواند مانع بزرگی در برابر توسعه مشاغل خانگی باشد، زیرا با افزایش آن مردم سعی می‌کنند کالای مورد نظر را از نزدیک منزل و محل زندگی خود خریداری کنند تا اینکه بابت آن هزینه پست بپردازند. علاوه بر این انتظار می‌رود دولت برای عرضه محصولات خانگی بازارهایی را در شهرهای مختلف تدارک ببیند.
افزایش هزینه پست می‌تواند در فروشنده و تولیدکننده و هم از سوی خریدار میل و اشتیاق به تولید و خرید کالا را کاهش دهد، بنابراین به نظر می‌آید دولت باید انگیزه دادن به فروشنده و خریدار را با افزایش ندادن هزینه‌های پستی در دستور کار قرار دهد.
بالا رفتن هزینه تمام شده تولید کالا با افزایش قیمت پست می‌تواند باعث ازبین رفتن انگیزه‌های فعالیت در بخش خانگی شود، لذا دولت برای حمایت از کسب‌وکارهای خانگی باید قیمت‌ها را کنترل کند و مانع افزایش هزینه‌های پستی شود. هزینه‌های پستی، بانکی و تمام هزینه‌هایی که به‌عنوان عوارض بر مردم تحمیل می‌شود، قیمت‌ها را تصاعدی بالا می‌برد و متعاقب آن بر قیمت کالاها تأثیر می‌گذارد.اگر خرید از تولیدکنندگان محصولات خانگی برای خریداران مقرون به صرفه نباشد، تولیدات خانگی زیان می‌بینند و تولیدکنندگان از این فعالیت‌ها صرف‌نظر می‌کنند. این موارد جنبه‌هایی است که دولت باید به‌صورت جامع آن‌ها را در اولویت قرار دهد.
با توجه به اینکه هزینه‌های پستی در چند سال گذشته تصاعدی افزایش یافته، آن هم در وضعیتی که به‌دلیل شیوع کرونا خریدهای اینترنتی افزایش یافته بهتر است دولت با ارائه یارانه به مشاغل اینترنتی و خانگی مانع از بیکار شدن خیل کثیری از جوانانی شود که از این راه کسب درآمد می‌کنند.

 

 

صعود کوهنوردان باشگاه اتحاد قاین به قله آرارات ترکیه/۷

علی صرافیان و نظری از کوهنوردان باشگاه اتحاد شهرستان قاین قله آرارات ترکیه را صعود و آن را با موفقیت به سرانجام رساندند .

به گزارش امروز خراسان جنوبی آرارات کوهی است واقع در شمال شرقی کشور ترکیه (استان آغری) دارای قلهٔ آتشفشانی به ارتفاع ۵٬۱۳۷ متر می باشد .

 

 

 

برگزاری مسابقات بدمینتون ویژه بانوان کارمند قاین /۷

 

مسابقات بدمینتون ویژه بانوان کارمند شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور طاهری کمیسیون امور بانوان فرمانداری، شفیعی عضو شورای اسلامی شهر قاین، دهقانپور نماینده بانوان دفتر نماینده قائنات و شرکت ۱۶ نفر در سالن آزادی برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، معصومه یوسفی و مرضیه مبینی از اداره آموزش و پرورش به ترتیب مقام اول و دوم را بدست آوردند و نوریه سادات ترحمی از اداره ورزش و جوانان و زهره بهزادی از شبکه بهداشت و درمان مشترکا سوم شدند.

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با مهسا کدخدا کاپیتان تیم ملی عنوان کرد:

فرصت میزبانی لیگ کشوری والیبال را از دست ندهیم/۷

استاندار خراسان جنوبی: فرصت میزبانی لیگ کشوری والیبال را از دست ندهیم

 استاندار خراسان جنوبی گفت: میزبانی مسابقات ورزشی کشوری و منطقه‌ای، فرصت خوبی برای معرفی استان است از این رو نباید فرصت میزبانی لیگ کشوری والیبال را از دست بدهیم.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت در جلسه دیدار ورزشکار استانی، مهسا کدخدا کاپیتان تیم ملی والیبال کشور، با تأکید بر تعامل دستگاه ها در هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات، تصریح کرد: با توجه به نیاز حوزه ورزش و جوانان به خوابگاه برای اسکان ورزشکارانی که در این لیگ، مهمان خراسان جنوبی هستند ضرورت دارد از ظرفیت مهمانسراهای ادارات و هتل‌های استان در این زمینه استفاده شود.

وی ادامه داد: برگزاری چنین مسابقاتی است که کمک می‌کند، دیگر بیرجند با بجنورد و بروجن اشتباه گرفته نشود.

استاندار خراسان جنوبی به ضعف زیرساخت‌ها در استان اشاره کرد و گفت: این کمبودها سبب شده، استان از وجود سرمایه گذاران توانمند محروم بماند.

وی تصریح کرد: ورود سرمایه‌گذاران به موضوع حمایت از ورزشکاران، هم به تقویت جامعه ورزشی کمک می‌کند و هم باعث معرفی واحدهای تولیدی می‌شود.

قناعت با بیان اینکه در بحث لیگ والیبال هم می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاران به نحو شایسته‌ای استفاده کرد یادآور شد: حمایت ورزشکاران صاحب‌نام یک تکلیف برای همه حوزه ها است.

وی درخصوص رفع مشکلات و مطالبات مهسا کدخدا ورزشکار تیم ملی والیبال بنام استان خراسان جنوبی قول پیگیری داد.

مهسا کدخدا، بازیکن تیم ملی والیبال زنان ایران است که سابقه بازی در تیم‌های بانک سرمایه و پیکان تهران و همچنین نائب قهرمانی در لیگ برتر ایران را نیز دارد.

وی نخستین بازیکن از خراسان جنوبی است که در تیم ملی والیبال زنان حضور داشته است.

مهسا کدخدا از سال ۱۳۸۶ به عضویت تیم‌ ملی درآمده و در سال ۱۳۸۹ به عنوان کاپیتان تیم ملی نوجوانان ایران به رقابت‌های جهانی اعزام شده است.

وی به همراه باشگاه پرسپولیس مقام سوم مسابقات قهرمانی والیبال آسیا را کسب کرده و به همراه تیم ملی تورنمنت بین‌ المللی Szeles Peter مجارستان به نائب قهرمانی رسید و به عنوان بهترین آبشارزن تورنمنت انتخاب شد.

 

 

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با مهسا کدخدا کاپیتان تیم ملی عنوان کرد:

فرصت میزبانی لیگ کشوری والیبال را از دست ندهیم/۷

استاندار خراسان جنوبی: فرصت میزبانی لیگ کشوری والیبال را از دست ندهیم

 استاندار خراسان جنوبی گفت: میزبانی مسابقات ورزشی کشوری و منطقه‌ای، فرصت خوبی برای معرفی استان است از این رو نباید فرصت میزبانی لیگ کشوری والیبال را از دست بدهیم.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت در جلسه دیدار ورزشکار استانی، مهسا کدخدا کاپیتان تیم ملی والیبال کشور، با تأکید بر تعامل دستگاه ها در هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات، تصریح کرد: با توجه به نیاز حوزه ورزش و جوانان به خوابگاه برای اسکان ورزشکارانی که در این لیگ، مهمان خراسان جنوبی هستند ضرورت دارد از ظرفیت مهمانسراهای ادارات و هتل‌های استان در این زمینه استفاده شود.

وی ادامه داد: برگزاری چنین مسابقاتی است که کمک می‌کند، دیگر بیرجند با بجنورد و بروجن اشتباه گرفته نشود.

استاندار خراسان جنوبی به ضعف زیرساخت‌ها در استان اشاره کرد و گفت: این کمبودها سبب شده، استان از وجود سرمایه گذاران توانمند محروم بماند.

وی تصریح کرد: ورود سرمایه‌گذاران به موضوع حمایت از ورزشکاران، هم به تقویت جامعه ورزشی کمک می‌کند و هم باعث معرفی واحدهای تولیدی می‌شود.

قناعت با بیان اینکه در بحث لیگ والیبال هم می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاران به نحو شایسته‌ای استفاده کرد یادآور شد: حمایت ورزشکاران صاحب‌نام یک تکلیف برای همه حوزه ها است.

وی درخصوص رفع مشکلات و مطالبات مهسا کدخدا ورزشکار تیم ملی والیبال بنام استان خراسان جنوبی قول پیگیری داد.

مهسا کدخدا، بازیکن تیم ملی والیبال زنان ایران است که سابقه بازی در تیم‌های بانک سرمایه و پیکان تهران و همچنین نائب قهرمانی در لیگ برتر ایران را نیز دارد.

وی نخستین بازیکن از خراسان جنوبی است که در تیم ملی والیبال زنان حضور داشته است.

مهسا کدخدا از سال ۱۳۸۶ به عضویت تیم‌ ملی درآمده و در سال ۱۳۸۹ به عنوان کاپیتان تیم ملی نوجوانان ایران به رقابت‌های جهانی اعزام شده است.

وی به همراه باشگاه پرسپولیس مقام سوم مسابقات قهرمانی والیبال آسیا را کسب کرده و به همراه تیم ملی تورنمنت بین‌ المللی Szeles Peter مجارستان به نائب قهرمانی رسید و به عنوان بهترین آبشارزن تورنمنت انتخاب شد.

