گزارش/ کاهش واردات لوازم التحریر خارجی به کشور

کاهش واردات لوازم التحریر خارجی به کشور

لطیفی افزود: حدوداً ۸ میلیون دلار از ابتدای سال واردات لوازم التحریر داشتیم که از این میزان حدود ۳ میلیون دلار آن مداد تراش و تیغه بوده است.

کاهش واردات لوازم التحریر خارجی به کشورسخنگوی گمرک در گفتگو با رسانه ملی ( رادیو اقتصاد ) در خصوص واردات لوازم التحریر به برخی سوالات پاسخ دادند. با نزدیک شدن به آخرین روزهای فصل تابستان و شروع مدارس، دوباره شاهد هیاهوی دانش ‎آموزان برای خرید لوازم التحریرهای فانتزی و پر زرق و برق هستیم. بسیاری از این لوازم‌ از کشورهای خارجی وارد  می‌شوند. بنابراین در این روزها بازار واردات لوازم التحریر بسیار داغ است.

 

 

 

 

 

 

 

افزایش ۵۷ درصدی خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امسال افزایش خرید تضمینی گندم به میزان بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن نسبت به پارسال داشتیم.

افزایش 57 درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری سید سعید راد، روز دوشنبه در حاشیه چهاردهمین «نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان» که به دست مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد، این نمایشگاه را رویدادی مؤثر برای نمایش دستاورد‌های زنجیره گندم، آرد و نان و پیشرفت‌های این حوزه مهم اقتصادی دانست و افزود: امسال در این عرصه، رویداد‌های خوبی به وقوع پیوسته که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات این زنجیره، ذی‌نفعان آن هستند.
راد با اعلام اینکه امسال در بخش‌های مختلف از جمله افزایش میزان خرید تضمینی گندم به میزان بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن و رشد ۵۷ و نیم درصدی آن نسبت به پارسال، دستاورد‌های ارزشمندی داشته‌ایم، افزود: این مهم، مرهون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مجموعه خدومی است که دسترنج آن‌ها گرمابخش سفره خانواد‌ه‌هاست.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم قدردانی از تلاش‌های فعّالان زنجیره گندم، آرد و نان در زمینه حرکت در مسیر تولید پایدار و تحقق خودکفایی در تولید گندم تأکید کرد و گفت: این نمایشگاه، فرصتی است تا بخشی از این توانمندی‌ها در معرض دید متخصصان، شهروندان و رسانه‌های تخصصی و عمومی قرار گرفته و آثار و نتایج آن در سفره مردم جلوه‌گر شود.
چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان در محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران تا روز پنجشنبه، ۲۴ شهریور پذیرای عموم علاقه‌مندان خواهد بود.

 

 

 

 

دومین چاه میدان مشترک فروزان به نفت رسید

حفاری دومین چاه میدان فروزان به طول بیش از ۳ هزار متر به پایان رسید؛ میدانی که بین ایران و عربستان مشترک است.

دومین چاه میدان مشترک فروزان به نفت رسیدمیدان نفتی فروزان در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی جزیره خارگ در خلیج‌فارس واقع شده و با میدان نفتی مرجان کشور عربستان مشترک است.
مدیرعامل گروه پتروپارس خبر داده است که، چاه شماره ۰۳-۱۲ این میدان به طول طول ۳ هزار و ۳۷۹ متر حفاری شده و به تولید رسیده است.
سید شمس‌الدین موسوی افزود: با توجه به شرایط بستر، ۹۵۰ متر از این میزان به صورت افقی حفاری شده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس ظرفیت اولیه چاه، روزانه هزار بشکه نفت قابل برداشت خواهد بود، ادامه داد: پس از حفاری نخستین حلقه چاه در میدان نفتی فروزان در اردیبهشت‌ماه امسال، این دومین چاهی است که بر اساس تعهدات گروه پتروپارس به کارفرما (شرکت نفت فلات قاره ایران) تحویل می‌شود.
مدیرعامل گروه پتروپارس افزود: تعهد ما برای حفاری در میدان نفتی فروزان ۲۶ حلقه چاه است که تا پایان سال ۱۴۰۲ تحویل کارفرما خواهد شد و با برنامه‌ریزی و روندی که در پیش داریم تلاش خواهیم کرد در موعد مقرر به تعهدات خود عمل کنیم.
موسوی عنوان کرد: امکانات و توانمندی‌های داخلی، ما را از پیمانکاران خارجی بی‌نیاز کرده و به جز موارد بسیار محدود در تأمین کالا، بقیه خدمات از سوی شرکت‌های داخلی ارائه شده است.

 

اعتراض کارمندان گوگل و آمازون به قرارداد با تل آویو

کارمندان شرکت‌های گوگل و آمازون با تجمع مقابل دفاتر این شرکت‌ها در برخی ایالت‌های آمریکا‎‏، ارائه فناور‌های جاسوسی به رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

 پروژه نیمبس یک قرارداد ۱،۲ میلیارد دلاری برای گوگل و آمازون که برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی و ارتش آن با ابزار‌های هوش مصنوعی است.

سال گذشته استفاده گسترده رژیم صهیونیستی از بدافزار جاسوسی پگاسوس به یک رسوایی گسترده در سطح جهان منجر شد، با این حال از سوی جامعه جهانی اقدام معناداری در محدود کردن این اقدامات صورت نگرفت.

 

 

۱۰ اشتباه رانندگی که به ماشین لطمه می‌زند

برای نگهداری درست از اتومبیل و وسایل نقلیه رعایت یکسری نکات است که باعث طول عمر وسیله خواهد شد.

 اگر شما هم یک خودرو یا وسیله نقلیه دارید دانستن این اعمال اشتباه که منجر به آسیب وسیله نقلیه می شود خالی از لطف نیست.

نگه داشتن کلاچ در طول زمانی که با خودروی خود در حال رانندگی هستید باعث خرابی در قطعاتی مثل بلبرینگ کلاچ،دیسک و صفحه کلاچ خواهد شد.

با این کار باری مضاعف را به سیستم تحمیل کرده و از طرف دیگر باعث کاهش یافتن عمر استاندارد قطعاتی مثل دیسک و صفحه کلاچ خواهد شد.

نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها:

این تفکر که هنگام عبور از دست اندازها با ترمز سرعت خودرو را کم کنیم کاملا اشتباه بوده و صدماتی برای جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو به وجود خواهد آورد.

بهترین روش برای عبور از دست اندازها کم کردن سرعت قبل از رسیدن به دست انداز و عبور از آن است.

فشردن ترمز در این موقعیت باعث وارد آوردن فشاری مضاعف بر روی فنر و کمک فنر،جلوبندی و سیستم تعلیق خواهد شد.

