اخبار خراسان جنوبی/

 

جشن گلریزان برای بیماران صعب العلاج خراسان جنوبی برگزار شود

 

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی نیز در این مراسم  گفت: ۳۰ ماه از افتتاح و راه اندازی مرکز تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی می گذرد و قدم های خوبی طی ۵ ماه اول تاسیس این مرکز برداشته شد.

 

زینب رمضانی افزود:  قبل از شیوع ویروس کرونا به دنبال این بودیم تا جشن گلریزان بیماران صعب العلاج را برگزار کنیم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه متاسفانه برگزار نشد.

 

وی در ادامه گفت: طی دو سال و نیم اخیر اتفاقات خوبی در جهت گشایش مشکلات مردم در رسانه ها رقم خورد و در مرکز تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی تلاش کردیم تا پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشیم.

 

رمضانی با بیان اینکه از زمان تاسیس این مرکز تاکنون ۱۰ خانواده در دام اعتیاد شناسایی شد، ادامه داد: در راستای نجات این افراد از دامن اعتیاد اقداماتی انجام شد و در جهت اشتغال زایی این افراد تلاش هایی صورت گرفت.

 

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی در ادامه گفت: تهیه گوشی همراه برای ۱۳ دانش آموزان از دیگر اقدامات این مرکز بوده است و طی ۳۰ ماه اخیر بیش از ۷۰۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران مشکلات بسیاری دارند، افزود: اما بزرگترین انگیزه خبرنگاران برای ماندن در عرصه خبرنگاری این بوده که از اعتبار خود برای حل مشکلات مددجویان استفاده کنند.

 

رمضانی به برگزاری طرح افطاری مهربانی اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح بیش از یک هزار بسته افطاری ساده شامل نان، پنیر، خرما و تخم مرغ طی دو مرحله تا پایان ماه مبارک رمضان بین مددجویان توزیع خواهد شد.

 

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی در پایان عنوان داشت: حدود سه هزار بیمار صعب العلاج در استان زندگی می کنند و امیدواریم جشن گلریزان برای کمک به این‌ افراد نیز در استان برگزار شود‌.

 

 

 

 

۲۷ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند

در شبانه روز گذشته ۲۷ نفر دیگر در خراسان جنوبی به کرونا مبتلا شدند.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: روز گذشته ۱۶۴ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۲۷ بیمار جدید شناسایی شدند.

او گفت: از این تعداد ۲۰ مورد از بیرجند، ۱ مورد از زیرکوه، ۱ مورد از سرایان، ۱ مورد از طبس، ۲ مورد از فردوس و ۲ مورد از قائنات بودند.

به گفته شریف زاده در حال حاضر ۳۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۸ نفر کرونا مثبت اند.

دبیر دانشگاهی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: از این تعداد ۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۱ نفر نامساعد است و در شبانه روز گذشته نیز مورد جدیدی از فوت ناشی از ابتلا به کرونا در استان ثبت نشد.

 

 

 

 

 

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت “روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی”

🔸به نام خدا
🔹” یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین کارهای بزرگ امام عزیزمان، تعیین روز ارتش بود؛ این کار همچنان‌که پایه‌ ارتش را محکم کرد، ریشه ارتش را در [این] سرزمین مستحکم کرد”. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)

🔹بیست و نهم فروردین ماه، یادآور روز سرنوشت سازی است که با درایت سکاندار نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه)، یکی از بزرگترین توطئه‌های معاندان برای انحلال ارتش جمهوری اسلامی ایران، نقش بر آب شد و همین تدبیر ارزنده بود که ارتش بصیر و انقلابی را به نیرویی برآمده از مردم و برای مردم تبدیل نمود.
🔹از آن پس، نیروهای جان برکف نظام در ارتش جمهوری اسلامی ایران، همواره با حضور در تمامی عرصه ‌های حساس و بحرانی از دوران جنگ ۸ ساله گرفته تا همه حوادث و سوانح طبیعی، در ارائه خدمات بیدریغ خود به مردم، به عنوان نماد اقتدار در برابر دشمن و خضوع و خشوع در مقابل ملت خوش درخشیده اند.
🔹بدون تردید در این دوران جنگ تمام عیار ترکیبی و مدرن دشمنان قسم خورده علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، آن چه بیش از همه چیز می تواند ایران عزیز ما را از گردنه دشواری ها به سلامت عبور دهد، الگو گرفتن از همان نمادهای تعهد، تواضع، فداکاری و ایثارگری است که در لباس صیاد شیرازی ها، بابایی‌ها، دوران‌ها، کشوری‌ها و …از جان خود گذشتند تا آسایش و امنیت را برای این مرز و بوم به ارمغان آورند.
🔹اینجانب ضمن تبریک ۲۹ فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، پرسنل خدوم ارتش به ویژه فرماندهان، افسران، درجه داران و سربازان فداکار ارتش جمهوری اسلامی در استان خراسان جنوبی، مساعی ارزشمند آن نهاد گرانقدر را که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، جلوه های زیبای عشق به وطن و هموطن را به نمایش گذاشته، ارج می نهم.
🔹امید که در سایه عنایات حضرت ولی عصر(عج) و تحت هدایت های داهیانه فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) در حراست از دستاوردهای نظام و دفاع از کیان ایران اسلامی ، همواره پیروز و سربلند باشید.

