حوادث/ دستگیری ۸ قاچاقچی با ۱۶۰۰ کیلو مواد مخدر/ اعتراف به قتل همسر در فردیس/ عتیقه های ۲۸ میلیاردی از مرز خارج نشد/

دستگیری ۸ قاچاقچی با ۱۶۰۰ کیلو مواد مخدر

درگیری مسلحانه بین قاچاقچیان مواد مخدر با مأموران پلیس سیستان و بلوچستان منجر به دستگیری ۸ سوداگر مرگ و کشف بیش از یک و نیم تن مواد مخدر شد.
سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان  در تشریح این عملیات اظهار داشت: به منظور کنترل تحرکات باندهای قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور، با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و رصد تحرکات قاچاقچیان در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان، سرنخ‌هایی از فعالیت عناصر مسلح و قاچاق افیونی برای جابه‌جایی و انتقال محموله سنگین مواد مخدر به عمق کشور به دست آمد که با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت. با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان در شهرستان‌های زاهدان، خاش، سراوان، ایرانشهر و نیکشهر شناسایی و تکاوران انتظامی به طور هماهنگ و همزمان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و  طرح مهار، مناطق مورد نظر را تحت کنترل و رصد خود قرار دادند و موفق شدند محموله‌های مورد نظر را شناسایی کنند.  قاچاقچیان مسلح مواد مخدر که با خودروهای سواری ۴۰۵ و سمند و وانت تویوتا در حال انتقال مواد افیونی بودند به محض مشاهده تکاوران انتظامی، شروع به تیراندازی سمت آنان کردند و مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک مناسب عملیاتی مقابله به مثل کرده و با آتش پرحجم خود خودروهای حامل مواد را زمینگیر کردند. وی بیان کرد: سوداگران مرگ که تاب مقابله با تکاوران پلیس را نداشتند با رها کردن خودروهای حامل مواد به اطراف متواری شدند که در ادامه و طی تعقیب و گریز قاچاقچیان هشت سوداگر مرگ دستگیر شدند. در پاکسازی محل‌های درگیری و طی بازرسی از خودروهای توقیف شده از قاچاقچیان در مجموع  بیش‌ از یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد افیونی کشف شد.
سردار طاهری با بیان اینکه تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند قاچاق ادامه دارد، گفت: عزم پلیس استان در مقابله با پدیده خانمانسوز قاچاق مواد افیونی جدی است و در  این مسیر از شهروندان درخواست داریم اخبار و  اطلاعات خود را در  تماس با ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

عتیقه های ۲۸ میلیاردی از مرز خارج نشد

اعضای یک باند قاچاق که قصد داشتند ۲۸ میلیارد تومان اشیای عتیقه را از کشور خارج کنند توسط مرزبانان هنگ سرخس دستگیر شدند.
سردار مجید شجاع فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: مرزبانان هنگ سرخس با اشراف اطلاعاتی یک باند حرفه‌ای از قاچاقچیان عتیقه را شناسایی کردند. این افراد با اهداف جمع‌آوری اشیای عتیقه برای انتقال به خارج از کشور فعالیت می‌کردند که محل فعالیت آنها در شهرستان‌های سرخس، مشهد و فریمان شناسایی شد. مرزبانان هنگ سرخس پس از هماهنگی قضایی و اخذ نیابت در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی محل‌های شناسایی شده را مورد بازرسی قرار داده و ضمن کشف اشیای عتیقه، ۴ متهم را نیز دستگیر کردند و تحویل مراجع قضایی دادند.
وی تصریح کرد: عتیقه‌های کشف شده شامل ۱۱۸۹ قطعه اشیای تاریخی و فرهنگی، ۱۱۷۳ عدد سکه قدیمی مربوط به دوره افشاریان، ۱۶ ظرف و شمعدان قدیمی و ۲ جلد نسخ خطی متعلق به دوره سلجوقیان از ۴ قاچاقچی بود و یک دستگاه خودروی سواری نیز توقیف شد.
فرمانده مرزبانی استان در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان محلی ارزش ریالی اقلام مکشوفه را حدود ۲۸۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، افزود: مرزبانان خراسان رضوی در برخی یگان‌ها علاوه بر حراست از مرز در امور انتظامی و قضایی نیز فعالیت کرده و روزانه به موارد زیادی در این حوزه رسیدگی می‌کنند.

اعتراف به قتل همسر در فردیس

مرد جنایتکار که همسرش را کشته و جسدش را در بیابان سوزانده بود به قتل اعتراف کرد.
سرهنگ محمد نادربیگی رئیس‌پلیس آگاهی البرز در تشریح این خبر گفت: مدتی قبل، موضوع ناپدید شدن زنی ۳۹ ساله از سوی خانواده‌اش به پلیس اعلام شد. پس از این شکایت، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان فردیس قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که در روز ناپدید شدن زن جوان، همسر وی با عجله از خانه خارج شده و اطلاعی از او در اختیار اطرافیان نیست. بنابراین با این فرضیه که وی از سرنوشت همسرش خبر دارد دستور توقیف خودرو مرد جوان از مراجع قضایی دریافت و در سامانه‌های پلیس ثبت شد که پس از چندین روز خودرو متهم در استان قزوین توقیف و متهم به پلیس آگاهی فردیس منتقل شد. مرد جوان در تحقیقات اولیه منکر اطلاع از سرنوشت همسرش بود اما با مشاهده مستندات، به قتل همسرش با ضربات چاقو اعتراف کرد و گفت به دنبال اختلافات خانوادگی همسرش را کشته و سپس  جسدش را به بیابان‌های اطراف فردیس برده و آتش زده است تا ردی به جا نگذارد. رئیس‌پلیس آگاهی البرز یادآورشد: متهم برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*