اخبار خراسان جنوبی/ «برات» حواله‌ای از جنس خیرات برای اموات/خانه محرومان را روشن کنیم

 

تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی

بیرجند – ایرنا – رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: از اعتبارات سفر استانی رییس جمهور به خراسان جنوبی تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان نقدی به استان تخصیص داده شده است و تا پایان سال به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

حمید جهانشاهی روز چهارشنبه در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۰ که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: اعتبارات عمرانی سال جاری استان از محل ۲۶ ردیف اعتباری، هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بوده که ۵۱ درصد تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: اعتبارات جاری هزینه‌ای نیز ۵۳۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد که ۹۷.۳ درصد تخصیص پیدا کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به ابلاغ اعتبارات جاری استان گفت: حقوق، مزایا و عیدی تمامی کارمندان ۲۳ دستگاه اجرایی در بهمن و اسفند پرداخت شد و بخش عمده کسری جاری نیز پرداخت شده است.

رییس جمهور صبح جمعه (نوزدهم شهریور ۱۴۰۰) به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد خراسان جنوبی شد و در ادامه این سفر یک روزه در مرکز استان حضور یافت.

بنابر اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ۲۸۵ طرح پیشنهادی مورد توافق با دستگاه‌های اجرایی در سفر رییس جمهور به مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش اعتبارات دولتی و ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی تصویب و نهایی شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: مجموع تسهیلات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ در کشور  ۳۲۰ هزار میلیارد ریال است که سهم استان هشت هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال معادل ۲.۸ درصد کل این اعتبار است.

حسین موهبتی‌ زهان افزود: ۱۴ جلسه کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه با ۵۸۰ مصوبه برگزار شد و این طرح‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی درخصوص این تسهیلات رتبه سوم کشور را دارد اظهار داشت: اشتغال تعهد شده برای طرح‌ها هزار و ۷۶۲ نفر است که تاکنون ۳۹ طرح به مبلغ ۴۰۱ میلیارد پرداخت شده است.

 

 

 

 

تهیه طرح پیشنهادی شهر باقران در حاشیه بیرجند

سرپرست فرمانداری بیرجند با بیان اینکه چهار روستا حاشیه شهر بیرجند به تنهایی ۳۶ هزار نفر به اندازه تعدادی از شهرستان‌های استان جمعیت دارند، گفت: لذا طرح پیشنهادی شهر باقران تهیه و به وزارت کشور ارسال شده و منتظر ابلاغ آن هستیم.

تهیه طرح پیشنهادی شهر باقران در حاشیه بیرجند

علی فاضلی‌فرد، سرپرست فرمانداری بیرجند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهارداشت: فرماندار نماینده دولت بوده که در محدوده شهرستان یک سری از وظایف و رسالت‌هایی برایش تعریف شده که عهده‌دار آنها است.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت مجری سیاست‌های دولت در سطح شهرستان‌ها هستند، تصریح کرد: همچنین فرمانداران مسؤول برقراری و حفظ نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان‌ها بوده که برای اجرای این سیاست‌ها یک سری سازوکارهایی نیز تعریف شده و در اختیاران فرمانداران قرار گرفته است.

۱۶۹ روستای بیرجند دارای شورا  و دهیار

سرپرست فرمانداری بیرجند اضافه کرد: براساس وظایفی که برای فرمانداران مشخص شده باید فرمانداران به مدیریت در شهرستان و اجرای سیاست‌های عمومی دولت بپردازند.

فاضلی‌فرد ادامه داد: ایجاد زمینه‌های برقراری امنیتی و انتظامی می‌توانند مواردی همچون مواد مخدر، قاچاق، اتباع خارجی و مباحث اجتماعی دیگر را در بر گیرد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل و تقویت شوراهای اسلامی و هدایت و نظارت بر آنها یکی دیگر از وظایف تعریف شده برای فرمانداران است، یادآور شد: در حوزه شهرستان بیرجند ۱۶۹ روستای دارای شورا و دهیاری وجود داشته که یک سوم جمعیت کل استان متعلق به این شهرستان است.

رسالت مسؤولان، ارائه خدمات شایسته به مردم است

سرپرست فرمانداری بیرجند به برخی دیگر از فعالیت‌های حوزه فرمانداری‌ها اشاره داشت و افزود: انجام طرح‌ها، مطالعات و ارائه پیشنهادهای تصمیمات کشوری در حوزه شهرستان، اجرا و نظارت بر کلیه انتخاباتی که به موجب قانون بر گزار می‌شوند، ایجاد زمینه مناسب در رشد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بانوان، توسعه آموزش و پرورش و آموزش عالی در حوزه شهرستان، نظارت و بازرسی از تمامی ادارات مؤسسات و نهادها و ارگان‌های دولتی، ارزیابی عملکرد مدیران و رؤسای ادارات شهرستان، نظارت و مراقبت از برنامه‌های عمرانی شهرستان، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌ها و تعیین اولویت‌های شهرستان، هدایت و هماهنگی فعالیت‌های بانکی شهرستان و نظارت و اعلام نظر در عزل و نصب مدیران شهرستان بخشی از وظایف و رسالت‌های فرمانداران در حوزه شهرستان‌ها است.

فاضلی‌فرد با بیان اینکه مدیران در سطح استان موظف هستند برای انتصاب و یا عزل مدیران استانی در شهرستان با فرماندار هماهنگ و نظر فرماندار را دریافت کنند، اضافه کرد: همه اینها اعضای شورای اداری شهرستان بوده که الزاماً در اجرای سیاست‌های دولت باید با فرمانداری هماهنگ باشند.

وی گفت: رسالت ما خدمت به مردم بوده و همه ما وظیفه‌مند در اجرای خدمات شایسته به مردم به عنوان یک مجموعه همسو و همگام با سیاست‌های اجرایی دولت هستیم.

کانون‌های جمعیتی در حاشیه شهر بیرجند

سرپرست فرمانداری بیرجند با روشن دانستن آینده جامعه افزود: با این کار ارزشمندی که مردم عزیزمان با انتخاب دولت و مجلس انقلابی انجام داده، زحمات مردم حجت را بر ما تمام کرده و ما نیز وظیفه داریم با تمام توان خود عزم خود را جزم کرده و خدمت رسانی به مردم نماییم.

فاضلی‌فرد به چشم‌اندازی از فعالیت‌های فرمانداری بیرجند در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: بیرجند شهری مهاجرت‌پذیر بوده و سرریز جمعیت را از تمام شهرهای استان داشته و کانون‌های جمعیتی در حاشیه این شهر وجود دارد که متناسب با رشد جمعیت مانع ارائه یک سری از خدمات و زیرساخت‌ها شده که ناچار هستیم در سال آتی و سال‌های بعد این خدمات را بروز کنیم.

وی با بیان اینکه چهار روستا حاشیه شهر بیرجند به تنهایی ۳۶ هزار نفر به اندازه تعدادی از شهرستان‌های استان جمعیت دارند، تصریح کرد: لذا طرح پیشنهادی شهر باقران تهیه و به وزارت کشور ارسال شده و منتظر ابلاغ آن هستیم.

پیگیری طرح‌های اشتغال در بیرجند​

سرپرست فرمانداری بیرجند یادآور شد: بخش جدیدی در حوزه شاخنات سال گذشته دولت ابلاغ کرده که این موضوع را هم پیگیری می‌کنیم تا در سال جدید آغاز به کار کند تا بخشی از مشکلات آن محدوده تا حدی مرتفع شود.

فاضلی‌فرد بیان داشت: یک سری آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد نیز وجود دارد که برنامه داریم تا در سال آینده در شهر فرهنگی و علمی بیرجند برطرف شود.

وی به بحث‌های اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: طرح‌های اقتصادی کلان و همچنین طرح‌های اشتغالزایی خرد جزو برنامه‌های فرمانداری بیرجند بوده که در سال آتی پیگیری می‌شود.

واگذاری واحدهای تجاری هلال بیرجند تا هفت ماه آینده

سرپرست فرمانداری بیرجند بحث تکمیل و بهره‌برداری از پروژه تجاری هلال که سال‌ها به طول انجامیده و شهرداری بیرجند در راستای آن حمایت‌های خوبی انجام داده را از دیگر برنامه‌های سال ۱۴۰۱ فرمانداری این شهرستان عنوان کرد و افزود: موافقت شده تا هفت ماهه دیگر این پروژه تکمیل و به مالکان تحویل تا واحدهای تجاری در این مکان مستقر شوند.

فاضلی‌فرد ساماندهی صنوف آلاینده را از دیگربرنامه‌های فرمانداری بیرجند در سال آتی دانست و یادآور شد: در مرکز شهر این قصه ۱۰ سال شده به طول انجامیده جمع بندی های خوبی شده و زیرساخت ها لازم به صنوف آلاینده به آن سایت برده شده و تا دو ماه آینده این اتفاق خواهد افتاد که صنوف آلاینده از خیابان های شهر جمع و مردم آرامش یابند.

