اخبار خراسان جنوبی / جشن روز معلم در کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری نهبندان

پایان مسابقات فوتسال جام رمضان سرایان با قهرمانی تیم تاج نما/۷

مسابقات فوتسال جام رمضان با حضور ۱۲ تیم در ۳ گروه ۴ تیمی از ۱۹ فروردین در سالن ورزشی ملت سرایان آغاز شد که در دور مقدماتی این مسابقات از هر گروه ۲ تیم به همراه تیم های سوم گروه برتر به مرحله بعد صعود کردند و در این مرحله ۸ تیم راه یافته به صورت حذفی با هم به رقابت پرداختند و چهار تیم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

در فینال این مسابقات ضمن تماشای یک بازی خوب وجذاب ،تیم تاج نمای سرایان موفق شد با نتیجه ۶ بر ۳ پیرایش c4 را شکست دهد و به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات فوتسال جام رمضان شهرستان سرایان دست یابد.

تیم ظروف یکبار مصرف افق نیز مقام سوم این مسابقات را کسب ‌کرد، کاپ اخلاق این دوره از مسابقات نیز به تیم فوتسال شهرک هاشمیه رسید.

 

 

 

 

 

برگزاری مسابقات دارت گرامیداشت هفته کار و کارگر و روز ملی خلیج فارس در بیرجند/۷

مسابقات دارت گرامیداشت هفته کارو کارگر و روز خلیج فارس به همت هیات ورزش های کارگری شهرستان بیرجند در دو بخش آقایان و بانوان برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

در این مسابقات در بخش مردان رضا محمدی از ” شرکت کویرتایر ” مقام اول، محمد نتیجه شوکت آباد از ” اداره‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ” مقام دوم و علی اکبر زاده از ” بیمارستان میلاد ” مقام سوم را به خود اختصاص دادند

در بخش بانوان نیز مهدیه ندافی از خانه کارگر مقام اول، عطیه عابدینی از ” کویرتایر ” مقام دوم و فهیمه سادات زهرایی از شرکت کویرتایر مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

کلید واژه اصلاح امور، برگشت به تقواست/

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر امروز بشر برای جبران خیانت‌های دو قرن گذشته باید به اسلام و اصل عدالت بازگردد، گفت: در احادیث و آیات قرآن توصیه بسیاری به رعایت تقوا شده است و کلید واژه اصلاح همه امور برگشت به تقوا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امروز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در خطبه های نماز عید سعید فطر اظهار کرد: امروز وقت آن رسیده به اصالت انسانی و فطرت خدادادی خود برگردیم و براساس عدالت و صداقت و محبت الگوی ملت‌های دیگر باشیم.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در سال های گذشته اعمال سلیقه و نفوذ و اختلافات فکری و حزبی و گسیختگی در داخل کشور داشتیم و خوشبختانه امروز این هماهنگی مردم و دولت مردمی، مجلس انقلابی و قوه قضاییه هوشیار و همپای نظام جمهوری اسلامی جای تبریک دارد.

وی افزود: عید اسلامی و انسانی مرحله به مرحله رسیدن به خودسازی است تا به آن عید برسید و در کنار این مسئله، این هم جای تبریک دارد که وقتی گرفتار کرونا بودیم روزی تا ۷۰۰ نفر جان خود را از دست می دادند اما این آمار اکنون با همت دولت و مسئولان انقلابی به صفر نزدیک می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اکنون دشمن در حال نابودی است و مردم پیروز میدان هستند، تصریح کرد: رویش جوانان با ایمان و انقلابی که به صورت خودجوش در صحنه های مختلف حاضر و احساس مسئولیت می‌کنند بسیار جای تبریک دارد و امروز با رویش این جوانان عزیز الحق جای سپاسگزاری است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: امروز دشمن از رویش جوانان و نوجوانان انقلابی و حضور مردم در میدان دچار وحشت شده است.

عبادی به برنامه تلویزیونی «زندگی پس از زندگی» اشاره و تأکید کرد: از این برنامه مستند و فراگیر جهانی به سادگی عبور نکنید چراکه پیام این برنامه این است که مکتب های مادی در بن بست قرار گرفتند و در نتیجه بشر به پوچی رسیده است همین خودکشی ها و پوچی که امروز در غرب می بینید.

وی ادامه داد: غرب و مکتب لیبرال در دو قرن اخیر بشر را فریب داده و او را از راه اصیل فطرت انسانی و فلسفه عقلی و دینی و تعلیمات وحیانی بازداشته است و مکتب های آنان دروغ از کار درآمده است.

عبادی تأکید کرد: برای اصلاح مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، خانوادگی، فرهنگی و …  این نیست که یک دولتی بیاید تا همه اینها را اصلاح کند بلکه تک تک افراد جامعه مسئولیم خود را اصلاح کنیم و برای انسان مسلمان متقی این بد است که هر روز دیگری بیاید کار ما را کنترل کند چون یعنی کار من درست نیست بنابراین مسلمانی این است که خودمان خلاف و خطا نکنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: همه شرایط امروز فراهم شده که به فطرت و دین الهی بازگردیم و قرن کنونی، قرن دیانت است و بی دین ها سر از رسوایی در می‌آورند.

 

استاندار خراسان جنوبی:

چینی‌ها در کارخانه چدن شهرستان خوسف سرمایه‌گذاری می‌کنند/۲-۳

زیرساخت شهرک شهید رحمانی شهرستان خوسف تکمیل می‌شود

 

استاندار خراسان جنوبی: چینی‌ها در کارخانه چدن شهرستان خوسف سرمایه‌گذاری می‌کنند

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سرمایه‌گذاری چینی‌ها در راه‌اندازی کارخانه چدن شهرستان خوسف افزود: این سرمایه‌گذاری سبب اشتغالزایی و رونق اقتصادی در منطقه می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت در جلسه‌ای که با حضور سرمایه‌گذار چینی در شهرستان خوسف برگزار شد اظهار داشت: با توجه به رویکرد دولت، از حضور سرمایه گذاران در استان خراسان جنوبی استقبال کرده و پشتیبانی کامل از آنها را به طور جدی در برنامه داریم.

وی ادامه داد: اگر این جلسه با حضور نماینده عالی دولت در استان برگزار می شود، حکایت از این دارد که موضوع سرمایه گذاری برای ما در خراسان جنوبی، مسئله‌‌ای مهم و حیاتی است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با استفاده از هر فرصتی به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم بیان کرد: هفته‌ای یک‌بار در تهران بود و حدود ۸۰ درصد جلساتی که در مرکز دارم، با سرمایه‌گذاران بوده و بسترسازی برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران از برنامه‌های اولویت‌دار ما در استان است.

قناعت با قدردانی سرمایه‌گذاری چینی‌ها در راه اندازی واحد تولیدی چدن در خوسف، افزود: این سرمایه‌گذاری سبب اشتغالزایی و رونق اقتصادی در منطقه شده و دارای اهمیت است به‌طوری که این واحد تولیدی چدن می‌تواند به توسعه دیگر واحدهای تولیدی وابسته تبدیل شده و محصولات این واحد تولیدی می‌تواند به عنوان مواد اولیه دیگر واحدها استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شهرک شهید رحمانی خوسف به جهت نزدیکی به مرکز استان از شهرک‌های مهم خراسان جنوبی به شمار می‌رود نزدیکی به مرکز استان و دسترسی راحت به فرودگاه، از جمله مواردی است که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جذابیت داشته باشد.

قناعت متذکر شد: دستگاه ها مکلف به اجرای زیرساخت ها و تامین نیازهای سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی و به‌ویژه شهرک صنعتی شهید رحمانی هستند.

جشن روز معلم در کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری نهبندان/۲

جشن روز معلم در کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری نهبندان

کودکان ونوجوانان عضو کتابخانه سیار روستایی کانون در روستای اسدآباد نهبندان روز معلم را جشن گرفتند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ بر اساس این خبر اعضای این کتاب‌خانه ابتدا با توضیحات مربی کانون نامگذاری روز معلم و شخصیت شهید مطهری آشنا شدند  و پس از آن با  هنر کاغذ و تا گل لاله ساختند و با اهدا به معلم خود این روز را تبریک گفتند.

 

جشن روز معلم در مدارس روستای نوده و چناران برگزار شد/۲

جشن روز معلم در مدارس روستای نوده و چناران برگزار شد

کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در شهرستان زیرکوه، جشن اولین روز از هفته بزرگ‌داشت مقام معلم را در مدارس روستایی نوده و چناران برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛  همزمان با ۱۲ اردیبهشت ماه سال‌روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و آغاز هفته گرامی‌داشت مقام معلم  و با هدف قدردانی از زحمات معلمان، با تلاش کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان زیرکوه ، جشن روز معلم همراه با برنامه شاد و متنوع در مدارس روستاهای نوده و چناران  برگزار شد .

گفتنی است؛ شعرخوانی، اجرای سرود و نمایش، مسابقه و آشنایی اعضا با مقام والای معلم و نامگذاری این روز و  در ادامه  اهدا جوایز از بخش‌های این برنامه بود که  مورد استقبال معلمین و دانش آموزان این مدارس قرار گرفت.

در پایان این برنامه با اهدای گل از مدیران و معلمین این دو مدرسه تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از۶۰معلم نمونه در خراسان جنوبی/

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در هفته معلم امسال بیش از ۶۰ معلم برتر مورد تجلیل قرار می گیرند که از این تعداد، ۵۴ معلم برتر شهرستانی و ۶ معلم استانی هستند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی‌نژاد، در نشست خبری که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، اظهار کرد: : در ارتباط با معلمان نمونه کشوری منتظر اعلام نتایج وزارت آموزش و پرورش هستیم.

وی با اشاره به اجرای  ۱۸ عنوان برنامه متمرکز استانی در هفته بزرگداشت قام معلم خراسان جنوبی؛ عنوان کرد: این برنامه‌ها به تناسب مرکز استان در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی با حضور استاندار، فرمانداران و ائمه جمعه و جماعات برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از هفته معلم به عنوان فرصتی مغتنم برای قدردانی از معلمانی دانست که بیشترین نقش را در تربیت نیروی انسانی موفق دارند و با خدمت شایسته بیشترین ارباب رجوع ثابت را خدمات‌دهی می‌کنند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، ادامه داد: برگزاری آیین سپاس معلم، تجلیل از خانواده های معلم و دانش آموز شهید استنا، غبار روبی مزار شهدای فرهنگی، تجدید میثاق فرهنگیان انقلابی استان با ولایت و تجلیل از معلمان نمونه از جمله برنامه های محوری پیش بینی شده برای هفته معلم به شمار می رود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اذعان کرد: عهدشناسی و تجلیل از خانواده شهدا از دیگر  برنامه‌های مهم است و علاوه بر حضور در خانه پدران و مادران شهدا، دیدار با خانواده ۱۲ معلم فوت شده بر اثر کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در این مدت همراهی سایر نهادها و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی را همچون سنوات گذشته در تجلیل از مقام معلم خواهیم داشت و در ارتباط با هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌ها در مرکز استان و شهرستان‌ها اعتبار مورد نیاز تامین شده است.

