اخبار خراسان جنوبی/با بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی نگرانی اولیا و دانش آموزان افزایش یافته است

در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی “نهبندان” محقق شد

دستگیری ۱۱ خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر/۴

فرمانده انتظامی”نهبندان” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران در این طرح ۲۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۱ خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر را دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با خرده فروشان و توزیع کنندگان موادمخدر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌ خیز در شهرستان نهبندان اجرایی شد.

وی بیان داشت: مأموران پلیس با انجام تحقیقات گسترده و بررسی های میدانی ۱۱ پاتوق خرده فروشان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وارد مخفیگاه متهمان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران در بازرسی و پاکسازی از مکان های آلوده، ضمن دستگیری ۱۱ خرده فروش مواد مخدر، ۲۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کردند.

 

برترین های مسابقات قهرمانی تنیس روی میز جوانان خراسان جنوبی مشخص شدند/۷

مسابقات قهرمانی تنیس روی میز جوانان خراسان جنوبی به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور بازیکنان شهرستان بیرجند و طبس به صورت دو حذفی در سالن شهید سرحدی شهرستان بیرجند برگزار شد. در این مسابقات حسین یعقوب نژاد، علیرضا عباسپور، مصطفی طاهری و معراج محمودی عناوین برتر را کسب کردند

شایان ذکر است در صورت برگزاری مسابقات منطقه ده کشور ده نفر از این بازیکنان می توانند در این مسابقات شرکت کنند .

قبل از شروع مسابقات جوانان از حسین یعقوب نژاد نفر سوم مسابقات منطقه ده کشور که در بیرجند برگزار و نایب قهرمان مسابقات منطقه ده کشور که به میزبانی استان کرمان برگزار شد از طرف هیات استان با اهدای کارت هدیه تجلیل شد.

مردم و مغازه داران، نالان از نبود مرغ منجمد/۷

گفته می‌شود متولی توزیع مرغ منجمد در خراسان جنوبی جهاد کشاورزی است اما مردم و مغازه داران بیرجند از نبود مرغ منجمد در مغازه‌ها گلایه‌مندند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان یکی از فروشندگان مرغ و مواد پروتئینی در شهرستان بیرجند گفت: مردم مدام سراغ مرغ منجمد را از ما می‌گیرند و می‌گویند جهاد کشاورزی گفته است مرغ منجمد در سطح شهر نیز توزیع شده، اما واقعیت این است که به ما سهمیه‌ای اختصاص داده نشده است.

به گفته او سال‌های گذشته مشکلی در تأمین مرغ منجمد نداشتیم، اما امسال هنوز مرغ منجمدی به ما برای توزیع بین مردم نداده اند.

یکی دیگر از فروشندگان مواد پروتئینی در حالی که فاکتور‌های خرید خود را نشان می‌داد گفت: در خرید‌های من هیچ نشان و خبری از مرغ منجمد نیست و انگار فقط به دو سه مغازه پروتئینی خاص مرغ منجمد می‌دهند.

پیگیر علت کمبود و نبود مرغ منجمد در سطح شهر از رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و مواد پروتئینی شهرستان بیرجند شدیم.

خبری از مرغ منجمد نیست که نیست

زجاجی گفت: هیچ سهمیه مرغ منجمدی به ما برای توزیع بین پروتئینی‌ها نداده اند و این عدم توزیع، داد مردم و فروشندگان مواد پروتئینی در سطح شهر را در آورده است.

به گفته او تا زمانی که توزیع مرغ منجمد بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت بود هیچ مشکلی نداشتیم، اما امسال با واگذاری برخی وظایف به سازمان جهاد کشاورزی هنوز هیچ سهمیه‌ای از مرغ منجمد به دست ما برای توزیع بین پروتئینی‌ها نرسیده است.

زجاجی گفت: به دنبال این گلایه‌ها درخواست خود مبنی بر واگذاری توزیع مرغ منجمد به اتحادیه را دادیم تا همشهریان بتوانند از سطح شهر هم این کالا را تأمین کنند.

