اخبار خراسان جنوبی/

یادداشت

دلم برای خودم
تنگ می شود گاهی!
امروز خراسان جنوبی –  دانش
مردمانی عجیب هستیم. خودمان را می گویم. همین مایی که می خواهیم عالم و آدم را به راه آوریم اما خود راه را گم می کنیم. می خواهیم درس قدر دانی و قدر شناسی بدهیم اما یادمان می رود که خود قیمتی برای گوهری ترین داشته مان قائل نیستیم. با همه خوبیم اما یادمان رفته است از “مهمترین” فرد زندگی مان! به همه سر می زنیم، احوال می پرسیم، دستی می فشاریم، به لبخند، انرژی مثبت تولید و اهدا می کنیم اما حواس مان نیست به “مهمترین” فرد زندگی مان! برای همه وقت می گذاریم. اصلا خود را وقف عام می کنیم اما از آن “مهمترین” یادمان می رود. نمی گویم به دیگران پرداختن، کار خوبی نیست که بسیار هم خوب است و خوبی آفرین. به دیگران سر زدن و دست گرفتن و انرژی دادن خیلی هم زیباست و زیبایی آفرین. حرفم این است که در کنار توسعه و توزیع مهربانی در جامعه، “مهمترین” فرد زندگی مان را نباید فراموش کنیم. با همین گزاره تاکیدی است که این متن برایم بسیار دلنشین آمد تا جایی که احساس کردم جایش در دل شما هم خالی است. حیفم آمد شما این متن را ندیده باشید لذا دوباره با هم می خوانیم؛ “حالِ چشم هایت را بپرس و دستی به سر و روی احساست بکش؛ رو به روی آیینه بایست و تمام تنهایی ات را محکم در آغوش بگیر وَ با صدای بلند به خودت بگو که “تو” تنها داراییِ من هستی؛ بگو که با همه کاستی های جسمی و روحی، تو را بی بهانه و عاشقانه دوست دارم. برای خودت وقت بگذار، با مهربانی دستت را بگیر و به هوای آزاد ببر، نگذار احساس تنهایی کنی، نگذار ابرهای سیاه، چشم هایت را از پا دربیاورد. مطمئن باش در میان بیش از هفت میلیارد آدم روی کره زمین، هرگز کسی دلسوزتر از تو نسبت به تو پیدا نخواهد شد…” پس به خودت توجه کن. خیلی بیشتر از روزهای گذشته. با خودت رفاقت کن برای رفتن به افق های تازه موفقیت. خودت را جدی بگیر تا بن بست ها بشکند. بدان که کلید موفقیت در اندیشه توست. قدرت گشودن درهای بسته را هم خداوند در بازوان تو قرار داده است که غفلت از آن می تواند مصداق کفران نعمت باشد. خردمند کسی است که با فعال سازی ظرفیت های وجودی خویش، شکرانه می گذارد نعمت الهی را و به نعمت افزایی می رسد که “ان شکرتم لازیدنکم” کلام خداست. شکر نعمت، نعمت افزایی می کند و کفر، نعمت را از کف آدمی به در می آورد. اولین گام شکرورزی هم خود شناسی و رفاقت با خویش است.فکر می کنم پایان این مطلب را به کلماتی اختصاص دهم که سال ها پیش سرودم، بد نباشد؛
میان من و خودم، جنگ می شود گاهی
نسیب و قسمت دل سنگ می شود گاهی
دریغ که نقشه نخوانده- پا به راه شدیم
دلم برای خودم تنگ می شود گاهی…
دل مان برای خودمان تنگ شود. این خیلی خوب است. به خودمان سر، بزنیم و احوال دل مان را بپرسیم خیلی اثرگذار است. دایره دوستی با خودمان را توسعه دهیم که این باعث توسعه خوبی ها در جهان می شود. چنین باد ان شاا…

۴۱ نفر در خراسان جنوبی زمین گرفتند اما برق خورشیدی اجرا نشد/۳

 

41 نفر در خراسان جنوبی زمین گرفتند اما برق خورشیدی اجرا نشد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ۴۱ نفر از کسانی که برای تولید برق خورشیدی در استان زمین دریافت کرده اند با بلوکه کردن اراضی مربوط هیچ کاری تا کنون انجام نداده‌اند.

به گزارش  تسنیم ؛ جواد اشرفی در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: در کنارکارهای خوبی که برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی انجام شده بعضی از افراد با گذشت چند سال از گرفتن زمین و تسهیلات، هنوز هیچ اقدامی انجام نداده اند.

وی بیان کرد: ۴۱ نفر از کسانی که برای تولید برق خورشیدی در استان زمین دریافت کرده اند با بلوکه کردن اراضی مربوط هیچ کاری تا کنون انجام نداده اند لذا باید اهلیت سنجی شود تا حق کسانی که کار می کنند ،ضایع نشود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: با هدف جلوگیری از انحراف در واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری که زمین و تسهیلات گرفته اند، کمیته پایش و نظارت  بر واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری تشکیل شده و منابع طبیعی بدون هیچ گونه اغماض باید با این افراد برخورد کند.

وی در خصوص اعتراض مطرح شده در زمینه چگونگی فعالیت فروشگاه های زنجیره ای در استان هم گفت:  از آن جایی که دیوان عدالت اداری شکایت کسبه دماوند در این باره را رد کرده و فعالیت فروشگاه های زنجیره ای براساس مصوبه مجلس انجام می شود، باید طی مکاتبه ای با نمایندگان ، اصلاح مصوبه مجلس را در این باره خواستار شویم.

اشرفی تصریح کرد: برای فراهم کردن زیرساخت های لازم درمنطقه ویژه اقتصادی و صنوف آلاینده مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی از محل اعتبارات تملک ، مبلغی برای انجام این کار بگذارد.

