اخبار خراسان جنوبی

نمایشگاه آثار اساتید خوشنویسی در بیرجند گشایش یافت

نمایشگاه آثار اساتید خوشنویسی به مناسبت دهه امامت و ولایت با حضور مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیرجند گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در این آیین گفت: ۴۴ اثر از اساتید خوشنویسی استان شامل استادان مجتبی ابراهیمی در بخش نستعلیق و محسن اسماعیلی مود در بخش شکسته نستعلیق به نمایش گذاشته شده است.

سید علی زمزم ادامه داد: موضوعات آثار بیشتر درباره عید قربان، عید غدیر و مولای متقیان امام علی (ع) است.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان تا ۲۴ تیر ماه صبح‌ها ۹ تا ۱۱ و عصرها ۱۷ تا ۱۹ می‌توانند از آثار این نمایشگاه در محل نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بازدید کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی آثار هنرمندان شاخص ذکر کرد و گفت: انتخابات انجمن خوشنویسان استان نیز امروز با حضور ناظر دفتر مرکزی و بازرس انجمن خوشنویسان ایران برگزار می‌شود.

همچنین در کنار افتتاح این نمایشگاه از آلبوم آثار برگزیده هجدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با عنوان “رضوان نامه” رونمایی شد.

 

حریق پمپ LPG معصومیه بیرجند خسارت جانی نداشت

امروز خراسان جنوبی – حمیدی

 

مرکز شارژ کنترل پمپ گاز LPG معصومیه بیرجند روز گذشته دچار حریق شد ولی خسارت جانی در پی نداشت.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه این حادثه در ساعت ۱۹و ۱۰ دقیقه شب گذشته در پمپ گاز ال پی جی مابین معصومیه و امیر آباد اتفاق افتاده است، گفت :در این حادثه مرکز شارژ کنترل این پمپ گاز دچار حریق شده است.
حیاتی با بیان اینکه در این آتش سوزی خسارت جانی نداشته ایم، افزود :دو خوردی ساینا و پیکان وانت و هم چنین اتاقک شارژ پمپ گاز بطور کامل در این حادثه دچار سوختگی شده اند.
وی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، ادامه داد:۳تیم اطفاء حریق از ایستگاه های ۵،۲ و۱ به همراه یک تانکر آب پشتیبانی به محل حادثه اعزام شده اند.
وی از حضور ۱۵آتش نشان بر سر صحنه آتش سوزی خبر داد و گفت :اطلاعات تکمیلی در خبرهای بعدی اعلام خواهد شد.

پیش بینی برداشت ۷۰هزار تن ذرت علوفه‌ای در استان/۷

پیش بینی می‌شود ۷۰هزار تن محصول ذرت علوفه‌ای از ۲هزار هکتار اراضی استان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: به منظور حفظ تامینپیش بینی برداشت ۷۰هزار تن ذرت علوفه‌ای در استان علوفه مورد نیاز واحد‌های دامداری استان ۲هزار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته است.

رزقی افزود: در این ۲هزار هکتار طرح قراردادی اولین کشت از یک خرداد در شهرستان سردسیر استان شروع و تا ۱۵مرداد در شهرستان‌های گرمسیر استان مانند بشرویه و نهبندان ادامه دارد.

وی گفت: تاکنون ۸۲۵هکتار زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته و ۱۳۳هکتار از این میزان منجر به عقد قرارداد با شرکت مجری طرح اتحادیه دامداران قرار گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۷۵۰میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به کشاورزان در راستای این قرارداد پرداخت شده است.

رزقی گفت: در همین راستا ۳۰تن بذر اصلاح شده به ارزش ۲میلیارد تومان خریداری و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی افزود: در غالب طرح قراردادی تسهیلات مورد نیاز برق و کود به کشاورزان پرداخت شده و در حال پرداخت می‌باشد.

اعزام۴۴دانش آموزعشایرخراسان جنوبی،به اردوهای کشوری/۴

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اعزام ۴۴دانش آموز دختر و پسر عشایراستان؛به بیست و یکمین اردوی سراسری دانش آموزان عشایر کشور از بیستم لغایت ۳۰تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سیدعلیرضاموسوی نژاد،  با بیان این خبر اظهار کرد: در این اردوها ۱۰ نفر از پرسنل اداری و آموزشی آموزش و پرورش عشایر استان، به عنوان عوامل اجرایی، مربی و  سرپرست این دانش آموزان را همراهی می کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی،تقویت وحدت ملی بین اقوام ایرانی،تقویت روحیه تعاون وهمکاری،بهبودوگسترش آموزش های بهداشتی، آموزش مهارت های زندگی، آشنایی با فرهنگ های بومی ومحلی ،کسب مهارت های زندگی دسته جمعی، تقویت روحیه اعتماد به نفس و هم زیستی در شرایط خارج ازمحل زندگی را از مهم ترین اهداف بر پایی این اردوها برشمرد.

به گفته موسوی نژاد؛ زیارت اولی بودن ، برگزیدگان علمی، فرهنگی وهنری، قرآنی و ورزشی و سکونت در مناطق محروم و مرزی، مهم ترین ملاک های انتخاب دانش آموزان عشایر جهت اعزام به بیست و یکمین اردوی سراسری دانش آموزان عشایر کشور بوده است.

شایان ذکر است اردوگاه ثامن الائمه(ع) مشهد مقدس میزبان  بیست و یکمین اردوی سراسری دانش آموزان عشایر کشور است.

 

آشنایی کودکان و نوجوانان فردوسی با مهدی آذر یزدی /۴-۷

آشنایی کودکان و نوجوانان با مهدی آذر یزدی در کانون پرورش فکری فردوس

اعضای مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری خراسان جنوبی در شهرستان فردوس با مهدی آذر یزدی و آثار این نویسنده بزرگ آشنا شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان فردوس با هدف آشنایی بیشتر اعضای این مرکز با مهدی آذر یزدی و سایر نویسندگان کودک ونوجوان ویژه برنامه‌ی «قلمی که نویسنده‌اش را دوست داشت» را برگزار کرد.

بر اساس این گزارش در این برنامه اعضا با کاغذ رنگی مداد ساختند و متن‌های ادبی زیبایی در خصوص قلمی که نویسنده‌اش را دوست داشت نوشتند و در ادامه با نویسندگان بزرگ حوزه کودک و نوجوان و آثارشان بیشتر آشنا شدند.

 

درخشش بانوان دارتر استان خراسان جنوبی در مسابقات کشور/۷

درخشش بانوان دارتر استان خراسان جنوبی در مسابقات دارت گراند اسلم 2022باشگاهیpdc ایران در تهران

بانوان دارتر استان خراسان جنوبی در مسابقات دارت گراند اسلم ۲۰۲۲باشگاهیpdc ایران در تهران خوش درخشیدند .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، در دومین دوره مسابقات دارت گراند اسلم باشگاهی PDC ایران در بخش بانوان که از تاریخ هیجدهم تا نوزدهم تیر ماه به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد بانوان دارت استان خراسان جنوبی درخشیدند . در این مسابقات فروزان زارعی مقام سوم مشترک و مریم عرفانیان مقام پنجم مشترک را بدست آوردند . اعضای تیم بانوان را فهیمه زارعی ، زهرا رجبی ، سمیرا سلیم ، فروزان زارعی ، مریم عرفانیان و آتنا بیگمی و محمدی و زهره فنجانی را تشکیل می دادند .