به گفته رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و مواد پروتئینی شهرستان بیرجند به دنبال پیگیری ها، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مصوبه و دستور واگذاری توزیع مرغ منجمد به اتحادیه را داده اند و منتظر ابلاغ آن هستیم.

او گفت: امیدواریم این ابلاغ صورت بگیرد تا بتوانیم شاهد توزیع مرغ منجمد در سطح شهرستان و رفع گلایه مردم و مغازه داران باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

کمک‌های موردی همت افراد برای کار و اشتغال را کم نکند/

ایجاد اشتغال، بهترین خدمت به محرومان است/توانمندسازی اقشار نیازمند باید در اولویت باشد

آیت الله عبادی گفت:مهم‌ترین کار برای نیازمندان و محرومان ایجاد اشتغال است.

به‌مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) جمعی از کارکنان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در استان با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی دیدار کردند.

 

آیت الله عبادی در این دیدار کار و خدمت کمیته امداد به مردم محروم را باارزش و خداپسندانه برشمرد و گفت: همواره سعی کنید در جهت تحقق ایجاد شغل برای مددجویان تلاش کنید چرا که مهم‌ترین کار برای نیازمندان و محرومان ایجاد اشتغال است تا روی پای خود بایستند.

 

وی گفت: بخش عظیمی از علل به وجود آمدن فقر در جامعه جنبه بیرونی دارد که از سوی دشمنان ایجاد می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: تجربه چهل‌ ساله نشان می‌دهد که بعد از این آزمون‌ و خطا نداشته باشیم و به دشمنان اعتماد نکنیم زیرا در کشور همه‌چیز داریم و پرورش آنها نیازمند کار درست و اصولی است.

 

آیت‌الله عبادی گفت: این انقلاب، زمینه ساز حکومت و ظهور حضرت مهدی (عج) است و تا آن‌ زمان باید خودمان را موظف بدانیم و در راستای تحقق عدالت عمل کنیم.

 

وی افزود: همان‌طور که دولت به‌ سوی ایجاد اشتغال پایدار و برقراری عدالت حرکت می‌کند ما هم باید در زمینه‌های مختلف درست عمل کنیم تا برای همیشه مشکلات رفع شود و فقر در جامعه نباشد.

۱۱ هزار فقره وام قرض الحسنه به مددجویان خراسان‌جنوبی پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار گفت: ۱۱ هزار وام قرض الحسنه در زمینه اشتغال، معیشت، درمان، عمران و فرهنگی از ابتدای سال در خراسان جنوبی به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

محمد عرب اظهار کرد: ما در کمیته امداد برای افراد سالمند، از کارافتاده و دارای بیماری صعب‌العلاج که امکان درمان وجود ندارد تا پایان عمر وظیفه خدمت رسانی را داریم.

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه بقیه افراد تحت پوشش باید به مرور زمان وارد بر مدار اشتغال، کار و تلاش شوند، بیان کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های نیازمند ایجاد کردیم که برای ما بسیار ارزشمند است.

عرب با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا به امروز هفت هزار خدمت در حوزه مسکن به نیازمندان انجام شده که شامل احداث مسکن، تعمیر مسکن و احداث حمام و سرویس بهداشتی است، ادامه‌داد: احداث مسکن با مشارکت بنیاد مسکن و سپاه پاسداران انجام شده است.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار وام قرض الحسنه در زمینه اشتغال، معیشت، درمان، عمران و فرهنگی در خراسان جنوبی به مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از اقدامات خیرخواهانه با مشارکت ۱۴۷ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و با کمک معتمدان محلی انجام می‌شود که در این راستا ۱۵ هزار پرونده مددجو (ویژه سالمندان) به این مراکز واگذار شده است.

