حوادث/ خودروی بنز ۴۰ میلیارد ریالی در چالوس توقیف شد/ردپای یک زن در پرونده مرد گمشده/ دستبرد پسر ۱۷ ساله به ۵۰۰ کارت بانکی/

خودروی بنز ۴۰ میلیارد ریالی در چالوس توقیف شد

خودروی بنز ۴۰ میلیارد ریالی در چالوس توقیف شد

چالوس- فرمانده انتظامی مازندران از کشف یک دستگاه خودروی سواری بنز به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان چالوس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مرتضی میرزایی اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان چالوس حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه مأموران حاکی از این بود پلاک نصب شده بر روی خودرو در لیست سیاه پلیس آگاهی قرار داشت که خودروی مورد نظر جهت بررسی بیشتر با دستور قضائی توقیف و به توقفگاه منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه کارشناسان ارزش خودروی توقیفی را بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار میرزایی در پایان تاکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اولویت‌های پلیس در سال جاری است که در این راستا شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار مأموران قرار دهند.

 

 

سیل در افغانستان جان ۱۳ نفر را گرفت

سیل در افغانستان جان ۱۳ نفر را گرفت

جاری شدن سیل در افغانستان به جان باختن ۱۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۰ نفر دیگر در دو روز گذشته منجر شد.

به گزارش منابع افغانی، مولوی محمدنسیم حقانی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته است که سیلاب‌ها خسارت فراوان مالی نیز در پی داشته است.

او میزان خسارتها  را مشخص نکرد اما گفت که روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان جریان دارد.

به گفته‌ او، سیلاب‌ها طی دو روز گذشته بیشترین خسارات را در ولایت‌های میدان وردک، پکتیا، ننگرهار، نورستان، پکتیکا و پروان برجای گذاشته است.

شاهراه جلال‌آباد-کابل نیز بر اثر جاری‌شدن سیلاب در چندین منطقه  تخریب و به‌روی خودروها بسته شده است.

همچنین شاهراه دره‌ پنجشیر نیز بر اثر سیلاب مسدود شده است.

افغانستان در سال جاری شاهد حوادث طبیعی از جمله زمین‌لرزه و سیلاب‌های مرگ‌بار بوده است.

 

 

 