وی تأکید کرد: از آن جایی که یکی از مشکلات اصلی برای ایجاد زیرساخت های آب ، گاز  و راه دسترسی،مورد نیاز صنوف آلاینده، مشکل تملک اراضی برای عبور تأسیسات مورد نیاز است، لذا جلسه ای به منظور ارائه راهکار برای حل این معضل با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی  برگزار می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در ادامه خواستار آن شد که برای جلسه آینده ریز مشکلات موجود در سایت صنوف آلاینده به همراه راهکار های موجود در هر زمینه ارائه شود تا امکان تصمیم گیری در هر مورد بهتر فراهم باشد.

 

 

 

 

 

 

کرونا جان ۳ نفر را در خراسان جنوبی گرفت/۲-۳

در شبانه روز گذشته ۳ نفر در خراسان جنوبی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: روز گذشته ۴۰۱ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۲۱۵ بیمار جدید شناسایی شدند

او افزود: ۵۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۴۵ نفر کرونا مثبت اند.

شریف زاده با بیان اینکه هم اکنون ۹ مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۳ نفر براثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع موارد فوت به هزار و ۴۵۳ نفر رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: سن این قربانیان بالای ۷۰ سال  و دو نفر از این افراد از بیرجند و یک نفر از خوسف هستند.

 

شناسایی ۲۱۵ مبتلای جدید کرونایی در خراسان جنوبی

شریف زاده افزود: از این تعداد ۹۵ مورد از بیرجند، ۸ مورد از بشرویه، ۳ مورد از خوسف، ۱۹ مورد از زیرکوه، ۲۱ مورد از سرایان، ۶ مورد از سربیشه، ۱۵ مورد از طبس، ۱۵ مورد از فردوس، ۲۸ مورد از قائنات و ۵ مورد از نهبندان شناسایی شد.

تلقیح نوبت چهارم واکسن کرونا به کمتر از یک درصد واجدان شرایط

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا همچنین گفت: تاکنون ۴هزار و ۳۶۲ نفر معادل ۰.۷۹ درصد واجدان شرایط واکسن نوبت چهارم را دریافت کرده اند.

شریف زاده با اشاره تزریق یک میلیون و ۳۴۶هزار و ۹۴۴ دز واکسن در استان افزود: همچنین ۵۸۷هزار و ۴۳۵ نفر (۹۳.۴۹ درصد) نوبت اول، ۵۳۱هزار و ۹۰۸ نفر (۸۴.۶۶ درصد) نوبت دوم و ۲۲۳هزار و ۲۳۹ نفر (۴۰.۵۰ درصد) نوبت سوم واکسن کرونا را تلقیح کرده اند.

وی همچنین در خصوص آمار مقایسه‌ای کرونا در هفته جاری(۲۵ تا ۳۰ تیر) و هفته پیش (۱۸ تا ۲۴ تیر) گفت:در  هفته گذشته متوسط روزانه تست مثبت کرونا در استان ۸۹ نفر بود که با ۵۳ درصد افزایش به ۱۳۶ نفر رسید.

 

 

 

ادارات دو درصد اعتبارات را برای پدافند غیرعامل هزینه کنند/۲-۳

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی از ادارات خواست دو درصد اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱ خود را در برای اقدامات پدافند غیرعامل هزینه کنند.

هاشمی در نشست شورای فرعی پدافند غیر عامل و قرارگاه زیستی شهرستانادارات دو درصد اعتبارات را برای پدافند غیرعامل هزینه کنند بیرجند گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی که زیرساخت‌های حیاتی و مهم دارند می‌توانند دو درصد از اعتبارات تملک سال مالی ۱۴۰۰ خود را در زمینه پدافند غیرعامل شامل ایمن سازی سامانه الکترونیکی، شیمیایی، زیستی، مردم محور، پرتوی و دیگر موارد در ادارات خود هزینه کنند.

وی افزود: ادارات حتما پیگیر مسائل امنیتی در سامانه‌های خود باشند و همچنین در بحث اطفای حریق، تمام نیرو‌ها آموزش‌های لازم را دیده باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گفت: هم اکنون در حال بررسی و عملیاتی کردن طرح جامع پدافند غیرعامل در استان و شهرستان هستیم که به دنبال آن تمام نقاط شهری و روستایی باید علاوه بر ایمن سازی، پناهگاه‌هایی برای مواقع خطر داشته باشند.

هاشمی همچنین بر رعایت مقررات ساختمان‌ها و نظام مهندسی، مقاوم سازی و جانمایی مراکز مهم در شهر، از سوی شهرداری تأکید کرد.

فرماندار شهرستان بیرجند نیز گفت: در کارگروهی تمام فعالیت‌های ادارات مبنی بر اقدامات در حوزه پدافند غیرعامل رصد و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

فاضلی فرد افزود: ما همواره در برابر تهدیدات دشمن قرار داریم و باید تمام ایمن سازی‌ها به خصوص امنیت سایبری در دستگاه‌ها و ادارات مد نظر باشد

وی تأکید کرد: ادارات برای پایش‌های تصویری که نقش بازدارندگی مهمی دارد اقدام کنند و آموزش‌های لازم را برای مقابله با تهدیدات به نیرو‌های خود بدهند.

فرماندار بیرجند گفت: اعتبارات حوزه تملک دارایی تا دو ماه دیگر یعنی تا ۳۱ شهریور تمدید شده است، از این رو ادارات باید برای جذب اعتبارات و صرف دو درصد از اعتبارات برای پدافند غیر عامل توجه ویژه را داشته باشند.

 

 

 

بانوی طبسی قهرمان پنجمین دوره مسابقات دارت ایران_زمین/۷

زهرا رجبی بانوی دارترکار طبس در پنجمین دوره مسابقات دارت ایران _ زمین موفق به کسب مقام اول شد.

در پنجمین دوره مسابقات دارت ایران‌زمین که با حضور برترین‌های مسابقات دوره قبل به میزبانی آکادمی دارت یایس کرج برگزار شد زهرا رجبی بانوی دارتر شهرستان طبس قهرمان این دوره از مسابقات شد.
همچنین شهلا رواجی از اردبیل دوم و مژگان رحمانی از تهران مقام سوم این مسابقات را از آن خود کردند.

