اخبار خراسان جنوبی/ دو دانشجوی دانشگاه بیرجند برگزیده جشنواره ملی ایثار شدند

 

خراسان جنوبی رتبه اول ثبت موقوفات

 

 

 

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه خبر داد

پیگیری مجوز تجارت چمدانی در مناطق مرزی خراسان جنوبی/۲

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مشکلات مرزنشینان در دیدار با وزیر کشور خبر داد.

نخعی در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیما گفت: دیدار با آقای وحیدی وزیر کشور، پیرو تذکرات پیگیری مشکلات مرز نشینان با حضور وزیر کشورمکرری که بنده در ارتباط با مشکلات مرزنشینان استان در ماه‌های گذشته داشتم صورت گرفت.
وی افزود: عدم پرداخت به موقع عایدات سوخت مرزنشینان و افزایش شعاع برخورداری که در سفر رئیس جمهور به استان مطرح شد از مهمترین مواردی بود که پیگیری شد.
نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس همچنین گفت: صدور مجوز معافیت واردات برخی کالا‌ها توسط مردم از مرز‌های استان یا به اصطلاح تجارت چمدانی و ارتقای سیاسی فرمانداری نهبندان جزو مهمترین مواردی بود که مورد پیگیری قرار گرفت و دستورات مساعد وزیر هم اخذ شد.

 

 

درخشش هنرمند خراسان جنوبی در جشنواره بین‌المللی عروسک/۲

هنرمند خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه نخست جشنواره بین‌المللی «اَروسک امید» شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر یونیمای استان گفت: مهلا یوسفی از هنرمندان توانمند خراسان جنوبی موفق شد، در نخست جشنواره بین‌المللی «اَروسک امید» رتبه نخست را کسب کند.
سید بهزاد امیرآبادی زاده افزود: این عروسک با لباس بومی محلی، منطقه‌ای از خراسان جنوبی (روستای چنشت) طراحی شد.
وی گفت: مجسمه و عروسک‌های خاص بومی محلی استان با پوشش محلی چنشتی (منطقه روستایی در بیرجند) برگرفته از آداب و رسوم و پوشش رنگین مردم این منطقه و سفیر فرهنگ دیرینه و پوشش جذاب این خطه‌ی زیبا هستند.
مدیر یونیمای استان افزود: در ساخت این عروسک‌ها از مواد اولیه صد در صد طبیعی کچه (پشم گوسفند)، پارچه، مو، نخ و چوب استفاده شده که قابلیت فرم دهی دارند و به‌طور کامل به طبیعت بازمی‌گردد.

 

 

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی:

خط قرمز پلیس در نوروز ۱۴۰۱ سرعت و سبقت غیرمجاز است/۴

خط قرمز پلیس در نوروز ۱۴۰۱ سرعت و سبقت غیرمجاز است

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در رزمایش ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ اعلام کرد: خط قرمز پلیس در نوروز سرعت و سبقت غیرمجاز، عبور از شانه خاکی، تخلفات حادثه‌ساز و استفاده نکردن از کمربند ایمنی است که با این موارد برخورد جدی می‌شود.

به گزارش ایرنا سردار ناصر فرشید روز سه‌شنبه در رزمایش ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در قرارگاه پلیس راه استان برگزار شد، افزود: اغلب رانندگان پایبند به اجرای قانون هستند اما پلیس با افرادی که قوانین را رعایت نکنند به‌صورت جدی برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح ترافیکی پلیس از امروز با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و نیروهای امدادی آغاز شد و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد، گفت: امیدواریم در نوروز ۱۴۰۱ با همکاری مردم و مسافران نوروزی شاهد حادثه‌ای تلخ در خراسان جنوبی نباشیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در روزهای پایانی سال شاهد برگزاری جشن‌های مختلف اعیاد شعبانیه هستیم و با همت ماموران انتظامی و همکاری مردم، امنیت مطلوب این مراسم و جشن‌ها را تامین می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه خراسان‌ جنوبی سومین استان پهناور کشور است ادامه داد: این استان دارای راه‌های طولانی و کویری است لذا مسافران نوروزی با مدیریت زمان و آرامش در زمینه انجام مسافرت‌های خود برنامه‌ریزی کنند.

سردار فرشید گفت: خراسانی جنوبی در مسیر تردد زائرین بارگاه مطهر رضوی همچنین عبور برخی استان‌ها از جمله خراسان‌ رضوی و خراسان شمالی برای مسافرت به مناطق جنوبی کشور قرار گرفته است که ماموران پلیس در این محورها برای راهنمایی و ارائه خدمت به مسافران نوروزی حضور موثر خواهند داشت.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس خراسانی جنوبی در رده‌های مختلف انتظامی با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیتی که در اختیار دارند به‌صورت محسوس و غیرمحسوس در کنار سایر دستگاهای خدمات‌رسان خواهند بود تا بتوانیم در نوروز ۱۴۰۱ خدمات خوبی را با همکاری و مشارکت یکدیگر به مردم و مسافران ارائه دهیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: هم‌استانی‌ها و مسافران نوروزی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احترام گذاشتن به حقوق دیگران را مدنظر قرار دهند تا روزهای پایانی سال و روزهای آغازین سال نو را بدون حادثه سپری کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد افزایش سفرهای نوروزی با توجه به رفع محدودیت کرونایی خواهیم بود گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های خدمات‌رسان خدمات خوبی را به مسافران نوروزی ارائه دهیم و شرایط سفر ایمن را فراهم کنیم.

 

پلمب دومین مرکز غیر مجاز طب سنتی در بیرجند/۴

دومین مرکز غیرمجاز ارائه خدمات سنتی طی یک هفته اخیر در شهر بیرجند پلمب شد.

 سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:به دنبال انجام بازدید‌های مستمر مدیر و کارشناسان نظارت و اعتباربخشی در امور درمان دانشگاه از مراکز درمانی، به دستورمقام قضایی یکی از مراکز غیرمجاز ارائه دهنده خدمات طب سنتی پلمب و پرونده برای رسیدگی قضایی به دادگاه ارسال شد.

اسماعیلی گفت ایجاد هر نوع موسسه و فعالیت در امور درمانی و پزشکی منوط به صدور پروانه رسمی از وزارت بهداشت است.

در این مرکز اقداماتی نظیر ویزیت، تجویز دارو‌های گیاهی و خدمات طب سنتی از قبیل حجامت، بادکش و ماساژ به صورت غیرمجاز ارائه می‌شد.