وی از برگزاری پویش “معلم خوب من” خبر داد و بیان کرد: این پویش به‌صورت کشوری و با ضبط ویدئو ۱۲۰ ثانیه‌ای توسط مردم اجرایی و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

موسوی‌نژاد با اشاره به  هماهنگی‌های لبه عمل آمده  برای سخنرانی قبل از نماز جمعه هفته پیش رو در مرکز و شهرستان های استان، خاطر نشان کرد: طبق آمار ۲ هزار معلم در استان کمبود داشتیم که با توجه به استفاده از تمامی ظرفیت‌ها اعم از معلمان حق‌التدریس، خرید خدمت، برون‌سپاری، اضافه کاری، سرباز معلم، ۶ ساعت موظفی مدیران و معاونان و استفاده از توان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این نیاز به ۶۳۰ نفر کاهش یافته و امیدواریم در پروژه مهر امسال با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد شاهد کلاس بدون معلم در استان نباشیم.

راه یابی هنرجویان دبیرستان هنرهای زیبا به مرحله استانی جشنواره فرهنگی و هنری فردا

    
راه یابی هنرجویان دبیرستان هنرهای زیبا به مرحله استانی جشنواره فرهنگی و هنری فردا
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۷ نفر از هنرجویان هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در مرحله شهرستانی چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری فردا موفق به کسب رتبه شده و به مرحله استانی راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سید علی زمزم با بیان این که هنرجویان هنرستان هنرهای زیبا بار دیگر موفق به کسب رتبه در جشنواره های فرهنگی و هنری شدند، ادامه داد: پس از اعلام نتایج مرحله شهرستانی جشنواره فرهنگی و هنری فردا، ۵ نفر از هنرجویان موفق به کسب رتبه اول و ۲ نفر موفق به کسب رتبه دوم شده و به مرحله استانی راه یافتند.

به گفته وی آیدا نیک منش در رشته ویدئوکست حائز رتبه اول، سحر نوفرستی در رشته عکاسی حائز رتبه دوم، فاطمه سبزواری در رشته فیلم داستانی حائز رتبه اول، نازنین ندا در رشته مونولوگ حائز رتبه اول، بهار کامیاب در رشته فیلم مستند حائز رتبه اول، فایزه رضوانی مقدم در رشته پاستیل حائز رتبه دوم و مطهره نوفرستی در رشته طراحی با مداد حائز رتبه اول شد.

زمزم اضافه کرد: جشنواره فرهنگی هنری فردا در راستای تحقق بخشی به اهداف سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری هر ساله توسط آموزش و پرورش برگزار می شود.

 

 

 

 

خسارت طوفان و بارش‌های رگباری به ۴ شهرستان خراسان جنوبی/۴

طوفان و بارشهای رگباری در ۴۸ ساعت گذشته در شهرستانهای بیرجند، قاینات، نهبندان و طبس خسارت وارد کرد.

 مدیرکل مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: باتوجه بهخسارت طوفان و بارش‌های رگباری به ۴ شهرستان خراسان جنوبی دو پدیده طوفان و بارندگی‌های رگباری به ۸۳ نفر گرفتار سیلاب در استان امدادرسانی شد.

میرجلیلی افزود: در این مدت ۱۴ منزل مسکونی در این شهرستان‌ها دچار آبگرفتگی شدند که بلافاصله عملیات تخلیه توسط امدادگران آغاز شد.

وی گفت: در این مدت سه محور مواصلاتی به دلیل آب گرفتگی آب نما‌ها برای ساعاتی دچار کندی تردد شد و این بارندگی‌ها سبب ریزش کوه و عبور در محور قاین- بیرجند شد.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی افزود: در این مدت به باغات و مزارع شهرستان‌های مذکور نیز خسارت وارد شد که تیم‌های ارزیاب در حال برآورد خسارت ها هستند.

وی از قطعی آب شرب ۲ روستا در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: بلافاصله آب مورد نیاز روستا‌ها از طریق تانکر تامین شد و و ترمیم  شبکه آب برای آبرسانی پایدار نیز به اتمام رسید.

 

 

 

کشف محموله روغن خوراکی قاچاق در سربیشه/۴

ماموران انتظامی شهرستان سربیشه ۵۰۰ قوطی ۵ کیلویی روغن جامد خوراکی قاچاق در بازرسی از کامیون باری کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ فرمانده انتظامی سربیشه  گفت: مأموران انتظامی شهرستان سربیشه در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون باری مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ کارگر افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی، در بازرسی از کامیون ۵۰۰ قوطی ۵ کیلویی روغن جامد خوراکی قاچاق  به ارزش ۴۵۵ میلیون ریال کشف کردند.

وی  با بیان این که مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند، گفت: متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

پس از ۱۵ ساعت جستجو

پیداشدن پیرزن مفقود شده در طبس مسینا/۴

بانوی ۸۰ ساله مفقود شده پس از ۱۵ ساعت جستجو در روستای احمد آباد درمیان به آغوش خانواده بازگشت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان گفت: با اعلام حادثهپیداشدن پیرزن مفقود شده در طبس مسینا مفقودی پیرزن ۸۰ ساله در روستای احمد آباد طبس مسینا تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

حسین مرادی  افزود: با تلاش ۱۵ ساعته نجاتگران جمعیت هلال احمر درمیان فرد مفقودی با سلامت کامل به آغوش خانواده بازگردانده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان گفت: این عملیات با مشارکت هفت تیم امدادی با تلاش ۲۳ نفر نجاتگر، نیروی انتظامی و نیرو‌های مردمی انجام شد.

 

 

 

 

 

 

دستگیری سارق خودرو در طبس/۴

ماموران انتظامی طبس یک سارق خودرو در این شهر دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ فرمانده انتظامی طبس گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر سرقت یک سواری پراید در شهرستان خوسف ، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس شهرستان طبس قرار گرفت.

سرهنگ مریمی افزود: مأموران انتظامی طبس هنگام گشت زنی در سطح این شهرستان سواری پراید سرقتی را مشاهده کردند و پس از شناسایی دقیق در یک عملیات ضربتی خودرو را متوقف و راننده آن که همان سارق خودرو بوده دستگیر شد.

 

 

 

 

توقیف کامیونت حامل لوازم خانگی قاچاق در فردوس/۴

ماموران انتظامی شهرستان فردوس در بازرسی از یک کامیونت ایسوزو انواع لوازم خانگی قاچاق کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ فرمانده انتظامی فردوس گفت: مأموران انتظامی شهرستان فردوس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیونت ایسوزو مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ فولادی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی، در بازرسی از کامیونت انواع لوازم خانگی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

 

 

 

 

 

کشف ۲۵ راس احشام غیر مجاز در درمیان/۴

مأموران انتظامی شهرستان درمیان در بازرسی از خودروهای عبوری ۲۵ راس احشام غیر مجاز کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ فرمانده انتظامی درمیان گفت: مأموران انتظامی شهرستان درمیان هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک وانت پیکان مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ حسینی  افزود: مأموران در بازرسی از وانت پیکان ۲۵ راس گوسفند فاقد هر گونه مجوز بهداشتی و غیر مجاز کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه  ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

وی با بیان این که در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شده که به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد؛ گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار پلیس قرار دارد و با هرگونه قاچاق برابر قانون برخورد خواهدشد.

 

 

 

 

 

کشف جسد نوجوان ۱۷ ساله در بیرجند/۴

جسد نوجوان ۱۷ ساله توسط غواصان سازمان آتش نشانی بیرجند کشف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ در ساعت ۱۷:۴۷ دقیقه عصر روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت طی تماس شهروندانکشف جسد نوجوان ۱۷ ساله در بیرجند با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی غرق شدن پسر نوجوان تقریباً ۱۷ ساله در آبگیر برکه‌ای حوالی روستای چهکند گزارش شد.

در پی وقوع این حادثه غواصان آتش نشانی از دو ایستگاه سجادشهر و غفاری به همراه خودروی ویژه امداد و نجات غواصی و بانظارت رئیس سازمان، معاون عملیات و رئیس ایستگاه در محل حادثه واقع در حوالی روستای چهکند حضور یافته و در آبگیر برکه اقدام به جستجو کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند این خصوص گفت: با جستجو و تلاش بی وقفه غواصان آتش نشانی پیکر بی جان این نوجوان در عمق ۴ متری در حالی که قسمتی از لباس وی بین صخره‌های کف آب در گیر بود؛ پیدا شد.

حیاتی با اشاره به حضور عوامل اورژانس ۱۱۵ در محل حادثه و انجام اقدامات پزشکی برای نجات این غریق گفت: متاسفانه اقدامات پزشکی برای نجات جان وی موثر واقع نشد.

 

 

 

 

افزایش ۳۰درصدی اهدای خون در ماه رمضان/۲-۳

اهدای خون در ماه رمضان امسال در خراسان جنوبی ۳۰درصد افزایش یافت.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در ماه رمضان ۲هزار و ۶۲۰نفر به مراکز خونگیری خراسان جنوبی مراجعه کردند که ۲هزار و ۱۵۰نفر موفق به اهدای خون شدند.

مهدی زاده افزود: همچنین در این مدت ۲۷نفر پلاکت اهدا کردند.

وی گفت: در ماه رمضان پارسال، ۲هزار و  ۲۵نفر برای اهدای خون مراجعه  کردند که هزار و ۶۱۱نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

 

 

در پویش هلال رحمت؛

۱۲ هزار و ۹۰۵ پرس غذای گرم میان نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد/۲-۳

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از توزیع ۱۲ هزار و ۹۰۵ پرس غذای گرم در قالب طرح ملی پویش هلال رحمت در سطح استان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ محمدرضا رضایی  اظهار داشت: طرح ملی پویش «هلال رحمت» در سال ۱۴۰۱ با تلفیق دو طرح فرشتگان رحمت و همای رحمت توسط سازمان داوطلبان برنامه‌ریزی و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح از اسفندماه سال گذشته و به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته است، افزود: جامعه هدف این طرح خانوارهای نیازمند، خانواده‌های زندانیان، خانواده‌های بی سرپرست و بد سرپرست، ایتام، بیماران صعب‌العلاج و یا کرونایی و خانواده‌های معسر در نظر گرفته شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح مجموعاً بیش از ۱۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

۲۳۰ مدرسه ابتدایی خراسان جنوبی زیر ۱۵ دانش‌آموز دارد

۲۳۰ مدرسه ابتدایی خراسان جنوبی زیر ۱۵ دانش‌آموز دارد

 معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از وجود ۲۳۰ مدرسه ابتدایی زیر ۱۵ دانش‌آموز در استان که بیشتر آنها در مناطق مرزی است، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه طیبی ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: ۲۳۰ مدرسه ابتدایی زیر ۱۵ دانش‌آموز در نقاط مختلف خراسان جنوبی وجود دارد که بیشتر آنها در مناطق مرزی استان است و دولت بخشی از هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان را پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش دیگر این هزینه را والدین دانش آموزان پرداخت می‌کنند، اضافه کرد: در زمان شیوع کرونا، دولت کمک خوبی در این زمینه انجام داد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در باره املاک مازاد آموزش و پرورش تصریح کرد: تبدیل به احسن املاک در دستور کار دولت و مجلس در قالب برنامه بودجه سالانه قرار گرفته است.

