اخبار خراسان جنوبی

 

 

 

به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان؛

معرفی مهدی آذر یزدی در کانون پرورش فکری سرایان

معرفی مهدی آذر یزدی در کانون پرورش فکری سرایان

مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان سرایان به‌مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان مهدی آذر یزدی را به مخاطان خود معرفی کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان سرایان همزمان با ۱۸ تیر ماه روز ادبیات کودک و نوجوان و طی ویژه برنامه‌ی «مهدی آذر یزدی دوستت داریم» با حضور جمعی از اعضای این مرکز یاد و خاطره این نویسنده را گرامی داشتند و با زندگی‌نامه و آثار ارزشمند وی به ویژه مجموعه چند جلدی قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب بیشتر آشنا شدند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بنای غدیر بر ارزش‌های انسانی و کمالات است

بنای غدیر بر ارزش‌های انسانی و کمالات است

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: بنای غدیر بر ارزش‌های انسانی و کمالات است و تنها یک روز تاریخی نیست.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه غدیر یک ملاک برای جریان اسلام است گفت: باید در اقتدای به غدیر این نقش انسانی فراموش‌شده آن توسط ستمگران را علنا برملا کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن و استکبار کلماتی چون آزادی، استقلال و مبارزه را به نفع خود تفسیر می‌کند اظهار داشت: درد انسان با عمل به نسخه پزشک درمان می‌شود و از این جهت درس‌های غدیر به‌صورت عملی باید در جامعه پیاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: وقتی ما مسلمانان سخن از آزادی می‌زنیم یعنی در مسیر و سیر الی الله باید موانع انسان برداشته شود ولی غرب آزادی را طور دیگری تفسیر می‌کند و در واقع آزادی نفس و هوس است.

وی گفت: ماده ولی و ولایت به معنای قرب و نزدیکی است و این قرب به معنای نزدیکی زمانی و مکانی نیست بلکه به معنای نزدیک کردن صفات خداوند در خویشتن است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: اگر کسی صفات و کمالات خداوند را در خویشتن ایجاد کند، ولایت تکوینی در او فعلیت پیدا می‌کند اما آنچه مهم است اینکه غدیر تنها یک روز تاریخی نیست بلکه یک جریان برای معنا بخشیدن به معنای ولایت حقیقی و ملاک‌های مربوط به آن است.

وی یادآور شد: ولایت تشریعی و قانونگذاری نیز جنبه دیگری از معنای ولی است، همه ذرات این عالم و هستی آفریده شده تا انسان با عبودیت به کمال برسد و آن کسی که از بندگی خدا فاصله گرفته و ولایت شیطان، نفس و طاغوت را می‌پذیرد در واقع به خود آسیب می‌رساند.

امام جمعه بیرجند افزود: غدیر به معنای واقعی یک جریان الهی است تا زمانی که فطرت انسان دست نخورده و آلوده نشده است تمایل به آرمان‌ها و ارزش‌های دینی دارد.

 

 

 

 

حضور فرزاد حق خواه بازیکن ۱۴ساله
بیرجندی در لیگ یک اسکواش کشور/۷

 

فرزاد حق خواه برای دور سوم مسابقات لیگ یک بزرگسالان اسکواش ایران راهی تهران شد.

این بازیکن بیرجندی تنها نماینده خراسان جنوبی در لیگ اسکواش کشور است، که با سن کم و درخشش در رقابت های کشوری با تیم برنج سفره گیلان قرارداد دارد.

 

 

 بیرجند قهرمان مسابقات والیبال جوانان خراسان جنوبی شد/۷

رئیس هیئت والیبال خراسان جنوبی گفت: مسابقات والیبال انتخابی جوانان خراسان جنوبی با حضور پنج تیم از شهرستان های  بیرجند، قاین، طبس، فردوس و نهبندان برگزار شد رمضانی افزود: پس از انجام ١٠ بازی و سه روز رقابت با یکدیگر تیم های برتر معرفی شدند.
وی گفت: تیم جوانان سپاهان بیرجند مقام اول، تیم جوانان هیات قاین
مقام دوم و تیم جوانان کاوش بتن فردوس مقام سوم این مسابقات را کسب کردند.

وی همچنین از برگزاری اردوی انتخابی نوجوانان و جوانان دختر استان با حضور ۷۰ ورزشکار در سالن تختی شهرستان بیرجند خبر داد و افزود؛تیم های جوانان و نوجوانان استان تشکیل و جهت مسابقات قهرمانی کشوری اعزام خواهند شد.

برگزاری مسابقات دوچرخه سواری کوهستان در بیرجند/۷

مسابقات دوچرخه سواری کوهستان انتخابی تیم خراسان جنوبی با حضور ۳۵ دوچرخه سوار از شهرستان های بیرجند، قاینات ،بشرویه ، نهبندان و فردوس به میزبانی بیرجند برگزار و نفرات برتر رده های سنی مختلف معرفی شدند.

در رده جوانان  محمد صدیق سلمانی، نیما جعفری و سجاد بیدختی از بیرجند مقام اول تا سوم را کسب کردند و در رده بزرگسالان نیز مهدی میری از نهبندان ، علیرضا سهیلی از قاینات و ولی الله دانشمند از بیرجند به ترتیب مقامهای برتر را کسب کردند. در قسمت تیمی نیز بیرجند اول شد و بشرویه و نهبندان دوم و سوم شدند.
در مراسم پایانی از طرف باشگاه دوچرخه سواری رکورد و فروشگاه دوچرخه خسروی هدایایی به نفرات برتر اهدا شد.

یادداشت شهروند

وقتی چاقو دسته اش را می برد

ضرب المثل معروف چاقو دسته اش رانمی برد را حتما شنیده اید
انقدر مراد و مقصود این ضرب المثل روشن است که دیگر جای هیچ تعبیر وتفسیری راباقی نمی گذارد اما بازهم از حیث احتیاط با اولین جستجو در اینترنت این معنی در مقابل چشمانم ظاهرشد
“”- یعنی انسان هر چقدر هم خبیث باشد و دیگران را آزار دهد اما به خودش آسیبی نمی زند””
شاید غیرممکن بودن این کار باعث شده دانایی این عمل قبیح را به ضرب المثلی شیوا به کلام درآورد
اما با تمام غیرممکن ها این اتفاق غیرممکن در شهرما افتاد
در حالی که افکارعمومی ورسانه ها و گروهها و انجمنهای مردم نهاد سالهاست فریاد میزنند که موضوع خروج پادگان از شهر و آزاد سازی اراضی آن در جهت توسعه خدمات شهری را دریابید اما دریغ از کوچکترین همراهی وهمدلی از ناحیه مسئولان.مسئولانی که خود را تعمدا به خواب زده اند تا با تامین زمان وفرصت سازی با زیر پا گذاشتن قانون و در سایه چراغ سبز مخفیانه مسئولان هرچه میخواهدبکند
اما چاقوی ما کجا دسته اش را برید؟!!!!
ارتش در اقدامی غیرقانونی پروژه احداث خانه های به اصطلاح سازمانی را به مناقصه گذاشت و گویا دو پیمانکار غیربومی پس از برنده شدن در مناقصه واستقرار در محل پروژه بنا به دلایلی خلع ید می شوند وناچار به خروج از پروژه
اماااا
اماااا
اما درکمال ناباوری یکی از چاقوهای تیزوبران وسازندگان خوشنام بیرجندی با ورود به مناقصه برنده پروژه ای می شود که خود به روشنی میداند برای آینده فرزندان این شهر زیان آوراست ودرآینده نه چندان دور هزینه های گزافی را برمردم این شهر تحمیل خواهدکرد ولی وقتی پای منافع شخصی به میان آید منافع جمع حتما فدا می شود
ارتش منبع تامین هزینه ساخت این پروژه را واگذاری و مجوز فروش تعدادی از قطعات واقع اراضی پادگانهای درشرف انتقال در تبریز و خرم آباد اعلام کرده و چاقوی بران شهرما با قبول این تهاتر و تصور فروش سود آور اراضی مذکور تمام تلاش خود را برای بریدن دسته خویش میکند
شنیده ها حاکی ازآنست نه تنها استاندار و معاون عمرانی و سایر مسئوولان استانی و شهری هیچ اهمیتی به خواسته های مردمی نداده اند بلکه مطبوعات استان را  به سکوت در موضوع پیگیری انتقال کامل پادگان مکلف کرده اند درعین نا باوری فروش اراضی پادگانهای تبریز و خرم آبادتوسط چاقوی همشهری مابا مخالفت جدی استانداران استانهای مذکور مواجه شده است
واین واقعه نشان آنست که چاقوهای بزرگ استان در کسوت مسئولان رده بالای استان هم دسته خود را می برنددر حالیکه استانداران استانهای مرتبط با این موضوع برسر منافع مردم شهر و استان خود می ایستند
چاقوی بران دیگر شهرما که خودسالها درکسوت نمایندگی مردم برصندلی شورای شهر تکیه زده بودامروز با فراموشی وظیفه انسانی واجتماعی وبومی خود بعنوان مشاور ودستگاه نظارت پروژه پادگان پادرعرصه بریدن دسته خودمی گذارد
بقول حضرت مولانا
افتاده درختی که به خود می بالید
از داغ تبر به خاک غم می نالید

