لیوان‌های پلاستیکی برای ریه‌ مضرند

فنجان‌های قهوه با لایه‌ی پلاستیکی داخلی می‌توانند تریلیون‌ها ذره را در آب جوش آزاد کنند.

 

کنترل خطرات واقعی ناشی از مشکل گسترده آلودگی پلاستیکی مستلزم درک راه‌های مختلف حرکت آن در محیط، از جمله انتقال آن به بدن انسان است. یک مطالعه جدید راه‌هایی را بررسی کرده که محصولات پلاستیکی روزمره می‌توانند این فرآیند را تسهیل کنند، از جمله فنجان‌های قهوه یک‌بار مصرف، که نشان داده شده، تریلیون‌ها ذره میکروسکوپی را هنگام قرار گرفتن در معرض آب داغ آزاد می‌کنند.

در حالی که آلودگی‌های پلاستیکی مانند کیسه‌های مواد غذایی و بطری‌های نوشابه به خودی خود یک مشکل هستند، دانشمندان به طور فزاینده‌ای نگران این هستند که وقتی آن‌ها به ذرات کوچکتر تجزیه یا آزاد می‌شوند چه اتفاقی می‌افتد.

 

اهمیت این کشف در اندازه ذرات نهفته است. این تکه‌های میکروسکوپی پلاستیک به اندازه‌ای کوچک هستند که می‌توانند به سلول‌های انسان بروند. اینکه چه اتفاقی می‌افتد زمانی که آن‌ها در آنجا هستند هنوز یک سوال است، اگرچه تحقیقات به اثرات مضر ذرات پلاستیک اشاره کرده است. این موضوع شامل مطالعاتی است که نشان می‌دهد چگونه می‌توانند شکل سلول‌های ریه انسان را تغییر دهند و اثرات سمی بیشتری روی سلول‌ها داشته باشند. این یافته‌ها همچنین می‌تواند زمینه‌ای را به اکتشافات دیگری در این فضا اضافه کند که در آن دانشمندان برای اولین بار ذرات پلاستیکی را در جریان خون انسان، بافت انسان و نمونه‌های مدفوع و اعماق ریه‌های زنده پیدا کرده‌اند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*