 

 

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با مهسا کدخدا کاپیتان تیم ملی عنوان کرد:

فرصت میزبانی لیگ کشوری والیبال را از دست ندهیم/۷

استاندار خراسان جنوبی: فرصت میزبانی لیگ کشوری والیبال را از دست ندهیم

 استاندار خراسان جنوبی گفت: میزبانی مسابقات ورزشی کشوری و منطقه‌ای، فرصت خوبی برای معرفی استان است از این رو نباید فرصت میزبانی لیگ کشوری والیبال را از دست بدهیم.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت در جلسه دیدار ورزشکار استانی، مهسا کدخدا کاپیتان تیم ملی والیبال کشور، با تأکید بر تعامل دستگاه ها در هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات، تصریح کرد: با توجه به نیاز حوزه ورزش و جوانان به خوابگاه برای اسکان ورزشکارانی که در این لیگ، مهمان خراسان جنوبی هستند ضرورت دارد از ظرفیت مهمانسراهای ادارات و هتل‌های استان در این زمینه استفاده شود.

وی ادامه داد: برگزاری چنین مسابقاتی است که کمک می‌کند، دیگر بیرجند با بجنورد و بروجن اشتباه گرفته نشود.

استاندار خراسان جنوبی به ضعف زیرساخت‌ها در استان اشاره کرد و گفت: این کمبودها سبب شده، استان از وجود سرمایه گذاران توانمند محروم بماند.

وی تصریح کرد: ورود سرمایه‌گذاران به موضوع حمایت از ورزشکاران، هم به تقویت جامعه ورزشی کمک می‌کند و هم باعث معرفی واحدهای تولیدی می‌شود.

قناعت با بیان اینکه در بحث لیگ والیبال هم می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاران به نحو شایسته‌ای استفاده کرد یادآور شد: حمایت ورزشکاران صاحب‌نام یک تکلیف برای همه حوزه ها است.

وی درخصوص رفع مشکلات و مطالبات مهسا کدخدا ورزشکار تیم ملی والیبال بنام استان خراسان جنوبی قول پیگیری داد.

مهسا کدخدا، بازیکن تیم ملی والیبال زنان ایران است که سابقه بازی در تیم‌های بانک سرمایه و پیکان تهران و همچنین نائب قهرمانی در لیگ برتر ایران را نیز دارد.

وی نخستین بازیکن از خراسان جنوبی است که در تیم ملی والیبال زنان حضور داشته است.

مهسا کدخدا از سال ۱۳۸۶ به عضویت تیم‌ ملی درآمده و در سال ۱۳۸۹ به عنوان کاپیتان تیم ملی نوجوانان ایران به رقابت‌های جهانی اعزام شده است.

وی به همراه باشگاه پرسپولیس مقام سوم مسابقات قهرمانی والیبال آسیا را کسب کرده و به همراه تیم ملی تورنمنت بین‌ المللی Szeles Peter مجارستان به نائب قهرمانی رسید و به عنوان بهترین آبشارزن تورنمنت انتخاب شد.

 

در پی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در نهبندان و سربیشه رخ داد؛

محدودیت سوختگیری و تعطیلی پمپ‌های بنزین / صف‌ها طولانی شده است/۴

طرح مدیریت مصرف سوخت، بسیاری از جایگاه‌ها را در شهرستان مرزی نهبندان با کمبود بنزین مواجه و صف‌ها را طولانی کرده است.

شاید بیشتر از یک هفته است که جایگاه‌های سوختی که باید به صورت شبانه روزی جوابگوی نیاز مسافران عبوری از نهبندان باشند با کمبود سوخت مواجه بوده و این موضوع مشکلات عدیده‌ای برای رانندگان بین شهری و به ویژه مسافران ایجاد کرده است و هر روز بر این نارضایتی‌ها افزوده می‌شود.

محدودیت سوختگیری و تعطیلی ساعتی پمپ‌های بنزین / صف‌ها طولانی شده است

ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌ها

گزارش‌های رسیده از جایگاه‌های بنزین سطح شهر نهبندان حاکی از کمبود بنزین و تعطیلی موقت این جایگاه‌ها در طول شبانه روز و تشکیل صف‌های طولانی برای تهیه سوخت و در برخی موارد توقف اجباری مسافران در این شهر است.

یکی از مسئولان جایگاه سوخت نهبندان با اشاره به ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌های در محور‌های مواصلاتی شهرستان اینگونه می‌گوید: طبق روال معمول قبل از اتمام ذخیره بنزین درخواست تأمین سوخت را به مرکز استان ابلاغ می‌کنیم، اما بنزین مورد نیاز جایگاه با تأخیر ارسال می‌شود و یکی از دلایل ایجاد صف و کمبود بنزین همین مورد است، اما وقتی دلیل دیر رسیدن سوخت را از مدیران استانی جویا می‌شویم دوری مبدأ حرکت کامیون‌های سوخت رسان را بهانه می‌کنند.

او که خواست نامش فاش نشود گفت: دیر رسیدن سوخت به جایگاه‌های نهبندان در حالی است که جایگاه‌های سایر نقاط استان هیچ وقت و یا کمتر از جایگاه‌های نهبندان دچار کمبود سوخت هستند و بنزین آن‌ها به موقع تامین می‌شود.

این جایگاه دار نهبندانی علاوه بر این گفت: هر جایگاه سوخت در نهبندان یک کارت آزاد با سهمیه ۸ هزار لیتر و ۲۵۰ نوبت سوخت گیری در روز دارد به گونه‌ای که حتی اگر با هر بار سوخت گیری مشتری درخواست ۲۰ لیتر کند نمی‌توان بیشتر از ۵ هزار لیتر بنزین فروخت و عملاً بعد از آن دیگر قادر به جوابگویی به مشتران نیستیم.

محدودیت سوختگیری و تعطیلی ساعتی پمپ‌های بنزین / صف‌ها طولانی شده است

خرابی تلمبه‌ها

این جایگاه دار نهبندانی یکی دیگر از دلایل ایجاد صف را هم خرابی تلمبه‌های این جایگاه اعلام کرد و گفت: شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی استان تمام تلمبه‌ها را پلمپ کرده و ما حق فک پلمپ نداریم و از سوی دیگر بار‌ها برای تعمیر این تلمبه‌ها درخواست‌هایی ارسال کرده ایم که بی نتیجه مانده است.

شنیده‌ها از برخی از مسئولان حوزه سوخت استان حکایت از تعطیلی اجباری با عنوان خرابی دستگاه‌های برخی جایگاه‌های سوخت دارد که گویا اجبار به تعمیر دستگاه‌های جایگاه‌ها با هدف تعطیلی جایگاه و کم مصرف کردن سوخت است.

یکی دیگر از مسئولان جایگاه‌های سوخت نهبندان نیز در این رابطه می‌گوید: جایگاه‌های سوخت داخل شهر نهبندان روزانه بین ۴ تا ۵ ساعت و جایگاه‌هایی که در جاده‌های اصلی این شهرستان قرار دارند روزانه بین ۱۲ تا ۱۴ ساعت تعطیل هستند و دلیل آن کمبود سوخت است.

 

وی که خواست نامش فاش نشود گفت: کارت آزاد جایگاه نیز به گونه‌ای برای ارائه سوخت طراحی شده که تنها در هر شبانه روز ۲۵۰ نوبت بنزین تحویل مشتری می‌دهد و این میزان نیاز مشتریان را رفع نمی‌کند.

گزارش‌ها از جایگاه سوخت محور نهبندان – شهداد نیز از کمبود بنزین و تعطیلی ۲۴ ساعته و گاهاً ۴۸ ساعته این جایگاه حکایت دارد طوری که یکی از کارکنان این جایگاه از نبود بنزین از صبح روز شنبه تا شامگاه روز یکشنبه خبر می‌دهد.

محدودیت سوختگیری و تعطیلی ساعتی پمپ‌های بنزین / صف‌ها طولانی شده است

از افزایش فروش بنزین در نهبندان تا کاهش مصرف سوخت در دیگر شهر‌ها

مردانی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما از افزایش فروش بنزین در یک هفته اول شهریورماه در نهبندان خبر داده و می‌گوید: مصرف بنزین در نهبندان طی یک هفته‌ای که طرح مدیریت مصرف سوخت در استان اجرا شده، نسبت به یک هفته قبل آن افزایش داشته که به عنوان مثال جایگاه بعثت نهبندان طی همین مدت، چیزی بیش از ۲۴ درصد افزایش فروش داشته است.

گفته‌های این مسئول در حالی مطرح می‌شود که در بخش دیگری از سخنانش به کاهش مصرف سوخت جایگاه‌های استان طی همین مدت بین ۳ تا ۱۲ درصد اشاره می‌کند.

به گفته مردانی تاکنون سهمیه مصرف بنزین در نهبندان روزانه ۹۵ هزار لیتر بوده که با رایزنی‌های صورت گرفته این رقم به ۱۴۲ هزار لیتر در روز افزایش یافته است.