🔹جواد قناعت
استاندار و رئیس شورای تأمین استان خراسان جنوبی

 

 

 

 

 

محدودیت های ترافیکی روز ارتش در بیرجند اعلام شد/۳

رئیس‌ پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از محدودیت های ترافیکی روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیرجند خبر داد.

سرهنگ «علیرضا عباسی»  گفت: به منظور گرامیداشت و برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم رژه نیروهای مسلح در ۲۹ فروردین ماه، تسهیل در عبور و مرور و افزایش ضریب ایمنی شرکت‌کنندگان در این مراسم و جلوگیری از مشکلات ترافیکی محدودیت‌های تردد اعمال خواهد کرد.
رئیس‌ پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: مسیر شمال به جنوب بلوار پاسداران حدفاصل میدان جانبازان تا تقاطع پانزده خرداد از امشب ساعت ۲۰ تا فردا صبح محدودیت تردد خواهد داشت.

 

وی ادامه داد:  توقف در بلوار پاسداران حدفاصل میدان جانبازان تا انتهای خیابان پاسداران از ساعت ۶ صبح فردا ممنوع است.
عباسی با بیان اعمال محدودیت در کلیه مسیر‌های منتهی به پاسداران از ابتدای میدان جانبازان تا انتهای پاسداران از ساعت هفت صبح همزمان با شروع مراسم رژه، گفت: شهروندان در زمان اعمال محدودیت‌های ترافیکی از خیابان‌های مجاور و جایگزین جهت تردد استفاده کنند و از تردد و توقف در طول مسیر مراسم خودداری کنند.

 

 

کشف لاشه یک رأس قوچ وحشی در طبس/۴

لاشه یک رأس قوچ وحشی نه ساله در شهرستان طبس کشف شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان طبس با اعلام این خبر گفت : پیرو دریافتکشف لاشه یک رأس قوچ وحشی نه ساله در طبس گزارش مردمی مبنی بر شکار غیرمجاز در یکی از زیستگاه‌های حوزه شهرستان طبس بلافاصله ماموران اجرایی یگان به منطقه اعزام و پس از بررسی و رد زنی منطقه مورد نظر موفق به کشف لاشه یک رأس قوچ وحشی از نوع حمایت شده شدند.

تقی زاده افزود: با استناد به تصاویر و فیلم های گرفته شده از فرد متخلف موفق به شناسایی نامبرده شدیم و در همین خصوص پرونده تخلف تنظیم و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

وی گفت: استناد به مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان متعلقه مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال بوده که با ارائه  دادخواست از نامبرده اخذ خواهد شد.

 

 

 

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

فساد عجیب در حوزه آرد/ یارانه ای که به جیب قاچاقچیان می رود/۲-۳

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فساد عجیبی در حوزه آرد اتفاق افتاده و در حال وقوع است، تصریح کرد: بخش زیادی از آرد مردم استان را باندها و شبکه های قاچاق استفاده می کنند و خروج آرد از مرزها با قیمت ها بسیار گزاف انجام می شود.

 

جعفری افرود: آرد یارانه ای با قیمت کیسه ای ۳۸ هزار تومان در اختیار مردم قرار می گیرد که اگر همین آرد از مرز خارج شود وحشتناک قیمت(میلیونی) پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به افزایش قیمت گندم به ارزش هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، گفت: در حوزه اداره کل غلات و خدمات بازرگانی بیش آنچه تصور شود جذب کالای اساسی در استان انجام شد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار فرماندهان و مسئولان عقیدتی سیاسی ارتش در خراسان جنوبی

نمایش آثار شکوفایی پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر جهان/۳

نماینده ولی فقیه در استان گفت:آثار شکوفایی پیروزی انقلاب اسلامی، در سراسر جهان به چشم می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار فرماندهان و مسئولان عقیدتی سیاسی ارتش نمایش آثار شکوفایی پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر جهانخراسان جنوبی به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش گفت: انقلاب اسلامی به لطف خداوند و امنیتی که نیرو‌های مسلح در کشور ایجاد کرده اند از آزمون‌های مختلف سربلند بیرون آمده و آثار شکوفایی اش در سراسر جهان نمود پیدا کرده است.

آیت ا… عبادی، تفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با دیگر ارتش‌های جهان را تبعیت از رهبر اسلامی و انقلابی دانست و افزود: مبنای هر کاری در جامعه امنیت است و این امنیت، اقتدار و عظمت با تلاش نیرو‌های مسلح که در تمام امور خیر جامعه اسلامی نیز مشارکت دارند محقق شده است.

 

قدرت اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران اتکا به معنویت و ایمان است

 

ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: قدرت اصلی ارتش اتکا به معنویت و ایمان است و بعد از ۴۳ سال هنوز از خط ولایت فقیه خارج نشده چون محوریت آن اسلامیت است.

 امیر سرتیپ دوم ستاد «جلیل شاطری» اظهار کرد: امروز اگر ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اقتداری دارد متکی به توانایی به نخبگان و تجهیزات بومی سازی است.