او گفت: انجام اموری مانند حجامت، دارو و زالو درمانی توسط افراد غیر متخصص با رعایت نکردن اصول بهداشتی منجر به بروز و شیوع بیماری‌های واگیردار مانند هپاتیت و ایدز در جامعه می‌شود

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از همشهریان خواست با مراجعه به مراکز مجاز و مورد تایید وزارت بهداشت در حوزه طب سنتی، سلامتی خود و اطرافیان را حفظ کنند.

اسماعیلی گفت: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز و افراد فاقد صلاحیت در حوزه درمان و پزشکی با شماره تلفن‌های ۱۹۰ یا ۳۲۳۸۱۳۱۱ تماس بگیرند.

 

 

 

 

محکومیت جنایت اخیر آل سعود از سوی حوزویان خراسان جنوبی/۲-۳

امام جمعه موقت بیرجند: جنایات آل سعود، پایانی بر حکومت این جنایتکاران خواهد بود.

امام جمعه موقت بیرجند در تجمع اعتراض آمیز حوزویان انقلابی بیرجند در محکومیت جنایت اخیر آل سعود از سوی حوزویان خراسان جنوبیمحکومیت جنایات وحشیانه آل سعود در عربستان و عوامل استکبار در افغانستان و پاکستان گفت: این اولین باری نیست که آل سعود دست به چنین جنایات وحشیانه‌ای می‌زند و این جنایات در سکوت مجامع بین المللی، پایانی بر حکومت این جنایتکاران خواهد بود.

حجت الاسلام رحیم آبادی با اشاره به اینکه آل سعود آلت دست استکبار جهانی است گفت: استکبار جهانی با این اقدامات به دنبال این است که اسلام را دینی خشن جلوه دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

پروازهای فرودگاه بیرجند افزایش می‌یابد/۳

پروازهای فرودگاه بیرجند افزایش می‌یابد

استاندار خراسان جنوبی از افزایش مجدد پروازهای فرودگاه بیرجند خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف برقراری پروازهای منظم در استان ضروری است.

جواد قناعت با هدف پیگیری افزایش پروازهای استان به همراه نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با سعیدرضا نصرفرد مدیرعامل شرکت هواپیمایی پارس ایر در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه وجود پروازهای منظم و مرتب یکی از دغدغه‌ها و مطالبات به‌حق مردم خراسان جنوبی است گفت: امید است با همکاری بیشتر شرکت هواپیمایی پارس ایر شاهد افزایش پروازهای استان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف معدن، گردشگری و دانشگاهی اشاره کرد و ضمن تاکید بر لزوم برقراری پروازهای منظم در استان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که در خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف وجود دارد، وجود پروازهای دائمی در این استان از ضرورت‌ها است.

براساس توافقات صورت گرفته در این دیدار مقرر شد پروازهای پارس ایر در ماه‌های نخست سال آینده در خراسان جنوبی افزایش پیدا کند و از طرف دیگر برنامه‌ریزی برای زمان پروازها طوری باشد که استفاده درست و کامل از این پروازها صورت گیرد.

همچنین درخصوص پروازهای نوروز ۱۴۰۱ که مدتی پیش لغو شده بود، مقرر شد با توجه به درخواست‌های فراوان استان و مردم تعدادی پرواز به ناوگان هوایی استان اضافه شود.

 

 

 

دو دانشجوی دانشگاه بیرجند برگزیده جشنواره ملی ایثار شدند/۲

انتخاب دو دانشجوی دانشگاه بیرجند به عنوان برگزیدگان منطقه نه کشور در ششمین جشنواره ملی ایثار

 مژگان اسکندری جوزقانی، دانشجوی دکتری رشته فیزیولوژی ورزشی و  علی قرائی، دانشجوی رشته علوم و مهندسی محیط زیست به عنوان برگزیدگان منطقه نه کشور در ششمین جشنواره ملی ایثار معرفی گردیدند. به گزارش امروز خراسان جنوبی دبیرخانه منطقه ۹ جشنواره ملی ایثار، این انتخاب پس از سه مرحله ارزیابی و داوری در سطح منطقه و یک مرحله ارزیابی در سطح کشور صورت گرفته است.

این جشنواره با هدف معرفی و تجلیل از برترین‌های آموزشی و تحصیلی جامعه هدف طرح شاهد و ایجاد پویایی ، تحرک و افزایش انگیزه تحصیلی ، توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری وزرات آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار میگردد.

 

 

 

 

مدیر کل کانون استان در جلسه تجلیل از دو عضو قصه گوی استان عنوان کرد

نسلی موفق از نوجوانان قصه‌گو در کانون در حال پرورش هستند/۲-۳

نسلی موفق از نوجوانان قصه‌گو در کانون در حال پرورش هستند

مدیر کل کانون استان طی نشستی صمیمی از دو قصه‌گوی نوجوان استان و برگزیده جشنواره بین المللی قصه‌گویی تجلیل کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، طاهره حمیدی در این جلسه ضمن تبریک به این اعضای نوجوان گفت: جشنواره قصه گویی محلی برای نشان دادن بروز اندوخته‌های تجربی قصه گویان است و از آن می توان به عنوان یک دانشگاه علمی و تجربی یاد کرد.

حمیدی با اشاره به دستاوردهای جشنواره قصه‌گویی کانون اظهار داشت: پرورش نسلی قصه‌گو در مراکز کانون از دستاوردهای کیفی این جشنواره است که نمونه عینی آن این دو عضو نوجوان قصه گو هستند که در بیست و سومین دوره این جشنواره باعث کسب افتخار برای استان خراسان جنوبی شدند.

مدیر کل کانون استان با اشاره تاریخچه و کارکردهای قصه گویی ادامه داد: قصه هنری است که از ابتدای خلقت، همراه انسان بوده است و قدمت آن به آفرینش انسان برمی گردد و باعث رشد تخیل، ارتباط درست بین والدین و فرزندان، رشد مهارت‌های گفتاری، افزایش سطح اعتماد به نفس و… در کودکان نوجوانان می شود.

وی در پایان ابراز امید واری کرد، با نظارت درست بر انتخاب قصه توسط مربیان، برگزاری دوره‌های آموزشی با بهره‌گیری از اساتید مجرب کشوری به دنبال ارتقای جایگاه این هنر در مراکز کانون و بین عموم مردم هستیم.

گفتنی است در پایان این مراسم که با حضور والدین این اعضا برگزار شد، «رقیه مینا» و«زینب نیک‌فر» برگزیدگان بخش قصه های ۹۰ ثانیه‌ای مرحله‌ی کشوری  بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی لوح تقدیر و هدایای خود را از دست مدیر کل کانون استان دریافت کردند.