وی با بیان اینکه بحث اصلاح و بهسازی شبکه توزیع آب شهری بیرجند از دیگر موضوعاتی بوده که مورد پیگیری در سال آینده است، اضافه کرد: بیرجند اولین شهر لوله‌کشی آب کشور بوده بنابراین وارث یک شبکه قدیمی و فرسوده است.

هدررفت ۴۰ درصدی آب در بیرجند/نصب ۱۱ المان نوروزی در بیرجند

سرپرست فرمانداری بیرجند ادامه داد: به همین دلیل اگر در ثانیه‌ای هزار لیتر آب استحصال گردد بخش عمده آن یعنی ۴۰ درصد به هدر می‌رود که با توجه به محدود بودن منابع آبی در این منطقه خشک این امر پذیرفته نیست بنابراین برنامه داریم سال آینده این موضوع را در دستورکار قرار دهیم.

فاضلی‌فرد تصریح کرد: پیگیری برنامه‌های مسکن ملی در جهش تولید مسکن برای واجدان شرایط وتأمین آب شرب برای روستاهای فاقد آب که ۴۸ روستا فاقد آب شرب لوله‌کشی در سطح شهرستان وجود دارد از دیگر برنامه‌های فرمانداری شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفر شهرستان بیرجند تشکیل شده و دستگاه‌های مربوطه پای کار آمده‌اند، یادآور شد: تعداد ۱۱ المان نوروزی در سطح شهر بیرجند در حال نصب است.

سرپرست فرمانداری بیرجند با بیان اینکه زیباسازی فضای شهر توسط شهرداری انجام شده است، اضافه کرد: یک سری از تفرجگاه‌ها در حاشیه شهر بیرجند برای استقبال از مسافران نوروزی مهیا شده و همه دهیاران مکلف شده‌اند تا فضای روستاها را زیباسازی و نظافت کنند.

فاضلی‌فرد خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت نوروز مهمان‌پذیرها و حتی ۵۰ آموزشگاه‌ ستاد اسکان برای مسافرت‌های احتمالی مسافران نوروزی به بیرجند آماده شده است.

 

 

 

 

اولین عمل درمان خونریزی غیرطبیعی در خراسان جنوبی انجام شد/۳

اولین عمل درمان خونریزی غیرطبیعی در خراسان جنوبی انجام شد

 اولین بار در خراسان جنوبی عمل جراحی کاواترم برای درمان خونریزی غیرطبیعی در مرکز درمان ناباروری رویش انجام شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فلوشیپ فوق تخصص نازایی و IVF دانشگاه درباره انجام این عمل گفت: بیمار خانمی ۳۸ ساله و دچار خونریزی‌های مقاوم واژینال بوده که چندین سال به درمان دارویی پاسخ نمی‌داد و تمایلی به عمل هیسترکتومی نداشت، بنابراین عمل کاواترم به عنوان روش درمانی قطعی انجام شد.

دکتر وجیهه هزاری افزود: این عمل در بیمارانی با خونریزی‌های واژینال مقاوم به درمان طبی که منتخب هیسترکتومی (برداشتن رحم) بوده‌اند صورت می‌گیرد و در نتیجه از برداشتن رحم بیمار جلوگیری می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در عمل هیسترکتومی که با باز شدن شکم همراه است، خطر عفونت، خونریزی، ترومبوآمبولی، بستری مدت‌دار، بیهوشی طولانی‌مدت، عوارض بیهوشی و از این قبیل وجود دارد.

وی گفت: عمل کاواترم به‌صورت سرپایی انجام می‌شود که حداکثر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد و تاکنون عارضه خاصی برای آن گزارش نشده است.

هزاری افزود: در این عمل سدیشن یا بیهوشی کوتاه‌مدت انجام می‌شود، رحم و ارگانی از بدن خارج نمی‌شود و فقط بیمار نباید خواهان باروری بعدی باشد.

وی اظهار داشت: انجام نمونه‌برداری و اینکه خونریزی از نوع خوش‌خیم باشد از سایر شرایط انجام این عمل است.

فلوشیپ فوق تخصص نازایی و IVF گفت: این عمل برای بیمارانی که دارای وزن زیاد و BMI بالا، فشارخون، بیماری‌های قلبی، افراد دیابتیک، افرادی که داروهای وارفارین و ضد انعقادی استفاده می‌کنند، سابقه DVT (لخته خون) و ترومبوز و هرگونه مشکلی که جراحی طولانی با خطر همراه کند، جایگزین مناسب و بی‌خطر است و کارآمدی بالایی دارد.

وی اضافه کرد: خانمی ۴۶ ساله با BMI بالای ۴۰ و سابقه فشارخون بالا که تحت درمان چند دارویی بوده و با این شرایط انجام عمل هیسترکتومی توصیه نمی‌شود، دومین بیماری است که با عمل کاواترم تحت درمان قرار خواهد گرفت.

مرکز درمان ناباروری رویش از سال ۱۳۹۵ در بیرجند راه‌اندازی شد و با تکمیل چرخه خدمات این مرکز در سال جاری، به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند زوج‌های نابارور نیاز ندارند به سایر استان‌ها مراجعه کنند.

سیب زمینی را کیلویی ۹ هزار تومان بخرید/۳-۷

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از آغاز توزیع سیب زمینی به قیمت کیلویی ۹ هزار تومان خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ضیائیان احمدی گفت: پیرو افزایش قیمت سیب زمینی در روز‌های اخیر بازار میوه و تره بار استان و در جهت کنترل قیمت‌ها سیب زمینی را با کیلویی ۹ هزار تومان وارد استان کردیم.

او گفت: همشهریان می توانند با مراجعه به پشت اداره تعاون روستایی واقع در بلوار شهدای عبادی این سیب زمینی‌ها را تهیه کنند و همچنین عرضه سیب زمینی در سامانه بازارگام هم از امروز آغاز می‌شود که در سامانه به قیمت کیلویی ۸۵۰۰عرضه می‌شود که با مراجعه به سایت و ثبت نام سیب زمینی را درب منازل خود تحویل بگیرند.

ضیائیان احمدی گفت: این برنامه تا زمانی که قیمت سیب زمینی در بازار ترمیم نشود ادامه خواهد داشت و سیب زمینی به مقدار کافی تامین شده و تاکنون ۵۰ تن آن به استان حمل شده و مابقی هم در حال حمل است.

 

 

بهره برداری از سالن ورزشی روستای هودر بخش دستگردان طبس/۷

بهره برداری از سالن ورزشی روستای هودر بخش دستگردان شهرستان طبس

از سالن ورزشی روستای هودر بخش دستگردان شهرستان طبس بهره برداری شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه طبس، حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، رحیمی فرماندار ویژه شهرستان طبس، بخشدار، شهردار، مسئولین و مردم روستای هودر سالن چند منظوره ورزشی ولایت افتتاح و تقدیم جوانان و نوجوانان این منطقه شد.

رقابت ۱۴ تیم در مسابقات فوتسال گرامیداشت هفته جوان  فردوس/۷

رقابت ۱۴ تیم در مسابقات فوتسال گرامیداشت هفته جوان شهرستان فردوس

به مناسبت گرامیداشت هفته جوان یک دوره مسابقات فوتسال بین رده های سنی پایه و در سه رده نونهالان، نوجوانان و جوانان در محل سالن ورزشی ۹ دی فردوس برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، در این دوره مسابقات  ۱۴ تیم از شهرهای فردوس ، اسلامیه ، دیهوک ، سه قلعه و آیسک به مدت ۶ روز فشرده و به صورت دوره ای با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت در رده نونهالان تیمهای عقاب کویر اسلامیه ، پایگاه امام حسین (ع) دیهوک و صالحین ثامن آیسک به ترتیب مقام های اول تا سوم این رده را کسب کردند. در رده نوجوانان تیم های صالحین ثامن آیسک ، شجر جهانی سه قلعه و چاپ الماس اسلامیه به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند و در رده جوانان نیز تیم های روئین زعفران ناری اسلامیه و شهید ناصری کجه به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند.