این کار باعث بالا رفتن تنش در قسمت های یاد شده می شود و در دراز مدت آسیب هایی جدی به کمک ها و اتصالاتی نظیر سیبک ها وارد می کند.

معکوس کشیدن در سرعت های بالا:

به فرض با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در حال رانندگی هستید که ناگهان دنده را از وضعیت ۴ به ۳ تعویض می کنید.

این کار باعث بوجود آمدن تنش بسیار شدید در خط انتقال قدرت خواهد شد و احتمال خرد شدن دنده ها در این وضعیت فراوان است.

این کار شاید با خودروهای اسپرت و مرغوب هیچ گونه ضرری برای خودرو نداشته باشد اما مطمئنا برای خودروهای ضعیف تولید داخل خسارات شدیدی در پی خواهد داشت.

گرم کردن خودرو به صورت درجا قبل از آغاز حرکت:

گرم کردن خودرو به صورت درجا کاریست اشتباه که از مضرات آن می توان به:افزایش مصرف سوخت،آلودگی هوا و بالا رفتن استهلاک قطعات خودرو اشاره کرد.

بهترین کار برای گرم کردن صحیح خودرو حرکت با سرعت بسیار پایین است.

زیرا در این صورت کل مسیر انتقال قدرت شامل: موتور،گیربکس و دیفرانسیل به صورت یکنواخت گرم خواهد شد و در صورت گرم کردن درجا تنها عنصری که گرم می شور موتور خودرو است.

خنک کردن موتور خودرو پس از استفاده های طولانی یا پرفشار:

عده ای از رانندگان بر این باورند که پس از یک استفاده پر فشار و طولانی مدت از خودرو باید چند دقیقه ای خودرو را به صورت درجا روشن گذاشت تا دمای موتور خودرو به حالت نرمال برسد.

این کار دقیقا مثل گرم کردن خودرو به صورت درجا کاری است و اشتباه افزایش مصرف سوخت،آلودگی محیط زیست و بالا رفتن استهلاک قطعات خودرو را در پی خواهد داشت.

ضمنا اکثر خودروهای جدید که مجهز به فن هستند عمل خنک کاری را به بهترین صورت انجام داده و در صورت لزوم پس از خاموشی موتور خودرو نیز با روشن ماندن حرارت آن را پایین می آورد.

نگه داشتن دور موتور در محدوده قرمز (Red Line):

وقتی عقربه دور سنج موتور در محدوده قرمز قرار می گیرد بیانگر این موضوع است که پیشرانه و دیگر اجزای در خودرو تحت بیشترین و بلالترین میزان تنش و فشار ممکن قرار گرفته است.

معمولاوقتی موتور دارای این میزان دور در دقیقه می شود ۴ الی ۵ دقیقه دوام خواهد آورد و مطمئنا در صورت ادامه یافتن فشار موتور خواهد سوخت.

انجام حرکات نمایشی:

انجام حرکات نمایشی با خودروهای اسپرت و با کیفیت باعث بروز مشکلی نمی شود اما در خودروهای ساخت داخل که به مراتب ضعیف تر هستند انجام این گونه حرکات باعث بوجود آمدن تنش فراوان در خط انتقال قدرت و به طبع آن خرابی در موتور،گیربکس و دیفرنسیال خواهد شد.

حرکاتی مثل ته انداختن،دور درجا،دریفت کشیدن وتیک آف در خودروهای ضعیفی مثل ۴۰۵،پراید،آردی و پیکان باعث بوجود آمدن مشکل خواهد شد.

استفاده از بنزین تا آخرین قطره موجود در باک:

همیشه به یاد داشته باشید که بنزینی که وارد باک خودروی شما می شود دارای رسوب و ذرات ریزی است که ورود آن ها به سیستم سوخت رسانی،انژکتورها و خود پمپ بنزین که وظیفه مکش سوخت از باک را بر عهده دارد باعث نارسایی و بوجود آمدن عیوبی در سیستم سوخت رسانی و موتوری خودروی شما و باعث گرفته شدن مجراهای فیلتر بنزین خواهد شد.

عیب های یاد شده در بالا زمانی اتفاق می افتد که سوخت در باک به اتمام رسیده باشد و پمپ بنزین برای ارسال سوخت باید از آخرین قطرات موجود در باک برای تغذیه موتور استفاده کند.

بهترین راه برای جلوگیری از این آسیب ها این است که همیشه در زمانی که مقدار بنزین موجو در باک خودروی شما رو به اتمام است اقدام به پر کردن باک خودرو کنید.

با این کار رسوبات و ذرات ریزی که در انتهای باک ته نشین شده اند به سیستم سوخت رسانی شما راه پیدا نخواهند کرد.

نگه داشتن کلاچ و ترمز در توقفات طولانی:

بسیاری از رانندگان عادت دارند که در هنگام توقفات طولانی مدت (مثل توقف پشت چراغ قرمز) پدال های کلاچ و ترمز را فشرده نگه می دارند.

عده ای هم گیربکس را در وضعیت خلاص قرار داده و پدال ترمز را می فشارند.

بهترین روش برای توقفات طولانی انتقال دسته دنده به حالت خلاص (در خودروهای مجهز به گیربکس اتومات دسته دنده را در حالت پارک P قرار دهید) و کشیدن ترمز دستی است.

فشردن پدال ترمز و کلاچ در توقفات طولانی باعث وارد آوردن فشاری مضاعف به مجموعه کلاچ خواهد شد.

این کار هم چنین باعث وارد آمدن فشار زیاد به لنت های ترمز و افزایش حرارت در آن ها خواهد شد.

گاز دادن قبل از روشن یا خاموش کردن خودرو:

این کار در خودروهای کاربراتوری در پاره ای از اوقات باید صورت گیرد تا سوخت وارد پیاله کاربراتور گردد و به این ترتیب در زمان روشن کردن خودرو راحت تر روشن می شود.

اما این کار در خودروهای انژکتوری اشتباه است و باعث افزایش مصرف سوخت و آسیب رساندن به انژکتورها در دراز مدت می شود.

اشتباهاتی که در بالا از آن ها یاد شد شاید در همان لحظه باعث بروز مشکلی نشود اما مطمئنا در دراز مدت عمر سیستم های مربوطه را کاهش داده و خساراتی را به خودرو وارد خواهد آورد و برای شما جز اتلاف وقت برای تعمیر خودرو و صرف هزینه چیز دیگری نخواهد داشت.

 

 

 

 

دانستنی هایی در رابطه با خاندان‌ سلطنتی انگلیس

سلطنت‌ هزاران سال است که با ساختار سیاسی انگلستان عجین شده است. بریتانیایی ها چه در زمان بریتون ها، چه در زمان هجوم اقوام نورث و چه در دوران جدید هرگز از نظام پادشاهی دور نشده اند.