بزرگداشت دهه ولایت و امامت در بقاع و امامزادگان خراسان جنوبی/۲-۷

ویژه برنامه های دهه ولایت و امامت در ۵۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می شود .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما  گفت: این برنامه ها با هدف تبلیغ پیام غدیر، پاسخگویی به شبهات غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت از ۱۸تا ۲۷ تیر در بقاع و امامزادگان خراسان جنوبی برگزار می شود .
حجت الاسلام بخشی پور برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی (ع) ،قرائت زیارت جامعه کبیره ،برگزاری همایش سراسری بانوان ولایی ،کاروان شادی نسیم ولایت، نصب پوستر نمایشگاهی ویژه دهه ولایت ،برگزاری مراسم جشن روز عید غدیر خم، برپایی ایستگاه های پذیرایی در بقاع متبرکه و غبارروبی ضریح امامزادگان و قبور شهدا را از جمله مهمترین برنامه های این دهه عنوان کرد.
وی همچنین افزود : اجرای دعای عرفه در ۳۲ بقعه متبرکه و برپایی نماز عید سعید قربان در ۲۵ بقعه  از جمله برنامه های این دهه بود .

ورزشکار خراسان جنوبی پدیده مسابقات اسکیت فری استایل کشور/۷

مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل شاخه اسپید اسلالوم جام شهید سلیمانی در بخش آقایان و بانوان در شش رده سنی، با مشخص شدن نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی این دوره از مسابقات به میزبانی استان کرمان و در شهرستان سیرجان با حضور مربی و داور ارزنده حسین شبانی نماینده هیات اسکیت استان خراسان جنوبی و با شرکت ۱۲۵ ورزشکار در بخش آقایان و ۱۵۲ ورزشکار در بخش بانوان از استان های اصفهان، سمنان،تهران،خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان ،هرمزگان، خوزستان، آذربایجان شرقی و یزد برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

در این مسابقات در رده سنی بالای ۱۹ سال منیب احمدی مقدم موفق به کسب مقام چهارم شد به گفته پایگاه خبری فدراسیون اسکیت، پدیده مسابقات کشوری اسکیت فری استایل را می‌توان منیب احمدی مقدم از خراسان جنوبی دانست که توانست با رکورد های خوب در رقابت با قهرمانان جهان رنک چهار کشور را کسب کرد.بی شک از این به بعد رنک کشوری مبنای قوی برای تصمیم گیری های انجمن خواهد بود.

درخشش ووشو کاران خراسان جنوبی در مسابقات کشوری/۷

 

در مسابقات قهرمانی ووشو انتخابی تیم ملی ملی ورزشکار خراسان‌جنوبی خوش درخشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امیرعلی سلیمانی در وزن ۴۵ کیلوگرم این ماراتن ملی با گردن‌آویز برنز بر سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد و به اردوی تیم ملی دعوت شد.

مسابقات قهرمانی ووشو انتخابی تیم ملی با حضور ۳۲۰ ورزشکار کشور به میزبانی تهران در آکادمی ملی ووشو برگزار شد که از خراسان جنوبی امیرعلی سلیمانی، امیرحسین عباسی، آرتا حسنی، سید احسان سامری و
آرسام صادقی با مربیگری نوید خرمشاد و سرپرستی محسن فلاحی‌نسب روی تشک رفتند.

 

روز طلایی رزمی کاران خراسان جنوبی /۷

تیم منتخب کمیته رزمی کیک جیتسو خراسان‌جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی یزد موفق به کسب ۶ مدال طلایی این دوره از رقابت‌ها شد.

در رشته دفاع شخصی بزرگسالان این ماراتن ملی سعید جعفری، امیر حسین چهکندی نژاد، رضا سعادت نژاد، مهران اسماعیلی و محمد مهدی عباسی با گردن آویز طلا بر سکوی نخست اوزان خود ایستادند.

در رشته سلاح سرد نوجوانان مسابقات قهرمانی انجمن‌های ورزش‌های رزمی کشور نیز علی عباسی با مربیگری شیهان سعید جعفری و سرپرستی سنسی امیر حسین چهکندی نژاد به نشان طلای این رقابت‌ها دست یافت.

 

راهیابی بوکسور خراسان‌جنوبی به تیم ملی/۷

سی و یکمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی جوانان کشور انتخابی تیم ملی با حضور ۲۰۱ نفر به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت به میزبانی خراسان رضوی در سالن ورزشی شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

در وزن ۵۴ کیلوگرم این ماراتن ملی مصطفی رستمی‌مقدم از خراسان‌جنوبی با غلبه بر حریفان قدر خود با مدال رنگی نقره بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و به اردوی تیم ملی راه پیدا کرد.

در مسابقات قهرمانی بوکس کشور انتخابی تیم ملی از خراسان‌جنوبی مصطفی رسانی مقدم، محمدرضا محمدی، مهدی دلاکه و حسین میرزا علی کاشرفی  با مربیگری حبیب اله قاسمی و سرپرستی محمد خزاعی منفرد به مصاف رقیبان خود رفتند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

 

 

برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان «فردوس»/ کتاب خاطرات رهبر انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود۳-۷

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اجلاسیه ملی جهادگران همزمان با سیزدهم شهریور در شهرستان فردوس برگزار می‌شود و ۵۰ گروه جهادی خدمت‌رسان در روزهای منتهی به همایش در منطقه فعالیت خواهند داشت.

برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان «فردوس»/ کتاب خاطرات رهبر انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود

به گزارش فارس، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس، اظهار کرد: در شهریور سال ۱۳۴۷ زلزله‌ای در فردوس رخ داد که بر اثر آن پنج هزار نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

وی گفت: در آن زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی با ۱۲ دستگاه اتوبوس به همراه طلاب و خیرین تحت عنوان یک گروه جهادی خدمت‌رسان وارد منطقه شدند و حدود ۲ ماه در این شهرستان به گره‌گشایی از امور زلزله‌زدگان پرداختند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اعلام کرد: مبدأ حرکت گروه‌های جهادی را از سال ۱۳۴۷ و فعالیت گروه جهادی حضرت آقا در منطقه فردوس می‌دانیم؛ به همین دلیل این ادبیات را می‌خواهیم ادبیات قالب گروه‌های جهادی در سراسر کشور کنیم.

زهرایی با اشاره به رونمایی از کتاب خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با برگزاری این اجلاسیه، تصریح کرد: کتاب خاطرات حضرت آقا در شهرستان فردوس آکنده از ادبیات پر مغز و پرمعنا در فعالیت‌های مردمی، خدمت‌رسانی، جهادی، جوشش انقلابی و اقتصاد مقاومتی است.

وی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و زمان تشکیل جهاد سازندگی و یا در دهه ۷۰ با شروع فعالیت بسیج سازندگی؛ بلکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر اهمیت فعالیت‌های جهادی تأکید داشته‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور خبر داد و گفت: خواست ما بر این است که مردم به معنای واقعی، طعم شیرین خدمت‌رسانی جهادگران را بچشند و از آن منتفع شوند.

زهرایی خاطرنشان کرد: اجلاسیه ملی جهادگران همزمان با سیزدهم شهریور در شهرستان فردوس برگزار می‌شود و ۵۰ گروه جهادی خدمت‌رسان فعالیت خود را در روز‌های منتهی به همایش در منطقه خواهند داشت.

