طرح‌های توسعه‌ای کویرتایر در ریل سرعت

مدیرعامل کارخانه کویر تایر گفت: طرح‌های توسعه‌ای مختلفی برای امسال و سال‌های آینده در شرکت کویر تایر طراحی و در حال انجام و پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «محمدحسین زینلی» مدیرعامل شرکت کویرتایر ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: خوشبختانه شرکت کویر در این شرایط سخت راه پوینده خود را بدون توقف و با تلاش صادقانه و متعصبانه همکاران در سخت‌ترین شرایطی که در کشور بوده ادامه داده است.

وی تصریح کرد: موفقیت شرکت کویرتایر در این شرایط نمونه کاری بوده که در کشور می‌توانیم اعلام نماییم که مشکلات نمی‌تواند ما را متوقف سازد و توانستیم بحران را مهار، سد و متوقف سازیم.

مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: با گرفتن جهت مثبت کارها و همسو سازی فعالیت‌های متفرقه اعجازی در این شرکت رخ داده که نماد آن را در داخلی‌سازی می‌توان دید.

زینلی با تأکید بر اینکه مدیران باید عرق ملی داشته و حتی اگر عرق سودآوری برای خود و کارکنانشان داشته باشند باید به داخلی‌سازی به عنوان پشتوانه‌ای محکم، ماندگار و استوار سازمانشان فکر کنند.

وی یادآور شد: شرکت کویرتایر هم می‌توانست مانند بسیاری از شرکت‌ها ارز را تهیه و از کشورهای دیگر ماشین‌آلات و تکنولوژی خریداری و وارد سازد و به نوعی به جای مشغول شدن کارگر ایرانی پول برای اشتغال کارگران دیگر کشورها می‌فرستاد اما این کار را نکرده و با سخت‌کوشی کارکنان خود که بخش اعظمی از آن‌ها در این شهر تحصیل کرده و اهل این شهر هستند معجزاتی خلق کند.

مدیرعامل شرکت کویرتایر افزود: برای نخستین‌بار در کشور این شرکت توانست پرس‌های پختی که در پروژه قبل از ژاپن وارد شد در داخل با همان کیفیت بسازد.

زینلی ادامه داد: اگر مدیران علاقه‌مند به کشورشان باشند و درک مناسبی از فرمایشات رهبری داشته باشند که باید با شتاب به قله‌های مدنظر نظام برسیم موفقیت حتمی بوده که خوشبختانه در کویرتایر این کار انجام شده و این گزارشات به محضر ریاست جمهوری و وزیر مربوطه تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه در کشور این باور وجود ندارد که در بیرجند یک شهر دورافتاده نیز این کارهای بزرگ را می‌توان انجام داد، گفت: متأسفانه این ناباوری‌ها را بر خود تحمیل می‌کنیم.

مدیرعامل شرک کویرتایر با اشاره به اینکه ۵۶ پرس را در گذشته از ژاپن وارد کرده‌ایم و الان ۳۰ پرس داخل‌سازی در این شرکت در حال فعالیت است، اضافه کرد: محصولاتی که با دستگاه‌های پرس داخلی ساخته می‌شود نیز کالایی به همان کیفیت تولید می‌کند که جنبه صادراتی دارد.

زینلی ادامه داد: ۵۶ درصد کل بازار ماشین‌های شاست بلند از تایرهای کویرتایر استفاده می‌کنند که شامل تایرهای رینگ ۱۸ ،۱۹ و ۲۰ بوده که در مجموع فقط این شرکت این نوع تایرها را تولید کرده و هیچ شرکت دیگر قادر به تولید آن نیست.

وی اضافه کرد: برای تکمیل دانش فنی و تکنولوژی و فرآوری محصولات می‌توانسیم ارز را فرستاده و از خارج از کشور دانش فنی بگیریم اما این کار را نکرده‌ایم و از دل همین شهر این دانش را گرفته‌ایم.

مدیرعامل شرک کویرتایر با بیان اینکه سهم کویرتایر در صنعت تایر کشور حدود ۲۰ درصد تایر سواری است، عنوان کرد: به لحاظ اشتغال نیز ۳۶ درصد اشتغال صنعتی شهر بیرجند و ۱۶ درصد استان سهم کویرتایر است.

زینلی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان ۳۰ هزار تن به لحاظ تناژ و ۴ میلیون به لحاظ تیراژ تایر در این شرکت تولید شده است.

وی با اشاره به وضعیت بازار و تفاوت قیمت هر جفت تایر سواری پراید از بازار آزاد و قمیت دولتی به میزان ۴۲۰ هزار تومان، گفت: کویر تایر برای اولین بار سیستم فروش الکترونیکی آنلاین را راه‌اندازی و مردم می‌توانند در سایت مراجعه و با نرخ دولتی تایر را خریداری کنند که این امر از رانت‌خواری جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرک کویرتایر با بیان اینکه هم اکنون یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در این کارخانه مشغول بوده و ۳۰۰ نفر بازنشسته شده‌اند، افزود: طرح‌های توسعه‌ای، بنگاه‌ها را پویا و زنده نگه می‌دارد.

زینلی یادآور شد: طرح توسعه دیگری در این شرکت داریم که اواخر امسال ۱۵ هزار تن و به تعبیری ۵۰ درصد به ظرفیت موجود این کارخانه اضافه می‌کند که ظرفیت ۳۰ هزار تنی این شرکت به ۴۵ هزار تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای سال‌های آینده طرح توسعه دیگری داریم که در واقع کارخانه‌ای دیگر بوده که خود آن به تنهایی ۵۰ هزار تن ظرفیت خواهد داشت، اضافه کرد: در این کارخانه تایرهای معدنی بسیار بزرگ تولید خواهند شد.

مدیرعامل شرک کویرتایر ادامه داد: برای اولین بار در کشور این موافقت اصولی گرفته و خاکبرداری کارخانه انجام شده مذاکرات با خارجیان در حال انجام بوده که امیدواریم بتوانیم آن را عملیاتی سازیم.

زینلی خاطرنشان کرد: حدود ۷ هزار میلیارد تومان این پروژه سرمایه نیاز داشته که وارد این شهر خواهد شد و برای یک‌ هزار و ۶۰۰ نفر شغل ایجاد و نزدیک ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز بوده که باید محقق شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*