افتتاح بزرگترین پیست کارتینگ خراسان جنوبی در فردوس/۷

افتتاح بزرگترین پیست کارتینگ خراسان جنوبی در شهرستان فردوس

بزرگترین پیست کارتینگ خراسان جنوبی در شهرستان فردوس افتتاح شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، همزمان با هفته جوان و اعیاد شعبانیه ظهر امروز بزرگترین پیست کارتینگ استان خراسان جنوبی با حضور مسئولین در شهرستان فردوس افتتاح شد. این پیست به طول ۴۰۰ متر در محوطه مجموعه شهربازی پارک دلگشا، توسط آقایان فاضلی سرمایه گذار بخش خصوصی و با حمایت همه جانبه شهرداری فردوس احداث شده است، که برای احداث این پروژه مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تامین و ۲۵۰ میلیون تومان نیز در جهت احداث زیرساخت مورد نیاز این مجموعه توسط شهرداری فردوس هزینه شده است

در آستانه فرارسیدن بهار؛

کودکان و نوجوانان نهبندانی با آیین‌های نوروز آشنا شدند/۲

کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری نهبندان با آیین‌های سنتی نوروز آشنا شدند

در آستانه فرارسیدن سال جدید کودکان ونوجوانان عضو مرکز فرهنگی وهنری نهبندان با آداب و رسوم سنتی نوروز در این شهرستان بیشتر آشنا شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ در این برنامه کودکان ونوجوانان حاضر در این برنامه با آداب و رسوم ایام پایانی سال و همچنین عید نوروز بیشتر آشنا شدند.

 

استقبال از بهار در مرکز فرهنگی و هنری کانون سرایان/۲

استقبال از بهار در مرکز فرهنگی و هنری کانون سرایان

اعضای مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری سرایان با ویژه برنامه «بوی بهار» به استقبال سال جدید رفتند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ کودکان و نوجوانان عضو مراکز مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان سرایان با ویژه برنامه‌ی «بوی بهار» به استقبال نوروز ۱۴۰۱ رفتند.

گفتنی است این برنامه که با هدف ایجاد روحیه شادی و نشاط و همچنین تقدیر از اعضای موفق این مرکز برگزار شد با  میزبانی از  علیرضا عظیمی معاون آموزشی آموزش وپرورش همراه بود.

عظیمی در این برنامه ضمن تبریک ایام ماه شعبان و فرارسیدن سال جدید، از کودکان و نوجوانان حاضر در این برنامه خواست تا با حضور فعال در کانون، از امکانات این مرکز فرهنگی و هنری در جهت رشد و پرورش استعدادهای خود استفاده کنند و این مجموعه را به سایر دوستان خود نیز معرفی کنند.

تقدیر از اعضای فعال مرکز در سال ۱۴۰۱ و همچنین «فاطمه اسماعیلی» عضو راه یافته درمسابقه سرزمین مادری بلاروس پایان بخش این برنامه بود.

پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی در اولویت پیگیری‌های ملی است/۳

پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی در اولویت پیگیری‌های ملی است
قناعت گفت: پروژه احداث راه‌آهن با توجه به مشکلات زیرساخت‌های حمل و نقل خراسان جنوبی با جدیت در حال پیگیری است.

«جواد قناعت» در ستاد راهبری تصادفات استان اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۱ شاهد افزایش چشمگیر مسافران در خراسان جنوبی خواهیم بود که یک فرصت برای استان است اما اگر آمادگی لازم را نداشته باشیم به چالش و تهدید تبدیل می‌شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نتیجه نشست‌های تخصصی در این حوزه باید کاهش تصادفات در استان باشد، افزود: باید اولویت های اقدامی در سطح کلان و اجرایی تعریف شود که دوبانده شدن راه‌ها و احداث راه‌آهن از موضوعات اساسی است که باید در سطح کلان پیگیری شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به وسعت و طولانی بودن راه‌های استان باید احداث استراحتگاه‌های بین راهی در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

 

قناعت بر رفع نقاط حادثه خیز استان تأکید کرد و گفت: یک سوم اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان مربوط به حوزه جاده و نقاط حادثه خیز است.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۱۳ مورد از نقاط حادثه خیز استان رفع شده و پنج مورد در حال انجام است و مجوز رفع مشکل هشت نقطه دیگر را از معاون وزیر راه و شهرسازی اخذ کردیم که اعتبار مورد نظر به‌صورت ملی تخصیص خواهد یافت.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه احداث راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی با توجه به مشکلات زیرساخت‌های حمل و نقل استان با جدیت در حال پیگیری است، عنوان کرد: براساس توافقات صورت گرفته در دیدار اخیر با مدیرعامل بانک ملت، سهم مشارکت این بانک در پروژه راه‌آهن به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

 

قناعت با بیان اینکه احداث و تکمیل راه‌آهن از اولویت‌هایی است که تحقق آن بیشترین نقش را در کاهش تصادفات جاده‌ای خواهد داشت، افزود: همچنین ارتقای فرهنگ ترافیکی، تامین روشنایی و آشکارسازی علایم از مهمترین خدمات موثر در کاهش تصادفات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون در زمینه فرهنگ‌سازی کاهش تصادفات ضعیف عمل کردیم، گفت: رسانه‌ها و هنرمندان می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند که از این ظرفیت باید به‌ خوبی استفاده شود.

اجرای پروژه بیرجند-یونسی مورد تاکید آیت الله رئیسی است

اجرای پروژه بیرجند-یونسی مورد تاکید رییس جمهور

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای پروژه بیرجند-یونسی مورد تاکید آیت الله رئیسی است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده در جلسه با معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی که به صرت ویدئوکنفرانس و با موضوع راه آهن بیرجند-یونسی برگزار شد گفت: اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت فراوان برای کشور، شهرستان بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی را به شبکه ریلی کشور متصل می نماید.
عباس زاده افزود: این پروژه از مطالبات جدی مردمی و از نیازهای اساسی استان در جهت توسعه محسوب می شود، لذا اجرای آن به عنوان یکی از مهمترین پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور به استان از اهمیت بالایی برخوردار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اجرای پروژه بیرجند-یونسی مورد تاکید شخص رئیس جمهوری است، لذا دستگاه های متولی باید کاری کنند تا پروژه در اولین فرصت عملیات اجرایی آن آغاز شود.
عباس زاده در مورد نحوه همکاری بانک ها با این پروژه نیز گفت: در جلسه ای سیستم بانکی و صندوق ملی در حضور استاندار خراسان جنوبی برای حضوری فعال در این پروژه اعلام آمادگی کردنده اند و فقط سازو کارهای فنی و اداری باقی مانده است.
وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی۲۶۰۰ میلیارد تومان را ضمانت نموده و بانک ها نیز رضایتشان را مبنی بر افزایش سهمیه خود در این پروژه اعلام نموده اند اما در حال حاضر از برنامه زمان بندی پیش بینی شده بود عقب تر هستیم، لذا پیشنهاد ما این است که کنسرسیوم در سریع ترین زمان ممکن تشکیل شده و عملیات اجرایی پروژه بیرجند –یونسی به طول ۱۵۰ کیلومتر هر چه سریعتر آغاز شود، چراکه اجرای آن برای دولت و منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.
عباس زاده در پایان گفت: با گذشت شش ماه از سفر رئیس جمهوری به استان اجرای این پروژه مورد تاکید آیت الله رئیسی، دکتر اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و استاندار خراسان جنوبی قرار دارد و تا این لحظه مکاتبات متعددی با دفتر رئیس جمهور ،وزارت راه و شهرسازی و… در این خصوص صورت پذیرفته است.

انتصاب چند مدیر کل در استانداری خراسان جنوبی/۲-۳

استاندار خراسان جنوبی در احکامی جداگانه چند مدیر کل جدید استاندار خراسان جنوبی را منصوب کرد

استاندار خراسان جنوبی طی حکمی « احمد بنده نی» را به مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری منصوب کرد.

علاوه بر این استاندار خراسان جنوبی طی حکمی دیگر «علیرضا صفری» را به مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری منصوب کرد.

همچنین «مجتبی شریعتی‌فر» با حکم استاندار به سمت سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری منصوب شد.

 

هوشیاری پلیس در کشف محموله مواد مخدر در”نهبندان”/۴

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۰ کیلو و ۵۵۰ گرم تریاک در بازرسی از یک سواری پژو درشهرستان”نهبندان” خبر داد وگفت: در این رابطه یک متهم دستگیر شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسن شجاعی نسب” اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه”عرب خانه” شهرستان نهبندان هنگام کنترل محورهای فرعی به یک سواری پژو ۴۰۵ که با سرعت بالایی در حال حرکت بود مشکوک شدند و به راننده آن با علائم هشدار دهنده دستور ایست دادند.

وی افزود: راننده پژو به محض مشاهده پلیس از محل متواری شد که مأموران خودرو را تعقیب و با اقدامی منسجم و هماهنگ سواری پژو را متوقف و در بازرسی از آن ۱۰۰ کیلو و ۵۵۰ گرم تریاک کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش قاین عنوان شد

توسعه رشته های کار و دانش متناسب با نیاز روز/۲

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از پایان مأموریت سید احمد للهی و آغازسرپرستی احمدی در مدیریت آموزش و پرورش قاین خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی، در آیین تکریم مدیرو معارفه سرپرست آموزش و پرورش قاین، اظهار کرد: مهارت آموزشی دانش آموزای با رویکرد ارتقای توانمندی های ایشان در عرصه های عقیدتی، علمی، فرهنگی و اجتماعی به منظور ارتقای کار آفرینی و تأمین امنیت شغلی مهم ترین هدف خادمین نظام تعلیم و تربیت استان است.