همنشینی بادانش آموزان مرزنشین مدال افتخارنظام تعلیم وتربیت

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی  در سفر یک روزه به شهرستان سربیشه از مدارس نقطه صفر مرزی خوشاب دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، در دیدار با معلمان و دانش آموزان روستای خوشاب سربیشه اظهار کرد: ۴۲ هزار دانش آموز در نوار مرزی استان در ۹۵۲ واحد آموزشی ابتدایی و متوسطه در ۲ هزار ۶۳۳ کلاس درس شهر‌ی و روستا‌یی در ۴ شهرستان مرزی استان مشغول تحصیل هستند.

وی، دفاع از مرز‌های فرهنگی و مقابله با توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم را مهم ترین رسالت و تکلیف معلمان و مرزبانان حریم تعلیم و تربیت دانست و عنوان کرد: مرز نشینان دانش آموز، رزمندگان خط مقدم جبهه فرهنگی و مروجین تمدن نوین اسلامی در گفتمان جهانی به شمار می روند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، همنشینی با مردم به ویژه دانش آموزان مرزنشین و رفع دغدغه های آموزشی و تربیتی این دانش آموزان و اولیا را مدال افتخاری بر گردن خادمین آنان درنظام تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی در دولت مردمی برای ساختن ایران قوی برشمرد و اضافه کرد: مهمر ترین رسالت ما در این عرصه برقرای عدالت آموزشی و پرورشی برای تمامی دانش آموزان در اقصی نقاط استان است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به جهاد آموزشی تربیتی معلمان مؤمن، متعهد و ولایتمدار در دوران سخت شیوع و گسترش بیماری کرونا، تصریح کرد: معلمان مرزنشین با استفاده از شیوه های متنوع آموزشی تربیتی و ارائه این خدمات به صورت حضوری و آفلاین مانع از تعطیلی و ایجاد وقفه در فرایند یاد دهی و یادگیری شده و می شوند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش دولت مردمی در خراسان جنوبی، با اشاره به مشکلات زیر ساختی و عدم برخورداری بعضی از روستاهای نوار مرز از اینترنت و فضای مجازی، بیان کرد: خادمین مردم در آموزش و پرورش استان با تهیه و تدوین بسته های متنوع آموزشی و ارائه خدمات الکترونیکی آفلاین با مشارکت راهبران آموزشی، مدیران مدارس و معلمان به یاری این دانش آموزان و خانوادهای محترم ایشان آمدند.

اعلام موافقت اصولی ۵ بانک عضو سندیکای بانکی پروژه راه آهن استان
پنج بانک عضو سندیکای بانکی راه آهن استان موافقت اصولی خود را برای همراهی با اجرای این پروژه اعلام نمودند.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ طی جلسه ای در وزارت راه و شهرسازی، درخصوص نحوه مشارکت بانک ها در سندیکای بانکی پروژه راه آهن بیرجند – قاین – یونسی بحث و تبادل نظر شد.
عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، این جلسه را که به ریاست حیدری مدیرکل سرمایه گذاری و مشارکت های وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، به صورت ویدئو کنفرانسی همراهی کرد.
این جلسه با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرعامل گروه ریلی پروژه احداث راه آهن بیرجند-قاین- یونسی و نمایندگان بانک های رفاه، ملی، تجارت، خاورمیانه، ایران زمین، ملت و صندوق توسعه ملی برگزار شد.
مهمترین مصوبه جلسه مذکور این بود که؛ با توجه به اعلام موافقت اصولی پنج بانک، بانک ملی نیز موافقت اصولی خود را خیلی سریع به بانک رفاه اعلام نماید تا سندیکای بانکی هر چه سریعتر تشکیل شده و امکان جذب منابع صندوق توسعه ملی میسر گردد.

 

افزایش قابل توجه سهم مشارکت بانک ملت در پروژه راه آهن استان
افزایش قابل توجه سهم مشارکت بانک ملت در پروژه راه آهن استان
با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی سهم مشارکت بانک ملت در پروژه راه آهن استان، به شکل قابل توجهی افزایش یافت.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت در ادامه پیگیری تأمین اعتبارات پروژه راه آهن در تهران، امروز با مدیرعامل بانک ملت کشور دیدار کرد.
به دنبال بحث و رایزنی های مفصل پیرامون نحوه تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه راه آهن بیرجند- قاین- یونسی، بانک ملت با افزایش سهم خود در این پروژه موافقت کرد.
بر اساس تصمیمات این نشست، بانک ملت با افزایش سهم مشارکت خود در سندیکای بانکی از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان موافقت کرد.
این مصوبه به تشکیل سندیکای بانکی و امکان اخذ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی منجر می گردد.
شایان ذکر است؛ جلسه دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی و دکتر دولت آبادی مدیر عامل بانک ملت با حضور داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان و منتظری مدیرعامل گروه ریلی بیرجند- قاین – یونسی برگزار شد.
تعداد بازدید:

۲ بیمار دیگر قربانی کرونا/۲

در شبانه روز گذشته ۲ مورد فوت کرونایی جدید در خراسان جنوبی ثبت شد و تعداد جان باختگان این بیماری به هزار و ۴۱۳ نفر رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۶۴ ۲ بیمار دیگر قربانی کروناآزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۸۳ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۳۹ مورد از بیرجند، ۱ مورد از بشرویه، ۴ مورد از خوسف، ۴ مورد از درمیان، ۴ مورد زیرکوه، ۳ مورد سرایان، ۴ مورد از سربیشه، ۳ مورد طبس، ۳ مورد فردوس، ۷ مورد قائنات و ۱۱ مورد نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر دانشگاهی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۳۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳۱ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستن حال عمومی ۲ نفر نامساعد است.

 

 

 

وصول جریمه ۵۹۹ میلیون ریالی قاچاق سوخت در بیرجند/۴

جریمه ۵۹۹ میلیون ریالی قاچاق سوخت در بیرجند وصول شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ماموران پلیس آگاهی وصول جریمه ۵۹۹ میلیون ریالی قاچاق سوخت در بیرجندشهرستان خوسف حین کنترل خودرو‌های عبوری از یک دستگاه خودروی سواری ۱۰۰۰ لیتر گازوییل قاچاق کشف و گزارش آن را برای تشکیل پرونده و رسیدگی، به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

حسن پور افزود: از آنجا که طبق مقررات حاکم، خرید و فروش، حمل و نگهداری کالای یارانه‌ای تخلف است، لذا شعبه سوم بدوی مرکز استان پس از احضار متهم و رسیدگی‌های قانونی و احراز وقوع تخلف بر اساس مدارک و مستندات موجود در پرونده، وی را به پرداخت مبلغ ۳۹۹ میلیون و ۹۳۰ هزار ریال جزای نقدی و از حیث بهای سوخت هدر رفته مبلغ ۱۹۹ میلیون و ۹۶۵ هزار ریال جریمه محکوم کرد.