حال آن که اگر مصرف سوخت از ابتدای امسال تاکنون را نسبت به مدت مشابه پارسال که دوران کرونایی بود مقایسه کنیم شاید به نتیجه درستی دست نیابیم چرا که امسال پیک سفر‌های تابستانی نسبت به پارسال بسیار بیشتر شده است؛ بنابراین می‌توان مصرف سوخت پسا کرونا را با دوران قبل از کرونا مقایسه کرد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی همچنین معتقد است که اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در استان مشکلی ایجاد نکرده و برخی افراد مشکلات را به حساب طرح مدیریت مصرف سوخت می‌گذارند، اما با این وجود، شنیده‌ها از سوی مسئولین این حوزه گویای این مطلب است که مشکلات ایجاد شده بی ربط به اجرای این طرح نیست.

مردانی می‌گوید: اجرای این طرح بر اساس تصمیمات کمیسیون استانی و تصویب در مرکز کشور اجرا شده و هرگز طرحی من درآوردی نبوده به گونه‌ای که این طرح در استان‌های کرمانشاه، کردستان، کرمان، خراسان رضوی و شمالی، گیلان و مازندران نیز اجرا شده است که یکی از اهداف آن کاهش مصرف سوخت و هدف دیگر آن پایداری سوخت در جایگاه‌ها است.

محدودیت سوختگیری و تعطیلی ساعتی پمپ‌های بنزین / صف‌ها طولانی شده است

گزارش‌هایی از جایگاه‌های سوخت دیگر شهرستان‌ها

گزارش‌ها از وضعیت جایگاه‌های سوخت سایر نقاط استان نیز حکایت از این دارد که سوخت در دیگر شهرستان‌های خراسان جنوبی به موقع می‌رسد و تاکنون هیچ یک از جایگاه‌های سوخت استان تعطیلی ساعتی را تجربه نکرده اند و تنها دو شهر نهبندان و مود با کمبود بنزین مواجه است.

عیسایی مقدم مدیر یکی از جایگاه‌های سوخت شهر بیرجند می‌گوید: مشکلی برای تأمین بنزین در این جایگاه وجود ندارد و تانکر‌های سوخت رسان به موقع به این جایگاه می‌رسد.

صنعتی مدیر یکی از جایگاه‌های سوخت فردوس نیز از بروز مشکلات در اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در این شهرستان خبر داده و می‌گوید: هر چند این طرح مشکلات زیادی برای مسافران و جایگاه‌های سوخت در استان ایجاد کرده، اما کامیون‌های حامل سوخت به موقع به این جایگاه می‌رسند و تاکنون مشکلی از بابت کمبود سوخت نداشته ایم.

او معتقد است اجرای این طرح نه تنها در مصرف سوخت صرفه جویی نکرده بلکه باعث بروز مشکلات برای شهروندان و مسافران شده و از سوی دیگر به اقتصاد جایگاه داران لطمه وارد می‌کند.

او که خود طی چند روز گذشته به استان یزد سفر کرده بود اظهار می‌کند: این طرح در استان یزد اجرا نشده و مشکلی برای تهیه سوخت مصرفی در استان یزد وجود نداشت.

محبی دبیر انجمن جایگاه داران خراسان جنوبی که خود مسئول یکی از جایگاه‌های شهر قاین است هم می‌گوید: از زمان اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در استان تاکنون مشکلی برای تأمین بنزین در جایگاه‌های این شهرستان نداشته ایم.

سردشتی مدیر جایگاه‌های سوخت مود و مزار سید علی هم از کمبود سوخت و تعطیلی ساعتی در این دو جایگاه خبر داده است که گفته‌های وی بر اساس گزارش‌های رسیده از سوی برخی مسافران نیز صدق می‌کند.
گزارش‌های میدانی خبرنگاران ما از شهر‌های مختلف استان در حالی از تأمین بنزین در بیشتر جایگاه‌ها حکایت دارد، اما این موضوع در شهرستان مرزی نهبندان به گونه‌ای دیگر رقم خورده است.

شهرستانی که جدا از نیاز خودرو‌های بومی به سوخت، محل عبور مسافران نیز است و سهمیه‌های کنونی جوابگوی نیاز رانندگان نیست.

آنطور که مسئولان می‌گویند: هدف از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در استان، پایداری فروش سوخت در جایگاههاست، اما با این وجود شاهد ناپایداری فروش سوخت و تعطیلی ساعتی این جایگاه‌ها در نهبندان هستیم و کمبود بنزین همچنان از سوی کارکنان و مدیران جایگاه‌های سوخت نهبندان گزارش می‌شود.

 

 

 

 

 

غیبت مشمولان متاهل، مانع بهره مندی از کسر خدمت نمی شود/۴

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: مشمولان دارای فرزند در صورت اعزام به خدمت سربازی، به ازای هر فرزند، ۳ ماه از مدت خدمت آنان کسر می شود و غیبت نیز مانع بهره مندی از این تسهیلات نمی شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”سید احمد حسینی ” اظهار داشت: در سال های اخیر ستاد کل نیروهای مسلح به منظور خوشایندسازی خدمت سربازی مشمولان متاهل، تسهیلاتی را برای آنان در نظر گرفته است که مبنی بر آن است مشمولان متاهل از ۲ ماه کسر خدمت برخوردار و در صورت داشتن هر فرزند، ۳ ماه از مدت خدمت آنان کسر می شود.

سرهنگ حسینی گفت: مشمولان متاهل هنگام ثبت درخواست اعزام به خدمت می بایست مدارک متاهلی خود را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) ارائه دهند تا پس از اتمام دوره آموزش رزم مقدماتی در شهر محل سکونت خود به کارگیری شوند.

 

 

 

توقیف سواری پژو با بار تریاک در سربیشه/۴

 

فرمانده انتظامی”سربیشه” گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک سواری پژو، ۸۱ کیلو و ۹۰۰گرم تریاک در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی،  سرهنگ”احمد رضا کارگر” اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان”سربیشه” اخباری مبنی بر حمل محموله مواد مخدر توسط سوداگران مرگ و انتقال آن به شهر های مرکزی کشور دریافت کردند که در این خصوص تیم عملیاتی مبارزه با مواد مخدر جهت بررسی موضوع اعزام شدند.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان سربیشه هنگام کنترل محورهای فرعی به یک سواری پژو ۴۰۵ که با سرعت زیاد در حال تردد بود، مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه بیان داشت: راننده خودرو به ایست ماموران توجهی نکرده و سریعا متواری شد که در نهایت ماموران با شگرد های تخصصی پلیسی خودرو را متوقف کردند و در بازرسی از آن ۸۱ کیلو و ۹۰۰گرم تریاک کشف شد.

 

 

 

 

دستگیری ۱۷ نفر خرده فروش مواد مخدر در”بیرجند”/۴

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان”بیرجند” خبر داد و گفت: در این طرح ۱۷ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی با دریافت اخباری مبنی بر این که محل هایی در سطح شهرستان بیرجند به پاتوق معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر تبدیل شده و نارضایتی شهروندان را بوجود آورده است، لذا شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی مناطق آلوده و جرم خیز را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی محل های شناسایی شده را بازرسی کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در این عملیات، ۴ کیلو و ۴۴۲ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۷ خرده فروش موادمخدر را دستگیر کردند که متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

باز بودن خانه های هلال بر روی زائران امام رضا(ع)/۲-۳

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همه خانه‌های هلال در مسیر پیاده روی زائران امام رضا (ع) باید فعال شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی کاووسی در نشست هماهنگی طرح همسفران خورشید با حضور مدیران عامل جمعیت هلال احمر در خراسان بزرگ گفت: طرح همسفران خورشید با هدف خدمت به زائرین پیاده حضرت ثامن الائمه (ع) از روز اربعین حسینی آغاز و تا روز دوم ربیع الاول ادامه خواهد داشت.

کاوسی با بیان اینکه هر ساله در ایام شهادت امام رضا (ع) و رحلت پیامبر اکرم (ص) از استان‌های مختلف زائران زیادی به صورت پیاده وارد مشهد مقدس می‌شوند، افزود: زائران بسیاری از مسیر خراسان جنوبی وارد مشهد مقدس می‌شوند که در این راستا جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی برای میزبانی و ارائه خدمات به زائران تمام توان خود را کار خواهد گرفت.

او با تاکید بر اینکه با حضور ستاد‌های استانی و تشکیل کارگروه‌های مختلف باید برنامه ریزی کاملی جهت خدمت رسانی به زائران انجام شود، اظهار کرد: همه خانه‌های هلال در مسیر پیاده روی زائران امام رضا (ع) نیز باید فعال شود.

 

 

۴ شهرستان خراسان جنوبی بدون مبتلا به کرونا/۲-۳

۴ شهرستان خراسان جنوبی در شبانه روز گذشته بدون مبتلا به کرونا بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۲۲ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۲۳ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۵ مورد از بیرجند، ۱ مورد زیرکوه، ۱ مورد از سرایان، ۱ مورد از درمیان، ۲ مورد از فردوس، ۲ مورد از قاینات و ۱ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۲۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۶ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: در شبانه روز گذشته خوشبختانه مورد فوتی از کرونا در استان ثبت نشده است و تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی همان هزار و ۴۷۸ نفر است.
شریف زاده گفت: ۳ مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۲ نفر نامساعد است.