 

ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی به نقش نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس و خدمات ارتش در حوادث و بحران های کشور اشاره کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران این را درک کرده که مأموریتش سیاسی نیست بلکه مأموریت ملی و فراملی دارد.

 

وی ادامه داد: ارتش با تمام افتخاراتش و مشکلاتی که در بُعد تجهیزاتی داشت امروز  به این نکته رسیده است که با تکیه بر تجهیرات بومی خود یکی از ارتش های قدرتمند جهان است  و ما مزدور هیچ کشوری نیستیم و به هیچ اقتصاد و دکترینی وابسته نیستم.

 

فرمانده لشکر عملیاتی ۳۰ نیروی زمینی ارتش افزود: سپاه و ارتش دو برادر همزاد هستند که اتحاد آنان شکننده نیست و هر کسی بخواهد این اتحاد را بشکند او را خواهیم شکست.

 

امیر شاطری بیان کرد: قدرت اصلی ارتش اتکا به معنویت و ایمان است و بعد از ۴۳ سال هنوز از خط ولایت فقیه خارج نشده چون محوریت آن اسلامیت است.

فرماندهان و مسئولان ارتش استان همچنین صبح امروز با حضور در گلزار شهدای بیرجند، قبور مطهر شهدا را عطرافشانی و بار دیگر با آرمان‌های این مردان بزرگ تجدید میثاق کردند.

 

افتتاح نمایشگاه فرهنگی نظامی ارتش در بیرجند /۲-۳

 

افتتاح نمایشگاه فرهنگی نظامی 04 امام رضا (ع) بیرجند به روایت تصویر

 به مناسبت هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه فرهنگی نظامی ۰۴ امام رضا (ع) نزاجا افتتاح شد.

 همزمان با آغاز هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه فرهنگی، دفاعی و نظامی مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) به مدت سه روز  در استان خراسان جنوبی با حضور فرماندهان و عموم مردم  افتتاح شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر۳۰ در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه امروز به همت کارکنان قرارگاه عملیاتی لشکر و مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) و نیروهای پدافند هوایی و پایگاه هوایی ایجاد شده و امسال بعد از وقفه ۲ ساله که به دلیل شرایط کرونا ایجاد شده بود توانستیم خدمتگزار روزه‌داران این استان باشیم.

شاطری افزود این نمایشگاه با نمایش انواع ادوات نظامی و غرفه فرهنگی در معرض دید بازدیدکنندگان به مدت سه روز قرار خواهد گرفت.

 

انبار روغن موتور غیرمجاز در بیرجند شناسایی شد/۴

انبار روغن موتور غیرمجاز در بیرجند شناسایی شد

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: یک واحد انبار روغن موتور غیرمجاز با بیش از ۵ هزار لیتر روغن پرمصرف در شهر بیرجند شناسایی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علی تهوری افزود: این واحد انبار روغن موتور پرمصرف خودرویی در پی بررسی یک مورد گزارش مردمی توسط بازرسان سازمان صمت، کشف شد.

وی بیان کرد: در این انبار بیش از ۵ هزار لیتر روغن موتور پرمصرف نگهداری شده و انبار مذکور در سامانه جامع انبارها ثبت نشده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ارزش ریالی این کالاها را یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: اقدامات لازم برای سیر مراحل قانونی با هماهنگی سایر دستگاه‌های نظارتی انجام شده است.

وی از همه فعالان اقتصادی اعم از تجار، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان خواست محل نگهداری و انبار کالاهای خود را در سامانه جامع انبارها ثبت و موجودی کالاها را اعلام کنند.

 

در مراسم تجلیل از نیک‌اندیشان مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌ یاران خراسان جنوبی عنوان شد

قدرت رسانه در حمایت از نیازمندان تحول‌آفرین است/۵

قدرت رسانه در حمایت از نیازمندان تحول‌آفرین است

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: وقتی رسانه‌ها با همه توان و قدرت خود به حمایت از محرومان و نیازمندان بیایند، تحولات خوبی در جامعه رخ می‌دهد.

به گزارش ایرنا سید محمدرضا طالبی در مراسم تجلیل از نیک‌اندیشان مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌ یاران خراسان جنوبی گفت: در روایات مختلف آمده است که امام حسن مجتبی (ع) در کمک به فقرا و سائلین مداومت داشت و چندین بار همه دارایی خود را در این مسیر هزینه کرد.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور افزود: هر جامعه و ملتی اگر جای ایران بود، با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها و عوامل دیگر کمر خم می‌کرد اما مردم نیکوکار و رسانه‌های مختلف کشور در سال‌های اخیر به حمایت و کمک مومنانه نیازمندان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آمدند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بخشی از مردم به دلایل محتلف مانند شیوع کرونا که کسب و کارها را تحت‌الشعاع قرار داده، به مشکلات معیشتی دچار شده‌اند و نیکوکاران حوزه رسانه‌های دیداری، شنیداری، نوشتاری و فضای مجازی با همت خود به میدان آمدند و توانستند با اقدامات خیرخواهانه حداقل‌های زندگی را برای آنان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه کار رسانه در کمک به محرومان مقدس است گفت: همت‌های بالایی در مرکز تخصصی رسانه یاران برای حل مشکلات نیازمندان وجود دارد زیرا اصحاب رسانه بدون هیچ چشمداشتی برای کمک به نیازمندان در این مرکز با جان و دل تلاش می‌کنند و بدون شک کمک‌های خداوند شامل حال این افراد خواهد شد.