وی گفت: پس از ابلاغ رای و پیگیری‌های اجرای احکام، دادنامه صادره با رعایت تشریفات قانونی اجرا و همه جریمه وصول شد.

 

 

 

 

نبود پیست موتورسواری، مشکل ورزشکاران خراسان جنوبی/۷

نبود پیست موتورسواری مهمترین مشکل ورزشکاران اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان جنوبی است.

هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و هفته جوان از سوی هیات نبود پیست موتورسواری، مشکل ورزشکاران خراسان جنوبیاتومبیل‌رانی و موتورسواری استان آیین تجلیل از ورزشکاران برتر سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

 

در این مراسم رئیس هیئت ورزشی اتومبیل‌رانی و موتور سواری استان گفت: این  هیئت ورزشی در ۴ شهرستان استان فعال است که در مجموع ۱۲۰ نفر ورزشکار در این ۲ رشته ورزشی فعالیت می کنند.

 

سامان اکبرپور گفت: امسال ورزشکاران استان ۱۵ مقام برتر کشوری را در این ۲ رشته را کسب کرده‌اند که از شهرستان‌های بیرجند و سرایان بودند.

 

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات هیئت اتومبیل‌رانی را نبود پیست موتورسواری در استان عنوان کرد.

در پایان از مدال‌ آوران هیئت ورزشی اتومبیل‌رانی و موتور سواری استان تجلیل شد.

 

 

 

جابجایی اثاثیه منزل در تعطیلات نوروز بدون مجوز، ممنوع/۴

جابجایی اسباب و اثاثیه منزل در تعطیلات نوروز بدون مجوز ممنوع است.

سردار فرشید فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت:هر گونه جابجایی اسباب و جابجایی اثاثیه منزل در تعطیلات نوروز بدون مجوز، ممنوعاثاثیه منزل در تعطیلات نوروز باید با اخذ مجوز کتبی از کلانتری محل و در روز صورت گیرد و جابجایی اسباب و اثاثیه منزل بدون مجوز کتبی تخلف محسوب می‌شود.
وی همچنین از برخورد جدی پلیس با هنجار شکنان در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: افرادی که در شب چهارشنبه آخر سال اقدام به سلب آسایش عمومی و برهم زدن نظم جامعه کنند، تا تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در بازداشت خواهند بود و خودروی رانندگان متخلف نیز تا همین تاریخ توقیف می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

افزایش ۱۰ هکتاری گلخانه‌های خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از افزوده شدن ۱۰ هکتار از اراضی به گلخانه‌های خراسان جنوبی در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، از سوی جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی صبح امروز دومین دور رسانه‌ای درافزایش 10 هکتاری گلخانه های خراسان جنوبی حوزه گیاهان گلخانه‌ای برگزار شد.

در این برنامه که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به همراه کارشناسان این سازمان و خبرنگاران رسانه های گروهی استان حضور داشتند از چند واحد تولید گیاهان گلخانه ای شامل تولید خیار،گیاهان دارویی، صیفی جات و گیاه آلوورا در گلخانه شهرستان خوسف بازید کردند و نزدیک با فعالیت‌های انجام شده در مجتمع گلخانه ای آشنا شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این بازدید گفت: در حال حاضر ۸۲/۵ هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات گلخانه ای است که سالانه ۱۶ هزار تن انواع گیاهان گلخانه‌ای برداشت می‌شود.

آقای جعفری افزود: در صورت همکاری بانک کشاورزی و منابع آب در سال آینده فاز دوم و سوم مجتمع گلخانه‌ای در استان عملی خواهد شد.

وی همچنین گفت: امسال کشت نشا انجام شده در مجتمع های گلخانه و خارج از مجتمع ۴.۵ میلیون نشا بوده است که ۵۰۰ هزار نشاء انواع گیاهان زینتی و ۴ میلیون نشاء دارویی  بوده است.

وی پیش بینی کرد از سال آینده ۱۰ هکتار دیگر از اراضی استان به گیاهان گلخانه ای افزوده شود تا سطح زیر کشت آن افزایش یابد.

 

 

 

 

کاهش ۱۵درجه ای هوا در خراسان جنوبی/ ۲

هواشناسی خراسان جنوبی افزایش ناپایداری‌های جوی را از فردا در استان پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با بررسی‌های انجام شده تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی از فردادر برخی از مناطق شمال غربی استان رگبار و رعد و برق پراکنده قابل پیش بینی است
نخعی افزود: با تقویت ناپایداری‌های جوی به تدریج تا پایان وقت پنج‌شنبه وزش شدید داتا خیلی شدید باد و گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و احتمال طوفان گرد و خاک در برخی نقاط دور از انتظار نیست.
وی گفت: با نفوذ توده هوای سرد و کاهش ضخامت جو از پنجشنبه کاهش دما به تدریج آغاز می‌شود و برای صبح جمعه کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای سلسیوس سبب وقوع سرما و یخبندان در منطقه خواهد شد و برای مناطق کوهستانی و سردسیر خطر سرمازدگی و خسارت به بخش کشاورزی به ویژه در شهرستان‌های سربیشه، درمیان، قاین، زیرکوه وجود دارد.
کارشناس هواشناسی استان افزود: همچنین در نقاط مرتفع و کوهستانی بیرجند، سرایان، فردوس و خوسف این شرایط قابل پیش‌بینی است.
نخعی گفت: به کشاورزان، باغداران و دامداران توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارت ناشی از سرما و یخبندان را مد نظر داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

مدیر درمان سابق تامین اجتماعی خراسان‌جنوبی خبرداد؛

خراسان جنوبی در رتبه اول زیرساخت های درمانی تامین اجتماعی/۲-۳

خراسان جنوبی در رتبه اول زیرساخت های درمانی تامین اجتماعی

مدیر درمان سابق تامین اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: این استان رتبه اول زیرساخت های درمانی تامین اجتماعی را با توجه به جمعیت دارد.

فرزاد فیروزی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل و مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اظهار کرد: کمتر اتفاق می‌افتد که مدیری پروژه‌ای را کلنگ زنی و خود آن را افتتاح کند.

وی بیان کرد: یک کلینیک با هشت نیرو و یک دستگاه نوار قلب که هر لحظه احتمال خراب شدن آن می‌رفت تنها امکانات موجود در استان در خصوص امکانات درمانی تأمین اجتماعی در سالی بود که این مسئولیت را بر عهده گرفتم.