وی، با بیان این که آموزش مهارت های زندگی در کنار آموزش مطالب نظری و عملی، توسط معلمان و هنرآموزان ضروری است، عنوان کرد: شرایط زندگی امروز ایجاب می کند تا به دانش آموزان بسیاری از مهارت ها آموخته شود لذا باید توجه به رشته های فنی، کاردانش و هنرستانی متناسب با نیاز روز در جامعه خراسان جنوبی افزایش یافته و از سوی اولیای خانه و مدرسه به طور جد دنبال شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تلاش خادمین نظام تعلیم و تربیت برای ارتقای مباحث نرم افزارری و سخت افزاری رشته های فنی و کارد دانش در هنرستان های استان، تصریح کرد: باید جذب دانش آموزان به رشته های مهارتی را افزایش دهیم و در این مسیر از مشاورانی استفاده کنیم که بتوانند دانش آموزان را به سمت و سوی مهارت های حرفه ای هدایت کنند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این مطلب که دانش آموزانی که به سمت رشته های مهارتی می روند، پس از فارغ التحصیلی کمتر دچار پدیده بیکاری می شوند؛ اذعان کرد: توجه به موضوع مهارت در مدارس دوره های ابتدایی و متوسطه استان، می تواند برطرف کننده نیازهای آینده بهارستان علم و ادب باشد.

 

ترس و دلهره مسافر همیشگی محور شریانی«سرایان- سه راه روم»
روند پایین اختصاص اعتبار و اجرای کند پروژه دو بانده سازی محور«سرایان – سه راهی روم» این پروژه اولویت دار شهرستان سرایان را در وضعیت بدی قرار داده است.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: روند پایین اختصاص اعتبار و اجرای کند پروژه دو بانده سازی محور «سرایان – سه راهی روم» این پروژه اولویت دار شهرستان سرایان را در وضعیت بدی قرار داده است.

 

یکی از شهروندان سرایانی که همواره مجبور به پیمودن این مسیر است، گفت: با وجود تردد کامیون ها، عرض کم جاده و کیفیت پایین آسفالت، واقعا ترس و دلهره به عنوان مسافران ناخوانده، همراه رانندگان و خودروهای عبوری در این جاده است.

 

وی با بیان اینکه اساس این مسیر در سال‌های گذشته بر پایه جاده روستایی برنامه ریزی شده است و در حال حاضر با ارتقای شهرستان، این مسیر با تردد سنگین وسایط نقلیه مواجه است، خاطرنشان کرد: شریانی بودن جاده متناسب با وضع جدید تردد در مسیر نیست و نیازمند نگاه و توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری در ورود به این محور و اجرای باند دوم آن است.

 

«رضا مالدار» با بیان اینکه باند دوم این مسیر در حوزه شهرستان سرایان در دست اقدام است، تصریح کرد: هنوز با گذشت سال‌ها حتی یک کیلومتر از اجرای باند دوم در شهرستان سرایان به بهره برداری نرسیده است.

 

وی با بیان اینکه اجرای باند دوم با کندی مواجه است، اظهار کرد: بازسازی باند اول مسیر نیز به بهانه اجرای باند دوم همچنان رها شده و استهلاک وسایل نقلیه را دوچندان کرده است.

 

«صادق حسین زاده» یکی دیگر از رانندگانی که روزانه در این مسیر تردد می کند، این جاده را از مسیرهای ترانزیتی و پرتردد استان با توجه به تردد روزانه تعداد زیادی از کارمندان ادارات در این مسیر معرفی و اضافه می کند، جاده سرایان به سه راهی روم مسیر ارتباطی چندین شهرستان به مرکز استان است و اکنون نیز باید تردد بالای خودروهای سنگین و ترانزیتی که به مقصد مرز و گمرک دوغارون در حرکت هستند را به این آمار اضافه کرد که با توجه به کیفیت پایین آسفالت و باریک بودن جاده، هر روز جان تعداد زیادی از مردم را تهدید می کند.

 

وی با بیان اینکه جاده سرایان به سه راهی روم در امتداد جاده مرگ و وصل به آن است و شرایطی به مراتب بدتر از آن دارد و متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته و هیج وقت در اولویت نبوده است، اضافه کرد: با توجه به میزان بالای ترافیک در این مسیر، تسریع در عملیات دوبانده سازی این جاده ضروری است و می تواند به اشتغال و ثتبیت جمعیت روستاهای مذکور که در حاشیه جاده قرار دارند هم کمک شایانی کند.

 

مسئول شورای اسلامی سرایان هم پروژه دوبانده سازی کریدور ترانزیتی «سرایان – سه راهی روم» را به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار شهرستان پس از سال‌ها پیگیری در وضعیت نابسامان و اورژانسی برشمرد و گفت: وضعیت راه‌های موجود در شهرستان سرایان از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده است.

 

«سعید مظفری» ادامه داد: شهرستان سرایان با وجود برخورداری از ۳۶۰ کیلومتر راه روستایی و شهری، متاسفانه از اعتبارات ملی بهره مند نشده است‌.

 

وی پروژه ۶۰ کیلومتری سرایان به سه راهی روم را به عنوان جاده اصلی و شریانی شهرستان متذکر شد و افزود: این مسیر که در سال ۱۳۸۸ کلید خورده و با حرکت لاک‌پشتی و کمبود اعتبارات ملی و استانی با وجود اینکه دارای کمترین عوارض و سختی مسیر است اما پیشرفتی بسیار کند داشته و با روند تخصیص اعتبارات قطره چکانی تا یک دهه آینده نیز امیدی به تکمیل این پروژه حیاتی نیست.

 

مظفری با گلایه از عملیات لاک پشتی در محور سرایان به سه راه روم گفت: در بحث برخورداری مردم سرایان از نعمت راه با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم و هر ماه شاهد تصادفات مرگبار در این مسیر مواجه هستیم.

 

وی سرایان به سه راهی روم را از محورهای شریانی و اصلی دانست که به فراموشی و حاشیه برده شده است.

 

وی تردد روزانه بیش از ۱۵۰۰ کامیون و کشنده در این محور کم عرض را یادآور شد و گفت: ادامه این روند هر روز، ترس و دلهره بیشتری برای وسائط نقلیه سواری و نیز ساکنان همجوار در حاشیه مسیر را به همراه دارد.

 

به گفته این مقام مسئول، وجود معادن بنتونیت در سرایان این جاده را به مسیری خطرساز تبدیل کرده است.

 

وی به پیگیری‌ها و مکاتبات شورای شهر و شهرستان در خصوص توجه و تامین اعتبار این جاده اشاره و اظهار کرد: هنوز پیگیری‌ها به نتیجه مطلوب نرسیده است.

 

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سرایان در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان پیرامون تاخیر در عملیات اجرایی پروژه گفت: دوبانده سازی محور سرایان به سه راهی روم در حوزه اداره راه و شهرسازی است و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه نگهداری و بازسازی وضعیت باند موجود مسئول است.

 

«سیدمحمد فرخی» با بیان اینکه عملیات روکش آسفالت در محدوده سرایان تا بسطاق به طول ۱۰ کیلومتر توسط پیمانکار در دست اجرا می باشد، افزود: عملیات روکش لایه دوم و اصلی در هفت کیلومتر دوم سرایان به بسطاق از محل اعتبارات ملی در حال انجام است و تا ایام عید پایان خواهد یافت.

 

وی به بازدیدهای مدیرکل و معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به همراه فرماندار از این محور اشاره کرد و از قول مساعد درخصوص اجرای ۱۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در محدوده روستای بسطاق تا دوست‌آباد در قالب همین پروژه خبر داد.

 

به گفته مدیر راهداری سرایان با اجرای ۱۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در این محور وضعیت باند موجود مسیر از وضعیت بهتری برخوردار خواهد شد.

 

«سید یاسر رضوی حیدری» فرماندار سرایان هم ضرورت توجه جدی به پروژه قدیمی جاده سرایان به سه راهی روم را متذکر شد و افزود: این پروژه که چهار شهرستان سرایان، فردوس، بشرویه و قاین از مزایای آن بهرمند می شوند از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و قسمت‌هایی از این مسیر تخریب و دچار آسیب جدی شده است که هرچه سریع‌تر باید بازسازی آن در اولویت قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید وضع موجود این محور با توجه به حجم تردد و ترافیک مورد توجه جدی قرار گیرد خواستار پیگیری برای تامین اعتبار لازم، در اجرای باند دوم این مسیر شد.