 

 

 

 

 

 

تذکر شرکت توزیع برق خراسان جنوبی به ۱۲۴ اداره پر مصرف/۲-۳

۱۲۴ دستگاه اداری خراسان جنوبی، تذکر مدیریت مصرف برق دریافت کردند.

تذکر شرکت توزیع برق خراسان جنوبی به ۱۲۴ اداره پر مصرفمعاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه پایش و رصد مصرف برق ادارات تا پایان پیک تابستان ادامه دارد گفت: از ابتدای آغاز طرح مدیریت مصرف پیک بار تابستان از نیمه خرداد، با بازرسی‌ها و کنترل‌های صورت گرفته از ۲۸۳ اداره و سازمان در استان، تعداد ۱۲۴ دستگاه به دلیل رعایت نکردن دستور العمل‌های مدیریت مصرف، تذکر دریافت کردند.

بخشایی با اشاره به اینکه سازمان‌ها و ادارات استان موظف هستند در ساعات اداری ۳۰ درصد و در خارج از ساعات اداری ۶۰ درصد مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند، افزود: با تغییر ساعت کاری ادارات و پایش مستمر برق مصرفی آنها، تا کنون روزانه ۸ مگاوات در مصرف برق استان صرفه جویی شده است.

وی گفت: صنعت برق استان برای حفظ پایداری شبکه در فصل تابستان آمادگی کامل دارد و از آغاز پیک بار تابستان امسال، هیچ گونه خاموشی برنامه ریزی شده برای مشترکین خانگی استان اعمال نشده که امیدواریم با همکاری خوب مشترکین و رعایت توصیه‌های مدیریت مصرف، روز‌های باقی مانده فصل تابستان را بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذاریم.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان، پاداش ۵ برابری تعرفه برق برای مشترکین خانگی کم مصرف، انعقاد تفاهم نامه همکاری با صنایع و رایگان کردن برق چاه‌های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق را از دیگر اقدامات این شرکت برای مدیریت مصرف برق استان در پیک بار تابستان اعلام کرد.

 

 

 

اعلام شهریه مدارس غیردولتی خراسان جنوبی/۲-۳

شهریه مدارس غیر دولتی خراسان جنوبی اعلام شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما خراسان جنوبی گفت : حداقل شهریه دریافتی از دانش آموزان ابتدایی ۳ میلیون تومان ،متوسطه اول ۴میلیون تومان و متوسطه دوم ۵ میلیون و ۷۰۰هزار تومان است .
موسوی نژاد با اشاره به اینکه شهریه هر مدرسه با مدرسه دیگر از نظر تجهیزات، فضا، امکانات، توانمند سازی نیروی انسانی، سقف اجاره بها متفاوت است.
وی افزود: میانگین شهریه ابتدایی ۴میلیون و ۸۰۰تومان ، متوسطه اول ۶ میلیون تومان  و متوسطه دوم ۸میلیون و ۵۰۰تومان است .
مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین گفت: حداکثر شهریه در خراسان جنوبی برای مدارس غیر دولتی در  ابتدایی ۶میلیون و ۲۰۰هزارتومان ،متوسطه اول ۷میلیون  و ۵۹۰ هزار تومان و متوسطه دوم ۱۱میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است .

هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید /۲

هواشناسی خراسان جنوبی در خصوص وزش باد شدید و گرد وخاک هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت:  با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، با ادامه روند کاهشی دمای هوا تا صبح روز پنج شنبه  در استان مقداری از شدت گرمای هوا کاسته خواهد شد.
خندان رو گفت: از ظهر امروز تا پایان هفته در استان شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش میزان دید افقی هستیم و همچنین احتمال وقوع طوفان گرد و خاک در مرز شرقی و برخی نقاط جنوبی استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه در این مدت شدت وقوع طوفان گرد و خاک  در شهر‌های حاجی آباد زیرکوه، سربیشه، نهبندان، درمیان، خوسف، بیرجند، طبس، بشرویه، سرایان، قائنات و فردوس بیشتر از سایر نقاط خواهد بود، گفت: این پدیده هواشناسی می‌تواند موجب کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید افقی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال شکسته شدن درختان کهنسال و آسیب پذیر و  احتمال خسارت به تیر‌ها و دکل‌ها شود.

 

 

 

بررسی استاندارد ۴۵۰ وسیله شهربازی و پارک در خراسان جنوبی/۲-۳

از ابتدای سال در بازدید از ۹۴ پارک خراسان جنوبی استاندارد ۴۵۰ وسیله شهربازی و پارک بررسی شد.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صداوسیما بررسی استاندارد ۴۵۰ وسیله شهربازی در خراسان جنوبیگفت:از ابتدای سال در بازدید از ۹۴ پارک استان در شهرستان‌های بیرجند، سرایان، قاینات، طبس، خوسف، بشرویه و فردوس استاندارد ۴۵۰ وسیله شهربازی و پارک بررسی شد که ۵۰ مورد آن وسایل شهربازی و ۴۰۰ مورد وسایل ساده پارکی و ورزشی بوده است.

صادقی گیو افزود: بازرسی استاندارد شهربازی و پارکها در سایر شهرستان‌ها نیر در حال انجام است.

وی گفت: در بازرسی ادواری سه ماهه از وسایل شهربازی های خصوصی استاندارد این وسایل تاکنون مورد تایید بوده است.

 

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی گفت: برخی از موارد عدم انطباق پارکها نیز به شهرداری گزارش شده که باید توسط این ارگان رفع شود.

 

صادقی گیو افزود:پس از بازرسی استاندارد، نواقص به همراه عکس به شهرداری ارسال می شود که شهرداری پس از رفع نقص، با صدور نامه این اقدام را اعلام می‌کند که پس از آن مجدد بازرسان استاندارد از مورد بازدید می‌کنند.

 

وی گفت: تاکنون ۵شهربازی خصوصی گواهینامه استاندارد را دریافت کرده اند و گواهینامه ۴ شهربازی دیگر در دست صدور است.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۱۵۰ مورد بازرسی از وسایل ورزشی و تفریحی پارک انجام شد که دلیل کم بودن آن کرونا و تعطیلی بسیاری از مراکز تفریحی و پارک‌ها بوده است.

 

 

 

 

دستگیری سارقان طلا در بیرجند/۴

سارقان طلا با هوشیاری پلیس در بیرجند دستگیر شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرمانده انتظامی استان گفت: خانمی در پوشش مأمور بهداشت که با تهدید، طلاهای یکی از شهروندان را سرقت کرده بود با هوشیاری پلیس در شهرستان بیرجند دستگیر شد.

سردار ناصر فرشید گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر سرقت طلاهای یکی از شهروندان در پوشش مامور بهداشت در شهرستان بیرجند، بلافاصله بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در محل وقوع سرقت حاضر شدند و در تحقیقات تخصصی پلیسی، مشخص شد خانم جوانی با تهدید، اقدام به سرقت ۲ عدد النگو و یک عدد انگشتر از یک شهروند در منزلش کرده و سریعا متواری شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: متهم با همدستی یک مرد جوان با استفاده از یک دستگاه خودروی پراید پس از شناسایی سوژه اقدام به سرقت کردند.