وی اضافه کرد: امروز به ۱۴ هزار خدمت در استان و میزان بستری به پنج میلیون رسیده است.

به گفته وی پروژه بیمارستان شهید رحیمی بودجه مصوب دارد و اقدام برای احداث سالن آمفی‌تئاتر در سایت اداری از اقدامات در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برای ساخت مرکز درمانی در شمال شهر و در قاین مشکل واگذاری زمین داریم که با همکاری استانداری باید مرتفع شود.

 

 

 

 

۶۵۱ میلیارد ریال به حساب دهیاری های خراسان جنوبی واریز شد
خواجوی گفت: اعتبارات واریزی به حساب دهیاری های خراسان جنوبی در سال جاری، ۶۵۱.۳ میلیارد ریال است.

«عالیه خواجوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، در خصوص اعتبارات واریزی به حساب دهیاری ها و پروژه های اجرا شده توسط دهیاری ها اظهار کرد: اعتبارات واریزی به حساب دهیاری های استان در سال ۱۴۰۰ ؛ مبلغ ۶۵۱.۳ میلیارد ریال است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با اشاره به پروژه های اجرا شده از سوی دهیاری ها در سال جاری، گفت: در مجموع از ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۰۵ پروژه با اعتبار بیش از ۳۶۹.۱ میلیارد ریال از سوی دهیاری های استان در سرفصل های بهسازی معابر (جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت)، جمع آوری و دفع آب های سطحی، دیوار حفاظتی، توسعه پارک ها و فضای سبز و بهسازی و ساماندهی آرامستان و… اجرا و به بهره برداری رسیده است.

خواجوی در ادامه در خصوص سایر اقدامات انجام شده در حوزه روستایی خراسان جنوبی گفت: اخذ مجوز تأسیس ۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای شورا و فاقد دهیاری از طریق وزارت کشور، درحال حاضر انتخاب دهیار و مراحل اخذ شناسه ملی شورا و دهیاری جهت واریز اعتبار در حال انجام است.

وی از پیگیری جذب اعتبارات جزء سه تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور در سال ۱۴۰۰ جهت اعطای تسهیلات کم بهره به روستائیان در حوزه های توانمندسازی و اشتغال، حمایتی و معیشتی و انشعابات و تأسیسات به مبلغ  ۲۷۸ میلیارد ریال خبر داد و گفت: از تاریخ ابلاغ سهمیه استان، تعداد یک هزار و ۴۶ نفر، مبلغ ۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات از بانک های عامل دریافت کرده اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی از اختصاص هشت دستگاه خودروی عمرانی و خدماتی به دهیاری های استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 

 

 

۲۹ پایگاه نوروزی هلال احمر در خراسان جنوبی برپا می‌شود

۲۹ پایگاه نوروزی هلال احمر در خراسان جنوبی برپا می‌شود

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طرح خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر با فعالیت ۲۹ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات در این استان از ۲۵ اسفند ماه اجرا می‌شود.

محمدرضا رضایی روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور به مدت ۲۰ روز در سه محور امداد و نجات نوروزی، پویش هلال رحمت و خدمات بشردوستانه ارایه خواهد شد.

وی گفت: در محور امداد و نجات ­­با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونا پس از ۲ سال شاهد افزایش چشمگیر مسافرانی خواهیم بود که از مسیر خراسان جنوبی به سایر استان‌ها از جمله مشهد مقدس سفر می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خدماتی از قبیل پویش ملی بهرفت، عکس و فیلم کوتاه بشردوستی، فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، مسابقه فرهنگی، خدمات زیست‌محیطی، خدمات فرهنگی، ویژه برنامه‌های مناسبتی و نیز خدمات اکیپ‌های سحاب به مسافران ارایه می‌شود.

وی گفت: از اکیپ‌های فعال پست‌های نوروزی ۲۵ پایگاه ثابت و چهار پایگاه سیار هستند که با ۱۱ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در مجموع ۴۱ پایگاه در این مدت فعالیت خواهند داشت.

رضایی تصریح کرد: پایگاه‌هایی نیز با عنوان سفیران ایمنی و نشاط اجتماعی در این مدت راه‌اندازی می‌شود خدمات بشردوستانه برای پیشگیری از خطر تصادف در اولویت این پایگاه‌هاست.

وی افزود: فضای دوستدار کودک در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کند و ضمن سرگرمی برای کودکان زمینه استراحت رانندگان برای مدت کوتاه فراهم خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اهمیت محیط زیست در طرح نوروزی هلال احمر خدمات زیست‌محیطی نیز مورد توجه قرار گرفته و اکیپ سحاب با دوچرخه برای آگاه‌سازی و خدمات امدادی و ایمنی در مناطق پرخطر فعالیت خواهد داشت که هدف اصلی از اجرای این طرح ارتقای سلامت، همدلی و تامین نشاط اجتماعی است.

وی گفت: در راستای خدمات بشردوستانه به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان طرح پویش هلال احمر راه‌اندازی شده که در این طرح هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند و بیماران خاص و صعب‌العلاج توزیع خواهد شد.

رضایی افزود: خیران می‌توانند با کمک‌های نقدی خود از طریق #۳*۱۱۲* ، #۱۱۲*۷۸۰* و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ در اجرا و تداوم این طرح نقش داشته باشند.

رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ نیز امروز (۲۴ اسفند) با حضور و مشارکت دستگاه‌های مختلف در محل قرارگاه پلیس راه استان برگزار شد.

 

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی:

ظرفیت اسکان بیش از ۱۲۹ هزار نفر در خراسان جنوبی وجود دارد

ظرفیت اسکان بیش از ۱۲۹ هزار نفر در خراسان جنوبی وجود دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی گفت: پیش‌بینی ما این است که خراسان جنوبی با موج بزرگی از مسافران نوروزی مواجه خواهد بود و در مجموع ظرفیت اسکان روزانه ۱۲۹ هزار و ۸۳۹ نفر در این استان وجود دارد.

حسن رمضانی روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: ۲۴۵ اتاق هتل با ۵۷۴ تخت، ۲۳۴ اتاق مهمان‌پذیر با ۵۷۴ تخت، هزار و ۵۰۰ نفر روز اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۱۰۳ هزار و ۱۶۵ ظرفیت کمپ‌های موقت توسط شهرداری‌ها، ۱۰ هزار و ۵۹۰ نفر ظرفیت اقامت در مدارس از ظرفیت‌های اسکان خراسان جنوبی برای استقبال از مسافران نوروزی است.