عرب ادامه داد: ما در خراسان‌جنوبی فرزند یتیم و محسنین که حامی نداشته باشد، نداریم (مگر کسانی که به تازگی تحت پوشش قرار بگیرند) که این مسئله چیزی جز نوع دوستی مردم ایران و استان ما نیست.

وی با اشاره به اینکه سرانه پرداختی به فرزندان محسنین به نسبت فرزندان ایتام بسیار کمتر است، گفت: این موضوع نیازمند تلاش بیشتر همکاران ما در کمیته امداد و همچنین کار فرهنگی تا این مسئله نیز تا حدودی رفع شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال پیگیر درمان سه هزار و ۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج و پرهزینه بوده‌ایم، گفت: در خراسان جنوبی نوعروسی که در صف جهیزیه قرار داده باشد، نداریم که از این بابت بسیار خرسندیم.

عرب اظهار کرد: از ابتدای دوران کرونا تا به امروز ۷۴۳ دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان تحت حمایت توزیع شده است تا از نظر پیگیری مسائل آموزشی با مشکلی رو به رو نباشند.

عدم همراهی دستگاه های دولتی خراسان جنوبی با طرح نهضت مسکن ملی/۲-۳

دستگاه های دولتی خراسان جنوبی برای تامین زمین طرح نهضت مسکن ملی همکاری نکرده اند.

عدم همراهی دستگاه های دولتی خراسان جنوبی با طرح نهضت مسکن ملیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در جلسه شورای مسکن استان گفت: مسئله نهضت مسکن برای دولت جز اولویت هاست.
علیرضا عباس زاده با اشاره به اینکه تامین زمین مهم‌ترین اولویت این طرح است، گفت: باید تا پایان سال تامین زمین‌ها انجام شود.
وی افزود: باتوجه به اینکه از دستگاه‌های دولتی خواسته بودیم که زمین‌های مازاد خود را معرفی کنند، تا از این زمین برای تامین اراضی طرح نهصت ملی مسکن استفاده شود، اما تا کنون هیچ اداره‌ای زمین‌های مازاد خود را معرفی نکرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: هر دستگاه دولتی که اراضی خود را برای این طرح واگذار کند اولویت تخصیص زمین برای کارمندان آن اداره خواهد بود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان هم در این جلسه گفت: تاکنون ۵۱ هزار نفر در استان در سامانه برای نهضت ملی مسکن در ۳۱ شهر استان ثبت نام کردند.
داعی با اشاره به اینکه سهمیه استان در این طرح ۴۰ هزار واحد است، افزود: بر اساس این سهمیه اراضی مورد نیاز تامین شده است.
وی افزود: اگر تمام ۵۱ هزار متقاضی شرکت در طرح نهضت مسکن ملی واجد شرایط باشند، ۱۸۲ هکتار زمین کسری زمین در استان وجود دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه تا پایان سال باید تامین زمین برای این طرح انجام شود، گفت: اولویت اول ما برای تامین زمین، املاکی است که داخل محدوده شهری است و نیاز به تغییر کاربری دارد و در اولویت دوم باید از زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی برای این این طرح استفاده کنیم.

 

 

 

 

بازگشت کودک گمشده به آغوش خانواده در قاین/۴

کودک گمشده در طبیعت روستای گوراب قاینات به همت امدادگران هلال احمر و عوامل انتظامی به آغوش خانواده بازگشت.

سرپرست جمعیت هلال قاینات گفت: عصر دیروز در پی مفقود شدن دختر بچه۴ ساله ازکودک گمشده در آغوش امدادگران هلال احمر قاینات روستای قومنجان بخش سده شهرستان قاینات امدادگران جمعیت هلال احمر باهمراهی عوامل انتظامی ونیروهای مردمی روستاهای مجاور جستجو برای پیدا کردن کودک را آغاز کردند.

اکبری افزود: پس از ۴ ساعت تلاش در طبیعت اطراف روستای گوراب ساعت ۲۲ کودک گمشده به آغوش خانواده بازگشت.