گفتم چه کسی به ریشه ات زد! گفتا
آن کس که به زیر سایه ام می خوابید!

اگر امروز این ضرب المثل چاقو دسته خودش رانمی برد راشنیدید با فریاد بگویید درشهرما نه یک چاقو که چاقوهای بسیاری حتی دسته خودشان رابریده اند
کافیست منافع شخصی وسازمانی شان تامین شود
آینده فرزندان این مرز وبوم را هم می فروشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

لزوم پرهیز از افراط و تفریط در سخنرانی های غدیر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئله غدیر، با پیروزی انقلاب اسلامی به جایگاه واقعی خود رسید.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ محمدرضا طالبی با تأکید بر این مطلب در جلسه دیدار مدیران دستگاه های اجرایی با نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه بیرجند، خاطرنشان کرد: باید پیرو تأکید مقام معظم رهبری(حفظه الله) در سخنرانی ها و مداحی های مرتبط با عید غدیر مراقبت گردد تا افراط و تفریط صورت نگیرد .
وی با بیان این که در طول اسلام با دو واقعه عظیم رسالت حضرت محمد مصطفی (ص) و غدیر مواجه بوده ایم که در آن موضوع ولایت و امامت مشخص و کامل شده ، تصریح کرد: واقعه عظیم غدیر، دل‌ها را متوجه امری اعتقادی ،سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی، معرفتی و اجتماعی می کند.
معاون استاندار متذکر شد: در طول تاریخ، موضوع غدیر توسط برخی از سلاطین و جریانات خاص به انحراف رفت، اما امروز با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دوباره جایگاه واقعی خود را پیدا نموده است.
طالبی تصریح کرد: در موضوع غدیر تکلیف و وظیفه ما این است که محتوای آن را به صورت اقناعی و محتوایی به نسل جوان منتقل نماییم.
وی در ادامه اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) در باب غدیر می فرمایند: ولایتی که در غدیر است به معنای حکومت است نه مقام معنوی، لذا مسئله، مسئله حکومت و سیاست است، و خدای تعالی به پیغمبر امر کرد تا این حکومت و سیاست را به حضرت امیر واگذار نماید.
معاون استاندار اظهار داشت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز عید غدیر را عیدالله الاکبر نامیده و فرمودند: از همه اعیاد در تقویم اسلامی این عید بالاتر و پر مغز تر است.
طالبی متذکر شد: تأثیر این عید از همه اعیاد بیشتر است چون تکلیف امت اسلامی در زمینه هدایت و حکومت در این حادثه غدیر معین شده است.
به گفته وی؛ مسئله غدیر ایجاد یک شاخص، معیار و میزان است که مسلمانان می توانند تا آخر دنیا، این شاخص و معیار را جلوی خودشان قرار دهند و تکلیف مسیر عمومی امت را معین نمایند.
وی اظهارداشت: قصد داریم امسال دهه ولایت و امامت را به بهترین شکل برگزار نماییم لذا مدیران دستگاه های اجرایی در استان همکاری های تنگاتنگی را با بنیاد بین المللی غدیر در این زمینه خواهند داشت.
معاون استاندار تصریح نمود: به فرمانداران شهرستان ها ابلاغ شده جلسات و برنامه ریزی های محتوایی متناسب با این دهه داشته باشند.
طالبی ادامه داد: کلیه مدیران، ضمن فضا سازی ادارات؛ در برنامه های مختلف این دهه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیت جامعه روحانیت و حوزه های علمیه استفاده شود.
وی بر استفاده از ظرفیت فضای حقیقی و مجازی برای پرداختن به موضوع غدیر تأکید کرد.

تکمیل۲۹طرح ورزشی دانش آموزان تا هفته دولت/

فعالیت۱۷کارگاه اقتصادمقاومتی در خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: فعالیت های رسمی شورای پروژه مهر،درآموزش و پرورش خراسان جنوبی از ابتدای تیرماه آغاز شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سیدعلیرضا موسوی نژاد، در نشست اعضای شورای پروژه مهر ورؤسای کارگروه های۷ گانه استان، اظهار کرد:این شورا،وظیفه نظارت بر سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی، مرمت، زیباسازی، تعمیر و تجهیز مدارس، پرورشی و فرهنگی، گزینش و تایید صلاحیت ، توجیه و تبلیغ، پشتیبانی، نظارت و ارزیابی و تربیت بدنی و سلامت را برعهده دارد.

وی بااشاره به مرمت،بهسازی وزیباسازی۳۳۷مدرسه خراسان جنوبی،در قالب طرح هجرت۳،عنوان کرد:در نخستین گام، ۸۲۸ قلم،لوازم و تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، اداری، کارگاهی،تربیتی و اداری برای توزیع بین مدارس استان به شهرستان ها و مناطق، به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان ارسال شد و تا آغاز سال تحصیلی جدید سه محموله دیگراز این تجهیزات  به مدارس،ارسال می شود.

مدیر کل آموزش و پررش خراسان جنوبی از فعالیت ۱۷ کارگاه اقتصاد مقاومتی در راستای اجرای بهترمصوبات کارگروه پشتیبانی شورای پروژه مهر، در آموزش و پرورش استان خبردادو تصریح کرد: این ۱۷ کارگاه در زمینه تعمیر رایانه و تجهیزات مرتبط با آن از قبیل چاپگر و لپ تاپ، تعمیر میز و صندلی های فرسوده و یا شکسته مدارس و تعمیر خودروهای اداری و تدارکاتی مدارس فعالیت می کنند.

رئیس شورای پروژه مهر آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر ایمن سازی درونی و بیرونی فضاهای ورزشی مدارس استان تأکید کرد و ادامه داد: در هفته گرامی داشت دولت، ۲۹ فضای ورزشی و تربیتی استان به بهره برداری می رسد که شامل تکمیل۲۵زمین فوتبال ساحلی و زمین چمن مصنوعی،تکمیل سالن های ورزشی شهدای معلم طبس و ریحانه النبی(ص) قاین، تکمیل سالن تیراندازی بیرجندوتکمیل استخر دانش آموزی شهرستان زیرکوه  می شود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت به منظور ارتقای مهارت های حرفه ای دبیران و مربیان درس تربیت بدنی را ضروری دانست و اضافه کرد: مانور مهر مجازی به منظور کسب آمادگی پرسنل اداری و آموزشی مدارس برای استقبال با شکوه از دانش آموزان ولایتمدار استان و آغاز سال تحصیلی جدید باشورانقلابی و شعور حسینی، درشهریورماه،برگزارمی شود.

