ورزش ۱۰ دقیقه‌ای به مدت دو بار در هفته خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد

جدیدترین یافته‌ها از مطالعه‌ای که در ماه نوامبر ۲۰۲۱ منتشر شد، به‌ دست‌ آمده است. گروهی از محققان کره جنوبی پرونده‌های ۲۴۷۱۴۹ شرکت‌کننده را که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ با اختلال شناختی خفیف (MCI) تشخیص‌داده‌شده بودند و میانگین سنی بین ۶۴ تا ۶۹ سال داشتند را مورد آزمایش قرار دادند تا احتمال ابتلای بیماران به آلزایمر را بررسی کنند.

پیشنهاد می‌شود که ورزش منظم به بیماران مبتلا به اختلال شناختی خفیف توصیه گردد. نتایج نشان می‌دهد حتی اگر فردی با اختلال شناختی خفیف قبل از تشخیص به طور منظم ورزش نکرده باشد، شروع ورزش منظم پس از تشخیص می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد

این محققان بیان کردند افرادی که دارای تشخیص MCI هستند ده برابر بیشتر از افراد عادی در معرض ابتلا به بیماری تخریب عصبی می‌باشند.
سپس در طول مطالعه وضعیت شرکت‌کنندگان دو بار پیگیری شد، از جمله پرسشنامه‌ای که این سؤال را مطرح کرد که چقدر در هفته قبل ورزش کرده‌اند. نتایج نشان داد افرادی که ورزش متوسط تا شدید را به مدت ۱۰ دقیقه یا بیشتر، آن هم دو بار در هفته انجام دادند، نسبت به افرادی که هیچ فعالیت ورزشی نداشتند، ۱۸ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر قرار گرفتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*