اخبار خراسان جنوبی/

سه گردان از خراسان جنوبی در عملیات مرصاد حضور داشتند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به حضور سه گردان «امام علی (ع)، امام رضا (ع) و الغدیر» از این استان در عملیات مرصاد گفت: تنها شهید شاخص استان در این عملیات “صفرعلی رضایی” است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ غلامرضا فلاحی سه‌شنبه شب در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در مسجد امام حسین (ع) شهر یبرجند با اشاره به تحمیل هشت سال جنگ بر علیه جمهوری اسلامی و انقلاب نوپای ایران توسط استکبار جهانی، اظهار داشت: مقاومت دلیرانه شهداء، ایثارگران و رزمندگان باعث شکست دشمنان در این جنگ نابرابر شد.

وی عنوان کرد: عملیات مرصاد، آخرین عملیات دوران دفاع مقدس است و ‌هنگامی که آتش بس اعلام و قطعنامه پایان جنگ پذیرفته شد، از سوی گروهک منافقین که در طول جنگ نقش ستون پنجم و اهرم فشار بر جمهوری اسلامی را ایفا کرده بودند، طراحی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: این عملیات که منافقین آن را عملیات فروغ جاویدان نامیدند، منافقین از سراسر جهان نیروهای خود را جمع کردند و ۲۳ تیپ را با حمایت صدام تشکیل دادند و در روز سه مرداد ۱۳۶۷، نیروهای منافقین از محور سرپل ذهاب وارد ایران شدند و هدفشان هم این بود که سه روزه خود را به تهران برسانند.

سرهنگ فلاحی که خود از رزمندگان شرکت‌کننده در این عملیات بود، افزود: آنان فکر می‌کردند که در مقابل آنها کسی قرار ندارد و با خیال اینکه نیروهای مردمی از جنگ خسته‌اند، شعار از مهران تا تهران در ۳ روز را سر دادند که این عملیات بعدها به عملیات مرصاد یعنی کمین معروف شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با ورود به خاک وطن حتی از بیماران بیمارستان‌ها هم نگذشت، گفت: عملیات مرصاد در پنجم مرداد ۱۳۶۷ با رمز «یا علی» و به منظور مقابله با نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در منطقه اسلام‌آباد غرب و کرند غرب در استان کرمانشاه آغاز شد.

سرهنگ فلاحی افزود: رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد – پل دختر، وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند و این عملیات درسی فراموش نشدنی به منافقان داد تا دوباره خیال واهی در ذهن برای تعدی به این کشور در سر نپرورانند.

 

خسارت سیل و رواناب به ۳محور روستایی شهرستان طبس/۴

وقوع سیل و رواناب در اثر بارندگی دیروز به ۳محور روستایی شهرستان طبس خسارت وارد کرد.

خسارت سیل و رواناب به ۳محور روستایی شهرستان طبسمدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت:در اثر بارش شدید و رگباری باران در طبس در برخی از روستا‌های این شهرستان طبس رواناب جاری شد.

 

میرجلیلی افزود: در یک بازه زمانی کوتاه در روستاهای خرو و  ده محمد و روستاهای بخش دستگردان، ملوند محمدآباد و هودر راوناب جاری شد که خوشبختانه با توجه به اطلاع رسانی تلفات جانی و خسارت به منازل نداشتیم.

وی گفت: بیشترین خسارت به سه محور روستایی وارد  و باعث آب شستگی شانه این راه‌ها شد که راهداران به صورت ابتدایی و موقت مشکل را برطرف کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: این راه ها به زودی ترمیم خواهد شد.

 

میرجلیلی گفت: همچنین بر اثر بارندگی و وزش باد شدید در شهر و محدوده شهر طبس برق قطع شد که مشکل پس از دو ساعت مرتفع شد.

 

وی با اشاره به تلف شدن دو راس دام سبک بر اثر سیل گفت: همچنین۹ خانه دچار آبگرفتگی شدکه در اسرع وقت توسط امدادگران بدون خسارت تخلیه آب شد.

ثبت بیشترین بارندگی در شهرستان طبس/۴

خَرو شهرستان طبس در بارندگی روز سه شنبه بیشترین میزان بارندگی را ثبت کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته در برخی از نقاط استان بارش رگباری به همراه رعد وبرق گزارش شده است، گفت: خَرو شهرستان طبس در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی را ثبت کرد.

نخعی افزود: بیشترین بارندگی ثبت شده در ایستگاه‌های باران سنجی خراسان جنوبی پس از خَرو شهرستان طبس با ۲۱ میلیمتر از ده محمد شهرستان طبس با ۶ میلیمتر، معدن پروده شهرستان طبس با ۴ میلیمتر، فتح آباد شهرستان فردوس با ۱ میلیمتر و شهرستان خوسف با ۰.۲ میلیمتر گزارش شده است.

عاملان نا امنی برای شهروندان در”طبس” دستگیر شدند/۴

 

فرمانده انتظامی”طبس” از اجرای طرح برخورد با بر هم زنندگان نظم و آسایش عمومی شهروندان در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ متهم نیز دستگیر شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”فاضل مریمی” اظهار داشت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر نارضایتی تعدادی از شهروندان و در راستای ایجاد امنیت پایدار در بوستان ها و پارک های شهرستان طبس، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، به منظور برخورد با بر هم زنندگان نظم و آسایش عمومی شهروندان اجرایی شد.

وی افزود: مأموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی در بوستان ها و پارک های شهرستان طبس، ۲ نفر از مزاحمان و بر هم زنندگان نظم و آسایش شهروندان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس بیان داشت: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

محموله ۵۶ کیلویی تریاک در زیرکوه/۴

 

فرمانده انتظامی”زیرکوه” از کشف ۵۶ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”هادی سلمانی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان زیرکوه در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پراید مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از سواری پراید، ۵۶ کیلو ۴۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه بیان داشت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی:
🔸استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای توسعه زیر ساخت های هلال احمر

🔹معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: لازم است از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای توسعه زیرساخت های جمعیت هلال احمر باید مورد استفاده قرار گیرد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ناصر ناصری با بیان این مطلب در مراسم تکریم مدیرعامل و معارفه سرپرست جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر با توجه به ایثار و جهاد کم نظیری که دارند مانند سربازان یک ارتش برای خدمت رسانی به مردم فعالیت می کنند.
🔹وی با تأکید بر نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران و جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی ایران حرفی برای گفتن در جهان دارد به لطف و برکت ملت ایران است.
🔹به گفته وی؛ به لطف عنایات الهی، حمایت ایران و گروه جهادی حزب الله اسرائیل، امروز زمین گیر شده و به گفته مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، عمر آن به پایان نزدیک شده است.
🔹معاون استاندار با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر باید همچون گذشته مردمی بماند تا در کنار دولت به مردم خدمت کند، متذکر شد: باید از ظرفیت موجود در شرکت های دانش بنیان برای توسعه زیرساخت ها و عملکرد بهتر در دستگاه های اجرایی استفاده شود.
🔹وی خواستار آن شد که آموزش و مهارت افزایی در سرلوحه برنامه های هلال احمر قرار گیرد.
🔹ناصری از زحمات رضایی مدیر عامل سابق در این سمت تشکر کرد و از سرپرست جمعیت هلال احمر استان خواست از ظرفیت های موجود با شایسته سالاری استفاده نماید.
🔹رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیز در این مراسم بر ضرورت تهیه طرح آمایش خطر پذیری استان خراسان جنوبی تأکید کرد.
🔹ولی پور گفت: هلال احمر وظیفه حاکمیتی امداد و نجات را بر عهده دارد و در این راستا باید امداد گران و داوطلبان را پرورش دهد.
🔹به گفته؛ طرح آمایش خطر پذیری خراسان جنوبی هر چه زودتر باید تهیه شود و در این زمینه آماده هر گونه حمایت از اجرای این طرح در استان هستیم.
🔹وی اضافه کرد: ذخایر انبارهای استان با دستور رئیس جمهور در حال ترمیم است و در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعتباری برای این موضوع برای هلال احمر استان درنظر گرفته شده که هنوز تخصیص نیافته است لذا اقدامات لازم در این خصوص باید انجام شود.
🔹رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان این که توسعه و تجهیز پایگاه های امداد و نجات از اولویت های هلال احمر است، تصریح کرد: پایگاه پشتیبانی مرکز استان خراسان جنوبی که در واقع پایگاه پشتیبان شرق کشور است باید تکمیل شود تا در مواقع بحران از آن استفاده شود.
🔹ولی پور با تأکید بر این که جمعیت هلال احمر دولت کوچکی است که وظایف حدود هشت وزارتخانه را بر عهده دارد، متذکر شد: در این راستا علاوه بر تدوین نقشه راه هلال احمر، برای ایجاد آمادگی و پاسخ جمعیت در حوادث در کنار برنامه توسعه هفتم کشور، برنامه پنج ساله هلال احمر نیز در حال تدوین است .
🔹به گفته وی؛ در این برنامه تأمین نیروی انسانی و تجهیز و توسعه پایگاه های امداد و نجات مورد توجه قرار گرفته و در خراسان جنوبی نیز اقدامات خوبی برای احداث این پایگاه ها انجام می شود.
🔹وی تجهیز مرکز پشتیبانی عملیات استان و پایگاه امداد و نجات بوذرجمهر قاین و توسعه دیگر پایگاه های استان را از اقداماتی دانست که در دستور کار قرار دارند.

ثبت یک فوت کرونایی دیگر در خراسان جنوبی/۲-۳

با ثبت یک فوت کرونایی دیگر در خراسان جنوبی تعداد جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۴۶۱ نفر رسید.

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیرثبت یک فوت کرونایی دیگر در خراسان جنوبیی و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۳۵۶ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۲۴۸ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۹۸ مورد از بیرجند، ۱۰ مورد از بشرویه، ۲ مورد از درمیان، ۱۱ مورد از خوسف، ۱۳ مورد از زیرکوه، ۲۶ مورد از سرایان، ۶ مورد از سربیشه، ۲۲ مورد از طبس، ۳۲ مورد از فردوس، ۲۶ مورد از قائنات و ۲ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۵۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵۵ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: ۱۰ مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۲ نفر نا مساعد است.

 

 

جریمه ۷۰۰ میلیاردی متخلفان کالا، خدمات، ارز و بهداشت /۲-۳

متخلفان بخش کالا، خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت در خراسان جنوبی از آغاز امسال به پرداخت بیش از ۷۰ میلیارد تومان جریمه در حق دولت محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: در چهار ماه گذشته ۴ هزار و ۱۵۸ پروندهجریمه بیش از ۷۰ میلیارد تومانی متخلفان کالا، خدمات، ارز و بهداشت در زمینه کالا، خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شده است.

حسین‌پور افزود: از مجموع پرونده‌های وارده کالا و خدمات در این مدت، تاکنون ۳ هزار و ۹۶۱ پرونده مختومه شده و در این پرونده‌ها افراد به پرداخت ۷۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حق دولت محکوم شده‌اند.