دانستنی هایی در رابطه با خاندان‌ سلطنتی انگلیس/ از ماجرای ربودن دو کودک تا نبش قبر تنها رئیس جمهور

سلطنت‌ هزاران سال است که با ساختار سیاسی انگلستان عجین شده است. بریتانیایی ها چه در زمان بریتون ها، چه در زمان هجوم اقوام نورث و چه در دوران جدید هرگز از نظام پادشاهی دور نشده اند.

ملکه الیزابت دوم بعد از چند ده سال سلطنت بالاخره از دنیا رفت تا تاریخ بریتانیا وارد دوره جدیدی شود. دوره‌ای که ممکن است فراز و نشیب های زیادی داشته باشد و سلطنت‌ آرام و مستحکم وارثان الیزابت را به لرزه در بیاورد.

سلطنت‌ هزاران سال است که با ساختار سیاسی انگلستان عجین شده است. بریتانیایی ها چه در زمان بریتون ها، چه در زمان هجوم اقوام نورث و چه در دوران جدید هرگز از نظام پادشاهی دور نشده اند. سلطنت‌ برای انگلیسی ها چوب خیمه ای است که سراسر بریتانیا را متحد نگه می دارد. حتی نویسندگان و فیلسوفان بزرگی چون جان لاک، بنتهام و دیوید هیوم نیز این ساختار را تایید کرده و تلاش نکردند آن را در آثار تئوریک خود تغییر دهند.

*** چرا انگلیسی ها به سلطنت‌ وفادارند؟

یکی از علت هایی که انگلیسی ها نظام سلطنتی را به جمهوری ترجیح می دهند، تجربه تلخ آنان از جمهوری است. انگلیسی ها تنها یک دوره کوتاه جمهوری را تجربه کرده اند. ویلیام کرامول اولین و آخرین رئیس جمهور بریتانیا بود. او در قرن هفدهم به همراه مخالفان علیه پادشاه‌ انگلستان یعنی چارلز اول شورید و بعد از اعدام او به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. با این حال، کرامول در طول حکومتش (که شباهتی هم به جمهوری کنونی نداشت و بیشتر نوعی دیکتاتوری بود) چنان به مردم فشار آورد که بلافاصله بعد از مرگش، مجددا نظام سلطنت‌ روی کار آمد و تا امروز نیز برقرار است. لازم به ذکر است که‌ پس از مرگ کرامول و در پی بازگشت سلطنت به انگلستان، وی نبش قبر گردید و سر از بدنش جدا شد. سر او بر سر میله‌ای گذاشته‌شد و بر فراز کاخ وست‌مینستر قرارگرفت.
*** خاندان سلطنتی انگلستان را بشناسید

ملکه الیزابت دوم از اعضاء خاندان‌ وینزر است که ریشه ای آلمانی دارند. او همچنین یکی از تاج گذاران قوم‌ نورمن ها است. پیش از او، بیش از ۶۰ پادشاه‌ یا ملکه از این قوم که نژادی نورث دارند در بریتانیا تاج گذاری کرده اند. اولین پادشاه‌ انگلستان از این قوم، ویلیام فاتح است که در قرن ۱۱ میلادی و بعد از شکست اقوام مختلف و مدعیانی چون هارولد و ادگار آتلینگ توانست به سلطنت‌ رسیده و یکی از پردوام ترین خاندان های سلطنتی را بنیان بگذارد.

در خاندان سلطنتی انگلستان رسم کهن انتقال قدرت به مرد وجود ندارد. در این خانواده قدرت به بزرگترین فرزند شاه و ملکه انتقال می یابد. اگر این فرزند قوانین انتقال قدرت را زیر پا نگذارد تاج بر سر می گذارد و اگر پسر باشد پادشاه‌ و اگر دختر باشد ملکه می شود.

*** ملکه الیزابت چگونه به قدرت رسید؟

زمانی که ملکه الیزابت دوم به دنیا آمد هیچ کس گمان نمی کرد او به سلطنت‌ برسد چرا که حداقل سه عضو برتر از او وجود داشتند. در زمان تولد او جورج پنجم (پدربزرگ الیزابت) پادشاه‌ بود. ولیعهد او ادوارد هشتم، عموی الیزابت بود که به علت ازدواج با یک زن معمولی که عضو خاندان سلطنتی نبود از این خاندان اخراج و مقامش را به برادر کوچکترش، جورج ششم داد. جورج ششم پدر الیزابت بود و بعد از مرگ پدرش به سلطنت‌ رسید و تا سال ۱۹۵۲ پادشاه‌ بود. بعد از فوت او، الیزابت دوم تاج گذاری کرد و تا سال ۲۰۲۲ به حکومت ادامه داد.

*** چرا هر روز یک عضو‌ خاندان سلطنتی از آن خارج می‌شود؟

خاندان سلطنتی انگلستان پر از آداب و رسوم عجیب و سخت گیرانه است. عضویت در این خاندان به حدی سخت است که بسیاری ترجیح داده اند که از عضویت در این خانواده کناره گیری کرده و در دنیایی آزاد زندگی کنند. عدم شرکت در مباحث سیاسی، عدم شرکت در مسائل سیاسی و رای گیری، عدم پوشیدن لباس های ورزشی و پوشش هایی مانند ساپورت، عدم لاک روشن زدن برای خانم ها، عدم سلفی گرفتن، همراهی اجباری همیشگی یک لباس مشکی برای شرکت در مراسم های عزاداری ناگهانی، عدم مصرف جگر و صدف و برخی خوراکی های دیگر، عدم بغل کردن افراد غیر سلطنتی، رعایت ساعت خواب و صرف غذا و … همه و همه قوانین عجیبی هستند که اعضاء خاندان‌ سلطنتی باید آنها را رعایت کنند.

*** جنایت های خاندان سلطنتی انگلستان کدامند؟

با وجود ظواهر زیبا اما باید دانست که در دل خاندان سلطنتی انگلستان فساد زیادی نهفته است. جنایت های زیادی در خاندان سلطنتی انگلستان به وقوع پیوسته که آنها را بدنام کرده است. مرگ مشکوک پرنسس دایانا، همسر شاه چارلز دوم (پادشاه‌ جدید انگلستان) یکی از آخرین نمونه ها از این بدنامی ها است. مرگ مشکوک امی رابسارت به دست ملکه الیزابت اول به علت علاقه اش به همسر امی یکی دیگر از این جنایت ها است. اما شاید بزرگترین جنایت خاندان سلطنتی انگلستان به دوران پادشاهی ریچارد سوم بازگردد. او بعد از غصب سلطنت‌ برادرش، دو فرزند خردسال او یعنی ادوارد پنجم و ریچارد را ربود و به زندان فرستاد. اما بعد از مرگ ریچارد سوم توسط ریچموند هیچ اثری از این دو کودک پیدا نشد. پیدا کردن جسد این دو کودک هنوز هم مورد بحث مورخان است. برخی بر آنند که این دو کودک نه توسط ریچارد سوم بلکه توسط خود ریچموند به قتل رسیده اند تا مانعی برای قدرت او نباشند‌.

