از سئول تا نیاوران همراه با متهمان پرونده فاجعه‌بار ویلموتس/ توقیف ساختمان فوتبال، صدور سند به‌ نام‌ شستا و تکمیل آپارتمان لاکچرى مسببان در شمال تهران 

در همان روزهایى که تحویل سند قطعى ساختمان فدراسیون به نام شستا بابت بدهی ارزی ویلموتس نهایى مى شد، واحدهاى مجلل ۳۰۰ و ۳۸۰متری متهم پرونده ویلموتس در برج لاکچرى نیاوران به مرحله تکمیل رسید. آیا باز هم باید غرامت قرارداد مرد بلژیکی را مردم بدهند؟

فیفا دستمزد مربیان را از منابع فدراسیون هاى عضو پرداخت نمى کند و این آخرین میخ بود بر تابوت رویاهاى خیالى متهمان پرونده ویلموتس؛ خبرى از بذل و پخشش ثروت فوتبال ایران در فیفا نیست.

شما مانده اید و چهار میلیون یورو بدهى به ویلموتس، ٣٢ میلیارد بدهى مالیاتى پرونده که فعلا به گردن فدراسیون افتاده و البته ساختمان ارزشمندى که در دوره محمد دادکان خریدارى شد و در دوره ویرانگر شما با استقراض غیر قانونى از شستا به باد رفت.

توقیف ساختمان فوتبال، صدور سند به‌نام‌ شستا و تکمیل آپارتمان لاکچرى مسببان در شمال تهران + سند
در همان روزهایى که تحویل سند قطعى ساختمان فدراسیون به نام شستا نهایى مى شد، واحدهاى مجلل متهم پرونده ویلموتس در برج زیبا و لاکچرى نیاوران هم به مرحله تکمیل و تحویل رسید.
از نیاوران تا سئول راز دارا و ندار این روزهاى فوتبال ایران است. ساختمانى را به باد دادند و فوتبال و فدراسیون را به ورشکستگى مطلق رساندند، به گونه اى که حالا مشخص نیست خسارت سنگین به جا مانده از این سونامى چگونه باید جبران شود اما در سوى دیگر، فارغ از فاجعه اى که بر سر فوتبال و فدراسیون آمده، برج هاى مجلل تحویل بعضى از متهمان اصلى این پرونده شده است.

برخى اسناد نشان مى دهد که متهم اصلى فاجعه ویلموتس درست در همان ایام، سه واحد مجلل و لاکچرى با متراژ ٣٠٠ تا ٣٨٠ متر مربع در طبقات مختلف یکى از شکیل ترین و البته گران ترین برج هاى مطرح تهران خریدارى کرده و در همان زمانى که سند ساختمان فدراسیون به شستا تحویل شد، آپارتمان هاى مجلل آقایان هم به مرحله بهره بردارى رسید.

ارزش این واحدها حداقل دو میلیارد ریال در هر متر مربع است و شاید قیمت فعلى همین سه واحد بیش از ارزش کل ساختمان فدراسیون فوتبال باشد!

بنابراین، در این شرایط البته طبیعى است که آقایان نه توجهى به آوارگى و بى خانمان شدن فدراسیون داشته باشند و نه هدر رفتن نزدیک به ۴٠٠ میلیارد از ثروت فوتبال ایران برایشان اهمیتى داشته باشد.

اگر همین امروز فدراسیون فوتبال بخواهد براى بازگرداندن ساختمان فعلى خودش اقدام کند، حداقل باید ١۵٠ میلیارد بپردازد تا شاید موفق به خرید دوباره ساختمانى شود که با سند تک برگ رسما و قانونا متعلق به تامین اجتماعى است!

در منطقه خوش آب و هواى نیاوران اما خبرى از اضطراب و نگرانى نیست، ساختمانى به باد رفت و ساختمان ها و آپارتمان هاى مجلل دیگرى به دست آمد و آقایان خرسند از تصمیمات نابجا و ویرانگر گذشته، مى گویند از حساب فیفا بدهى ویلموتس را مى دهیم.

ادعاى امروز متهمان پرونده ویلموتس این است که بر خلاف باور مردم، مواضع رسانه ها و اعتراض و پیگیرى نمایندگان مجلس هیچ کسى حق ندارد در قبال این فاجعه بزرگ، عاملان و مقصران را بازخواست کند. همچنین غرامت بى سابقه ویلموتس از حساب فوتبال ایران در فیفا پرداخت مى شود؛ اما حالا فدراسیون جهانى فوتبال اعلام کرده حاضر به پرداخت طلب ویلموتس و یا هر مربى دیگرى از این طریق نخواهد بود.

سوال این است که در این شرایط چه کسى وظیفه دارد خسارت ویرانگر این فاجعه را پرداخت کند؟

چه کسانی مسئول تنظیم قرارداد فاجعه آمیز یکجانبه به سود کلاهبردار بلژیکى هستند؟ چه کسانی مربى ٢۵٠ هزار دلارى لیگ مراکش را با قرارداد ٢/٣ میلیون یورویى به میزان ده برابر عدد واقعى به فوتبال ایران آوردند و در طول این سه سال نه یک بار از مردم عذرخواهى و نه حتى از این فاجعه اظهار ندامت و پشیمانى کرده اند؟

توقیف ساختمان فوتبال، صدور سند به‌نام‌ شستا و تکمیل آپارتمان لاکچرى مسببان در شمال تهران + سند
بهتر نیست کاخ نشینان پرمدعا به جاى مردم، دولت، مجلس و یا حتى بذل و بخشش اندوخته فوتبال که با تلاش و زحمت همه اهالى فوتبال ایران در صندوق فیفا جمع شده، تاوان اشتباه بزرگ و نابخشودنى خودشان را پرداخت کنند؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*