 

 

 

 

آبرسانی به روستاها و محلات عشایری خراسان جنوبی تا پایان سال آینده

بیش از ۵۴۰ روستا و محلات عشایری استان تا پایان سال ۱۴۰۲ از آب شرب بهداشتی برخوردار می شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما از آغازآبرسانی به روستاها و محلات عشایری خراسان جنوبی تا پایان سال 1402 مرحله اول آبرسانی به بیش از ۹۰ روستای بالای ۲۰  خانوار  استان خبرداد و گفت: برنامه دولت برای آبرسانی به روستاها به استان ابلاغ شده و در مرحله نخست اجرای آن  روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی آبرسانی می شوند.

عباس زاده افزود: در حال حاضر  ۲۵۸ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی برای آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان  اختصاص یافته و آبرسانی به این مناطق  در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم امسال فاز دوم آبرسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار و محلات عشایری و روستاهای نوار مرزی استان آغاز خواهد شد، گفت: در مجموع برای اجرای این طرح هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده  که در صورت اختصاص تا پایان سال ۱۴۰۲ آبرسانی به ۵۴۰ روستا و محلات عشایری استان به پایان می رسد.

وی گفت: در حال حاضر خراسان جنوبی ۹۰ روستای بالای ۲۰  خانوار و بیش از ۴۵۰ روستای زیر ۲۰  خانوار و محلات عشایری دارد.

 

 

 

 

 

برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه قم در بیرجند/۲

آزمون ورودی حوزه های علمیه قم برای سال تحصیلی۱۴۰۱_۱۴۰۲ امروز در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، برای این آزمون که امروز در حوزه علمیه معصومیه سفیران هدایت بیرجند  همزمانبرگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه قم در بیرجند با سراسر کشور برگزار شد، ۴۲ نفر با سطوح علمی دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس ثبت نام کرده بودند.

 

 

 

 

 

 

 

برگزاری مسابقه عکاسی «شکوه جمعه» در نهبندان
علیرضایی گفت: همزمان با سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقه عکاسی این هفته در نماز جمعه نهبندان برگزار می شود.

«علی اکبر علیرضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: ستاد برگزاری نماز جمعه نهبندان با همکاری کانون فرهنگی هنری آدینه به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب به امامت آیت الله سید محمود طالقانی (هفته گرامیداشت نماز جمعه) مسابقه عکاسی با موضوع «نماز جمعه نهبندان » را برگزار می کند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری آدینه افزود: علاقه‌مندان به مسابقه عکاسی می توانند آثار خود را با موضوعات حضور جوانان و نوجوانان در نماز جمعه، حضور زنان در نماز جمعه، حاشیه‌های حضور در نماز جمعه، نماز جمعه همدلی و هم‌زبانی، فعالیت‌های روز جمعه و نماز جمعه از دریچه دوربین و آزاد شرکت کنند.

 

 

۵۷ درصد اعتبارات شهرستان خوسف تخصیص یافت

۵۷ درصد اعتبارات شهرستان خوسف تخصیص یافت

 سرپرست فرمانداری خوسف گفت: ۳۱۴ میلیارد ریال اعتبار سال گذشته برای این شهرستان در نظر گرفته شده که از این میزان تاکنون ۵۷ درصد تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدعلی ایمانی روز پنجشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خوسف اظهار داشت: امسال اعتبارات تملک دارایی‌های این شهرستان با ۳۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به بیش از ۴۳۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به پراکندگی بسیار زیاد و سهم اندک شهرستان، جذب اعتبارات ملی یکی از مهمترین ملاک‌های ارزیابی مدیران است.

سرپرست فرمانداری خوسف با انتقاد از اینکه جمعیت به عنوان یکی از مهمترین ملاک‌های توزیع اعتبارات است، اظهار داشت: شهرستان خوسف با داشتن ۱۱ درصد مساحت استان به عنوان سومین شهرستان وسیع خراسان جنوبی فقط ۶.۲ درصد اعتبارات استان را دریافت می‌کند.

وی گفت: پراکندگی بسیار زیاد سبب افزایش هزینه‌های اجرای پروژه‌های عمرانی می‌شود و با این سهم اعتبارات نمی‌توان بسیاری از پروژه‌ها را به نتیجه مطلوب رساند.

ایمانی یادآور شد: با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم گشایش‌های بسیار زیادی در افزایش اعتبارات صورت گرفته است که امیدواریم در سال جاری میزان تخصیص اعتبارات پروژه‌ها خوب باشد.

سرپرست فرمانداری خوسف ادامه داد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” نامگذاری شده است مدیران ادارات باید با استفاده از اعتبارات تخصیصی بیشترین استفاده در راستای اجرایی کردن این شعار داشته باشند تا بتوانیم برای رفع مشکل اشتغال و تولید گام‌های اساسی برداریم.

وی با اشاره به سفر استاندار به شهرستان خوسف گفت: در این سفر نگاه ویژه‌ای به خوسف معطوف شد و بیش از ۲۲ مصوبه با اعتباری بیش از ۳۵۴ میلیارد ریال به شهرستان خوسف تخصیص داده شده است.

ایمانی افزود: تکمیل بیش از ۷۰ پروزه نیمه‌تمام یکی از مهمترین اولویت‌های تخصیص اعتبار است که امیدواریم هرچه سریعتر در راستای تکمیل این پروژه‌ها اتفاقات ارزشمندی بیفتد.

وی اظهار داشت: بخش اعظم اعتبارات از محل سرفصل‌های ملی بوده و مدیران ادارات لازم است با عزم جهادی و تلاش‌های متمادی زمینه دریافت اعتبارات ملی را فراهم کنند.

سرپرست فرمانداری خوسف افزود: به بیش از ۷۰ روستا و ۱۰۰ منطقه عشایری با تانکر آبرسانی می‌شود که تامین آب شرب مردم در این مناطق یکی از اولویت‌های اساسی برای توزیع اعتبارات است.