طیبی با اشاره به خشک سالی های چند سال گذشته و مهاجرت مردم از روستاها به شهرها، گفت: در اثر آن فضاهای آموزشی مازاد در مناطق روستایی افزایش یافته‌اند اما در یکی دو سال اخیر با توجه به رونق مسکن روستایی و کشاورزی شاهد این هستیم که بعد از گذشت ۱۰ سال بعضی از این مدارس احیا می‌شوند.

به گفته وی سال گذشته ساختمان دو مدرسه مازاد برای فروش اعلام شد و مشکلی که در زمینه ساخت مدارس خیر ساز و یا با همیاری مردم روستاها احداث شده‌اند، این است که در آمد حاصل از فروش آن در کجا مصرف شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۸ مدرسه در این خصوص در استان وجود دارد که در مدارس خیر ساز، نظر خیر و مردم در این باره شرط است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص استخدام افراد در آموزش و پرورش گفت: از طریق ماده ۲۸ و شرکت افراد در آزمون، جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش انجام می‌شود و شرایط استخدامی برای عموم افراد یکسان است و جز سهمیه فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران، سهمیه دیگری وجود ندارد.

طیبی ادامه داد: تا کنون بارهای مطالبه همکاران فرهنگی برای قبول این مسئولیت مطرح شده است که انجام این کار سبب رشد معلمان خواهد شد اما سازمان استخدامی کشور با اعلام اینکه انجام این کار سبب بی نظمی در استخدام‌های آموزش و پرورش می‌شود از پذیرش این مطالبه همکاران خود داری کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین مسئولان سازمان استخدامی کشور اعلام کرده‌اند که در حال حاضر استخدام فرزند به جای والدین در هیچ دستگاهی انجام نمی‌شود اما سال گذشته سهمیه‌ای در خرید خدمت برای فرزندان فرهنگی لحاظ شد.

امدادرسانی به ۳۲ متأثر از سیل و آبگرفتگی در خراسان جنوبی

امدادرسانی به ۳۲ متأثر از سیل و آبگرفتگی در خراسان جنوبی

بیرجند_ سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به ۳۲ متأثر از سیل و آبگرفتگی در سطح روستاهای خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود اکبری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال بارش‌های اخیر و آب‌گرفتگی در برخی روستاهای استان، امدادرسانی به اهالی ساکن در روستای گل گنج از توابع شهرستان قاین، روستاهای القورات، پسوج، حاجی آباد، کلاته بجدی، مهیاباد شهرستان بیرجند و روستای بیچند شهرستان نهبندان به همت نجات گران این جمعیت انجام شد.

وی با بیان اینکه همچنین در محور قاین گناباد، فرعی کارخانه فولاد و محور طبس بشرویه، فرعی جاده امامزاده علی عملیات امدادرسانی انجام شده است، افزود: در این عملیات‌ها به ۳۲ نفر امدادرسانی شده است.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد ۲۸ نیروی عملیاتی در این حوادث به امدادرسانی پرداخته‌اند، گفت: پنج خودروی نجات، یک تویوتا دو کابین و یک دستگاه پیکاپ نیز به کار گیری شده است.

وی افزود: تخلیه آب منازل، نجات افرادی که با خودروهایشان گرفتار سیل و آب‌گرفتگی شده و بازگشایی و هدایت خودروها در جاده با همکاری اداره راه که به دلیل سیل تخریب شده از جمله خدمات ارائه شده در مناطق سیل زده بوده است.

 

 

 

سرپرست فرمانداری خوسف:

۷۰ هزار مترمربع از معابر روستایی خوسف آسفالت می شود/۲

سرپرست فرمانداری خوسف گفت: با هزینه کرد ۱۰ میلیارد تومان آسفالت ۷۰ هزار متر مربع از معابر روستایی خوسف انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد علی ایمانی» در جریان بازدید از اجرای پروژه آسفالت معابر در روستاهای سیوجان، خور و مهدیه اظهار کرد: در این مرحله معابر ۲۵ روستا به میزان ۷۰ هزار متر مربع آسفالت می شود.

 

سرپرست فرمانداری خوسف اظهار داشت: جدول گذاری و زیرسازی معابر توسط دهیاری ها و آسفالت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود.

 

وی گفت: در ابتدای سال‌جاری با اجرای آسفالت هزار متر مربع از معابر روستایی شهرستان خوسف، امیدواریم بتوانیم قدمی هر چند کوچک برای رفاه و آسایش روستاییان فراهم کنیم.

 

سرپرست فرمانداری خوسف افزود: از این روستاها تعداد ۱۵ روستا در بخش مرکزی و ۱۰ روستا در بخش جلگه ماژان است که برای فاز دوم اجرای این پروژه برای آسفالت معابر سایر روستاها نیز قول های خوبی داده شده است.

 

ایمانی با بیان اینکه آمادگی داریم سهمیه ای مازاد شهرستان را دریافت کنیم تا بتوانیم معابر سایر روستاها را با کمک دهیاری ها آسفالت کنیم، گفت: برای آسفالت معابر روستایی خوسف بیش از  ۱۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

 

 

 

پژوهشگر و عضو هیئت امنای آثار بدیع الزمان فروانفر اعلام کرد:
ترجمه قرآن مجید استاد فروزانفر نزدیک ترین و روان ترین به مصحف شریف

اسدی مقدم گفت: دکتر شفیعی کدکنی به وجود ترجمه قرآن بدیع الزمان در کتابخانه مجلس آن هم با بیان شیوا و روان اشاره می کند که بعدها اثری از آن دیده نشده و مفقود شده اما بخش هایی از ترجمه روان فروزانفر جمع بندی و چاپ شده است.

به گزارش شبستان مراسم بزرگداشت استاد بدیع الزمان فروزانفر با عنوان «فرهنگ پژوهان» همزمان با ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار می شود. این مراسم در زادگاه این فرهنگ پژوه، شهر بشرویه، و با حضور صاحب نظران، فرهیختگان، علاقه مندان و جمعی از شاگردان استاد و مولوی پژوهانی از برخی مناطق کشور برگزار می شود.

 

مهمانانی از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، کرمان، گلستان، یزد، شیراز، آذربایجان غربی و تهران در این مراسم حضور خواهند داشت. بر اساس اعلام مسئولان، این بزرگداشت از سلسله برنامه های همایش بین المللی استاد بدیع الزمان فروزانفر است که برای برگزاری آن در سال آینده برنامه ریزی می شود.

 

معرفی مفاخر به نسل جوان، انتقال هویت و فرهنگ  است

سرپرست فرمانداری بشرویه در آستانه برگزاری همایش استاد فروزانفر درخصوص ضرورت و نتایج پرداختن به مفاخر گفت: بدیع الزمان فروزانفر از مفاخری است که بیشتر از آن که در شهرستان یا استان مشهور باشد در کشور و حتی جهان به عنوان مولوی پژوه برتر شناخته شده و به او استناد می شود. شناساندن این قبیل مفاخر به جامعه در انتقال هویت، فرهنگ و خودباوری به نسل جوان تاثیرگذار است.

 

«حسن علیزاده» تاکید کرد: انتقال این ارزش ها به نسل جوان باعث می شود کشورهای غربی نتوانند الگو و هویت خود را بر نسل جوان ما غالب کنند از طرف دیگر برخی کشورهای همسایه درصدد هستند به نوعی مفاخر ما را مصادره کنند چنانچه در معرفی و شناساندن آن ها خوب کار نشود آن ها را از دسترس ما خارج کرده و یا به فرقه هایی وابسته می کنند.

 

به نظر وی برگزاری این قبیل همایش ها در دستگاه دولتی به نتیجه نمی رسد و اعتقاد به مردمی بودن آن هست با این وجود تاحد ممکن در برگزاری بزرگداشت بدیع الزمان فروزانفر همکاری می شود.

 

علیزاده در مورد یادبود یا المان و… به نام استاد فروزانفر هم توضیح داد: در بشرویه خیابانی به نام وی وجود دارد مردم در مورد این مفخره شهرستان تعصب دارند و جلسات پژوهشی با محوریت آثار او هر هفته برگزار می شود برگزاری همایش بین المللی برای سال آینده هم در دست پیگیری است.

 

ترجمه قرآن مجید استاد فروزانفر نزدیک ترین و روان ترین به مصحف شریف

این مطلب را پژوهشگر و عضو هیئت امنای آثار بدیع الزمان فروانفر عنوان کرد و برای استدلال هم توضیح داد: دکتر شفیعی کدکنی به وجود ترجمه قرآن بدیع الزمان در کتابخانه مجلس آن هم با بیان شیوا و روان اشاره می کند که بعدها اثری از آن دیده نشده و مفقود شده است اما بخش هایی از ترجمه روان فروزانفر جمع بندی و چاپ شده است. در مورد بیان شیوا و روان استاد در ترجمه قرآن اشراف و تسلط فراوان وی به زبان عربی و فارسی از بارزترین علل است.

 

«حسین اسدی مقدم» تاکید کرد: استاد فروزانفر اثری در صرف و نحو به زبان عربی دارد و نکته جالب این که اختلاف بین زمان تولد و تالیف این کتاب سن استاد را در جوانی تایید می کند که با توجه به اختلاف نظرها در مورد زمان تولد وی، در ۱۸ یا ۲۰ سالگی نوشته شده است. تالیف کتابی در صرف و نحو به زبان عربی آن هم در این سن، تسلط و اشراف کامل استاد بر زبان عربی و دامنه لغات او را یادآوری می کند.

 

وی گفت: گرچه ترجمه کامل قرآن استاد فروزانفر ناپدید شده است اما بخش هایی از آن چاپ شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. از کنار این موضوع نیز نمی توان گذشت که استاد فروزانفر در خانواده ای مذهبی، آشنا به قران و ادعیه بزرگ شده است پدرش شیخ علی حافظ قرآن و دعاهای بسیاری بود و آن ها به صورت خانوادگی حافظه قوی داشته و به سرعت موضوعات، و اشعار را با یک بار خواندن حفظ می کردند.

 

به نظر اسدی مقدم این علل، بر نظر دکتر شفیعی کدکنی صحه می گذارد که ترجمه استاد فروزانفر، نزدیک ترین به قرآن مجید است. علاوه بر این زمانی که بدیع الزمان در قید حیات بود فرهنگستان ایران شکل گرفت هنگام انتخاب رئیس، همه فرهیختگان زمان خود را کنار کشیدند و تنها استاد فروزانفر را شایسته این موقعیت دانستند چرا که از خصوصیات رئیس فرهنگستان اشراف و تسلط کامل بر لغات و ادبیات فارسی است که تبحر او در ترجمه قران را هم تایید می کند. بدیع الزمان تا پایان عمر، رئیس فرهنگستان ماند.

 

اسدی مقدم با اشاره به گفته های استاد شفیعی کدکنی، بدیع الزمان فروزانفر را شایسته مقام استادی خواند و افزود: اساتید به نام و معروف تاریخ ادبیات کشور از علاقمندان و شاگردان ویژه بدیع الزمان هستند به گونه ای که حتی سال ها بعد از اتمام تحصیل، با وی رفت و آمد داشتند و از کلاس های درس او بهره می بردند. اساتیدی چون شفیعی کدکنی، سیمین دانشور، زرین کوب و … فروزانفر را درک کرده و گوهر وجود او را شناخته بودند.