وی بیان کرد: تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان جنوبی از ۳۵ اقامتگاه در سه سال گذشته به بیش‌ از ۸۰ اقامتگاه در سال جاری افزایش‌ یافته و بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری امکانات خوبی را برای حضور گردشگران فراهم کرده‌ است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی ادامه داد: زیرساخت‌های خوبی در خراسان جنوبی طی چند سال اخیر ایجاد شده‌ که به ماندگاری مسافر در استان کمک می‌کند و رسانه‌ها نیز نقش موثری در جذب گردشگران دارند.

وی گفت: درخواست ما این است که در این مدت رسانه‌ها زیبایی‌های استان و زندگی مردم را به نمایش بگذارند تا نقش موثری در جذب گردشگر داشته باشد.

رمضانی افزود: اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمادگی دارد تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد تا نسبت ‌به معرفی جاذبه‌های استان اقدام کنند.

وی تاکید کرد: باید تلاش همگانی صورت گیرد و اقدامات و زیرساخت‌ها لازم را فراهم کنیم تا خراسان جنوبی مقصد گردشگران نوروزی شود چرا که با این اقدام مردم استان از مزایای آن منتفع خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی گفت: همچنین ۵۰ بازارچه عرضه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه نوروز ۱۴۰۱ در این استان برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا صنعتگران استان فروش خوبی نداشتند و بازگشایی این بازارچه‌ها نقش موثری در فروش صنایع دستی استان خواهد داشت.

رمضانی افزود: از اواخر بهمن امسال برنامه‌ریزی برای تشکیل ستاد خدمات سفر خراسان‌ جنوبی انجام و کمیته‌های ۱۰ ‌گانه تشکیل شد، همچنین در تمامی شهرستان‌ها ستاد خدمات سفر تشکیل‌ شده است.

وی گفت: ۴۷ پایگاه انتظامی، ۳۴ پایگاه امداد و نجات در سطح جاده‌ها، ۴۰ پایگاه اورژانس، ۱۷ پایگاه امداد خودرو، ۱۲ قاضی کشیک، ۱۱ شورای حل اختلاف، ۱۵ داروخانه شبانه‌روزی و ۴۴ شرکت ارائه خدمات بیمه‌ای از جمله اقدامات برنامه‌ریزی‌ شده توسط دستگاه‌های متولی خدمات سفر در راستای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در خراسان جنوبی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: در راستای ارائه خدمات اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی نیز ۵۶ پایگاه اطلاع‌رسانی در استان پیش‌بینی‌ شده است همچنین ۴۰ هزار و ۵۰۰ برگ بروشور و ۸۳ هزار قلم تبلیغاتی در راستای معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی چاپ‌ شده که بین مسافران نوروزی توزیع می‌شود.

وی افزود: در سال جاری تاکید ما بر معرفی ظرفیت‌های استان در فضای مجازی است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و مانند گذشته نیازمند همراهی رسانه‌های استان هستیم.

رمضانی اظهار داشت: نوروز امسال در مجموع ۷۷ ناظر از دستگاه‌های متولی و خدمات‌رسان بر نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی در بخش‌های مختلف نظارت خواهند داشت.

وی از فعال بودن ۱۹ موزه استان در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۳۳ سفره هفت‌ سین نیز در معابر ورودی و میادین شهرها برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی ادامه داد: ۳۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، ۱۵ ایستگاه صلواتی، ۸۴ مسجد همچنین ۲۵ نقطه برای برپایی نماز به‌صورت موقت برای مسافران نوروزی پیش‌بینی‌ شده است.

وی گفت: همچنین نمایشگاه دائمی عکس تاریخ سیاسی و ‌اجتماعی استان نوروز امسال در محل ارگ کلاه فرنگی بیرجند راه‌اندازی خواهد شد.

 

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ابقا شد/۲

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ابقا شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با حکم وزیر راه و شهرسازی در سمت خود ابقا شد.

به گزارش  اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی‌، وحید داعی با ابلاغ حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی در سمت خود به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی و رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی ابقا شد.

رستم قاسمی در این حکم نوشت: انتظار دارد با عنایت به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و الگوی اقتصاد مقاومتی و در راستای اهداف عدالت‌محور دولت مردمی با رعایت قوانین و مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و بکارگیری صحیح و مطلوب منابع و ظرفیت‌های موجود در استان نسبت به انجام وظایف و ماموریت‌های محوله در حوزه‌های راه، مسکن و شهرسازی با اولویت نهضت ملی مسکن، توسعه حوزه حمل و نقل و تامین زیرساخت‌های مربوط و بازآفرینی شهری اقدام کنید.

 

 

 

استاندار خبر داد:

سهم بانک ملت در پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی افزایش یافت/۳

سهم بانک ملت در پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی افزایش یافت

 استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد، سهم مشارکت بانک ملت در پروژه راه‌آهن استان به‌ میزان قابل توجهی افزایش یافت.

جواد قناعت در ادامه پیگیری تامین اعتبارات پروژه ریلی خراسان جنوبی در تهران، روز سه‌شنبه با رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک ملت دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار خراسان جنوبی درباره نتایج این نشست گفت: به دنبال بحث و رایزنی‌های مفصل درباره نحوه تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه در دست احداث راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی، بانک ملت با افزایش سهم خود در این پروژه موافقت کرد.

وی افزود: براساس تصمیمات این نشست، بانک ملت موافقت کرد سهم مشارکت خود در گروه بانکی از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

قناعت اظهار داشت: این مصوبه به تشکیل گروه بانکی و امکان اخذ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی منجر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری، نشست استاندار خراسان جنوبی و مدیرعامل بانک ملت با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرعامل گروه ریلی بیرجند – قاین – یونسی در بانک ملت برگزار شد.

طول راه‌آهن زاهدان – بیرجند – مشهد ۹۰۱ کیلومتر است که از این مقدار ۴۲۱ کیلومتر در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد و حد فاصل بیرجند – یونسی ۲۷۱ کیلومتر است که از این مقدار ۸۸ کیلومتر در استان خراسان رضوی قرار دارد و ۵۸ کیلومتر از آن در دست اجرا است.

۱۸۳ کیلومتر دیگر در استان خراسان جنوبی قرار دارد که ۳۲ کیلومتر آن در مرحله زیرسازی با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد است.

اتصال بیرجند به ریل سراسری از آرزوهای دیرینه مردم خراسان جنوبی بوده که بعد از ۲ دهه انتظار با پیگیری مسوولان استان، کلنگ قطعه ۱۶ خط آهن بیرجند – یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی اواسط سال ۱۳۹۸ به زمین خورد.