سردار فرشید افزود: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات تخصصی و استفاده از شگرد‌های پلیسی و تحقیقات میدانی در نهایت سارقان را در شهرستان بیرجند شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با  اشاره به کشف طلاهای سرقتی، گفت: سارقان در بازجوئی‌های پلیسی به جرم خود اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

جذب ۹۳ درصد تسهیلات گردشگری سال ۱۴۰۰ خراسان جنوبی/۲-۳

تا کنون ۹۳ درصد تسهیلات گردشگری سال ۱۴۰۰ خراسان جنوبی، جذب شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: تا کنون بیش ازجذب ۹۳ درصد تسهیلات گردشگری سال ۱۴۰۰ خراسان جنوبی ۶۰ متقاضی سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری از جمله ساخت اقامتگاه‌های بومگردی خراسان جنوبی برای استفاده از منابع تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به بانک‌ها معرفی شده اند.

شاهوردی افزود: مبلغ تسهیلات معرفی شده از محل مذکور برای طرح‌های گردشگری استان در سال ۱۴۰۰، ده میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که ۱۰ میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده و پرونده مابقی طرح‌ها در بانک‌ها در دست پیگیری است.

وی گفت: ظرفیت قانونی بند الف تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۴۰۰، فرصتی مناسب برای تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام سرمایه‌گذاری دارای پیشرفت فیزیکی بالای بخش گردشگری استان با رویکرد توسعه متوازن، حمایت از سرمایه‌گذران مناطق کمتر برخوردار، ایجاد اشتغال و شکوفایی زیرساخت‌های موردنیاز این بخش است.

 

 

 

 

برگزاری اجتماع عظیم علوی در خراسان جنوبی/۲-۳

مردم خراسان جنوبی در روز جمعه، ۲۴ تیر‌ماه بزرگترین اجتماع خانوادگی یاران امیرالمؤمنین(علیه السلام) را تشکیل خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، دبیر ستاد گرامیداشت ایام‌الله دهه امامت و ولایت خراسان‌جنوبیبا بیان اینکه به برگزاری اجتماع عظیم علوی در خراسان جنوبییاری خداوند متعال و عنایت اهل بیت پیامبر (ص) روز جمعه، ۲۴ تیرماه، اجتماع عظیم علوی در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، گفت: اجتماع خانوادگی عاشقان امیرالمؤمنین (علیه السلام) ساعت ۵:۳۰ صبح در بیرجند برگزار می‌شود.

حاجی زاده با اشاره به اینکه این اجتماع مردمی که به صورت پیاده روی خانوادگی اجرا خواهد شد، گفت: از انتهای خیابان پاسداران آغاز و با سردادن شعار‌های غدیری و علوی و لبیک یا رسول‌الله مسیر  پنج کیلومتری تا منطقه کوهستانی و گردشگری بند دره طی خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای شرکت کنندگان در طول مسیر، گفت: در پایان مسیر نیز علاوه بر قرعه کشی اهدای جوایز، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع نیز در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد گرامیداشت ایام‌الله دهه امامت و ولایت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این برنامه به‌طور همزمان در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، گفت: استفاده از سرود‌های غدیری و تبیین فلسفه غدیر از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

 

 

 

بازگشت حجاج خراسان جنوبی از اول مرداد/۲

اولین کاروان حجاج خراسان جنوبی اول مرداد از عربستان سعودی به ایران اسلامی باز می‌گردند.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: از یکم مرداد ماه عملیات بازگشت حجاج خراسان جنوبی توسط ناوگان هوایی کشور آغاز می‌شود.

دستگردی افزود: بازگشت حجاج استان در قالب پنج پرواز انجام می شود و تا روز سه مرداد ادامه دارد.

 

وی گفت: اولین کاروان حجاج ایرانی از خراسان جنوبی یکم مرداد در فرودگاه مشهد به زمین می‌نشیند.

جانشین مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی افزود: همچنین چهار کاروان حجاج خراسان جنوبی دوم مرداد، و چهار کاروان در سه مرداد از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند وارد استان  می شوند.

 

 

 

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی:

۱۷ هزار بسته معیشتی در خراسان جنوبی توزیع می شود/۲-۳

۱۷ هزار بسته معیشتی در خراسان جنوبی توزیع می شود

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی از توزیع ۱۷ هزار بسته کمک معیشتی در استان در دومین مرحله از رزمایش کمک های مومنانه در سال جاری خبر داد.

سردار محمد رضا مهدوی در حاشیه مراسم دومین مرحله از رزمایش کمک‌های مومنانه بیان کرد: برای اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه از ابتدای سال ۱۰۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه در تأمین جهیزیه، ازدواج آسان، آزادی زندانیان، تهیه بسته‌های بهداشتی، مسکن و آموزش و با کمک نهادهای حمایتی، ارگان‌های مختلف و خیران برداشته گام‌های خوبی برداشته شده است.

سردار مهدوی اظهار کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت و در دومین مرحله از رزمایش کمک‌های مومنانه در سال جاری، ۱۷ هزار بسته کمک معیشتی در استان توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: در این مرحله علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، ۸۰ هزار پرس غذای گرم هم توزیع خواهد شد.

وی افزود: این بسته‌ها شامل برنج، روغن و ماکارونی و ملزومات اولیه خانواده‌ها بوده که با اولویت مناطق مرزی در استان توزیع خواهد شد.

بنا به گفته سردار مهدوی، برای اجرای این مرحله از رزمایش کمک‌های مومنانه ۳۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

دغدغه اشتغال مولد کارخانه چدن/ پای لنگ زیرساخت‌ها در خوسف

دغدغه اشتغال مولد کارخانه چدن/ پای لنگ زیرساخت‌ها در خوسف

کارخانه چدن خوسف که زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را در منطقه فراهم کرده است، برای توسعه نیاز به تامین زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی این شهرستان دارد.

به گزارش مهر نقش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد و تأثیر آن بر متغیرهای کلان اقتصادی از جمله تولید و اشتغال بر کسی پوشیده نیست، همچنین کمبود سرمایه در هر منطقه عامل اصلی گرفتاری مردم و افتادن آنها در فقر، تنگدستی و مهاجرت است.

خراسان جنوبی نیز علی‌رغم اینکه از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است هنوز نتوانسته جایگاه خود را به خوبی در صنعت و اقتصاد کشور پیدا کند و این به دلیل کمبود سرمایه‌‎گذاری به ویژه سرمایه‌گذار خارجی است که دغدغه اصلی آنها زیرساخت است و در خراسان جنوبی ضعف شدیدی در این موضوع وجود دارد.

کارخانه چدن کویر خاوران در شهرستان خوسف جزو سرمایه‌گذاری‌های خارجی است که اکنون روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن تولید می‌کند و ۳۲۶ نفر بومی در آن مشغول به کار هستند، همچنین به زودی با راه‌اندازی طرح توسعه خود شمش فولاد هم تولید خواهد کرد که حدود ۱۵۰ نفر دیگر در آنجا شاغل خواهند شد.

این سرمایه‌گذار چینی علاوه بر خود افراد دیگری را نیز به این شهرستان برای سرمایه‌گذاری آورده است و اعلام آمادگی برای جذب بیشتر سرمایه‌گذار را هم داشته و تنها درخواست تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرک صنعتی خوسف است.

در همین راستا با «سیدحسن جعفری»، مشاور کارخانه چدن کویر خاوران خوسف و «پینگ های شأن»، مدیرعامل کارخانه چدن کویر خاوران خوسف گفت‌وگو کردیم.

