اخبار خراسان جنوبی/

سالروز میلاد با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مبارک باد

 

 

 

 

 

 

در آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش زیرکوه مطرح شد:

آموزش و پرورش زیرکوه با جایگاه مطلوب فاصله دارد/۲

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه آموزش و پرورش زیرکوه با جایگاه مطلوب فاصله دارد، گفت: اگر بخواهیم آینده خوبی را برای شهرستان زیرکوه بسازیم بدانید که نقطه شروع آموزش و پرورش است و برای همین نیاز به کار جهادی داریم.
«محمدرضا غیرتی» در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش زیرکوه اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای تاثیرگذار در جامعه بعد از نهاد خانواده است و محل پرورش استعدادهای دانش آموزان محسوب می شود.

سرپرست فرمانداری زیرکوه در ادامه بیان کرد: ریل توسعه کشور در همه زمینه های اقتصادی، سیاسی و غیره از آموزش و پرورش عبور می کند بنابراین نگاه ما باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه باشد. ‌

سرپرست فرمانداری زیرکوه با اشاره به اینکه کرونا فروکش کرده و باید با توان بیشتر عقب ماندگی ها را جبران کنیم، افزود: باید برنامه محور باشیم و سرلوحه کار ما این باشد که رشد و توسعه آموزش و پرورش به زودی اتفاق افتد و در این راه باید در بدنه آموزش و پرورش از نیروهای مجرب و جوان و انقلابی و جهادی استفاده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: تحقق اهداف و دستارودهای انقلاب اسلامی در بهارستان علم و ادب بسته به کار آموزشی و تربیتی مدارس و تلاش مدیران و معلمان گرانقدر دارد.

محمد علی واقعی، اظهار کرد: معلمین ما در دوران کرونا به صورت جهادی کار کردند و با تمام وجود و بذل جان و مال خود برای ارتقای شاخص های تعلیم و تربیت، تحقق عدالت آموزشی و تربیتی، شناسایی،هدایت و شکوفا سازی استعداد های دانش آموزان تلاش کردند .

وی، با بیان این مطلب که حرکت آموزش و پرورش سیال و رو به جلوست، تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش خراسان جنوبی نسبت به نقش و جایگاهی که در این نظام مقدس دارند، برای شتاب بخشی، کیفیت سازی و تحقق اهداف سند تحول بنیادین نقش آفرینی کردند.

به گفته واقعی، مدیران آموزش و پرورش باید با کف مدارس ارتباط نزدیک داشته باشند چرا که تمام اقدامات تربیتی و فرهنگی که مدنظر سند تحول بنیادین است در مدرسه اتفاق می افتد و معلمان و مدیران مدارس از ارکان اصلی پیاده سازی برنامه ها هستند .

شایان ذکراست، در این آیین از تلاش های علیرضا طالبی فر قدر دانی شد و محمد اسحق صادقی به عنوان سرپرست جدید آموزش و پرورش زیرکوه معرفی شد.

 

 

 

راه‌اندازی ۷ سایت روستایی توسعه شبکه ملی اطلاعات در خراسان‌جنوبی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی هفت سایت روستایی توسعه شبکه ملی اطلاعات در استان طی یک ماه گذشته خبر داد.

راه‌اندازی 7 سایت روستایی توسعه شبکه ملی اطلاعات در خراسان‌جنوبی

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: دسترسی دادن روستاها به شبکه ملی اطلاعات(اینترنت پرسرعت) یکی از دستورکارهایی بوده که در این اداره کل پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۴ سایت جدید برای دسترسی روستائیان به اینترنت در روستاهای استان راه‌اندازی شده است، گفت: : طی یک ماه گذشته با راه‌اندازی چهار سایت جدید تلفن و اینترنت پرسرعت همراه و ارتقاء سه سایت تلفن همراه به تکنولوژی بالاتر تعداد ۱۶ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی با اشاره به راه‌اندازی ۷ سایت روستایی توسعه شبکه ملی اطلاعات در استان گفت: با راه‌اندازی سایت جدید تلفن و اینترنت پرسرعت همراه در روستاهای ماهوسک و کوچ القار شهرستان بیرجند، نوقند شهرستان درمیان و فتح آباد شهرستان فردوس، ۱۱ روستای دیگر استان از سرویس تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بهی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دسترسی بهتر مردم به شبکه ملی اطلاعات ارتقاء سایت‌ها بوده که این امر در روستاها نیز پیگیری و دنبال می‌شود، افزود: با ارتقاء سایت‌های تلفن همراه در روستاهای بورنگ شهرستان درمیان، دستگردان شهرستان طبس و کلی شهرستان قائنات، پنج روستای دیگر استان از اینترنت پرسرعت همراه و خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات برخوردار شده‌اند.

وی به محل تأمین اعتبار این اقدامات اشاره داشت و خاطرنشان کرد: این سایت‌ها که از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی فاوا وزارت متبوع اجرا شده که امکان دسترسی ۲ هزار خانوار روستایی استان را به شبکه ملی اطلاعات فراهم کرده است.

بیرجند قهرمان مسابقات کشتی شرق کشور شد/۷

رئیس هیئت کشتی شهرستان بیرجند گفت: تیم کشتی فرنگی نونهالان شهرستان بیرجند در مسابقات شرق کشور به مقام قهرمانی رسید
حسن گلکار افزود: این مسابقات درتاریخ ۲۴ لغایت ۲۵ فروردین با حضور تیم های آکادمی نادری خادم مشهد. نیشابور. ملل خراسان شمالی. سیستان و بلوچستان و خوزستان برگزار شد. وی افزود: درپایان تیم شهرستان بیرجند مقام اول. نیشابور مقام دوم و آکادمی نادری خادم مشهد مقام سوم مسابقات را کسب کردند

درخشش ورزشکاران خراسان جنوبی در مسابقات پاورلفتینگ قهرمانی کشور/۷

در ادامه مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی ورزشکاران خراسان جنوبی خوش درخشیدند

 

در این مسابقات امیرحسین جنگجو ورزشکاری از بشرویه اعزامی به مسابقات پرس سینه و پاورلیفتینگ قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی، مقام اول و مدال طلای پاورلیفتیگ دسته وزنی ۷۴ کیلوگرم جوانان را به خود اختصاص داد.

همچنین علی ترابیان ورزشکار شهرستان فردوس مدال نقره و مقام دوم دسته وزنی ۵۹ کیلوگرم نوجوانان مسابقات پاورلیفتیگ بدون لوازم قهرمانی باشگاههای کشور انتخابی تیم ملی را از آن خود کرد.

 

 

 

 

گرفتار شدن ۲۸ نفر دیگر در دام کرونا/۲ ادامه خبر افزایش شهرهای قرمز

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی همچنین گفت: روز گذشته ۱۳۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۲۸ بیمار جدید شناسایی شدند.

او گفت: از این تعداد ۱۲ مورد از بیرجند، ۱ مورد از خوسف، ۳ مورد از سرایان، ۱ مورد از سربیشه، ۱ مورد از طبس، ۴ مورد از فردوس، ۵ مورد از قاین و ۱ مورد نهبندان شناسایی شدند.

شریف زاده گفت: در حال حاضر ۳۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۸ نفر کرونا مثبتند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که بیمار با حال عمومی نامساعد نداریم.

 

اخطار آتش نشانی بیرجند به ۱۲۷ ساختمان دچار نقص ایمنی/۲-۷

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: در بازرسی های انجام شده ۱۲۷ ساختمان در بیرجند اخطاریه نقص ایمنی دریافت کرده که برخی از آن ها در حال رفع نواقص هستند.

علی حیاتی در گفت و گو با مهر افزود: حفاظ نرده، فیوز جایگاه، سیستم اطفا حریق و خاموش کننده‌های آتش از جمله شاخص‌های خطرپذیری در ساختمان بوده که ساختمان‌های نوساز، ادارات و ساختمان‌های قدیم هم در راستای ایمنی بیشتر باید برای دریافت پایان کار تاییدیه مربوطه را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام ساختمان‌های تازه ساز و ادارات باید شاخص‌های خطرپذیری را رعایت کنند، گفت: در بازرسی‌های انجام شده ۱۲۷ ساختمان در بیرجند اخطاریه نقص ایمنی دریافت کرده که برخی از آن‌ها در حال رفع نواقص هستند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند از تذکر به ۱۱۶ مدرسه در بیرجند برای نداشتن موارد ایمنی خبر داد و گفت: ۵۱ مهد کودک هم در این زمینه اخطاریه دریافت کردند.