وی مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان را به طور میانگین ۱۲ روز اعلام کرد و گفت: درج نکردن قیمت و ارایه ندادن فاکتور، بیشترین تخلفات بخش کالا و خدمات در استان بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: همچنین از ابتدای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکنون هزار و ۵۸۵ پرونده وارد شعب تعزیراتی استان شده و هزار و ۷۱۷ پرونده مختومه شده است.

حسین پور گفت: در اداره کل تعزیرات حکومتی استان به دلیل نداشتن ساختار، مکان و فضا در افزایش شعب مشکل داریم و در شهرستان‌های زیرکوه و خوسف چارت تشکیلاتی نداریم.

 

۱۴۰۳؛ سال تکمیل طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی/۷

۱۴۰۳؛ سال تکمیل طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

مدیرکل راه‌ و شهرسازی سازی خراسان جنوبی گفت: سهم استان خراسان جنوبی از طرح ملی مسکن ۴۰ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی است که پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۱۴۰۳ این واحدها به طور کامل به بهربرداری برسند.

وحید داعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن است .

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های دولت سیزدهم برای خانه دار شدن مردم بوده و در خراسان جنوبی تاکنون بالغ بر ۷۴ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده‌اند که در حال حاضر ۳۳ هزار نفر تایید شرایط نهایی شده‌اند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی جزء استان‌های پیشتاز در بررسی شرایط متقاضیان شرکت در طرح ملی نهضت مسکن است، بیان کرد: تقریباً واگذاری‌های خود را در شهرهای استان به صورت ویلایی انجام داده‌ایم.

داعی اظهار کرد:  برای ۱۰ هزار و ۵۶۰ واحد قرارداد با سازنده منعقد شده و ۲۵۰۹ واحد نیز برای بحث مشارکت مدنی به بانک برای دریافت وام خود مراجعه کرده‌اند .

مشکل تامین آب در ساخت و سازها

وی با بیان اینکه اکنون ۲۳ شرکت انبوه ساز در طرح زعفرانیه مشغول به کار شده‌اند که قرار است چهار هزار واحد مسکونی را احداث کرده و مبلغ اولیه پیمان نیز ۳۴۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: هرچند روند کار در خراسان جنوبی بسیار جلوتر از برخی استان‌ها است، اما تامین دو زیر ساخت آب و برق می‌تواند شتاب کار را بیشتر کند.

داعی بیان کرد: یکی از مباحثی که به ویژه در شهرستان طبس وجود دارد بحث تامین آب برای فونداسیون‌ است که تقریباً کار انجام فونداسیون به دلیل کمبود آب با کندی پیش می‌رود  و گاهی مردم به وسیله تانکرهای سیار شخصی آبرسانی می‌کنند.

وی یادآور شد: در مجموع برای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی ۹۷۰ هکتار زمین در استان تامین و برای واگذاری به متقاضیان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

سخنگوی دولت چندی پیش گفته بود: از یک میلیون و ۴۳۹ واحد مسکونی در طرح ملی نهضت مسکن حدود ۶۳ هزار واحد به مرحله نازک کاری و بیش از ۱۴۰ هزار واحد نیز در مرحله سفت کاری است. تاکنون زمین بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است .

 

 

فعالیت ۲۵۰گروه جهادی در طرح هجرت۳/صفحه ۷

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:۲۵۰گروه جهادی، برای مرمت، زیباسازی و بهسازی مدارس استان در طرح هجرت۳، مشارکت نموده و فعالیت می کنندکه ۱۸۷نفراز اعضای این گروه ها دانش آموزان دخترو پسر استان هستند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی،حجت الاسلام سیدعلی حسینی،در نشست کمیته اجرایی بسیج دانش آموزی استان،بابیان این که درسال گذشته۶۲آموزشگاه،درجریان اجرای طرح هجرت۳،مرمت، بهسازی و زیباسازی شده اند، اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان تابستان جاری یکصد مدرسه استان،باصرف۵هزارنفرروزکار،مرمت، بهسازی و زیبا سازی شوند.

وی از اجرای طرح شهید بهنام محمدی، در ۷۶مدرسه دوره دوم ابتدایی، اول و دوم متوسطه استان خبر داد و افزود: طرح شهید بهنام فرصتی مناسب برای تحکیم  پیوند جوانان با سه کانون محوری جامعه یعنی،خانه، مدرسه و مسجد است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که تعداد مدارس مجری طرح بهنام نسبت به سال گذشته به تعداد۴۰ آموزشگاه رشد دارد؛ تأکید کرد: طرح تربیتی شهید بهنام محمدی به دنبال تربیت نوجوان طراز انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت مدارس و مساجد کشور است.

رئیس کمیته اجرایی بسیج دانش آموزی استان، با اشاره به آغاز دوره آموزشی ۲۱۲دختر و پسر دانش آموز فرمانده واحد های مقاومت پیشگامان از پایان مرداد تا اوایل شهریور ماه سال جاری در طرح یاوران ولایت، عنوان کرد: تکامل و خودسازی، ارزش‌گذاری برعلم و اخلاق، نظم، مشارکت و همفکری از مهم‌ ترین محورهای اردوهای طرح ولایت دانش‌آموزی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری دوره توانمندسازی۱۰۳معلم واجدالشرایط تدریس درس آمادگی دفاعی به میزان ۳۲ساعت در نیمه دوم مهرماه خبر داد و افزود: در حال حاضر ۵۰۰ دبیر زن و مرد در دبیرستان های استان مشغول تدریس درس آمادگی دفاعی هستند.

تجهیز ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی به کنتور هوشمند

تجهیز ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی به کنتور هوشمند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: نصب کنتورهای هوشمند یکی از راهکارهای مدیریت منابع آبی موجود است و تاکنون ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی استان به کنتور هوشمند مجهز شده است.

سعید سروری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۹ سال گذشته کنتور هوشمند برای ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی، ۵۵ درصد چاه‌های بخش صنعت و ۷۰ درصد چاه‌های آب شرب نصب شده و در مجموع تاکنون کنتور هوشمند برای ۸۶ درصد چاه‌های برقی استان نصب شده است.

وی گفت: با نصب کنتورهای هوشمند برای چاه‌های استان، ۲۰۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در برداشت آب داشته‌ایم و ۲۵ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: به منظور تعادل و ثبات در دشت‌های استان و حفظ منابع آبی موجود، طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب در دستور کار قرار گرفت و تهیه و نصب کنتورهای حجمی و هوشمند آب و برق یکی از پروژه‌های این طرح کلان است.

وی گفت: نکته مهم این است که برای مدیریت مصرف آب با همکاری کشاورزان نسبت به نصب کنتور هوشمند آب و برق برای چاه‌های کشاورزی اقدام می‌شود.

سروری خاطرنشان کرد: با نصب کنتور هوشمند میزان برداشت و تخلیه آب از چاه‌ها کنترل و مدیریت می‌شود که نقش موثری در مدیریت مصرف آب در این بحران خشکسالی دارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری نیز ۲۴ چاه کشاورزی و یک چاه صنعتی به کنتور هوشمند مجهز شده که صرفه‌جویی ۶۰۰ هزار مترمکعبی برداشت آب را به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین در راستای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی و صیانت از منابع آبی در چهار ماه ابتدای امسال ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شد.

وی گفت: با تلاش‌های گروه‌های گشت و بازرسی از منابع آبی، همکاران حقوقی پس از اخذ دستور قضایی ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز را مسدود و از برداشت غیرمجاز ۹۸ هزار مترمکعب آب از سفره‌های آب زیرزمینی جلوگیری کردند.

سروری عنوان کرد: از مجموع منابع آب زیرزمینی استان ۹۰ درصد در بخش کشاورزی، هشت درصد در بخش شرب و ۲ درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای طبس خبر داد؛

ورود ایمیدرو به پروژه های معدنی در طبس

ورود ایمیدرو به پروژه های معدنی در طبس

 رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای طبس از ورود ایمیدرو به پروژه های معدنی در این شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده دو دوره ایمنی در معدن با همکاری ایمیدرو برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی غلامی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به اجرای طرح تونل شبیه ساز در معادن طبس اشاره کرد و افزود: به دنبال افزایش ایمنی و کاهش حوادث در معادن چند سال قبل طرح تونل شبیه ساز را پیشنهاد دادیم که قرار شد ایمیدرو در این زمینه ورود کند.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل برخی از مسائل و با وجود اینکه هزینه مناسبی برای پروژه در نظر گرفته شده بود اما اجرایی نشد.

غلامی بیان کرد: در نهایت امسال با پیگیری‌های انجام شده دو دوره ایمنی در معدن با همکاری ایمیدرو در طبس برگزار شد و برای پروژه تونل شبیه ساز هم ایمیدرو مجدد وارد کار شده است تا بزودی پروژه آغاز به کار کند.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت و شعار سال جاری رشته‌های آموزشی در فنی و حرفه‌ای هم به سمت رشته‌های دانش بنیان، نو و اشتغال پایدار جهت داده شده است.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام

غلامی به پروژه در دست ساخت مرکز آموزش خواهران فنی و حرفه‌ای طبس اشاره کرد و گفت: شروع این پروژه از ۱۰ سال قبل بوده که متأسفانه روند رو به رشد آن طی این چند سال پایین بود.

وی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای اتمام مرکز ۹۲۰ میلیون تومان بود که در حال حاضر هم پنج میلیارد تومان برای تجهیز و ساخت سالن مورد نیاز است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای طبس از تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار در شش ماه گذشته برای ساخت مرکز آموزش خواهران از طرف اداره کل خراسان جنوبی خبر داد و افزود: به دلیل اینکه پروژه ملی نیست نمی‌توان از اعتبارات ملی استفاده کنیم و فرمانداری باید از اعتبارات شهرستان مبلغی را اختصاص دهد که با دو میلیارد دیگر در صورت تخصیص می‌توان ساخت مرکز را به اتمام رساند.

وی از تخصیص دو میلیارد و ۲۰ میلیون تومان اعتبارات تجهیزاتی و عمرانی به شهرستان طبس در شش ماه گذشته خبر داد و گفت: طی ۱۶ سال گذشته هیچ گونه تجهیزاتی وارد مرکز فنی و حرفه‌ای طبس نشده بود که برای اینکه بتوان همگام با بازار عمل کنیم باید مراکز فنی و حرفه‌ای مجهز به تجهیزات به روز و نو باشند.

غلامی با بیان اینکه ۵۶۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات به مراکز شهرستان اختصاص داده شد، افزود: از این میزان ۲۴۷ میلیون تومان به مرکز دیهوک، ۲۰۰ میلیون تومان عشق آباد، ۳۶۰ میلیون تومان به طبس اختصاص یافته است.

وی به اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان به پروژه های عمرانی اشاره کرد و ادامه داد: این میزان اعتبار برای تعمیرات کارگاه‌ها، سرویس بهداشتی معلولان و مسیر قابل تردد معلولان هزینه شده است.

