گفته می شود

گفته می شود سیاست ارز ارزان ۴۲۰۰ تومانی، تقاضا را برای واردات افزایش می‌دهد که در نهایت به سبب نشتی سیستم اقتصاد شاهد قاچاق کالا، سوءاستفاده و در نهایت از بین رفتن منابع ارزی کشور هستیم. بهترین گزینه جبران افزایش قیمت کالا‌ها ناشی از حذف ارز ترجیحی، پرداخت یارانه مستقیم به مردم است.

 

 

گفته می شود علیرضا محجوب گفته حدود ۸۴۰ هزار بیمه‌شده تامین اجتماعی عضو گروه سایر سطوح غیرحداقل‌بگیر هستند. دولت در این صندوق پول ما را به خودمان عودت می‌دهد. اگر دولت می‌خواهد در حق بیمه‌های پرداختی اعضا دخل و تصرفی کند، باید مصوبه ۲۵ سال قبل خود برای غیردولتی کردن صندوق را باطل کند. سوال ما این است که با کدام مجوز شرعی، به کسی که بیشتر از ۱۰درصد سایرین حق بیمه پرداخت کرده، طوری حقوق پرداخت کنیم که با حداقل بگیرانی که ۱۰ درصد کمتر حق بیمه داده‌اند برابر باشند؟ ما به عنوان اعضای خانه کارگر از مقام معظم رهبری و سایر مراجع در این زمینه استفتاء شرعی خواهیم کرد. چطور کسی که به ازای حق بیمه بیشتر متعهد به پرداخت بیشتر به او شدیم، امروز باید کمتر دریافت کند؟ شان و جایگاه فقهی این تصمیم چیست؟ ما انتظار داریم که اساتید و شخص رئیس‌جمهور که در دولت به بحث‌های حقوقی آشناست، این را درک کند که این مساله اشکال دارد.

 

 

گفته می شود چندین روز از حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران گذشته و هنوز سامانه‌های داخلی شهرداری تهران قطع است و کارکنا شهرداری بدون استفاده از رایانه در محل کار خمود فعالیت می‌کنند.

 

 

گفته می شود رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از اقدامات انجام شده در جهت شناسایی ابنیه پرخطر تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفته خیلی از مراکز خصوصی و دولتی بیمارستانی در تهران اخطار آتش‌نشانی دارند که اگر بخواهیم همه آن‌ها را تعطیل کنیم، درمان در تهران مختل خواهد شد و این یک معضل است؛ بنابراین، باید بیمارستان‌های شهر را در حال ارائه خدمت، اصلاح کرد.

 

 

 

گفته می شود هرچند نشریه امریکایی فری بیکن، به درستی به ملاقات‌های ظریف با مقامات دولت اوباما اشاره داشته، اما منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده دولت دوازدهم می‌گویند ملاقات جان کری با محمدجواد ظریف نه در نیویورک بلکه در مونیخ رخ داده است. در آن مقطع، ظریف با مجوز مقامات عالی نظام و با هدف ایجاد موانع در برابر کارزار امریکا برای فشارحداکثری علیه ایران، ملاقات‌هایی را با سران کشورها، رسانه‌های خارجی و مقامات و مشاوران دولت اوباما انجام می‌داد که نتایج آن در میدان دیپلماسی محسوس بوده است. جان کری نیز در آن زمان مسئولیتی در دولت به عنوان مقامی رسمی نداشته و دیپلماسی پنهان و آشکار ظریف برای لغو تحریم‌ها در جریان بوده است. سال ۱۳۹۸ که پمپئو، جان کری را به تماس با ایرانی‌ها علیه منافع امریکا متهم کرد، او به تلویزیون سی ان بی سی گفته بود «من در کنفرانس مونیخ وزیر امور خارجه ایران را خیلی کوتاه و برای چند دقیقه دیدم، ولی هیچ حرفی در مورد این که چه بکنند و چه نکنند، با او نزدم.»، اما او تاکید کرد که «داشتن گفتگو در محافل عمومی برای سناتور‌ها یا وزیران سابق رایج است، چرا که می‌خواهند از اوضاع آگاه باشند».

 

 

 

گفته می شود  بانک مرکزی اعلام کرده ادعای منتشره در برخی کانال‌های اقتصادی در فضای مجازی مبنی بر «تصویب دریافت مالیات ۲۰ درصدی از صندوق‌های درآمد ثابت توسط شورای پول و اعتبار» از اساس دروغ است و تکذیب می‌شود. تاکید می‌شود شورای پول و اعتبار چنین مصوبه‌ای نداشته و اساسا چنین موضوعی را در دستور کار ندارد.

 

 

گفته می شود آخرین داده‌های دولت نشان می‌دهد که اقتصاد عربستان سعودی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به میزان ۹.۹ درصد رشد کرد تا بالاترین نرخ رشد در ده سال گذشته را در بحبوحه افزایش فعالیت در بخش نفت ثبت کند

 

 

گفته می شود بانک جهانی در گزارشی گفته بانک جهانی پیش‌بینی‌های خود را برای توسعه آینده اقتصاد جهانی در سال جاری به سمت کاهش قابل‌توجه نرخ رشد از ۴.۱ درصد مورد انتظار در ژانویه به ۲.۹ درصد اصلاح کرد. پیش‌بینی‌های ما نشان‌دهنده کاهش قابل‌توجه چشم‌انداز است. انتظار می‌رود، رشد جهانی به شدت از ۵.۷ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۲.۹ درصد در سال جاری کاهش یابد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*