حیاتی افزود: برای مهدهای کودک این قانون الزامی است که باید در زمان جا به جایی و هر دو سال تاییدیه سازمان آتش‌نشانی را دریافت کنند چراکه این امر باعث رفع موارد نقص می‌شود.

به گفته وی تاکنون به چند پاساژ و برج دوقلوی بیرجند هم در زمینه ایمنی اخطار داده شده و مراکز خدمات پذیرایی‌های شهر اعم از هتل‌ها، مراکز بوم گردی، برخی از مراکز درمانی و برخی از ادارات دولتی نواقص ایمنی را رفع و تاییدیه مربوطه را دریافت کردند.

وی با اشاره به پایان کار ساختمان‌ها و مواردی مربوط به ایمنی آسانسورها، افزود: بحث ایمنی آسانسور در ساختمان‌ها بر عهده اداره استاندارد است که بعد از تأیید آنها سازمان آتش‌نشانی پایان کار ساختمان را صادر می‌کند.

 

امام جمعه بیرجند: تولید و عرضه محصولات با برنامه و محاسبه باشد

امام جمعه بیرجند: تولید و عرضه محصولات با برنامه و محاسبه باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: تولید، عرضه و خریداری محصولات کشاورزی باید با حساب و کتاب باشد و کشاورز از دسترنج خود سود ببرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” در دیدار مسوولان سازمان جهاد کشاورزی و اعضای قرارگاه امنیت غذایی استان افزود: نباید این طور باشد که زحمت کار با کشاورز و سود را عناصر هیچ کاره ببرند لذا اگر در این زمینه برنامه‌ریزی و نظارت صحیح باشد هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

وی گفت: در دوره‌های اخیر سیب زمینی‌هایی را با بلدوزر خراب کردند یا کامیون‌های شن روی جوجه‌های مرغ پیاده شد که تجربه‌های تلخی بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در این مقطع بعد از تجربه‌های تلخ و شیرین، هماهنگی‌ها، نیروهای کارآمد، تصمیم‌ها و انگیزه‌هایی که حرف آخر را بزنند، همه چیز باید روی حساب و کتاب باشد.

وی گفت: باید برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای باشد که کشاورز از دسترنج خود سود ببرد دولت هم با کمال توجه به این قضیه اقلام مورد نیاز مردم را در دسترس قرار دهد و چقدر زیباست طبق برنامه‌ریزی‌های صحیح، علمی و زیرساخت‌های درست همه راضی باشند که بالاتر از همه رضای خداست.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اسم با مسمَای جهاد کشاورزی از مهمترین وزارتخانه‌هایی است که با تامین انواع و اقسام نیازهای مردم که منجر به رضایت، خشنودی و دعای خیر آنها شود، در بیمه کردن انقلاب اسلامی و ثبات نظام نقش اساسی داشته باشد.

وی گفت: شرایط دنیا روز به روز حالتی پیدا می‌کند که اگر چشم به بیرون داشته باشیم خیلی رنج‌آور خواهد بود در حالی که خدای متعال کشوری چهار فصل به ما داده و بقیه‌اش مدیریت می‌خواهد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نیروی انسانی در این زمینه نقش اصلی را دارد اظهار داشت: مسلما براساس بنیان علمی و در چارچوب قانون و زیرساخت‌های لازم نیروی انسانی می‌تواند موفق باشد.

وی افزود: با شرایطی که در کشور پیش آمده و هماهنگی خاص قوای سه‌گانه، قانون اساسی و هماهنگی‌هایی که با حضور مردم بعد از آزمون‌ها و خطاهای ۴۰ ساله فراهم شده می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: تجربه‌های شیرین و تلخ، نیروهای کاردان، کارکشته و مجرب بار آورده است که دارای تجربه‌های تلخ و شیرین هستند.

وی گفت: اکنون که دولت مردمی، اسلامی، انقلابی، هماهنگ با قوای دیگر در راستای سیاست کلی نظام و قانون اساسی انگیزه دارد و استراحت نمی‌کند، زیرمجموعه هم باید همین طور باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز انگیزه برای خدمت به اسلام و مردم، کار، تلاش و کوشش فراهم است به‌خصوص با عناوین ویژه‌ای که مقام معظم رهبری ابتدای سال فرمودند و قید کردند فقط در پوسترها و سربرگ‌ها نباشد بلکه واقعا تولید، دانش‌بنیان و اشتغالزا باشد که یکباره شاهد حل معضلات باشیم.

وی گفت: شاهد اطلاعات به‌روز و قابل دفاع جهاد کشاورزی هستیم و آمار و ارقام بر مسایل کمی نقش دارد اما کیفیت آنچه که برای خدمت به دین و مردم و در راستای رضای خدا باشد با قلم و عدد و رقم نمی‌توان نوشت و ثواب الهی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه هیچ بشری نمی‌تواند ثواب الهی را گزارش دهد افزود: عبادت تنها نماز و روزه نیست بلکه از سربازی که در مرز است تا فلان پادگان و نیروهای امنیتی که همه امور را زیر نظر دارند، از کارگر تا کشاورز و مدیریت بیدار که از این فرصت حداکثر استفاده را برای تثبیت نظام دین خدا و عدالت استفاده می‌کنند، نشان ثواب الهی است.

وی گفت: مهمترین آرمان ما در انقلاب عدالت است اما برخی طوری عمل کردند که موجب شرمندگی است لذا بعد از این همه آزمون‌ها باید جریانات را برگردانید و از عدالت چه عبادتی بالاتر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: امید است شاهد شکوفایی این همه استعدادهای کشور و مردم باشیم چراکه در بسیاری از جاها مردم را از کار پشیمان می‌کردند اما  امروز جوانه‌های امید در دل مردم به‌ویژه جوان‌ها روییده و امیدواریم در شرایط زمان ممکن تحقق پیدا کند.

راه‌اندازی پایگاه اطلاعات و داده‌های بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی پایگاه اطلاعات و داده حوزه کشاورزی استان به زودی با حضور استاندار خبر داد.

راه‌اندازی پایگاه اطلاعات و داده‌های بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهارداشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی راه و مأموریت جدید را برای خانواده جهاد کشاورزی تبیین نموده است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال حسب فرمایش رهبری از زیرساخت‌هایی که در بخش کشاورزی وجود داشته و می‌توانستیم شرکت‌های دانش‌بنیان را گرد هم بیارویم و از ظرفیت آنها استفاده و عملکرد خود را افزایش داده اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: بازدیدهایی در این راستا به همراه رؤسای دانشگاه‌ها، بسیج استان، محققان، اعضای هیأت علمی و اعضای صاحب نظر انجام شده است.

رفع تداخلات ۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: مأموریت‌های وزرات جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم در پنج محور مطرح شده که سازمان جهاد کشاورزی استان در این حوزه‌ها اقدامات شایسته‌ای انجام داده است.

جعفری با اشاره به قرارگاه صدور سند اراضی کشاورزی در استان گفت: در ۴۰ سال گذشته سه درصد اراضی کشاورزی استان از مجموع ۱۴ هزار از۴۸۲ هزار هکتار سنددار شده بود اما برنامه وارزت جهاد کشاورزی در پایان چهار ساله دولت سیزدهم این بوده تا تمامی اراضی کشاورزی سنددار بتوانیم جشن سنددار شدن را بگیریم.

وی ادامه داد: لذا کمیسیون‌های رفع تداخلات در این مدت برگزار شده توانسته برای ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان رفع تداخلات را انجام و بیش‌از هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان موفق به اخذ سند شوند.

صدور ۹۸ درصدی اراضی ملی کاداست در استان به نام دولت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به دغدغه نماینده ولی فقیه در استان در مورد اختلاف اراضی فی‌مابین مردم و منابع طبیعی افزود: این بستر فراهم شده تا در پلاک‌های مشمول که اختلافات وجود دارد در کمیسیون مربوطه به نفع مردم اقدام تا دغدغه مردم در این حوزه کاسته شود.