آموزش زندانیان

غلامی علت بالای بیکاری را بی مهارتی عنوان کرد و افزود: در بخش حمایتی با همکاری زندان طبس طی یک سال گذشته تعداد ۱۷ هزار و ۲۵۹ نفر ساعت زن و ۸ هزار و ۵۰۵ نفر ساعت مرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند که در همین زمینه زندان طبس رتبه برتر آموزش کشور را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۳ هزار و ۶۵۳ نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند، گفت: برای تمام افراد از جمله معلولان، افراد سرپرست خانوار، بی سرپرست، معتادان بهبود یافته و کارگران معادن بوده است.

غلامی از فعالیت سه مرکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان طبس خبر داد و افزود: این مراکز در طبس، عشق آباد و دیهوک به صورت دائم فعال هستند.

وی ادامه داد: طی سه ماه اول امسال مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان به ۲۵ درصد تعهد آموزشی دست یافته و مرکز برتر استان خراسان جنوبی شناخته شده است.

غلامی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ آموزشگاه آزاد مجوز فعالیت دریافت کردند که تعداد آموزشگاه‌های آزاد به ۱۸ آموزشگاه افزایش یافت.

وی به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای حمایت از بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در این راستا سازمان فنی و حرفه‌ای نمی‌تواند رشته‌هایی که در آموزشگاه‌های آزاد آموزش داده می‌شود را برگزار کند.

غلامی افزود: تنها بعد از گذشت شش ماه در صورت نارضایتی و کیفیت پایین آموزش در مراکز آزاد اداره فنی و حرفه‌ای می‌تواند مجدد اقدام به برگزاری دوره‌ها نماید.

وی در پاسخ به اینکه با این مصوبه و پرداخت هزینه قشر ضعیف از آموزش باز می مانند، اظهار کرد: ما هم با این شیوه و برای این منظور مخالف بودیم اما برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه آموزش در روستا به صورت رایگان و سیار انجام می‌شود.

در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان شد

امدادرسانی در خراسان جنوبی نیازمند توجه و تقویت است/۲-۳

امدادرسانی در خراسان جنوبی نیازمند توجه و تقویت است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: بُعد مسافت بین شهرهای خراسان جنوبی گاهی سبب بروز مشکلاتی در حوزه امدادرسانی می‌شود لذا این حوزه نیاز به توجه خاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ناصر ناصری‌ روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی که با حضور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر برگزار شد افزود: خراسان جنوبی استانی گسترده و پهناور است لذا درخواست داریم درخصوص تجهیز انبارهای و ذخیره کالاها، توسعه پایگاه‌های امداد و نجات و سایر نیازها توجه ویژه‌ای به این استان شود.

وی اظهار داشت: مدیرعامل جدید هلال احمر استان باید نسبت به تامین اعتبار برای این دستگاه مهم، پیگیری‌های لازم را در دولت مردمی داشته باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر ارائه آموزش‌های به‌روز در مجموعه هلال احمر استان تاکید کرد و گفت: هرچند نیروهای این مجموعه و امدادگران در این حوزه متخصص هستند اما همچنان مهارت‌افزایی باید در دستور کار مدیران جمعیت هلال احمر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه زیرساخت‌ها و عملکرد بهتر در دستگاه‌های اداری و جمعیت هلال احمر استان استفاده شود.

ناصری افزود: خط مقدم هر حادثه‌ای جمعیت هلال احمر است که امدادگران آن مانند سربازان یک ارتش، آماده خدمت برای همنوعان خود هستند.

وی با اشاره به همت مردم در برنامه‌های مختلف اظهار داشت: هر آنچه این نظام دارد از مردم و برای مردم است و اگر امروز در جهان می‌درخشیم و در حوزه‌های مختلف حرفی برای گفتن داریم به دلیل حضور و مشارکت مردم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مردم ما لایق و شایسته بهترین‌ها هستند گفت: عنصر اساسی نظام و جمعیت هلال احمر، مردم هستند، جمعیت هلال احمر نیز باید مردمی بماند و در کنار دولت به مردم خدمت کند.

وی اضافه کرد: خراسان جنوبی دارای ظرفیت نیروی انسانی متخصص و مجرب است و باید از این ظرفیت نهایت استفاده شود.

در این آیین محمدعلی کاووسی به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی معرفی و از محمدرضا رضایی مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر استان قدردانی شد.

 

 

طرح نهضت ملی مسکن مسکنی بر درد مستأجران خراسان جنوبی

با توجه به سرعت روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و پیشتازی خراسان جنوبی در ساخت و ساز، پیشبرد طرح می‌تواند مسکنی بر دردهای مستأجران و راهی برای کاهش بخشی از مشکگلات اقتصادی مردم باشد.

طرح نهضت ملی مسکن مسکنی بر درد مستأجران خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس- خراسان‌جنوبی؛ مسکن و سرپناه یکی از نیازهای اولیه هر انسانی محسوب می شود و دولت‌ها در هر جامعه‌ای رسیدگی به این موضوع را از اولویت‌های کاری خود می‌دانند.

با توجه به اوضاع کنونی اقتصادی و بالا رفتن اجاره بهای مسکن، برآوردن این نیاز یکی از مشکلات اصلی پیش روی خانواده‌ها بوده که طرح ملی مسکن برای خانه دار شدن خانواده ها خود می‌توانند گره‌گشای بر این امر باشد.

طرح  نهضت ملی مسکن از طرح‌های دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن مردم در ادامه طرح ملی مسکن دولت پیشین بوده است.

طرح نهضت ملی مسکن مانند دیگر طرح‌ها شرایط خاص خود را داشته و تنها افرادی می‌توانستند در سامانه این طرح ثبت‌نام کنند که شرایط لازم را داشتند.

رشد ۵۰ درصدی اجاره بهای مسکن در بیرجند

علیرضا اربابی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: بحث اجاره املاک در استان، بسیار سروسام آور است.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته در بیرجند میزان اجاره بهای مسکن ۵۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: میزان اجاره واحدهای تجاری در مرکز استان نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد رشد صعودی داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند با بیان اینکه در ۲۰ روز گذشته التهاب بازار اجاره املاک در بیرجند نسبت به قبل از آن راکدتر شده است، افزود: رکودی که در یک ماه گذشته در بحث بازار اجاره املاک در مرکز استان وجود داشته در دو سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

اربابی اضافه کرد: دفترچه جدید معاملات املاک که توسط دولت به اداره مالیات برای مشخص کردن مالیات برای املاک واگذار شده دوگانگی برای مردم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: درخواست شده تا این دفترچه در اختیار اتحادیه مشاوران املاک قرار گیرد تا اجاره‌بها برای املاک در هر منطقه مشخص شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند به بحث خرید و فروش مسکن در استان اشاره داشت و یادآور شد: در حال حاضر آرامش در بازار خرید و فروش مسکن در استان وجود دارد هر چند نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی در قیمت مسکن در استان هستیم.

اربابی در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن گفت: براساس بازدیدی که از سایت مسکن ملی در بیرجند صورت گرفته به نظر می‌رسد رونق چندانی وجود ندارد و همچنین ساخت و ساز آنچنان که باید و شاید صورت نپذیرفته است.

وی از مردم خواست تا خونسردی خود را در مورد خرید و اجاره مسکن حفظ کرده و در این امر شتاب‌زده عمل نکنند تا این امر خود موجب کاهش قیمت‌ها شود.

 تأمین زیرساخت آب و برق برای پیشبرد طرح ملی مسکن امری ضروری است

براساس گفته‌های مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی این استان یکی از استان‌های پیشتاز در واگذری زمین برای طرح نهضت ملی مسکن است.

وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در رابطه با اجرای این طرح در استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه طرح مسکن ملی با طرح نهضت ملی مسکن تجمیع شده و در این طرح‌ سهمیه استان از ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال که توسط دولت اعلام شده ۴۰ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی است، اظهارداشت: از این تعداد ۲۲ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۸ هزار واحد روستایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی ادامه داد: برای هر واحد مسکونی در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت و در بقیه شهرها میزان تسهیلات برای هر واحد مسکونی ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

داعی با بیان اینکه تا امروز بالغ‌بر ۷۴ هزار نفر از استان این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، یادآور شد: از این تعداد ۳۳ هزار نفر تأیید نهایی شده‌اند.

وی در مورد تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: برای طرح نهضت ملی مسکن در استان حدود ۹۷۰ هکتار زمین در استان تأمین شده و جهت واگذاری به متقاضیان تحویل بنیاد مسکن قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی ادامه داد: براساس آخرین ارزیابی وزارت راه و شهرسازی از طرح‌های ملی مسکن در استان‌ها و ابلاغ آن به استانداران، خراسان‌جنوبی رتبه دوم کشور در مورد تأمین زمین برای مسکن و اجرای این برنامه را دارد.

داعی با بیان اینکه واگذاری‌های زمین در طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرهای استان به صورت ویلایی انجام گرفته است، یادآور شد: خراسان‌جنوبی جزو استان‌های پیشتاز در بررسی شرایط متقاضیان شرکت در نهصت ملی مسکن است.

وی با بیان اینکه روند کار در اجرای این طرح در استان بسیار جلوتر از سایر استان‌ها بوده اما تأمین دو زیرساخت آب و برق می‌تواند شتاب کار را بیشتر کند، خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که در طبس وجود دارد تأمین آب برای اجرای فنداسیون است که سبب شده این موضوع با کندی انجام گیرد.

انعقاد قرارداد ساخت بیش‌از ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان با سازندگان

علیزاده، معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی نیز در رابطه با نحوه اجرای این طرح در استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: طرح نهضت ملی مسکن از طرح‌هایی است که به خوبی در استان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان تاکنون برای ۱۰ هزار و ۵۶۰ واحد مسکونی قرارداد با سازنده منعقد شده است، اضافه کرد: همچنین ۲ هزار و ۵۰۹ واحد برای مشارکت مدنی به بانک مراجعه کرده‌ تا وام خود را دریافت کنند.

مقری، دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: تعداد ۲۳ شرکت انبوه‌ساز در طرح زعفرانیه استان مشغول به کار شده‌اند که قراراست ۴ هزار واحد مسکونی را احداث کنند.

وی تصریح کرد: مبلغ اولیه پیمان انبوه‌سازان در این طرح ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

سخن پایانی:

با توجه به دغدغه بسیاری از مردم به ویژه قشر جوان و همچنین افزایش سرسام آور اجاره‌بهای مسکن به نظر می‌رسد باید اجرای طرح نهضت ملی مسکن شتاب‌ بیشتری بگیرد تا هر چه زودتر بخشی از متقاضیان مسکن خانه‌دار شوند که البته حمایت دولت در اجرای این طرح با مردم بسیار حائز اهمیت است.

به گفته کارشناسان، پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۳ طرح نهضت ملی مسکن در استان به طور کامل به بهره‌برداری برسد که امیدواریم این مهم زودتر محقق شود.

آغاز نهضت آموزش ۸۵ هزار نفری سواد رسانه‌ای در خراسان جنوبی/۲-۳

نهضت آموزش ۸۵ هزار نفری سواد رسانه‌ای در خراسان جنوبی آغاز شد.