کلاهبرداری در پوشش فروش اقساطی خودرو

مدیر یکی از شرکت‌های فروش اقساطی خودرو که بدون مجوز لیزینگ بانک مرکزی از ۸۰ خریدار کلاهبرداری کرده، تحت تعقیب قرار گرفت.
به گزارش  «ایران»، یکی از شاکی‌های این پرونده در تماس با روزنامه ایران در تشریح ماجرا گفت: اردیبهشت سال جاری از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی با آگهی یک شرکت فروش اقساطی خودرو روبه‌رو  شدم. دفتر این شرکت  در یکی از میدان‌های مرکزی تهران بود. چند روزی در اینترنت جست‌وجو کردم و به نظرم آمد که شرکت معتبری است با این حال باز هم ترجیح دادم بررسی بیشتری انجام دهم. از این رو به اداره ثبت شرکت‌ها رفتم و در آنجا پس از گرفتن استعلام‌های لازم به من اطمینان دادند که شرکت مورد نظر ثبت شده و از این بابت مشکلی ندارد. به همین خاطر خیالم راحت شد که شرکت به لحاظ حقوقی مشکلی ندارد و کلاهبرداری در کار نیست.
وی در ادامه افزود: بعد از آن به شرکت رفتم و با عقد قرارداد مبلغ ۱۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای خرید اقساطی پژو پارس سفید رنگ واریز کردم و مقرر شد پس از  مدت ۷۰ روز کاری خودرو تحویل می‌‌شود و به مدت ۵ سال، ماهانه ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان هم قسط بدهم. ۳ روز بعد از این قرارداد تصمیم گرفتم رنگ خودرو را عوض کنم به همین خاطر با شرکت تماس گرفتم و در ازای تغییر رنگ ۲۰۰ هزار تومان دیگر از من گرفتند و من در انتظار تحویل خودرو بودم اما خبری نشد و با شرکت تماس گرفتم و وقتی دیدم کسی پاسخگو نیست با شماره تلفن همراهی که از شرکت داشتم تماس گرفتم که بار اول گفتند به علت تعمیرات شرکت تعطیل است. همان موقع شک کردم و ساعاتی بعد وقتی دوباره تماس گرفتم متوجه شدم شرکت پلمب شده است.
شاکی پرونده خاطرنشان کرد: از آنجا که من در چهارمحال و بختیاری بودم به سرعت راهی تهران شدم و به شرکت رفتم و دیدم دفتر توسط بانک مرکزی پلمب شده است و به سرعت از بانک مرکزی پیگیری کردم و به آنها گفتم که قبل از عقد قرارداد استعلام‌های لازم را انجام دادم که در پاسخ گفتند برای قرارداد با شرکت‌های لیزینگی باید از بانک مرکزی استعلام بگیرید این شرکت مجوز لیزینگ نداشته و پلمب شده است. پس از آن متوجه شدم که غیر از من حدود ۸۰ نفر دیگر هم به همین منوال مورد کلاهبرداری از سوی این شرکت قرار گرفته‌اند که بلافاصله شکایتی را در دادسرای ناحیه ۷ تهران  ثبت کردیم و از آنجا هم به اداره آگاهی ارجاع داده شدیم. در حال حاضر دیگر خودرو نمی‌خواهیم و امیدواریم فقط بتوانیم پول خودمان را پس بگیریم.
طبق پیگیری‌های خبرنگار«ایران» از اداره آگاهی متهم تحت تعقیب است و هنوز بازداشت نشده است.هشدار پلیس فتا به خریداران خودرو
سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، درباره کلاهبرداری‌هایی تحت پوشش فروش خودرو گفت: اخیراً در مواردی مشاهده شده که افراد سودجو و فرصت‌طلب در فضای مجازی که از هر بهانه‌ای برای سوءاستفاده و کلاهبرداری از مردم اقدام می‌کنند، روش‌های تازه‌ای برای این گونه کلاهبرداری‌ها انتخاب کرده‌اند که لازم است شهروندان نیز نسبت به این اقدامات هوشیار باشند.
وی با بیان اینکه مجرمان سایبری در این روش ادعا‌های مختلفی را مطرح می‌کنند که تمام آن‌ها کذب است، از جمله این موارد می‌توان به ادعاهایی نظیر ثبت‌نام کاربران با تضمین برنده شدن در قرعه‌کشی، ثبت‌نام و دریافت فوری خودرو، ثبت‌نام در سایت بدون قطعی و اختلال و… اشاره کرد. در تمام این روش‌ها هدف این افراد کلاهبرداری و سودجویی است. از این رو لازم است اگر شهروندان با چنین تبلیغات یا پیام‌هایی با وعده‌های واهی مواجه شدند، به آن توجهی نکنند، چراکه در نهایت منجر به تخلیه موجودی حساب بانکی یا سوءاستفاده از اطلاعات آنان خواهد شد.
رئیس پلیس فتای پایتخت به تشریح برخی از شیوه‌های کلاهبرداری این افراد اشاره کرد و افزود: ممکن است افراد سودجو با حضور در کافی‌نت‌ها و یافتن افراد سالمند و نا‌آشنا به خریدهای آنلاین اقدام به سوءاستفاده از اطلاعات هویتی و کارت بانکی آنان کنند. در این خصوص لازم است که شهروندان از اعتماد به افراد غریبه پرهیز کنند.
وی افزود: همچنین در مواردی مشاهده شده که کلاهبرداران ادعا می‌کنند لینک‌های کمکی برای ثبت نام خودرو را در اختیار دارند، غافل از اینکه این سایت‌ها صفحات فیشینگ بوده و اطلاعات هویتی و کارت بانکی شهروندان را به سرقت می‌برد و در حقیقت افرادی که به این سایت‌ها مراجعه کنند، هیچ قراردادی با شرکت‌های خودروسازی ندارند. از این رو به شهروندان هشدار می‌دهم که اولاً از بازکردن لینک‌های اینچنینی پرهیز کنند و ثانیاً حتماً آدرس سامانه‌های خرید و فروش را با آنچه در رسانه‌های رسمی اعلام شده تطبیق دهند.
گودرزی با اشاره به شیوه دیگر مجرمان سایبری گفت: در این شیوه افراد اقدام به تبلیغ در فضای مجازی و خصوصاً پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام و واتس‌اپ کرده و زمانی که افراد با آنان تماس می‌گیرند مبلغی را تحت عنوان دستمزد دریافت می‌کنند، اما پس از مدتی دیگر به تماس کاربران پاسخی نمی‌دهند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شهروندان خواست که هرگونه اخبار مربوط به خرید و فروش و ثبت نام برای خرید خودرو را در رسانه‌های معتبر کشور و سایت رسمی شرکت‌های خودروسازی و وزارت صمت جست وجو کنند و از اعتماد به افراد غریبه و لینک‌های ناشناس پرهیز کنند. همچنین سایت پلیس فتا فراجا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس مرکز فوریت سایبری  ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در سراسر کشور است.