جعفری یادآور شد: در مورد کاداستر اراضی ملی میزان ۹۸ درصد اراضی ملی کاداست در خراسان‌جنوبی به نام دولت صادر شده و خراسان‌جنوبی در این حوزه جزو استان‌های پیشرو در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تغییر کاربری، رویکرد خود را مبنی بر پیشگیری گذاشته‌ایم تا هم بتوانیم از مال مردم صیانت کرده و هم در این حوزه نارضاتی نداشته باشیم، تصریح کرد: در حوزه کمیسیون‌های واگذاری، تمام کمیسیون‌ها را به روز کرده تا مردم و سرمایه‌گذاران معطل نماند و در این حوزه دچار غفلت نشویم.

تخصیص ۱۰ میلیارد تومانی برای کشت‌های قراردادی در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه درر مورد کشت قراردادی به سبب حوادثی که در روسیه و اوکراین اتفاق افتاد و پیش‌بینی‌هایی که مورد تأمین علوفه دام در استان داشته‌ایم از برج سه که این کشت آغاز می‌شود ۲ هزار هکتار از اراضی استان را در قالب کشت قراردادی در اختیار دامداران، اتحادیه‌ها، کشاورزان و صندوق حمایت از بخش کشاورزی با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان قرار داده تا در این خصوص در استان مشکلی نداشته باشیم.

جعفری ادامه داد: همچنین در حوزه کشت پنبه، گیاهان دارویی و گیاهان روغنی ورود به کشت قراردادی کرده‌ایم که سال به سال سطح زیرکشت در حوزه زراعی و باغی در کشت قراردادی و این بستر افزایش می‌یابد.

وی از راه‌اندازی پایگاه اطلاعات و داده حوزه کشاورزی استان به زودی با حضور استاندار خبر داد وافزود: خراسان‌جنوبی اولین استان خواهد بود که در بستر GIS تمام اطلاعات مرغداری‌ها، دامداری‌ها، اراضی کشاورزی، چاه‌ها، چشمه‌ها، قنوات، سازه‌های آبخیزدای و هر آنچه مربوط به حوزه کشاورزی بوده را جمع‌آوری و در تلاشیم تا آن را به سیستم هوشمند کشاورزی با جذب اعتبارات متصل سازیم.

تکمیل چرخه فراوری ۱۱ محصول مزیت‌دار استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در بخش‌های مختلف اقدامات خوبی صورت گرفته است، اضافه کرد: در حوزه سردخانه، انبارها، سیلوها، گلخانه‌ها، کشتارگاه‌ها، لنیات و مواردی که باید چرخه‌ها کامل شود که در ۱۱ محصول ویژه و مزیت‌دار استان در پی این هستیم که چرخه فراوری آنها را در شهرستان‌هایی که این محصولات موجود بوده و معیشت مردم به این محصولات گره خورده را کامل تا مردم از ارزش افزوده محصولات تولیدی خود بهره‌مند شوند.

جعفری راستای اقداماتی که در حوزه دیپلماسی غذا صورت گرفته گفت: اخیراً دیداری با سردار طهماسبی، فرمانده قرارگاه فرامرزی سپاه صورت گرفت و وضعیت استان تشریح گردید و قول‌های مناسبی در مورد صادارت قسمتی از محصولات تولیدی استان به ویژه زرشک دادند.

وی به برگزاری نمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی شرق کشور اشاره کرد و افزود: از هیأت تجاری افغانستان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت و رایزنی شده تا در حوزه‌هایی که امکان‌پذیر بوده بتوانیم با این کشور مراودات تجاری داشته باشیم که و امیدواریم در آینده نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.

چرخه مفقوده فراوری پشم گوسفند در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی یکی از حلقه‌های مفقوده که در بخش کشاورزی استان وجود داشته را فراوری پشم گوسفند عنوان کرد و یادآور شد: پشم گوسفند از مغولستان وارد و در استان خودمان سوخته می‌شد به همین سبب از قرارگاه فناوری و پیشران فرمانده کل قوا کمک گرفتیم تا بتوانیم پشم‌های گوسفند را در استان جمع‌آوری و به تهران ارسال کرده تا به نخ تبدیل و بعد از آن دوباره به استان باز گرداننده شده و در صنایع مختلف استفاده و این صنایع حاصل از آن برای صادارت استفاده شود.

جعفری با اشاره به اینکه در ایام عید با نظارتی که بر بازار اقلام اساسی در استان وجود داشته افزایشی در این اقلام نداشتیم، یادآور شد: با توجه به مراوداتی که با تهران صورت گرفت توانستیم اعتباری معادل ۵۰ میلیارد تومان برای استان جذب کنیم.

وی با بیان اینکه در مدت فعالیت دولت سیزدهم اقدامات شایسته‌ای در حوزه منابع طبیعی با توجه به تقاضاهای مردم، عنایت رهبری و ریاست جهوری به مقوله آبخیزداری صورت گرفته است، اضافه کرد: با اصلاح ماده ذیل تبصره هشت قانون بودجه ۱۴۰۱ انجام و منابع اعتباری ویژه و پایداری برای حوزه آبخوان‌داری و آبخیزدای برای استان دیده شد و اکنون بیش‌از ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص به حوزه آبخیزداری یافته است.

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه آزمایشگاه تخصصی شتر شرق کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی به عملکرد حوزه دامپزشکی استان اشاره داشت و گفت: روند تکمیل احداث پروژه آزمایشگاه دامپزشکی تخصصی شتر در شرق کشور با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام بوده و ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۰ درصد باقی مانده این پروژه لازم بوده که امیداریم با تأمین آن در سال اول فعالیت دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد.

جعفری بیان داشت: در حوزه امور عشایر استان نیز اقداماتی از جمله تکمیل پروژه انتقال آب و احداث شبکه آبرسانی به محلات عشایر خواجه منجیکو در نهبندان وچاه مسافر در طبس، موج‌تراشی ایل‌راه‌های عشایری به طول ۸ هزار و ۳۰۰ کیلومتر، مطالعه و طراحی انتقال شبکه آب به محلات عشایری بزخت شهرستان زیرکوه، تکمیل مطالعات ایل‌راه شهرستان بشرویه، آبرسانی سیار و توزیع آرد به محلات عشایری استان، توزیع نهاده‌های دامی و سوخت‌های فسیلی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوبی که در حوزه تعاون روستایی استان صورت گرفته کنترل قمیت برخی از کالاهایی بود که در این مدت به دلایل مختلف افزایش چشمگیری یافت ولی به سبب حضور به موقع برای رفع این مشکل مردم نگرانی نداشتند، یادآور شد: پلت فرم‌هایی راه اندازی شده تا مردم کالای خود را از داخل منزل انجام بعد از ۲۴ ساعت کالاها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

راه‌اندازی تعاونی‌های سایر ماکیان در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: فساد عجیبی در حوزه آرد با خروج آن از مرزهای کشور انجام می‌گیرد و در آینده شاهد افزایش قیمت آرد خواهیم بود.

جعفری اضافه کرد: در حوزه سایر ماکیان در استان دچار مشکل بوده‌ایم که در این زمینه ورود یافته و تعاونی‎های سایر ماکیان را راه‌اندازی تا نگرانی در این زمینه در استان وجود نداشته باشد.

وی به بخشی از عملکرد اداره کل غلات و خدمات بازرگانی استان اشاره داشت و یادآور شد: ذخیره‌سازی تمام انبارهای استان از اقلام اساسی، خرید تضمینی، تأمین و ذخیره‌سازی گندم، حمایت از کشاوران تولیدکننده دانه‌های روغنی، پرداخت به موقع وجه کشاورزان، ذخیره‌سازی محصول برای مصرف یک ساله و بیشتر و نظارت کیفی بر آن، تأمین گندم کارخانجات و نظارت بر پخش آرد به نانوایان از جمله این اقدامات بوده است.

تأمین ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تخم مرغ نطفه‌دار در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه شرکت خدمات حمایتی تولید کودهای فسفاته و فتاسه در کشور انجام که منجر به کاهش ۴۵ درصدی قمیت این کودها شده که با در اختیار قرار گرفتن آن به کشاورزان در سال آینده شاهد افزایش عملکرد خواهیم بود، یادآور شد: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ تن کود در استان ذخیره‌ شده است.