آغاز نهضت آموزش ۸۵ هزار نفری سواد رسانه‌ای در خراسان جنوبیرئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: در شرایط کنونی دنیا رسانه و فضای مجازی یک ابزار برای پیشبرد اهداف عملیات روانی و تاثیرگذاری مستقیم بر افکار عمومی به شمار می‌رود از این رو این آموزش الزامی است.

رضایی افزود: قرار است این آموزش رسانه‌ای در بیش از هزار پایگاه بسیج سراسر استان انجام شود و امید است تا پایان سال به آموزش ۸۵هزار نفری در این حوزه برسیم.

وی گفت:در حوزه این جنگ رسانه‌ای باید در میدان کارزار فعالیت کنیم و مردم را نسبت به این جنگ مسموم آگاه کنیم و به نوعی نیاز به واکسیناسیون عمومی داریم.

رضایی با اشاره به نابسانامی و تلاطم‌های روانی در این حوزه گفت: برای حل این مشکل نیازمند یک نهضت آموزش سواد رسانه‌ای هستیم.

رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: همه مردم باید آموزش اولیه سواد رسانه‌ای را داشته باشند و این نیازمند یک برنامه ریزی فراگیر است.

مهلت شرکت در دومین مهرواره لب خشک آب تمدید شد/۲-۳

مهلت شرکت در دومین مهرواره لب خشک آب تمدید شد

با توجه به استقبال کودکان ونوجوانان استان مهلت شرکت در دومین مهرواره لب خشک آب تا ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ تمدید شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ فراخوان دومین مهرواره لب خشک آب با توجه به اهمیت صرفه‌جویی و فرهنگ سازی  حفاظت از منابع آبی استان، با مشارکت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان جنوبی در سه قالب عکاسی،  نقاشی و دل‌نوشته  ادبی از تاریخ ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱ منتشر شده است که با توجه به استقبال کودکان ونوجوانان استان و همچنین ایجاد فرصت برای سایر علاقه‌مندان به شرکت در این مهرواره از سوی دبیرخانه‌ی این رویداد فرهنگی، هنری و ادبی، زمان ارسال آثار تا ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ تمدید شده است.

گفتنی است دومین مهرواره لب خشک آب با محورهای موضوعی:آب، زندگی، آرامش؛ اگرآب نباشد زندگی چگونه می شود؟ ،تا آب هست زندگی هست،آب طبیعت همیشه سبر،آب وتاثیر نبود آن در حیات، چگونه آ ب را مصرف کنیم  تا زندگی ادامه پیدا کند وصرفه جویی آب در قاب عکس ویژه گروههای سنی ۷ تا ۱۸ سال برگزار می شود.

باز بودن درب خانه پدربزرگ ۱۰۸ ساله به روی ۷۷ نوه و نبیره/۴-۷

پدربزرگی با وجود ۱۰۸ سال سن، اما هنوز چراغ خانه اش روشن و با شنیدن صدای هیاهوی نوه‌ها و نبیره هایش جانی تازه می‌گیرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در  روزگاری که ادامه زندگی آن هم در سن بالای ۷۰ سال در کمال صحت و سلامتی عجیب به نظر می‌رسد در روستای بغداده شهرستان سرایان پدربزرگی با ۱۰۸ سال عمر کار‌های شخصی اش را خودش انجام می‌دهد و زندگی سالمی دارد.

یکی از نوه‌ها گفت: هر چند وقت یک بار همه نوه ها، نتیجه‌ها و نبیره‌ها دور هم جمع می‌شویم و پدر بزرگم برایمان شعر می‌خواند از خاطرات روزگاران قدیم سخن می‌گوید.

یکی از بچه‌های این پدربزرگ که سنش بالای ۸۰ سال است ادامه داد: در زمان کودکی ام قحطی بسیاری بود مادرم برای مردم کارگری می‌کرد و آخر شب دستمزدش یک کیلو جو یا ارزن بود که بر سر سفره می‌آورد.

به برکت پیروزی انقلاب اسلامی هر روز شاهد پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن زندگی‌ها هستیم و زندگی ۹۰ سال گذشته با زندگی‌های اکنون قابل مقایسه نیست.

حاج عبدالله براتی در سن ۱۰۸ سالگی صاحب ۵ فرزند، ۲۲ نوه و ۵۵ نبیره است.

عمر با برکتی که رازش چند نکته کلیدی است؛ او از سن ۸ سالگی حدود ۱۰۰ سال زحمت فراوان کشیده و کشاورزی می‌کرده است؛ و هم اکنون نیز شب‌ها زود به رختخواب می‌رود و یک ساعت زود‌تر از اذان صبح نیز از خواب بلند می‌شود.

همین شلوغی و رفت و آمد فرزندان و نوه‌ها به خانه پدربزرگ باعث شده سرد و گرم روزگار او را از پا در نیاورد و به ادامه زندگی امیدوارتر کند.

 

 

 

ثبت بیش از ۳ هزار موقوفه محرمی در خراسان جنوبی/۷

۳هزار و ۸۶۴ موقوفه مرتبط با عزاداری امام حسین علیه السلام در خراسان جنوبی ثبت شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون سه هزار و ۸۶۴ موقوفه نیت‌های مرتبط با محرم و عزاداری سید الشهدا (ع) در استان به ثبت رسیده است، گفت: در خراسان‌جنوبی ۴۸۷ وقف با نیت روضه خوانی، سه هزار و ۲۵۲ وقف با نیت تعزیه و ۲ هزار و ۶۸۱ وقف با نیت اطعام و تعزیه داریم.

حجت الاسلام بخشی‌پور قدیمی‌ترین موقوفات محرمی در خراسان‌جنوبی مربوط به شهرستان سربیشه با ۳۳۲ سال قدمت، قاین با ۳۰۶ و خوسف با ۲۴۵ سال قدمت است.

او افزود: بیشترین موقوفات مرتبط با محرم در شهرستان بیرجند، خوسف و فردوس ثبت شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سخنرانی و عزاداری ایام محرم در ۵۵ بقعه برگزار می‌شود گفت: همچنین اطعام عزاداران حسینی از محل موقوفات با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ۲۲ بقعه استان انجام می‌شود./۷

جداسازی ارگ کلاه فرنگی از مکان فرمانداری بیرجند/۲

معاون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از جداسازی ارگ کلاه فرنگی از مکان فرمانداری خبر داد.

شریعتی گفت: قرار است بعد از تامین اعتبار با انجام یک دیوار کشی در اطراف ارگ کلاه فرنگی این مکان با ارزش و میراث قدیمی را از مکان فرمانداری جدا کنیم و مالکیت آن نیز به میراث فرهنگی استان تعلق بگیرد.

او افزود: در حال حاضر ورود و بازدید به ارگ کلاه فرنگی توسط عموم مردم موردی ندارد، اما در خال حاضر ورود به این ارگ با هماهنگی قبلی فرمانداری بیرجند باید صورت بگیرد.

شریعتی ادامه داد: هم اکنون تنها مرمت حوض خانه و محوطه ارگ باقی مانده است که برای آن نیز به اعتبار کشوری نیاز داریم و به همین دلیل درخواست اعتبار به تهران داده ایم.

معاون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: امیدواریم طی سفر دوم رئیس جمهور به استان بتوانیم این اعتبار را تامین کنیم و هرچه زودتر مرمت و بازسازی ارگ کلاه فرنگی را به پایان برسانیم.

 

 

 

مشکلاتی که تمامی ندارد/ رنگ باختن امید صاحبان صنوف آلاینده بیرجند به احداث شهرک جدید

شهرک صنوف آلاینده بیرجند چندین سال است به سبب وجود مشکلاتی که فعالیت صنوف آلاینده در داخل شهر داشت طراحی شده اما متأسفانه هر روز بر مشکلات پیش روی این شهرک افزوده می شود و صاحبان صنوف امیدشان رنگ باخته است.

مشکلاتی که تمامی ندارد/ رنگ باختن امید صاحبان صنوف آلاینده بیرجند به احداث شهرک جدید

 موضوع صنوف آلاینده و انتقال آن از شهر بیرجند جزو موضوعاتی است که از سال‌های گذشته در استان مطرح بوده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

خبرگزاری فارس نیز در این رابطه گزارشات زیادی را دنبال کرده است و همچنان برای به نتیجه رسیدن این موضوع که جزو درخواست‌های مهم مردم مرکز استان است پیگیر می‌باشد.

شهرک صنوف آلاینده بیرجند از ابتدا تا به امروز مشکلات زیادی داشته که مهم‌ترین آن نبود زیرساخت‌های کافی برای انتقال صنوف آلاینده به این مکان است.

خوشبختانه برخی از این زیرساخت‌ها با همت مسؤولان مربوطه در این شهرک ایجاد شده اما باز هم مشکلاتی پیش‌رو است که باید رفع شود تا صنوف بتوانند در این مکان مستقرشوند.

در آخرین جلسه‌ای که برای پروژه شهرک صنوف آلاینده بیرجند برگزار گردید، مانع جدیدی به عنوان قرار گرفتن این شهرک در مجاورت سیلاب مطرح شده است.

هیچ امیدی برای استقرار در شهرک صنوف آلاینده نداریم

مصطفی رحیمی یکی از صاحبان صنوف آلاینده در بیرجند در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: یکی از گلایه‌های اصلی صاحبان صنوف که در این مکان برای استقرار هزینه کرده‌اند این است که اگر در آن دوران این هزینه را در هر کجا سرمایه‌گذاری می‌کردند عایدی آن بیشتر بود.

وی ادامه داد: از ۱۲ سال گذشته مبلغ ۱۲ میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم که در حال حاضر علی‌رغم واگذاری زمین‌ها هیچ گونه امیدی به استقرار در این مکان نداریم.

رضا فضلی نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: علی‌رغم اینکه در سال گذشته حدود ۵۰ میلیون تومان برای گرفتن پروانه ساخت هزینه کرده‌ام اما دیگر توان مالی برای ادامه کار را ندارم.

وی افزود: برخی از زیرساخت‌ها هنوز کامل نشده و در حال حاضر برای آسفالت معابر این شهرک از هر متقاضی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان درخواست شده است.

قول‌های مساعد برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرک صنوف آلاینده

علی فاضلی‌فرد، فرماندار بیرجند نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: پروژه شهرک صنوف آلاینده بیرجند یکی از پروژه‌های اولویت‌دار مرکز استان بوده که توسط مسؤولان دستگاه‌های مختلف در دست پیگیری  است.

وی با اشاره به اینکه وجود این شهرک در مرکز استان ضروری است، تصریح‌کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم و کافی برای استقرار واحدهای صنفی آلاینده در این مکان الزامی بوده و در حال اجرا است.

فرماندار بیرجند گفت: یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی این شهرک آب بوده که خوشبختانه این زیرساخت تأمین شده است.

فاضلی‌فرد یادآور شد: یکی دیگر از زیرساخت‌های لازم در این مکان برق است که قسمت اعظم آن اجرا شده و برای مابقی آن نیز اعتبار لازم پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای گازرسانی به شهرک صنوف آلاینده نیز تا پایان امسال پیش‌بینی شده است.