طالبی با اشاره به آثار نیکوکاری از دیدگاه قرآن کریم عنوان کرد: اولین اثر، دوستی و صمیمیت است و دومین اثر آن خیر و سعادت دنیوی و اخروی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با اقدامات خداپسندانه، عدالت اقتصادی در جامعه بوجود می‌آید افزود: فاصله طبقاتی در جامعه زیاد شده لذا با سوق دادن کمک‌ها به سمت طبقه متوسط به پایین جامعه تا حدودی می‌توان عدالت اقتصادی را برقرار کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی آمرزش گناهان را از دیگر اثرات کار خیر برشمرد و گفت: هر قدر حسنات اضافه شود از سیئات کاسته خواهد شد و نیکوکاری به انسان آرامش روحی می‌دهد و وجدان ما بیدارتر می‌شود علاوه بر این محبوبیت نزد خداوند ارزش بالایی دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: خراسان جنوبی همواره با پسوند محرومیت شناخته شده اما داشتن دست‌های بخشنده نشان می‌دهد که خراسان جنوبی داراترین استان در کشور است.

فرشته اسدزاده ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز نیکوکاری رسانه یاران افزود: اصحاب رسانه در این مرکز مهرورزی را به شکل دیگری جاری کرده‌اند و با هنر قلم خود امکان ارائه بهترین خدمات را دادند لذا می‌توانند بیشترین قلوب را به خود جذب کنند.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه برای تامین مایحتاج و حل مشکلات نیازمندان با حفظ کرامت افراد بیشتر و بهتر می‌توانند عمل کنند و روش ارائه خدمت را با راه‌اندازی این مرکز متفاوت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید گام‌های جدی برای مقابله با هجمه‌های غرب برداریم گفت: متاسفانه در تولید محتواهایی مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی کوتاهی شده و اصحاب رسانه می‌توانند به خوبی این خلأها را پر کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها در حوزه فعالیت خود فقط فقر مادی را هدف قرار ندهند بلکه برای امدادرسانی به فقر فرهنگی موجود بین برخی از خانواده ها نیز اقداماتی انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم با بیان اینکه ۱۴۹ مرکز نیکوکاری در این استان وجود دارد گفت: از این تعداد ۲۷ مرکز به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و مرکز نیکوکاری رسانه یاران اولین مرکز تخصصی در حوزه رسانه است که در کشور تاسیس شد.

محمد عرب اظهار داشت: سال گذشته ۳۹ درصد از درآمدهای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد توسط این مراکز نیکوکاری در استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اجرای پویش «اطعام مهدوی» در خراسان جنوبی گفت: این پویش از ابتدای ماه رمضان در جهت تامین بسته‌های معیشتی و غذای گرم و افطاری ساده در خراسان جنوبی اجرا شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای این پویش ۹۷ آشپزخانه در خراسان جنوبی راه‌اندازی و مقرر شد تا پایان ماه رمضان حدود ۶۰۰ هزار غذای گرم و افطاری ساده و ۴۶ هزار بسته غذایی بین نیازمندان استان توزیع شود.

وی یادآور شد: از ابتدای ماه رمضان تاکنون در اجرای این پویش ۱۰ هزار بسته غذایی و ۱۶۰ هزار غذای گرم و افطاری ساده بین نیازمندان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان توزیع شده است.

همچنین در این آیین از خانواده شهید “محمدرضا فرهادی” خبرنگار شهید خراسان جنوبی، تعدادی از مدیران، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی که بیشترین همکاری را با مرکز نیکوکاری رسانه یاران داشته‌اند، تجلیل شد.

کمک یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی خیران در جشن گلریزان فردوس/۲

کمک یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی خیران در جشن گلریزان فردوس

 رییس زندان شهرستان فردوس گفت: در جشن گلریزان این شهرستان، خیرین یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.

به گزارش ایرنا حمید کامل  در مراسم جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد زندان شهرستان فردوس افزود: زندان فردوس، سه‌ حوزه قضایی شهرستان های فردوس، سرایان و بشرویه را پوشش می دهد.

وی گفت: امسال از ۲۱ زندانی جرایم غیرعمد در زندان، ۱۰ نفر از شهرستان فردوس هستند که برای آزادی آنها ۳ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان نیاز است.

رییس زندان شهرستان فردوس افزود: سال گذشته با کمک ۴۱ میلیارد ریالی خیرین، ۱۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند.

کامل گفت: ۱۲ میلیارد ریال از مبلغ جمع آوری شده، رضایت شاکیان از طلب خود بوده است.

وی افزود: در آذرماه سال گذشته، شورای حل اختلاف زندان فردوس آغاز به کار کرد که تا پایان سال ۶۴ جلسه صلح و سازش برگزار شد که از این تعداد ۳۸ جلسه موجب رضایت شاکیان شد.

کامل تاکید کرد: از آذرماه سال گذشته تا پایان سال، هفت نفر زندانی جرایم غیرعمد با رضایت ۳۶ میلیارد ریالی شکات از طلب خود، آزاد شدند.