 

 

 

 

شرایط پایدار جوی تا سه روز آینده در خراسان جنوبی

تا سه روز آینده در خراسان جنوبی شرایط جوی پایدار خواهد بود.

شرایط پایدار جوی تا سه روز آینده در خراسان جنوبیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، گفت: تا  سه روز آینده شرایط جوی در اکثر نقاط استان پایدار و یکنواخت خواهد بود.

نخعی گفت: گاهی وزش باد و در برخی نقاط مرز شرقی استان افزایش سرعت باد همراه با گردو خاک قابل پیش بینی است، از جمعه تا اویل هفته در برخی ساعت بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد.

وی گفت: به لحاظ دمایی برای امروز و فردا تغییر محسوسی در دمای هوا نخواهیم داشت،   اما روز‌های پنج شنبه و جمعه دمای هوا تا ۲ درجه سلسیوس افزایش پیدا خواهد کرد.

در شبانه روز گذشته قائنات با کمینه ۱۳ درجه خنک‌ترین و دهسلم  و بندان  با ۴۰ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط استان بودند.
در شبانه روز گذشته نوسانات دمایی در مرکز استان بین  ۳۳ و ۱۴ درجه سلسیوس ثبت شده است.

 

 

 

پیش بینی پاییز کم بارش و گرم در خراسان جنوبی/۴

پاییزی کم بارش و گرم تر از نرمال در خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه نرمال بارش های خراسان جنوبی در پاییز ۱۹.۶ میلیمتر است گفت: پیش بینی می شود بارشهای پاییز امسال در مهرماه نرمال،  از ۱۰ آبان تا ۱۰ آذر در اغلب مناطق استان ۵ تا ۱۰ میلیمتر کمتر از نرمال (در درمیان، سربیشه، حاجی آباد و بخش‌هایی از بیرجند و قائنات ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر  کمتر از نرمال) و در آذر تا دی  نرمال باشد.

 

نخعی افزود: بارش‌های پاییزه معمولا از هفته سوم آبان در استان آغاز می شود که امسال دیرتر یعنی از اواخر آبان و آذر شروع می شود.

 

وی همچنین با بیان اینکه نرمال دما در پاییز در خاسان جنوبی ۱۴.۸ درجه سلسیوس است افزود: بر اساس پیش بینی ها دما در استان از ۱۰ شهریور تا ۱۰ مهر نیم تا یک درجه بیشتر از نرمال، از  ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان نرمال ، از ۱۰ آبان تا ۱۰ آذر در بیرجند و سربیشه نیم تا یک درجه بیشتر از نرمال، از ۱۰ آذر تا ۱۰ دی در استان ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال خواهد بود.

 

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش‌های سال آبی جاری گفت: از ابتدای سال آبی در خراسان جنوبی ۸۱.۹ میلیمتر باران باریده که نسبت به میانگین بلندمدت ۳۱.۴ میلیمتر (۲۷.۷ درصد) کاهش یافته است.

 

نخعی افزود: همچنین این میزان بارش نسبت به سال گذشته ۲۰.۴ میلیمتر  (۳۳.۲ درصد) افزایش داشته است.

وی گفت: تاکنون از ۱۱۳.۴ میلیمتر بارش یکسال کامل آبی در استان ۷۲.۲ درصد تامین شده است.

 

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در سال آبی جاری بیشترین بارش در شهرستان قاینات با ۱۱۲ میلیمتر و کمترین بارش نیز در شهرستان طبس با ۶۳.۱ میلیمتر ثبت شده است؛ در شهرستان بیرجند هم ۱۰۹.۲ میلیمتر باران باریده است.

 

نخعی افزود: از بارشهای امسال ۱۶.۶ درصد بارش ها در فصل پاییز، ۵۷.۲ درصد در زمستان، ۲۵.۷ درصد در بهار و ۰.۴ درصد در تابستان باریده است.

 

 

تعمیر خودرو، برق ساختمان و دوخت و دوز در صدر آموزش‌های تابستانه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی/۲-۳

تعمیر خودرو، برقکار ساختمان، طراحی و دوخت، و صنایع دستی بیشترین تعداد متقاضیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی را در تابستان امسال به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گفت: تابستان امسال ۸۲۰ دوره آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی برگزار شد که در آن ۳۱۳ حرفه به متقاضیان آموزش داده شد.

کامرانی فرد افزود: در این دوره‌ها ۶ هزار و ۴۲۹ کارآموز به مدت ۹۴۸ هزار نفرساعت آموزش دیدند.

۲ هزار و ۶۸۷ نفر از حرفه آموزان تابستان امسال خانم و ۳ هزار و ۷۴۰ نفر آقا هستند.

 

 

 

 

رقابت ۱۲۳ نفر در مرحله استانی مسابقات قرآنی خراسان‌جنوبی

رقابت ۱۲۳ نفر در مرحله استانی مسابقات قرآنی خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همزمان با برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن خراسان جنوبی۱۲۳ برگزیده با هم رقابت می‌کنند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور اظهار کرد: در سال جاری تعداد ۲ هزار و ۲۶۳ نفر در مهلت تعیین شده (۲۵ خرداد لغایت ۱۰ تیر) موفق به ثبت نام در مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد هزار و ۲۵۱ نفر در رشته‌های معارفی شامل تفسیر عمومی قرآن، ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه، ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه ثبت نام کردند.

بخشی پور افزود: هزار و ۱۲ نفر در رشته‌های آوایی شامل قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۵ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز، حفظ کل، اذان و دعا خوانی ثبت نام کردند.

وی یادآور شد: تعداد خواهران شرکت کننده در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات هزار و ۴۰۴ نفر و تعداد برادران شرکت کننده ۸۵۹ نفر بودند.

بخشی پور با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از تاریخ ۲۶ تیر ماه لغایت ۶ مرداد ماه سال جاری برگزار شد، گفت: تعداد متسابقین در بیرجند و درمیان ۸۰۵ نفر، زیر کوه ۱۳۹ نفر، سرایان ۱۵۶ نفر، قاین ۳۴۱ نفر، طبس ۲۹۴ نفر، فردوس ۱۲۷ نفر، نهبندان ۱۱۳ نفر، سربیشه ۱۲۷ نفر، بخش نیمبلوک (خضری دشت بیاض) ۲۳ نفر، خوسف: ۶۸ نفر و بشرویه ۷۰ نفر، بودند.

وی ادامه‌داد: پس از برگزاری مرحله شهرستانی تعداد ۴۹ نفر از برادران و ۷۴ نفر از خواهران و در مجموع ۱۲۳ نفر به عنوان برگزیدگان رشته‌های آوایی قرآنی قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ جهت رقابت در مرحله استانی انتخاب شدند.

بخشی پور گفت: مرحله استانی این دوره از مسابقات ویژه رشته‌های آوایی قرآنی طی روزهای ۱۷ و ۱۸ شهریور در شهرستان طبس برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: شرکت کنندگان رشته‌های نغمات دینی (شامل اذان و دعاخوانی) در این دوره از مسابقات ۲۴۰ نفر هستند که روز پنجشنبه مورخ ۳۱ شهریور ماه به میزبانی شهرستان بیرجند با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بخشی پور افزود: مرحله استانی رشته‌های معارفی همزمان با سراسر کشور در تاریخ ۲۶ مرداد برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزیدگان این بخش از مسابقات در مرحله مقدماتی کشوری با منتخبین سایر استان‌ها روز ۲۰ مهرماه به رقابت خواهند پرداخت.

 

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی:

۵۰۰ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی روکش آسفالت و لکه گیری شد/۲-۳

 ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی روکش آسفالت و لکه گیری شد

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از روکش آسفالت و لکه گیری بیش از ۵۰۰ کیلومتر از راه های خراسان جنوبی در چند ماه گذشته خبر داد.

محمد فدوی اظهار کرد: با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد، اقدام به لکه‌گیری و روکش آسفالت در جاده‌های خراسان جنوبی شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: عملیات لکه گیری و روکش راه‌های شریانی، فرعی و روستایی که در استان آغاز شده و تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر از این محورها به بهره برداری رسیده است.

فدوی افزود: از ابتدای سال، هشت قرارداد در حوزه روکش‌ها با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال منعقد شده است.

وی ادامه داد: از شاخص‌ترین این قراردادها اجرای عملیات فوکسیل و قرار داد ۵۰ میلیارد تومانی روکش آسفالت و اجرای روکش آسفالت گرم محور فردوس – بجستان در محورهای شریانی و اصلی و فرعی و روستایی خراسان جنوبی است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه از اقدامات ما برای نگهداری رویه آسفالتی راه‌ها استفاده از آسفالت تناژی برای رفع خرابی‌هایی است که نیاز به اقدام سریع دارند، گفت: به همین منظور ۷ هزار و ۸۰۰ تن آسفالت از ابتدای سال‌جاری تاکنون با برنامه ریزی و مدیریت اداره نگهداری راه‌های استان، توسط ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تابعه در سطح راه‌ها مصرف شده است.

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی یادآور شد: مؤثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم است.

تا پایان سال ۱۴۰۲؛
شبکه آبرسانی ۱۸۰ کیلیومتری در روستاهای خراسان جنوبی احداث می شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با بیان اینکه۱۸۰ کیلومتر شبکه آبرسانی تا پایان سال ۱۴۰۲ در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی احداث می شود، گفت: تاکنون بیش از یک سوم این شبکه ها کشیده شده و پنج مخزن احداث شده است.