به گفته موسوی نژاد، آموزش و پرورش خراسان جنوبی در توزیع کتب درسی مقام سوم کشور را به خود اختصاص داده و پیش بینی می شود تا نیمه شهریور ماه سال جاری کلیه دانش آموزان استان کتب درسی خود را دریافت نمایند.

اجرای نمایش کمدی «کله‌خران» تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد/۲-۳

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: نمایش کمدی «کله‌خران» به نویسندگی امیرحسین شرکت و سید محمدحسین خراشادی زاده تا ۳۱ تیرماه در آمفی‌تئاتر گلبانگ بیرجند به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علی زمزم با بیان این خبر، عنوان کرد: این نمایش  با کارگردانی مشترک سید فرید فرساد و امید شرکت، کاری مشترک از گروه نمایش تاج میر و گروه نماش اتللو بیرجند، روایتی است از سه کارگر یک رستوران در سمت‌های مختلف است که بعد از ناامید شدن از مرگ صاحب‌کارشان، نقشه قتل او را برای تصاحب رستورانش برنامه‌ریزی کرده اند.

به گفته وی در این نمایش میرحسین شرکت، سید محمدحسین خراشادی زاده، احسان محمودی، سید فرید فرساد، حجت دلاور نیا و امـید شرکت به ایفای نقش می‌پردازند.

افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی با حضور مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/۲-۷

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی به مناسبت دهه ولایت و امامت، با حضور مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی،  سید علی زمزم با بیان این خبر، عنوان کرد: این برنامه طی سفر مهدی رمضانی مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان جنوبی در ساعت ۱۶:۳۰ روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به این که در این نمایشگاه ۴۴ اثر از اساتید خوشنویسی استان، استادان مجتبی ابراهیمی در بخش نستعلیق و محسن اسماعیلی مود در بخش شکسته نستعلیق، به نمایش گذاشته می شود، ادامه داد: در کنار این نمایشگاه از آلبوم آثار برگزیده هجدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با عنوان “رضوان نامه” نیز رونمایی خواهد شد.

به گفته وی علاقه مندان تا ۲۴ تیرماه صبح ها ۹ الی ۱۱ و عصرها ۱۷ الی ۱۹ می توانند از آثار این نمایشگاه در محل نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود، جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، بازدید کنند.

زمزم خاطرنشان کرد: انتخابات انجمن خوشنویسان استان نیز با حضور ناظر دفتر مرکزی و بازرس انجمن خوشنویسان ایران ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه برگزار می شود.

جمع آوری ۴ تُن گوشت به مناسبت عید قربان/۲-۷

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از جمع آوری ۴ تُن گوشت در مراکز بهزیستی استان خبر داد.

شرفی گفت: اکنون ۴ تُن گوشت جمع آوری شده در بهزیستی خراسان جنوبی در حال توزیع بین جامعه‌ هدف و نیازمندان است.

او گفت: در عید قربان ۱۵ پایگاه در بیرجند و شهرستان‌ها برای جمع آوری نذورات قربانی مردم فعالیت داشته اند.

شرفی گفت: از این تعداد ۴ پایگاه در بیرجند و ۱۱ پایگاه در دیگر شهرستان‌ها فعال بوده اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: این مقدار گوشت بین ۴ هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی توزیع می شود.

 

 

 

بازگشایی مجموعه آبگرم لوت در صورت تأمین اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از بازگشایی مجموعه آبگرم لوت در صورت تأمین اعتبار تا ۳ ماه آینده خبر داد.

شاهوردی گفت: هم اکنون در حال پیگیری برای تأمین اعتبار و واگذاری کار مرمت و بازسازی مجموعه آبگرم لوت به پیمانکار هستیم و در صورت تأمین اعتبار تا ۳ ماه آینده این مجموعه بازگشایی می شود.

او گفت: ساختمان آبدرمانی آبگرم معدنی لوت شهرستان خوسف با هدف بهبود خدمات مرمت و بازسازی می شود.

شاهوردی گفت: تا اتمام طرح بازسازی، در فضای آبدرمانی این آبگرم خدمات ارائه نمی‌شود و گردشگران و مسافران تا پایان بازسازی و مرمت از مراجعه به آبگرم معدنی لوت خودداری کنند.

 

آیت الله عبادی در دیدار با خزعلی معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده عنوان کرد

فساد ابزار نفوذ دشمن در جامعه اسلامی /۳

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حضور زنان بافضیلت در جامعه سبب خنثی شدن نقشه‌های دشمنان شده و فساد ابزار نفوذ دشمن در جامعه اسلامی است.

آیت الله عبادی در دیدار با خزعلی معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: جایگاه زن در اسلام و جامعه بسیار پر ارزش است و به نوعی زن، مادر جامعه است و در نقش تعلیم و تربیت برای نسل انسان حرف اول را می‌زند.

او گفت: یک زن می‌تواند در مسئولیت‌های مختلف سیاسی اقتصادی و اجتماعی نقش آفرینی کند و حتی در لایه پنهانی جنگ نظامی هم به نوعی حضور داشته باشند.

آیت الله عبادی گفت: دشمنان اسلام در جهت فساد بانوان تلاش می‌کنند و آن چیزی که نقشه‌ی دشمن را خنثی می‌کند حضور زنان بافضیلت و بزرگ است که تمامی خصوصیت‌های مثبت در آنان وجود دارد.

آیت ا… سید علیرضا عبادی گفت: فساد با انواع مختلف همچون اعتیاد، ولنگاری، خیانت و غیره از ابزارهای در اختیار دشمنان بوده که جامعه اسلامی را با آن هدف قرار داده است و شناخت هر یک از این انواع فساد در مقام استدلال و تحلیل‌های انسان شناختی جای تامل دارد.

خزعلی معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده هم در این جلسه گفت: هدف من از این سفر آشنایی با مشکلات مردم و کمبود‌های بانوان است تا بتوانیم اعتباری را در این خصوص برای این استان جذب کنیم.

وی گفت: آسیب‌هایی مثل اعتیاد، دخانیات و طلاق و مسائل تربیتی به سمت جامعه زنان در حال حرکت است که به صورت جدی طرح‌هایی در حال انجام داریم.

خزعلی گفت: در مورد بانوان با نگاه عدالت محور پیش می‌رویم تا بتوانیم از این سرمایه‌ها در بخش‌های مختلف جامعه به بهترین نحو استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اهتمام شخص رئیس جمهور و دولت بر این است که در سفرهای استانی، اعتبار ویژه‌ای به حوزه بانوان اختصاص یابد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش پیش و حین ازدواج زوجین به ویژه در مناطقی که سن ازدواج خیلی پایین است، گفت: آموزش قبل و حین ازدواج یکی از برنامه های جدی معاونت زنان و خانواده است که برای چهار سال اول ازدواج دیده شده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ظرفیت‌های انسانی و مادی در استان خراسان جنوبی را خوب توصیف کرد و گفت: امید است در راستای عدالت محوری که در نگاه رهبری و رییس جمهور است از توانمندی بانوان در بخش‌های علمی، تولیدی و کارآفرینی استفاده شود.

 

انتقاد استاندار خراسان جنوبی از دوگانگی در نرخ باروری استان

 استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: مردم این استان در عرصه‌های مختلف نظام و در سر بزنگاه‌ها حضور پرشور و انقلابی دارند که در این حضور حماسی شاهد حضور پررنگ بانوان هم هستیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: قبل از تقسیم استان خراسان بزرگ، به جنوب خراسان کمتر پرداخته شده که این موضوع باعث شده که خراسان جنوبی دارای عقب ماندگی سنتی باشد.