 

جشن گلریزان برای آزادی ۷۰ زندانی خراسان جنوبی برگزار شد

جمع آوری ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان کمک مردمی در جشن گلریزان/۲-۳

جشن گلریزان برای آزادی ۷۰ زندانی خراسان جنوبی برگزار شد

هجدهمین جشن گلریزان کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد خراسان جنوبی به مناسبت ولادت امان حسن مجتبی (ع) با حضور استاندار، خیرین، فعالان تولیدی و اقتصادی و جمعی از مردم در محل فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد.

در جشن گلریزان امسال ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان کمک مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خراسان جنوبی جمع آوری شد.

استاندار خراسان جنوبی نیز در هیجدهمین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد زندان‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: کار اصلی و ارزشمند در این خصوص را خیران و مردم عزیز انجام دادند و ما هم باید در حد توان خود به این منظور کمک کنیم.

استاندار با اعلام کمک دو میلیارد ریالی خود برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تصریح کرد: آزادی زندانیان جرایم غیر عمد نجات استان از تبعات این موضوع است و

ما هم در حد توان خود پشتیبانی‌های لازم را از این کار انجام خواهیم داد.

وی با تشکر از اعضای ستاد دیه خراسان جنوبی از پیگیری برای کمک بنیاد علوی برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خراسان جنوبی خبر داد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: ۷۰ زندانی جرایم غیر عمد در خراسان جنوبی با ۱۷ میلیارد تومان بدهی چشم انتظاری یاری خیران هستند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار کرد: هدف از برگزاری جشن گلریزان در شب میلاد امام حسن (ع) کریم اهل بیت کمک به افراد نیازمندی است که گرفتار زندان هستند.

وی با اشاره به سخاوت امام حسن مجتبی (ع) برای کمک به نیازمندان و ضرورت الگوگیری از آن حضرت تصریح کرد: سال گذشته ۱۴۷ نفر زندانی جرایم غیرعمد استان با کمک خیران آزاد شدند.

وی اضافه کرد: مجموع بدهی این زندانیان ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که از این مبلغ ۵ میلیارد تومان با کمک ستاد دیه، ۱۷ میلیارد تومان گذشت شکات و مابقی با کمک خیران و تسهیلات تأمین شده است.

حمیدی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با مبلغ بدهی ۷۰ میلیارد تومانی چشم انتظار یاری خیران هستند که اگر در جشن گلریزان سه میلیارد تومان کمک مردمی و خیران جمع‌آوری شود زمینه آزادی زندانیان مورد نظر فراهم می‌شود.

حسین پور مسئول ستاد دیه استان نیز با اشاره به اینکه در این جشن مجموعا ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان کمک برای آزادی زندانیان جمع آوری شد، افزود:  این جشن همچنان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و مردم می توانند برای آزادی زندانیان مبالغ خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۹۳۹۸ نزد بانک ملی و یا با مراجعه حضوری به بانک های ملت، ملی ، صادرات و تجارت به حساب ستاد دیه واریز کنند.

وی گفت:  ۷۰زندانی جرایم غیر عمد با حدود ۱۷ میلیارد تومان بدهی چشم انتظار کمک خیران هستند و امیداوریم این زندانیان با همکاری ستاد دیه،  رضایت شکات و کمک خیران به آغوش خانواده بازگردند.

 

 جشن گلریزان امسال همزمان با دو شهرستان نهبندان و فردوس در بیرجند برگزار شد.

برقراری ۷۶۶ مورد مقرری بیمه بیکاری در خراسان جنوبی

۷۶۶ مورد مقرری بیمه بیکاری در سال گذشته در خراسان جنوبی برقرار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی،  مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: از مجموع ۸۹۵ پرونده مطرح شدهبرقراری ۷۶۶ مورد مقرری بیمه بیکاری در خراسان جنوبی (سامانه بیمه بیکاری) در سال گذشته، تعداد ۷۶۶ مورد از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شده اند.

اشرفی تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان جنوبی را هزار و ۷۳ نفر اعلام کرد که در مقایسه با پیش بینی سال گذشته ، ۳۶ درصد در وضعیت مطلوب قرار دارد.

به گفته وی پارسال ۲۶۸ مقرری بگیر بیمه بیکاری از طریق واحد‌های متقاضی کار، خوداشتغالی و … مجدد مشغول به کار شده اند و تعداد ۳۱۵ مورد قطع مقرری از طریق کشف اشتغال پنهان، عدم قبول شغل پیشنهادی، عدم حضور و غیاب و… در استان انجام شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در سال گذشته، تعداد ۱۶ بنگاه مشکل دار با هزار و ۹ کارگر در استان شناسایی شدند و در این بازه زمانی از اشتغال ۶۴ واحد مشکل دار با ۴ هزار و ۴۶۱ کارگر حمایت شده است.