وی از مردم خواست با توجه به فرارسیدن فصل بهار وطبیعت گردی خانواده ها بیش از پیش مراقب خود وکودکان باشند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

کودک یاد شده بهمراه خانواده به طبیعت اطراف روستا رفته که ساعت۶ عصر مفقود می شود

 

شناسایی ۱۲ هزار نفر از مددجویان بهزیستی برای معافیت در پرداخت قبوض/۲-۳

تاکنون ۱۲ هزار و ۲۱۴ مددجوی بهزیستی خراسان جنوبی برای معافیت در پرداخت قبوض شناسایی شده اند.

سرپرست بهزیستی استان گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی بند (ی) تبصره ۸ مادهشناسایی ۱۲ هزارنفر از مددجویان بهزیستی برای معافیت پرداخت قبوض واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور توانخواهان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی که کمتر از حد تعیین شده سرانه مصرف آب و برق و گاز داشته باشند، از پرداخت هزینه های قبوض آب و برق و گاز معاف هستند.

شرفی افزود: با استفاده از ظرفیت مددکاری مراکز مثبت زندگی برای جمع آوری اشتراک های مربوط به آب و برق و گاز تعداد ۱۲ هزار و ۲۱۴ مددجوی مستمری بگیر که پرونده فعال در مراکز مثبت زندگی دارند شناسایی و اطلاعات مربوط به انشعابات آب، برق و گاز اخذ شده است.

وی گفت: جمع آوری اطلاعات سایر مددجویان در گام های بعدی توسط سازمان بهزیستی طراحی و ابلاغ خواهد شد.

 

 

 

رعایت دستورالعمل های مقابله با کرونا بالاتر از شاخص کشوری/

آخرین وضعیت رعایت دستورالعمل‌های مقابله با کرونا در حوزه بهداشت فردی در استان ۶ درصد بالاتر از شاخص کشوری است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در خصوص آخرین وضعیترعایت دستورالعمل های کرونا بالاتر از شاخص کشوری رعایت دستورالعمل ها در استان در مقایسه با شاخص کشوری گفت: در حوزه بهداشت فردی درصد رعایت دستورالعمل ها ۶۷.۳ درصد است که این میزان در کشور ۶۱.۷ درصد است که وضعیت استان ۶ درصد مطلوب تر است.

شریف زاده افزود: میزان رعایت تهویه در محل های کار در استان ۶۸.۷ درصد است و شاخص کشوری ۶۰.۷ درصد است که ۸ درصد بالاتر است.

وی گفت: میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان ۶۴.۳ بوده و این میزان رعایت در کشور ۵۶.۹ بوده که نسبت به وضعیت کشوری ۸ درصد مطلوب تر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان افزود: درصد استفاده از ماسک در استان ۶۵.۶ و در کشور ۵۵.۶ درصد است که حدود ۱۰ درصد بالاتر است.

 

 

 

 

کشف ۵ تن چوب قاچاق در سرایان/۴

مأموران انتظامی سرایان در بازرسی از یک کامیونت ایسوزو، ۵ تن چوب قاچاق کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرمانده انتظامی شهرستان سرایان گفت: مأموران انتظامی شهرستان سرایان درکشف 5 تن چوب قاچاق در سرایان اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیونت ایسوزو مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ وطن دوست افزود: مأموران در بازرسی از کامیونت ایسوزو، ۵ تن چوب قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی محموله کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

وی گفت: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

۲ بیمار دیگر قربانی کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

۲ مورد فوت جدید در خراسان جنوبی ثبت شد و تعداد جان باختگان این بیماری هزار و ۳۹۵ نفر رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۳۵ ۲ بیمار دیگر قربانی کرونا در خراسان جنوبیآزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۶۴ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۴۲ مورد از بیرجند، ۵ مورد از خوسف، ۴ مورد سربیشه، ۲ مورد فردوس، ۳ مورد از قاینات و ۸ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر دانشگاهی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۶۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶۰ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستن حال عمومی ۳ نفر نامساعد است.