تسریع در اجرای این پروژه و تامین مالی آن از جمله مصوبات سفر استانی رییس جمهور به خراسان جنوبی در نوزدهم شهریور امسال است و پیش از این نشست‌های استاندار با رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، مدیران عامل بانک رفاه کارگران، بانک تجارت و بانک ملی نیز نتایج خوبی برای تشکیل کنسرسیوم بانکی به همراه داشته است.

 

 

رئیس انجمن ورزش‌های کارگری:‌ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در ورزش کارگری احیا می‌شود‌

 

رئیس انجمن ورزش‌های کارگری:‌ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در ورزش کارگری احیا می‌شود‌

رئیس انجمن زورخانه ای فدراسیون ورزش های کارگری کشور گفت: با امضای تفاهم‌نامه فدراسیون‌های کارگری و پهلوانی و زورخانه‌ای، ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در ورزش کارگری جان می‌گیرد.

علی سنگکی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم دربیرجند درباره جزئیات ایت تفاهم‌نامه اظهار داشت: این تفاهم نامه مشتمل بر ۱۵ ماده و ۱ تبصره به منظور توسعه و ارتقاء سطح سلامت، ایجاد نشاط اجتماعی و همچنین ایجاد زمینه هماهنگی  و همکاری در اجرای برنامه ها و فعالیت های دو جانبه فی مابین ” فدراسیون آماتوری ورزش کارگری و فدراسیون ورزش‌های زورخانه­ای و کشتی پهلوانی” منعقد شده است.

رئیس انجمن زورخانه ای فدراسیون ورزش‌های کارگری کشور افزود: این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری های ورزشی، فنی، علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و همگانی در بین آحاد جامعه کارگری  و همچنین در راستای اجرایی شدن آیین نامه ترویج فرهنگ پهلوانی وتوسعه ورزش زورخانه ای مبنی بر احیاء و اشاعه خصلت های جوانمردی و فرهنگ اسلامی به امضای مهرعلی باران چشمه(سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی) و جواد رمضی (رییس فدراسیون ورزش کارگری) رسید که در مدت ۳ سال قابل اجرا خواهد بود.

رییس انجمن زورخانه ای فدراسیون ورزش های کارگری کشور اظهارکرد: در این نشست در رابطه با بحث توسعه ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت گو گردید که در نهایت ضمن اتخاذ تصمیمات ارزنده درباره ترویج فرهنگ پهلوانی و این ورزش ملی و ایرانی، تفاهم نامه ای به امضای طرفین رسید تا با استفاده شایسته از ظرفیت، توانایی و قابلیت های فدراسیون ورزش کارگری قدم های محکمی برای جان بخشیدن به ورزش پهلوانی و زورخانه ای در ورزش کارگری برداشته شود.

سنگکی بر همکاری فی مابین درباره آموزش مدرسان و کارشناسان واحدهای کارگری جهت توسعه و گسترش رشته ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی در بین اعضاء جامعه کارگری،  مشارکت و همکاری در زمینه تجهیز و راه اندازی مراکز ورزشی و احداث زورخانه در مجموعه های فرهنگی ورزشی کارگران کشور تاکید شد.

وی تلاش مشترک به منظور تامین نیازهای سخت افزاری بخش های ورزش آماتوری و قهرمانی رشته ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی بر اساس نیاز متقابل،  همکاری به منظور تسهیل حضور تیم های ورزشی کارگری در مسابقات رسمی فدراسیون  ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی با توجه به مقررات و قوانین فدراسیون ها، همکاری و حمایت از تیم های ورزشی کارگری به منظور شرکت در مسابقات لیگ فدراسیون  ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی، برگزاری رقابت های دوستانه با تیم های دعوت شده از سوی فدراسیون های طرف تفاهم نامه، برگزاری برنامه های استعداد یابی در بین کارگران و خانواده های مربوطه با همکاری دو فدراسیون از دیگر  مفاد همکاری های فی مابین برشمرد.

رئیس انجمن زورخانه ای فدراسیون ورزش های کارگری کشور اظهار کرد :همکاری و تعامل طرفین تفاهم نامه در زمینه برگزاری دوره های داوری، مربیگری و ارتقاء در درجات مختلف ویژه سراسر کشور و صدور کارت ها و گواهینامه های مربوطه، استفاده از بانک های اطلاعاتی و تبادل تجربه بین فدراسیون های مذکور، در اختیار گذاشتن اماکن و تاسیسات ورزشی و خدماتی، کتابخانه ، آزمایشگاه ها و وسایل و تجهیزات ورزشی و تخصصی از سوی طرفین برای اجرای مسابقات ورزشی، دوره های ورزشی در سطوح ملی و بین المللی، همکاری در جهت اعزام تیم های ورزشی کارگری جهت شرکت در مسابقات ورزشی بین المللی، دوره ها،  سفرهای مطالعاتی علمی و تحقیقاتی،کنفرانس های علمی به خارج از کشور ، برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی ، علمی عمومی و تخصصی کوتاه و بلند مدت با استفاده از اساتید داخلی و خارجی و … از مواردی است که در محورهای همکاری طرفین مشخص شده است.

نشست مهرعلی باران چشمه رییس فدراسیون پهلوانی،  جواد رمضی رییس فدراسیون ورزش های کارگری، خراسانی نایب رییس فدراسیون کارگری، مسعود ملکی دبیر کل فدراسیون ورزش های زورخانه ای، علی سنگکی رییس انجمن زورخانه ای فدراسیون ورزش های کارگری برگزار گردید.

 

 

 

 

بازار خودرو در استان خراسان جنوبی زیر سایه بلاتکلیفی قرار گرفته است

بازار خودرو در استان خراسان جنوبی زیر سایه بلاتکلیفی قرار گرفته است

 هرسال در روزهای پایانی موتور بازار خودرو در سراسر ایران گرم می‌شد و تب و تاب شب عید جنب و جوشی قابل توجه میان خریداران و فروشندگان ایجاد می‌کرد اما امسال اگرچه قیمت‌ها در مدار صعود هستند اما در استان خراسان جنوبی خبری از مشتری نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، از زمان شیوع کرونا تاکنون وضعیت بازار خودروها هر روز شاهد نوسان‌های معناداری است یک روز سرعت می‌گیرد و روز دیگر در دنده کسادی می‌راند.