قناعت با تاکید براینکه باید خراسان جنوبی در سطح ملی ویژه و خاص دیده شود، اضافه کرد: در استان از لحاظ زیرساختی علیرغم اینکه کارهای خوبی در گذشته صورت گرفته اما همچنان مشکلات زیادی داریم، در برخی استان‌ها که توفیق خدمت داشته‌ام نوع پیگیری‌های ما از نوع توسعه‌ای بود اما در خراسان جنوبی نوع پیگیری‌های ما در سطوح ملی از نوع زیرساختی است.

قناعت از معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درخواست کرد که زیان گویای مشکلات خراسان جنوبی در سطح ملی باشد تا از فرصت‌های مختلف برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در کریدور حمل مواد مخدر قرار دارد، راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ و ۱۵ از موضوعات ضروری در استان است و انتظار می‌رود در این زمینه به طور ویژه مساعدت شود.

قناعت گفت: برای استفاده از تسهیلات و مزایای قانون حمایت جمعیت و جوانی در کشور، نباید نرخ باروری در استان‌ها بالاتر از ۲.۵ باشد، که نرخ باروری در خراسان جنوبی۲.۳ از طرف مرکز آمار اعلام شده اما در برخی موارد از جمله آزمون‌های استخدامی، سازمان ثبت و احوال کشور نرخ باروری استان را ۲.۷ اعلام می‌کند که این موضوع باعث می‌شود که بانوان از مزایای این قانون برخوردار نشوند.

 

 

 

ضرورت احیای شیوه‌های رفتاری مکتب علوی در جامعه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:آرمان‌های انقلاب ما همان آرمان‌های غدیر و اسلام است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با دستگاه‌های اجرایی به مناسبت ضرورت احیای شیوه‌های رفتاری مکتب علوی در جامعهدهه امامت و ولایت گفت:آرمان‌های انقلاب ما همان آرمان‌های غدیر و اسلام است و باید به آرمان‌های غدیر که آرمان‌های پیامبران است برسیم.

آیت الله عبادی افزود: در انطباق مسئله غدیر با گام دوم انقلاب باید ورود پیدا کنیم؛ و دولت مردان باید از این فرصت در اعتلای غدیر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این انقلاب دستخوش دل‌زدگی نمی‌شود، گفت:انقلاب متصل به فطرت انسان است و آرمان‌های انقلاب کهنه نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: عدالت و برابری از آرمان‌های جامعه بشری است که هیچ‌گاه قابل تغییر نیست.

آیت الله عبادی گفت: باید در جهت رسیدن به قرب خدا تلاش کنیم، زیرا راه کمال و عبودیت و بندگی قرب به خدا است.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این دیدار گفت: تلاش ما بر این است تا دهه امامت و ولایت را به بهترین شکل برگزار کنیم و دستگا‌های اجرایی باید رابطه تنگاتنگی با بنیاد غدیر داشته باشند.

طالبی افزود:فرماندارن در شهرستان‌ها مکلف شدند تا جلسات را به صورت متناوب در جهت برنامه ریزی هر چه بهتر و برگزاری هر باشکوه‌تر این مراسم برگزار کنند.

وی فضاسازی ادارات برای غدیر؛ تولیدبرنامه‌ها در خصوص غدیر؛ استفاده از ظرفیت روحانیت و تبلیغات اسلامی در فضای مجازی و حقیقی را از جمله برنامه‌های بزرگداشت این دهه در استان اعلام کرد.

 

 

 

 

 

 

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی خبر داد؛
اجرای ۲۰ عنوان برنامه هنری طی دهه امامت و ولایت در خراسان جنوبی
کریمیان گفت: بیش از ۲۰ عنوان برنامه هنری شامل کاروان شادی «غدیر مهدوی»، نمایشگاه غدیر، شب شعر، شب خاطره و مسابقه کتابخوانی «صد حکمت، صد رباعی» به همت حوزه هنری در خراسان جنوبی طی دهه امامت و ولایت برگزار می شود.

«مجید کریمیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: اهمیت فرهنگ ولایتمداری در جامعه باید به خوبی بازگو شود چرا که ولایت اصل و اساس دین مبین اسلام است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: هنرمندان خراسان جنوبی برنامه‌ریزی کرده‌اند تا این شاخص ولایی در هنر هنرمندان و آثار فرهنگیان بیشتر جلوه گری کند و به عنوان پیام تاریخ‌ساز و راهگشای انسان باشد و بدانیم که مسئله غدیر یک بحث تاریخی نیست؛ بلکه فرهنگ‌نامه ولایت و امامت است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ عنوان برنامه طی دهه امامت و ولایت در خراسان جنوبی اجرا می شود، افزود: جشن بزرگ به مناسبت بزرگداشت عید غدیر در محل کاجستان پارک جنگلی شهرستان بیرجند ۲۵ تیرماه با حضور هنرمندان استان برگزار خواهد شد.

کریمیان در ادامه گفت: پخش و انتشار مطالب، پوستر و شعر و نماهنگ های مرتبط با عیدغدیر و دهه امامت و ولایت در دستور کار حوزه هنری خراسان جنوبی طی این هفته قرار دارد و برگزاری نمایشگاه هفته غدیر از دیگر برنامه های هفته امامت و ولایت در استان است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی به دیگر برنامه های این دهه اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی «کتاب صد حکمت و صد رباعی»، شب شعر غدیر و اجرای گروه های سرود در نقاط مختلف در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به راه اندازی کاروان شادی «غدیر مهدوی» عنوان کرد: این کاروان با حضور هنرمندان برتر استانی در روستاهای حاشیه شهر بیرجند از ۱۹ لغایت ۲۶ تیرماه به برگزاری جشن و سرور خواهند پرداخت.

کریمیان در پایان در خصوص برگزاری شب خاطره «یاران بهشتی» گفت: این شب خاطره به مناسبت یادبود شهید سرافراز «مهدی امین زاده» در مرکز استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

 

در مراسم معارفه مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی عنوان شد

توجه به کشور‌های همسایه، رویکرد دولت سیزدهم

 

در مراسمی که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی برگزاررشد از زحمات رحیمی زاده قدردانی و کوهگرد به عنوان مدیر کل گمرکات استان معرفی شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد اشرفی در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به نقش و جایگاه ویژه گمرک در این امر خطیر، انتظار است که موضوعات مرتبط پر انرژی پیگیری شوند.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت سیزدهم توجه ویژه به بهره برداری از ظرفیت کشورهای همسایه است تا آنچه در گذشته کمتر توجه شده، مورد تأکید قرار گیرد لذا جلسات و کارویژه های خاصی در این حوزه در حال  برگزاری است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: نماینده ویژه رئیس جمهور در حوزه افغانستان  به صورت ماهانه با حضور سه استان خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان جلساتی را برگزار می نمایند.

قناعت تأکید کرد: در جلسه گذشته که در مشهد مقدس برگزار شد مقرر گشت از این به بعد یک نماینده از بخش خصوصی و نماینده گمرکات نیز در جلسه حضور داشته باشند ضمن آنکه نماینده  مرزبانی نیز از سطوح ملی در این جلسات حضور خواهد یافت.

وی با ذکر این نکته که جلسه بعدی به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد، ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسات، حل مشکلاتی است که در مرزهای سه استان با حوزه افغانستان وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی  تصریح کرد: در جلسه مشهد به این نکته تأکید شد که خراسان جنوبی در حوزه افغانستان نسبت به دو استان دیگر هم مرز ، دست برتر را دارد زیرا خراسان رضوی علاوه بر افغانستان با ترکمنستان و سیستان و بوچستان نیز در کنار افغانستان با پاکستان همکاری دارد اما ما به صورت تخصصی در حال همکاری با افغانستان  است.