 

 

 

 

 

هشدار سطح زرد هواشناسی در خراسان جنوبی/۲

هواشناسی خراسان جنوبی برای عصر دوشنبه ۱۶ اسفند تا عصر سه شنبه ۱۷ اسفند هشدار سطح زرد در استان صادر کرد.

نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از عصر دوشنبه ۱۶ اسفند آغاز می‌شود و تا عصر سه شنبه ۱۷ اسفند ادامه دارد.

مخاطره پیش بینی شده در این هشدار، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، درمناطق مستعد و کوهپایه‌ای احتمال بارش تگرگ در سرایان، فردوس، طبس، بشرویه و غرب قائنات و حاجی آباد زیرکوه است.

لغزندگی سطح جاده‌ها و احتمال اختلال در رفت و آمد‌های جاده‌ای و احتمال وقوع رواناب موقتی و محدود  در این سامانه پیش بینی شده است.

پرهیز از  جابجایی، اسکان و چرای دام در حاشیه رودخانه‌های فصلی، رانندگی با سرعت مطمئنه و اجتناب از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی در این هشدار هواشناسی توصیه شده است.

 

 

 

 

طلب ۶۰ میلیاردی شرکت برق از مشترکان استان

میزان مطالبات شرکت برق خراسان جنوبی از مشترکان ۶۰ میلیارد تومان است که بیشترین حجم آن مربوط به دستگاه‌های دولتی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: این مطالبات مربوط به دستگاه‌هایطلب ۶۰ میلیاردی شرکت برق از مشترکان استان اجرایی، شهرداری‌ها، شرکت‌های آب و فاضلاب، مخابرات، مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی است که بیشترین حجم آن مربوط به دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی است.

دادگر افزود: با توجه به اینکه منابعی که برای اجرای طرح‌های عمرانی، سرمایه‌ای، توسعه معابر و تامین برق مشترکان اختصاص می‌یابد به تناسب وصول مطالبات استان‌ها است، درخواست ما از تمام  مشترکان برق استان این است که نسبت به پرداخت بدهی خود در اولین فرصت اقدام کنند.

وی گفت: هرچقدر مشترکان با پرداخت به موقع بهای قبوض برق خود، شرکت توزیع برق استان را یاری کنند، می‌توانیم منابعی بیشتری را برای سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های برق در استان جذب و خدمات گسترده‌تری ارائه کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای پنج خانوار استان انجام شده است، افزود: برخی  از روستاها و محلات عشایرنشین که سکونت فصلی دارند، با تحویل سامانه‌های خورشیدی قابل حمل با کمک بلاعوض ۹۰ درصدی شرکت برق و آورده ۱۰ درصدی خانوار عشایری امکان بهره‌مندی از نعمت برق برای آنان فراهم می‌شود.

دادگر گفت: از محل منابع قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و سال جاری هزار و ۶۵۰ پنل خورشیدی قابل حمل به عشایر تحویل شده و تحویل پنل‌های خورشیدی به جامعه عشایری همچنان ادامه دارد تا این جامعه سخت‌کوش هم همانند سایر هموطنان از نعمت برق برخوردار شوند.

وی گفت: از تمام مشترکان برق استان درخواست داریم با نصب اپلیکیشن برق من و ثبت شناسه قبض خود نسبت به بررسی پله مصرف خود اقدام کنند و ضمن انتخاب پله مصرف با هدف کاهش مصارف مازاد بر الگوی مصرف از تخفیف پنج درصدی بهای برق مصرفی در صورت دستیابی به پله مصرف انتخابی بهره‌مند شوند.

 

 

 

معرفی دو واحد صنعتی و معدنی استان به عنوان واحدهای سبز ملی/۲-۳

دو واحد صنعتی و معدنی خراسان جنوبی به عنوان واحدهای سبز ملی معرفی شدند.