 

به گفته وی این افراد فرهیخته در حوزه تاریخ ادبیات کشور، تا سال ها به خانه فروزانفر رفت و آمد داشته و ارتباط خود را با او حفظ کرده بودند.

 

استاد فروزانفر مولوی را زنده و مثنوی را احیا کرد

عضو هیئت امنای آثار بدیع الزمان فروزانفر هم این مطلب را بیان و اضافه کرد: یکی از کارهای شاخص استاد فروزانفر احیای مولوی و احیای مثنوی با انجام تحقیقات در آثار او است همان طور که خود در مقدمه کتابش علاقه اش به مولوی را از کودکی بیان کرده و از همان دوران اشعار او را می خواند و می گفت شعرها متعلق به ملا «مولوی» است.

 

«پور رفعتی» همچنین گذری بر زندگی بدیع الزمان فروزانفر زد و گفت: او در جوانی طلبه بود و در محضر ادیب نیشابوری کسب فیض کرد. در همین دوران بود که به واسطه سرودن شعری، لقب بدیع الزمان را از حاکم خراسان دریافت کرد

 

وی ادامه داد: آشنایی او با مولوی از آن جا شکل گرفت که مولوی برایش حکم کلیت داشت که دامنه آن همه ادبیات قبل از او راشامل می شد. در آثار استاد فروزانفر جای پای مولوی احساس می شود سخن و سخن وران نمونه ای از آن است. تصحیح و پژوهش های او در آثار مولوی، نتیجه آشنایی با مولوی و مهم ترین ویژگی فروزانفر مولوی پژوهی بود.

 

وی تاکید کرد: تا آن جا که درس های مولوی شناسی استاد بسیار گیرا بود و دانشجویان بسیاری را حتی تا ۱۵ سال بعد از تحصیل جذب می کرد.

 

پوررفعتی وجه غالب فروزانفر را مولوی پژوهی دانست و افزود: او در سه حوزه تالیف، ترجمه و تصحیح آثار کار کرد. کتاب سخن و سخنوران، شرح ابوالعطار یا زنده یاد را نوشت بر آثار مولوی مانند دفتر اول تصحییح نگاشت. او از مصححان قوی زمان است. در ترجمه هم کارهایی دارد «حی بن یقظان» را به زنده بیدار ترجمه کرد یک اثر بدیع دیگر ترجمه قرآن است که استاد شفیعی کدکنی آن را کامل ترین می داند.

 

او به ویژگی های علمی و توانمندی های فروزانفر شاعری را اضافه کرد و ادامه داد: لقب او در شعر ضیا بود اما بعدها به تحقیقات روی آورد وگرنه در صورت ادامه کار شعر، یک محمدتقی بهار دیگر در تاریخ کشور بود. آثار استاد و به ویژه یکی از اولین کتاب هایش، «سخن و سخنوران» همچنان مورد اعتماد و رجوع محققان است.

 

به نظر وی تربیت و پرورش اساتید به نام تاریخ و ادبیات کشور از دیگر افتخارات فروزانفر است اساتیدی که بیشترشان در قید حیات نیستند اما وجودشان آن را باید قدر دانست و به موقعیت شان توجه کرد. دکتر دامغانی، دکتر زرین کوب، دکتر دانشور و… که پدران علمی هستند.

 

پوررفعتی بر ضرورت آشنایی و شناساندن مفاخر از جمله استاد فروزانفر تاکید و توصیه کرد: این کار برای آینده شهر و جامعه موثر است تا نسل موجود بداند با چه شرایط و امکانات اندکی به کجا رسیده اند در زمانی که بشرویه روستایی کوچک بود در آن شرایط و فقر امکانات، مهاجرت و ترک دیار به طلب علم را برگزید. با این وجود از همان ابتدای مدرسه سپهسالار تدریس می کرد.

 

وی یادآوری کرد: معرفی و شناساندن چنین مفاخری برای نسل جدید ضروری است باید بدانند که او در چه شرایط و امکاناتی که برای یک کتاب هزینه و وقت زیادی صرف می کرد علم آموخت و به جای گذاشت او سخن متقن داشت و مطالعات زیادی برای آثارش انجام می داد. دقت و پشتکارش زبانزد بود و یک شبه ره صدساله نپیمود برای هر کار و اثرش بارها و بارها مطالعه و تحقیق می کرد.

 

 

 

 

«بدیع الزمان فروزان فر» ادیب بی مانند

«بدیع الزمان فروزان فر» یکی از نوابغ بشری و ادیب بی مانندی است که با استفاده از استعداد خدادادی، لطف سخن خود و احاطه کامل بر متون کلاسیک توانست ذخایر ارزشمند مولانا را در اختیار جهان ادبیات قرار دهد.

به گزارش شبستان ۱۶ اردیبهشت یادآور سالروز بزرگ مردی ادیب، سخنوری بی نظیر و یکی از برجسته ترین ادیبان تاریخ ایران زمین یعنی استاد «بدیع الزمان فروزان فر» است کسی که از جمله اساتید نامدار ادبیات و تاریخ ادبیات فارسی به شمار می‌رفت ودانش گسترده‌اش در علوم مختلف سبب شد تا از وی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های تاریخ معاصر ایران در حوزه ادبیات کهن یاد شود.

 

*مروری کوتاه بر زندگی بدیع الزمان

عبدالجلیل در تیرماه ۱۲۷۶ شمسی، در بشرویه در خانواده ای از اهل علم و فرهنگ به دنیا آمد. بعدها لقب بدیع الزمان را از قوام السلطنه، والی خراسان گرفت و فروازانفر را به عنوان نام خانوادگی خود برگزید. پدرش شیخ علی، پسر آخوند ملا محمد حسن قاضی است که هر دو شاعر و فقیه و طبیب بودند و نسلشان به ملا احمد تونی، از علمای معاصر شاه عباس صفوی می رسد. مقدمات علوم دینی را در زادگاهش آموخت و در سال ۱۲۹۸ به مشهد آمد و پس از دو ماه پای درس ادیب نیشابوری نشست تا علوم ادبی و منطق را فرا گیرد.

 

 

این شاگردی تا سال ۱۳۰۲ ادامه داشت. چندی نیز از محضر حاج میرزا حسین سبزواری بهره برد و اصول و بعضی مباحث فقه را نزد حاج شیخ مرتضی آشیتیانی و بخشی را نزد حاج شیخ مهدی خالصی فرا گرفت. برای آنکه وقتش بیهوده تلف نشود، به جای گرفتن حجره در مدرسه، اتاقی در کاروان اجاره کرد تا با فراغت کامل درس بخواند. کمتر کسی را می پذیرفت,، حتی روزهای پنج شنبه و جمعه که همه تعطیل بودند، او یک دوره معلقات سبع را نزد ادیب خواند. فروزانفر در آن سال ها از شاگردان شاخص و خاص درس ادیب به شمار می رفت.

 

در همان آغاز جوانی طبع شعری هم داشت و با توجه و آگاهی به دو زبان فارسی و عربی قصاید غرایی به هر دو زبان می سرود. در کنار تلاش علمی و جدیت، آنچه در آن سال ها موجب پیشرفت او شد، هوش سرشار و ذهن و قاد وی بود. دیگر محیط مشهد برای پیشرفت و پرورش ذوق خود کافی نمی دید، علی الخصوص که این پیشرفت او حسادت و رشک هم درسان را نیز برانگیخته بود. پس در سال ۱۳۰۳ شمسی در تهران به تهران آمد و حجره ای در مدرسه سپهسالار گرفت و یه دوره شرح اشارات و شفا و کلیات قانون را نزد میرزا طاهر تنکابنی و فقه و اصول و قواعد علامه را در محضر آقا حسین نجم آبادی فرا گرفت. علاوه بر آن تحریر اقلیدس و قسمت الهیات کتاب اسفار را نزد آقا مهدی آشتیانی خواند و شرح چغمینی و محبسطی را نزد ادیب پیشاوری.

 

فروزانفر استادش ادیب پیشاوری را ابوعلی سینای ثانی و تالی ابن رشد و ابوریحان می دانست و می گفت: «برکت صحبت و فیض مجالستش در تطور و تحول افکار این ضعیف و نظر وی در فهم و تشخیص اشخاص و معرفت درجات شعرا تأثیر به سزا داشت.»

 

جز ادیب با شمس العلما گرکانی، صدرالافاضل، میرزا خان نائینی، شاهزاده افسر، فروغی، علامه قزوینی حشر و نشر دائمی داشت و در محافل ادبی شرکت می جست. در سال ۱۳۰۵ به توصیه ی شمس العلما گرکانی و به جای تدریس فقه و اصول و عربی و ادبیات را در دارالفنون بر عهده گرفت.

 

هم چنین سال بعد در مدرسه حقوق منطق نیز درس داد. با تأسیس دارالمعلمین عالی در سال بعد، تدریس ادبیات فارسی و عربی را به وی سپردند و همکار استادان بزرگ آن عصر چون ملک الشعرا بهار، رشید یاسمی، نصرالله فلسفی، عباس اقبال آشتیانی، بهمنیار، سعید نفیسی، همایی، شفق و سیاسی گردید. در سال ۱۳۱۰ به استادی تفسیر قرآن و ادبیات عرب در مدرسه ی سپهسالار نیز برگزیده شد و پس از تأسیس دانشکده ی معقول و منقول در سال ۱۳۱۳ معاونت آن جا به او واگذار گردید.

 

 

هم زمان ریاست مؤسسه وعظ و خطابه را نیز بر عهده داشت. در دانشکده معقول و منقول نیز تصوف درس می داد. او در هدایت و تقویت بنیه ی علمی دانشکده از طریق جلب استادان و تنظیم برنامه های مفید نقش مهمی داشت. یکی از خدمات او در آن سالیان کوشش فراوان برای تأسیس دوره دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران بود. گرچه بسیاری با آن مخاالفت می کردند اما با عزم جدی او در سال ۱۳۱۶ این دوره تأسیس شد و استادان نسل دوم و سوم تاکنون حاصل این تلاش ارزنده هستند.

 

در سال ۱۳۱۴ رساله ی دکتری خود را با عنوان «زندگانی مولانا جلال الدین رومی» نگاشت تا بتواند رتبه استادی را دریافت کند. علامه دهخدا، سید نصرالله تقوی از ممیزان و داوران رساله ی وی بودند. از آن پس توانست به عنوان استاد تاریخ ادبیات به تدریس در دانشگاه تهران بپردازد. در همین سال بود که کتاب «سخن و سخنوران» را نگاشت که در آن سال ها منبع اساسی و مهم ادبیات ایران به شمار می رفت.

 

زنده‌یاد فروزانفر به سال ۱۳۴۶ بازنشسته شد، اما به صورت حق التدریسی به کار ادامه داد. (روایت است که بازنشستگی ایشان به دلیل سرودن شعری در مدح دکتر محمد مصدق بود.) مدتی را نیز به عضویت مجلس سنا گذراند تا اینکه در نهایت در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۴۹ بر اثر سکته قلبی درگذشت و در مجموعه حرم حضرت عبدالعظیم به خاک سپرده شد.