سعید سروری، مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی در رابطه با مشکل جدید شهرک صنوف آلاینده بیرجند با عنوان قرار گرفتن این محل در مجاورت سیلاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: در بررسی‌هایی که صورت گرفته، قرار شد؛ ادامه پروژه انحراف شکراب در آن مقطع را از حد فاصل جاده کمربندی عبور دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته بازدیدی به همراه راهداری انجام گرفت و مسیر بین ۷۰ تا ۳۴۰ متری آسک جاده مشخص شد تا بتوانیم کانال را از این مسیر عبور دهیم.

لزوم اقدامات صریح و جهادی برای حل مشکلات شهرک صنوف آلاینده بیرجند

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی نیز در ادامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با شهرک صنوف آلاینده بیرجند اظهارداشت: هماهنگی لازم برای برگزاری جلسه‌ای مشترک با معاونت عمرانی استاندار استان برای پیگیری این موضوع انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: لازم است مشکلات پیش‌روی این موضوع به حالت نمودار درختی تهیه تا مشخص شود که چه متغییرها و پارامترهایی با کمک دستگاه‌های زیرساختی و خدمات‌رسان به ویژه شهرداری قابل حل است تا انجام گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شهرک صنوف آلاینده و انتقال این صنوف به این شهرک در مرکز استان یکی از چالش‌هایی بوده که طی سالیان متمادی مدام به مشکلات آن افزوده شده است، یادآور شد: نیاز به اقدامات صریح و جهادی در این زمینه وجود دارد تا حداقل‌ها برای استقرار واحدهای صنفی در این مکان جدید ایجاد شود.

 

 

 

 

 

 

تاکید استاندار خراسان جنوبی به مدیران برای دیدارهای مردمی/۳

تاکید استاندار خراسان جنوبی به مدیران برای دیدارهای مردمی

استاندار خراسان جنوبی بر انجام دیدارهای مردمی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: دیدار بدون واسطه با مردم رضایت‌بخشی جامعه هدف را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز چهارشنبه در حاشیه برنامه ملاقات مردمی که در نمازخانه استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: از بدو ورود به استان به اشکال مختلف با مردم ارتباط گرفتیم که بخشی از آنها مربوط به سفرهای شهرستانی است.

وی گفت: برخی مطالبات در محل‌های برگزاری نماز جمعه و جماعت توسط مردم مطرح شده و برخی موارد هم از طریق سامانه سامد منعکس شده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ملاقات‌های مردمی که در گذشته مرسوم و متاسفانه مدتی مغفول مانده بود، با شروع به کار دولت مردمی دوباره برنامه‌ریزی شد تا خارج از سیستم اداری شخص استاندار و مسوولان دستگاه‌های اجرایی در خدمت مردم باشند.

وی گفت: در این ملاقات‌ها مسائل و مشکلات مردم بدون واسطه با مسوول مربوطه در میان گذاشته می‌شود و پیگیری‌های لازم تا حل مشکل و پاسخ به مطالبه در دستور کار قرار می‌گیرد.

قناعت تصریح کرد: در این ملاقات‌ها علاوه بر سامانه‌هایی که وجود دارد، خدمت سنتی را هم مورد توجه قرار دادیم تا مردم بدون هیچ گونه دغدغه اداری موضوعات را بی واسطه اعلام کنند.

وی افزود: اداره کل مدیریت عملکرد و بازرسی استانداری مسوول پیگیری این مطالبات و مصوبات است و دستوراتی که به ادارات در سفرهای شهرستانی ابلاغ می‌شود و به حل مشکل مردم ختم نمی‌شود در ملاقات‌های مردمی مورد توجه قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امیدواریم اجرای این گونه خدمات رضایت‌بخشی مردم را به همراه داشته باشد.

قناعت در ادامه برنامه‌های دیدار چهره به چهره با مردم از صبح امروز (چهارشنبه) میزبان تعدادی از مردم استان در محل نمازخانه استانداری بوده و به صورت حضوری، مسائل و مشکلات مطرح شده را بررسی کرد.

در این دیدار که جمعی از مدیران ستادی و استانی نیز حضور دارند، مشکلات و درخواست‌های شهروندان مطرح و دستورات لازم برای پیگیری آنها تا حصول نتیجه صادر شد.

 

 

 

کسب مقام سوم مسابقات دوومیدانی کشور دانشجوی دانشگاه بیرجند۲-۳

محمد جواد روهنده دانشجوی رشته علوم ورزشی دانشگاه بیرجند مقام سوم مسابقات دوومیدانی پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور را کسب کرد.
کسب مقام سوم مسابقات دوومیدانی المپیاد فرهنگی و ورزشی توسط دانشجوی دانشگاه بیرجند

به گزارش امروز خراسان جنوبی، همزمان با برگزاری پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، محمد جواد روهنده دانشجوی رشته  علوم ورزشی دانشگاه بیرجند مقام سوم مسابقات  دوومیدانی ماده ۸۰۰ متر از آن خود کرد.
پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها ومؤسسات آموزش عالی کشور تابستان ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.
مسابقات بخش پسران پانزدهمین المپیاد از ۲۹ تیرماه جاری در هفت رشته ورزشی به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز شد. تیم دوومیدانی دانشجویان پسر به مربیگری سجاد سرزهی به این مسابقات اعزام گردید.  سرپرستی تیم‌های ورزشی دانشگاه  بیرجند در این مسابقات بر عهده دکتر علی ثقه الاسلامی است.

 

 

 

 

 

 

نصب ۲ هزار و ۹۰۰ پنل خورشیدی در خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از نصب ۲ هزار و ۹۰۰ پنل خورشیدی در مناطق محروم و روستایی خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

مهدی هنری در حاشیه همایش دوره توانمند سازی تسهیل گران و مسئولان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در راستای توانمند سازی فعالان اقتصادی و مسئولان بسیج سازندگی شهرستان ها و جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی که در زمینه اشتغال و توانمند سازی همکاری می کنند این همایش ۲ روزه با حضور ۱۳۰ فعال اقتصاد مقاومتی در بیرجند برگزار شده است.

وی هدف این همایش را با توجه به اجرای اصلی ماموریت ها در روستاها و مناطق مختلف فعالان اقتصاد مقاومتی هماهنگی اجرای ماموریت ها در حوزه بسیج سازندگی در اشتغال با محوریت کار تسهیل گری در نقاط مختلف عنوان کرد و افزود: همایش تخصصی در حوزه های توانمند سازی به صورت محدود تری در خراسان جنوبی برگزار شده است اما امسال در راستای موضوعات اشتغال با حضور همه دست اندرکاران این همایش تخصصی برگزار شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی فعالان بسیج سازندگی و اقتصاد مقاومتی ۴۷۸ صندوق قرض الحسنه در روستاها و مناطق حاشیه شهر با محوریت مساجد تشکیل شده و تمام فعالیت ها در زمینه اشتغال، آموزش، توانمند سازی، تامین تسهیلات و منابع مالی با پشتیبانی این صندوق ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه این همایش ۲ روزه جهت هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مرتبط با اشتغال و حضور کارشناسان دستگاه های مرتبط برنامه ریزی شده است، افزود: با هماهنگی و تبیین بین این دستگاه ها و افزاد ارزش رسته های اشتغال را در قالب رسته های مزیت دار خراسان جنوبی را شناسایی و برنامه ای برای اقدام و عمل در روستاها برای اشتغال مبنی بر ارزش ها طراحی شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نگاه در حوزه اشتغال این است که کار به صورت زنجیره ای دنبال شود گفت: امسال در قالب تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ در خراسان جنوبی ۳۰۰ میلیارد تومان به مجموعه بسیج سازندگی اختصاص یافته است.

به گفته هنری برنامه ریزی برای اجرای این طرح و هدفمند کردن تسهیلات اختصاص یافته در قالب این نشست ۲ روزه دنبال می شود.

وی از طرح مشترک بسیج سازندگی با توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این طرح تهیه و نصب پنل های خورشیدی در خراسان جنوبی دنبال می شود که سهمیه ۲ هزار و ۹۰۰ پنل خورشیدی به خراسات جنوبی تخصیص یافت و برای هر پنل ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: نصب پنل های خورشیدی در قالب یک کار جهادی و با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط امسال محقق می شود و نصب پنل ها با اولویت مناطق محروم و روستایی پیش بینی شده است اما محدودیتی برای واگذاری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی تاکنون کمتر از ۵۰۰ پنل نصب شده است ادامه داد: در هر شهرستان و روستایی بر اساس امکان سنجی شرکت برق به تعداد قابل مشخص پنل خورشیدی نصب می شود.

 

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:
۲۹۰۰ پنل خورشیدی در خراسان جنوبی نصب می شود
هنری با اشاره به اینکه امسال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغال‌زایی به بسیج سازندگی خراسان جنوبی اختصاص یافته است، گفت:۲۹۰۰ پنل خورشیدی در خراسان جنوبی نصب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» صبح امروز(۵ مرداد) در همایش دوره توانمندسازی تسهیلگران صندوق های قرض الحسنه، جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی و مسئولین بسیج سازندگی استان، اظهار کرد: اظهار کرد: این همایش دو روزه با حضور ۱۳۰ نفر در مجموعه یادگاران امام خمینی (ره) روستای بهلگرد در حال برگزاری است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از تشکیل بیش از ۴۷۸ صندوق قرض الحسنه مردم پایه در سطح استان خبر داد و بیان کرد: زحمت اصلی اجرای مأموریت ها در  روستاهای مختلف را تسهیلگران صندوق‌های قرض‌الحسنه و جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی می کشند.

 

وی ادامه داد: برای هماهنگی با دستگاه ها اجرایی مرتبط در راستای برنامه های اشتغال و تبیین زنجیره های ارزش رسته های اشتغال مزیت دار استان این دوره آموزشی با حضور کارشناسان برگزار می شود و در پایان نیز مسابقه ای برای طراحی برنامه اقدام و عمل در حوزه اشتغال روستاها بر مبنای زنجیره های ارزش برنامه ریزی شده است.

 

هنری افزود: نگاه ما در حوزه اشتغال این است که کار به صوررت فرایند زنجیره ای دنبال شود و در هر حوزه ای مشکلات را مرتفع کنیم.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه امسال ۳۰۰ میلیارد تومان در راستای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغال‌زایی به بسیج سازندگی استان اختصاص یافته است، گفت: برنامه ریزی برای اجرای هدفمند تسهیلات این طرح در این همایش دو روزه دنبال می شود.

 

وی عنوان کرد: همچنین در قالب طرح مشترکی که با مجموعه شرکت توزیع برق در راستای ایجاد تهیه و نصب پنل های خورشیدی در سطح استان است هماهنگی ها با مجموعه دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد که سهمیه ۲ هزار و ۹۰۰ پنل خورشیدی به استان داده شده است.

 

هنری تصریح کرد: به متقاضیان نصب و راه‌اندازی این پنل‌ها، ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات ۸ ساله با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شودکه با اولویت مناطق محروم و روستایی واگذار خواهد شد.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به برگزاری نمایشگاه های صندوق های قرض الحسنه مردمی اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳۰ نمایشگاه بخشی، شهرستانی و استانی برگزار شده که امسال نیز برگزاری این نمایشگاه ها در برنامه است.