 

رضوی اجرای عملیات بازسازی وضع موجود در دو قطعه از مسیر به طول ۱۲ کیلومتر را با همکاری مدیرکل راه و شهرسازی متذکر شد و اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال در صورت مساعد بودن شرایط جوی به بهره برداری رسد.

 

فرماندار سرایان از جاده «سرایان – سه راهی روم» به عنوان یکی از مسیرهای با اهمیت و با ترافیک بالا در استان یاد کرد و از مسئولان استانی و کشوری خواست تا هر چه سریع‌تر زمینه تسریع در اجرای باند دوم مسیر را عملیاتی کنند.

 

وی اختصاص اعتبارات ناچیز در سنوات گذشته برای عملیات اجرایی مسیر را بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت: اعتبارات اختصاص یافته تاکنون، اصلا متناسب با اجرای پروژه های راهسازی نیست.

 

رضوی در ادامه افزایش اعتبارات این پروژه در سال ۱۴۰۱ را نسبت به سال‌های گذشته یادآور شد و تصریح کرد: اختصاص اعتبار محور سرایان به سه راهی روم در سال آینده، با وجود   افزایش ۴۰۰ درصدی برای اتمام پروژه ناکافی است و امید است مسئولان استانی با رایزنی با مسئولان کشوری نسبت به تامین اعتبار حوزه راه های شهرستان سرایان، تلاش بیشتری کنند.

 

فرماندار سرایان اجرای باند دوم را در مسیرهای آیسک به فردوس به طول ۲۰ کیلومتر و نیز هفت کیلومتر در قطعه سرایان به سه راه زنگویی را یادآور شد و تصریح کرد: ۲۰ کیلومتر دیگر در اجرای باند دوم از حوزه سه راهی زنگویی تا دوست‌آباد در حال تشکیل جلسه رفع تصرف است که نیازمند همکاری اهالی روستای بسطاق که بیشترین باغات و املاک در این مسیر دارند جهت تسریع در عملیات اجرایی مسیر می باشد.

 

وی با بیان اینکه بالغ بر ۶۰ کیلومتر از محور شریانی «سرایان_سه راه روم» در محدوده شهرستان سرایان قرار گرفته است که سهم ناچیزی از اعتبارات ملی به این حوزه تعلق گرفته است، خاطرنشان کرد: باید سهم شایسته این محور از اعتبارات ملی با هدف تسریع در عملیات اجرایی آن پایدار و محقق شود.

«برات» حواله‌ای از جنس خیرات برای اموات/خانه محرومان را روشن کنیم/۷

«برات» حواله‌ای از جنس خیرات برای اموات/خانه محرومان را روشن کنیم

روزهای ۱۲ تا ۱۴ شعبان یادآور چراغ‌ برات خراسانی‌هاست، ایامی که مردم برای آمرزش اموات خود می توانند با کمک به نیازمندان خیراتی از جنس دعا و نیایش تقدیم آن‌ها کنند.

به گزارش مهر برات یا چراغ برات روزی است که به سنت مردم خراسان‌جنوبی، افراد بر سر مزار درگذشتگان خود حاضر می‌شوند و خیرات و نذوراتی از جمله کیک و شیرینی و شکلات و خرما توزیع می‌کنند.

روز برات از جنبه‌های مختلف نکات مثبتی به همراه دارد چرا که در وهله اول یاد معاد را در دل انسان زنده می‌کند و از جنبه دیگر با حضور در مزار درگذشتگان و قرائت فاتحه بر مزار آنان روح انسان به یک آرامش نسبی می‌رسد.

اما در حواشی این سنت نیک، اقدامات نادرستی چون اسراف و تبذیر، تکدی گری و حتی چشم و هم چشمی رخ می‌دهد که زیبنده نیست. راه‌هایی وجود دارد که بتوانیم هم کمک نیازمندان را به دست آنان برسانیم و هم این آسیب‌ها به حدأقل برسد.

لیلا بهمنی از شهروندان خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز برات برای مردم خراسان‌جنوبی یادآور عزیزانی است که روزگاری را با آن‌ها سپری کرده‌اند و حال آنان به سرای دیگر شتافته و دیدارشان آرزو شده است.

وی بیان‌کرد: در این روز مردم بر مزار درگذشتگان و به ویژه شهدا و امواتی که تازه به رحمت خداوند رفته‌اند، حاضر می‌شوند و خیرات و نذوراتی را توزیع می‌کنند.

«برات» حواله‌ای از جنس خیرات برای اموات/خانه محرومان را روشن کنیم

چراغ برات و حقیقتی به نام مرگ

بهمنی با اشاره به اینکه این روز بیش از هر روز دیگر در سال مردم را به یاد حقیقتی ناگزیر به نام مرگ می‌اندازد، افزود: کاش در این روز نذوراتمان را به سمتی ببریم که واقعاً گره‌ای از کار یک نیازمند و محروم باز کند نه اینکه گاه کیک و شیرینی خریداری شده به دست افرادی می‌رسد که در طول سال بارها و بارها این اقلام را مصرف کرده‌اند و لذتی برایشان ندارد.

وی یادآور شد: ما در آستانه سال نو هستیم و بسیاری از نیازمندان هنوز برای خرید کفش و لباس نو فرزندانشان و حتی خرید دو کیلو شیرینی عید مانده‌اند و بی شک اگر لبخندی بر لب آنان بنشانیم روح امواتمان شاد می‌شود.

غلامرضا حسینی از دیگر شهروندان خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان‌کرد: هر چند روز برات انسان را به یاد معاد و درگذشتگان می‌اندازد ولی برخی از رفتارها در این روز موجب افزایش تکدی گری در شهر می‌شود.

خانه نیازمندان واقعی را روشن کنیم

وی گفت: همه ما در اطرافمان نیازمندانی را می‌شناسیم که برای خرید دو کیلو شیرینی عید و شکلات محتاج هستند ولی صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند با این حال در روز برات به جای کمک به این افراد جیب متکدیان را پر می‌کنیم.

این شهروند خراسان جنوبی ادامه‌داد: بسیاری از مراکز خیریه نیز در خراسان جنوبی وجود دارند که هزینه‌های آنان توسط کمک‌های مردمی تأمین می‌شود که می‌توانیم خیرات و نذورات را به این سمت هدایت کنیم.

عبدالرحیم لطفی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با در نیمه شعبان پایگاه‌های جمع آوری صدقه برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) و قربانی برای وجود آن حضرت برپا می‌شود.

وی بیان‌کرد: این پایگاه‌ها در چهاردهم شعبان همزمان با روز سنتی مردم خراسان‌جنوبی به نام روز برات، در محل گلزار شهدا، مساجد، میادین و معابر اصلی و محافل برگزاری جشن‌های نیمه شعبان توسط کمیته امداد و مراکز نیکوکاری ایجاد می‌شود.

«برات» حواله‌ای از جنس خیرات برای اموات/خانه محرومان را روشن کنیم

طرح صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) در آستانه نیمه شعبان و روز برات

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طرح مذکور در قالب یک طرح مسجد محور برگزار می‌شود، ادامه‌داد: عوائد و درآمدهای جمع آوری شده در طرح صدقه برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) به منظور کمک به نیازمندان واقعی هر منطقه اختصاص می‌یابد.

لطفی گفت: از عموم هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم به جهت جلوگیری از اسراف و تبذیر، خیرات برای اموات و در گذشتگان را در اختیار پایگاه‌هایی که به منظور کمک به نیازمندان در روز چهاردهم شعبان (روز برات) برپا می‌شود، اختصاص دهند.

وی در خصوص روش‌های نوین پرداخت کمک‌های مردمی به نیازمندان به منظور خیرات برای اموات اظهارکرد: هم استانی‌های عزیز و سخاوتمند می‌توانند با گوشی‌های همراه و با شماره گیری #۰۵۶*۷۷۸۸* و یا با ارسال یک پیام بدون متن به سر شماره ۸۸۷۷، شماره گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به نیازمندان پرداخت نمایند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی واریز به شماره حساب های کمیته امداد و مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراجعه به سایت امداد به نشانی www.emdad.ir از دیگر روش‌های پرداخت کمک به نیازمندان در آستانه سال نو و در روز برات است.

لطفی یادآور شد: امیدواریم با این روش‌ها بتوانیم هم خیرات و نذورات مردم را به دست نیازمندان اصلی برسانیم و هم به کاهش تکدی گری در سطح شهر به ویژه در روز برات کمک کنیم.