اشرفی افزود: مرز خراسان جنوبی به لحاظ تجاری بیش از دو استان دیگر است  بنابراین گمرک ماهیرود، برای ما از اهمیت خاصی برخوردار  می باشد.

وی افزود: هفته جاری جلسه‌ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه در خصوص احصاء ظرفیت های کشاورزی در  حوزه افغانستان خواهیم داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: استانداری ها نماینده ویژه ای را در امور افعغانستان به نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان معرفی می نمایند تا  صفر تا صد مسائل حوزه افغانستان را پیگیری کنند.

اشرفی ادامه داد: از دل تحریم ها فرصت هایی برای کشور ایجاد می شود که باید از آن نهایت استفاده را برد که یکی از آنها  ترانزیت است بنابراین باید با حضور پر قدرت صنعت حمل و نقل، پروسه ترانزیت را فعال نموده و بتوانیم تحولی در اقتصاد  کشور و منطقه رقم بزنیم.

وی  اظهار داشت: در سفر اخیر معاون دیپلماسی به خراسان جنوبی و پیرو مکاتبه ای با امضای استاندار، خواسته های استان در خصوص حوزه وزارت امور خارجه ارائه شد ضمن آنکه ایشان در جلسه وزیر جهاد کشاورزی نیز حضور خواهند یافت.

وی تأکید کرد: عزم و حرکت دولت بر آن است که  عقب ماندگی گذشته جبران گردد لذا در مجموعه استان همکاری و همیاری وجود دارد و این گوی و میدان خدمت  فراهم است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری  خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید نیروهای گمرک به صورت چرخشی در مرز کار کنند تا  انرژی لازم را  داشته باشند زیرا اگر نیرو سال های متمادی در مرز رفت و آمد نماید، فرسایش را به دنبال خواهد داشت لذا باید تدابیر لازم در این خصوص انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری  خراسان جنوبی خطاب به مدیر کل جدید کمرگ استان گفت: باید از ظرفیت مرز ماهیرود، یزدان ، دوکوهانه و… استفاده شود.

اشرفی اظهار امیدواری کرد: با معارفه مدیر کل جدید گمرکات خراسان جنوبی، فصل نوینی از توسعه و تحول در حوزه اقتصادی استان رقم بخورد.

در این جلسه از تلاش های رحیمی زاده در دوران تصدی مدیرکل گمرکات تقدیر و کوهگرد به عنوان مدیر کل جدید گمرکات استان معارفه شد.

نظارت بر ذبح ۳ هزار و ۶۲۸ راس دام قربانی در خراسان جنوبی/۲-۳

نظارت بر ذبح ۳ هزار و ۶۲۸ راس دام قربانی در خراسان جنوبی

 مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: کارشناسان دامپزشکی در روز عید قربان امسال بر ذبح سه هزار و ۶۲۸ راس دام در این استان نظارت کردند و بیشترین موارد قربانی را دام سبک به خود اختصاص داد.

محمد اصغرزاده  اعلام کرد: کارشناسان نظارت دامپزشکی در این روز بر ذبح سه هزار و ۵۶۸ راس گوسفند و بز نظارت داشتند.

وی افزود: همچنین در روز عید قربان ۴۹ راس گاو و ۱۱ نفر شتر در کشتارگاه‌های دام استان با نظارت دامپزشکی و تحت نظر ناظرین شرعی ذبح شدند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ۲۹۳ مورد اصلاح کبد و ۴۸ مورد اصلاح لاشه از دیگر اقدامات کارشناسان دامپزشکی در این روز بود.

وی اظهار داشت: عید قربان امسال ۵۹ اکیپ ثابت و سیار و ۱۴ ناظر شرعی کار نظارت بر ذبح دام در استان را برعهده داشتند.

واژگونی پیکان در خوسف۱۰ مصدوم داشت/۴

واژگونی یک دستگاه پیکان در شهرستان خوسف۱۰ مصدوم بر جای گذاشت.

 

مشمولی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان خوسف گفت: حادثه واژگونی پیکان در محور ماژان به مختاران در ساعت ۲۰ روز دوشنبه به مرکز هدایت و کنترل عملیات اورژانس ۱۱۵ شهرستان خوسف اعلام شد که بلافاصله سه تیم عملیاتی اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

 

 

 

 

ثبت نام ۳ هزار کودک و نوجوان در کانون‌های پرورش فکری/۲-۳

مدیرکل کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از ثبت نام ۳ هزار کودک و نوجوان در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد.

 

حمیدی گفت: هم اکنون ۱۲ مرکز فرهنگی و هنری ثابت در استان در حال فعالیت هستند که کودکان و نوجوان می‌توانند با مراجعه به این کانون‌ها در شهرستان محل زندگی خود اوقات فراغت خود را سپری کنند.

او گفت: اکنون هزینه ثبت نام در کلاس‌های عمومی ۲٠ هزار تومان است و با عضویت در کانون فرد تا یک سال می تواند از مزایای کلاس‌های عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محل زندگی خود بهره مند شود.

حمیدی گفت: در فصل تابستان ۲۵۶ کارگاه تخصصی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: این کارگاه‌های تخصصی شامل رباتیک، معرق، سفال و نقاشی است.

او گفت: اکنون ثبت نام در کارگاره‌های تخصصی کانون به پایان رسیده است اما قرار است برای ترم پاییزه کارگاه‌های آموزشی را در نظر بگیریم.

 

 

 

 

 

محدودیت تردد خودروهای سنگین در محور طبس – یزد تا پایان تابستان/۲

تردد شبانگاهی خودروهای سنگین در محور طبس – یزد و بالعکس تا آخر تابستان ممنوع شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از ممنوعیت تردد شبانگاهی خودروهای سنگین اعم از کامیون و تریلی در مسیر یزد به طبس و بالعکس از امروز تا پایان فصل تابستان خبر داد.

سرهنگ کاظمی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از تصادفات دلخراش در این مسیر با توجه به افزایش مسافرتهای تابستانی و عزیمت مردم به سمت مشهد مقدس اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در این طرح تردد خودروهای سنگین از ۱۲ شب تا ۵ بامداد روز بعد در این مسیر ممنوع است، گفت: خودروهای حامل مواد فاسد شدنی استثنا هستند.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: خودروهایی که در این مدت وارد این جاده شوند متوقف و از تردد آنها جلوگیری می شود.

محور طبس – یزد و بالعکس از جمله مسیرهای پر حادثه در کشور است و در سالهای اخیر تصادفات دلخراش در این مسیر اتفاق افتاده است.

 

 

 

 

شناسایی ۹۶ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی/۲-۳

در شبانه روز گذشته ۹۶ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۹۷شناسایی ۹۶ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۹۶ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۳۲ مورد از بیرجند، ۷ مورد از بشرویه، ۷ مورد از درمیان ۲ مورد از زیرکوه ۶ مورد از سرایان، ۱۲ مورد از طبس، ۲۵ مورد از فردوس، ۱ مورد از سربیشه، ۳ مورد از قائنات و ۱ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۲۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۵ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: دو بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

 

 

 

صدقه ۲ میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی/۲-۳

مردم خراسان جنوبی ۱ میلیارد و ۹۸۹ میلیون تومان در ۳ ماهه ابتدای سال صدقه دادند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبیصدقه حدود ۲ میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا وسیما خراسان جنوبی گفت: مردم سخاوتمند استان در ۳ ماهه ابتدای سال  ۱ میلیارد و ۹۸۹ میلیون تومان صدقه به نیازمندان اهداء کردند که این میزان  ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است .

عبدالرحیم لطفی افزود : در راستای احیا و ترویج سنت‌های حسنه انفاق به منظور کمک به محرومان و نیازمندان مردم متدین استان، طی این مدت ماهانه ۶۶۳ میلیون تومان صدقه به صورت دستی والکترونیکی واریز کردند.