 

وی از برگزاری همایش بزرگ جهادگران در ۱۳ شهریور ماه سال جاری در فردوس خبر داد و افزود: برپایی بزرگترین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در این همایش پیش بینی شده است.

 

 

 

 

 

 

خراسان جنوبی؛ در جایگاه سوم جشنواره ملی سمپاد

خراسان جنوبی؛ در جایگاه سوم جشنواره ملی سمپاد

ایسنا/خراسان جنوبی دانش آموزان خراسان جنوبی با کسب هفت رتبه برتر در جایگاه سوم جشنواره ملی سمپاد قرار گرفتند.

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش سه شنبه شب ۴ مرداد در آیین اختتامیه اولین جشنواره هنری سمپاد که به میزبانی خراسان رضوی درتالار ابن هثیم شهر مشهدمقدس،برگزارشد، اظهار کرد: هنرمند واقعی کسی است که با هنرش زمینه ساز پویایی، بصیرت افزایی و نشاط جامعه شده و انسانیت را به همگان هدیه کند.

وی با بیان اینکه هنرمند، فرصت تحقیق، پژوهش و بررسی زیبای ارزش‌ها، حقایق و واقعیت‌های ناب انسانی و اسلامی را برای آحاد جامعه فراهم می‌کند، افزود: خداوند متعال در وجود هریک از انسان‌ها هنر و مهارتی را به عاریه نهاده  و مهم ترین رسالت معلمان به ویژه دبیران مدارس استعدادهای درخشان، شناسایی، کشف، هدایت و شکوفاسازی این هنرها و مهارت‌ها است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه استان‌های البرز با ۱۵ رتبه، خراسان رضوی، با ۸ رتبه و استان‌های خراسان جنوبی و یزد مشترکاً با ۷ رتبه صاحب بیشترین رتبه در اولین جشنوراه هنری سمپاد شدند، اظهار کرد: در این جشنوراه ۳۳ نفر، شایسته تقدیر، ۳۱ نفر سطح خوب و ۱۹ نفر نیز برگزیده شناخته شدند.

یاوری ادامه داد: اولین جشنواره هنری مدارس استعدادهای درخشان در راستای اجرای سند تحول بنیادین، مبنی بر ایجاد تنوع در فرصت‌های تربیتی، برای پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان و «ایجاد سازوکار برای تقویت انسجام اجتماعی، وحدت ملّی و هویت افتخارآمیز اسلامی-ایرانی در دانش آموزان و معلمان» به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد.

وی، شناسایی استعدادهای هنری دانش‌آموزان و ارتقای توانمندی آنان، تقویت ساحت تعلیم و تربیت زیباشناسی و هنری در دانش آموزان،تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان،توجه به میراث فرهنگی و هنری و بازیابی هویت و فرهنگ ایرانی- اسلامی را از مهم ترین اهداف این جشنواره برشمرد.

محمدرضا راشد محصل، استاد دانشگاه مشهد نیز گفت: هنرمند باید هویت‌ساز و هویت آفرین بوده و به سرزمین خود هویت ببخشد؛ معنویت و شناخت در سایه دانستن هنرمندانه و زیباشناسانه عالم هستی و محیط پیرامون انسان محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه پدران علمی خراسان جنوبی  هنرمندانی هستند که به سرزمین خود هویت بخشیدند، خاطرنشان کرد: در مقابل این گروه افرادی نیز هستند که از سرزمین خود هویت می‌گیرند.

این استاد دانشگاه در خراسان رضوی، تمدن سازی، اسطوره پروری و زیبایی شناسی را سه ویژگی مهم هنر اصیل دانست و تصریح کرد: یکی از جلوه‌های هنر اصیل تصویر سازی خاوران نامه عارف و شاعر معروف خراسان جنوبی بوده که توسط فرهاد نقاش شیرزای، پایه گذار مکتب شیرزای، انجام شده است.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: زیبایی، جلوه‌ای فطری در نهاد بشر است؛ از این رو تصاویر اسلامی قرآنی، وجود انسان را به سوی خود می‌کشاند و خیال آدمی، اندیشه، فکر و شعور او را وادار به حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه هنر، تجلی زیبای احساسات و تصریح کننده عواطف والای انسانی است که در قالب‌های متنوع ظهور و بروز می‌کند، تصریح کرد: درک زیبایی موهبتی الهی و پایگاهی ذهنی است که به عینیت می‌انجامد و هنر بدون آن کالبدی بی روح و خالی از جاذبه است.

وی، هنر اسلامی را  نتیجه گسترش اسلام و تاسیس تمدن بزرگ اسلامی دانست و اظهار کرد:  زیبایی شناسی هنر اسلامی از یک طرف محصول تفحص علما و فلاسفه اسلامی در آیات و احادیث و از سوی دیگر نتیجه نوعی درک شهودی و عمل هنرمندانی است که مغروق در فضای ایمان و اندیشه اسلامی می‌زیستند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی اظهار کرد: مفهوم زیبایی در فرایند تعلیم و تربیت و  فرهنگ اسلامی متناظر مفهوم وجود و مراتب وجود و خالق وجود تبیین می شود و تمامی قرآن نیز، مستقیم و غیرمستقیم بحث وجودشناسی و سیر انسان در مراتب وجود است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه اوج هنر اسلامی را می‌توان در معماری اسلامی یافت، بیان کرد: همه مباحث حسن شناسی و زیبایی شناسی در گونه‌های متنوع هنری را با الهام از هنر معماری  اسلامی هنرمندان مسلمان می توان به عینه مشاهده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، یادگیری زیبایی شناسانه را محصول  پیوند  اندیشه و احساس دانست و تصریح کرد: ضرورت دارد معلمان، در فرایند یاد دهی و یادگیری، به شیوه‌های گوناگون، در متعلمین خود، حس زیبایی شناسی را پرورش دهند.

موسوی نژاد یادآور شد: اولین جشنوراه هنری سمپاد با همین هدف و تحت عنوان «امور آموزشی، پرورشی و پژوهشی سمپاد با محوریت ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین»، در چهار رشته هنری سمپادک، عکاسی و نقالی، با شرکت بیش از ۹ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره اول و دوم متوسطه مدارس استعدادهای درخشان برگزار شد؛که ازاین میان ۸۳ نفر به عنوان برگزیدگان برتر کشور معرفی شدند.

 

 

 

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به بسیج سازندگی خراسان جنوبی

 

 

اختصاص 300 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به بسیج سازندگی خراسان جنوبی

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره ۱۶ در سطح استان ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مجموعه بسیج سازندگی اختصاص پیدا کرد گفت: ۳۲ هزار نفر در صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج عضویت دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی هنری صبح امروز در همایش دوره توانمندسازی تسهیل‌گران صندوق‌های قرض‌الحسنه، جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی و مسئولان بسیج سازندگی استان، اظهار داشت: در راستای توانمندسازی فعالان اقتصاد مقاومتی و مسئولان بسیج سازندگی شهرستان‌ها و جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی که در اجرای ماموریت‌های اشتغال و توانمندسازی ما را همراهی می‌کنند همایش دو روزه‌‍‌ای با حضور ۱۳۰ نفر از فعالان اقتصاد مقاومتی مسئولان سازندگی و جهادگران و تسهیل‌گران سطح استان در بیرجند برگزار شد.

وی افزود: هدف اصلی این است که با توجه به اینکه زحمت اصلی اجرای ماموریت‌ها را در کف میدان در روستاها و مناطق مختلف این افراد متحمل می‌شوند هماهنگی اجرای ماموریت‌های بسیج سازندگی در حوزه اشتغال را با محوریت کار تسهیل‌گری در نقاط مختلف توسط این افراد انجام می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی بیان کرد: با هماهنگی که در صندوق‌های قرض‌الحسنه در سطح استان شکل گرفته و بیش از ۴۷۸ صندوق قرض‌الحسنه هماهنگی این افراد در روستاها و مناطق مختلف حاشیه شهرها با محوریت مساجد تشکیل شده و تمام فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف اشتغال از آموزش توانمندسازی تامین تسهیلات و منابع مالی و به بازاررسانی با پشتیبانی از این صندوق‌ها انجام می‌شود.

هنری عنوان کرد: برای هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای برنامه‌های اشتغال این دوره برنامه‌ریزی شده و در این دوره شاهد حضور کارشناسان دستگاه‌های مختلف اجرایی را خواهیم داشت و برنامه‌هایی که به صورت مشترک دنبال می‌کنیم هماهنگی انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: تبیین زنجیره‌های ارزش رسته‌های اشتغال را در قالب رسته‌های شغلی مزیت‌دار استان برنامه‌ریزی شده که با حضور اساتیدی که در این دو روز حضور دارند و در نهایت مسابقه‌ای برای طراحی اقدام و عمل در روستاها در حوزه اشتغال بر مبنای زنجیره ارزش است.

رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی گفت: نگاه ما در حوزه اشتغال این است که کار به صورت فرآیند زنجیره‌ای دنبال شود و در هر حوزه‌ای که مشکل دارند موضوع را برطرف کنیم.

هنری افزود: امسال هم در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره ۱۶ در سطح استان ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مجموعه بسیج سازندگی اختصاص پیدا کرده و برنامه‌ ریزی برای اجرای این طرح و هدایت هدفمند این تسهیلات در قالب این نشست دو روزه دنبال خواهیم کرد‌.

بیشتر بخوانید

وی عنوان کرد: همچنین در قالب طرح مشترکی که با مجموعه شرکت توزیع برق استان در راستای ایجاد تهیه و نصب پنل‌های خورشیدی در سطح استان است این هم یکی از موضوعاتی است که هماهنگی‌ها با مجموعه دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد که سهمیه ۲۹۰۰ پنل خورشیدی به استان داده شده است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: تسهیلاتی که برای هر پنل در نظر گرفته شده ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پیش‌بینی شده است که این هم یک کار جهادی در این حوزه خواهد بود چرا که تاکنون در سطح استان کمتر از ۵۰۰ پنل نصب شده و در قالب یک کار جهادی و انقلابی با حضور همه و همراهی دستگاه‌های مرتبط این امر در سال جاری محقق خواهد شد.

هنری بیان کرد: پنل‌های خورشیدی با اولویت مناطق محروم و روستایی پیش‌بینی شده و محدودیتی برای واگذاری نیست.

رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی افزود: در هر شهرستان و روستایی بر اساس امکان‌سنجی که از طریق شرکت توزیع نیروی برق انجام خواهد شد تعداد پنل‌های قابل نصب در هر منطقه مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همایش‌های تخصصی در حوزه توانمندسازی را به صورت محدودتر داشتیم اما امسال این اولین همایشی است که در راستای موضوعات اشتغال با حضور همه دست‌اندرکاران حوزه اشتغال و توانمندسازی در سطح استان برگزار شده است.

هنری با بیان اینکه بیش از ۳۲ هزار نفر در صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج عضو هستند، گفت: تسهیلات بخش کوچکی از فرآیند اشتغال است و تسهیل صدور مجوزهایی در حوزه کسب و کار دنبال می‌شود.