اشتغال ۳۲۶ نیروی بومی در کارخانه چدن خوسف

مشاور کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با بیان اینکه گروه سرمایه‌گذاران چینی در خوسف از سال ۹۲ شروع به کار کردند، گفت: در ابتدا مطالعات فنی و آمایشی برای ایجاد چرخه فولاد انجام شد و به دنبال توسعه و ایجاد اشتغال مولد و پایدار بودند.

سیدحسن جعفری اظهار کرد: برای فولاد ۷۵ میلیون دلار و برای واحد تولیدی چدن با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و ۲۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است.

دغدغه اشتغال مولد کارخانه چدن / پای لنگ زیرساخت‌ها در خوسف

وی تصریح کرد: از سال ۹۳ ساخت کارخانه شروع و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید آزمایشی رسید ولی در زمان اوج کار با شیوع کرونا تعطیل و در مرداد سال گذشته بار دیگر راه‌اندازی شد و به زودی نیز علاوه بر شمش چدن، شمش فولاد هم تولید خواهد شد.

به گفتۀ وی اکنون در کارخانه ۳۲۶ نفر ایرانی، بومی منطقه مشغول به کار هستند و در حدود ۱۰۰ نفر نیز نیروی چینی که جزو مهندسین و نیروهای فنی هستند، کار می‌کنند.

زیرساخت‌ها تأمین شود تا سرمایه‌گذاران بیشتری بیایند

مشاور کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار چینی این کارخانه به نوعی سفیر ایران در چین است، عنوان کرد: او سرمایه‌گذاران چینی بسیاری را به استان آورده است که می‌تواند برای شهرستان مفید باشد.

جعفری تأکید کرد: تنها کاری که مسئولان استانی لازم است انجام دهند تأمین و تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی خوسف است.

وی تصریح کرد: اکنون قول‌هایی داده شده که شامل تأمین آب ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از پساب فاضلاب که ۵۰ لیتر آن برای کارخانه ما در نظر گرفته شده و ایجاد پست برق ۱۳۲، همچنین آسفالت جاده ورودی است.

به گفتۀ وی اگر هر چه سریع‌تر این امکانات ضروری تأمین شود در سال‌های نه چندان دور، شهرک صنعتی خوسف به عنوان شهرک صنعتی سرمایه‌گذاران خارجی در کشور معرفی می‌شود.

دغدغه اشتغال مولد کارخانه چدن / پای لنگ زیرساخت‌ها در خوسف

راه‌اندازی سه کارخانه و اشتغال ۸۰۰ نفری

مشاور کارخانه چدن کویر خاوران خوسف اظهار کرد: علاوه بر کارخانه چدن در خوسف اکنون دو کارخانه دیگر به نام‌های شرکت آلیاژ برتر خوسف و شرکت پیشرو نفیس افق نیز در حال راه‌اندازی است.

جعفری تأکید کرد: همواره دغدغه این گروه سرمایه‌گذار چینی اشتغال پایدار و مولد و حمایت از کارآفرینی بوده و با راه‌اندازی این ۳ کارخانه بیش از ۸۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد، به نوعی که دیگر در شهرستان خوسف بیکار نخواهیم داشت.

وی درخواست کرد: در مقابل این فعالیت‌هایی که انجام می‌شود تنها درخواست سرمایه‌گذار، امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت است.

به گفتۀ وی اکنون برخی با شایعه‌سازی‌هایی به دنبال طرد سرمایه‌گذاران در استان هستند که این کار نه تنها برای حوزه اقتصاد استان ضرر دارد بلکه اشتغال افراد زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دغدغه اشتغال مولد کارخانه چدن / پای لنگ زیرساخت‌ها در خوسف

راه‌اندازی شورای اسلامی کار

مشاور کارخانه چدن کویر خاوران خوسف ادامه داد: ما با مطالبه‌گری درست هیچ مشکلی نداریم و مشکل ما با شایعه‌سازی بی‌اساس است که مسئولان لازم است از این نوع مشکلات جلوگیری کنند.

جعفری تصریح کرد: در راستای شایعات به وجود آمده در ۲۹ خرداد جلسه‌ای با معاون فرماندار، مسئولان اداره کار استان خراسان جنوبی و شهرستان خوسف، دبیر هسته مطالبه‌گری استان داشتیم که با بازدید و دیدن اسناد و مدارک متوجه شدند، هیچ تخلفی صورت نگرفته است.

وی اعلام کرد: این کارخانه به دنبال راه‌اندازی شورای اسلامی کار شرکت و انجام طرح طبقه‌بندی مشاغل و چارت سازمانی است که تا پایان تیر اجرایی می‌شود، تمام این موارد نشان‌دهنده دغدغه سرمایه‌گذار برای ایجاد امنیت شغلی ایرانیان است.

به گفتۀ وی برای جذب نیروی کار که به ۳۰۰ نفر نیاز داشتیم ۳۶۵ نفر را برای گزینش انتخاب کردیم و بعد از یک ماه گزینش حتی بیشتر از نیاز، ۳۲۰ نفر را جذب و ۴۰ نفر دیگر نیز به دلیل اینکه کار آنها مورد تأیید نبود با پرداخت حق الزحمه یک ماه کار، جذب نشدند.

فقط ۵۰ لیتر آب در ثانیه مورد نیاز است

مشاور کارخانه چدن کویر خاوران خوسف در زمینه آب‌بر بودن این کارخانه با ایجاد طرح توسعه فولاد هم گفت: در ابتدای شروع کار باید ارزیابی زیست محیطی و آب بر بودن یا نبودن هر طرح انجام شود.

جعفری افزود: برای این طرح نیز تمام ارزیابی‌ها و مجوزها گرفته شده و هیچ گونه چالش آبی وجود ندارد و تنها نیاز این کارخانه ۵۰ لیتر آب در ثانیه است که مقرر شده از محل پساب فاضلاب تأمین شود.

وی بیان کرد: از چاه‌های کشاورزی حدود ۴۰ لیتر در ثانیه آب برداشت می‌شود و اشتغال‌زایی آن مشخص است اما برای کارخانه ما فقط ۵۰ لیتر آن هم از پساب است که اشتغال‌زایی بالایی به همراه خواهد داشت.

به گفتۀ وی سرمایه‌گذاری کنونی باعث اشتغال جوانان بیکار با مقاطع تحصیلی پایین و جلوگیری از مهاجرت شده و تنها درخواست ما حمایت واقعی مسئولان است تا این روند ادامه‌دار باشد.

دغدغه اشتغال مولد کارخانه چدن / پای لنگ زیرساخت‌ها در خوسف

رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و توسعه اقتصاد استان

پینگ های شأن، مدیرعامل کارخانه چدن کویر خاوران خوسف نیز گفت: در این کارخانه ۱۰۶ نفر نیروی چینی فعالیت می‌کنند که هر ساله برای آنها پروانه اقامت و ویزای کار تمدید می‌شود.

وی ادامه داد: اما در سال جاری برای ۵ نفر این پروانه تمدید نشد و دلیل این بود که در جامعه‌المصطفی‌العالمیه تحصیل حوزوی داشته و باید به کشور خود برگشته و فقط مبلغ اسلام باشند.