به جز این، کشتار مردم کشورهای مختلف، استعمار آنها و غارت اموالشان، سرکوب مخالفان داخل بریتانیا و خارج از آن و حمله نظامی به کشورهای مختلف همه و همه اقدامات وحشیانه ای هستند که یا مستقیما توسط خاندان سلطنتی طراحی و اجرا شده یا مورد تایید آنان بوده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

در این خرید مدافع ارزش‌های ملی و دینی خود باشیم

هدی‌سادات پاک‌نهاد
در این خرید مدافع ارزش‌های ملی و دینی خود باشیم

نوشت افزار، در سال‌های اخیر به‌طور قابل‌توجهی تغییر کرده است و اکنون این کالاهای آموزشی هم آلوده به صنعت مد روز به بازار عرضه می‌شود. برخی معتقدند کودکان برای آنکه از غافله عقب نمانند دست به انتخاب لوازم التحریر فانتزی می‌زنند اما برخی دیگر استدلال می‌کنند که لوازم‌تحریر تجملی به پشتوانه تهاجم فرهنگ غربی اتفاق افتاده است.

به گزارش ایرنا پس از دو سال تعطیلی مدارس و برگزاری کلاس‌های آنلاین، امسال با کاهش کرونا و اجرای تصمیم بازگشایی مدارس، محصولات لوازم‌التحریر مخاطبان بیشتری پیداکرده است. مهر امسال برخلاف سال‌های گذشته رنگ و بوی دیگری دارد؛ دانش آموزان از اینکه می‌توانند پس از دو سال از قاب تلفن‌همراه و تبلت خارج و در مدرسه حاضر شوند، خوشحال‌اند اما این شادی برای بسیاری از خانواده‌ها با دلواپسی‌های فراوانی همراه است. التهاب بازار و نوسانات قیمت ازیک‌طرف، توقع بالای کودکان و نوجوانان در خرید لوازم‌تحریر فانتزی و گران‌قیمت از طرف دیگر شیرینی این ایام را به کام خانواده‌ها تلخ کرده و روزهای پراضطرابی را برای آن‌ها به ارمغان آورده است. طبق معمول فقدان نظارت دستگاه‌های مسئول باعث شده بازار نوشت‌افزار در رکود قرار بگیرد اما توقع بالای کودکان و گرایش به خرید لوازم فانتزی موضوعی است که در این گزارش به بررسی آن می‌پردازیم.

در این خرید مدافع ارزش‌های ملی و دینی خود باشیم

بچه‌ها و دنیای فانتزی ها

کودکان و نوجوانان امروزی با دهه قبل قابل‌مقایسه نیستند؛ بچه‌های دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ با بازگشایی مدارس نهایت چیزی که می‌خریدند یک جفت کفش نو بود و لوازم‌التحریر هم در حد رفع نیاز تهیه می‌شد؛ دفترهایی که اغلب کاهی بود و مدادهایی که تا رسیدن به انتها و در نهایت با استفاده از سرمدادی باید استفاده می‌شد. آن روزها دفترهای فانتزی، مدادتراش‌های دستی و جامدادی‌های تراش‌دار و خاص برای بچه پولدارها بود اما امروز دیگر فرق چندانی بین قشر پولدار و کم‌درآمد نیست، مهم این است که کودکمان دلش لوازم‌التحریر فانتزی می‌خواهد! اما واقعاً دلیل گرایش کودکان به لوازم‌تحریر تجملی و فانتزی چیست؟

در این خرید مدافع ارزش‌های ملی و دینی خود باشیم

دکتر فاطمه قاسم‌زاده، روانشناس و پژوهشگر عرصه روانشناسی کودک در گفت‌وگو با ایرنا می‌گوید: «کودکان به‌صورت طبیعی زیبایی و شادی را دوست دارند و تصاویر زیبا ناخودآگاه به آن‌ها انگیزه می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، اگر دانش‌آموزی دفتری داشته باشد که روی جلد آن تصویری از طبیعت مثل درخت، گل، حیوانات زیبا و…باشد، آن را بیشتر از یک دفتر ساده دوست دارد و این امری طبیعی است اما توجه آن‌ها به لوازم‌التحریر تجملی بیشتر ناشی از تأثیر خانواده، دوستان و شرایط دیگر است و حتی ممکن است خود بچه‌ها لوازم‌التحریر فانتزی و تجملی را دوست نداشته باشند وبرای اینکه از قافله عقب نمانند این انتخاب‌ها را انجام دهند لذا اینجاست که نقش خانواده و جامعه مصرفی مشخص می‌شود.»

تأثیر نقاشی ها بر ذهن کودکان

امروزه بچه‌ها برای انتخاب لوازم‌التحریر انتخاب‌های متنوع و رنگارنگی دارند. در پشت ویترین مغازه‌های لوازم‌التحریری انواع و اقسام نوشت افزار با تصاویر مختلف از شخصیت‌های کارتونی، طبیعت و چهره‌های محبوب به چشم می‌خورد اما گاهی در این خصوص شاهد چاپ تصاویر شخصیت‌های منفی و خشن بازی‌های کارتونی بر روی این لوازم هستیم؛ قاسم‌زاده دراین‌باره می‌گوید: «چنین تصاویری می‌تواند به‌مرورزمان بر ذهن کودک تأثیر منفی گذاشته و به الگوهای رفتاری نامناسبی در رفتار، پوشش و طرز صحبت کردن کودک تبدیل شوند. از طرف دیگر، تصاویر تیره، غم‌انگیز و ترسناک نیز برای کودکان مناسب نیست.»

وی اظهار می‌کند: «اگر طراحی‌های لوازم‌التحریر دانش آموزان به معنای واقعی زیبا باشد و بیشتر از طبیعت الهام گرفته باشد نه‌تنها زیان‌هایی برای آن‌ها ندارد بلکه سبب علاقه‌مندی آن‌ها به طبیعت و درنتیجه احترام و حفظ محیط‌زیست می‌شود و مشکلاتی را برای آن‌ها نه در آینده و نه در حال ایجاد نمی‌کند.»

در این خرید مدافع ارزش‌های ملی و دینی خود باشیم

ضرورت توجه به هویت ملی در خرید لوازم‌التحریر

دکتر طاهره همیز کارشناس تربیتی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه با اشاره به اهمیت انتخاب گزینه‌های مناسب برای فرزندان به ایرنا می‌گوید: «انتخاب لوازم‌التحریر فانتزی توسط دانش آموزان پشتوانه دارد؛ کشورهای غربی سالهاست که از طریق کارتون، فیلم، سریال و حتی بازی‌های یارانه‌ای برای انحراف افکار کودکان تلاش می‌کنند؛ به همین دلیل تصاویر شخصیت‌های کارتونی خارجی موردعلاقه کودکان باعث تداعی خاطرات برای آن‌ها شده و به همین دلیل کودکان گرایش بیشتری به انتخاب این‌گونه لوازم‌التحریر پیدا می‌کنند.»

