گفته می شود

گفته می شود احتمال دارد ایران به زودی الگوی روسیه در فروش نفت را در پیش گرفته و فروش نفت و گاز خود را به ریال آغاز کند و در این زمینه دلار را کنار بگذارد. گفته می‌شود؛ همانند روبل قرار است ارزش ریال به طلا وابسته شود. منابع آگاه می‌گویند که ایران می‌خواهد به زودی یک نرخ مبادله و ارزش‌گذاری بین ریال و طلا ایجاد کند که باعث تشویق روی آوردن مشتریان نفت و گاز این کشور به استفاده از ریال یا طلا شود. این تصمیم ایران می‌تواند ضربه دیگری به دلار آمریکا باشد.

 

 

گفته می شود هزینه دادگستری یکی از شاخص‌های دسترسی به عدالت است و دادگستری گران و پرهزینه تامین کننده اصل دسترسی به عدالت نیست.اگر هزینه دادرسی سنگین باشد، چه بسا افراد ذیحقی از طرح دعوا منصرف شوند، حالا یا امکان تامین هزینه دادرسی را نداشته باشند و یا در محاسبه هزینه – فایده، قادر به پذیرش ریسک از دست رفتن هزینه دادرسی نباشند. در دو دهه اخیر، در یک رویکرد نادرست، مستمرا هزینه دادرسی افزایش یافته است، به نحوی که اکنون اگر دعوایی همه مراحل را از دادگاه بدوی و تجدیدنظر و فرجام خواهی و اعاده دادرسی طی کند، بخش قابل توجهی از موضوع دعوا باید به عنوان هزینه دادرسی به دادگستری پرداخت شود.

 

 

گفته می شود یک روز پس از تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل در بحبوحه حمله‌اش به اوکراین، کاخ سفید تاکید کرد که چنین اتفاقی را برای مسکو در شورای امنیت جایی که این کشور یک عضو دائم با برخورداری از حق وتوست، پیش‌بینی نمی‌کند.

 

 

گفته می شود «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا همزمان با هشدار به اینکه جهان در جنگ اوکراین شاهد یک «دیکتاتوری رسانه‌ای» از سوی غرب است، تاکید کرد غرب می‌خواهد برای «تجزیه» روسیه وارد جنگ شود.

 

 

گفته می شود عمران خان، نخست وزیر پاکستان در سخنانی در میان حامیان خود با اشاره به حکم دادگاه عالی پاکستان درباره وی نسبت به صدور چنین حکمی ابراز تاسف و ناامیدی کرد. عمران خان همچنین آمریکا را به مدیریت یک توطئه برای سرنگونی‌اش متهم کرد. وی در این باره گفت: عاطف خان، وزیر کشور دولت به من اطلاع داد که برخی از آن‌ها به سفارت آمریکا در اسلام آباد دعوت شده و به آن‌ها گفته شده است که سلب اعتماد از دولت وی انجام خواهد شد. عمران خان در بخش دیگری از اظهاراتش از برگزاری تظاهرات سراسری در پاکستان طی یکشنبه آتی خبر داد. وی همچنین تاکید کرد که حاضر به پذیرش “دولت وارداتی” در پاکستان نخواهد شد.

 

 

گفته می شود عربستان سعودی سهمیه برای شرکت و حضور افراد داخلی و خارجی در مراسم حج امسال را تا ۱ میلیون نفر افزایش داد.

 

 

گفته می شود  در حال حاضر کلانشهر کرج حدود ۹۰۰ هزار حاشیه‌نشین دارد که در کنار زاهدان بیشترین آمار حاشیه‌نشین در کشور محسوب می‌شود.

 

 

گفته می شود امام جمعه کرج گفته حضور بانوان در جامعه باید کریمانه باشد چه در ورزشگاه چه در امکان تفریحی و … اما متاسفانه وضعیت امکان تفریحی و ورزشی کشور برای پسران نوجوان هم مناسب نیست چه برسد به بانوان و نوامیس جامعه.‌‌

 

 

گفته می شود فعال سیاسی اصلاح طلب از نامعادله «نفت» و «سفره» انتقاد کرد.مصطفی تاجزاده فعال سیاسی نوشت:می گویند دولت رئیسی میزان صادرات نفت را نسبت به پیش از تحریم ها افزایش داده و موانع انتقال پول فروش آنها را نیز برطرف کرده است. دست مریزاد که بدون برجام،تحریم ها را خنثی کردید اما چرا با وجود جهش بهای نفت اجناس هر روز گرانتر و سفره مردم روز به روز کوچکتر می شود؟

 

 

گفته می شود با مجوز وزارت ارتباطات، برخی شرکت‌های اینترنت خانگی قیمت اینترنت را صد در صد افزایش داده‌اند. ناظران معتقدند این اقدام در راستای اجرای خاموش طرح صیانت است که با افزایش قیمت اینترنت، استفاده از اینترنت کاهش پیدا کند.

 

 

 

گفته می شود به رغم اینکه دستیابی به توافق نهایی با ایران در انتظار تصمیم سیاسی آمریکا درخصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است، روزنامه واشنگتن پست، بامداد شنبه در گزارشی مدعی شد: تقاضای ایران از آمریکا برای خارج کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی به اصلی‌ترین مانع در مقابل توافق با ایران تبدیل شده است.

 

 

 

 

 

گفته می شود دفتر نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه اروپا در اوکراین که پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در این کشور به طور موقت به شهر ژشوف لهستان منتقل شده بود دوباره در کی‌یف بازگشایی شد.

 

 

 

گفته می شود وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه»، به ویژه مواد ۴ و ۵، جرج ویلیام کیسی فرمانده سابق ستاد مشترک آمریکا و فرمانده سابق نیرو‌های چندملیتی در عراق، جوزف وتل فرمانده سابق سنتکام، آستین اسکات میلر فرمانده سابق نیرو‌های آمریکایی در افغانستان، جو لیبرمن رئیس گروه اتحاد علیه ایران و رابرت توریسلی سناتور سابق و وکیل گروهک تروریستی منافقین را به دلیل اقدامات تروریستی، ترویج و حمایت از تروریسم و نیز نقض فاحش حقوق بشر، تحت تحریم‌های مندرج در قانون فوق قرار می‌دهد.

 

 

گفته می شود به تازگی آمریکا یک دور جدید تحریم علیه روسیه اعمال کرده که نام شرکت آلروسا روسیه نیز در آن گنجانده شده است. وزارت‌خانه‌های خزانه‌داری و خارجه آمریکا با اشاره به درگیری نظامی روسیه با اوکراین اعلام کرده که نام شرکت‌های آلروسا و کشتی سازی یونایتد در فهرست تحریم‌های جدید قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*