وی تعداد کل مشترکین صدقات فعال امداد را ۱۹۶ هزار و ۹۴۵ مشترک عنوان کرد .

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه بیشترین مشترک و درآمد صدقات مربوط به صندوق‌های کوچک می‌باشدگفت: صدقات جمع آوری شده مردم بر اساس موازین شرعی در سرفصل‌های مختلفی از قبیل خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند هزینه می‌شود.

 

 

 

یازدهمین سایت رادیویی هلال احمر خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

یازدهمین سایت رادیویی هلال احمر خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

یازدهمین سایت رادیویی هلال احمر خراسان جنوبی در منطقه شاسکوه راه‌اندازی و سایت رادیویی الوند شهرستان نهبندان نوسازی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی روز دوشنبه از راه‌اندازی یازدهمین سایت رادیویی این جمعیت در منطقه شاسکوه از توابع شهرستان زیرکوه خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدرضا رضایی در بازدید از عملیات انتقال تجهیزات به سایت رادیویی الوند شهرستان نهبندان گفت: سایت‌های رادیویی هلال احمر به منظور بهینه‌سازی و توسعه ارتباطات رادیویی در راستای تقویت هماهنگی بین تیم‌های عملیاتی و مراکز کنترل و هماهنگی برای تسریع در امدادرسانی راه‌اندازی می‌شوند.

وی با اشاره به نوسازی سایت رادیویی نهبندان و راه‌اندازی سایت شاسکوه زیرکوه افزود: اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه و تقویت شبکه ارتباطات رادیویی و مدیریت سوانح ضرورتی انکارناپذیر است گفت: عملیات انتقال تجهیزات و مصالح مورد نیاز این سایت‌ها به وزن ۲۰ تن و با ۱۶ سورتی پرواز بالگرد به ارتفاعات مذکور انجام شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ سایت رادیویی (ایستگاه تکرار کننده) زیرساخت ارتباطات نیروهای امدادی هلال احمر را فراهم کرده است و با احداث و نوسازی سایت‌ها در شهرستان‌های مرزی نهبندان و زیرکوه پوشش رادیویی استان به سطح قابل قبولی ارتقا خواهد یافت.

رضایی گفت: متخصصان و کارشناسان هلال احمر در مرکز مدیریت کنترل و هماهنگی عملیات، ۲۴ ساعت تمامی حوادث و سوانح در سطح استان و کشور را رصد کرده و اطلاعات را به مجموعه هلال احمر و نهادهای ذیربط انتقال می‌دهند.

وی با اشاره به تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ افزود: ندای امداد در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان از نظر وسعت سومین استان پهناور ایران محسوب می‌شود و حوادث جاده‌ای این استان در صدر امدادرسانی‌ها قرار دارد.

 

 

معاون رئیس جمهور در نشست با اقشار بانوان خراسان جنوبی:

دولت ضامن زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات می‌شود/۳

دولت ضامن زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات می‌شود

 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ضمانت یکی از مشکلات بانوان سرپرست خانوار برای اخذ تسهیلات است که براساس مصوبه ستاد ملی زن و خانواده، دولت از این پس ضمانت آنها را به عهده می‌گیرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، انسیه خزعلی در نشست با اقشار بانوان خراسان جنوبی اظهار داشت: علیرغم قوانین متعدد در حوزه زنان اما گاهی در زمان اجرا با مشکل مواجه می‌شویم و اهمال قانون در این حوزه دیده می‌شود.

وی ادامه داد: نواقصی که در قانون و دستورالعمل‌ها وجود دارد باید به‌صورت جزئی احصا شود تا در حوزه سیاستگذاری بتوانیم اصلاح این قوانین را دنبال کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به دو مصوبه جدید ستاد ملی زن و خانواده عنوان کرد: ارتقای ساختار اداری زنان در ۶ بند تصویب شد و بانوان در مسئولیت‌ها و پست‌هایی معادل معاون وزیر و مدیرکل ایفای نقش می‌کنند.

وی گفت: بر همین اساس زنان در سیاستگذاری‌ها و شوراهای کلان شرکت داده می‌شوند لذا در بسیاری از دستورالعمل‌ها بانوان درخصوص خانواده و جمعیت باید نظر بدهند و نظر آنها اجرایی می‌شود.

خزعلی اظهار داشت: یکی دیگر از مصوبات ستاد ملی زن و خانواده در راستای حل مشکل ضمانت بانوان سرپرست خانوار برای اخذ تسهیلات است لذا از این پس دولت ضامن زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی توسط بانوان افزود: در همین راستا بازارچه‌های دائمی برای زنان کارآفرین و به طور خاص سرپرست خانوار در استان‌ها ایجاد می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به توانمندی بانوان کارآفرین خراسان جنوبی گفت: برخی از این بانوان بعد سن بازنشستگی کارآفرین شده‌اند که باید به عنوان الگو معرفی شوند.

وی بر ضرورت رفع موانع قانون صادرات و تسهیل آن تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم به‌طور ویژه روی صادرات محصولات تولیدی توسط بانوان کارآفرین تمرکز کنیم.

خزعلی از همراهی استاندار خراسان جنوبی نیز تشکر کرد و افزود: این باور و اعتقاد به توانمندی زنان در همراهی دو روز اخیر کاملا مشهود بوده است.

وی آسیب‌شناسی مشاغل شکست خورده یا فراموش شده را لازم دانست و گفت: احیای این مشاغل در دستور کار دولت است و به‌جد و به‌ویژه در روستاها دنبال می‌شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه رفع مشکلات روستاها و عشایر از اولویت‌های دولت است افزود: در صورتی که مهاجرت معکوس به روستاها صورت بگیرد، بسیاری از مشکلاتی که شهرها درگیر آن هستند رفع خواهد شد.

وی از اقدامات انجام شده برای تسهیل ازدواج دهه شصتی‌ها نیز خبر داد و گفت: این موضوع به‌خصوص در روستاها به‌طور جدی برای سال جاری دنبال می‌شود تا بتوانیم با ارایه و توسعه خدمات از تجرد ماندن دختران و پسران دهه شصتی جلوگیری کنیم.

خزعلی یادآور شد: جوانان دهه شصتی در مرز تجرد هستند که باید تسهیلات لازم در راستای ازدواج آنها مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: حق عائله‌مندی به زنان و حق فرزند برای کسانی که سرپرست خانوار هستند تعلق می‌گیرد و اگر کارفرمایی این موضوع را رعایت نکند، باید گزارش داد تا سریع رفع شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه تبعیض در حقوق نداریم گفت: استفاده نکردن از مزایای شغلی در حوزه کارگری از موضوعاتی است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه مشاغل ناسازگار با شرایط مادری نباید به زنان سپرده شود افزود: در مواردی دیده شده که برخی مشاغل را فقط به زنان می‌دهند و اگرچه آن شغل شریف است اما با شرایط فیزیکی زنان سازگار نیست لذا دنبال این هستیم همه شئونات زنان در مشاغل رعایت شود.

خزعلی با بیان اینکه تاکید رئیس جمهور بر این است شب‌کاری به زنانی که فرزند خردسال دارند، داده نشود گفت: علاوه بر اینکه به دنبال رفاهیات زنان در مشاغل هستیم اما باید نظام واره شغلی را برای زنان با توجه به مسئولیت‌هایی که دارند، شکل دهیم.

وی با یادآوری تلاش زنان غسال به‌خصوص در دوران کرونا افزود: از کادر درمان و پزشکانی که در سال‌های سخت گذشته همراهی و همکاری کردند و باعث حیات و امید در جامعه شدند باید قدردانی کرد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر لزوم الگوگیری از صبر و استقامت هاجر و حضرت ابراهیم (ع) گفت: امامین انقلاب توجه ویژه‌ای به جایگاه و تکریم زن دارند و در بحث عدالت نیز باید توانمندی‌های زنان دیده شود تا بتوانیم منویات این بزرگواران را آنطور که شایسته است، اجرایی کنیم.