به گزارش شبستان، سردار «غلامعلی تناکی» امروز (۱۴ شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از دوران دفاع مقدس، تیپ انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی سنگر شهدا را خالی نکرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی بیان کرد: حدود پنج سال از زمان فعالیت قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در استان می گذرد و طی این مدت اقدامات خوبی برای مردم در مرزها انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت های معنوی قرارگاه شهید ناصری گفت: با توجه به اینکه با مسئله فضای مجازی و تهاجم فرهنگی بودیم در ۳۴ نقطه استان با استقرار روحانیون به پیگیری بحث های معنوی پرداختیم.

سردار تناکی در خصوص کمک رسانی به عتبات عالیات عنوان داشت: در این راستا ۲۸۰ میلیون تومان اعضای این قرارگاه به عتبات عالیات کمک کردند و ۱۵۰ نفر مقرر شده است به اربعین حسینی اعزام شوند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی به بحث های محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود: اهداف این قرارگاه به سمت چهار شهرستان مرزی رفته است تا هم در حوزه محرومیت زدایی و اشتغال و هم تامین امنیت اقداماتی انجام دهیم.

وی در ادامه بیان کرد: در این راستا ۱۷ بند خاکی و سد در مناطق مرزی خراسان جنوبی به منظور جلوگیری از هدررفت آب استان به داخل کشور افغانستان و کنترل آب در این مناطق به همت قرارگاه شهید ناصری احداث شده است.

سردار تناکی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ مسکن محرومین احداث شده است، گفت: بیش از یک هزار سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در خراسان جنوبی اهدا شده است و بیش از ۳۰۰ منزل افراد نیازمند مجهز به گاز شدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان به همت این قرارگاه توزیع شده است، افزود: بحث توزیع بیش از یکصد هزار پُرس غذای گرم بین نیازمندان استان اجرا شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی هفت هزار جفت کفش بین دانش آموزان نیازمند چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی توزیع خواهد شد.

سردار تناکی با اشاره به بحث آب رسانی در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی گفت: مقرر است یکصد و ۸۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در این مناطق تا پایان سال ۱۴۰۲ اجرایی شود و در این راستا ۳۲ مخزن احداث خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی در ادامه عنوان داشت: ۴۹ روستا تا پایان سال ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی آب رسانی می شوند و امیدواریم هیچ روستایی در استان بدون آب باشد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از یک سوم این شبکه ها کشیده شده و پنج مخزن احداث شده است و ۹۰ درصد لوله های ۱۸۰ کیلومتری خریداری شده است و در سطح استان هشت پروژه فعال در زمینه آبرسانی در دستور اجرا داریم.

سردار تناکی در خصوص بحث آمادگی های دفاعی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه اجرا شده است و امسال ایران در مسابقات جهانی نظامیان توانست رتبه چهارم را کسب کند و رتبه اول تیراندازی به نیروی زمینی سپاه پاسداران تعلق یافت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: نفر برتر و طلای رقابت های این مسابقات را «سجاد پردل» از خراسان جنوبی توانست کسب کند.

آمادگی ۱۷۴ دستگاه ناوگان باری خراسان جنوبی برای خدمت به زائران اربعین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از اعلام آمادگی ۱۷۴ دستگاه ناوگان باری استان به صورت داوطلبانه برای انتقال موکب ها و تجهیزات مورد نیاز جهت خدمت رسانی به زائران به کشورعراق خبرداد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، «اسداله جلال زاده» از اعلام آمادگی ۱۷۴ دستگاه ناوگان باری استان به صورت داوطلبانه در راستای برنامه ریزی ای ستاد اربعین استان برای انتقال موکب ها و تجهیزات مورد نیاز جهت خدمت رسانی به زائران به کشور عراق خبرداد و در همین راستا شرکت های حمل و نقل کالای استان جهت مشارکت در اجرای این طرح بدون اخذ کمیسیون شرکت به صورت رایگان برای ناوگان اعزامی به مقصد کشور عراق بارنامه صادر می کنند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با هماهنگی انجام شده با ستاد اربعین استان ۱۷۴ دستگاه انواع ناوگان باری و ۳۰۵ راننده باری استان، آمادگی انتقال موکب ها و تجهیزات خدمات رسانی به زائران اربعین را دارند.

 

وی افزود: این اقدام بخش حمل و نقل استان در جهت برگزاری هر چه بهتر و مطلوب‌تر و خدمات رسانی مناسب به زائران کاروان‌های پیاده‌روی مراسم اربعین حسینی(ع) انجام می شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: به منظور بررسی وضعیت ایمنی ناوگان مسافری استان، بازدیدهای مشترک با هماهنگی پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از ناوگان اعزامی به عتبات عالیات انجام می‌شود.

 

جلال زاده تصریح کرد: در این راستا ضمن توصیه های لازم به رانندگان جهت رعایت موارد مرتبط با ایمنی، بهداشتی قبل از سفر، بررسی عملکرد ناوگان در طول مسیر رصد خواهد شد تا زائران عتبات عالیات با خاطری آسوده مسافرت کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه معنوی این حرکت عظیم جهانی و لزوم ارائه خدمات شایسته به زائران، یادآور شد: برنامه‌ریزی و هماهنگی برای حمل و نقل زائران و لوازم مورد نیاز در کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان انجام و اطلاع‌رسانی های لازم انجام شده است.

 

جلال زاده خاطر نشان کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین تاکنون ۶ جلسه در قالب کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان برگزار شده است.

 

 

 

رفع نگرانی دامداران با تولید ذرت علوفه‌ای/۲

رفع نگرانی دامداران با تولید ذرت علوفه‌ای

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه از پیش بینی تولید ۸۰۰۰ تن ذرت علوفه‌ای در شهرستان در راستای کاهش نگرانی دامداران برای تامین علوفه خبر داد.

محمدرضا زرگری، در جلسه با نمایندگان شرکت‌های تعاونی دامداران به منظور برنامه ریزی برای تامین علوفه اظهار کرد: تکمیل حلقه‌ها و زنجیره تولید از مرحله تامین خوراک تا تولید در صنعت دام به خصوص در شرایط خشکسالی گامی مهم در راستای تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار است.

وی تولید محصولات علوفه‌ای در شهرستان و ارتباط دامداران با کشاورزان را راهکار مناسبی برای حمایت از دامداران و کاهش هزینه تولید عنوان کرد.

زرگری خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در سطح شهرستان، دامداران می‌توانند برای تامین علوفه مورد نیاز واحد خود به مدیریت جهاد کشاورزی و یا شرکت‌های تعاونی دامداران مراجعه کنند.

 

 

 

 

به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین صورت می‌گیرد

اعزام ناوگان اورژانس خراسان جنوبی به مرز مهران

۶ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از خراسان جنوبی برای خدمت به زائران اربعین حسینی، به مرز مهران اعزام می‌شوند.

عباسی معاون اورژانس خراسان جنوبی گفت: بنا بر دستورالعمل ها، پوشش امدادی در داخل کشور و در مرز‌های خروجی کشور در ایام اربعین بر عهده اورژانس است.

او افزود: طبق سهمیه بندی اعلام شده از سوی اورژانس کشور، ۶ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از خراسان جنوبی به مرز مهران اعزام می‌شوند.

عباسی با بیان اینکه هم اکنون تیم‌ها در حال اعزام به مهران هستند بیان کرد: ۲۲ کارشناس اورژانس نیز امدادرسانی را بر عهده دارند.

معاون اورژانس خراسان جنوبی اظهار کرد: تیم‌ها تا ۳۰ شهریور در منطقه مهران حاضر هستند.
هر ساله تیم‌های اورژانس برای امدادرسانی به زائران اربعین به مرز‌های خروجی کشور اعزام می‌شوند.

 

 

هفت کشاورز خراسان جنوبی برگزیده ملی شدند/

هفت کشاورز خراسان جنوبی برگزیده ملی شدند

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هفت نفر از کشاورزان استان برگزیده ملی شدند که یک نفر به نمایندگی لوح افتخار از رئیس جمهور دریافت کرد.

 به گزارش امروز خراسان جنوبی، مهدی جعفری افزود: ۱۴ شهریورماه جاری همزمان با آغاز نمادین سال زراعی جدید که با حضور رئیس جمهور، وزیر و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، از ۱۷۱ کشاورز برگزیده و ۳۸ گندمکار پیشرو تجلیل به‌عمل آمد که این افراد لوح تقدیر و مدال یادبود دریافت کردند.

وی یادآور شد: در این مراسم استان خراسان جنوبی با دریافت هفت لوح تقدیر از مجموع رشته‌های مورد ارزیابی سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داد، این کشاورزان در ۱۵۰ رشته و از میان ۲۷ هزار داوطلب در سراسر کشور پس از ارزیابی و بررسی به عنوان نمونه انتخاب و معرفی شدند.