کمک به ۶۴ واحد مشکل دار با  چهار هزار و ۴۶۱ نفر کارگر در قالب انجام بازرسی؛ بروز رسانی آخرین اطلاعات واحد‌های دارای حقوق معوق استان به‌صورت ماهیانه و انعکاس اطلاعات مذکور به وزارت متبوع و استانداری و طرح مشکلات واحد‌ها در جلسات کمیسیون کارگری شورای تأمین استان،  بازدید از واحد‌های دارای حقوق معوق و مشکل‌دار به‌صورت مستمر، احصاء مشکلات واحد‌های مذکور و پیگیری و انعکاس مشکلات به مبادی ذیربط، نظارت مستمر بر فعالیت شرکت‌های خدماتی و تلاش برای پرداخت مطالبت کارگری این بخش بدون نیاز به طرح دعوی، اطلاع رسانی گسترده در بهمن برای پرداخت عیدی و پاداش و رصد مستمر در اسفند؛ کاهش ۵۳ درصدی تعداد واحد‌های دارای حقوق معوق در پایان سال گذشته در مقایسه با پایان سال گذشته (تعداد واحد‌های دارای حقوق معوق در پایان سال گذشته ۵۶ واحد و در پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۶ واحد است) و کاهش ۴۵ درصد معوقات کارگری سال گذشته در مقایسه با سال ۱۳۹۹؛ اهم اقدامات پارسال در حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری بوده است.

در شب میلاد امام حسن(ع)

اهدای یک دستگاه فتوتراپی نوزادان به خانه هلال سرایان/۲

همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) یک دستگاه فتوتراپی نوزادان به خانه هلال شهر سه قلعه شهرستان سرایان اهدا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سرایان گفت: این دستگاه مربوط به درمان زردیاهدای یک دستگاه فتوتراپی نوزادان به خانه هلال شهرستان سرایان نوزادان است.

محمد بارانی ارزش این دستگاه را حدود هفت میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این دستگاه به پاس اردو‌های جهادی نورانی سال‌های اخیر به مجموعه عمار اهدا شده بود که نهایتا تصمیم بر اهدای آن به خانه هلال و استفاده حداکثری همشهریان شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درخشش ورزشکاران خراسان جنوبی در مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی کشور/۷

ورزشکاران خراسان جنوبی در مسابقات پرس سینه و پاورلیفتینگ قهرمانی کشور ۲مدال طلا و یک نقره کسب کردند.

در مسابقات پرس سینه و پاورلیفتینگ قهرمانی کشور امیر حسن هاشمی ورزشکار درخشش ورزشکاران خراسان جنوبی در مسابقات پرس سینه و پاورلیفتینگ قهرمانی کشورشهرستان نهبندان در دسته وزنی ۵۹ جوانان و  امیرحسین جنگجو ورزشکاری از بشرویه در دسته وزنی ۷۴ کیلوگرم جوانان مدال طلا و مقام اول را از آن خود کردند.

همچنین علی ترابیان ورزشکاری از شهرستان فردوس مدال نقره و مقام دوم دسته وزنی ۵۹ کیلوگرم نوجوانان این مسابقات را کسب کرد.

 

مسابقات پرس سینه و پاورلیفتینگ بدون لوازم قهرمانی باشگاه‌های کشور انتخابی تیم ملی، از ۲۳ تا ۲۸ فروردین به میزبانی شهرستان چالوس برگزار شد.

 

 

 

 

 

گازرسانی به روستا‌های کم جمعیت خراسان جنوبی در مراحل پایانی/۲-۳

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از مراحل پایانی اجرای عملیات گازرسانی به روستا‌های استان خبرداد.

سید محمود هاشمی گفت: در حال حاضر هزار و ۶۳۳ روستای استان با جمعیت ۹۱گازرسانی به روستا‌های کم جمعیت خراسان جنوبی در مراحل پایانی هزار و ۲۰۰ خانوار زیرپوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی افزود: با همت کارکنان تمامی روستا‌های دارای ۲۰ خانوار در خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده اند و گازرسانی به روستا‌های کم جمعیت نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از سه سال قبل تمام شهر‌های استان بطور کامل گازدار شده اند، گفت: به زودی و با اتمام پروژه‌های در دست اجرا ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی زیرپوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند.

وی گفت: همچنین در حال حاضر ۷۰۵ روستای مرزی در خراسان جنوبی تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند و به زودی پرونده گازرسانی به روستا‌های مرزی استان نیز بسته می‌شود.

هاشمی افزود: باعث افتخار است که دو سال متوالی بالاترین میزان گازرسانی روستایی در بین شرکت‌های گاز استانی به نام شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت شده است.

 

 

 

پیش بینی رگبار و رعد و برق در خراسان جنوبی/۲

طی امروز و فردا وقوع رگبار و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در استان پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی استان گفت: براساس خروجی مدل‌های هواشناسی  تا سه شنبهپیش بینی رگبار و رعد و برق در خراسان جنوبی افزایش متناوب ابر و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و در برخی نقاط کاهش کیفیت هوا در استان پیش‌بینی می‌شود.

لطفی افزود: همچنین با نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار در جو منطقه در ساعات عصر و شب رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد و مرتفع احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه هم قابل‌پیش‌بینی است.

وی گفت: مناطق شرقی استان احتمال قوع روان آب وجود دارد.