«برات» حواله‌ای از جنس خیرات برای اموات/خانه محرومان را روشن کنیم

کمک یک میلیارد و دویست میلیون ریالی خیرین

حسن شرفی، سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خیرین محترم و مردم عزیزهم استانی که در سنوات گذشته جهت برگزاری کلیه مناسبت‌های ملی و مذهبی یاری مراکز و مؤسسات ما بودند که منجر به جلب و جذب کمک‌های غیر نقدی به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال شد.

وی بیان کرد: در روز سنتی برات که مردم برای اموات خود خیرات و نذوراتی دارند نیز کلیه ادارات بهزیستی مستقر درشهرستان ها، مراکز مثبت زندگی و موسسات خیریه تحت نظارت به شرح ذیل آمادگی خود را جهت جذب نذورات مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی جهت اموات اعلام می‌کند.

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی گفت: علاقمندان می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب مشارکت‌های اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی بانک مرکزی ۴۱۸۰۰۳۴۵۴۱۹۴۷۶۹ واریز کنند و یا مجزا به شماره حساب هر کدام از مؤسساتی که تمایل داند، واریز نمایند.

اشاره‌ای به مراکز تحت پوشش بهزیستی

شرفی اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی مراکز متعدد چون توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) و یا مرکز حضرت ابوالفضل (ع) نسبت به نگهداری افراد با شرایط خاص و ویژه چون معلولان اقدام می‌کنند که عزیزان می‌توانند خیرات و نذورات به این مراکز هدیه کنند.

در کنار انجام سنت نیک روز برات یا همان چراغ برات و توزیع خیرات، یادمان باشد که هنوز کرونا نیز در خراسان‌جنوبی به پایان نرسیده و مراقب باشیم در شلوغی آرامستان ها سلامت خودمان را نیز به خطر نیندازیم.

پرواز پرواز‌ها!/۳-۷

بیش از ۱۳۵ پرواز در فرودگاه بین المللی بیرجند از آغاز سال لغو شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ماههاست که پرواز‌های تهران – بیرجند، بیرجند – تهران و مشهد – بیرجند و بالعکس فرودگاه بین المللی بیرجند به دلایلی لغو می‌شود.
یک روز به بهانه گرمای هوا، روز دیگر به بهانه چک کردن زمستانه، روزی هم به بهانه نبود مسافر پرواز‌ها را لغو می‌کنند، جایگزینی هم وجود ندارد بدون هیچ توضیحی هر کجا و هر زمان که دلشان بخواهد لغو می‌کنند.

از آغاز سال بیش از ۱۳۰ پرواز این فرودگاه لغو شده است آخرین مورد پرواز‌های ۱۰ و ۱۱ اسفند بود که لغو شد.
ماهانه در خراسان جنوبی ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در مسیر تهران – بیرجند و مشهد – بیرجند با خطوط هوایی تردد می‌کنند که لغو هر یک از پرواز‌ها مشکلاتی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

لغو پرواز‌های عیدانه
اغلب پرواز‌های لغو شده از شرکت هواپیمایی پارس ایر است.
این شرکت پرواز‌های خود را از ۲۶ اسفند تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۱ لغو کرده است، یعنی روز‌های پنج شنبه و جمعه هیچ پروازی به بیرجند انجام نخواهد شد.
در حالی پرواز‌های خراسان جنوبی رو به کاهش است که این استان باتوجه به دوری از پایتخت و حضور پزشکان، اساتید پروازی و سرمایه گذاران و گردشگران زیاد نیاز مبرم به افزایش پرواز دارد.

پرواز پرواز‌ها!

نبود مسافر علت لغو!
علت لغو پرواز‌های هواپیمایی پارس در ایام نوروز طبق اعلام شرکت یاد شده برنامه ریزی ایام نوروز و کاهش تقاضای مسیر‌های کاری و اداری است.
بهمنش نماینده شرکت هواپیمایی پارس ایر در خراسان جنوبی می‌گوید: این شرکت به علت تقاضای پایین اقدام به لغو پرواز‌های سراسری کرده است.
در حالی این شرکت مدعی کاهش تقاضا است که هم اکنون دیگر شرکت‌هایی که همزمان پرواز دارند، پرواز‌های آن‌ها از مدت‌ها قبل تکمیل شده و تعداد زیادی هم ناگزیر یا مجبور به سفر زمینی هستند یا به ناچار به مشهد می روند و از آنجا با پیمودن مسافت ۴۶۰ کیلومتری از طریق زمینی به خراسان جنوبی سفر  می کنند.

رد درخواست‌های مردمی برای پرواز
کاشانی نماینده یکی از شرکت‌های هواپیمایی در خراسان جنوبی می‌گوید: متقاضی زیادی برای پرواز داشتیم، اما با لغو پرواز‌ها مجبور شدیم درخواست‌های مردم را برای صدور بلیط رد کنیم.
وی افزود: در پیک پرواز‌های نوروزی متاسفانه پرواز‌های بیرجند – تهران و بالعکس رو نخواهیم داشت.
روزانه ده‌ها نفر از سرمایه گذاران، پزشکان و برخی از بیماران با هواپیما تردد می‌کنند و بعد از ۵ روز تعطیلی ابتدای عید، متقاضی سفر هستند که با لغو پرواز‌ها حالا با مشکلاتی رو به رو شده اند.

گلایه قشر‌های مختلف مردمی از لغو پرواز‌ها
پرواز‌های اندک در خراسان جنوبی برخی امور ضروری مردم را مختل و آن‌ها را ناراضی کرده است.
همه افراد توانایی تحمل سختی‌های جاده برای مسافرت را ندارند به ویژه اگر مجبور باشند برای امور پزشکی یا کاری سفر کنند، با وجود هزینه بالای بلیط هواپیما گاهی مجبور به سفر هوایی هستند.
اما نبود برنامه منظم پروازی و لغو همین پرواز‌های موجود هم بر دغدغه‌های مردم این استان مرزی و کم برخوردار و دور از مرکز می‌افزاید.

 

در همین رابطه جمعی از فعالان پزشکی، مهندسی و اقتصادی خراسان جنوبی خواستار پیگیری استاندار در خصوص رفع این مشکل شدند.
رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی خراسان جنوبی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف در نامه‌های جداگانه به استاندار ضمن انتقاد از لغو پرواز‌های نوروزی تهران – بیرجند و بالعکس شرکت هواپیمایی پارس ایر، خواستار پیگیری شدند.
نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردم استان تعداد و زمان پروازهاست که همراه با استاندار این موضوع را در دیدار با مدیرعامل شرکت هواپیمایی پارس ایر پیگیری کردیم.
اسحاقی افزود: در این جلسه توافقات خوبی صورت گرفت که به صورت زمانبندی شده انجام خواهد شد و برای مردم اجرای آن ملموس خواهد بود.

پیگیری برای برقراری پرواز‌ها
نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مقرر شد در ماه‌های نخست سال آینده تعداد و مسیر‌های پرواز‌های اختصاص یافته از سوی شرکت هواپیمایی پارس ایر به بیرجند افزایش پیدا کرده و زمان برقراری این پرواز‌ها نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که استفاده بهینه داشته باشیم.
آقای اسحاقی افزود: در خصوص پرواز‌های نوروز که تا ۱۴ فروردین لغو شده بود هم مقرر شد این موضوع بررسی شود و با توجه به درخواست‌های موجود تعدادی پرواز تا ۱۴ فروردین به ناوگان هوایی ما اضافه شود.
ظرفیت پرواز‌های شرکت پارس ایر ۵۰ نفر است.

طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی هم می‌گوید: در حال رایزنی با شرکت ماهان هستیم تا بتوانیم تعداد پرواز‌های ایام عید را افزایش دهیم.
فاصله طولانی خراسان جنوبی از مرکز کشور و نبود برخی از امکانات در حوزه‌های مختلف از جمله دلایلی است که مردم را به استفاده از خطوط هواپیمایی نیازمند کرده است که باید متولیان بیشتر به آن توجه کنند.

 

 

 

افتتاح بزرگترین پیست کارتینگ خراسان جنوبی در فردوس

بزرگترین پیست کارتینگ استان امروز در شهرستان فردوس افتتاح شد.

همزمان با گرامیداشت روز جوان و با حضور امام جمعه و فرماندار، شهردار و اعضایافتتاح بزرگترین پیست کارتینگ خراسان جنوبی در فردوس شورای اسلامی شهر فردوس و جمعی از مسئولین شهرستان، بزرگترین پیست کارتینگ استان خراسان جنوبی در مجموعه شهربازی پارک دلگشا افتتاح و به بهره برداری رسید.

این پیست در محوطه مجموعه شهربازی پارک دلگشا توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با حمایت شهرداری فردوس احداث شده است .

طول این پیست ۴۰۰ متر و حجم سرمایه گذاری دراین پروژه بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است که مبلغ یک میلیارد تومان توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین شده و مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان نیز برای احداث زیرساخت مورد نیاز ، توسط شهرداری فردوس در این پروژه هزینه شده است .