این کارشناس تربیتی ادامه می‌دهد: «متأسفانه ما در رقابت با غرب سعی نکردیم سریال‌ها و کارتون‌های جذابی از اسطوره و قهرمانان کشور خودمان بسازیم. چرا فکر می‌کنیم با ساخت این‌گونه سریال‌ها و کارتون‌ها کودکان جذب نمی‌شوند؟! سریال یوسف پیامبر به عنوان یک الگوی موفق توانست حتی رده سنی کودکان را به خود جذب کند و کشورهای زیادی ازجمله کشورهای عربی به خاطر ساخت یک ارزش تاریخی احترام خاصی برای ایران قائل شدند. بنابراین، ما باید با تهیه فیلم، کارتون و حتی قصه‌ گفتن نمادها، اسطوره‌ها و قهرمانان ملی کشورمان را در ذهن کودکان پررنگ کنیم و دراین‌بین با خرید لوازم‌التحریر منقش به تصاویر اسطوره‌ها و قهرمانان اسلامی و ایرانی مدافع ارزش‌های دینی و ملی خودمان باشیم.»

در این خرید مدافع ارزش‌های ملی و دینی خود باشیم

واکنش مناسب والدین در برابر زیاده‌خواهی کودک

دکتر فاطمه قاسم‌زاده می‌گوید زیاده‌خواهی کودکان در خرید لوازم‌التحریر طبیعی نیست: «زیاده‌خواهی کودکان ناشی از بی‌توجهی وبی نظمی آن‌ها در استفاده از این وسایل است که این بی‌توجهی ناشی از این است که نحوه استفاده از نوشت‌افزار به کودکان آموخته نشده و این نشان می‌دهد که کودکان و نوجوانان ما در بسیاری از موارد از آموزش‌های لازم برخوردار نمی‌شوند لذا واکنش مناسب والدین به این کودکان، آموزش مناسب و الگویی است که کودک در خانواده با آن روبرو می‌شود.»

این روانشناس کودک یکی دیگر از راه‌های مقابله با زیاده‌خواهی کودکان را ارتباط والدین با مدارس دانست و افزود: «والدین باید با مدرسه ارتباط داشته باشند تا بااطلاع از برنامه‌های درسی کودکان متوجه شوند که فرزندشان چه میزان دفتر و نوشت‌افزار نیاز دارد. اگر کودکان و نوجوانان بدانند که والدین با مدرسه ارتباط دارند و از میزان نیازهای آنان به لوازم‌التحریر اطلاع دادند کمتر زیاده‌طلبی می‌کنند.»

وی ادامه می‌دهد: «متأسفانه هم آهنگی بین مدرسه و خانواده کم است ویکی از دلایل آن به‌ویژه در مدارس دولتی ناهماهنگی خانواده و مدرسه در ارتباط با مسائل مختلف است و این تفاوت فرهنگی به ضرر دانش آموزان تمام می‌شود.»

در این خرید مدافع ارزش‌های ملی و دینی خود باشیم

تشویق مدارس به استفاده از نوشت افزار ایرانی

دکتر طاهره همیز ممنوعیت مدارس در استفاده از لوازم‌التحریر باشخصیت‌های کارتونی خارجی را روشی مؤثر در کم‌رنگ شدن نوشت‌افزارهای غربی و ترویج و اشاعه فرهنگ اسلامی-ایرانی می‌داند و می‌گوید: «با توجه به اینکه کودکان به‌خصوص دبستانی‌ها دوست دارند که مورد تشویق قرار بگیرند لذا ترغیب مدارس به استفاده از لوازم‌التحریر با نماد و نشانه‌های قهرمانان و اسطوره‌های ایرانی می‌تواند تأثیر مثبتی در گرایش کودکان به انتخاب لوازم‌التحریر ساده و ایرانی داشته باشد. از طرف دیگر، ممانعت استفاده از نوشت‌افزارها با نماد شخصیت‌های خارجی در سطح مدارس می‌تواند والدین را در مورد اثرات منفی استفاده از این محصولات توجیه و آگاه کند.»

 

 

 

 

خواب زمستانیِ بازار خودرو/ گرانی خودرو ناشی از عرضه کم است

خواب زمستانیِ بازار خودرو/ گرانی خودرو ناشی از عرضه کم است

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه رکود کامل بر بازار حاکم شده است، گفت: هنوز وضعیت عرضه خودرو تعریف چندانی ندارد و به دلیل همین مساله شاهد افزایش غیرواقعی قیمت ها هستیم.

سعید موتمنی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در مورد وضعیت بازار خودور اظهار کرد: بازار خودرو در رکود کامل قرار دارد و زودتر از موعد به خواب زمستانی رفته است. البته از ماه‌ها قبل این رکود بر بازار حاکم بود ولی در یکی دو هفته اخیر، مشتری به هیچ وجه به بازار مراجعه نمی‌کند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: مصرف کنندگان به دلیل مذاکرات برجام و آزاد شدن واردات، از بازار خارج شده‌اند و فروشندگان نیز بلاتکلیف مانده‌اند زیرا به خاطر عدم اعلام جزئیات واردات، معلوم نیست خودروهای خارجی با چه قیمتی به دست مصرف کننده خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تا زمانی که جزئیات واردات مشخص نشود، بلاتکلیفی بازار ادامه خواهد داشت، گفت: وقتی نرخ دلار ریزش کرد، قیمت خودرو نیز به همان تناسب در بازار کاهش یافت؛ به عنوان مثال خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که ماه‌ها بالای ۳۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شد در آن زمان به ۲۹۵ میلیون تومان رسید اما با توجه به صعود دوباره قیمت دلار قیمت خودروها افزایشی شد و همین خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۹۵ میلیون تومان به ۲۹۸ میلیون تومان رسید. همچنین می‌توان به قیمت خودروی مونتاژی هایما نیز اشاره کرد که با کاهش نرخ دلار به ۹۶۰ میلیون تومان رسیده بود اما در حال حاضر به ۹۸۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

موتمنی تصریح کرد: وقتی کالای مصرفی تبدیل به کالای سرمایه‌ای شود با کوچک‌ترین نوسانی چه در بخش ارز و چه در بخش اخبار مواجه شود، دچار تلاطم قیمتی می‌شود.