وی بیان کرد: فعالیت بخش اعظم جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری فعالیت دارند و با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله حمایت از این بخش نیز از ضروریات است.

ایمانی گفت: بنیاد علوی برای رفع محرومیت از شهرستان ورورد پیدا کرده و مقرر شده است تا برای پروژه‌های مصوب سه تا چهار برابر اعتبار شهرستانی توسط این بنیاد در نظر گرفته شود.

 

 

آغاز آبرسانی به ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار/۲-۳

مرحله اول آبرسانی به ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی آغاز شد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از آغاز مرحله اول آبرسانی به بیش از ۹۰ روستای بالای ۲۰  خانوار  استان خبرداد و گفت: برنامه دولت برای آبرسانی به روستا‌ها به استان ابلاغ شده و در مرحله نخست اجرای آن  روستا‌های بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی آبرسانی می‌شوند.

او افزود: هم اکنون  ۲۵۸ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی برای آبرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان  اختصاص یافته و آبرسانی به این مناطق  در دست اقدام است.

عباس زاده با بیان اینکه در نیمه دوم امسال مرحله دوم آبرسانی به روستا‌های زیر ۲۰ خانوار و محلات عشایری و روستا‌های نوار مرزی استان آغاز خواهد شد، گفت: در مجموع برای اجرای این طرح هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده  که در صورت اختصاص تا پایان سال ۱۴۰۲ آبرسانی به ۵۴۰ روستا و محلات عشایری استان به پایان می‌رسد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: هم اکنون خراسان جنوبی ۹۰ روستای بالای ۲۰  خانوار و بیش از ۴۵۰ روستای زیر ۲۰  خانوار و محلات عشایری دارد.

 

 

کلاهبرداری با ترفند برنده شدن کمک هزینه سفر به عتبات عالیات/۴

کلاهبرداری با ترفند برنده شدن کمک هزینه سفر به عتبات عالیات

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار خبر داد که با ترفند برنده شدن کمک هزینه عتبات عالیات، مبلغ ۲ میلیارد ریال از یک شهروند کلاهبرداری کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “قدرت‌الله الوانی” اظهار داشت: در پی مراجعه مرد میانسالی به پلیس فتا شهرستان سرایان و ارائه شکوائیه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی به مبلغ ۲ میلیارد ریال با ترفند برنده‌ شدن کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد مدتی پیش شخص ناشناس تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان نماینده همراه اول عنوان داشته که در قرعه‌کشی همراه‌ اول برنده سفر عتبات عالیات شده‌اید.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: فرد کلاهبردار برای ارسال جایزه، اطلاعات هویتی و بانکی شهروند را گرفته و رسید جعلی مبنی بر واریز وجه را به او ارسال کرده است.

وی بیان کرد: بعد از دقایقی فرد ناشناس مجدد تماس گرفته و عنوان کرده برای تایید تراکنش، پیامک ارسال شده به تلفن همراهش که حاوی کد است را به گوشی او ارسال کند که بعد از ارسال پیامک متوجه خالی شدن حسابش شده است.

سرهنگ الوانی گفت: پس از اخذ اظهارات شاکی همچنین با بررسی‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی حساب مقصد بلافاصله توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان سرایان مسدود و مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی عودت داده شد.

وی به شهروندان هشدار داد: هرگز به پیامک‌ها یا تماس‌های تلفنی با عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی‌های رادیویی و تلویزیونی توجه نکنند و اطلاعات حساب‌های بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: همچنین در صورت برنده شدن جوایز مختلف، نیاز نیست شهروندان برای دریافت جایزه خود مبلغی را پرداخت یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال و به عابر بانک مراجعه کنند.

وی یادآور شد: سایت پلیس فتا به نشانی الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و شماره تماس مرکز فوریت سایبری ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

 

 

 

 

سهم شهرستان نهبندان از اعتبارات استانی ۸.۷ درصد است/۲

سهم شهرستان نهبندان از اعتبارات استانی ۸.۷ درصد است

فرماندار نهبندان مجموع اعتبارات این شهرستان در سال جاری را ۶۳۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: سهم شهرستان نهبندان از اعتبارات استانی ۸.۷ درصد است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهبندان گفت: برای توسعه شهرستان هر اقدامی را انجام می‌دهیم اما منابع دولتی ما بسیار ناچیز است و با حداقل‌ها برنامه‌ریزی جزیی انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه با اعتبارات ناچیز نهبندان، انتظارات مردم برآورده نمی‌شود افزود: اولویت‌های کاری و سیاست‌های در سطح کلان برای ما مهم است لذا در حال حاضر اولویت ما آبرسانی به روستاها و راه‌های شهرستان است.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: دغدغه‌های اجتماعی و مردمی در نظام برنامه‌ریزی شهرستان باید در نظر گرفته شود.

وی گفت: از دستگاه‌های اجرایی شهرستان تقاضا داریم که منابع در اختیار استان را در راستای توسعه بیشتر منطقه پیگیری کنند و احداث پست ۴۰۰ کیلوولت از ضروریات توسعه نهبندان بوده که در محقق شدن است.

ایروانی با اشاره به دومین سفر رئیس جمهور به استان در آینده نزدیک افزود: چهار طرح اولویتی و زیرساختی در نهبندان داریم که باید در این سفر پیگیری شود.

وی گفت: مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل اعتبارات استانی برای نهبندان، ۱۰۱ میلیارد و ۴۷۰ میلیون است، همچنین اعتبارات حمایت از احداث و توسعه پایگاه‌های مقاومت بسیج موضوع ماده (۷۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت سه میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال است.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: اعتبارات اجرای طرح‌های هادی و بهسازی روستاها موضوع بند (ب) ماده (۲۶) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هم ۱۷ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال است.

وی با اشاره به اعتبارات درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی گفت: اعتبارت دوسوم سه درصد نفت درآمد حاصل از افزایش صادرات نفت خام و گاز طبیعی برای شهرستان نهبندان ۸۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال است.