شهردار فردوس ضمن تاکید براینکه یکی از اولویت های شهرداری، ایجاد نشاط اجتماعی و توجه ویژه به نسل جوان است، گفت : ماشین های تفریحی کارتینگ ، ماشین هایی با قابلیت هدایت و کنترل بالا هستند که به سبب نوع طراحی شاسی و نزدیک بودن مرکز ثقل آن به سطح زمین از چسبندگی و فرمان پذیری بسیار خوب در سطح مسیر حرکت ، برخوردارند و به همین دلیل تقریباً واژگونی این وسیله بطور عادی ، غیر ممکن است .

اکبری افزود: کارتینگ پایه اصلی رانندگی در تمام دنیاست و همچنین مکمل تمام رشته‌های اتومبیل‌رانی است، به طوری که تمام رانندگان حرفه‌ای ، کارتینگ تمرین می‌کنند و کلیه علاقمندان می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی کارتینگ در سه مرحله‌ی مقدماتی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای ، استعداد خودرا شکوفا نمایند .

وی گفت: کارتینگ یک ورزش موتوری با خودروهای چهارچرخ کوچک است و کسانی که عاشق هیجان و سرعت هستند، باید این تجربه لذت بخش را امتحان کنند چرا که این ورزش، شبیه به اتومبیلرانی است، اما معمولاً در مسیرهایی که نسبت به بزرگراه‌ها کوچکتر هستند، انجام می‌شود.

 

 

 

برنامه های نیمه شعبان کانون های مساجد خراسان جنوبی اعلام شد
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان جنوبی برنامه های نیمه شعبان کانون های فرهنگی هنری استان را اعلام کرد.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» به خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت در شهرستان های طبس، سرایان، فردوس و بشرویه، چراغانی و آذین بندی مساجد، قرائت دعاهای ماه شعبان و برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان و قرائت دعای فرج حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از جمله برنامه های کانون های فر هنگی هنری ویژه نیمه شعبان است.

 

وی افزود: اجرای برنامه های بصیرتی ویژه دهه مهدویت، برگزاری مسابقه کتابخوانی مهدویت به عشق مهدی، اجرای مسابقه فرهنگی آشتی با امام زمان (عج)، برگزاری جلسات پاسخ به شبهات مهدوی ویژه جوانان و معرفی امام زمان (عج) و مسابقات نقاشی ویژه کودکان از دیگر این برنامه هاست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری جشن هایی ویژه کودکان همراه با مسابقات متعدد، اجرای گروه های سرود میدانی در مساجد، اجرای گروه های تئاتر در مساجد و برگزاری مراسم بیعت با امام زمان (عج) با خواندن دعای عهد بعد از نماز در مساجد و تفسیر مناجات شعبانیه از دیگر برنامه های پیشنهادی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

گفتنی است، نیمه شعبان سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در دوران غیبت به سر می‌برد. در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شب‌ها دانسته شده است. گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول می‌شوند. برخی از اهل سنت و طریقت‌های تصوف نیز به فضیلت این شب معتقدند.

 

جشن نیمه شعبان از جشن‌های بزرگ شیعیان است که به مناسبت میلاد امام مهدی(عج) برگزار می‌شود. در ایران، مسجد جمکران و در عراق، کربلا محل تجمع شیعیان در نیمه شعبان است. روز نیمه شعبان در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی است و روز جهانی مستضعفان نام گرفته است.

 

 

 

تجهیز ۱۱ خانه ورزش روستایی در خراسان جنوبی/۷

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته جوان ۱۱ خانه ورزش روستایی در سطح استان تجهیز می‌شوند .

عزیزی در آیین اعزام کاروان تجهیزات ورزشی گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در سطح روستا‌های کشور است.

او گفت: به مناسبت هفته جوان ۱۱ خانه ورزش روستایی در سطح استان تجهیز می‌شوند که در مجموع خانه‌های ورزش فعال روستایی به ۴۰۰ خانه خواهد رسید.

عزیزی گفت: میز تنیس، راکت و توپ، میز فوتبال دستی از جمله این تجهیزات بوده است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: توجه و توسعه ورزش در روستا‌ها ضمن ایجاد عدالت در توزیع سرانه‌های ورزش سبب کشف و پرورش نیرو‌های جوان و استعداد‌های نهفته ورزشی بسیاری در روستا‌های استان می‌شود.

 

 

 

 

۹۰ درصد روستاهای استان خراسان جنوبی مجهز به اینترنت پرسرعت می‌شوند/۲-۳

 

90 درصد روستاهای استان خراسان جنوبی مجهز به اینترنت پرسرعت می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی گفت: برنامه‌ریزی برای پوشش اینترنت پرسرعت بیش از ۹۰ درصدی روستاهای استان در سال ۱۴۰۱ در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت.

به گزارش تسنیم مصطفی بهی به سفر مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح USO، به استان خراسان جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: این سفر برای بررسی وضعیت ارتباطات روستایی استان و مسائل توسعه ارتباطات روستایی انجام و توسعه ارتباطات روستایی خراسان جنوبی در دستور کار مجری طرح USO قرار گرفت.

وی به نشست کارشناسی بررسی وضعیت پیشرفت پروژه‌های ارتباطی استان اشاره کرد و گفت: وضعیت توسعه اینترنت پرسرعت و شبکه فیبر نوری روستایی بررسی و برنامه‌ریزی لازم برای اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات انجام شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: در سفر مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح USO از روستاهای حاشیه شهر بیرجند بازدید و صمیمات خوبی برای توسعه اینترنت پرسرعت همراه در این روستاها گرفته شد.

بهی بیان کرد: مقرر شد تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان حوزه USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای همراه برای بررسی دقیق تر فروردین ماه سال آینده به استان اعزام شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار داشت: در این نشست برنامه‌ریزی ویژه برای توسعه ارتباطات روستایی استان در دستور کار مجری طرح USO قرار گرفت تا در سال آینده شاهد پوشش بیش از ۹۰ درصدی اینترنت پرسرعت در روستاهای استان باشیم.

وی گفت: دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، حضور در شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه وزارت متبوع در استان، بازدید از روستاهای حاشیه شهر بیرجند، بازدید از مخابرات منطقه و بازدید از پروژه FTTH شرکت مخابرات در شهرک امام علی (ع) بیرجند از مهم‌ترین برنامه‌های سفر روحی مشاور وزیر و مجری طرح USO به استان خراسان جنوبی بود.

 

 

چهارشنبه سوری بدون خسارت در بیرجند/۴

چهارشنبه سوری بدون خسارت در بیرجند

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: در چهارشنبه آخر سال بیرجند هیچ گونه خسارت مالی و جانی نداشتیم.

علی حیاتی افزود: با توجه به تماس‌های صورت گرفته با سامانه ۱۲۵ در شب چهارشنبه سوری، ۴۸ مورد اطفای حریق در مناطق مختلف شهر بیرجند انجام شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۳۹ مورد آتش زدن لاستیک، ۶ مورد آتش زدن سطل زباله و ضایعات و آتش سوزی سه اصله درخت بود.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند تأکید کرد: در راستای اهمیت اقدامات پیشگیرانه در کاهش حوادث چهارشنبه سوری، انتشار برشور، پیام‌های ایمنی در سطح شهر و ادارات و نصب بنر از جمله اقدامات انجام شده بود که باعث شد امسال شاهد برگزاری چهارشنبه سوری کم خطر بودیم.

حیاتی عنوان کرد: در عملیات‌های اعزامی متأسفانه یک خودروی عملیاتی سازمان مورد اصابت سنگ توسط هنجارشکنان قرار گرفت و باعث شکستن شیشه‌ها و ایجاد خسارت به بدنه کامیون اطفا حریق شد.

به گفته وی جهت ایجاد امنیت و ایمنی شهروندان ۱۰۰ آتش نشان در قالب شش ایستگاه ثابت و ۱۴ تیم سیار در شب چهارشنبه پایان سال، در آماده‌باش کامل به سر می‌بردند و خوشبختانه در عملیات‌های انجام شده هیچ مصدومی گزارش نشد.

در شب چهارشنبه پایان سال؛

اطفای ۴۸ مورد حریق در بیرجند

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بیرجند همچنین گفت : با توجه به تماس

اطفای ۴۸ مورد حریق در بیرجند های صورت گرفته با سامانه ۱۲۵ در شب چهارشنبه سوری، ۴۸ مورد اطفای حریق در مناطق مختلف شهر بیرجندانجام شد.