کارشناس هواشناسی گفت: به‌لحاظ دمایی تا سه‌شنبه روند تغییرات دما کاهشی خواهد بود و طی روز دوشنبه تا صبح سه‌شنبه این کاهش محسوس و قابل‌ملاحظه خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

گره کور بر تار و پود فرش خراسان‌جنوبی/ قالی‌بافان همچنان در انتظار بیمه/۷

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی از رکود حاکم بر بازار فرش استان اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها، کرونا و برگشت ارز از مهم‌ترین دلایل کاهش صادرات فرش دستباف خراسان‌جنوبی محسوب می‌شود.

گره کور بر تار و پود فرش خراسان‌جنوبی/ قالی‌بافان همچنان در انتظار بیمه

«محمدحسن کامیابی‌مسک» رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: سال گذشته ۱۸۰ هزار مترمربع فرش دستباف به ارزش ۲۸۰ میلیارد تومان در خراسان‌جنوبی تولید شده است.

وی با بیان اینکه فرش‌های تولیدی در ابعاد و اندازه‌های متفاوت از ۱۲ تا ۲۴ متر و بزرگتر تولید شده، بیان داشت: ریزه ماهی، ایلیاتی، خشتی، نائین و لچک ترنج از نقوش فرش‌های تولیدی استان است.

صادرات ناچیز فرش دستباف استان

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی از صادرات ناچیز فرش دستباف استان خبر داد و مطرح کرد: تحریم‌ها، کرونا و برگشت ارز از مهم‌ترین دلایل کاهش صادرات فرش دستباف خراسان‌جنوبی محسوب می‌شود.

کامیابی‌مسک با یادآوری اینکه در دهه هفتاد سالانه ۲ میلیارد دلار صادرات فرش دستباف خراسان‌جنوبی داشتیم که بعد از آن صادرات فرش دستباف استان رو به افول بوده، تصریح کرد: فرش دستباف ایران جزو نخستین کالا‌هایی بود که توسط آمریکا تحریم شد.

 وی ادامه داد: اگرچه طی دو سال اخیر تحریم‌ها و کرونا مزید بر علت صادرات ناچیز فرش شده اما پیمان‌سپاری ارزی و مشکلات ناشی از تعهد ارزی مهم‌ترین موضوعی است که سبب شده صادرات این کالا برای صادرکننده عایدی چندانی نداشته باشد.

صادرات فرش درگیر یک گره کور

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه صادرات فرش ایران در ۲ سال اخیر به پایین‌ترین سطح خود رسیده و صادرات فرش از ۲ میلیارد دلار در گذشته به ۶۰ میلیون دلار کاهش یافته، متذکر شد: اگر تحریم‌های ناعادلانه برطرف و بازاریابی خوبی صورت گیرد قطعا فرش دستباف استان می‌تواند به جایگاه خود باز گردد.

قالی‌بافان در انتظار بازگشت بیمه

کامیابی‌مسک از فعالیت ۵۰ هزار بافنده پاره‌وقت، تمام‌وقت و فصلی در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود ۴ هزار نفر در استان از بیمه قالی‌بافی بهره‌مند هستند که متأسفانه طرح بیمه قالی‌بافان از چند سال گذشته در استان همچنان متوقف است.

وی با اعلام اینکه در گذشته ۹۶ درصد فرش تولیدی خراسان‌جنوبی صادراتی بوده و پنج درصد باقی مانده هم شاید به دلیل معیوب بودن و کیفیت پایین صادر نشده، گفت: در حال حاضر فرش‌هایی که با نقشه‌های هراتی در موزه‌های دنیا به نمایش گذاشته شده مربوط به منطقه قاینات و قهستان خراسان‌جنوبی است.

رکود حاکم بر بازار فرش استان

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی از رکود حاکم بر بازار فرش استان اشاره و عنوان کرد: شاهد رکود بر بازار فرش دستباف خراسان‌جنوبی هستیم و حجم زیادی از فرش‌های تولیدی روی دست بافنده و تجار باقی می‌ماند و گاهی دلالان دسترنج بافندگان را به جیب می‌زنند.

کامیابی‌مسک در پایان گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد بافندگان فرش دستباف در مناطق روستایی ساکن هستند و باید برای حفظ اشتغال این افراد و همچنین برای قطع دست دلالان و واسطه‌ها از بازار فرش چاره‌اندیشی شود.

 

 

 

 

اختصاص بیش از ۱۴ میلیارد برای تکمیل پروژه‌های ورزشی خراسان‌جنوبی/۷

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی از اختصاص ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تکمیل پروژه‌های ورزشی آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: استخر سرپوشیده حاجی‌آباد زیر کوه در گرامیداشت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

اختصاص بیش از ۱۴ میلیارد برای تکمیل پروژه‌های ورزشی خراسان‌جنوبی

«محمود چاوشان» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور برای تکمیل پروژه‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اختصاص یافت.

وی افزود: مبلغ ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته سفر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به خراسان‌جنوبی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ واریز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این اعتبارات تخصیص یافته در راستای تکمیل پروژه‌های مجموعه آموزشی ورزشی شهید شهپر بیرجند، استخر سرپوشیده حاجی‌آباد زیرکوه، سالن ورزشی ریحانه‌النبی قاینات و سالن ورزشی شهدای معلم طبس است.