به گفتۀ وی بعد از پیگیری از خود این دانشگاه، اعلام شد که با ویزای تحصیلی نمی‌توانند مشغول به کار شوند و اگر به کشور خود بازگردند و باری دیگر با ویزای کار وارد کشور شوند هیچ مشکلی وجود ندارد، ولی هنوز مجوز و پروانه اقامت برای این افراد صادر نشده است.

مدیرعامل کارخانه چدن کویر خاوران خوسف تأکید کرد: من و اجداد من مسلمان هستند و تمایل دارم افراد مسلمانی که مورد تأیید هستند در کارخانه مشغول باشند و این ۵ نفر نیز افراد معتمدی هستند، که درخواست حمایت مسئولان برای رفع این مشکل را دارم.

پینگ های شأن اعلام کرد: تنها درخواست ما به عنوان سرمایه‌گذار ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و جلوگیری از شایعات بدون اساس است تا بتوانیم بدون مشکل فقط به دنبال توسعه و ایجاد اشتغال بیشتر باشیم.

هوی درخواست کرد که مسئولان استانی و مسئولان امنیتی همواره به کارخانه بیایند و با بازدید از آن علاوه بر دیدن درستی کار، از مشکلات هم آگاه شوند و در کنار هم گامی برای توسعه این استان برداریم.

طرح‌های اشتغال زایی در خراسان جنوبی ۲ برابر می‌شود

با سرمایه گذاری‌هایی که بنیاد برکت در استان انجام داده سال آینده مجموع طرح‌های اشتغالزایی ۲ برابر می شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان جنوبی گفت: طرح ایجاد مرکز منطقه‌ای پرورش شتر (هاب) سال ۱۳۹۸ با هدف افزایش ارزش افزوده و اشتغالزایی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری خراسان جنوبی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این استان اجرا شد.

او گفت: ایستگاه تحقیقاتی هاب شتر که به مرکز به‌نژادی شتر معروف است، به عنوان بخش پیشران طرح هاب شتر فعالیت می‌کند و ظرفیت پرورش ۵۰۰ شتر شیرده صنعتی را دارد.

موسوی گفت: این ایستگاه همچنین با هدف تولید گونه‌های برتر ژنتیکی شتر برای گله‌های روستایی، انجام تحقیقات در خصوص گونه‌های مرتعی بوم استان و توسعه آن ها، تولید علوفه و شیر برای مصرف استان، ایجاد مرکز پیشران در نوآوری و فناوری در پرورش شتر، تولید گونه‌های مرتعی و نیز ایجاد زیرساخت‌های پژوهشی برای دانشجویان و مرکز تحقیقات کشاورزی راه‌اندازی شده است.

در حوزه اشتغال نیز در زمینه پرورش شتر و دام تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان بنیاد برکت در استان خراسان جنوبی هزینه کرده و امید است سال آینده مجموع طرح‌های اشتغالزایی ۲ برابر شود.

ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح هاب شتر

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با دارا بودن ۳۰ هزار نفر شتر، دومین استان دارای جمعیت شتر است که براساس آخرین آمار رسمی سالانه یک هزار و ۲۰۰ تن گوشت و یک هزار و ۵۰۰ تن شیر خام شتر در این استان تولید می‌شود.

او گفت: با اجرای طرح هاب شتر ۸ هزار فرصت شغلی در استان خراسان جنوبی ایجاد می‌شود و ظرفیت تولید محصولات نیز به ۲۵ هزار تن خواهد رسید.

موسوی با اشاره به ایجاد پنج هزار فرصت شغلی گفت: ۵ هزار طرح اشتغال در خانواده‌ها در خراسان جنوبی اجرایی شده و امیدواریم سال آینده این ظرفیت ۲ برابر شده و به ۱۰ هزار طرح برسد.

 

 

 

 

 

 

اعتبارات باندهای دوم راه‌های شهرستان طبس ۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت/۲-۳

 

اعتبارات باندهای دوم راه‌های شهرستان طبس 80 میلیارد تومان افزایش یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی از افزایش هشتاد میلیارد تومانی اعتبارات باندهای دوم راه‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش تسنیم وحید داعی ظهر امروز در حاشیه بازدید از محورهای شهرستان طبس در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به کندی سرعت احداث باندهای دوم شهرستان طبس اظهار داشت: دو محور  طبس – یزد و طبس – اصفهان از محورهای با اولویت اداره کل راه و شهرسازی برای تکمیل باندهای دوم استان خراسان جنوبی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی افزود: از دو محور طبس- یزد و طبس- اصفهان به طور مجموع ۲۹۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان خراسان جنوبی قرار دارد که تاکنون ۴۶ کیلومتر در دو محور تکمیل و ۴۲ کیلومتر در دومحور نیز به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع با  پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان استان و نماینده مردم در قانون بودجه سال جاری اعتبار پروژه طبس – یزد از ۳۰ میلیارد تومان سال ۱۴۰۰ به ۱۰۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ و اعتبار پروژه طبس – اصفهان از ۲۰ میلیارد تومان به ۳۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت که بیشترین سهم افزایش در حوزه اعتبارات باندهای دوم استان را دارا است.

داعی بیان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی نیز برای افزایش اعتبارات باندهای دوم شهرستان در بودجه سال جاری جلسات متعدد با کمیسیون‌های تخصصی و هیئت رئیسه مجلس و نیز وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی تشکیل داد که نتیجه آن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی به مرحله عملیاتی رسید.

استاندار در دیدار با اعضای هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران:

برخی مناطق خراسان جنوبی از نظر تجهیزات درمانی در تنگنا هستند

پیگیری تأمین تجهیزات مدرن بیمارستان های خراسان جنوبی  /۲-۳

برخی مناطق خراسان جنوبی از نظر تجهیزات درمانی در تنگنا هستند

 استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود همه اقدامات انجام شده، در حال حاضر برخی شهرستان‌های استان از نظر تجهیزات درمانی و تشخیصی در مضیقه هستند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار با اعضای هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران که در تهران انجام شد با اشاره به وسعت و پراکندگی جمعیت استان گفت: خراسان جنوبی، سومین استان وسیع کشور است که به لحاظ آمار جمعیتی در رتبه بیست و هشتم قرار دارد.

وی پراکندگی و تراکم اندک جمعیت را از معضلات استان خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: تخصیص امکانات و تجهیزات و نیز توزیع مراکز درمانی براساس تراکم جمعیت، خراسان جنوبی را متضرر کرده است.

استاندار خراسان جنوبی قرار گرفتن در مسیر دو کریدور اصلی کشور را از دیگر ویژگی‌های این استان برشمرد و افزود: این مزیت اگرچه در تردد مسافر به استان و رونق حمل و نقل نقش بسزایی ایفا می‌کند اما در افزایش آمار تصادفات جاده‌ای نیز بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به اقداماتی که طی چند سال اخیر در حوزه ارتقای شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان در استان صورت گرفته است اظهار داشت: دستگاه‌های سی تی اسکن و ام آر ای از نیازهای ضروری برخی شهرستان‌های استان از جمله فردوس و طبس است.

قناعت با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تامین این نیازها، همراهی هیات امنای ارزی در شتاب بخشیدن به تحقق آن را مورد تاکید قرار داد.

این دیدار که با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با قول مساعد اعضای هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران درخصوص تامین نیازهای خراسان جنوبی همراه بود.

همچنین در این نشست تامین تجهیزات پیشرفته بیمارستان‌های خراسان جنوبی پیگیری شد.