وی در مورد وضعیت عرضه هم گفت: اگر عرضه پاسخگوی تقاضا بود وضعیت قیمت‌ها به این شکل نمی‌شد و این میزان از فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار را شاهد نبودیم. اگر عرضه زیاد قطعاً قیمت‌ها کاهش محسوسی می‌یافت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: به عنوان نمونه می‌توان به عرضه خودروی پژو ۲۰۷ اتومات اشاره کرد؛ این خودرو در خرداد ماه امسال با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان عرضه شد اما با توجه به افزایش عرضه در تیر ماه به ۵۶۰ میلیون تومان و دو هفته پیش به ۴۵۰ میلیون تومان رسید؛ البته امروز به دلیل افزایش نرخ ارز ۴۷۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: قطعاً واردات خودرو و عرضه این محصولات به بازار می‌تواند روی قیمت تأثیر گذارد؛ بنابراین با توجه به تأثیر مولفه عرضه بر قیمت‌ها، وزارت صمت باید تمام تلاش خود را برای افزایش عرضه به کار گیرد.

 

 

 

 

مسکن و اجاره‌بها ۸۰ درصد دریافتی کارگران را می‌بلعد!

مسکن و اجاره‌بها ۸۰ درصد دریافتی کارگران را می‌بلعد!

درحال حاضر ۸۰ درصد حقوق و دریافتی کارگران صرف هزینه های مسکن و اجاره بها می‌شود. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته به منظور حل مشکل مسکن کارگران، خط اعتباری ۴۰۰ میلیارد تومانی با اولویت مسکن کارگری به تعاونی‌های مسکن اختصاص پیدا کرده‌است.

به گزارش ایسنا، درحال حاضر “مسکن” نقش بسزایی در زندگی بسیاری از خانواده‌ها دارد و به لحاظ تأثیرگذاری در سبد هزینه‌ خانوارهای کم درآمد به خصوص دهک‌های متوسط و پایین جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گفته مقامات کارگری و فعالان حوزه کار، بیش از ۸۰ درصد دریافتی کارگران را هزینه های مسکن و اجاره بها به خود اختصاص می دهد و از این جهت مسکن یکی از دغدغه های اساسی خانوارهای کارگری به شمار می رود.

در این بین تعاونی‌های مسکن با ساخت مسکن به قیمت تمام شده می توانند واحدهای مسکونی را ارزان‌تر از سایر بخش‌ها حتی انبوه سازان در اختیار متقاضیان قرار دهند و به تامین مسکن اقشار محروم و کم درآمد کمک کنند.

دولت در برنامه ساخت مسکن، بخش تعاون را مکلف کرده که از مجموع ۴ میلیون واحد مسکونی ۴۰۰ هزار واحد در بخش تعاون ساخته شود.

مهدی مسکنی ـ معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ اخیرا از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های مسکن در قالب خط اعتباری با اولویت ساخت مسکن کارگری خبر داده است.

وی پیش از این از ساخت شهرک‌های مسکونی با اولویت کارگران در جوار شهرک‌های صنعتی خبر داده و تنها راه خانه دار شدن طبقات ضعیف و متوسط را اجرای مدل تعاونی‌های مسکن عنوان کرده بود.

در سال ۱۳۹۹ با تفاهم نامه‌ای که میان معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون به امضا رسید، خط اعتباری ۷۵۰۰ میلیارد تومانی برای ۷۵ هزار تعاونی مسکن با اولویت کارگران  و بازپرداخت ۱۰ ساله اختصاص یافت تا تعاونی‌های مسکن از طریق بانک توسعه تعاون به ازای هر واحد به طور میانگین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

آن زمان اعلام شد تعاونی‌های مسکنی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی به دلیل افزایش قیمت‌ها امکان تکمیل پروژه های خود را نداشته باشند، می توانند از خط اعتباری بانک توسعه تعاون بهره مند شوند.

هادی ابوی ـ دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ـ در گفت وگو با ایسنا، بهترین ساز و کار تامین مسکن کارگران را تعاونی‌های مسکن کارگری می داند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد دریافتی کارگران را مسکن و اجاره بها می بلعد، معتقد است: برای خانه دار شدن کارگران از طریق تعاونی ها لازم است در ابتدا تعاونی های مسکن کارگری تشکیل و سپس توسط آنها وام های بدون بهره با اقساط بلند به کارگران پرداخت شود.

ابوی تامین زمین رایگان، پرداخت وام های ارزان و نظارت بر ساخت و ساز را از جمله اقدامات موثر در تامین مسکن کارگران عنوان کرده و می گوید: کارگران برای خانه دار شدن آورده کمی دارند لذا اگر قرار است مسکن کارگری با قیمت مناسب ساخته و تحویل آنها شود، بهترین راه این است که کارگران در قالب تعاونی‌های مسکن ساماندهی شوند و دولت و وزارت تعاون بر عملکرد آنها نظارت کند.

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، دریافتی کارگران آنقدری نیست که بتوانند اقساط سنگین وام و تسهیلات بانکی را پرداخت کنند به همین دلیل لازم است وام های بدون بهره با اقساط بلندمدت در اختیار کارگران قرار گیرد.

کارشناسان بر این باورند که در ساخت مسکن ارزان باید از ظرفیت تعاونی‌های مسکن استفاده و بر آنها نظارت شود چرا که در تعاونی‌های مسکن نگاه سودآوری حاکم نیست و واحدهای مسکونی با قیمت تمام شده کمتر و کیفیت قابل قبول ساخته و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، ‌در تعاونی‌ها نگاه سود آوری حاکم نیست و مسکن با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول به شکل مقرون به صرفه ساخته و در اختیار متقاضیان قرار داده می شود لذا توجه به تعاونی‌های مسکن می‌تواند ضمن رونق بخشیدن به اقتصاد و اشتغال کشور، بستر ساخت مسکن ارزان برای خانوارهای کم درآمد را فراهم کرده و بسیاری از اقدامات سوداگرایانه را کاهش دهد.

 

 

 

ناگفته‌های پروژه‌ آب ژرف‌ سیستان‌‌و‌بلوچستان/ آیا ایران روی دریای آب زیرزمینی است

بر اساس اطلاعات مستند از جزئیات اکتشاف آب ژرف از چاه اول حفرشده در منطقه سیستان و بلوچستان، شوری آب حاصل‌شده در حد دریای خزر بوده و هم‌چنین فرآیند پمپاژ آب به سطح زمین و حفر چاه بسیار پرهزینه است.

ناگفته‌های پروژه‌ آب ژرف‌ سیستان‌‌و‌بلوچستان/ آیا ایران روی دریای آب زیرزمینی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اخیرا فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است، که تصویری از حفاری یک چاه آرتزین را مشخص کرده و در این فیلم ادعا می‌شود، سفره زیرزمینی عظیمی در اعماق ایران وجود دارد.