ایروانی اعتبارات دوسوم دو درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی برای شهرستان نهبندان را ۸۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان و اعتبارات حمایت از احداث و توسعه پایگاه و حوزه‌های مقاومت بسیج در این بخش را ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال عنوان کرد.

وی با اشاره به اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور افزود: در این بخش اعتبارات طرح‌های مجاز مرتبط با بخش‌های مندرج در قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای نهنبدان ۳۴۰ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال تعیین شده است.

 

 

 

با وجود نزدیکی روستای دستگرد به بیرجند

اهالی از پوشش ضعیف اینترنت همراه گلایه دارند/۲-۷

اهالی روستای دستگرد بیرجند از پوشش ضعیف اینترنت همراه گلایه دارند، اما مسئولین می‌گویند هیچ مشکلی در خصوص پوشش اینترنت نداریم.

روستای دستگرد بیرجند یکی از روستا‌های اطراف شهر بیرجند است.

این روستا با داشتن جمعیت ۷ هزار و ۵۰۰ نفری، مشکل آنتن دهی تلفن همراه و اختلال در اینترنت را دارد.

۶ ماه پیش قرار شده بود تا دکل اینترنت ایرانسل در این روستا نصب شود و سایت همراه اول نیز در اینجا بهسازی شود تا اهالی از آن بهره‌مند شوند.

اینترنت همراه سرعت قابل قبولی ندارد

یکی از اهالی روستای دستگرد بیرجند گفت: تنها اینترنت ثابت مخابرات در این منطقه سرعت خوبی دارد و اینترنت‌های همراه سرعت قابل قبولی ندارند.

او گفت: حتی در بین تماس‌های صوتی نیز به یکباره صدا قطع و وصل شده و گاهی نیز تماس قطع می‌شود.

یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: در کارتخوان‌های مغازه‌ها سیم کارت‌های ایرانسل و همراه اول وجود دارد، اما نمی‌توان با آن‌ها تراکنش انجام داد.

او گفت: برای بارگیری و بارگذاری عکس‌ها با حجم کم نیز مشکل داریم و آنتن دهی مناسبی صورت نمی‌گیرد.

نبود مشکل در حوزه اینترنت همراه

بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: دکل ایرانسل در روستای دستگرد بیرجند نصب شده است.

او گفت: طبق وعده داده شده، سایت همراه اول این روستا نیز بهسازی شده است و مردم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

بهی گفت: حدود ۹۵ درصد از مساحت روستا با نصب دکل ایرانسل از اینترنت برخوردار هستند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

دهیار روستای دستگرد نیز گفت: نیاز است تا برق ۳ فاز به دکل‌ها برسد و شرکت برق در حال پیگیری این موضوع است

 

 

 

نرخ باسوادی در خراسان جنوبی یک درصد بیشتر از میانگین کشوری/۲-۳ 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی  گفت: نرخ باسوادی در خراسان جنوبی یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است

موسوی افزود: نرخ باسوادی در خراسان جنوبی یک درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده و هم اکنون ۹۸.۵ درصد است.

او گفت: در سال تحصیلی گذشته ۲ هزار و ۹۸۰ نفر در دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال شرکت کرده اند.

موسوی نژاد گفت: اعتبارات حوزه سوادآموزی نتیجه محور بوده و به ازای قبولی هر سوادآموز، حق الزحمه فرد آموزش دهنده پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی آینده نیز قرار است حدود ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در دوره‌های سوادآموزی حضور پیدا کنند.

او گفت: در خراسان جنوبی ۶ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی نیز وجود دارد که از این تعداد ۴ مرکز در بیرجند، یک مرکز در زندان مرکزی بیرجند و یک مرکز نیز در منطقه فندخت زیرکوه قرار دارد.

دوره سوادآموزی در ۵ ماه برگزار شده و معادل سوم ابتدایی است؛ همچنین دوره تحکیم در ۲۰۰ ساعت و ۴ ماه برگزار شده که به منظور تثبیت موارد آموخته شده است.

دوره انتقال نیز معادل ششم ابتدایی است که در آن سوادآموزان در ۷ ماه حدود ۶۰۰ ساعت آموزش می‌بینند.

 

 

کشف لاشه ۲ بزغاله کوهی در طبس/۴

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: مأموران انتظامی این شهرستان شکارچی غیرمجاز را با ۲ لاشه بزغاله کوهی دستگیر کردند.

سرهنگ مریمی گفت: مأموران انتظامی شهرستان طبس با انجام اقدامات اطلاعاتی اخباری مبنی برنگهداری گوشت حیوان شکار شده به وسیله یک شکارچی غیرمجاز دریافت کردند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی و با همکاری نیرو‌های محیط زیست، محل اختفای شکارچی غیرمجاز را شناسایی و در بازرسی انجام شده از منزل و داخل خودروی وی یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز و تعداد ۲ لاشه بزغاله کوهی کشف کردند.

سرهنگ مریمی اظهار کرد: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

رقابت ۳۳۸ شرکت کننده در مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم

در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم ۶۸ مرد و ۲۷۰ زن از شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

محمدنژاد رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم با حضور شرکت کنندگانی از شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در ۲ بخش خواهران و برادران در حال برگزاری است.

او گفت: در این مرحله ۶۸ نفر از برادران و ۲۷۰ نفر از خواهران در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن با یکدیگر رقابت می‌کنند.

محمدنژاد گفت: مسابقات برادران امروز به اتمام می‌رسد، اما مسابقات خواهران به دلیل بالا بودن تعداد شرکت کنندگان امروز و فردا ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: برگزیدگان این مسابقات در شهریور به مرحله مسابقات استانی راه پیدا می‌کنند.

او گفت: حد نصاب کسب نمره و ورود به مرحله استانی در رشته‌های قرائت، ترتیل و تحقیق ۷۵ درصد از کل نمره است و در رشته‌های حفظ نیز افراد باید ۸۰ درصد صحت حفظ و ۷۵ درصد نمره صحت قرائت را کسب کنند.