 

 

در مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان شد:

تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی حلال بسیاری از مشکلات است

بازسازی ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی /تصدی گری در حوزه فرهنگی معنا ندارد/ ضرورت مردمی سازی فرهنگ/ ۸

 

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی معارفه شد

صبح سه شنبه طی مراسمی علی فرخنده به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی معارفه و از زحمات محمود رمضانی سرپرست سابق این اداره کل تقدیر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: تعمیق و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی بر پایه مکتب امامین انقلاب و آموزه‌های دینی حلال بسیاری از مشکلات است که توجه ویژه به آن از متولیان فرهنگی انتظار می‌رود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی،  محمدرضا طالبی عنوان کرد: با توجه به فعالیت های ضدفرهنگی دشمن علیه جمهوری اسلامی و تبدیل ارزش ها به ضد ارزش ها، حضور امپراتوری رسانه‌ای در مقابل این دسیسه‌ و بداخلاقی‌ها، انتظارات از مجموعه فرهنگی کشور را مضاعف کرده است.
به گفته وی مردم از فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی و انقلابی انتظارات بالاتری دارند زیرا دشمن با همه توان و قدرت به میدان آمده تا ناامیدی را در بین مردم رواج دهد.
وی افزود: اقامه و ترویج احکام الهی در جامعه اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در این حوزه توجه ویژه‌ای باشد که بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را مرتفع می‌کند.
طالبی گفت: نشر مکاتب الحادی و انحرافی در حوزه فرهنگی و اجتماعی از کارهای دشمن است که این مکاتب را پرورش می‌دهد و عامل‌گیری می‌کند مثل جریان داعش و سایر جریانات که در بین مذهب شیعه و سنی نفوذ یافته است.
وی تاکید کرد: تقویت فرهنگ مهدویت از دیگر موارد قابل اهمیت است که مقام معظم رهبری در تعریف تمدن‌سازی اسلامی به این مهم تاکید دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت روحیه عزت، افتخار و خودباوری از دیگر اولویت‌هاست زیرا دشمن اقداماتی را می‌خواهد به ظهور و بروز برساند که باورهای انقلابی و اسلامی را تغییر دهد و به دنبال رواج ناامیدی و القای ناکارآمدی است.
وی افزود: ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی باید جایگاه خود را در جامعه پیدا کند و این روحیه در بین جوانان به‌روز رسانی و همواره یادآوری بشود که نسل جدید از این موضوعات فاصله نگیرد.
طالبی بر لزوم ترویج روحیه سلحشوری و فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: این روحیه باید هنرمندانه و به طور مرتب در بین قشر جوان تقویت شود.

بازسازی ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت قرار گرفت

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازسازی ساختار، کارگزار و روش‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت قرار گرفته که نتیجه این اقدام مهم چابک‌سازی در این وزارتخانه است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با حضور مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه شنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.
مهدی رمضانی در این آیین بعنوان کرد: همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم ، دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز به کار کرد، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز بازسازی ساختار فرهنگی کشور را مورد تاکید قرار دادند.
به گفته وی پیرو این موضوع، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بازسازی در ساختار، کارگزاری و روش ها را مد نظر قرار داد تا در نتیجه آن چابک‌سازی مجموعه و تفویض اختیار به استان‌ها محقق شود.
وی به نمونه هایی از سیاست های اجرا شده در خصوص بازسازی در ساختار اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران و سهم گسترده استان ها از فروش این نمایشگاه،  تخصیص ۷۰ درصد اعتبارات حوزه سینمایی به استان‌ها و برگزاری جشنواره های ملی در سطح شهرستان ها از جمله این اقدامات است و امیدواریم در نتیجه این نگاه استعدادهای خوبی را شکوفا و به جبهه فرهنگی انقلاب معرفی کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به رقم قابل توجهی که سال گذشته در حوزه آسیب‌های اجتماعی به استان‌‎ها تخصیص پیدا کرد، ادامه داد: اگر اعداد اعتبارات استان‌ها را یک واحد در نظر بگیریم برخی استان‌ها تا ۱۲ برابر واحد بهره‌مند شدند.

رمضانی افزود: درخصوص بازسازی کارگزار، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای نیروی انسانی مشخص است و چاره‌ای جز هم‌افزایی در درون مجموعه و بین دستگاه‌های فرهنگی نداریم تا جبهه واحد برای حکمرانی فرهنگی شکل بگیرد.
به گفته وی مدیران ما باید در رویکرد هم‌افزا از ظرفیت‌های هم استفاده کنند تا اهداف مدنظر محقق شود.
مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به انتصاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: مسیری که در حوزه انتخاب مدیران کل طی کردیم، بی‌سابقه و منحصر به‌فرد است به نحوی که زمینه دسترسی به وزارتخانه وجود داشت و این مسیر باز بود.
رمضانی خاطرنشان کرد: گزینه‌های متعددی در استان‌های مختلف معرفی شدند و همه گزینه‌ها فارغ از اینکه از چه مأخذی معرفی می‌شوند، مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند.
وی در پایان خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی توصیه کرد: باید توجه ویژه به اصحاب فرهنگ و هنر داشته باشید و جریانات فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی را دریابید و ‌به کار گیرید.

علی فرخنده، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهارکرد: اگر باور «می شود» و «می‌توانیم» را جدی بگیریم بی شک بسیاری از گره‌ها گشوده خواهد شد.

وی با تأکید بر مدیریت جهادی و اکتفا نکردن به ساعات کار اداری، بیان‌کرد: باور من بر این است که به پشتوانه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه می‌توان در خراسان‌جنوبی گام‌های بسیار بلندی برداشت چرا که به وضع موجود قانع نیستیم.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت داشتن تفکر انقلابی و اسلامی یادآور شد: حرکت تشکیلاتی را نیز باید در رسیدن به قله‌های بلندتر مد نظر داشته باشیم و من را در واقع به ما تبدیل کنیم.

محمود رمضانی سرپرست سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم عنوان کرد: خراسان جنوبی مهد علم، فرهنگ و تمدن است و علما، فرهیختگان و هنرمندان متعددی همچون آیت الله تهامی، آیت الله عبادی، آیت الله عارفی، خاندان آیتی، ابن حسام خوسفی، حکیم نزاری، علامه فرزان، پروفسور گنجی، پروفسور معتمدنژاد و … را در خاک خود پرورش داده است.
وی از فعالیت ۱۲۷۷ موسسه فرهنگی و‌ هنری، چاپخانه، کانون آگهی و تبلیغات ، آموزشگاه آزاد هنری،  انجمن های ادبی و هنری ، ناشران، خبرگزاری ها، نشریات، پایگاه های خبری و … در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار مترمربع فضای فرهنگی و هنری در استان داریم و ۱۳ هزار متر مربع در حال احداث است.
وی با تاکید بر این که طی ماه های اخیر، تلاش کردیم تا هیچ یک از فعالیت های فرهنگی و هنری به تعویق نیفتد، ادامه داد: جشنواره های ملی، منطقه ای و استانی در حوزه شعر، خوشنویسی، فیلم و عکس، بزرگداشت حکیم نظامی پارسی زاد و بزرگداشت دو تن از فرهنگ پژوهان استان با استقبال بالای فرهیختگان استان برگزار شدند.