جعفری با اشاره به خریداری ۱۷ هزار رأس دام از عشایر استان گفت: تاکنون ۸۰ هزار رأس دام عشایری برای نهاده خریداری شده است.

وی از تأمین ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تخم مرغ نطفه‌دار در استان خبر داد و تصریح کرد: این امر موجب شد تا قمیت تخم مرغ و مرغ در استان افزایش نیابد.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

اقدام برای تأمین نیازهای مردم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان

 اقدام برای تأمین نیازهای مردم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان

 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با تشکیل قرارگاه امنیت غذایی، اقداماتی خوبی برای تأمین نیازهای مردم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان انجام شد.

حجت الاسلام سید محمد علی سجادی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان اقدامات بسیار خوبی برای تأمین نیازهای مردم در عید نوروز و ماه مبارک رمضان انجام شد که تشکر ائمه جمعه استان را به دنبال داشت.

به گفته وی با تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در استان همه امور مربوط از صفر تا ۱۰۰ در این قرارگاه به خوبی مدیریت می‌شود که نشانگر نقش ۹۰ درصدی نیروهای اجرایی در این زمینه است.

وی اضافه کرد: با تصدی مسئولیت این سازمان توسط نیروی با انگیزه جوانی ریل گذاری برای انجام اقدامات مورد نظر به خوبی در استان انجام شده که بر اساس مصوبه مجلس مبنی بر تمرکز همه وظایف امور مربوط در قرارگاه امنیت غذایی مدیریت می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

استقبال از ورود دانشگاه آزاد به فرآوری محصولات خراسان جنوبی

استقبال از ورود دانشگاه آزاد به فرآوری محصولات خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های کشاورزی و معدنی دارد و از ورود دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع فرآوری محصولات خراسان جنوبی استقبال می‌کنیم.

“جواد قناعت”  در دیدار “لاله ملک‌نیا” رییس اداره ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: پشتوانه علمی دانشگاه آزاد باید در توسعه همه‌جانبه استان نظیر معدن، کشاورزی و مسکن به کار گرفته شود و مدیران از ظرفیت‌های علمی حمایت خواهند کرد.

وی گفت: فرآوری تولیدات استان و ایجاد ارزش افزوده از این داشته‌ها برای ما خیلی مهم است و دانشگاه آزاد در زمینه بهره‌برداری هرچه بیشتر از هر کدام این محصولات که کمک کند، ما استقبال می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی خام‌فروشی مواد معدنی را از دغدغه‌های مهم استان برشمرد و اظهار داشت: دانشگاه آزاد می‌تواند با ارایه طرح‌های علمی در این حوزه ورود کند و طرح‌ها و پیشنهادهای این دانشگاه در زمینه فرآوری مواد معدنی استان مورد استقبال واقع خواهد شد.

وی افزود: گاهی افرادی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه اقدام می‌کنند که دانش و تخصص لازم را ندارند لذا ورود دانشگاه آزاد به دلیل پشتوانه علمی و فنی لازم، اثرگذاری کار را بیشتر کرده و شتاب‌بخشی در روند اجرا را نیز به همراه دارد که بسیار ارزشمند است.

قناعت تصریح کرد: خراسان جنوبی دارای چند محصول راهبردی در حوزه کشاورزی است که زعفران، زرشک و عناب از مهمترین آنهاست و برخی از این محصولات مانند زعفران به لحاظ مرغوبیت رتبه برتر کشوری را دارند.

وی با اشاره به ورود برخی سرمایه‌گذاران برای بسته‌بندی و صنایع تبدیلی این محصولات گفت: فرصت سرمایه‌گذاری برای دانشگاه آزاد اسلامی نیز فراهم است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: لازمه این کار برگزاری نشست‌های تخصصی با سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی است و ما هم حمایت می‌کنیم.

وی گفت: در حوزه ساخت و سازها و طرح نهضت ملی مسکن هم متولی خاص خود را دارد و چنانچه دانشگاه آزاد بتواند با فناوری‌ها و توانمندی‌های جدید وارد این عرصه شود، روند اجرای کار را سرعت می‌بخشد.

قناعت معدن، کشاورزی و مسکن را از مهمترین حوزه‌های قابل همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی نام برد و افزود: پشتوانه علمی و فنی در روند اجرای امور استان برای ما خیلی مهم است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این مجموعه علمی و تحقیقاتی در خراسان جنوبی بهره ببریم.

رویداد گام دوم با حضور ۳ هزار مرکز دانش‌بنیان و پژوهشی برگزار می‌شود

رویداد گام دوم با حضور ۳ هزار مرکز دانش‌بنیان و پژوهشی برگزار می‌شود

رییس اداره ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رویداد گام دوم در آستانه ۴۰ سالگی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور سه هزار مرکز دانش‌بنیان و پژوهشی از سراسر کشور در خرداد امسال برگزار می‌شود.

“لاله ملک‌نیا” روز شنبه در دیدار با “جواد قناعت” استاندار خراسان جنوبی در بیرجند افزود: این رویداد در راستای تغییر نگاه دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاه کارآفرین با حضور هزار شرکت دانش‌بنیان، هزار هسته پژوهش و هزار مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی از سطح کشور برگزار می‌شود که امیدواریم با حمایت از طرح‌های ارایه شده شاهد پویایی در این حوزه باشیم.

وی گفت: این رویداد ظرفیتی که به‌حتم وجود دارد اما شناخته نشده است را نمایان خواهد کرد زیرا همواره از دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاه دوم کشور نام برده می‌شود در حالی که این گونه نیست.

رییس اداره ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: با توجه به نیازی که در بخش صنایع و سایر مجموعه‌ها وجود دارد باور ما بر این است که با پشتوانه علمی می‌توانیم تاثیرگذار باشیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد وارد چهل سالگی دوم می‌شود و رویداد گام دوم به همین مناسبت از هشتم تا یازدهم خرداد ماه برگزار خواهد شد.

ملک‌نیا گفت: در حال حاضر با تغییر نگاه و رویکردهای جدید که در دانشگاه آزاد شکل گرفته، این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه کارآفرین به دنبال حل مساله است و با تحولی که در دانشگاه رخ داده می‌توانیم متفاوت از گذشته در حوزه‌های مختلف موثر باشیم.

وی بیان کرد: یکی از مسایلی که امروز دانشگاه آزاد به‌صورت مستقیم به آن ورود کرده، مسکن ملی است که اجرا و طراحی سه هزار مسکن در اختیار بخش هنر و معماری دانشگاه آزاد قرار گرفته و امیدواریم در سایر استان‌ها هم این موضوع فعال شود.

رییس اداره ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این دانشگاه با ۲۲ هزار عضو هیات علمی، یک میلیون دانشجو، ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان و ۱۷۰ مرکز تحقیقاتی در کل کشور به دنبال حل مسایل حوزه صنعت و فناوری است.

وی گفت: دانشگاه آزاد آمادگی خود را برای ورود به موضوع فرآوری محصولات کشاورزی، فرآورده‌های معدنی و بهسازی مسکن اعلام کرده و در این زمینه گام‌های موثری نیز برداشته است.

 

کامیون حامل مرغ زنده قاچاق در”بیرجند” متوقف شد/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”بیرجند‌” گفت: ماموارن انتظامی در بازرسی از یک کامیون بنز ۲ هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی به ارزش۶۶۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه”مرک” شهرستان بیرجند در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و طیور، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از کامیون ۲ هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ قاچاق که فاقد مجوز بهداشتی بود کشف کردند که ارزش ریالی طیور قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۶۶۰ میلیون ریال برآورد شد.

اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در “طبس”/۴

 

فرمانده انتظامی”طبس” از اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و توقیف ۲۱ دستگاه موتور سیکلت در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”فاضل مریمی” اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف که باعث نارضایتی شهروندان شده بود، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان طبس اجرا شد.

وی افزود: این طرح با حضور تیم های گشتی پلیس اجرایی شد که در همین رابطه تعداد ۲۱ دستگاه موتورسیکلت توقیف و روانه پارگینگ شده و متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.

 

 

 

دستگیری ۸معتاد و خرده فروش مواد مخدر در فردوس /۴

 

فرمانده انتظامی”فردوس” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایام ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران در این رابطه تعداد ۸ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: مأموران انتظامی فردوس با دریافت اخباری مبنی بر این که محل هایی در سطح این شهرستان به پاتوق معتادان تبدیل شده و نارضایتی اهالی را بوجود آورده است، شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی مناطق آلوده و جرم خیز را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی محل های شناسایی شده را بازرسی کردند.