وی گفت: هفت کشاورز پیشرو استان شامل صادق حسینی (شرکت سهامی زراعی نمونه) از سربیشه، علیرضا رحیمی (تولیدکننده نمونه محصولات گواهی شده باغی) از زیرکوه، ربابه جوادی (زن کارآفرین روستایی) از فردوس، حسن فتحعلی‌زاده (خیر و حامی نمونه منابع طبیعی و آبخیزداری) از فردوس، رمضان میرزایی نسب (مجری نمونه پروژه مشارکت مردمی تثبیت شن و بیابان‌زدایی) از فردوس، عبدالطیف آبدار (مجری کانون یادگیری) از درمیان، محمدرضا جلالی‌خواه (گندم کار پیشرو با عملکرد ۹ هزار و ۱۲۸ کیلوگرم در هکتار) از شهرستان سربیشه در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: از مجموع ١۴ نفر که به نمایندگی از کشاورزان نمونه ملی لوح افتخار خود را از رییس جمهور دریافت کردند،” رمضان میرزایی نسب” (مجری نمونه پروژه مشارکت مردمی تثبیت شن و بیابان زدایی) از شهرستان فردوس خراسان جنوبی موفق به این افتخار شد.

جعفری افزود: از مجموع ۵٠ برگزیده استانی انتخاب هفت برگزیده ملی نشان از اوج افتخار کشاورزان این استان دارد.

وی یادآور شد: ما برای ایجاد سهم ویژه استان در افتخارات ملی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت را در دستور کار قرار داده‌ایم که جزییات آن را به‌زودی اعلام خواهیم کرد.

 

 

 

بازخوانی تفکر و فرهنگ جهادی در رویداد ملی جهاد مقدس/

بازخوانی تفکر و فرهنگ جهادی در رویداد ملی جهاد مقدس

برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران همزمان با سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس، فرصتی را برای بازخوانی و تبیین فرهنگ و روحیه جهادی فراهم کرد تا به عنوان یکی از ضرورت‌های مهم برای خدمت‌رسانی به مردم و پیشرفت در بخش‌های مختلف بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امروز بسیج با تاسی از روحیه و فرهنگ جهادی در عرصه‌های سازندگی و خدمت و آبادانی کشور حضور تاثیرگذاری دارد که از جمله آنها می‌توان به بهسازی و محرومیت‌زدایی در مناطق دورافتاده و محروم توسط گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی اشاره کرد.

گستره خدمات بسیج سازندگی فقط منحصر به عمران و آبادانی نمی‌شود و با تشکیل مجامع جهادی سعی می‌شود فرهنگ و روحیه جهادی در همه بخش‌ها اعم از فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و اقتصادی گسترش یابد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی که همواره با فرمایشات حکمیانه خود خط مشی نظام جمهوری اسلامی را در بخش‌های مختلف در سطوح ملی و بین‌المللی ترسیم و تبیین می‌کنند به عنوان پرچمدار و الگوی کارهای جهادی مطرح هستند که از مصادیق بارز آن می‌توان به خدمات سازنده معظم‌له در فردوس پس از زلزله سال ۱۳۴۷ اشاره کرد.

به دنبال وقوع زلزله در شهریور ماه ۱۳۴۷ که علاوه بر خسارت‌های مالی و تخریب بسیاری از واحدهای مسکونی، تعداد زیادی از مردم منطقه نیز جان خود را از دست دادند، رهبر معظم انقلاب به همراه جمعی از طلاب مشهد عازم فردوس شدند و جهادگونه به مدت حدود ۲ ماه به مردم و خسارت‌دیدگان امدادرسانی کردند.

کم‌کاری و توجه نکردن رژیم پهلوی موجب شده بود جلوی بسیاری از خدمات اجتماعی و اقتصادی به مردم و آسیب‌دیدگان گرفته شود و ساواک هم جهادگران و روحانیون را تحت کنترل قرار داده بود ولی رهبر معظم انقلاب بدون توجه به این شرایط حاکم، روحیه جهادی را در خدمت به مردم معنا کردند و همچنان با گذشت ۵۴ سال از آن حادثه به عنوان الگویی برای جهادگران کشور مطرح است.

به منظور گرامیداشت سیزدهم شهریور سالروز زلزله فردوس و حضور جهادی رهبر انقلاب، رویداد ملی جهاد مقدس (اجلاسیه جهادگران کشور) امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان و مردم در مصلای امام خمینی (ره) فردوس برگزار شد.

این همایش فرصتی را فراهم کرد تا برخی جهادگران حاضر در این رویداد ملی گفت و گو کنیم.

مسوول امور کارگروه‌های تخصصی مجمع جهادگران بسیج سازندگی استان فارس به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران فرصت بی‌نظیری را برای تبیین فرهنگ و روحیه جهادی به عنوان یکی از نیازهای مهم در سطح کشور فراهم کرد  تا با الگوپذیری از رهبر معظم انقلاب و نصب‌العین قرار دادن تاکیدات معظم‌له  در خدمت جهادگونه به مردم در مناطق شهری و روستایی و از جمله مناطق محروم حضور بیشتر و موثرتری داشته باشند.

عبدالحسین جوکار ادامه داد: از آنجایی که مرجع و ماوی جریان انقلاب و جهادگران مقام معظم رهبری هستند و ایشان در ارایه خدمات جهادگونه به آسیب‌دیدگان زلزله سال ۱۳۴۷ شهرستان فردوس پرچمدار فرهنگ جهادی شدند با برگزاری این اجلاسیه فرصتی فراهم شده که تفکر و فرهنگ جهادی به عنوان یک ضرورت خدمت به مردم و جامعه در سطح کشور تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه این مساله انگیزه مضاعفی در گروه‌های جهادی برای خدمات و محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف کشور فراهم کرده است گفت: بیشترین نگرش مردم به گروه‌های جهادی فعالیت‌های عمرانی و بهسازی منازل و مدارس است در صورتی که امروز بسیج سازندگی در قالب کارگروه‌های مجامع جهادگران کشور و مجامع تابعه در استان‌ها به‌صورت تخصصی در بیشتر بخش‌های مورد نیاز جامعه حضور و فعالیت دارد.

این جهادگر گفت: باید روحیه و فرهنگ جهادی در همه بخش‌های جامعه و بین مسوولان تبیین و نهادینه شود و به عنوان الگوی مهمی در خدمت به مردم حتی در خدمات مرتبط با مهارت‌های زندگی و جلوگیری از مشکلات اجتماعی تبدیل شود.

وی افزود: باید افرادی تصدی بخش‌های مختلف کشور را به دست بگیرند که دارای روحیه جهادی و تفکر بسیجی باشند و تا حد امکان از افراد متخصص و صاحبنظر گروه‌های جهادی برای تصدی مسوولیت‌ها انتخاب شوند چون این افراد با روحیه جهادگرایانه خدمات سازنده به مردم ارایه می‌کنند.

رئیس شورای گروه‌های جهادی بسیج عشایر استان فارس هم گفت: عشایر یکی از ظرفیت‌های مهم برای انجام فعالیت‌های جهادی هستند و با سخت‌کوشی عجین شده‌اند لذا حضور آنها در قالب گروه‌های جهادی فرصتی مهم برای خدمات سازنده به مردم در مناطق روستایی و محروم فراهم کرده است و بسیح سازندگی در کشور و به تبع آن استان فارس به این مساله  عنایت خاص دارد.

مسوول کارگروه رسانه مجمع جهادی بسیج سازندگی استان لرستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: روحیه و تفکر جهادی به عنوان یک نیاز مهم امید را در دل مردم زنده می‌کند، گروه‌های جهادی بدون حقوق و تنها با هدف خدمت سازنده و صادقانه به مردم و برای محرومت‌زدایی در مناطق مختلف کشور حضور می‌یابند.

احمد کاظمی افزود: اگر این روحیه و تفکر کار جهادی بین مسوولان گسترش یابد و به عنوان الگوی خدمت به مردم تبدیل شود شاهد سرعت‌بخشی به رفع مشکلات کشور هستیم و اقدام جهادی رهبر معظم انقلاب در ۵۴ سال قبل در خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله فردوس الگوی مهمی برای فرهنگ جهادی در کشور است.

وی تخصص‌گرایی را مهمترین رویکرد فعالیت‌های جهادی بسیج سازندگی کشور برشمرد و گفت: ۱۲ کارگروه تخصصی در همه بخش‌ها اعم از عمرانی، اقتصادی، زیربنایی و حتی رسانه گسترش یافته و مهمترین هدف، توسعه نگاه جهادی در همه  بخش‌ها است.

عضو هیات رئیسه مجمع عالی جهادگران بسیج سازندگی کشور نیز گفت: به دنبال انحلال جهاد سازندگی در کشور، سال ۱۳۷۹ سازمان بسیج سازندگی با تاکیدات رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از بخش‌های سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شد که نتایج بسیار خوبی در محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به مردم داشت.

محسن ارغوانی اظهار  داشت: با توجه به دغدغه‌های خاص رهبر معظم انقلاب برای محرومیت‌زدایی و افزایش حضور بسیج و گروه‌های جهادی برای خدمات‌رسانی در مناطق محروم، مجامع جهادی با رویکرد تخصصی در بخش‌های مختلف اعم از عمرانی، بهداشت و سلامت شکل گرفته است.