 

 

 

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

با تحول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصتی برای بازسازی فرهنگ اسلامی مهیا می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با بیان این که تمامی مسائل به فرهنگ ختم و مرتبط می شوند، گفت: هر جا که یک نفوذ فرهنگی صورت گرفت آثارش را از جمله فساد اقتصادی و اجتماعی در جامعه مشاهده کردیم.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۲۱ تیر) در دیدار با مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: انسان خلقتاً یک موجود فرهنگی آفریده شده است و هویتش در فرهنگ تعریف می شود، در هر فرهنی متناسب با آن است.

امام جمعه بیرجند  اظهار داشت: موضع اسلام ناب همان فرهنگ انبیا در غدیر تعریف می شود، ما وارث آن هستیم اما ضایعاتی که در طول تاریخ متاسفانه دادیم و پادشاهان مستبد همه فرصت های ما را سوختند و از ۲۰۰ سال قبل به خاطر این ضعف ها پای استعمار باز شد و درد ما صد برابر شد.

وی ادامه داد: اسلام، اخلاق و سرنوشت و مردم ما دست انگلیس که یک شیطان مجسم است،  افتاده و ملاحظه می کنید که استعمارگران در هر جای دنیا برای رسیدن به نقشه های خود چه کسانی را بر مردم مسلط می کنند در هر کشوری یکی مثل آتاترک یا صدام و در ایران هم یک انسان دزد و بی سواد را بر کشور حاکم کرده بودند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز داشت:  غرب دیکته میکرد و این افراد بی سواد اجرا می کردند و دل این افراد به این خوش بود که کسی نمی تواند جلوی آنان را بگیرد و شهدای مسجد گوهرشاد یک گوشه از جنایات این فرد است، اما هنوز برای از بین بردن آثار گذشته فاصله بسیاری برای رسیدن به هویت و اهداف اصلی داریم، آنچه را که بنیان گذار انقلاب اسلامی با لطف خداوند و توجهات حضرت ولی عصر رقم زد یک معجزه بود.

وی ادامه داد: طی ۴۰ سال اخیر اگر در جایی کم می آوردیم دست غیب الهی به دست ما رسید و این جای شکر دارد تا آثار ۲۰۰سال سلطه غرب از بین برود زمان می خواهد به طوری که آثار نفوذ آنها هنوز در جای جای انقلاب اسلامی گاهی دیده می شود، هرجا در این بیش از ۴۰ سال کم آوردیم دست غیبی الهی بر سینه دشمنان زد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مشکلاتی که مشاهده می کنید و با تحول در فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصتی برای بازسازی فرهنگ اسلامی در کشور فراهم می شود و در تمامی زوایای زندگی مردم تاثیر خواهد گذاشت.، تمامی مسائل به فرهنگ ختم و مرتبط می شوند، هر جا که یک نفوذ فرهنگی صورت گرفت آثارش را از جمله فساد اقتصادی و اجتماعی در جامعه مشاهده کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان خاطر نشان کرد: باید شکرخدا را بجا آوریم با وجود این همه تهاجمات و فتنه هایی که هر روز رخ می دهد اما امروز فرصت بسیار مناسبی به وجود آمده و دولت انقلابی روی کار آمده است و باید از این فرصت با هم افزایی و حفظ اولویت ها استفاده کنیم و فرصت ها را نسوزانیم و یک پاداش معنوی از جهت بازسازی فرهنگی را به مردم تقدیم کنیم.

 

تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی و مجموعه های مردمی

مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر شکل گیری هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی و مجموعه های مردمی ، عنوان کرد: ماحصل این اقدام، حرکتی هدفمند، قاعده مند و هماهنگ خواهد بود.

 مهدی رمضانی افزود: در شرایط فعلی حاکم بر دنیا و کشور، در مدیریت فرهنگی بیش از هر زمانی به هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی نیاز داریم.

وی با تاکید بر این که اصرار داریم برای تحقق این امر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه تصدی گری فاصله گرفته و اجرای فعالیت ها را به مجموعه های مردمی واگذار کند، ادامه داد: این هم افزایی از مجموعه های ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون اداره کل اوقاف، نهاد کتابخانه های عمومی، روزنامه ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران شروع شده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در یکی از بندهای دوازده گانه ابلاغ به مدیران کل خواستار شکل گیری هم افزایی با مجموعه های ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است که ماحصل آن حرکتی هدفمند، قاعده مند و هماهنگ خواهد بود و در کنار استفاده از حداکثر ظرفیت ها ، از هدررفت منابع و انرژی مجموعه ها نیز پیشگیری می شود.

وی با بیان این که بر شکل گیری موسسات فرهنگی و هنری رسمی تاکید داریم ، اضافه کرد: دولت در سال گذشته از محل هدفمندسازی یارانه ها، مبلغ قابل توجهی را برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی تخصیص داد که توزیع آن بر عهده مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها بر اساس اولویت بندی معضلات و با راهنمایی و هدایت روئسای شورای فرهنگ عمومی ، ائمه جمعه و نمایندگان مردم در مجلس قرار گرفت.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  یادآور شد: مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با ترسیم اهداف متناسب با زیست بوم استانی، موسسات قابل و توانمند را شناسایی و طرح های قابل اتکا را گزینش کرده و این اعتبارات را به سمت اجرای این طرح ها سوق می دهند.

 

 

ضرورت مشارکت مردم در فعالیت های فرهنگی استان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: مردم پایه کردن فعالیت های فرهنگی و به کارگیری نیروهای جوان و انقلابی برای برداشتن گام های موثر برای ارتقاء سطح فرهنگی و هنری استان امری ضروری است.

علی فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این دیدار با بیان این که بر اساس پژوهش های معتبر ملی ، مردم خراسان جنوبی در عرصه پایبندی به ارزش های نظام، انقلاب و اسلام در صف اول درخشش قرار دارند، اضافه کرد: خراسان جنوبی دارای ظرفیت بسیار غنی در حوزه فرهنگی است که گاهی به دلیل شکل نگرفتن کار تشکیلاتی، شیرینی آن کمتر احساس می شود.

وی با تاکید بر این که اگر روحیه جهادی ، تفکر انقلابی، کار تشکیلاتی و مدیریت تحولی در گام دوم انقلاب، سرلوحه کار مجموعه ها قرار بگیرد قطعا اتفاقات بهتری رخ خواهد داد، اضافه کرد: می توان در این مسیر از ظرفیت غنی حوزه های علمیه، بقاع متبرکه و امامزادگان، دانشجویان، علمای استان و مجموعه جبهه مردمی انقلاب بهره گرفت.

به گفته وی رهبر معظم انقلاب یک وجه مشارکت مردم در انقلاب را، انتخابات دانستند و به معنای کامل آن، مشارکت را در عرصه سیاست، علم و در اداره جامعه به گونه ای که مردم خود سالار خود  باشند، معنای صحیح مردم سالاری می دانند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما مردم پایه کردن فعالیت های فرهنگی و به کارگیری نیروهای جوان و انقلابی و بهره گیری از ظرفیت با تجربگان در این عرصه برای برداشتن گام های موثر است.

 

حضور مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گلزار شهدا

مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سفر خود به خراسان جنوبی، در گلزار شهدای بیرجند حضور یافت.
 مهدی رمضانی مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی از همراهان،  باحضور در گلزار شهدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن جنگ تحمیلی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*