حیاتی با بیان اینکه عمده حوادث شامل آتش زدن لاستیک،سطل زباله و ضایعات بود، افزود: در این حوادث،آتش سوزی سه اصله درخت نیز گزارش شد.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در کاهش حوادث چهارشنبه سوری گفت:با عنایت به اقدامات پیشگیرانه و آموزشی ازجمله انتشار بورشور پیام های ایمنی در سطح شهر و ادارات و نصب بنر در سطح شهر،امسال شاهد برگزاری چهارشنبه سوری کم خطر بودیم.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بیرجند گفت: در عملیات اعزامی متاسفانه یک خودروی عملیاتی سازمان مورد اصابت سنگ توسط هنجار شکنان قرار گرفت و باعث شکستن شیشه ها و ایجاد خسارت به بدنه کامیون اطفا حریق شد.

وی افزود:جهت ایجاد امنیت و ایمنی شهروندان ۱۰۰ آتش نشان در قالب شش ایستگاه ثابت و ۱۴ تیم سیار در شب چهارشنبه پایان سال ، آماده باش کامل به سر می بردند و خوشبختانه در عملیات های انجام شده هیچ مصدومی گزارش نشد.

 

 

 

ثبت فرش کهن مدرسه شوکتیه در فهرست میراث ملی کشور/۲-۳

فرش مدرسه شوکتیه بیرجند خراسان جنوبی در فهرست میراث منقول کشور ثبت شد.

مسئول ثبت آثار منقول اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: این فرش دستبافت با ابعاد ۲۴ متر مربع توسط شرکت فرش شرق بیرجند (اولین شرکت تولیدی فرش در ایران) بافته شده و به حسینیه شوکتیه بیرجند اهدا شده است.

جواد سیروسی افزود: شاخص‌ترین ویژگی این فرش نقش بته جقه مادر فرزند، رنگ بندی لاکی با رنگ گیاهی و با کیفیت بسیار بالا و همچنین اندازه آن است.

مسئول ثبت آثار منقول اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: زمان بافت فرش به ۸۰ سال قبل می رسد.

این فرش اکنون در گنبد خانه حسینیه شوکتیه قرار دارد؛ که امید است با همکاری اداره  اوقاف و امورخیریه به موزه اکبریه منتقل شود.

 

 

 

 

افزایش قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۱۴۱۵ نفر/۲-۳

در شبانه روز گذشته با ثبت ۲ مورد فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی آمار قربانیان این بیماری به هزار و ۴۱۵ نفر افزایش یافت.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانهافزایش قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۱۴۱۵ نفر روز گذشته از ۶۵ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان ۱۷ بیمار و از ۱۹۴ تست سریع ۴۰ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۲۵۹ تست ملکولی و سریع در استان ۵۷ مورد جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۳۴ مورد از بیرجند، ۲ مورد از خوسف، یک مورد از درمیان، یک مورد از زیرکوه، یک مورد از سرایان، یک مورد از سربیشه، ۲ مورد ازفردوس، ۸ مورد از قاین و ۷ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته وی در حال حاضر ۲۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۶ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که خوشبختانه بیماری با حال عمومی وخیم در بخش‌های مراقبت ویژه نداریم.

 

 

 

 

کشف ۲۰۳ کیلوگرم حشیش در سربیشه/۴

مأموران انتظامی شهرستان سربیشه در بازرسی از یک سواری پژو ۲۰۳ کیلوگرم حشیش کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران انتظامی شهرستان سربیشه اخباری مبنیکشف ۲۰۳ کیلوگرم حشیش در سربیشه بر حمل محموله مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محور‌های فرعی این شهرستان دریافت کردند که تیم‌های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر برای بررسی موضوع اعزام شدند.

سردار  فرشید افزود: ماموران هنگام کنترل محور‌های فرعی در شهرستان سربیشه به یک خودروی سواری پژو ۴۰۵ که با سرعت در حال حرکت بود، مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان گفت: راننده سواری پژو به محض مشاهده پلیس از محل متواری شد که مأموران خودرو را تعقیب کردند و پس از طی مسافتی با برتری عملیاتی، قاچاقچی مواد مخدر عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو با استفاده از تاریکی شب از محل متواری شد.

سردار فرشید با بیان این که تحقیقات پلیس برای دستگیری متهم ادامه دارد؛ افزود: ماموران در بازرسی از سواری پژو، ۲۰۳ کیلوگرم حشیش کشف کردند.

 

 

 

 

عمامه گذاری ۳۶ نفر از طلاب در شهرستان بیرجند

۲۱ نفر از این طلاب امروز در مدرسه علمیه تخصصی امیرالمومنین و ۱۵ نفر دیگر در حوزه علمیه سفیران هدایت ملبس به لباس روحانیت شدند.

عمامه گذاری ۳۶ نفر از طلاب در شهرستان بیرجندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، حجت الاسلام طیبی مدیر مدرسه تخصصی امیرالمومنین بیرجند در این مراسم با بیان اینکه امروز دهمین دوره عمامه گذاری این مدرسه برگزار شد گفت: طلابی که امروز عمامه گذاری کردند دوره‌های ۴ ساله معادل تحصیلات کارشناسی ارشد را به پایان رسانده اند.

حجت الاسلام عارفی مسئول حوزه عملیه سفیران هدایت بیرجند نیز با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره عمامه گذاری در این حوزه گفت: تا کنون ۱۵۰ نفر در حوزه علمیه سفیران هدایت دانش آموخته شدند که برای ادامه تحصیلات به حوزه علمیه قم اعزام می‌شوند.

 

 

 

سرما مهمان خراسان جنوبی می شود/۲

با ورود توده هوای سرد به تدریج کاهش محسوس دما در استان آغاز می شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی استان گفت: در ساعات عصر و شب در برخی نقاط شمالی استان احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

وی گفت: اما با ورود توده هوای سرد از بعد از ظهر فردا به تدریج کاهش دما در استان آغاز می‌شود و تا صبح جمعه حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش دما پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان افزود: برای مناطق کوهستانی و سردسیر خطر سرمازدگی و خسارت به بخش کشاورزی به ویژه در شهرستان‌های سربیشه، درمیان، قاینات، زیرکوه وجود دارد.

نخعی در ادامه گفت: همچنین در نقاط مرتفع و کوهستانی بیرجند، سرایان، فردوس و خوسف این شرایط قابل پیش‌بینی است.

 

 

 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی با ۹۱ وقف جدید رتبه اول کشوری را کسب کرد

خراسان جنوبی با ۹۱ وقف جدید رتبه اول کشوری را کسب کرد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۹۱ وقف جدید در سال جاری داشته‌ایم که از این نظر در کشور رتبه اول را کسب کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام پرویز بخشی پور ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: بعضی به جای اینکه به اوقاف به عنوان نهاد اعتقادی نگاه کنند از آن به عنوان نهاد اقتصادی یاد می‌کنند که لازم است با همکاری فعالان رسانه اوقاف و امور خیریه را به خوبی به مردم معرفی کنیم.

به گفته وی این اداره کل وظایف مختلفی دارد که یکی از آنها انجام امور خیر بر اساس قوانین موجود است و در سال جاری در قالب کمک‌های مردمی، کمک‌های سازمان، کمک‌های خراسان رضوی به عنوان استان معین یک میلیارد و۹۱۱ میلیون تومان بوده است.

وی از وجود انجام فعالیت‌های قرآنی در ۲۴ بقعه در قالب مراکز افق انجام می‌شود و هر ماه از موقوفات غیر متصرفی توسط ادارات اوقاف به بیماران و افراد نیازمند کمک می‌شود.

وی بیان کرد: در قالب طرح مودت هم پنج میلیارد و۶۶۹ میلیون تومان خیرین برای هزینه در امامزادگان کمک کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ۳۶۹ مبلغ اعزامی از قم، مشهد و مبلغان بومی در بقاع متبرکه و مناطق محروم کار تبلیغ را انجام داده‌اند و شش میلیارد و ۹۶۴ میلیون تومان توسط واقفان هزینه شده است.

حجت الاسلام بخشی پور اظهار کرد: برگزاری ۵۱ نشست تخصصی صنفی برگزار و در سال جاری خراسان جنوبی با ۹۱ وقف جدی. رتبه اول از این نظر را در کشور کسب کرده است و ۱۳۰ وقف غدیری در استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در نوروز ۱۴۰۱ از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین اجرا می‌شود که در این طرح در ۴۹ بقعه اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: ۱۶۲ سوئیت در بقاع و ۵۲۵ زائر سرا پذیرای زائران و مسافران نوروزی خواهند بود.

وی با بیان اینکه ۳۵ مبلغ در این ایام در بقاع متبرکه حضور دارند، گفت: در ۲۹ بقعه مراسم تحویل سال برگزار و بازارچه‌های صنایع دستی و محصولات فرهنگی در این بقاع بر پا می‌شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*