وی برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس را از اقدامات بسیار مهم در معرفی فعالیت‌های گروههای جهادی به آحاد مردم و جامعه دانست و گفت: بسیج هر جا در عرصه خدمت‌رسانی حضور یافته منشاء خدمات موثری بوده و یکی از بسترهای مهم نقش‌آفرینی‌های بسیج در قالب گروه‌های جهادی است.

همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران نمایشگاه “اقتصاد به توان مردم” نیز نهم تا سیزدهم شهریور ماه جاری در شهرستان فردوس برپا شد و در این نمایشگاه بیش از ۸۰ نفر از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های خود را در زمینه‌های راهبری شغلی، مشاغل خانگی و صندوق‌های قرض‌الحسنه در معرض دید عموم قرار دادند.

با برگزاری این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای معرفی خدمات گروه‌های جهادی و دانش‌بنیان به مردم و مسوولان فراهم شد و واحدهای فناوری کوچک در کنار واحدهای بزرگ دانش‌بنیان و تولیدی و مشاغل خانگی توانمندی‌ها و تولیدات خود را ارائه کردند.

مسوول واحد فناور نوین عمران بیرجند یکی از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه اقتصاد به توان مردم در فردوس به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های مختلف در معرفی محصولات دانش‌بنیان به آحاد مردم نقش زیادی دارد و با برگزاری این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای معرفی آخرین توانمندی‌های این بخش به عنوان یکی از مولفه‌های مهم رونق اقتصادی فراهم شد.

محسن عجمی ادامه داد: فعالیت‌های دانش‌بنیان اگر با رویکرد و نگاه جهادی توام شوند تاثیرگذاری بسیاری خواهند داشت و برگزاری نمایشگاه اقتصاد به توان مردم در کنار اجلاسیه ملی جهادگران از اهمیت زیادی برخوردار است.

یکی از بخش‌های مهم نمایشگاه اقتصاد به توان مردم رونمایی از نخستین نیروگاه خورشیدی متحرک برای نخستین بار در کشور است که توسط یکی از واحدهای فناور فردوس تولید شده است.

تولیدکننده نخستین نیروگاه خورشیدی متحرک کشور گفت: این نیروگاه خورشیدی به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین سازه‌ها از نوع خود در کشور از طلوع تا غروب خورشید با برخورداری از سنسور حرارتی به سمت خورشید حرکت می‌کند.

ابراهیم هاشم‌زهی گفت: هزینه تمام‌شده تولید این نیروگاه ۱۵ درصد بیشتر از سایر نیروگاه‌های خورشیدی است ولی توان تولید حرارت آن ۴۰ درصد بیشتر است.

مسوول غرفه دانشگاه صنعتی بیرجند هم گفت: فعالیت‌های دانش‌بنیان عامل مهم توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است لذا باید فرهنگ و تفکر جهادی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گسترش یابد.

علی عباسی با اشاره به قابلیت‌های استان خراسان جنوبی در عرصه‌های مواد معدنی، صنایع لاستیک و پلاستیک و رنگ و پتروشیمی افزود: تولیدات دانش‌بنیان ضمن جلوگیری از خام‌فروشی در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی نقش موثری دارد.

 

 

 

 

 

نبض کبدی خراسان‌جنوبی کند می‌زند/لغو سفر رئیس فدراسیون به بیرجند/۷

مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات کبدی خراسان جنوبی که قرار بود ۱۶ شهریورماه جاری در بیرجند برگزار شود بدلیل مشارکت گسترده اعضای مجمع در پیاده روی اربعین حسینی از حد نصاب افتاد و برای مدتی کرسی دائمی این هیئت بلاتکلیف ماند.

نبض کبدی خراسان‌جنوبی کند می‌زند/لغو سفر رئیس فدراسیون به بیرجند

به گزارش فارس، کَبَدی در اصل یک بازی ایرانی است و با اسامی گوناگونی در جای‌ جای ایران اسلامی مشهور است، در گیلان «شیرین دودو» و در خراسان، گلستان و مازندران «زو» و در سیستان و بلوچستان کبدی نامیده می‌شود.

کَبَدی یک بازی کم خرج و پرتحرک  ترکیبی از کشتی و راگبی است که بیش‌تر در هند و پاکستان و ایران رایج داشته و در سال ۱۳۸۱ برای اولین‌بار مسابقات قهرمانی این بازی برای مردان در سطح آسیا برگزار شد و در بین رشته‌های المپیک طرفداران خاصی را نسبت به خود جمع کرده است و رهاورد جمهوری اسلامی ایران نیز در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ۲ مدال طلا شد.

 علیرغم اینکه ورزش کَبَدی و یا همان بازی زو از پیشینه‌ای تاریخی برخوردار بوده و در مناطق گسترده‌ای از خراسان‌جنوبی رواج داشته و دارد! اما به هر دلیلی نتوانسته است جایگاه واقعی خود را در سطح کشور پیدا کند.

نبض کَبَدی در خراسان جنوبی کُند می‌زند و از آبانماه سال گذشته این هیئت با دو مرحله تغییرات مدیریتی و سرپرستی اداره می‌شود و روزهای پرتلاطمی را برای این رشته ورزشی رقم زده است.

براساس اعلام رسمی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات کَبَدی استان قرار بود روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه جاری با حضور دکتر عباس اورسجی‌ رئیس فدراسیون برگزار شود که حضور تعدادی از اعضای مجمع در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) مجمع را از حد نصاب انداخت و سفر سکاندار کَبَدی کشور لغو گردید.

طی سال‌های اخیر از وجود استعدادهای بالقوه و پتانسیل‌های موجود در ورزش کَبَدی و بازی زو‌ خراسان جنوبی استفاده بهینه نشده و برنامه‌ریزی راهبردی در راستای همگانی کردن و بومی‌سازی، برگزاری دوره‌های داوری، کارگاه‌های آموزشی و دانش‌افزایی به منظور ارتقای سطح مربیان این رشته پرطرفدار نیز در استان صورت نگرفته است.

سالهاست که رئیس و یا هیئت‌ رئیسه فدراسیون کَبَدی سفری به خراسان‌جنوبی نداشته‌اند تا جامعه هدف گوشی برای شنیدن درد دل‌‌ها و خواسته‌های بحق خود بیابند و یا مجوز میزبانی در برگزاری مسابقات منطقه‌ای و برگزاری اردوهای تیم‌ملی در استان اخذ نمایند.

وسیع‌ بودن خراسان‌جنوبی و فاصله‌‌های طولانی بین شهری و منطقه‌ای استان می‌‌طلبید طرح آمایش سرزمینی کَبَدی اجرا شود و رشته ساحلی و چمنی
کَبَدی در شهرهای کویری و روستاهای دارای‌ چمن مصنوعی رونق یابد و طرح ملی استعدادیابی نیز عملیاتی شود.

پس از افول‌ شیوع ویروس منحوس کرونا‌  و رونق گرفتن فعالیت‌های ورزشی ملی و استانی، آنچه عیان است متولیان ورزش کبدی خراسان جنوبی چندان رقبتی بر برگزاری مسابقات قهرمانی و اعزام به رقابت‌های کشوری نداشته‌اند و فعالان این رشته ورزشی و آشنای بومی از این بابت نارضایتی‌هایی داشته‌اند.

امید است، رایزنی‌های اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با فدراسیون کبدی در راستای تعیین تاریخ جدید برگزاری مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات استان زودتر به ثمر نشیند و هر کسی که منتخب این مجمع باشد چشم‌انداز چهارساله خوبی برای توسعه و جایگاه حقیقی  این رشته ورزشی در استان و کشور رقم زند.

 

 

 

۱۶ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی تایید نهایی شدند/۲-۳

۱۶ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی تایید نهایی شدند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۳۲ هزار و ۷۱۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر تایید نهایی شدند و واجد شرایط هستند.

قاسم تنها روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزرات راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در راستای کمک به تامین مسکن، طرح نهضت ملی مسکن را برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: مدیریت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان کارگزار راه و شهرسازی واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای این طرح با مشارکت خانوارهای واجد شرایط و از طریق تامین تسهیلات بانکی (۳۰۰ میلیون تومان) و سهم آورده متقاضیان انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: از مجموع افرادی که در این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان ثبت‌نام کردند، ابتدا ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر حائز شرایط اولیه شدند که ۱۶ هزار و ۱۷۲ نفر تایید اولیه شده‌اند.

تنها با بیان اینکه تاکنون هفت هزار و ۳۶۷ نفر افتتاح حساب کرده‌اند، ادامه داد: همچنین چهار هزار و ۷۷۳ نفر آورده اولیه معادل حدود ۱۹۹ میلیارد تومان را واریز کرده و برای ۸۴۶ نفر واگذاری زمین و تخصیص پروژه انجام شده است.

وی عنوان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز ۲ هزار و ۷۴۱ متقاضی نهایی افتتاح حساب داشته‌‍‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: ۲ هزار و ۸۰۵ نفر تاکنون واحد پروانه ساختمانی دریافت کرده و شروع بکار کرده‌اند.