وی با اشاره به دیدارها و بازدیدهایی که در سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی داشته است بیان کرد: این سفر فرصتی برای شناخت استعدادها، توانمندی‌ها و ارایه پیشنهادات بوده و امید است از منظر آن آینده بهتری برای زنان استان و سراسر کشور رقم بخورد.

خزعلی با بیان اینکه روز گذشته با ارسال یک پیامک موافقت تامین دستگاه سونوگرافی برای استان خراسان جنوبی اخذ شد گفت: امیدواریم با ارسال این دستگاه تجهیزات و امکانات خراسان جنوبی کامل شود تا استان قطب مراجعه بیماران از کشورهای همسایه باشد و در گردشگری سلامت بتوانیم موفق عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به هویت‌یابی زنان در حرکت مسجد گوهرشاد افزود: حجاب مساله عمومی و نه دولتی و حکومتی بوده لذا در هجمه جهانی و حمله‌ای که برای مورد تهاجم قرار دادن هویت ایرانی اسلامی شده، باید تلاش کنیم جوانان با غرور و عزت در مقابل این تهاجم‌ها بایستند و حرکت تبیینی به سمت خودسازی و فرهنگ درونی ایجاد شود تا بتوانیم فرهنگ و سنگر انقلاب اسلامی را حمایت کنیم.

 

 

 

آغاز چهارمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری/۷

امروز چهارمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، باقری نژاد مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی گفت: چهارمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری در استان همزمان با دهه امامت و ولایت از امروز ۲۰ تیر آغاز شد و تا ۲۹ تیر در دو بخش انفرادی و همگانی همزمان با سایر استان‌ها ادامه دارد.

او گفت: حدود ۱۰۰ نفر از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری استان در این مسابقات حضور دارند.

باقری نژاد گفت: در این دوره از مسابقات ورزشی، بازنشستگان در بخش انفرادی در رشته‌های شطرنج، دارت، تنیس روی میز و تیراندازی با تفنگ بادی و در بخش همگانی در رشته‌های وسطی، طناب کشی، فوتبال دستی و پتانگ با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی گفت: نفرات برتر این رقابت‌ها به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

ثبت نام این مسابقات ورزشی از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir و از روز پنجشنبه ۲۶خرداد آغاز شده بود و تا جمعه ۳ تیر ادامه داشت.

 

 

 

مشاور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مجوز کسب و کارهای خانگی در کمترین زمان صادر می‌شود/۲-۳

مجوز کسب و کارهای خانگی در کمترین زمان صادر می‌شود

 مشاور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: اقداماتی در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسهیل راه‌اندازی شغل انجام شده است از جمله اینکه مجوز کسب و کارهای خانگی در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، نرجس بختیار در نشست معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اقشار مختلف بانوان خراسان جنوبی افزود: تلاش داریم تا صدور مجوز کسب و کار تسهیل شود و در همین خصوص مجوز برخی مشاغل و کسب و کارهای خانگی آنی و برخی از آنها حداکثر تا سه روز صادر می‌شود.

وی گفت: به منظور رسیدگی بهتر به مطالبات زنان کارگر نیز کارگروه رفاه و امنیت در وزارتخانه تشکیل شده تا به شکل تخصصی به این مطالبات بپردازیم.

مشاور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با اشاره به مشکلات مطرح شده درخصوص تسهیلات مشاغل خانگی اظهار داشت: تسهیلات مشاغل خانگی مربوط به بانک‌هاست و باید شرایط داخل استان تسهیل شود.

وی ادامه داد: مشکلات زنان معلول و مادران دارای فرزند معلول هم دغدغه دیگری در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که کمیته‌ای را با حضور مادران دارای یک یا چند معلول و یا زنان معلول تشکیل دادیم و مشکلات آنها در دست پیگیری است.

 

محکومیت ۹۴ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در نهبندان/۴

متهم قاچاق سوخت در نهبندان بیش از ۹۴ میلیون تومان محکوم شد .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت : ماموران ایست و بازرسی سهل آباد شهرستان نهبندان در حین کنترل خودرو‌های عبوری محور بیرجند به نهبندان از باک غیر استاندارد یک دستگاه اتوبوس مقدار ۱۸۰۰ لیتر گازوییل قاچاق کشف کردند.

حسن پور افزود :گزارش کشف  به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان برای  رسیدگی ارسال شد .

وی گفت : از آنجائیکه طبق مقررات حاکم،  خرید وفروش، حمل و نگهداری کالای یارانه‌ای تخلف می‌باشد،  لذا شعبه پس از احضار متهم و رسیدگی‌های قانونی و احراز وقوع تخلف بر اساس مدارک و مستندات  موجود در پرونده،  وی را به استناد بند پ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز علاوه بر ضبط سوخت‌های مکشوفه به پرداخت  ۹۴۲ میلیون و ۵۰۵ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت  محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: به موجب مقررات قانونی هر شخص که مرتکب تخلف حمل یا نگهداری کالا‌های قاچاق یارانه‌ای شود علاوه بر ضبط کالا معادل دو تا چهار برابر ارزش کالا جریمه نقدی می‌شود.

 

 

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی :

استکبار واژه‌های ارزشی را به نفع خود تفسیر می‌کند

استکبار واژه‌های ارزشی را به نفع خود تفسیر می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: استکبار واژه‌های ارزشی چون آزادی، استقلال و کرامت را به نفع خود تفسیر می‌کند.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ماده ولی و ولایت به معنای قرب و نزدیکی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه این قُرب به معنای نزدیکی زمانی و مکانی نیست، بیان‌کرد: این قُرب به معنای نزدیک کردن صفات خداوند در خویشتن است.

عبادی ادامه‌داد: اگر کسی صفات و کمالات خداوند را در خویشتن ایجاد کند ولایت تکوینی در او فعلیت پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه ولایت تشریعی و قانونگذاری نیز جنبه دیگری از معنای ولی است، گفت: همه ذرات این عالم و هستی آفریده شده است تا انسان با عبودیت به کمال برسد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: آن کسی که از بندگی خدا فاصله گرفته و ولایت شیطان، نفس و طاغوت را می‌پذیرد در واقع به خود آسیب می‌رساند.

عبادی ادامه‌داد: غدیر تنها یک روز تاریخی نیست بلکه یک جریان برای معنا بخشیدن به معنای ولایت حقیقی و ملاک‌های مربوط به آن است.

وی با اشاره به اینکه این ملاک‌ها بر ارزش‌های انسانی بنا شده است، گفت: این ملاک در واقع بندگی خدا و کرامت انسانی، آزادی و استقلال و نه بندگی هوس و پول است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه غدیر به معنای واقعی یک جریان الهی است، یادآور شد: تا زمانی که فطرت انسان دست نخورده و آلوده نشده، باقی مانده است تمایل به آرمان‌ها و ارزش‌های دینی دارد.

عبادی گفت: وقتی که ما مسلمانان سخن از آزادی می‌زنیم یعنی در مسیر و سیر الی الله باید موانع انسان برداشته شود ولی غرب آزادی را طور دیگری تفسیر می‌کند و در واقع آزادی نفس و هوس است.

وی با بیان اینکه استکبار در واقع بازی با کلمات و واژه‌های ارزشی می‌کند، اظهار کرد: دشمن و استکبار کلماتی چون آزادی، استقلال و مبارزه را به نفع خود تفسیر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: درد انسان با عمل به نسخه پزشک درمان می‌شود و از این جهت درس‌های غدیر به صورت عملی باید در جامعه پیاده شود.