 

*آثار بی نظیر و ممتاز فروزان فر در حوزه ادبیات فارسی

دانش بدیع الزمان محدود به ادب فارسی نمی شد بلکه در ادبیات قدیم عرب دارای مقامی شامخ بود و در سخن گفتن و نگارش مسلط. او ادیبی جامع و بصیر و توانا در تمامی زمینه های لغت،‌ نحو، صرف، معانی و بیان و بدیع و نقدالشعرا بود و عادت داشت تا کتابی را که تازه به دست آمده بود نمی خواند بر زمین نمی گذاشت.

 

وی به گفته دکتر اسلامی ندوشن «دریایی از معلومات و اطلاعات مربوط به ادب و فرهنگ ایران بود» همچون دایرهٔالمعارفی زنده و برآورنده نیاز همگان بود و چنان احاطه ای بر کار و کلامش داشت که سخنش حجت و بی نیاز از مراجعه به مآخذ بود و در تمامی زمینه ا اطلاعات کافی داشت حتی موسیقی؛ چنان که با کلنل وزیری در جهت سامان دهی به موسیقی همکاری می کرد.

 

در نقادی شیوه ای دقیق و متین به کار برد و با جمع بین ذوق و علم، نقدی لطیف و قوی پدید آورد. او اصول نقد کهن را با شیوه های انتقادی جدید درآمیخت و معتقد بود برای جان بخشیدن به ادبیات باید با ادبیات اروپایی ارتباط برقرار کرد و نمونه ای از این تحقیقات مقاله ی عالمانه «قدیم ترین اطلاع از زندگی خیام» است که نمونه ای از پژوهش های ممتاز فروزانفر از شیوه ی قدما در نقد انتقاد می کند و آرای انتقادی آنان را مبهم، ضعیف و مبتنی بر ذوق و به دور از اصول و قواعد مرتب می داند.

 

از آثار به جا مانده از استاد فروزانفر می‌توان به «دیوان شمس تبریزى مولانا جلال‌الدین» در دو جلد، «شرح مثنوی شریف» در سه جلد، «مأخذ قصص و تمثیلات مثنوی»، «احادیث مثنوی»، «فیه ما فیه از گفتار مولوی»، «احوال و تحلیل آثار فریدالدین عطار نیشابوری»، «سخن‌ و سخنوران»‌ در دو جلد، منتخبات‌ ادبیات‌ فارسی، رساله‌ «در احوال‌ مولانا جلال‌الدین‌ رومی»، «تاریخ ادبیات ایران» و غیره اشاره کرد.

 

*«بدیع الزمان»؛ یکی از نوابغ بشری

«محمد بهنام فر» عضو شورای سیاست گذاری انجمن ترویج خراسان در خصوص شخصیت و جایگاه استاد بدیع الزمان فروزان فر در گفتگو با خبرنگار شبستان می گوید: ایشان بی شک یکی از نوابغ بشری است که خداوند متعال به شهر بشرویه، استان خراسان جنوبی، کشور ایران و حتی جهان هدیه داده است.

 

وی ادامه می دهد: استاد فروزانفر فر از جنبه های مختلف یک نابغه و الگو است و تمام کسانی که پای درش ایشان نشسته اند هیبت و شکوه و روش تدریس ایشان را بی نظیر دانسته اند و بر علوم دینی و ادبی زمان خود تسلط کامل داشتند.

 

استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند در خصوص مولوی پژوهی استاد بدیع الزمان فروزان فر عنوان می کند: ایشان به دنبال این بود تا ذخایر ارزشمند مولانا را بیرون بیاورد و به جهان معرفی کند و اگر تحقیقاتش را نگاه کنید مثنوی شریف و احادیث مثنوی مستقیم به مولوی پرداخته است و برخی از آثار و هم به شناخت بهتر مولوی کمک می کند.

 

*مولوی پژوهی اوج کار «بدیع الزمان»

بهنام فر اوج کار بدیع الزمان فروزان فر را در زمینه مولوی پژوهی می داند و می افزاید: بخش بسیاری از عمر بدیع الزمان به بحث مولوی پژوهی اختصاص یافته بود و بهترین شرح از مثنوی از آغاز تا امروز شرح استاد بدیع الزمان فروزان فر است.

 

عضو شورای سیاست گذاری انجمن ترویج خراسان معتقد است که هنوز هم آثار بدیع الزمان در زمینه مولوی پژوهی مرجع است و بهترین شرح مثنوی را داشته است و اگر کسی در تحقیقات خود به آثار و مبانی فکری بدیع الزمان توجه نکند قطعا کارش در زمینه مولوی پژوهی ناقص خواهد ماند.

 

استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند به ویژگی های بدیع الزمان فروزان فر اشاره می کند و می گوید: چند ویژگی ایشان را متمایز و یگانه کرده است که می توان به استعداد خدادادی و لطف سخنشان، احاطه و تسلط کامل بر متون کلاسیک فارسی و عربی، تناسب روحی و سنخیت معنوی با مولانا اشاره کرد.

 

بهنام فر معتقد است که فروزان فر به فضای فکری مولانا وارد شده بود و شرح مثنوی شریف بی نظیر و عمیق ترین و دقیق ترین اثر در زمینه مولوی پژوهی است.

 

*لزوم معرفی مفاخر و مشاهیر به جامعه

عضو شورای سیاست گذاری انجمن ترویج خراسان با بیان اینکه کتاب های مهم از جمله کتاب های بدیع الزمان فروزان فر باید چاپ شود و در اختیار علاقمندان قرار گیرد، می افزاید: متأسفانه امروز به کتاب به دلیل کمتر توجه می شود و فضای مجازی و گرانی کتاب ها باعث کاهش فرهنگ کتاب و کتابخوانی شده است.

 

وی در خصوص همایش بزرگداشت استاد بی بدیل ادب پارسی، بدیع الزمان فروزانفر در بشرویه می گوید: برگزاری این نوع همایش ها منجر به آشنایی مردم با مفاخر و مشاهیر می شود و باید این نوع همایش ها در جامعه پررنگ تر شوند.

 

عضو شورای سیاست گذاری انجمن ترویج خراسان بیان می کند: متولیان فرهنگی، دانشگاهی و پژوهشی باید با همکاری با همدیگر کمک کنند تا یاد و خاطر و آثار بدیع الزمان از ذهن ها فراموش نشود.

 

استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند تاکید می کند: مولانا و فروزان فر مردان بزرگی بودند که به جامعه امید دادند و مسلما باید شرایط به گونه ای ایجاد شود تا در هر عصری فروزان فرهایی داشته باشیم تا مشعل این جامعه را روشن نگه دارند.

 

 

آثار بدیع الزمان فروزانفر شاخص و مرجع بزرگان ادبیات است

مسئول هیئت امنای آثار بدیع الزمان فروزانفر هم تاکید کرد: استاد بدیع الزمان فروزانفر توجه ویژه ای به ادبیات و تاریخ ادبیات کشور داشت و با گذشت سال ها از فوت وی هنوز کتاب هایش از جمله سخن و سخن وران شاخص و مرجع برای بزرگان ادبیات کشور است. همچنین توجه ویژه او به قرآن مجید باعث خلق شاهکاری در ترجمه قرآن شد به گونه ای که گفته می شود این ترجمه از روان و ساده ترین ترجمه های قرآن است اما متاسفانه ترجمه کامل آن مفقود شده است.

 

«جعفرزاده» گفت: برخی از فرهنگ دوستان و علاقمندان به استاد بدیع الزمان فروزانفر ترجمه کامل آن را در سال های گذشته مشاهده کرده اند اما پس از آن ناپدید شده و مکان آن مشخص نیست با این وجود استاد مجیدی از روی برخی آثار بدیع الزمان فروزانفر، بخش هایی از ترجمه های قرآن او را جمع آوری کرده است.

 

وی گفت: با توجه به تسلط بدیع الزمان فروزانفر ادبیات فارسی و ادبیات عرب و گذراندن برخی دروس حوزه علمیه، در ترجمه روان و ساده قرآن موفق بود. به ویژه علاقه و ورود او به حوزه عرفان و پرداختن قسمت زیادی از عمرش به آثار مولوی و شمس او را در ترجمه روان قرآن موفق تر داشت.

 

وی به جلسات هفتگی با حضور اساتید ادبیات و علما در بررسی آثار استاد فروانفر و برگزاری ۴۰ جلسه در شرح «فیه ما فیه» معرفی و شناساندن استاد بدیع الزمان فروزانفر و آثار او را ضروری خواند و توصیه کرد: به ویژه برای آشنایی با عرفان و کسب بینش عمیق، نسل جوان باید با استاد و آثار او آشنا شوند. چرا که استاد در آثار مولوی و مثنوی معنوی که در محور ادبیات و قرآن است توجه ویژه داشت.

 

 

 

۱۰ هزار تبعه خارجی مجاز در خراسان جنوبی زندگی می‌کنند/۲-۳

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی از شناسایی ۱۰ هزار تبعه خارجی مجاز در خراسان جنوبی خبر داد.

محسن صفایی، با بیان اینکه تا کنون ۱۰ هزار تبعه خارجی مجاز در خراسان جنوبی شناسایی شده‌اند، گفت: اتباع خارجی ساکن در خراسان جنوبی غالباً دارای کارت آمایش هستند و برخی از اتباع خارجی دارای گذرنامه خانوادگی بوده و یا به واسط طرح‌های سرشماری وزارت کشور شناسایی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی، وی با بیان اینکه کارت آمایش اتباع خارجی به صورت سالانه تمدید می‌شود، گفت: این کارت‌ها به صورت استانی صادر است و باید اتباع در محل‌های مشخص شده حضور داشته و با هماهنگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی امکان تردد بین استانی نیز خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه به اتباع خارجی ساکن در کشور و خراسان جنوبی با همکاری سازمان‌های بین المللی خدمات متنوع ارائه می‌شود، گفت: امکان تحصیل و سواد آموزی، استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات معیشتی و توانمند سازی و امکان استفاده از خدمات اجتماعی همچون صدور گواهی نامه رانندگی بخشی از خدماتی است که به اتباع خارجی ساکن در خراسان جنوبی ارائه می‌شود.

 

 

 

 

یک میلیارد تومان به حساب ایتام خراسان جنوبی واریز شد/۲-۳

یک میلیارد تومان به حساب ایتام خراسان جنوبی واریز شد

 مسوول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در خراسان جنوبی گفت: بنیاد علوی در ماه مبارک رمضان، یک میلیارد تومان به حساب ۲ هزار و ۳۰۰ یتیم استان واریز کرده‌ است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سعید پورمهدوی افزود: این کمک‌ها در قالب هدیه‌ ۵۰۰ هزار تومانی به حساب ۲ هزار و ۳۰۰ یتیم استان واریز شد.

وی بیان کرد: واریز کمک‌های ۵۰۰ هزار تومانی به حساب پنج هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شهرستان درمیان نیز از دیگر اقدامات حمایتی بنیاد مستضعفان در ماه مبارک رمضان است.

پورمهدوی با بیان اینکه همچنین با حمایت بنیاد مستضعفان ۱۰ هزار بسته معیشتی به ارزش پنج میلیارد تومان در ماه مبارک رمضان در استان توزیع شد، اضافه کرد: هر بسته معیشتی شامل برنج، روغن، رب و حبوبات به ارزش ۵۰۰ هزار تومان است.

بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان معین محرومیت‌زدایی و توسعه‌ای شهرستان مرزی درمیان در خراسان جنوبی است.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

زیرساخت شهرک شهید رحمانی شهرستان خوسف تکمیل می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: زیرساخت‌های شهرک صنعتی خوسف از جمله آب، جاده دسترسی و تقویت برق‌رسانی با مشارکت همه دستگاه‌های متولی تکمیل خواهد شد.

جواد قناعت روز دوشنبه در دیدار با سرمایه‌گذاران خارجی شرکت چدن خوسف اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی شهرستان خوسف برای ما مهم است، تمام زیرساخت‌های آن شهرک با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی تکمیل می‌کنیم و پیگیری این موضوع را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان محول کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دوستان خیالشان راحت باشد که مورد حمایت و پشتیبانی قرار خواهند گرفت، اضافه کرد: شهرستان خوسف به دلیل نزدیکی به بیرجند جاذبه خوبی برای سرمایه گذاران دارد، حضور شما باعث رغبت سایر سرمایه گذاران به سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئله احتمالی زیست محیطی طرح فولاد خوسف پیگیری شود تا سرمایه گذار پروانه بهره‌برداری را اخذ کند، عنوان کرد: باید میزبان خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی در استان باشیم.

قناعت خطاب به سرمایه‌گذاران خارجی گفت: هیچ نگرانی نداشته باشید، مجموعه دولت و مدیریت استان محکم و کامل پشتیبان شما هستند تا موانع پیش‌رو رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع سرمایه گذاری برای خراسان جنوبی یک موضوع مهم و حیاتی است و به جد به دنبال پیگیر جذب سرمایه گذار هستیم.

قناعت بیان کرد: هفته‌ای یک بار سفر به تهران دارم که بیشتر تعداد جلسات بنده در تهران با سرمایه‌گذاران است تا بستر را آماده کنیم و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه که علاوه براینکه از حضور سرمایه‌گذار در استان استقبال می‌کنیم، حمایت صددرصدی و پشتیبانی مطلق و کامل نیز از سرمایه‌گذاران داریم، اضافه کرد: اینک مشکلاتی در شهرک شهید رحمانی خوسف وجود دارد که قابل حل شدن است.

 

 

 

آزمون استخدامی در پنج شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود/۲-۳

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: نهمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی، ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس، طبس و نهبندان برگزار می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید جهانشاهی افزود: این آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در استان‌ها برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: آزمون مذکور در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری در پنج شهرستان‌ خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: کارت شرکت در آزمون مذکور از روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ساعت شروع و محل برگزاری امتحان مشترک فراگیر بر روی کارت شرکت در امتحان به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

جهانشاهی تصریح کرد: از تعداد کل مجوزهای استخدامی تخصیص یافته به دستگاه‌های اجرایی استان در نهمین امتحان مشترک فراگیر (۴۷۲ سهمیه) تعداد ۳۷۸ سهمیه متعلق به اداره کل آموزش و پرورش استان است که هشت هزار و ۶۹ نفر در این آزمون به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: از مجموع ۳۷۸ مجوز مذکور، تعداد ۲۳۴ نفر معادل ۶۲ درصد سهمیه‌ها آزاد، ۱۱۲ نفر معادل ۳۰ درصد برای احراز ۲۵ درصد سهمیه ایثارگران، ۱۵ نفر معادل چهار درصد برای پنج درصد سهمیه  ایثارگران و ۱۷ نفر معادل چهار درصد سهمیه سه درصد معلولان است.

 

 

 

در مراسم تجلیل از کارگران و گروه های کاری نمونه خراسان حنوبی

مدیر عالی کاشی فرزاد به عنوان واحد نمونه کارگری خراسان جنوبی تجلیل شد

در مراسم تجلیل از کارگران و گروه های کاری نمونه خراسان حنوبی مدیر عالی کاشی فرزاد به عنوان واحد نمونه کارگری خراسان جنوبی تجلیل شد

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: مسایل و مشکلات جامعه کارگری استان، به طور ویژه پیگیری می شود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت خاطرنشان کرد: مسایل و مشکلات جامعه کارگری استان، توسط مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی احصا شده و با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور نماینده کارگران پیگیری می شود.
وی تأکید کرد: مواردی که مربوط به حوزه استانی است با جدیت دنبال شده و در مدت کوتاهی به نتیجه برسد.
به گفته وی؛ مسایلی که باید در مرکز پیگیری شود، لازم است احصا شده و در وزارتخانه های مرتبط دنبال شود.
استاندار با اشاره به مقام شامخ کارگران، تصریح نمود: در رفیع بودن مقام کارگران، همین بس که ائمه معصومین به این شغل شریف اشتغال داشتند و توصیه می کردند دستمزد کارگر قبل از خشک شدن عرقش پرداخت شود.
قناعت از حضور ایثارگرانه کارگران در دوران دفاع مقدس گفت و متذکر شد: جامعه کارگری با حضور در خط مقدم برای حفظ میهن جانفشانی کردند و در این راه، شهیدان بیشماری را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نمودند.
وی با تأکید بر این که کارگران در پشت جبهه هم وظیفه خطیر خود را انجام می دادند، افزود: باوجود تنگناهای فراوانی که در کشور بود، کارگران اجازه نمی دادند چرخ تولید از حرکت بایستد.
به گفته وی؛ قشر عظیم کارگران بر گردن مردم و مسئولان نظام حق دارند.
استاندار با اشاره به نقش کارگران در تولید، اظهار داشت: در بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی سطح استان داشتیم، این نکته حائز اهمیت بود که بسیاری از قطعاتی که تا قبل این با قیمت بالایی از خارج کشور خریداری می شد، الان با نبوغ و نوآوری کارگران در داخل تولید می شود.
قناعت تأکید کرد: برخی از افراد در جامعه کارگری ما مخترع هستند و این مایه افتخار ماست.
وی متذکر شد: ارزش کار تولیدی به اندازه ای مهم است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیش از یک دهه است که شعار سال را به مباحث تولیدی و اقتصادی اختصاص داده اند که به جامعه کارگری وابسته و مرتبط است.
استاندار در ادامه به ظرفیت های معدنی استان اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی، بهشت معادن است ولی به جهت خام فروشی، هنوز نتوانسته ایم از این ذخایر بهره کافی ببریم.
قناعت ‌تصریح نمود: ما باید با استفاده از توان و ظرفیت کارگران ماهر و متخصص از ذخایر معدنی منحصر به فرد استان، در راستای توسعه بهره برداری کنیم.
شایان ذکر است؛ طی این مراسم از ۱۲ کارگر نمونه، ۷ گروه کاری نمونه، ۳ واحد کارگری نمونه استانی، یک واحد نمونه سلامت محور و یک کارگر نمونه کشوری تجلیل شدند.

 

 

 

معلولیتی که معلم را محدود نکرد/۴

یکی از معلمان بیرجندی با وجود معلولیت، همچنان با شور و شوق در کلاس درس حاضر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معلمی حرفه‌ای است که برخی از افراد آن را انتخاب می‌کنند و با عشق از آن یاد می‌کنند و به کارشان علاقه دارند.

معلمانی هستند که در هر شرایطی تدریس را تعطیل نمی‌کنند و حتی اگر برایشان مشکلی به وجود بیاید، باز هم سر کلاس حاضر می‌شوند.

یکی از این دبیران که اکنون با وجود معلولیت باز هم در کلاس حاضر می‌شود، خانم بهدانی است که با ویلچر به کلاس درس می‌رود.

موفقیت با وجود معلولیت

خانم بهدانی هنرآموز هنرستان دخترانه شاهد بیرجند گفت: در سال ۱۳۷۹ وارد حوزه تعلیم و تربیت شدم، اما در سال ۹۲، حادثه رانندگی سبب تغییر مسیر زندگی ام شد.

او گفت: ۸ سال تدریس با ویلچر نه تنها روحیه من را کاهش نداده است بلکه سبب شده تا با عشق و علاقه بیشتری کار کنم و مدرسه و دانش آموزان نیز در این راه کمکم می‌کنند.

یکی از هنرجویان خانم بهدانی گفت: این معلم علاوه بر آن که در حوزه درسی یکی از بهترین معلمان است، درس‌های زندگی را به بهترین وجه برایمان روشن می‌کند.

یکی از هنرآموزان هنرستان شاهد نیز گفت: به عنوان یک همکار و دوست خانم بهدانی این را می‌دانم که او علاوه بر مدرسه، در زندگی شخصی نیز بسیار موفق است و فرزندانی موفق را تربیت کرده است.

برگزاری ۱۸ برنامه در هفته گرامیداشت مقام معلم

ایام هفته معلم فرصت خوبی برای پاسداری از معلمانی است که همانند خانم بهدانی با عشق و علاقه معلمی را پی می‌گیرند و مشکلات آن‌ها را از پای در نمی‌آورد.

موسوی نژاد سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در هفته بزرگداشت مقام معلم ۱۸ عنوان برنامه به صورت متمرکز در استان اجرا می‌شود.

او گفت: گفت: در مراسم تجلیل از معلمین برتر استانی، ۶ معلم نمونه استانی و ۵۴ معلم نمونه شهرستانی تجلیل خواهند شد و از ۵۲ مدیر و معاون برتر مدارس استان نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

موسوی نژاد گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها افزایش انگیزه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت برای ادامه دادن این مسیر است.

 

 

 

 

لغو پروازهای فرودگاه بیرجند تمامی ندارد/۳

تعدادی از پرواز‌های فرودگاه بین المللی بیرجند از سوی شرکت‌های هواپیمایی لغو شده است و هم اکنون راهکار دائمی برای حل این مشکل وجود ندارد.

از ابتدای امسال اخبار متعددی در خصوص لغو پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند منتشر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، در آخرین اخبار اعلام شده، پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر تهران – بیرجند – تهران در روز‌های ۱۴ و ۱۸ اردیبهشت باطل شده است.

در اطلاعیه دیگری پرواز‌های این شرکت در روز‌های دوشنبه از ۱۲ اردیبهشت تا ۲ آبان امسال نیز باطل اعلام شده است که لغو این پرواز‌ها مشکلات متعددی را برای پزشکان، ورزشکاران، اساتید، بیماران و سایر افراد ایجاد می‌کند.

فعالیت شرکت هواپیمایی بومی می تواند مشکل را حل کند

برای پیگیری این موضوع با طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفتگو کردیم تا از آخرین وضعیت پرواز‌های فرودگاه بیرجند و اقدامات انجام شده برای برقراری مجدد پرواز‌ها مطلع شویم.

طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در خصوص لغو پرواز‌های فرودگاه بیرجند گفت: پرواز‌های ۱۴ و ۱۸ اردیبهشت به دلیل کمبود ناوگان ایران ایرلغو شده است.

او گفت: پرواز‌های شرکت ایران ایر از دیروز تا ۲ آبان و در روز‌های دوشنبه لغو شده که علت لغو این پرواز‌ها نیز کمبود ناوگان این شرکت ذکر شده است.