محمدنژاد گفت: در بخش برادران ۵ نفر از اساتید حفظ و قرائت قرآن کریم و در بخش خواهران نیز ۵ نفر به عنوان داوران بر روند مسابقات نظارت و داوری می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ثبت نام این دوره از مسابقات از ۲۰ خرداد شروع شد و تا ۱۰ تیر ادامه داشت.

او گفت: رشته‌هایی آوایی در این مسابقات شامل ۹ رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن، رشته دعا خوانی، رشته اذان، رشته مدیحه سرایی و رشته همخوانی قرآن کریم می‌شود.

محمدنژاد گفت: رشته‌های معارفی شامل تفسیر عمومی قرآن، ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه و ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه است که به صورت کتبی و همزمان با سراسر کشور در ۱۲ مرداد برگزار می‌شود. مسابقات رشته دعا خوانی و اذان مرحله شهرستانی ندارند و آثار شرکت کنندگان ضبط تصویری شده و برای داوری به تهران ارسال می‌شود.

 

 

 

 

۱۴ قبضه سلاح غیرمجاز کشف شد/۴

فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از کشف ۱۴ قبضه سلاح غیرمجاز در استان خبر داد.

مستقیم گفت: از ابتدای امسال ۱۴ قبضه انواع سلاح‌های غیرمجاز به همراه انواع مهمات و ادوات غیرمجاز از متخلفین کشف و ضبط شده است.

او گفت: همچنین از ابتدای سال  ۱۲ قبضه سلاح مجاز که از آن‌ها استفاده غیرمجاز در جهت شکار و صید حیات وحش صورت گرفته کشف و ضبط شده است.

مستقیم گفت: کشف و ضبط سلاح ها با توجه به حضور فعال، مستمر و شبانه روزی کارکنان یگان حفاظت محیط زیست استان و برنامه ریزی‌های مختلف انجام گرفته است.

 

 

 

امام جمعه بیرجند: خلأ فرهنگی اولین راه نفوذ دشمن است/۲-۳

امام جمعه بیرجند: خلأ فرهنگی اولین راه نفوذ دشمن است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: خلأ فرهنگی اولین راه نفوذ دشمن است و امور مختلف زندگی و جامعه بدون پیوست فرهنگی امکانپذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) اقامه شد افزود: خلأ فرهنگی برای انسان در هر مقطعی که باشد، آسیب خود را برملا می‌کند.

وی گفت: جهانخواران و استعمارگران نیز برای سلطه بر ملت‌ها آسان‌ترین راهشان را در نفوذ فرهنگی می‌بینند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: آنچه مشهود است هر مشکلی در هر زاویه‌ای که داریم از سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به این خاطر است که دشمن در فرهنگ ما نفوذ کرده و آسیب فرهنگی زده است که عوارض آن در همه بخش‌های زندگی خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سالگرد اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی که پنجم مرداد ۱۳۵۸ به امر امام خمینی (ره) و امامت آیت الله طالقانی برگزار شد، گفت: اقامه نماز جمعه اقدامی فرهنگی است که درهای فیض و رحمت را به روی ما باز کرد.

وی اظهار داشت: چه در امور مادی و چه معنوی انواع نعمت‌هایی که وجود دارد، نعمت یک موضوع و شناخت و توجه به نعمت بحثی جداگانه است اما شکر نعمت مهمترین است که انسان بین خود و خدا باید محاسبه کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: نماز جمعه از مجموعه نعمت‌هایی است که ظرفیت نامتناهی است و توجه به آن برای مسوولان و مردم بسیار مهم است که تا چه میزان توانستیم از این آیین عبادی سیاسی بهره‌برداری کنیم.

وی گفت: دشمنان ما و انسانیت ابزاری دارند که برای آسیب رساندن به ما در امور فرهنگی تضعیف اراده را در دستور کار قرار دادند پس باید دشمن‌شناس باشیم و ابزار دشمن را بشناسیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: یکی از مهمترین سلاح‌هایی که دشمن استفاده می‌کند و بیشترین میزان تخریب را دارد، سلاح فرهنگی است که یکی از این سلاح‌ها اشاعه مواد مخدر سنتی و صنعتی بوده و برای تضعیف کردن اراده بخصوص جوانان است.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال تضعیف اراده‌ها است لذا والدین در کنار همه زحماتی که می‌کشند، دشمن‌شناسی را باید آموزش دهند و آموزش و پرورش هم در این زمینه رسالت سنگینی دارد.

خطیب جمعه بیرجند گفت: فحشا و بی‌حجابی‌ها، شرب خمر و سفره‌های قمار باعث شد که حکومت اندولس را از بین ببرد و اینها مقدمه‌ای بود تا حکومتی را نابود کند؛ سقوط اندولس و قتل عامی که صورت گرفت از طریق تضعیف اراده بود.

وی افزود: ترویج بدحجابی در جامعه یکی از راه‌هایی است که اراده را از بین می‌برد وقتی خدای متعال مسأله حجاب و عفاف را مطرح می‌کند خیر انسان را می‌خواهد اما وقتی دشمن نفوذ می‌کند به دنبال تضعیف اراده و ایمان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: در این شرایط آخرالزمانی و اینکه دشمن همه گزینه‌ها را سنجیده و متوجه شده که با ایران نمی‌تواند جنگ نظامی کند، ایجاب می‌کند ما حساس و مراقب باشیم دشمن با تطمیع شرایط سخت همچون تحریم و نفوذ می‌خواهد روی اراده برخی افراد اثر بگذارد.