وی به برگزاری نمایشگاه‌ها در راستای صندوق‌های قرض‌الحسنه اشاره و عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۳۰ نمایشگاه بخشی، شهرستانی و استانی برگزار شده که امسال نیز برگزاری این نمایشگاه‌ها در برنامه است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی از برگزاری همایش بزرگ جهادگران در شهریورماه امسال در فردوس خبر داد و افزود: ۱۳ شهریورماه که سالروز سفر جهادی مقام معظم رهبری در سال ۴۷ به فردوس است امسال همایش بزرگ جهادگران کشور در این شهرستان برگزار خواهد شد و برگزاری بزرگترین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در این همایش نیز پیش‌بینی شده است.

هنری بیان کرد: ضمن گرامی داشت یاد و خاطره جهادگران آسمانی استان، نهم و دهم مردادماه یادواره شهدای جهادگر در قم برگزار خواهد شد و خانواده‌های شهدای جهادگر استان نیز در این یادواره حضور خواهند داشت.

 

 

 

توفان ۳۸۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های خراسان جنوبی خسارت زد/۴

توفان ۳۸۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های خراسان جنوبی خسارت زد

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در چهار ماه نخست امسال توفان و وزش باد شدید ۳۸۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های مختلف و بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

سید ابوالحسن میرجلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خسارت‌ها بیشتر به مزارع، باغ‌ها، زیرساخت‌های کشاورزی و دامی، حوزه سلامت، پروازها و محورهای مواصلاتی استان وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه با اطلاع‌رسانی خوب از وضعیت پیش‌بینی هوا از طریق صدا وسیما، رسانه‌های مکتوب و اخطاریه جوی و جدی گرفتن آن توسط مردم، کاهش ۱۳ درصدی خسارت ورزش باد شدید و توفان را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان داشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، کاهش بهره‌وری محصولات کشاورزی، شکست درختان و تیرهای برق و خسارت به زیرساخت‌های شهری، تخریب ساختمان و تخریب تابلوها و علائم شهری را از دیگر خسارت‌های ناشی از توفان در استان ذکر کرد.

میرجلیلی از صدور ۱۴ اخطاریه هواشناسی توسط مدیریت بحران استان از ابتدای سال جاری خبرداد و گفت: با صدور این اخطاریه‌ها تمام تیم‌های عملیاتی در شهرستان‌ها آماده‌باش و فعال بودند که شاهد کاهش خسارت‌ها بودیم.

وی با اشاره به اینکه با کاهش بارندگی‌ها و تشدیدی خشکسالی‌ها در چند سال اخیر وزش بادهای ۱۲۰‌ روزه سیستان و بلوچستان به ۱۷۰ روز رسیده است، اضافه کرد: علاوه بر افزایش تعداد روزها، سرعت ورزش باد، غلظت گرد و غبار ناشی از آن موجب شده درصد خسارت نیز افزایش یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: روزهای گرد و خاکی خراسان جنوبی در بهار امسال حدود سه برابر بیشتر از بهار پارسال بوده که افزایش سرعت وزش باد، خشکسالی و کم‌بارشی علت اصلی این پدیده در استان است.

وی با اشاره به افزایش دمای بی‌سابقه در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری هم گفت: در چهار ماه گذشته چند موج گرما در استان داشتیم که خسارت‌های جزئی به برخی محصولات کشاورزی، دام و طیور و  زیرساخت‌های گلخانه‌ای استان وارد کرد.

 

 

 

 

پاسخ به ابهامات مالیات بر خانه‌های خالی

پاسخ به ابهامات مالیات بر خانه‌های خالی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از ثبت و شناسایی خانه‌های خالی توسط این سازمان خبر داد و گفت: : در سال جاری ۹۷۰ خانه خالی به اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی اعلام شده است.

جعفر احسانی مهر درخصوص ابهامات مطرح شده درخصوص مالیات بر خانه‌های خالی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: به موجب ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن برای شناسایی خانه‌های خالی و همچنین نقش تنظیم‌گری نظام مالیاتی در بخش مسکن، وزارت راه و شهرسازی سامانه‌ای به نام سامانه ملی املاک و اسکان کشور به منظور خوداظهاری و ثبت اطلاعات مالکیت راه‌اندازی و خانه‌های خالی شناسایی شده را برای ادامه مراحل قانونی به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده است.

وی ادامه داد: بنابراین در صورت هرگونه تناقض در اطلاعات اعلامی در سامانه، افراد باید با مراجعه مجدد به سامانه ملی املاک و اسکان کشور، نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند تا این اطلاعات در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور نیز اصلاح شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور نیز اطلاعات واحدهای مسکونی خالی از سکنه را در درگاه ملی خدمات خدمات الکترونیک سازمان به آدرس my.tax.gov.ir بارگذاری و بر اساس آخرین اصلاحات و اطلاعات بروزرسانی کرده است.

احسانی مهر تصریح کرد: افراد مشمول ابتدا با مراجعه به این درگاه یک بار اقدام به ثبت نام کرده و پس از دریافت نام کاربری و کلمه عبور که به صورت پیامک برای مودی ارسال می‌شود، وارد پنل کاربری شده و گزینه “واحدهای مسکونی خالی از سکنه” را انتخاب کنند.

وی افزود: در این مرحله، در صورتی که فرد مشمول مالیات بر واحدهای مسکونی خالی باشد، لیست واحدهای مسکونی تحت تملک به وی نمایش داده شده و می‌تواند ضمن پذیرش مالیات و پس از صدور قبض توسط سیستم، نسبت به پرداخت آنلاین مالیات اقدام کرده یا اعتراض خود را به ثبت برساند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: در این مرحله برگ مطالبه مالیات برای مؤدیان صادر خواهد شد و در صورت تمایل به اعلام اعتراض، این فرصت برای متقاضیان از طریق سامانه وجود دارد؛ لذا نیاز به مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی وجود ندارد.

احسانی مهر یادآور شد: در سال جاری تعداد ۱۰۲۶ خانه خالی به اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی اعلام شده که پس از پیگیری برخی از افراد مبنی بر عدم خالی بودن املاک مربوطه و اصلاح آن در سامانه وزارت راه و شهرسازی، این تعداد در حال حاضر به ۹۷۰ عدد تقلیل یافته است.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار استاندار مطرح کرد:

آمادگی وزارت اقتصاد برای حمایت از سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی/۳

آمادگی وزارت اقتصاد برای حمایت از سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی

 وزیر امور اقتصادی و دارایی از آمادگی این وزارتخانه برای پشتیبانی همه‌جانبه از سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی سید “احسان خاندوزی” در دیدار “جواد قناعت” استاندار خراسان جنوبی که در دفتر وزیر انجام شد، ضمن اعلام آمادگی برای معرفی سرمایه‌گذاران به منظور سرمایه‌گذاری در این استان افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی آمادگی پشتیبانی قوی نسبت به حمایت از سرمایه‌گذاران و پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان همچنین فعال‌تر شدن گمرگات استان را دارد.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ویژه به خراسان جنوبی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه برای حمایت از تولید و اشتغال گفت: دبیرخانه این تسهیلات در استان‌ها در ادارات کل امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده است لذا آمادگی پشتیبانی همه‌جانبه از سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره ۱۸ به تولیدکنندگان در خراسان جنوبی وجود دارد و در این خصوص تاکیدات لازم صادر می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص افزایش میزان اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مردم خراسان جنوبی نیز قول مساعد داد و افزود: در این خصوص نیز منابع بیشتری برای خراسان جنوبی اختصاص خواهیم داد.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار برای سفر به خراسان جنوبی اظهار داشت: در اولین فرصت برای پیگیری موارد مطرح شده و بازدید میدانی از گمرکات و پروژه‌های اقتصادی و تولیدی خراسان جنوبی به این استان سفر خواهم کرد.

استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: آمادگی کامل برای ورود سرمایه‌گذاران به این استان برای سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در بخش‌های مختلف وجود دارد.

جواد قناعت با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متعدد خراسان جنوبی در بخش‌های معدن، کشاورزی، واحدهای تولیدی و همچنین گمرکات و بازارچه‌های مرزی، اظهار داشت: خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت خیلی خوبی که در بخش معدن و همچنین فرآوری محصولات استراتژیک مانند زرشک، زعفران و عناب دارد، آمادگی کامل برای ورود سرمایه گذاران به این استان را دارد.

وی با بیان اینکه خشکسالی چندین ساله و عدم توجه کافی در سال‌های گذشته به استان باعث عقب ماندگی و محرومیت خراسان جنوبی در بخش‌های اقتصادی و زیرساختی شده است، گفت: یکی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی هم مرز بودن با کشور افغانستان و وجود چهار بازارچه مرزی است که باید وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص فعال‌تر شدن گمرکات استان به ویژه گمرک ماهیرود مساعدت کند.

استاندار خراسان جنوبی زرشک، زعفران و عناب را از مهمترین مزیت‌های این استان در حوزه کشاورزی عنوان کرد و خواستار کمک وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص ورود سرمایه گذاران به این بخش شد.

قناعت با اشاره به خشکسالی و کمبود نزولات آسمانی در خراسان جنوبی و در نتیجه بضاعت مالی پایین کشاورزان استان، گفت: وزارت اقتصاد همچنین در خصوص اعطای تسهیلات ارزان قیمت بانکی به مردم استان که بخش زیادی از آنها، شغلشان کشاورزی است، مساعدت کند.

وی همچنین به موضوع انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در این پروژه نیز خواستار مساعدت بیشتر وزارت امور اقتصادی و دارایی هستیم.

قناعت به موضوع تسریع در روند اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی و انتخاب بانک عامل برای پروژه‌های مولد و سرمایه گذاری‌های بزرگ در خراسان جنوبی مانند فاز دوم نیروگاه شهید کاوه قاین اشاره کرد و گفت: این پروژه با توجه به اینکه بخش سرمایه گذاری آن در شورای اقتصاد تایید شده است، خواستاریم که وزارت اقتصاد نسبت به اخذ تسهیلات ارزی آن به مبلغ ۲۴۰ میلیون یورو مساعدت کند.

وی همچنین از وزیر امور اقتصاد و دارایی برای سفر به خراسان جنوبی و بازدید از مرزها و گمرکات استان همچنین پروژه‌های اقتصادی در دست اجرا دعوت کرد.

 

 

 

تجهیز ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی به کنتور هوشمند

بیرجند – ایرنا – مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: نصب کنتورهای هوشمند یکی از راهکارهای مدیریت منابع آبی موجود است و تاکنون ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی استان به کنتور هوشمند مجهز شده است.

سعید سروری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۹ سال گذشته کنتور هوشمند برای ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی، ۵۵ درصد چاه‌های بخش صنعت و ۷۰ درصد چاه‌های آب شرب نصب شده و در مجموع تاکنون کنتور هوشمند برای ۸۶ درصد چاه‌های برقی استان نصب شده است.