پیدا شدن پیرمرد ۷۰ ساله یزدی پس از ۴ روز در«فردوس»/۴

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس از پیدایش پیرمرد ۷۰ ساله، خبر داد و گفت: ۴ روز پیش در استان یزد پیرمرد ۷۰ ساله‌ای از منزل خارج و دیگر به خانه بازنگشته که توسط مأموران انتظامی این شهرستان تحویل خانواده وی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ «علیرضا فولادی» افزود: مأموران پاسگاه شهید زارع فردوس هنگام گشت‌زنی در سطح این شهرستان پیرمردی که با حال پریشان در حال حرکت بود برخورد کردند و پس از بررسی‌های لازم مشخص شد نامبرده مفقود شده و به پاسگاه دلالت داده شد.

وی افزود: مأموران با انجام تحقیقات پلیسی متوجه شدند که این شهروند گمشده ۷۰ سال سن دارد و ۴ روز پیش به دلیل کهولت سن که دچار بیماری اختلال هواس بوده نیز مفقود شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس بیان داشت: مأموران با بررسی از مدارک و وسایل همراه فرد سالخورده شماره تماسی از بستگانش پیدا کردند و به خانواده وی که در استان یزد بودند با تماس تلفنی حضورش و پیدایش نامبرده را اطلاع دادند.

فولادی با اشاره به اینکه پس از شناسایی و احراز هویت فرد مورد نظر در کمال سلامت به همراه وسایل به آغوش گرم خانواده‌اش بازگشت، تصریح کرد: بستگان نامبرده با خرسندی و شادمانی از این اقدام پلیس تشکر و قدردانی کردند.

همزمان با سراسر کشور

همایش مهتاب نوردی در ۱۰ شهر خراسان جنوبی/۷

همایش مهتاب نوردی توسط هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی شهرستان‌ها در ۱۰ شهر خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی،  به همت مسئولان کمیته همگانی هیات کو‌هنوردی و صعوددهای ورزشی، همایش مهتاب نوردی در ۱۰ شهر خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان، کوهنوردان و استقبال با شکوه خانواده‌ها ۲۵ و ۲۶ فروردین با حضور بیش از ۱۰۰۰ ورزشکار برگزار شد.

همچنین در نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با ایام میلاد با سعادت امام مجتبی (ع) برنامه‌ی صعود و پیمایش شبانه در ارتفاعات شهر‌ها و استان‌های سراسر ایران اسلامی را تحت عنوان پویش ” مهتاب نوردی ” برگزار می شود.

 

 

 

پیش بینی باران برای خراسان جنوبی/۲

رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو منطقه در هفته جاری علاوه بر وزش باد شدید شاهد فعالیت سامانه بارشی در این استان خواهیم بود.

جواد نخعی افزود: ناپایداری جوی در این استان تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

وی گفت: در این مدت به‌ویژه روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک می‌شود و کاهش کیفیت هوا و دید افقی را به دنبال دارد.

رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین به تناوب با افزایش ابر در منطقه رگبار و رعد و برق را شاهد خواهیم بود و در مناطق مستعد و مرتفع، بارش تگرگ و برخورد صاعقه دور از انتظار نیست.

وی گفت: به لحاظ دمایی از امروز تا سه‌شنبه روند تغییرات دما کاهشی است و طی دوشنبه تا صبح سه‌شنبه کاهش دما محسوس خواهد بود.

نخعی اظهار داشت: دمای هوا در برخی ساعات بین هفت تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه هواشناسی برای این ناپایداری جوی هشدار سطح زرد صادر کرده است افزود: اختلال در تردد جاده‌ای، وقوع روان‌آب و آبگرفتگی معابر به‌ویژه روز دوشنبه در نیمه شرقی استان قابل پیش‌بینی است.

 

 

 

 قاچاقچی پوشاک در نهبندان به پرداخت ۸۹۴ میلیون تومان محکوم شد/۴

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: عامل قاچاق پوشاک در نهبندان به پرداخت ۸۹۴ میلیون تومان محکوم شد.

 «حسین حسن پور» افزود:  مامورین ایست و بازرسی سهل آباد شهرستان نهبندان در حین کنترل خودروهای عبوری محور زاهدان به بیرجند از یک دستگاه خودروی سواری تعداد ۱۱۰ ثوب شلوار لی و ۷۰ ثوب تی شرت قاچاق کشف کردند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه مامورین ایست و بازرسی سهل آباد گزارش این قاچاق را جهت رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال کردند، افزود: پس از محرز شدن وقوع تخلف بر اساس مدارک و مستندات موجود در پرونده، متهم در شعبه علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به پرداخت مبلغ ۴۰۴ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

وی با بیان اینکه این عامل به پرداخت ۸۹۴ میلون تومان محکوم شد،  گفت: خودرو متعلق به شخص حامل کالای قاچاق نبود، لذا به موجب تبصره ۴ ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبلغ ۴۹۰ میلیون ریال جریمه نقدی بدل از ضبط خودرو نیز به محکومیت متهم اضافه شد.

حسن پور گفت: بر اساس ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز وسایل نقلیه سبک مورد استفاده در قاچاق کالا چنانچه ارزش کالای مکشوفه بیش از ۱۰۰ میلیون ریال باشد ضبط می شود.

برای دومین بار صورت گرفت:/۲-۳

انتخاب عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند به‌عنوان رئیس کمیته جایزه دکتر جورج عطیه ۲۰۲۲

دکتر لیلی سیفی، عضو هیأت علمی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه بیرجند برای دومین دوره رئیس کمیته جایزه دکتر جورج عطیه ۲۰۲۲، انجمن کتابداران خاورمیانه در آمریکا انتخاب شد.
انتخاب عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند به‌عنوان رئیس کمیته جایزه دکتر جورج عطیه ۲۰۲۲

به گزارش امروز خراسان جنوبی، با توجه به فراخوان کمیته جایزه دکتر عطیه و رضایت هیأت مدیره انجمن از عملکرد  دکتر لیلی سیفی وی به عنوان رئیس این کمیته انتخاب شد. گفتنی است از سال ۱۹۹۹ اولین ایرانی است که موفق به کسب ریاست این کمیته شده است.
جایزه دکتر جورج عطیه توسط انجمن کتابداران خاورمیانه در سال ۱۹۹۹ به منظور پاسداشت و تجلیل از خدمات ارزنده  دکتر جورج عطیه رئیس بازنشسته بخش خاور شناسی کتابخانه کنگره آمریکا، مسئول پروژه میکروفیلم خاورمیانه و از اعضای بنیانگذار انجمن کتابداران خاورمیانه ایجاد شد.
جایزه دکتر عطیه برای شرکت دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه های مورد تایید انجمن کتابخانه آمریکا در همایش سالانه انجمن کتابداران خاورمیانه، کمک مالی به این دانشجویان اعطا می نماید.
برای اولین در دوران ریاست دکتر سیفی در سال ۲۰۲۱،  دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی از کشورهای خاورمیانه نیز مجاز به شرکت در فراخوان این جایزه شدند. مهدی رحمانی  دانشجوی دکتری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران در سال ۲۰۲۱ موفق به اخذ این جایزه شد.

 

 

 

 

دعوت تنیسورهای خراسان‌جنوبی در اردوی استعدادیابی کشور/۷

هنرنمایی تنیسورهای خراسان‌جنوبی در اردوی استعدادیابی کشور

 خردسالان تنیس‌روی میز خراسان‌جنوبی به اردوی استعدادیابی کشور دعوت شدند.

در این اردوی ملی قریب‌بر  ۱۲۰ تنیسور برتر خردسال ایران از ۲۷ تا ۳۰ فروردین‌ماه امسال زیر نظر مربیان کارآزموده فدراسیون در کرمانشاه با جدیدترین تکنیک‌ها و تاکتیک‌های روز آشنا می‌شوند.

سید سیاوش حسینی، سید محمد طاها صغیری و سید محمد طاها ترحمی با مربیگری امیرحسین عباسپور از خراسان‌جنوبی در اردوی استعدادیابی تنیس‌روی میز کشور حضور دارند.