 

 

 

 

 

 

برگزیدگان اولین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور تجلیل شدند
نفرات برتر اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور «یادمان پروفسور معتمدنژاد»‌ امروز (۳۰ تیر) در بیرجند تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، هیات داوران اولین جشنواره مطبوعات شرق کشور متشکل از «اکبر قاضی‌زاده‌، فریدون صدیقی‌، محمود مختاریان، علیرضا کتابدار و مهرداد خلیلی» در آیین اختتامیه جشنواره منطقه ای شرق شور بیانیه ای به شرح زیر صادر کردند:

«جشنواره‌های مطبوعات اعم از ملی، منطقه‌ای و محلی رویدادی مبارک است که می‌تواند تاثیری چشمگیر در ارتقای سطح روزنامه‌نگاری کشور داشته باشد. اولین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور همراه با بخش موضوعی «جهش تولید با معرفی پروفسور معتمدنژاد» و تجلیل از مدافعان سلامت و کرونا اختصاص داشت.

در این جشنواره ۴۷۹ اثر از روزنامه نگاران استان‌های خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب کرمان و یزد به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. که ۳۸۰ اثر مورد بررسی دبیرخانه قرارگرفت و ارزیابی ۹۴ اثر از سوی داوران مورد تایید قرار نگرفت.

در بخش خبر اصول اولیه خبرنویسی در بسیاری از اخبار دیده نمی شود، قواعد لیدنویسی متاسفانه رعایت نشده است و چندین اثر ارسالی با تاسف شبیه گزارش بودند تا خبر پیشینه و ارایه جزئیات در اخبار دیده نمی شود و بیشتر آثار شامل وی گفت و وی افزود بود.

در بخش تیتر بعضی تیترها به رغم خوب بودن تکراری و بعضی کلیشه‌ای و فاقد خلاقیت حداقلی بودند متاسفانه بعضی تیترها یک نقل قول ساده هستند.

در بخش گزارش، کم دقتی در انتخاب سوژه و عدم آشنایی با مدل‌های مختلف گزارش و پرداخت نوشتار ضربه‌های جدی به فعالیت گزارشگران وارد کرده است.

در بخش سرمقاله دقت بیشتر و توجه ویژه به رویدادهای محلی‌، خبری گرچه‌ مشهود بود، اما تلاش‌های چشمگیری در این بخش را شاهد بودیم. درمورد یادداشت فراموش نکنیم توجه به ساختار یادداشت شامل ورودی، بدنه ‌شامل پارگراف‌های مرتبط بهم و پایان بندی مرتبط با ورودی در بسیاری از آثار دیده نمی‌شود.

در بخش موضوعی جشنواره آثار در خورشاًن پدر روزنامه نگاری نوین ایران بسیار کم و در بخش جهش تولید تعدادی از آثار ارائه شده نوید حضور کارهای با کیفیت بهتر از نظر محتوا و ساختار حرفه‌ای در جشنواره های بعدی می دهند. در بخش مدافعان سلامت و کرونا روزنامه نگاران این چند استان بهترین یادداشت ها با نگاه‌های متفاوت درباره کرونا نوشته بودند که الحق تمامی آنها شایسته تقدیر هستند.

در مجموع، نگاه دقیق‌تر به سوژه‌ها و پرداختن عمیق به جزئیات، تاکید بیشتر بر سوژه‌های محلی و بومی، پرهیز از کلی‌گویی و تطویل کلام و تاکید بر رعایت ایجاز، بیان مستند و به‌ دور از حُب و بُغض مسایل و رعایت تکنیک‌های عرصه‌های مختلف روزنامه‌‌نگاری اصولی هستند که رعایت آنها نقش بسزایی در اعتلای سطح آثار خواهد داشت.

شایان تاکید است عدم آشنایی جمعی از شرکت کنندگان در جشنواره با تکنیک‌های روزنامه‌نویسی، موضوع و محتوای اغلب آثار را تحت‌الشعاع قرار داده است که به با‌ور هیات داوران برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آشنایی با شیوه‌های مختلف روزنامه‌نگاری ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

هیات‌ داوران هر چند احتمال خطاهای سهوی را در ارزیابی‌های خود منتفی نمی‌داند ولی با تمام توان کوشیده است در کمال بی‌طرفی و تنها با رعایت معیارهای علمی و حرفه‌ای، آثار برجسته‌تر را برگزیند. بدیهی است معرفی آثار برتر به معنای نادیده گرفتن اعتبار و ارزش سایر آثار نیست.»

گفتنی است: نتایج داوری جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور در دو بخش حرفه ای و موضوعی به شرح زیر اعلام شد:

الف: بخش حرفه ای

۱- بخش سرمقاله و یادداشت

رتبه نخست: سعید احمدیان از ماهنامه نگین قهستان (خراسان جنوبی) برای سرمقاله باعنوان «تنهایی زرشک و زعفران در جنگ اقتصادی»

رتبه دوم: مهدی لکزی از روزنامه صبح زاهدان برای سرمقاله با عنوان «تقسیم سیستان و بلوچستان تاکتیک یا استراتژی»

رتبه سوم مشترکاً به «فاطمه رجب زاده دقاق» از هفته نامه پایش شهر ما (خراسان رضوی) برای سرمقاله با عنوان «ما را به سخت جانی خود این گمان نبوده» و «احسان احمدی تنگانی» از دو هفته نامه روشنفکری کرمان برای سرمقاله با عنوان «پهناورترین استان کشور در تب بی آبی خواهد سوخت».

هیأت داوران اثر با عنوان «زندگی در گلویم گیر می کند» عارفه اصغری نیا از هفته نامه چکله (خراسان جنوبی ) و اثر با عنوان «فردا عصر سلیمانی است» غلامرضا بنی اسدی از روزنامه شهر آرا (خراسان رضوی) را شایسته قدردانی می داند.

۲- بخش تیتر
رتبه نخست: هیأت داوران هیچ تیتری را واجد اخذ رتبه نخست ندانستند.