 

 

ردپای یک زن در پرونده مرد گمشده/

دستبرد پسر ۱۷ ساله به ۵۰۰ کارت بانکی/

کشف لکه‌های خون در خودروی پسر جوانی که به طرز مرموزی ناپدید شده است فرضیه قتل او را پررنگ کرد.
به گزارش «ایران»، ۲۹ اردیبهشت مرد میانسالی به پلیس مراجعه کرد و از ناپدید شدن پسرش خبر داد. وی گفت: حامد، صبح امروز سوار بر خودروی پرایدش از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. تلفن همراهش نیز خاموش است و برای یافتن او به دوست و آشنا زنگ زدم اما کسی از حامد خبر ندارد.
با شکایت مرد میانسال به دستور بازپرس محمد امین تقویان، تحقیقات برای یافتن پسر ۳۲ ساله آغاز شد. همزمان شماره پلاک خودروی او به تمامی واحدهای گشت پلیس اعلام شد. هنوز ۲۴ ساعت از ناپدید شدن حامد نگذشته بود که مأموران پلیس با خودروی پراید بدون پلاکی در نزدیکی پارک چیتگر مواجه شدند. در بازرسی از خودرو لکه‌های خون و دستمال خونینی به همراه مدارک شناسایی مالک خودرو به‌دست آمد. با استعلام مدارک مشخص شد خودروی کشف شده متعلق به حامد است.
لکه‌های خون احتمال قتل پسر جوان را مطرح کرد و در ادامه تحقیقات از خانواده او نیز مشخص شد که وی از مدتی قبل با زنی ۴۶ ساله به نام فیروزه در یک گروه اینستاگرامی آشنا شده است.
با این احتمال که زن جوان از سرنوشت حامد اطلاع داشته باشد، دستور بازداشت او صادر شد. اما در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند که فیروزه با مردی به نام پدرام نیز در ارتباط است. از سویی در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که پدرام روز حادثه در محل رها شدن خودروی حامد حضور داشته است. با کنار هم قرار دادن این مدارک و احتمال دست داشتن پدرام در ناپدید شدن حامد، به دستور بازپرس جنایی، او بازداشت شد.
او در تحقیقات گفت: من چندین‌بار به خاطر مواد مخدر بازداشت شده‌ام و مدتی قبل در یک گروه اینستاگرامی با فیروزه آشنا شدم. بعد از مدتی او با فردی دوست شد و رابطه‌اش را با من کم کرد. در این مدت هر چند وقت یکبار با هم در تماس بودیم اما من حامد را نمی‌شناسم و از سرنوشت او بی‌اطلاع هستم.
تحقیقات برای بازداشت فیروزه و بررسی سرنوشت پسر ناپدید شده به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران ادامه دارد.

دستبرد پسر ۱۷ ساله به ۵۰۰ کارت بانکی

پسر ۱۷ ساله که از طریق ارسال پیامک جعلی ثنا در کازرون از ۵۰۰ نفر کلاهبرداری کرده بود شناسایی و بازداشت شد.
به گزارش  «ایران»، در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و شکایت و تشکیل چندین پرونده قضایی مشابه مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی پس از دریافت پیامک جعلی ابلاغیه الکترونیک قضایی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و پس از بررسی فنی و اظهارات شاکی‌های پرونده مشخص شد برداشت‌های غیرمجاز پس از دریافت پیامک ابلاغ الکترونیک قضایی صورت گرفته است. پس از آن کارشناسان پلیس فتا، موفق شدند متهم را که پسری ۱۷ ساله بود شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در مخفیگاهش بازداشت کنند.
سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون در این باره گفت: متهم پس از دستگیری در مواجهه با مستندات پلیس به برداشت حدود ۱۵۰ میلیون تومان از ۵۰۰ کارت بانکی شهروندان اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
فرمانده انتظامی کازرون از شهروندان خواست تا پس از مواجهه با هرگونه محتوا، برنامه یا پیام مشکوک در فضای مجازی پلیس فتا را در جریان قرار دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*