 

 

 

وداع نماینده خراسان‌جنوبی با لیگ برتر هندبال کشور/۷

زغال‌سنگ طبس در مقابل تیم شهید شاملی کازرون شکست خورد و از سی‌وچهارمین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های ایران خداحافظی کرد.

وداع نماینده خراسان‌جنوبی با لیگ برتر هندبال کشور

به گزارش خبرگزاری فارس ، سوت پایان مرحله سوم مسابقات دور برگشت سی‌وچهارمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های ایران به صدا درآمد و تنها نماینده خراسان‌جنوبی از صعود به مرحله پلی‌ آف رقابت‌ها بازماند.

تیم هندبال زغال سنگ طبس در آخرین دیدار از این رویداد ملی در مقابل تیم صدرنشین‌ رقابت‌ها به میدان رفت.

گرچه بلندپروازان زغال‌سنگ طبس با گام‌های استوار رودروی‌ تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازون‌ ضف‌آرایی کردند و بارها دروازه حریف را به لرزه درآوردند ولی نیمه نخست بازی را با نتیجه ۱۴ بر ۱۲ واگذار کردند.

نماینده هندبال خراسان‌جنوبی در نیمه دوم بازی این دور از رقابت‌ها نیز به حملات آتشین خود ادامه داد و علیرغم تلاش‌های خستگی‌ناپذیر بازیکنان شایسته تیم زغال‌سنگ‌طبس، سوت پایان بازی با نتیجه ۳۲ بر ۲۷ به نفع تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون به صدا درآمد.

مسابقات قهرمانی مرحله سوم دور برگشت لیگ برتر هندبال باشگاههای ایران با حضور ۱۰ تیم به میزبانی اصفهان در حال پیگیری است که تیم زغال‌سنگ طبس با کسب ۱۷ امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفت و با ادامه رقابت‌ها وداع کرد.

نماینده هندبال خراسان‌جنوبی پیش از این دور سوم مرحله برگشت این قابت‌ها در مقابل تیم پاس ناجا قم با نتیجه ۴۰ بر ۳۱ به پیروزی رسید، با تیم سپاهان اصفهان به نتیجه ۲۴ بر ۲۴ به تساوی رسید و بازی در برابر تیم ذوب آهن اصفهان را فقط با اختلاف یک گل واگذار کرد.

در مرحله پلی‌ آف سی‌وچهارمین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاههای ایران تیم‌های سپاهان اصفهان، مس کرمان، ذوب آهن اصفهان و شهید شاملی کازرون حضور دارند.

 

 

 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی خبر داد؛

فروش ۲۸۴ میلیارد ریال املاک مازاد دولت در خراسان جنوبی/۲-۳

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۵ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شده که ۳۱ ملک با مبلغی بالغ بر ۲۸۴ میلیارد ریال به فروش رفته است.

مرتضی ذاکریان در گفت و گو با مهر بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۵ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی معرفی و شناسایی شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد برای فروش ۴۶ ملک موفق به اخذ مجوز شدیم، افزود: تاکنون ۳۱ ملک مازاد با مبلغی بالغ بر ۲۸۴ میلیارد ریال به فروش رفته است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۵ ملک از محل مجوزهای سال ۱۳۹۹ وجود دارد که به دلیل بعضی موانع اداری فعلاً امکان فروش آن‌ها مقدور نیست.

وی اظهار کرد: درصد بالایی از مبلغ حاصل از فروش این اراضی برای پروژه‌های تملک داریی‌های سرمایه‌ای و عمرانی تخصیص پیدا کرده است.

ذاکریان ادامه داد: همچنین با توجه به نیاز دستگاه‌های اجرایی، مقدار اندکی از این مبلغ به سمت اعتبارات هزینه‌ای سوق پیدا کرده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در راستای تکلیف قانونی و مهم مولدسازی اموال و دارایی‌های دولت وجود دارد، گفت: پرداخت بها به صورت یک جا پیش بینی شده که گاهاً املاک بهای سنگینی دارند و متقاضی قادر به پرداخت ۱۰۰ درصد بهای ملک به صورت نقدی نیست.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی افزود: پیشنهاد می‌کنیم در پرداخت بها از ظرفیت تخفیف استفاده شود چراکه این امر می‌تواند باعث افزایش جذابیت و رقابت پذیری بیشتری شود.

وی ادامه داد: همچنین عدم مستند سازی به خاطر بدهی به شهرداری‌ها، داشتن پرونده قضائی و سایر اختلافات، امکان فروش املاک را تاکنون محقق نکرده است.

افزایش شهر‌ستان های قرمز کرونایی خراسان جنوبی/۲-۳

شهرستان های قرمز کرونایی خراسان جنوبی به دو شهرستان افزایش یافت.

بر اساس جدیدترین به روز رسانی ها، شهرستان های بیرجند و نهبندان  در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

 

پیش از این شهرستان بشرویه در وضعیت قرمز قرار داشت که به نارنجی تغییر رنگ داد.

 

همچنین ۴ شهرستان بشرویه، زیرکوه، سربیشه و فردوس در وضعیت نارنجی و ۵ شهرستان خوسف، درمیان، سرایان، طبس و قائنات  در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

در حال حاضر هیچ شهری از استان هنوز در وضعیت عادی و رنگ آبی قرار نگرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دستگیری عاملان زنده گیری پرندگان وحشی در نهبندان/۴

دو گروه متخلف زنده گیری پرندگان وحشی در شهرستان نهبندان دستگیر شدند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: ماموران اجرایی دستگیری عاملان زنده گیری پرندگان وحشی در نهبندانیگان حفاظت محیط زیست شهرستان در دو عملیات جداگانه‌ی گشت و کنترل در مناطق آزاد چهار نفر متخلف شکار و صید رادستگیر کردند.

 

کوهستانی افزود: از متخلفان دستگیر شده ۶ قطعه کبک زنده به همراه دو حلقه دام زنده گیری پرندگان وحشی و چهار عدد قفس حمل پرنده کشف و ضبط شد.

 

وی گفت: پرونده متهمان دستگیر شده برای  رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی در بازدید از ایرنا:

رسانه‌ها بر انعکاس داشته‌ها و امیدآفرینی متمرکز شوند

نتایج سفرهای شهرستانی منعکس شود/۳

رسانه‌ها بر انعکاس داشته‌ها و امیدآفرینی متمرکز شوند

 استاندار خراسان جنوبی گفت: داشته‌های ما در استان به مراتب بیشتر از نداشته‌هاست و رسانه‌ها باید بر انعکاس داشته‌ها و امیدآفرینی بین مردم متمرکز شوند.

جواد قناعت در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان خراسان جنوبی و در جمع خبرنگاران این مرکز اظهار داشت: باید رسانه‌ها در سطح کشور و خراسان جنوبی به سمت ترویج موضوعات امیدآفرین حرکت کنند و برای این منظور واقعیت‌ها منعکس شود.

وی افزود: در سال جدید همانطور که در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مطرح شد، باید در مردم امید ایجاد کنیم و آنچه را در شان مردم است، انجام دهیم که جهاد تبیین هم با چهار رکن که معظم له برای آن برشمردند، به همین موضوع برمی‌گردد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید اینکه باید حداکثر تلاش‌ها در راستای این باشد که خراسان جنوبی روی آنتن ملی برود گفت: تحقق این امر برعهده رسانه‌هایی مانند خبرگزاری جمهوری اسلامی است تا از فرصت انتشار اخبار و گزارش‌های مربوط به استان در سطح ملی بهره گرفته شود.

عادت به موضوعات منفی و ناامید کننده

وی افزود: ما همیشه عادت کرده‌ایم که رسانه‌ها موضوعات منفی و بعضا ناامیدکننده را انعکاس دهند و ذائقه مردم هم به این سمت رفته است.

قناعت گفت: عادت مردم و گروه‌های مرجع ما به سمت موضوعات منفی است که البته گروه‌های مرجع، مردم را بیشتر به این سمت عادت داده‌اند و بیشتر روی نداشته‌هایمان متمرکز شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید خیلی بیشتر بر داشته‌های خودمان متمرکز شویم اضافه کرد: نداشته‌ها را هم می‌شود نه از موضع یاس و ناامیدی بلکه آنها را با رویکرد امیدآفرینی به مردم انعکاس دهیم.