رتبه دوم مشترکاً به سعید احمدیان از ماهنامه نگین قهستان (خراسان جنوبی ) با تیتر گزارش ویژه از مشکلات زرشکاران قاین «صورت سرخ یاقوت سرخ کاران» و «هدی رضوانی پور» از ماهنامه نگین رسا (کرمان) با تیتر «دستی برتار عشق، چشمی بر پود جان»

رتبه سوم مشترکاً به «فاطمه محمدی» از دوهفته نامه یزدان کرمان با تیتر ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس به منطقه گل گهر با حضور وزیر صمت افتتاح شد «موج خلیج فارس در دل کویر»
و «سمیه دهقانی» از روزنامه امروز خراسان جنوبی با تیتر سیل شهریور ماه محک مدیریت بحران شده «در گل ماندگان»

۳- بخش خبر
هیأت داوران هیچ اثری را واجد احراز رتبه اول ، دوم و سوم ندانسته و روزنامه زعفران از خراسان جنوبی را برای مجموعه اخبار ارسالی شایسته تقدیر اعلام نموده است.

۴- بخش گزارش
رتبه نخست: «سوگل دانایی» از روزنامه پیام ما (کرمان) برای گزارش با عنوان «جنوب شرق در غبار گم شد»

رتبه دوم: «رقیه رحمتی راد» از خبرگزاری مهر (سرپرستی خراسان جنوبی) برای گزارش با عنوان «چاه شور فرسنگ ها زیر خط فقر»

رتبه سوم: «ایمان مهدی آبادی» از روزنامه آوای خراسان جنوبی برای گزارش با عنوان «آتش اعتیاد زیر درختان قبرستان»

ب: بخش موضوعی

۱- جهش تولید

برگزیده : «الهام مهدی زاده» از روزنامه شهر آرا (خراسان رضوی )  با عنوان گزارش «ایست قاچاق به دانش بنیان ها»

هیأت داوران اثر «فرزانه زراعتی» از خبرگزاری فارس (سرپرستی خراسان رضوی) با عنوان اثر «گپ و گفتی با آقای سنگی ایران / کار آفرینی که خودرو و باغش را فروخت تا اشتغال زایی کند»، «غلامحسین دباغ یزدی» از دوهفته نامه آوای کاشمر (خراسان رضوی) را با عنوان «پیچ و خم های مشکلات دامداران در سال جهش تولید» و اثر «ناهید آروین خیبری» از خبرگزاری ایرنا (سرپرستی خراسان جنوبی) را با عنوان «افزایش تولید، با اصلاح نژاد دام در فردوس» را شایسته قدردانی می داند.

۲-معرفی پروفسور معتمدنژاد
برگزیده «زهرا بهروزی فر» از روزنامه آوای خراسان جنوبی برای اثر با عنوان «رسانه، شاخص و عاملی برای دگرگونی»

۳-مدافعان سلامت و کرونا
برگزیده «حسین هرم پور مقدم» از روزنامه آوای خراسان جنوبی با عنوان اثر «ده خطای راهبردی ما درباره کرونا »

هیأت داوران اثر «ایمان مهدی آبادی» و «حمیده دادرس مقدم» از روزنامه آوای خراسان جنوبی با عنوان «ضعف سیستم ایمنی استان مقابل هجوم گردباد کرونا» را شایسته تقدیر می داند.

 

 

 

 

 

برگزاری اختتامیه اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور در خراسان جنوبی

اختتامیه اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این اختتامیه با اشاره بهبرگزاری اختتامیه اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور در خراسان جنوبی اینکه جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور سال ۹۹ آغاز شد و تا فروردین ۱۴۰۰ فرصت پذیرش آثار بود گفت: به دلیل استقبال بالا مطبوعات ، فرصت پذیرش آثار تا خرداد ماه تمدید و تیر ماه ۱۴۰۰ بخش داوری و امتیاز دهی انجام شد.

فرخنده افزود: این جشنواره در بخش حرفه‌ای شامل خبر، گزارش، سرمقاله و یادداشت با موضوعاتی، چون شعار سال، پرداختن به شخصیت پروفسور معتمد نژاد و موضوع کرونا برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۴۶۷ اثر از ۱۵۱ شرکت کننده در این جشنواره شرکت کردند گفت: این مقالات در ۲ بخش حرفه‌ای شامل سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر و گزارش و در بخش موضوعی با عناوین “جهش تولید”، “معرفی پروفسور معتمدنژاد” و “مدافعان سلامت و کرونا” ارسال شد که مطبوعات و رسانه‌های استان با ۳۲۱ اثر بیشترین میزان مشارکت را داشته اند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه  ۶ استان در این جشنواره شرکت کرده اند افزود: دیگر استانها شامل خراسان رضوی با ۷۸ اثر، یزد ۲۶ اثر، خراسان شمالی ۹ اثر، سیستان و بلوچستان ۱۸ اثر و کرمان با ۱۵ اثر در جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور شرکت کردند که ۲۲ اثر برگزیده شدند.

فرخنده، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد رقابت سالم و سازنده بین رسانه‌ها و مطبوعات در شرق کشور و توسعه محتوایی رسانه‌ها دانست و گفت: این رقابت موجب کیفی سازی و رشد رسانه‌ها می‌شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت خراسان جنوبی در علم ارتباطات، از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد و متولیان تقاضا داریم   تا میزبان جشنواره ملی مطبوعات در کشور باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این مراسم با بیان اینکه جهاد تبیین مورد تاکید رهبری، یکی از مطالبات ما از رسانه ها است گفت: رهبری جهاد تبیین را فریضه ای قطعی و فوری دانسته اند و در فضایی که رسانه های معاند علیه ایران فعالیت می کنند باید رسانه های ما در مقابل این جنگ رسانه ای کاری از جنس پدافندی انجام دهند.

طالبی افزود: باید تمام تلاش ما این باشد که حقیقت را کشف و همان گونه که هست با صداقت رسانه ای بازگو کنیم و نشر دهیم و از اعمال نظرات شخصی بپرهیزیم.

وی یکی از برنامه های دشمن را ترویج یاس و ناامیدی بین مردم عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی رسانه ها، خنثی کردن خباثت دشمن و انعکلاس واقعیت ها به مردم است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*