طهماسبی گفت: راه حل دائمی لغو پرواز‌ها وجود یک شرکت بومی هواپیمایی است که باید به صورت دائمی در استان وجود داشته باشد که رایزنی تشکیل آن با استاندار خراسان جنوبی و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: مکاتباتی نیز با سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است و منتظر پاسخ این شرکت هستیم تا کار ادامه پیدا کند.

او گفت: شروع مکاتبات و اخذ توافق‌ها از دو هفته گذشته آغاز شده است و امیدواریم تا ۶ ماه آینده نتایج مشخصی حاصل شود و پرواز‌های فرودگاه بیرجند سامان بگیرد.

 

در آستانه برگزاری همایش منطقه‌ای استاد فروزانفر اعلام شد؛

چاپ دست نوشته‌ها، نامه نگاری‌ها و مکاتبات استاد فروزانفر/۲-۳

چاپ دست نوشته‌ها، نامه نگاری‌ها و مکاتبات استاد فروزانفر

 مدرس دانشگاه، پژوهشگر و عضو هیئت امنای آثار بدیع الزمان فروزانفر گفت: کتاب دست نوشته‌ها، نامه نگاری‌ها و تصاویر استاد فروزانفر تا پایان بهار امسال به چاپ می‌رسد.

علی مراقبی در گفتگو با مهر گفت: چاپ دست نوشته‌ها، گزیده نامه نگاری‌های استاد به افراد مهم و یا نامه مقامات کشورهای خارجی به استاد، تصاویر و قراردادهای او در دست چاپ است و به زودی منتشر می‌شود.

به گفته وی این نامه‌ها بسیار جالب است و مکاتبات مقام‌های دولتی وقت با او را به تصویر می‌کشد.

وی تاکید کرد: تلاش شده تا همه آثار بدیع‌الزمان فروزانفر به چاپ برسد و تعداد اندکی از کارهای او از جمله ترجمه روان قرآن که سرقت شده، خاطرات و دست نوشته‌ها و همچنین کتاب عطار او باقی مانده که در دست چاپ است. علاوه بر این تلاش می‌شود تا با کمک فرهیختگان در مورد زندگی ادبی فروزانفر نیز فیلمی ساخته شود.

وی با اشاره به موقعیت علمی، ادبی و فرهنگی استاد فروزانفر او را مایه افتخار دولت وقت و حتی تفاخر در مراودات خارجی دانسته و توضیح داد: استاد تسلط فراوان بر زبان و ادبیات عرب داشته و در ارتباطات با کشورهای همسایه و دور از جمله هند، مصر، عربستان و… به عنوان ادیبی فرزانه مورد پذیرش مقامات این کشورها بود و کتاب‌ها و آثارش برای محققان خارج کشور ارسال می‌شد.

مراقبی علل عمده شهرت استاد فروزانفر را در تمرکز بر مولوی پژوهی تحقیق و تدریس از مولوی، جایگاه سیاسی و سناتوری، تعلیم و پرورش اساتید تاریخ ادبیات ایران و اولین دوره دکترای این رشته از جمله عزت الله خانلری، سیمین دانشور، دکتر زرین‌کوب، ذبیح الله صفار و … بیان کرد اما مهم‌ترین علت را در تمرکز بر مولوی و پژوهش در همه آثارش دانست.

همایش منطقه‌ای بزرگداشت استاد فروزانفر با محوریت مولوی پژوهان برخی استان‌های کشور در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه در بشرویه برگزار می‌شود.

 

سرایان رکورددار بارش‌های اخیر/۲

سرایان با ثبت ۱۲ میلی متر بارش، رکورددار بارندگی در خراسان جنوبی بوده است.

 

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از سرایان ۱۲ میلیمتر، آبیز و خنگ ۱۰، کفاز و معدن قلعه که ۸، و از مختاران و حاجی‌آباد ۷ میلی متر بارش باران گزارش شده است.

او گفت: میزان بارش  در ماژان و دستگرد ۶، زنوغان و علی آباد زارعین ۵، ماهمیران و فردوس ۴ و عشق‌آباد، ده محمد، پیرحاجات محمدیه، گزیک و زهان ۳ میلی متر بوده است.

لطفی گفت: در این مدت از اسفزار، کلنشانه، بیرجند، کلات گاویج و خوسف ۲، حیدرآباد، سربیشه، اسدیه و خلف ۱، پیکوه کمتر از یک و نهبندان میزان ناچیزی از باران گزارش شده.

 

 

 

 

با عدم اجرای قوانین از سوی دستگاه‌های اجرایی

معلولین، محدود می شوند/۴

عدم اجرای قوانین از سوی دستگاه‌های اجرایی در خصوص تردد و اشتغال معلولین، سبب شده است تا این قشر کارآمد محدود شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در جامعه ما معلولین به واسطه مشکلات جسمی خود از بسیاری از حقوق شهروندی و اجتماعی خود محروم شده اند.

نامناسب بودن فضا‌های شهری برای استفاده معلولین یکی از بی مهری‌هایی است که این قشر از جامعه با آن مواجه هستند.

علاوه بر سختی تردد، عدم اجرای قانون حمایت از معلولین و در نظر نگرفتن سهم معلولین در آزمون‌های استخدامی از دیگر مشکلات جامعه معلولان است.

اشتغال و تردد، دو مشکل اساسی معلولین

یکی از معلولین جسمی در بیرجند گفت: در بسیاری از جا‌هایی که کاربری عمومی دارند، جایی برای تردد معلولین مشخص نشده است وویلچر نمی‌تواند عبور کند.

او گفت: کسی می‌تواند مشکل معلولین را درک کند که یک ساعت روی ویلچر بشیند و آن موقع ببیند که چه قدر سخت است وقتی یک معلول برای رد شدن از خیابان، مجبور است سختی‌های زیادی را تحمل کند.

یکی دیگر از معلولین نیز در خصوص مشکل اشتغال گفت: در قوانین سهمی برای اشتغال معلولین اختصاص یافته است، اما ادارات آن را به این قشر نمی‌دهند.

او گفت: برخی از معلولین با مدارک تحصیلی بالا در آزمون‌های استخدامی رد می‌شوند و دلیل دستگاه‌های اجرایی فقط معلولیت افراد است.

قانون به نفع معلولین است

براتی کارشناس اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در خصوص مشکلات تردد معلولین گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در طراحی و تولید بناها، نسبت به طراحی محل‌های عبور معلولین اقدام کنند.

او گفت: شهرداری‌ها نیز طبق قانون موظف هستند در معابر عمومی زمینه عبور و مرور راحت قشر معلول را فراهم کنند.

عباس آبادی کارشناس بهزیستی خراسان جنوبی نیز در خصوص عدم به کارگیری معلولین در مشاغل دولتی گفت: در قانون جامع حمایت از معلولین به کارگیری این قشر در پست‌های مخصوص ذکر شده است.

او گفت: مشکل از سوی دستگاه‌های اجرایی است که به این تکلیف عمل نمی‌کنند.

 

 

سوت پایان مسابقات والیبال جام رمضان دیهوک/۷

رقابت پایانی مسابقات والیبال جام رمضان ۱۴۰۱ بخش دیهوک، بین دو تیم زنده یاد رضا عبدالهی و زنده یاد مهدی اکبرزاده در سالن شهدای دانش آموز برگزار شد، که در پایان تیم زنده یاد مهدی اکبرزاده توانست عنوان قهرمانی این دور از مسابقات را از آن خود کند‌‌.

در مراسم اختتامیه این مسابقات که با حضور بخشدار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و اعضای شورای حل اختلاف دیهوک برگزار گردید کاپ و لوح های قهرمانی به بازیکنان اهدا شد .

 

 

مسابقات والیبال جام رمضان قاین پایان یافت/۷

مسابقات قهرمانی والیبال جام رمضان قاینات با رقابت ۱۱ تیم برگزار و تیم‌های برتر تجلیل شدند.

معرفی برترین بلندقامتان قاینات

در این رویداد ورزشی بلندقامتان رده‌ها سنی نوجوانان و ادارات این شهرستان در سالن آزادی به رقابت پرداختند.

در مسابقات والیبال رده سنی نوجوانان جام رمضان قاینات شش تیم به مصاف یکدیگر رفتند.

 تیم باشگاه دانش والیبال بر سکوی قهرمانی رده سنی نوجوانان قاینات ایستاد، تیم شهیدان صحراگرد پهنایی نایب قهرمان شد، تیم والیبال نخعی به مقام سوم دست یافت و تیم باشگاه بزرگمهر قاینی کاپ اخلاق را بالای سر برد.

در مسابقات والیبال ادارات جام رمضان قاینات پنج تیم هماورد یکدیگر شدند که تیم حوزه علمیه قهرمان شد، تیم مدیریت اداره آموزش و پرورش مقام دوم را کسب کرد و تیم اداره ورزش و جوانان در جایگاه سوم قرار گرفت.

 

 

مراسم تجلیل از کارگران و گروه های کاری نمونه خراسان‌جنوبی

مراسم تجلیل از کارگران و گروه های کاری نمونه خراسان‌جنوبی یکشنبه‌شب به مناسبت هفته کار و کارگر با حضور مسئولین استانی در سالن شهید رجایی استانداری خراسان‌جنوبی برگزار شد. استاندار خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه مسائل و مشکلات جامعه کارگری استان، به طور ویژه پیگیری می شود گفت: قشر عظیم کارگران بر گردن مردم و مسئولان نظام حق دارند.

 

 

 

معرفی دارترهای دانشگاه پیام‌نورمرکز خراسان‌جنوبی

مسابقات قهرمانی دارت دانشگاه پیام نور مرکز خراسان‌جنوبی جنوبی نکوداشت استاد بسیجی دکتر علیرضا پارسا برگزار و نفرات برتر تجلیل شدند.

معرفی دارترهای دانشگاه پیام‌نورمرکز خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در راستای گرامیداشت یاد و خاطره «استاد بسیجی دکتر علیرضا پارسا» و همچنین روزملی خلیج فارس مسابقات قهرمانی دارت دانشگاه پیام نور مرکز خراسان‌جنوبی برگزار شد.

در این رویداد ورزشی ۲۶ دارتر از اعضای هیأت علمی و کارمندان در سالن ورزشی دانشگاه سیبل رقابت‌ها را نشانه رفتند.

زهرا زراعتکار در بخش بانوان مسابقات دارت دانشگاه پیام نور مرکز خراسان‌جنوبی بر سکوی قهرمانی ایستاد و آمنه ابطحی‌نیا به نایب قهرمانی رسید و رقابت‌ها حائز مقام سوم نداشت.

در بخش آقایان این ماراتن ورزش دانشگاهی مجید زارعی قهرمان شد،  محمد رمضانی  مقام دوم را کسب کرد و سعید قدیری میز رتبه سوم را بدست آورد.

 مراسم اختتامیه مسابقات قهرمانی دارت دانشگاه پیام نور مرکز خراسان‌جنوبی با حضور  دکتر ذبیح الله اوحدی رئیس دانشگاه، حجت السلام والمسلمین حسین مسعودی، دکتر محمد شبانی مسؤول کانون بسیج اساتید  از نفرات برتر با حکم قهرمانی و هداهای نقدی از طرف بسیج اساتید دانشگاه تجلیل شد.