گفتار مسوولان و رسانه‌ها نشاط‌آور و امیدآفرین باشد

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: باید در هر جایی براساس ادبیات خاص خود صحبت کنیم به عنوان مثال در جریان حضور مسوولان کشوری در استان باید مشکلات خراسان جنوبی را به‌خوبی در راستای حل آنها منعکس کنیم اما در کنار مردم در گفتار ما باید با نگاه نشاط‌آور و امیدآفرین باشد.

وی تاکید کرد: باید از هر فرصتی که خراسان جنوبی روی آنتن ملی برود، استفاده کنیم که این رسالت بر دوش ایرنا و سایر رسانه‌هاست.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید برای فعال‌سازی و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها تلاش مضاعف شود گفت: امیدواریم با این فضای همدلی و کار که در سطح ملی و استانی به وجود آمده است، طی دو سه سال آینده خراسان جنوبی تکانی بخورد و شاهد پیشرفت‌های خوبی در استان باشیم.

دغدغه معرفی استان و ایجاد فضای کار و همدلی

وی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی ما معرفی خراسان جنوبی در سطح ملی و ایجاد فضای کار، هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها در راستای توسعه همه‌جانبه است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در همین مدت کوتاه از فعالیت دولت سیزدهم و حضور در استان کارهای خوبی صورت گرفته یا در حال انجام است که انتظار می‌رود با برنامه جامع به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی پیگیری‌های مستمر برای بازگشت بالگرد شهرستان طبس به آشیانه خود در روزهای پایانی سال گذشته را مثال زد و گفت: پیگیری‌های زیادی برای این منظور در مرکز کشور انجام شد که در نهایت پیگیری‌ها به نتیجه رسید و بالگرد در روزهای پایانی سال گذشته به شهرستان بازگشت.

نتایج سفرهای شهرستانی منعکس شود

قناعت اظهار داشت: آثار اجتماعی راه‌اندازی آشیانه و بازگشت بالگرد اورژانس هوایی به طبس از جنبه درمانی آن بیشتر بوده است و اخبار آن در رسانه‌ها منتشر شد اما انتظار می‌رفت در سطح گسترده‌تری به این موضوع که از مطالبات مردم منطقه بود، پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه سفرهای استاندار به شهرستان‌ها طبق برنامه پیش می‌رود افزود: خروجی این سفرها و نتایج اجرای مصوبات باید در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد تا مردم هم بدانند به وعده‌ها عمل شده است.

مدیر و خبرنگاران ایرنا خراسان جنوبی نیز در این دیدار که مدیرکل دفتر استاندار، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور رسانه‌ای استاندار و مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی حضور داشتند، به بیان فعالیت‌های این مرکز، مطالبات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

 

 

گزارشی از وضعیت ورزش خراسان جنوبی و توقعات از مدیر جدید؛

نبود برنامه مدون در ورزش / پوست اندازی راه نجات ورزش خراسان جنوبی

ورزش خراسان جنوبی که در طی سال ها تحولات زیادی را تجربه کرده است برای توسعه و پیشرفت نیاز به یک برنامه مدون، کار کارشناسی و استفاده از تجربیات و راهکارهای افراد کار بلد و با تجربه دارد.

 


به گزارش خاورستان ورزش خراسان جنوبی در یک دهه گذشته دستخوش تحولات و تغییرات زیادی به ویژه در مدیریت قرار گرفت مدیران متفاوت با ایده ها و برنامه های مختلف در این جایگاه قرار گرفتند هر چند در این سال ها تلاش های زیادی از سوی دلسوزان برای توسعه و پیشرفت در ورزش صورت پذیرفته اما در برخی موارد تصمیمات اشتباه، احساسی و نمایشی برخی مدیران ضربه های سنگینی به ورزش زد در کنار آن کرونا هم بسیاری از فعالیت های ورزشی را با چالش روبرو کرد.

علاوه بر این نبود حامی مالی برای سرمایه گذاری در ورزش،ناتوانی در جذب اعتبار بیش تر ، ضعف در زیرساخت ها و …. همه این ها دست به دست هم دادند و در شرایط فعلی وضعیت ورزش از نظر کمی و کیفی چندان تعریفی ندارد زمانی که پای درد دل فعالان ورزشی هم‌می نشینی آن ها سخن از بین رفتن انگیزه بین روسای هیئت ها، ورزشکاران و قهرمانان وپیشکسوتان را به میان می آورند و بر این عقیده هستند کشتی ورزش به طور کامل به گل نشسته است در این شرایط که به تازگی مجموعه مدیریتی ورزش تغییر کرده هر چند به ثبات نرسیده است بر آن شدیم با صاحب نظران در رابطه با راهکارهایشان برای خروج از وضعیت موجود و نجات ورزش استان تهیه کنیم.

فعالیت با دست خالی

سامان اکبرپور رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی با اشاره به فعالیت های این هیئت با دست خالی و ارتقای جایگاه هیئت از ۳۱ به ۵ در کشور با کسب ۳۱ مدال به خبرنگار خاورستان گفت: در حالی در این رشته پرهزینه و سخت به این جایگاه رسیدیم که هیچ حمایتی از سوی ورزش و جوانان نشدیم و در سال گذشته فقط ۷ میلیون تومان اعتبار ورزش و جوانان به این هیئت داد که هزینه سوخت موتورهای ورزشکاران از این مبلغ بالاتر است .

وی از مدیریت جدید فقط حمایت بیشتر از هیئت هایی که فعال هستند را طلب کرد وافزود: این که ۴ مدیر کل و ۴ استاندار عوض شوند و با وجود وعده های متعدد این مدیران ورزشکاران این رشته پیست استاندارد برای تمرین نداشته باشند قابل پذیرش نیست و باید مدیر با قدرت بر حرفی که می زند پایدار بماند.

وضعیت نابسامان

حسین بیابانی رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت نابسامان ورزش استان به خبرنگار خاورستان گفت: نبود برنامه، نداشتن تقویم ورزشی، ارزیابی نکردن هیئت های ورزشی، اقدامات نمایشی، تصمیمات غیر کارشناسی ، مهندسی کردن بسیاری از مجامع هیئت‌‌های ورزشی ، حذف بسیاری از منتقدان دلسوز ورزش ، بکار گیری افراد غیر متخصص در پست های کلیدی فقط به جهت سلطه وحفظ جایگاه مدیریت، … در سه سال گذشته سبب شد ورزش استان شرایط خوبی نداشته باشد.

وی با اشاره به این که مدیر جدید در شرایط بسیار سخت ونگران کننده ای این مسئولیت را برعهده گرفته است افزود: انتصاب جناب آقای خسروی یکی از بهترین تصمیم های وزارت و استاندار محترم بود چرا که ایشان دارای شناخت کافی چندین ساله از پرسنل مجموعه می‌باشند و دیگر احاطه کردن ودور زدن این مدیر توسط افرادی که طی ادوار گذشته بااحاطه کردن مدیران قبلی و دادن مشاوره های منفعت طلبانه این اوضاع را برای ورزش استان رقم زدند وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اولین اقدام مدیر جدید بررسی دقیق و کامل از تمام حوزه های ورزش استان و جمع آوری واقعیات وضعیت موجود باشد چرا که اقدامات انجام شده در چند سال گذشته فقط گزارشات کذب و رمان پاره کردن های بیهوده بوده است که چهره واقعی این اقدامات روز با روز با گذشت زمان نمایان خواهد شد.

تشکیل اتاق فکر

این فعال ورزشی ساماندهی و فعال نمودن ادارات شهرستان ها، تشکیل کارگروه تخصصی ورزش استان یا به عبارتی تشکیل اتاق فکر ورزش استان، با حضور تعدادی از روسای هیئت های ورزشی(دارای عملکرد مثبت ) ، منتخب رسانه ، اساتید دانشگاه و پیشکسوتان را در لیست توقعات جامعه ورزش از مدیریت جدید بیان کرد و افزود: پرهیز از مهندسی کردن مجامع انتخاب رئیس هیئت های ورزشی استان ، تقسیم اعتبارات ورزشی با توجه به ماهیت یک رشته و بر اساس عملکرد هیئت ورزشی، توجه به آموزش در هیئت های ورزشی با توجه به نبود مربیان درجه ۲ و درجه ۱ در استان ، گسترش ورزش همگانی و افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته استان با تخصیص اعتبارات به هیئت هایی که بیشترین ورزشکاران سازمان یافته را دارند.