یک روز به بهانه افزایش قیمت دلار و روز دیگر به بهانه‌ای دیگر، خلاصه اینکه هر روز به یک بهانه قیمت‌ها روند صعودی پیدا می‌کند و در ماه‌های پایانی سال هم در جاده گرانی تخت گاز می‌راند البته چند روزی است که این بازار علی‌رغم گرانی مشتری به ندیده درحالی که قبلا هرچه قیمت‌ها گرانتر می‌شد تعداد خریداران نیز بیشتر و بیشتر می‌شد.

این درحالی است که امسال در بازار خودروی استان خراسان جنوبی رکود از یک سو و بی ثباتی قیمت‌ها از سوی دیگر سبب شده تا بازار خودرو در این روزها در شرایط خاصی قرار گیرد هرچند پیشتر از این بازار خودرو برای هر تغییر و تحولی در انتظار نرخ ارز بود اما در حال حاضر آنچه در بازار خودرو حکایت دارد این است که خریدار و فروشنده حاضر به فروش و خرید نیستند و بازار در حالت رکود به سر می‌برد و اگر خریداری هم وجود داشته باشد فروشنده‌ای نیست و مالکان تنها به ارائه قیمت بسنده می‌کنند یا در شرایطی که پول نیاز داشته باشند قیمت‌های غیرواقعی اعلام می‌شود.

بسیاری از مالکان خودروها به این فکر می‌کنند اگر امروز خودروی خود را بفروشند زیان کرده‌اند و برای جایگزینی مجدد خودرو باید دوباره از جیب پول بگذارند این درحالی است که بسیاری از خریداران هم دست نگه داشته‌اند تا تغییراتی در بازار ایجاد شود و قیمت‌ها منطقی‌تر باشد.

یکی از بنگاه‌داران اتومبیل بیرجند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: فقط کسانی که برای مصرف شخصی نیاز به خودرو دارند برای خرید خودرو اقدام می‌کنند.

اما آنچه در کف بازار خودرو از زبان مالکان خودرو، فروشندگان و نمایشگاه داران می‌توان فهمید این است که گویی همه در انتظار نتیجه مذاکرات وین هستند و همه نگاه‌ها برسر چانه زنی‌ها در وین ختم می‌شود.

از سویی دیگر واسطه‌های فروش خودرو مطابق واقعیتی که طی سه سال اخیر در این بازار رخ داد، حباب فعلی قیمت را قبول دارند و در عین حال بازار خودرو در پسا توافق را به شکل کاهش قیمت تا سطح متعارف (تخلیه حباب) و همچنین افت چشمگیر تقاضای خرید پیش‌بینی می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل در بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به بازار خودرو اظهار داشت: با توجه به اینکه در ماه پایان سال قرار داریم اما بازار خودرو مناسب نیست و بیشتر خرید و فروش‌ها به سمت خودروهای مدل پایین است.

راعی‌فرد با بیان اینکه درحال حاضر ثبت نام خودروهای صفر به ندرت انجام می‌شود افزود: در بازار خودرو همه چیز بلاتکلف است و گویی نگاه‌ها به سمت مذاکرات در وین ختم شده است.

وی ادامه داد: بازار خودرو مانند چند ماه قبل همچنان راکد است و تنها کار و کاسبی در نمایشگاه‌هایی است که خوراک آنها خرید و فروش خودروهای مدل پایین است و نمایشگاه‌هایی که خودرو صفر و حواله خرید و فروش می‌کنند بازارشان کساد است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل در بیرجند تاکید کرد: برخی منتظر ارزانی در بازار خودرو هستند اما باید گفت خبری از ارزانی خودرو نخواهد بود.

 

 

 

بزرگترین پیست کارتینگ استان خراسان جنوبی در فردوس افتتاح شد

 

بزرگترین پیست کارتینگ استان خراسان جنوبی در فردوس افتتاح شد

 همزمان با گرامیداشت روز جوان و با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان فردوس بزرگترین پیست کارتینگ استان خراسان جنوبی در مجموعه شهربازی پارک دلگشا افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فردوس، شهردار فردوس امروز در حاشیه مراسم افتتاح این پیست اظهار داشت: پیست کارتینگ فردوس در محوطه مجموعه شهربازی پارک دلگشا توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با حمایت شهرداری فردوس ساخته شده است.

شهرداری فردوس گفت: طول این پیست ۴۰۰ متر و حجم سرمایه گذاری در این پروژه  بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است که مبلغ یک میلیارد تومان آن توسط آقایان فاضلی به عنوان سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین شده و مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان نیز در جهت احداث زیرساخت مورد نیاز ، توسط شهرداری فردوس در این پروژه هزینه شده است.

حسین اکبری با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های شهرداری، ایجاد نشاط اجتماعی و توجه ویژه به نسل جوان است افزود: خودروهای تفریحی کارتینگ، ماشین‌هایی با قابلیت هدایت و کنترل بالا هستند که به سبب نوع طراحی شاسی و نزدیک بودن مرکز ثقل آن به سطح زمین از چسبندگی و فرمان پذیری بسیار خوب در سطح مسیر حرکت، برخوردار است و به همین دلیل تقریباً واژگونی این وسیله به طور عادی، غیر ممکن است.

اکبری ادامه داد: کارتینگ پایه اصلی رانندگی در تمام دنیاست و مکمل تمام رشته‌های اتومبیل‌رانی است، به طوری که تمام رانندگان حرفه‌ای،کارتینگ تمرین می‌کنند و تمام علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آموزشی کارتینگ در سه مرحله‌ مقدماتی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای استعداد خودرا شکوفا کنند.

شهردار فردوس افزود: کارتینگ، یک ورزش موتوری با خودروهای چهارچرخ کوچک است و کسانی که عاشق هیجان و سرعت هستند، باید این تجربه لذت بخش را امتحان کنند چرا که این ورزش شبیه به اتومبیلرانی است اما به طور معمول در مسیرهایی که نسبت به بزرگراه‌ها کوچکتر هستند، انجام می‌شود.

اکبری با بیان اینکه عملیات اجرایی این پیست از اواخر آذرماه سال ۱۴۰۰ آغاز و در مدت سه ماه ساخت و تکمیل شد گفت: خوشبختانه حمایت از جوانان در این پروژه نتیجه داد و تلاش و پشتکار سرمایه‌گذاران این پروژه در راستای به ثمر نشستن طرح و اجرای سریع پروژه ستودنی است.

شهردار فردوس گفت: شروع به کار رسمی پیست کارتینگ، روز جمعه بیست و هفتم اسفندماه امسال است و تمام علاقه‌مندان می‌توانند از روز جمعه مصادف با سالروز تولد امام زمان(عج) با مراجعه به مجموعه شهربازی پارک دلگشا از این ورزش مهیج استفاده کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*