وی گفت: با نصب کنتورهای هوشمند برای چاه‌های استان، ۲۰۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در برداشت آب داشته‌ایم و ۲۵ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: به منظور تعادل و ثبات در دشت‌های استان و حفظ منابع آبی موجود، طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب در دستور کار قرار گرفت و تهیه و نصب کنتورهای حجمی و هوشمند آب و برق یکی از پروژه‌های این طرح کلان است.

وی گفت: نکته مهم این است که برای مدیریت مصرف آب با همکاری کشاورزان نسبت به نصب کنتور هوشمند آب و برق برای چاه‌های کشاورزی اقدام می‌شود.

سروری خاطرنشان کرد: با نصب کنتور هوشمند میزان برداشت و تخلیه آب از چاه‌ها کنترل و مدیریت می‌شود که نقش موثری در مدیریت مصرف آب در این بحران خشکسالی دارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری نیز ۲۴ چاه کشاورزی و یک چاه صنعتی به کنتور هوشمند مجهز شده که صرفه‌جویی ۶۰۰ هزار مترمکعبی برداشت آب را به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین در راستای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی و صیانت از منابع آبی در چهار ماه ابتدای امسال ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شد.

وی گفت: با تلاش‌های گروه‌های گشت و بازرسی از منابع آبی، همکاران حقوقی پس از اخذ دستور قضایی ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز را مسدود و از برداشت غیرمجاز ۹۸ هزار مترمکعب آب از سفره‌های آب زیرزمینی جلوگیری کردند.

سروری عنوان کرد: از مجموع منابع آب زیرزمینی استان ۹۰ درصد در بخش کشاورزی، هشت درصد در بخش شرب و ۲ درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

برگزاری یادواره ۴۵ شهید منتسب به خانواده استانداری خراسان جنوبی
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی از برگزاری یادواره ۴۵ شهید منتسب به خانواده استانداری در  هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، ناصر ناصری امروز (۵ مرداد) در جلسه شورای فرهنگی استانداری  گفت: یکی از مهمترین و اساسی ترین اقدامات در ماه محرم بررسی درس ها و عبرت های عاشوراست.

 

وی با ذکر این نکته که درس های عاشورا همواره بخشی زنده، حیات بخش و حرکت آفرین برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: هر چند این قیام در زمان و مکان مشخص و در گذشته انجام شده اما همواره درسی عبرت آموز برای جامعه اسلامی است.

 

به گفته وی؛ در تبیین این واقعه ماندگار به هر میزان فعالیت صورت گیرد، اقدامی بزرگ برای انقلاب اسلامی و مردم محسوب می شود.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکرشد: برنامه های محرم امسال همگام با سراسر کشور در استانداری خراسان جنوبی نیز باید همچون مراسمات عید سعید غدیر خم، متفاوت برگزار شود تابتوانیم بیشترین بهره را از این مراسمات ببریم.

 

ناصری اظهار داشت: مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در ماه محرم به مدت چند شب در فضای آزاد استانداری با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت برگزار می شود.

 

به گفته وی؛ مراسم زیارت عاشورا نیز از ساعت ۶:۴۵ لغایت ۷:۳۰ صبح در محل نمازخانه استانداری برگزار خواهد شد.

 

وی بر ضرورت تبلیغات و فضا سازی مناسب ویژه ماه محرم و صفر نیز تأکید کرد.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان این که در صورت امکان در هفته دفاع مقدس یادوآره ۴۵ شهید منتسب به خانواده استانداری برگزار می شود، گفت: با دستور استاندار و از طریق مکاتبه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبار لازم جهت برگزاری این مراسم تأمین شود.

 

ناصری اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)؛ امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده و  یکی از راه های مقابله سرسخت با تهاجم فرهنگی است.

 

وی افزود: با توجه به عدم نتیجه گیری دشمن در میدان های دیگر، امروز با تهاجم فرهنگی به میدان آمده لذا در این عرصه باید با تمام توان با دشمن مقابله کرد.

 

به گفته وی؛ منکرهایی نظیر اسراف، ناکارآمدی، حیف و میل کردن بیت المال و… که در دستگاه های اجرایی و جامعه دیده می شود باید از بین برود.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که امر به معروف و نهی منکر ضامن و اساس کار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: به پیشنهاد وزیر کشور، شورای فرهنگی می تواند نقش شورای امر به معروف و نهی از منکر را نیز  ایفا نماید که این مهم در استانداری خراسان جنوبی نیز مصوب می شود.

 

ناصری اظهار کرد: در خصوص  مباحث فرهنگی در استانداری خراسان جنوبی نباید موازی کاری صورت گیرد.

 

 

 

 

 

 

نمایشگاه صنعت ساختمان در بیرجند افتتاح شد

 

نمایشگاه صنعت ساختمان در بیرجند افتتاح شد

بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در محل نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عالیه خورشیدزاده با اشاره به اینکه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در خراسان جنوبی شامگاه سه‌شنبه در مراسمی با حضور ۵۰ شرکت آغاز به‌کار کرد، اظهار داشت: صنعت ساختمان یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصادی کشور است و پس از نفت به عنوان یکی از صنایع فرصت آفرین برای رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی و اشتغال‌زایی به‌شمار می‌رود.

مدیر اجرایی بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته گفت: صنعت ساختمان نقش انکارناپذیری در تولید فرصت‌های سرمایه گذاری و تولید ثروت و ارزش افزوده در اقتصاد دارد و با توجه به ارتباط تنگاتنگ ساخت و ساز با بخش‌های بالادست و پایین دست خود مانند فلزات اساسی و کانی‌های غیرفلزی و خدمات املاک و مستغلات می‌توان به اهمیت جایگاه این صنعت در اقتصاد کشور پی‌برد.

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی بیان کرد: بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که رشد ارزش افزوده، تخصیص بودجه‌ای عمرانی و حضور موثر بخش خصوصی در صنعت ساختمان می‌تواند بر روند چرخه‌ای اقتصادی کشور تاثیر داشته باشد و امروز در کشور‌های در حال توسعه بیش از ۳۵ درصد فرصت‌های شغلی به طور مستقیم و یا غیر مسقیم در حوزه صنعت ساختمان است.

خورشیدزاده عنوان کرد: اتاق تعاون خراسان جنوبی  براساس وظیفه ذاتی و قانونی خود برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کمک به رشد شاخص‌های اقتصادی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار امسال برای دومین بار اقدام به برگزاری بیست ویکمین نمایشگاه  صنعت ساختمان وصنایع وابسته کرده است.

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: امسال  مشارکت ارزشمند و حضور موثر بیش از ۵۰  شرکت صنعت ساختمان و صنایع وابسته از داخل و خارج استان در فضایی به مساحت ۳ هزار متربع مربع در مدت ۵ روز  نشان از  جایگاه این صنعت در استان و کشور و از سوی دیگر  نتیجه همگرایی مشارکت بالای فعالان بخش مسکن و برآیند مثبت بیستمین نمایشگاه در سال گذشته دارد.

مدیر اجرایی بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در خراسان جنوبی افزود: این نمایشگاه بهترین فرصت برای عرضه و نمایش آخرین دستاوردهای صنعت ساختمان  بوده تا کارایی کالا بر تولیدات خود را به نمایشگاه بگذارند و از این طریق بازارهای جدید را شناسایی کنند.

خورشیدزاده اظهار داشت: نمایشگاه صنعت ساختمان وصنایع وابسته در خراسان جنوبی  تاثیر بسزایی در فروش، جذب مشتری، ایجاد نام و شهرت تجاری، تبلیغات محصولات شرکت‌ها و افزایش حجم مبادلات دارد.

وی بیان کرد: یکی از رسالت‌های مهم برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در سطوح استانی، آشنایی سرمایه گذاران داخلی از ظرفیت‌های موجود برای حضور در فعالیت‌های اقتصادی استان و کشور است.

مدیر اجرایی بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در خراسان جنوبی تصریح کرد: این نمایشگاه با هم‌افزایی و برقراری ارتباط بین چرخه تولید، توزیع و مصرف، پیام‌آور رونق این صنعت و تحقق اهداف مورد نظر در استان خواهد بود.

خورشیدزاده گفت: لازم می‌دانم از همکاری‌های سازنده، تلاش‌های دلسوزانه و تدابیر ارزشمند  مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، مدیرعامل  شرکت شهرک‌های صنعتی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خراسان جنوبی و مدیران شرکت‌های مشارکت کننده در این  رخداد مهم که برای دومین  سال با حضور موثر وارزش آفرین خود جلوه دیگری از مشارکت را رقم زدند قدردانی  می شود.

ظرفیت‌های بالقوه خراسان جنوبی در بزرگترین رویداد ملی استان در حوزه صنعت

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی  هم در این مراسم گفت: این نمایشگاه در وسعت ۳ هزار مترمربع و با حضور بیش از ۵۰ شرکت فعال صنعت ساختمان کشور و استان به مدت ۴ روز در بیرجند گشایش یافت.

غلامحسین حسینی با تاکید بر نقش و اهمیت صنعت ساختمان به عنوان پیشران اقتصاد، بیان داشت: حرکت در صنعت ساختمان، تکاپو در بخش‌های مختلف اقتصاد را به دنبال دارد و باید برای رونق و حرکت این صنعت گام‌هایی مهمی برداشته شود.

وی با اشاره به برگزاری موفق بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان در سال گذشته  بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی این حوزه می‌تواند کمک شایانی به رشد کمی و کیفی صنعت پیشران اقتصادی محسوب شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با تاکید بر ظرفیت‌های بالقوه در بزرگترین رویداد ملی استان در حوزه صنعت، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه در این رویداد مهم اقتصادی و به منظور استفاده بهینه از فرصت‌های بوجود آمده در شرایط کنونی و پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان بدون واسطه‌گری، نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان فرصتی در جهت ارتباط مستقیم مخاطبان و تولیدکنندگان صنایع جهت عقد قراردادهای همکاری است.

حسینی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان استان خراسان جنوبی به عنوان صنعت پیشران در اقتصاد کشور فرصتی دوباره برای تجلی همه‌ آنچه که متولیان بخش‌های مختلف این صنعت به دنبال آن هستند بوده است.

وی با قدردانی از همکاری ارزشمند دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، شرکت شهرک‌های صنعتی  و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خراسان جنوبی، حضور شرکت‌ها و صنایع مشارکت کننده در این  نمایشگاه بیان کرد: از مقامات و مسئولان صنعت ساختمان کشور و هیئت‌های تجاری کشورهای همسایه برای حضور و بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی تهیه سبد مصالح ساختمانی برای تعاونی‌های مسکن کارگری از سوی شرکت‌های صنعت ساختمان را از دیگر برنامه‌های اجرایی این نمایشگاه برشمرد.

نمایشگاه صنعت ساختمان  و صنایع وابسته را از ۴ تا ۸ مردادماه ۱۴۰۱ از سوی اتاق تعاون خراسان جنوبی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند با هدف تکمیل و پیوند زنجیره تولید مسکن در استان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

شصت مجموعه در ۲۵۰ غرفه، از ۵ استان توانایی‌های خود را در صنعت ساختمان به نمایش گذاشته‌اند. این نمایشگاه تا ۸ مردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ به روی علاقه‌مندان باز است.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*