جدای اینکه محتوای فیلم منتشر شده مرتبط با سال ۱۳۹۷ است، انتشار این فیلم یک بار دیگر پروژه آب‌های ژرف را بر سر زبان انداخته است. بحث پیرامون ذخایر آب موجود در اعماق بسیار زیاد زمین، مدت‌ها است که در افکار عمومی مطرح شده است. فارغ از درست و غلط بودن این روایت‌ها، پروژه اکتشاف آب‌ از اعماق بسیار زیاد موسوم به آب‌های ژرف مدتی‌ است که در دستور کار برخی از نهادهای دولتی کشور قرار گرفته است.

در همین راستا و به منظور آگاهی بیشتر از پروژه اکتشاف آب‌های ژرف در گزارشی به این مسئله می‌پردازیم.

 

*منشا آب‌های ژرف کجاست؟

بر اساس جزئیات رسیده از اکتشافات پروژه آب‌های ژرف به دست خبرنگار فارس، اکتشاف پروژه‌ آب‌های ژرف مرتبط با منابع آبی است که در عمق قابل توجه از سطح زمین وجود دارد. بر اساس اطلاعات موجود، این حوضه‌های آبی زیرزمینی در حقیقت مسیرهای آبی هستند که از ارتفاعات سرچشمه گرفته و در نهایت نیز به صورت چشمه‌های شیرین از کف دریای عمان سر در می‌آوردند.

در حقیقت در ارتفاعات هندوکش آب به شکل برف یا باران تزریق می‌شود و از شکست‌هایی که در زمین وجود دارد وارد اعماق و لایه‌های زمین می‌شود و طی مسیر به منطقۀ سیستان می‌رسد و از سیستان هم عبور می‌کند و در نهایت یک جایی در سطح زمین شارژ می‌شود که به نظر در سطح دریای عمان به صورت چشمه‌های آب شیرین بیرون می‌زند.

*جزئیات روند اکتشافات آب‌های ژرف

در همین رابطه، پس از مشخص شدن منطقه سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه اکتشاف آب‌های ژرف؛ مرحله تحلیل‌های اولیه آغاز شد و ایستگاه‌های مگنتو تلوری در محل استقرار یافت. در روش مگنتو تلوری، امواج الکترومغناطیس را به اعماق زمین می‌فرستند و سپس با رفت و برگشت این‌ها و تغییری که در بسامد امواج به وجود می‌آمد، می‌توان فهمید که در کدام لایه آب وجود دارد و در چه عمقی است.

پس از تحلیل‌های مگنتوتلوری در گام بعدی، حفر چاه عمیق برای اکتشافات تکمیلی در دستور کار قرار گرفت. نکته قابل توجه اینکه در مرحله اکتشاف  تکمیلی و حفر چاه، وزیر نیرو وقت، با مصوبه‌ای از هیئت دولت، بودجه ۲۵ میلیارد تومانی برای این کار گرفتند.

بر اساس اطلاعات رسیده به خبرگزاری فارس، در این مرحله، حفاری تا عمق ۲۲۰۰ متر پیش رفت اما بودجه مصوب به انتها  رسید و در این گام ۱۳ میلیارد تومانِ دیگر به پروژه تزریق شد تا شاهد حفاری در عمق ۳۸۰۰ متر باشیم که در این عمق چاه با تعدادی لایه آب‌دار مواجه شد.

* نتایج به‌ دست آمده از چاه اکتشافی اول در منطقه سیستان

بر اساس مستندات موجود از نتایج چاه اول، ‌تعدادی لایه آب دار شامل چند جریان شناسایی شد، اولین جریان در عمق ۸۰۰ متری، دومین جریان در عمق ۱۲۰۰ متری و سومین لایه آب‌دار نیز در عمق ۱۸۰۰ متر و همین‌طور ۵ جریان در ۵ عمق مختلف دیگر به ثبت رسید.

در مرحلۀ بعد باید مطالعات آب‌شناسی انجام می‌شد تا پارامترهایی نظیر شوری یا EC آب، وجود مواد خطرناک و رادیو اکتیو  اندازه‌گیری شود. بر این اساس، آزمایش‌ها نشان داد که آب موجود مواد رادیواکتیویته ندارد.

بر این مبنا متوسط شوری کل لایه‌های آب‌دار نیز حدود ۲۰۰۰۰ بود که این شوری در حد شوری آب دریای خزر است.

* استحصال آب از آب ژرف سیستان نیاز به انرژی برای پمپاژ دارد

به گزارش فارس، بر اساس اطلاعات مستند رسیده به خبرنگار فارس، ‌در چاه ابتدایی، یک جریان پرفشار هیدرولیکی وجود داشت که زمینه انتقال آب تا یک عمقی آب را بالا می‌آورد و از آن عمق به بعد باید از پمپ برای بالا آوردن آب استفاده می‌شد.

در همین راستا، محمد پورحمید، استاد دانشگاه در رابطه با پروژه آب ژرف می‌گوید:‌ کل اطلاعات موجود از آب‌های ژرف مرتبط با اطلاعات اکتشافی است که از جنوب شرق کشور به‌ دست آمده است.‌

این استاد دانشگاه ادامه داد: متاسفانه دستگاه اجرایی که وظیفه اکتشاف را بر عهده دارد، اطلاعاتی از جزئیات به‌دست آمده خصوصا از چاه‌های شماره ۲ و ۳ منتشر نکرده و همین مسئله ابهامات درباره این پروژه را بیشتر از گذشته پررنگ کرده است.‌

وی افزود: اینکه به واسطه خروجی آب از یک چاه اکتشافی، حرف از پیدا شدن منبع آب ۱۰۰۰ میلیارد متر مکعبی بزنیم، حرف غیر علمی است و باید به این پروژه با دید  اکتشافی و عدم قطعیت نگاه کرد.‌

پورحمید گفت: نکته مهم اینکه این آب بر اساس اطلاعات اکتشافی، شوری بالایی دارد و برای استحصال باید انرژی صرف شود، مضاف اینکه فرآنید حفاری هم بسیاری پرهزینه است و اقتصاد پروژه در این شرایط بسیار مهم است.‌

به گزارش فارس، با توجه به اطلاعات موجود به نظر می‌رسد، اظهارنظر پیرامون نتایج اکتشافات آب ژرف حداقل در این مرحله صحیح نبوده و فعلا نباید مصارف کشور را با اتکا به این منابع تشدید کنیم.

 

 

 

 

 

توتی: خیانت همسرم را در موبایلش کشف کردم

من اولین کسی نبودم که خیانت کردم. در تابستان سال گذشته شایعات شروع شد: ایلاری یک نفر دیگر یا بهتر است بگوییم بیشتر از یک نفر را دارد. به نظرم غیرممکن بود اما من پیام هایش را پیدا کردم.

فرانچسکو توتی سکوت خود را شکست و در مصاحبه ای طولانی که با آلدو کازولو در کوریره دلا سرا داشت، بعد از پایان ازدواج با ایلاری بلازی، حقیقت خود را در مورد او می گوید.