 

 

 

 

مسابقات بدمینتون جام رمضان قاین پایان یافت/۷

اخبار ورزشی | از معرفی بدمینتون بازان «قاینات» تا پایان مسابقات فوتسال «بیرجند»

در راستای شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه ورزشی یک دوره مسابقات قهرمانی بدمینتون پسران جام رمضان قاینات برگزار شد.

در این رویداد ورزشی ۳۸ بدمینتون‌باز رده‌های سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان در سالن شهید «امین‌زاده» شهر قاین به رقابت پرداختند.

«مهدیار جهاندیده» در رده سنی نوجوانان مسابقات بدمینتون جام رمضان قاینات بر سکوی قهرمانی ایستاد، «مهدی رضایی» نایب قهرمان شد و «شاهرخ عابدین‌زاده» به مقام سوم رسید.

در رده سنی نونهالان این ماراتن شهرستانی «امیرحافظ بنی‌اسدی» قهرمان شد، «محمدامین عرب» مقام دوم را کسب کرد و «داوود مددی» مقام سوم را به‌دست آورد.

«ابوالفضل دشتبانی» در رده سنی خردسالان مسابقات بدمینتون جام رمضان قاینات قهرمان شد، «احمدرضا رزوینی» رتبه دوم را کسب کرد و  «علیرضا رفیع‌زاده» به مقام سوم رسید.

در مراسم اختتامیه این دوره از  مسابقات با لوح سپاس و حکم قهرمانی از نفرات برتر تجلیل شد.

 

 

مسابقات فوتسال جام رمضان «بیرجند» به خط پایان رسید/۷

مسابقات فوتسال جام رمضان شهرستان بیرجند نکوداشت زنده یاد «داوود نقیبی‌مقدم» با معرفی تیم‌های برتر به خط پایان رسید.

در رده سنی آزاد این دوره از مسابقات ۳۰ تیم به رقابت پرداختند که  تیم فوتسال نود به قهرمانی رسید، تیم سپاهان نایب قهرمان شد، تیم ستارگان عربخانه مقام سوم را کسب کرد و «آرش محمودی» از تیم نود با زدن ۱۱ گل به‌عنوان آقای گل مسابقات تجلیل شد.

در مسابقات فوتسال جوانان جام رمضان بیرجند نیز ۹ تیم به مصاف هم رفتند که فوتسال ستاره‌ساز بر سکوی قهرمانی ایستاد، تیم جماران نایب قهرمانی را به‌دست آورد فوتسال جوان پارس نیز سوم شد.

در مسابقات فوتسال پیشکسوتان جام رمضان شهرستان بیرجند نیز  ۶ هماورد یکدیگر شدند که فوتسال کویرتایر مقام نخست را کسب کرد، تیم زنده یاد «داوود نقیبی‌مقدم» نایب قهرمان شد و فوتسال سنگ شفاف رتبه سوم را بدست آورد.

 

 

 

 

 

تجلیل فرمانده سپاه خراسان جنوبی از کارگران سر گذر با اهدای شاخه گل

تجلیل فرمانده سپاه خراسان جنوبی از کارگران سر گذر با اهدای شاخه گل/ سردار مهدوی پای درددل کارگران نشست + تصاویر

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی به مناسبت روز کارگر در جمع کارگران ساختمانی بیرجند حضور یافت و ضمن خداقوت به کارگران پای درددل آنها نشست.

 تابستان یا زمستان، بهار یا پاییز، آسمان ابری یا بارانی برایشان فرقی ندارد. وقتی نان‌آور خانه باشی مجبوری خودت را به آب و آتش بزنی تا لقمه نانی حلال بر سر سفره خانواده ببری.

او کارگر سرگذر است و از این طریق کسب درآمد می‌کند و مجبور است ازهمان دقایق اولیه صبح بعد از اقامه نماز راهی شود. با دستان پینه بسته‌ بعد از اقامه نماز صبح نیم چاشتی خورده و به همراه بردن مقداری غذا برای نهار راهی خیابان‌های شهر می‌شود.

همیشه تلاش می‌کند کمی زودتر از دیگر دوستانش خود را به سر گذر برساند تا اگر کسی نیاز به کارگر داشت او نخستین کسی باشد که خود را معرفی می‌کند.

سن و سالش کمی مسن‌تر از بقیه افراد است و همیشه وقتی ماشینی برای کار به دنبال نیروی کارگر است او از قافله جا می‌ماند اما مجبور است برای در آوردن یک لقمه نان حلال، کارگری کند.

از این قبیل افراد زیاد هستند مردانی که هر روز کارشان نشستن بر سر گذر است تا اگر کاری پیدا شود به صورت ساعتی یا غیره برای کارگری بروند و لقمه نانی برای خانواده مهیا کنند.

خیابان شهید بهشتی، میدان امام حسین(ع) و میدان ابوذر بیرجند را اگر نظاره‌گر باشی، کارگرانی را مشاهده می‌کنی که در انتظار کار نشسته و ممکن است چندین روز سپری شود اما کاری برای آنها نباشد.

امروز که مزین به نام روز جهانی کارگر است فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در جمع کارگران سرگذر حاضر شد و ضمن خداقوت به کارگران پای درد و دل آنها نشست.

سردار محمدرضا مهدوی در اولین ساعات کاری روز ۱۱ اردیبهشت که به عنوان روز کارگر نامگذاری شده در جمع کارگران ساختمانی در خیابان بهشتی بیرجند حضور یافت و ضمن قدردانی  از  تلاش‌های آنان، روز کار و کارگر را به این قشر زحمتکش تبریک گفت.

وی با بیان اینکه کارگران موتور محرک جامعه و رزمندگان جبهه اقتصادی هستند که همه ما مسئولان قدردان زحمات آنها هستیم گفت: کارگران بازوان پرتوان و پویای جامعه هستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تاکید براینکه قشر زحمتکش کارگر باعث رشد، شکوفایی و پیشرفت جامعه به سوی سعادت و سربلندی می‌شوند گفت: نباید به قشر عزیز کارگر با دید ترحم بلکه باید با دید کرامت به آنان نگاه کرد و همه ما وظیفه داریم که زحمات و تلاش‌های این قشر زحمتکش قدر بدانیم.

وی افزود: امروزه بخشی از زحمات موجود در جامعه بر دوش کارگران است و این عزیزان باید بدانند که کسانی که برای کسب روزی حلال تلاش و کوشش می‌کنند اجر آنها کمتر از کسانی نیست که در خط مقدم مشغول جهاد هستند.

در این مراسم به تمام کارگران ساختمانی حاضر، بسته معیشتی و شاخه گل اهدا شد و همچنین در حاشیه این دیدار، کارگران مشکلات خود را با مدیران مربوطه درمیان گذاشتند که مدیران ضمن ارایه راهنمایی لازم برای رفع برخی مشکلات  قول پیگیری تا حصول نتیجه را دادند.

انتهای پیام/۲۵۴/ن

 

 

 

 

شستا در معادن  “نهبندان” سرمایه‌گذاری می‌کند/۲-۳

شستا در معادن شهرستان "نهبندان" استان خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری می‌کند

استاندار خراسان جنوبی از قول مساعد مدیرعامل شستا در زمینه سرمایه گذاری بر روی ظرفیت‌های معدنی نهبندان خبر داد و گفت: با عملیاتی شدن این موضوع شاهد دگرگون شدن این شهرستان خواهیم بود.

جواد قناعت در جلسه دیدار با جمعی از مرزنشینان و سران عشایری شهرستان نهبندان اظهار داشت: اینکه سفرهای آیت الله رئیسی از استان‌های محروم شروع شد و خراسان جنوبی هم سومین مقصد سفر بود، نشان دهنده این نگاه ویژه به مناطق محروم است.

وی به بازدیدهای سرزده رئیس جمهور از محلات محروم اشاره کرد و ادامه داد: با فضای مثبتی که در سطح ملی ایجاد شده، قطعاً اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر فضای حاکم بر کشور، تصریح کرد: ما هم نخستین سفرهای شهرستانی را در داخل استان از نهبندان آغاز کردیم به این جهت که نهبندان میزبان سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و هم اینکه آیت‌الله رئیسی نگاه ویژه‌ای به نهبندان دارد.

وی از پیگیری‌هایی که در سطح ملی برای رفع برخی مشکلات نهبندان و استفاده از ظرفیت معادن این شهرستان صورت گرفته گفت و تأکید کرد: در دیدار با مدیرعامل شستا، قول‌های مساعدی در زمینه سرمایه گذاری بر روی ظرفیت‌های معدنی نهبندان گرفتیم که با عملیاتی شدن هر کدام از آنها، شاهد دگرگون شدن این شهرستان خواهیم بود.

به گفته وی؛ در دیدار با رئیس سازمان عشایری کشور، اعتبارات خوبی برای حوزه عشایری استان گرفته شد که با استفاده از آن، تمام مطالبات پیمانکاران تا پایان سال ۱۴۰۰ صفر شده است.

استاندار با اشاره به اتفاقاتی که در سطح بین المللی رخ داده تصریح کرد: با وجود اینکه تحریم‌ها برداشته نشده، اما نفت ما فروش خوبی دارد و ان‌شاء‌الله با اتمام بدهی‌های دولت قبل، منابع مالی کشور به سمت عمران و ساخت و ساز خواهد رفت.

قناعت بر تغییر رویکرد دولت و ریل گذاری جدید صورت گرفته در کشور تأکید کرد و گفت: با تأکید رئیس جمهور و وقتی که برای تغییر در فضای کشور گذاشته می‌شود، وظیفه ما هم این است که برای تغییر در فضای استان وقت بگذاریم.

وی با اشاره به مطالب مطرح شده در جلسه و مطالبات عشایر و مرزنشینان شهرستان نهبندان از سفر ویژه‌ای برای رصد و پیگیری مشکلات از نزدیک خبر داد و گفت: مسایل مطرح شده به صورت موردی و کارشناسی پیگیری خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راه‌یابی تیم شهرداری طبس به مرحله نهایی لیگ فوتوالی کشور

راه‌یابی تیم شهرداری طبس به مرحله نهایی لیگ فوتوالی کشور

رئیس اولین دوره لیگ فوتوالی کشور گفت: تیم فوتوالی شهرداری طبس نماینده خراسان جنوبی در اولین دوره لیگ فوتوالی کشور با حضور در جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها به مرحله نهایی راه یافت.

ابوالفضل داوطلب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تیم فوتوالی شهرداری طبس که به عنوان نماینده خراسان جنوبی در اولین دوره مسابقات لیگ فوتوالی کشور شرکت کرده بود به مرحله نهایی این رقابت‌ها به همراه سه تیم دیگر راه یافت.

به گفته وی که رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی است تیم فوتوالی شهرداری طبس به جمع چهار تیم راه یافته به مرحله نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کرد.

وی اضافه کرد: تیم فوتوالی شهرداری طبس نماینده خراسان جنوبی در اولین دوره این مسابقات با شکست حریفان خود به همراه تیم‌های پیکان تهران، آذرخش کرمان و مقاومت گلسا پوش یزد به جمع چهار تیم برتر کشور در این رقابت‌ها صعود کرد تا با انجام این کار جواز حضور در مرحله نهایی این مسابقات را دریافت کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*