وی افزود: همچنین تاکنون ۲ هزار و ۹۲ واحد فونداسیون اجرا شده، ۹۴۷ واحد اسکلت و سقف آنها به اتمام رسیده و ۷۴۷ اتمام سفت‌کاری و ۲۴۸ واحد در حال نازک‌کاری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از شلوغی دفاتر پلیس+۱۰ تا خالی ماندن دست زائران/۴

با توجه به اینکه ۱۱ روز دیگر تا اربعین حسینی باقی مانده، اما هنوز دفاتر پلیس+۱۰ شلوغ است و زائران موفق به دریافت گذرنامه هایشان نشده اند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به اینکه برخی از زائران اربعین حسینی هنوز موفق به تحویل گذرنامه شان نشده اند، دفاتر پلیس+۱۰ شاهد رفت و آمد این افراد است.

بر اساس گفته متقاضیان گذرنامه، این افراد بیش از ۱۰ روز است که مدارکشان را تحویل این دفاتر داده اند.

یکی از متقاضیان تحویل گذرنامه گفت: طبق گفته مسئولین، ۸ شهریور باید گذرنامه‌ها آماده تحویل می‌بود، اما هم اکنون ۷ روز از تاریخ اعلام شده می‌گذر و نزدیک شروع سفرمان است، اما هنوز گذرنامه‌ای به دستمان نرسیده است.

او افزود: وقتی از مسئولین جویای این مشکل به وجود آمده شدیم با پاسخ سایت بسته است و مشخص نیست چه زمانی گذرنامه‌ها آماده تحویل شود، مواجه می‌شویم.

سرهنگ زنگویی رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی دلیل طولانی شدن روند صدور گذرنامه را افزایش تقاضای زائران برای صدور گذرنامه دانست.

او افزود: با توجه به اینکه زمان صدور گذرنامه مقداری طولانی‌تر شده است؛ هر ارباب رجوعی که برای تحویل گذرنامه مراجعه کند با پیگیری‌های انجام شده سعی در رفع مشکل او داریم.

در این شرایط که نزدیک شروع اربعین حسینی هستیم متقاضیان می‌توانند درخواست برگ گذر موقت دهند که زمان صدور آن کوتاه‌تر از صدور گذرنامه است.

۷۲ ساعت بعد از ثبت درخواست، برگ گذر موقت در سیستم پلیس+۱۰ صادر و به پست تحویل داده می‌شود.

برای صدور برگ گذر موقت افراد باید فرمی را از مراکز پلیس+۱۰ دریافت کنند و پس از تکمیل به همراه مدارکی که شامل شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت برای آقایان است را به این دفاتر تحویل دهند.

افرادی که تاریخ صدور گذرنامه شان از ۱۳۹۱/۶/۱ به بعد است می‌توانند با مراجعه به اداره مهاجرت و گذرنامه، اعتبار گذرنامه شان را تمدید کنند.

از ابتدای تیر تا ابتدای شهریور ۲۸ هزار و ۴۵۶ گذرنامه برای زائران اربعین حسینی خراسان جنوبی صادر شده است.

 

 

 

۱۲۳ نفر در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن طبس رقابت می‌کنند

۱۲۳ نفر در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن طبس رقابت می‌کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امسال همزمان با برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن در طبس ۱۲۳ برگزیده مرحله شهرستانی با هم به رقابت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور افزود: امسال ۲ هزار و ۲۶۳ نفر در مهلت تعیین شده (۲۵ خرداد تا ۱۰ تیر) موفق به ثبت نام در مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان خراسان جنوبی شدند.

وی اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۲۵۱ نفر در رشته‌های معارفی شامل تفسیر عمومی قرآن، ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه، ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: هزار و ۱۲ نفر در رشته‌های آوایی (شامل قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان و دعا خوانی) ثبت‌نام کردند.

وی تصریح کرد: تعداد خواهران شرکت کننده در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ۱۴۰۴ نفر و تعداد برادران شرکت کننده ۸۵۹ نفر بودند.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از تاریخ ۲۶ تیرماه تا ۶ مرداد ماه سال جاری در نقاط مختلف استان برگزار شد.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان شهرستان‌های استان در این دوره از مسابقات در رشته‌های مختلف، اظهار داشت: تعداد شرکت کنندگان در بیرجند و درمیان ۸۰۵ نفر، زیرکوه ۱۳۹ نفر، سرایان ۱۵۶ نفر، قاین ۳۴۱ نفر، طبس ۲۹۴ نفر، فردوس۱۲۷ نفر، نهبندان ۱۱۳ نفر، سربیشه ۱۲۷ نفر، بخش نیمبلوک(خضری دشت بیاض ) ۲۳ نفر، خوسف ۶۸ نفر و بشرویه ۷۰ نفر بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: پس از برگزاری مرحله شهرستانی تعداد ۴۹ نفر از برادران و ۷۴ نفر از خواهران و در مجموع ۱۲۳ نفر به عنوان برگزیدگان رشته‌های آوایی قرآنی (قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ) برای رقابت در مرحله استانی انتخاب شدند.

وی گفت: مرحله استانی این دوره از مسابقات ویژه رشته‌های آوایی قرآنی در روزهای ۱۷ و ۱۸ شهریور در شهرستان طبس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور یادآور شد: شرکت کنندگان رشته‌های نغمات دینی (شامل اذان و دعاخوانی) در این دوره از مسابقات ۲۴۰ نفر هستند که روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ماه به میزبانی شهرستان بیرجند با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی افزود: مرحله استانی رشته‌های معارف همزمان با سراسر کشور، ۲۶ مرداد برگزار شد که برگزیدگان این بخش از مسابقات در مرحله مقدماتی کشوری با منتخبین سایر استان‌ها روز ۲۰  مهرماه به رقابت خواهند پرداخت.

 

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی:

نسخه‌نویسی الکترونیکی ۱۰۰ درصد در خراسان جنوبی محقق شد/۲-۳

نسخه‌نویسی الکترونیکی ۱۰۰ درصد در خراسان جنوبی محقق شد

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: برنامه حذف نسخه های کاغذی بیمه سلامت از سال قبل در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات انجام شده اکنون نسخه‌نویسی الکترونیکی ۱۰۰ درصد محقق شده است.

علی اربابی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات شاخص انجام شده در استان طی یکسال اخیر، افزود: از ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ تجویز نسخه مطابق با قانون باید فقط از درگاه الکترونیک انجام می‌شد.

وی ادامه داد: بر این اساس نسخه کاغذی حذف و هیچ پرداختی خارج از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی انجام نمی‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۹۸ درصد موسسه‌ها و مراکز درمانی سطح استان طرف قرارداد این اداره کل هستند و فقط تعداد اندکی از دندانپزشکان، پزشکان متخصص و فوق تخصص فاقد قرارداد هستند که آن هم در مرحله بازدید و عقد قرارداد است.

وی تاکید کرد: برای اینکه مردم استان و بیمه‌شدگان دچار مشکل و سردرگمی نشوند، دسترسی ثبت نسخه الکترونیک در سامانه بیمه سلامت برای پزشکان و مراکز درمانی غیرطرف قرارداد ایجاد شده تا فرآیند الکترونیکی نسخه‌نویسی دچار مشکل نشود و مردم بتوانند خدمات مورد نیاز خود را الکترونیکی دریافت کنند.

اربابی با اشاره به اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری صندوق بیمه سلامت همگانی عنوان کرد: از ابتدای آذرماه سال ۱۴۰۰ برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی اجرایی شد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر ۴۵ پزشک عمومی و ۲ پزشک متخصص در سطح استان به صورت فعال در این طرح مشارکت دارند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی عنوان کرد: از مجموع جمعیت حدود ۸۷ هزار نفری صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق سایراقشار نظام ارجاع یک (مددجویان کمیته امداد) حدود ۶۳ هزار نفر (حدود ۷۲ درصد) جمعیت هدف به پزشکان خانواده شهری انتساب داده شده و برای سایر نیز در حال اجرا است.

وی یادآور شد: برنامه پوشش همگانی بیمه سلامت و بیمه رایگان افراد مناطق کم برخوردار و سه دهک پایین نیز از اواخر سال ۱۴۰۰ اجرایی شد که تاکنون با اقدامات انجام شده توسط این اداره کل و همکاری ادارات بهزیستی، کمیته امداد و بسیج، حدود سه هزار نفر فاقد بیمه شناسایی و تحت پوشش بیمه سلامت رایگان  قرار گرفتند.

اربابی گفت: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برنامه تکمیل پوشش همگانی بیمه سلامت توسط سازمان بیمه سلامت ایران کلید خورد که در مرحله اول با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه پایه سلامت تعداد پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان توسط سازمان بیمه سلامت فعال شد.

وی افزود: سهم اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی از این آمار، تعداد ۱۰ هزار و ۲۱ نفر بود که تا پایان سال ۱۴۰۱ بیمه آنان فعال است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: با اجرای این برنامه، در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر تاکنون تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.

وی با اشاره به ساخت و افتتاح ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان بشرویه تصریح کرد: به منظور تسهیل دسترسی بیمه شدگان و مردم شهرستان بشرویه به خدمات بیمه سلامت، شهریور پارسال برای ساخت این ساختمان مناقصه برگزار شد.

اربابی ادامه داد: پس از اعلام برنده، عملیات اجرایی این ساختمان در شهریورماه پارسال آغاز و خرداد امسال نیز زمین تحویل پیمانکار شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*