کاپیتان سابق رم تمام تقصیرها را انکار می کند و مدعی است که او اولین کسی نبوده که در این ازدواج خیانت کرده است.

خیلی مزخرفات شنیدم اما یکی اش بدترین بود. این که مقصر جدایی فقط من بودم. اینکه این ازدواج به دلیل خیانت من تمام می شود. من اولین کسی نبودم که خیانت کردم. در تابستان سال گذشته شایعات شروع شد: ایلاری یک نفر دیگر یا بهتر است بگوییم بیشتر از یک نفر را دارد. به نظرم غیرممکن بود اما من پیام هایش را پیدا کردم. وقتی از افراد مختلف که به آنها اعتماد دارم اخطار دریافت کردم، مشکوک شدم. به تلفن همراهش نگاه کردم و دیدم که یک نفر سومی هست که به عنوان واسطه بین ایلاری و دیگری عمل می کند. تازه فهمیدم ایلاری یک فرد کاملاً متفاوت با من است که متعلق به دنیایی است که از دنیای من بسیار دور است و این یک شوک بود. نه تنها به این خاطر که ایلاری شخص دیگری داشت؛ برای اینکه به چنین مردی علاقه مند شده بود. پیام ها چه می گفتند؟ چیزی شبیه به: بیا در هتل ملاقات کنیم؛ نه، فرانچسکو بیشتر مراقب من است.

توتی: خیانت همسرم را در موبایلش کشف کردم

توتی، به محض اینکه متوجه خیانت ادعایی شد، بلافاصله با همسرش مقابله نکرد، بلکه ترجیح داد مدتی بگذرد.

همه چیز را در درونم نگه داشتم. به کسی چیزی نگفتم، حتی به ویتو اسکالا، دوستی که از یازده سالگی در کنارم بوده است. من کسی نیستم که چشمانم را ببندم، اما ترجیح دادم فعلا این قضیه را نادیده بگیرم. تلاش کردم تا خانواده را متلاشی نکنم، مثل یک سگ رنج کشیدم! او به من گفت: امسال کمی بیشتر در میلان می مانم و کمتر به رم برمی گردم، و من این فکر به سرم زد که: همسرم یک نفر دیگر را دارد اما من هنوز هم امیدوار بودم که درست نباشد. در گذشته شایعاتی وجود داشته است. در مورد او و من. اما آنها شایعات بودند اما این فرق داشت. مستنداتی داشتم. حقایقی در کار بود و این مرا به افسردگی انداخت. دیگر نمی توانستم بخوابم. وانمود کردم که هیچ اتفاقی نیفتاده است، اما این دیگر من نبودم. به لطف نوئمی (پارتنر جدیدش) از خانه بیرون آمدم.

نوئمی بوکی شریک جدید توتی است، رابطه ای که تنها پس از خیانت ادعایی کشف شده توسط کاپیتان سابق جالوروسی شروع شد.

قبل از این ما به عنوان دوست با هم دور هم جمع می شدیم. سپس، بعد از عید سال نو، این موضوع تبدیل به یک داستان شد. وقتی در ۲۲ فوریه عکسی در استادیوم منتشر شد، عکسی که در دسامبر گرفته شده بود، ایلاری از من خواست که پاسخگوی آن باشم. من آن را رد کردم. در ابتدا نه به او و نه به فرزندان حقیقت را نگفته بودم، زیرا این امر اجتناب ناپذیر بود، زیرا هنوز امیدوار بودم همه چیز را نجات دهم. اما در آن لحظه از ایلاری در مورد آن مرد دیگر پرسیدم، ابتدا تکذیب کرد. او گفت که هرگز او را ندیده است. سپس متوجه شد که من می دانم و به من گفت که فقط برای یک قهوه با آن مرد ملاقات کرده است. در واقع می دانم که آنها در اوایل مارس ملاقات کرده بودند. سال ۲۰۲۱ و اینکه او قبل از اینکه داستان من با نوئمی شروع شود با او و سایر مردان روابط خیلی نزدیکی داشت. برای نجات ازدواج مان هیچ کدام نخواستیم تلاشی کنیم. من می دانستم او چه کرده است. حتی اگر چیزی نگفتم که به تصویر او از او آسیبی وارد نشود. احتمالا خسته شده چون در واقع ازدواج تمام شده بود.

توتی همسر سابق خود را سرزنش می کند که پس از خداحافظی با فوتبال به اندازه کافی هوای او را نداشته است.

“فسانه ها وجود ندارند. ما مانند هر زوجی فراز و نشیب هایی داشته ایم. سپس شکست خوردیم. بحران واقعی بین مارس و آوریل سال گذشته اتفاق افتاد اما من مدت زیادی بود که رنج می بردم. همه چیز از سال ۲۰۱۶ شروع شد. سال آخر فوتبالی من. خداحافظی از فوتبال کار آسانی نیست. کمی شبیه مردن است. من از شانزده سالگی در سری آ بازی می کنم. و دلم برای چیزهایی تنگ می شد. آدرنالین، خستگی. در سخنرانی خداحافظی ام در استادیوم گفتم: “می ترسم، نزدیک من بمان.” و هواداران رم هرگز من را تنها نگذاشتند. پس از آن من نیز رم را ترک کردم، جایی که به عنوان مدیر کار را شروع کرده بودم. وقفه در کارم با مالکان قدیمی خیلی سخت و آسیب زا بود. مثل اینکه مجبور بودم خانه را ترک کنم، شکننده بودم، فاقد تکیه گاه بودم، و ایلاری اهمیت این درد را درک نکرد. سپس ۱۲ اکتبر ۲۰۲۰ فرا رسید. پدرم درگذشت. کووید. و آخرین بار در ۲۶ آگوست او را دیدم.  می دانستم که او بیمار است و من نمی توانستم او را ملاقات کنم. سپس خودم هم ویروس کووید را به شکل خشونت آمیزی گرفتم. ۲۵ روز در خانه حبس بودم، نزدیک بود که در بیمارستان بستری شوم. خلاصه این که برای من زمان وحشتناکی بود. از طرف دیگر، همسرم، زمانی که بیشتر از همیشه به او نیاز داشتم، آنجا نبود. در بهار ۲۰۲۱ ما به طور قطعی وارد بحران شدیم. سال گذشته سخت بوده است. دیگر صحبتی بین ما وجود نداشت، دیگر چیزی وجود نداشت.

با این حال، توتی منکر اشتباهات خود در پایان ازدواج با ایلاری بلازی نیست.

وقتی یک رابطه از بین می رود هر دو طرف مقصرند. من باید بیشتر با او می‌بودم. به جای آن آخر هفته با دوستان بیرون می رفتیم. ایلاری هم آنجا بود؛ اما باید او را به شام می‌بردم، باید بیشتر به او توجه می‌کردم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*