کاهش ۳۰ درصدی تولید عسل در سربیشه/۲

«محمد رضا زرگری» از کاهش ۳۰ درصدی برداشت عسل از کلنی های زنبور عسل شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش شبستان مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۶ تن عسل در شهرستان تولید شده است، اظهار داشت: متاسفانه امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و خشکسالی پیش بینی می شود این میزان به کمتر از ۱۲ تن برسد.

زرگری تعداد کلنی های موجود در شهرستان را ۲ هزار و ۹۰۰ عدد عنوان کرد و گفت: در شهرستان سربیشه ۳۹ نفر در حرفه زنبورداری فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه عسل تولیدی منطقه با توجه به پوشش گیاهی بیشتر زرشک و عناب بوده و با توجه به درصد رطوبت پایین و غلظت بالا، عسل تولیدی از کیفیت و بازار پسندی زیادی برخوردار است، به حمایت از زنبور داران اشاره کرد و یادآور شد: با پیگیری های صورت گرفته میزان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شکر با نرخ پایین جهت تغذیه و زمستان گذرانی زنبورها در بین زنبورداران توزیع شده است.

به گفته وی با توجه به سرمایه اندکی که برای پرورش زنبور نیاز است جوانان می‌توانند با تعداد اندک کندوی زنبور عسل به این شغل روی آورده و با فراگیری آموزش های لازم درآمد خوبی نیز کسب کنند.

آغاز روند کاهشی دمای هوا در خراسان جنوبی/۲

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، برای امروز روند کاهشی دمای هوا آغاز و تا پنج شنبه ادامه خواهد داشت و در این مدت مقداری از شدت گرما کاسته خواهد شد.

زارعی افزود: تا پایان هفته گاهی وزش باد شدید، همراه با گردو خاک و کاهش کیفیت هوا قابل پیش بینی است و در مرز شرقی استان احتمال طوفان و گرد و خاک در این مدت وجود دارد.

بازسازی واقعه غدیر در سرایان/۲

همزمان با هجدهم ذیحجه با حضور هنرمردان و ۳  کاروان واقعه غدیر در سرایان بازسازی می‌شود.

 

مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان گفت: این واقعه امسال در روز عید غدیر خم  در آرامستان سرایان به نمایش گذاشته  می‌شود.

خوشکام  افزود: بازسازی واقعه غدیر با مشارکت ۶۰  بازیگر  در سه نقطه شهری آیسک، سه قلعه و سرایان در قالب سه گروه ۱۰۰ نفری حجاج، عصر روز عید غدیر اجرا می‌شود.

وی گفت: این آئین به منظور گسترش، تعمیق، ترویج و اتتقال فرهنگ غدیر به نوجوانان و نسل‌های آینده و الگوسازی عید غدیر خم؛ استفاده از آیات و روایات در شهرستان برنامه ریزی شده است.

 

 

 

 

کشف ۷۵ درصد از سرقت‌ها در خراسان جنوبی/۴

در سه ماهه نخست سال جاری، ۷۵ درصد سرقت‌هایی که در سطح استان رخ داده، توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای تامین امنیت همواره در دستور کار قرار داشته و در حال انجام است، افزود: ۲۵دستگاه در استان در تامین امنیت وظایفی را بر عهده داشته و نقش دارند.
سرهنگ صادقی با اشاره به میزان سرقت‌ها در استان گفت: علی رغم وجود امنیت در استان، سرقت‌ها در سه ماهه اول سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر از پنج درصد معادل ۴.۷ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه نرخ جرم سرقت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۸۸ فقره است، گفت: جمعیت استان یک درصد جمعیت کشور را داشته، اما سرقت‌ها نیم درصد سرقت‌های کشور را دارد.
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: در این مدت، ۷۵ درصد سرقت‌هایی که در سطح استان اتفاق افتاده توسط نیروی انتظامی کشف شده که پنج درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
سرهنگ صادقی با اشاره به تعطیلات تابستانه و آغاز مسافرت‌ها، گفت: از شهروندان خواستاریم برای محل استراحت در طول سفر برنامه‌ریزی معینی داشته و از اماکن و محل‌های پیش بینی شده توسط مسئولان استفاده کنند.
وی با بیان اینکه همچنین خواستاریم خودرو‌ها را به ابزار و تجهیزات پیشگیری از سرقت مجهز کنند، گفت: اموال عمومی در دید عموم قرار نگیرد.
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه حفاظ و حصار مناسب مانع از ورود سارق به مکان می‌شود، گفت: لازم است شهروند زمان مراجعه افراد ناشناس به درب منازل تحت هر عنوانی هوشیارانه عمل کرده و از ورود افراد به منزل خودداری کنند.
سرهنگ صادقی گفت: شهروندان در صورت رفتن به مسافرت، کلید خانه را در اختیار افرادی مطمئن قرار دهند.
وی با اشاره سرقت از افراد سالخورده و کودکان، گفت: اگرچه از ابتدای سال تعداد این سرقت‌ها زیاد نبوده، اما شکل و نوع سرقت از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین به طور ویژه بررسی می‌شود.
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

اختصاص یک دستگاه ماشین آتش نشانی به شهرک صنعتی  فردوس/۲

یکدستگاه ماشین آتش نشانی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال به شهرک صنعتی شهرستان فردوس اختصاص یافت.
فرماندار فردوس با اشاره به اینکه ایجاد ایستگاه آتش نشانی در محل شهرک صنعتی برای مقابله و آمادگی لازم در مواقع بحرانی مورد نیاز در واحد های صنعتی از ضروریات می باشد؛ اختصاص یکدستگاه ماشین آتش نشانی را در این راستا عنوان کرد.
لازم به ذکر است در شهرک صنعتی شهرستان فردوس بالغ بر۴۰واحد صنعتی با اشتغال ۷۰۰ نفر فعال می باشند.

 

 

میزبانی مادران و همسران شهدا خراسان جنوبی از معاون رئیس جمهور/ ۲-۳

 

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در کهف الشهدای بیرجند با مادران و همسران شهدا و ایثارگران دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ خزعلی در این دیدار گفت: از بزرگترین و مهمترین وظایف ما این است که به دنبال پیگیری خواسته های خانواده شهدا باشیم.
وی تصریح کرد :مشکلات مطرح شده در این جمع را در تهران پیگیری خواهم کرد و از مادران و همسران می خواهم مشکلات مطرح شده را به صورت مکتوب منتقل کنند تا پیگیری های لازم انجام شود.
در این دیدار جمعی از دختران و همسران شهدا مشکلات خود در خصوص اشتغال، بیمه، معیشت و مسائل حقوقی را با معاون رئیس جمهور در میان گذاشتند که انسیه خزعلی برای پیگیری این مشکلات قول مساعد داد.

 

 

 

 

 

 

اجرای پویش مرهم زائر در خراسان جنوبی

پویش مرهم زائر توسط هلال احمر خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری پویش مرهم زائر برایکمپین مرهم زائر ، التیام دردهای زائران حسینی  تامین دارو و تجهیزات پزشکی زائران اربعین حسینی در خراسان جنوبی خبر داد.

رضایی با اشاره به خدمات رسانی حرکت‌های جهادی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به زائران اربعین، گفت : این جمعیت همانند سال‌های گذشته در ایام اربعین حسینی (ع) به زائران در داخل و خارج مرز‌های کشور خدمات رسانی می‌کند.

وی افزود :  خیران می‌توانند از طریق حساب بانک ملت به شماره ۷۲۷۰۹۵۲۵ و شناسه واریز به شماره ۳۹۰۰۰۸۰۳۱۲۳ در این طرح مشارکت داشته باشند.

همچنین هم استانی ها  می‌توانند  برای  کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۳۲۳۹۷۳۱۲ و ۳۲۳۹۷۳۲۴-۰۵۶ تماس بگیرند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*