چاوشان با بیان اینکه پروژه‌های ورزشی در حال احداث اداره ‌کل آموزش خراسان‌جنوبی از پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی برخوردار است،  یادآور شد: مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تکمیل مجموعه آموزشی ورزشی شهید شهپر بیرجند، مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای سالن ورزشی ریحانه‌النبی قاینات و مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان برای سالن ورزشی شهدای طبس منظور شده است.

بازگشایی درب استخر سرپوشیده حاجی‌آباد زیرکوه

وی با اشاره به تخصیص مبلغ ۷ میلیارد تومان برای استخر سرپوشیده حاجی‌آباد زیرکوه، خاطرنشان کرد: کلنگ احداث این پروژه با زیربنای یک هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ مترمربع در سال ۱۳۹۰ به زمین خورده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه در قالب ۴ قرارداد ۳ میلیارد تومان است که تاکنون پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه را به همراه داشته است.

چاوشان ادامه داد: قرارداد تکمیلی احداث پروژه استخر شنای سرپوشیده حاجی‌آباد زیرکوه ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که ۷ میلیارد تومان آن از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور تأمین شده است.

وی تبیین کرد: تکمیل صددرصدی این پروژه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که استاندار در جریان بازدید این پروژه، قول تأمین این مبلغ را داده و امید می‌رود در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

 

 

خراسان جنوبی رتبه نخست کاهش تلفات جاده‌ای در کشور/۲-۳

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در طرح نوروزی ۱۴۰۱ رتبه اول کشور را در کاهش تلفات جاده‌ای کسب کرده است.

استاندار خراسان جنوبی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: کسب رتبه نخست کاهش تلفات جاده‌ای در کشور نشان دهنده کار تیمی و همدلی و همراهی مسئولان استان است که جای تقدیر و تشکر دارد.
آقای قناعت با اشاره‌ به کاهش ۱۳ درصدی مجموع تصافات جاده ای با وجود افزایش ۶۰ درصدی ترددها در نوروز امسال،  افزود: باید برای رفع نقاط حادثه خیر و رفع موانع ترافیکی اقدامات مؤثری در دستورکار مسئولان استان قرار گیرد.
وی با تأکید بر ضرورت حساسیت بیشتر برای ایمن سازی جاده‌های استان، گفت: دوبانده سازی محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی برای ما بسیار مهم و حیاتی است و در دستورکار ویژه استان قرار دارد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل مصوبات سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی هم ۵۲۰ میلیارد تومان برای احداث و دوبانده کردن محورهای استان تخصیص یافته که نوید تحول و توفیقات بیشتر در این بخش خواهد بود.
آقای قناعت با بیان اینکه در زمینه اقامت مسافران نوروزی رتبه ۱۱، در زمینه تردد جاده‌ای استانی رتبه ۸، ماندگاری مسافر رتبه ۵ و در زمینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری و فروش صنایع دستی هم جزو ۱۰ استان اول کشور انتخاب شده است.
وی با اشاره به اینکه در زمینه خدمات سفر هرچه بتوانیم با مسافر و گردشگر ارتباط بیشتری داشته باشیم و اطلاعات و امکانات مورد نیازش را تأمین کنیم، یعنی توانسته‌ایم خوب عمل کنیم، اضافه کرد: خراسان جنوبی در مسیر تردد مسافران نوروزی به خصوص زائران بارگاه مطهر رضوی قرار دارد که این موضوع مسئولیت ما را دوچندان می‌کند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس آمار طرح نوروزی ۱۴۰۱ ، ماندگاری مسافر در خراسان جنوبی بالاست که این موفقیت خوبی برای استان است البته برای تعطیلات تابستان سال جاری باید روی این موضوع بیشتر کار شود.
آقای قناعت از دستگاه های متولی خواست نقاط ضعف احتمالی در طرح نوروزی ۱۴۰۱ را بررسی و احصاء کنند تا در تعطیلات تابستان سال جاری و نوروز سال آینده شاهد این نقاط ضعف نباشیم.
وی با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف ما در استان بحث کمبود و ضعف مجتمع‌های بین راهی است، اضافه کرد: ضعف و کمبود ما در زمینه مجتمع‌های اقامتی بین راهی به دلیل کویری بودن و طول زیاد مسیرهای ارتباطی، آسیب‌هایی به مسافران وارد می‌کند و از طرفی هم احتمال تصادفات جاده‌ای را بالا می‌برد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای استان در ایام تعطیلات نوروزی شاهد بودیم که پیش‌بینی خوبی در خصوص نصب المان‌های نوروزی و حال و هوای شهری نشده، گفت: باید سعی شود که پیش‌بینی‌های لازم قبل از شروع ایام سفر انجام شود که غافلگیر نشویم.
آقای قناعت افزود: به عنوان مثال در روز طبیعیت بنده به شکل میدانی در بعضی‌ تفرجگاه‌ها حاضر شدم که متأسفانه با توجه به حجم زیاد مسافر و حضور خوب هم استان‌ی ها، امکانات اولیه و پیش افتاده رفاهی پیش‌بینی نشده بود این در حالی بود که از قبل در جریان بودیم که در نوروز امسال بیشترین حضور مسافران و گردشگران در استان خواهیم داشت.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*