به گفته وی افزون بر این توجه ویژه به بحث ورزش قهرمانی با شناسایی رشته های دارای پتانسیل و شناسایی استان‌های همجوار موفق و صاحب عنوان در کشور جهت برگزاری مسابقات و اردو های مشترک تمرینی با ورزشکاران استان نیز باید مد نظر قرار گیرد.
بیابانی با تاکید بر تکمیل و راه اندازی سالن های ورزشی ناتمام افزود: بسیاری از زیرساخت‌ها وسالن های ورزشی سطح استان با وجود بسیاری از ایرادات بصورت ناتمام ونمادین افتتاح شده اند وبسیاری از مجموعه ها از جمله خانه جوان مجموعه شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز استان از ۲ سال گذشته رها شده و در تبدیل شدن به مخروبه است.

وی حفظ حرمت و جایگاه روسای هیئت های ورزشی، پیشکسوتان و اصحاب رسانه و دعوت از روسای هیئت هایی که سال هاست از ورزش فاصله گرفتند و برگزاری نشست با این افراد را در لیست درخواست های جامعه ورزشی از مدیریت جدید بیان کرد و افزود: دادن فرصت به افرادورزشی و فنی ، برنامه ریزو با تجربه در پست های کلیدی ، توجه به سرمایه گذاری ویژه در رشته های پایه مثل ژیمناستیک و دوومیدانی وبسیاری از رشته های انفرادی موفق استان ، استفاده از پتانسیل های آموزش و پرورش، نگاه ویژه به باشگاه های خصوصی ، استفاده بهینه از سالن های موجود و در اختیار قرار دادن بسیاری از سالن ها به هیئت های ورزشی پرمخاطب و… را جزو انتظارات از مدیر ورزش و جوانان استان بیان کرد.

نبود برنامه مدون

سید حسین حسینی ورزشی نویس استان با تجربه بیش از ۱۷ سال به خبرنگار خاورستان گفت: آن چه که ورزش خراسان جنوبی از آن رنج می برد در ابتدا، نبود یک برنامه مدون و کار سیستمی به خصوص در این یکی دو سال گذشته است.

به گفته وی برنامه ای که همه ابعاد ورزش از همگانی گرفته تا قهرمانی، حضور در لیگ های کشوری، توجه به زیرساخت ها، آموزش صحیح، دیپلماسی ورزشی، نظارت اساسی بر هیئت های ورزشی و …با هم در آن دیده شود.

وی تاکید کرد: در بیشتر دوران ها و به خصوص با تغییر زیاد مدیریت ها،شاهد کارهای مقطعی بوده ایم اگر هم در دوره ای چنین برنامه در دستور کار بوده، با تغییر مدیریت ها ناکام مانده است.

وی ادامه داد: زمانی که در رشته ای ورزشکار المپیکی داریم ولی ورزشکاران آن رشته برای مکان تمرین دچار مشکل هستند و یا تیمی در لیگ نداریم به معنی این است که نمی توانیم ادعا کنیم ظهور این پدیده نتیجه کار سیستمی بوده است.

خوابگاه و سالن استاندارد

به گفته پژوهشگر و نویسنده کتاب داستان فوتبال در خراسان جنوبی این که با وجود افتتاح چندین پروژه ورزشی هر ساله در استان اما درمرکز استان هنوز یک خوابگاه و یک سالن استاندارد برای برگزاری مسابقات کشوری نداریم، یعنی این که با وجود صرف این همه سرمایه آن طور که باید کار کارشناسی در آن صورت نگرفته است و این دو کمبود اساسی به شدت ورزش قهرمانی در تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته وی در بخش اقتصاد ورزشی که یکی از اصول مهم در ورزش است هم ضعف های زیادی داریم یعنی اگر بخواهم اشاره کنم، راهش را بلد نیستیم یا نمی خواهیم برویم.

وی به این نکته هم اشاره کرد تجربه چندین ساله نشان داده است که بر خلاف آن چه که گفته می شود، ( حامی مالی نیست) برای بهره گیری از حمایت بخش خصوصی و یا حتی نهادهای دولتی راه درستی نرفته ایم. خیلی وقت ها فکر می کنیم اسپانسر همان خیر است که بدون هیچ چشمداشتی باید هزینه های مورد درخواست را تامین کند در صورتی که در بحث ورود حامی مالی باید نفع او هم تعریف شده باشد. البته در کنار این می توان با تشویق خیران از ظرفیت های آنان هم استفاده کرد.

ارتباطات قوی

این فعال ورزشی تاکید کرد: یکی از کارهایی که می تواند در بخش جذب حامیان مالی بزرگ موثر باشد ارتباط قوی مدیریت ورزش با استانداری و استفاده از ظرفیت های آنان و همچنین با صنایع مختلف است کاری که در بسیاری از استان های موفق
به خوبی انجام می شود.

به گفته حسینی از طرفی با وجود در اختیار داشتن مناطق بکر طبیعی مانند کویر ها در بحث گردش گری ورزشی می توانیم در صورت برنامه ریزی درست حتی شاهد اتفاقات بین المللی در استان باشیم که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است به عنوان مثال وقتی مسئول ما به شهری مانند طبس می رود، خبری که از این سفر بیرون می آید، بازدید از چند پروژه است که شاید چندان هم ضروری نباشد در صورتی که به نظر می رسد بهترین دست آورد این سفر می توانست گفتگو با صنایع موجود در این شهر به خصوص زغال سنگ برای حمایت بیشتر از ورزش باشد.

وی تصریح کرد: از طرفی آن چه که یک مدیریت کار آمد به آن نیاز دارد، استفاده از نظرات افراد زبده و صاحب نظر است مطلبی که متاسفانه به خاطر وجود تفکر (من خودم بلدم) در چند ساله گذشته چندان مورد توجه قرار نگرفت و برای مثال بر خلاف دوره های گذشته به جز کنفرانس خبری و ارائه مقداری آمار و اطلاعات حتی یک اتاق فکر هم با اصحاب رسانه برگزار نشد و حتی در داخل اداره کل هم شاهد بودیم روز به روز حلقه افراد تاثیر گذار در تصمیمات کوچک تر و کوچک تر می شد و این ها نکاتی است که مدیریت جدید باید مد نظر داشته باشد.

ایجاد دلخوشی برای سرمایه گذار

شبانی مدیر یک از باشگاه های ورزشی در گفتگو با خبرنگار خاورستان گفت: تا کنون حمایت چندانی از سرمایه گذاران ورزشی نه تنها صورت نپذیرفته بلکه در مراجعات به ادره ورزش وجوانان مطالبی نظیر این که به ما که کارمند هستیم وام نمی دهند بعد می خواهند به شما وام بدهند مطرح شده است که نشان از بی اطلاعی پرسنل از سرمایه گذاران ورزشی است.

وی ادامه داد: فردی که در ورزش با جان و دل سرمایه گذاری می کند تا بتواند شرایط را برای ورزش جوانان و نوجوانان این جامعه فراهم کند باید بیشتر از این مورد حمایت قرار گیرد و انتظار ما از مدیریت جدید این است که با رایزنی حداقل تسهیلاتی برای این افراد در نظر گیرند که بتوانند در وضعیت موجود با توجه به افزایش هزینه ها ماندگارو دلخوش به فعالیتی که انجام می دهند باشند.
وی که در رشته اسکیت فعال است با تاکید بر این که زیرساخت های مورد نیاز رشته ورزشی تامین و استاندارد افزود: باید در ساخت زیرساخت ها از نظرات کارشناسی فعالان رشته ها هم استفاده شود که شرایطی که الان با آن روبر هستیم نداشته باشیم به عنوان مثال برای اسکیت چند زمین در نظر گرفته شده اما استاندارد نیست.
وی حمایت بیشتر از ورزشکاران در تامین تجهیزات مورد نیاز ،اعزام به مسابقات و حضور در رقابت ها را ضروری دانست و افزود: این که بعد از گرفتن مدال کارت هدیه ای به ورزشکار داده شود کافی نیست و باید حمایت ها از ابتدا باشد تا ورزشکار بدون دغدغه به رقابت های ورزشی برود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*