در همایش تقدیر از واحدهای صنعتی،معدنی و خدماتی سبز کشور که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، کارخانه کویر تایر و معدن پتاس خور تندیس سیمین سبز کشور را دریافت کردند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان در این مراسم با اشاره به اینکه بر اساس فراخوان انجام شده ۸ واحد صنعتی،معدنی و خدماتی برای ارزیابی واحدهای سبز ثبت نام کردند، گفت: پس از ارزیابی های انجام شده در سراسر کشور ۷۵ واحد سبز معرفی شد که ۲ واحد ار خراسان جنوبیست.

حاتمی افزود: عدم قرارگیری نام واحد در فهرست صنایع آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست ، اجرای سیستم های کنترل آلاینده (پساب ،هوا و صدا) سیستم های پایش لحظه ای، مدیریت پسماند، نظام مدیریت سبز، اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی و نظام ایمنی وبهداشت، آموزش محیط زیست کارکنان، فضای سبز، اشاعه فرهنگ محیط زیست ، تولید محصول سبز از جمله معیار های انتخاب واحدهای سبز در کشور بوده است .

 

 

 

 

در قالب طرح ایران گشت انجام شد؛

آشنایی دانش آموزان خراسان جنوبی با زمینه‌های شغلی صنعت هوانوردی

آشنایی دانش آموزان خراسان جنوبی با زمینه‌های شغلی صنعت هوانوردی

به همت بنیاد نخبگان خراسان جنوبی دومین جلسه طرح ایران گشت در زمینه آشنایی دانش آموزان با فرصت‌ها و زمینه‌های شغلی صنعت هوانوردی برگزار شد.

به گزارش  امروز خراسان جنوبی، دومین جلسه طرح ایران گشت در زمینه آشنای دانش آموزان با فرصت‌ها و زمینه‌های شغلی صنعت هوانوردی به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار شد.

سرهنگ محمد عبدالهی در دومین جلسه طرح ایران گشت با اشاره به اینکه ما هر روز در زندگی با انتخاب‌های متعدد رو به رو هستیم، اظهار کرد: هر انتخابی نیز بی شک در زندگی ما تأثیرگذار خواهد بود.

کارشناس فنی هواپیما با اشاره به اینکه انتخاب همسایه، منزل، مدرسه فرزندان و… از جمله انتخاب‌های تأثیرگذار در زندگی است، بیان‌کرد: در زندگی اجتماعی نیز انتخاب‌هایی چون انتخاب رئیس جمهور را داریم که حتی در سرنوشت نسل‌های آینده نقش آفرین است.

عبدالهی ادامه‌داد: انتخاب شغل از آن دست انتخاب‌هایی است که تأثیر آن در تمام سال‌های عمر و آینده همراه ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی با انتخاب شغل پاسداری نه تنها در کشور بلکه در منطقه نیز تأثیرگذار شد، گفت: از این جهت معرفی مشاغل مختلف و راه‌های رسیدن به آن نسل نوجوان کار بسیار مثبتی و مفیدی است.

کارشناس فنی هواپیما اظهار کرد: در مورد مشاغل مرتبط با نیروی هوایی باید به این نکته اشاره کنم که هر چند در نهایت هدف در نیروی هوایی یک پرواز ایمن است ولی در کنار شغل خلبانی مشاغل دیگری چون مشاغل مرتبط با پشتیبانی از پرواز نیز وجود دارد.

عبدالهی با اشاره به اینکه تکنولوژی هواپیما یک تکنولوژی برتر است، بیان‌کرد: از این جهت مشاغل فنی و تخصصی متعددی در ارتباط با تعمیر هواپیما وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه حضور نیروی هوایی در خراسان‌جنوبی باعث شده بتوانیم بسیاری از فرزندان همین منطقه را نیز جذب کنیم، گفت: راه‌های جذب تخصص‌ها و گرایش‌ها در نیروهای هوایی از دو راه تحصیل در دانشگاه هوایی شهید ستاری و مرکز هوایی شهید خزراعی است.

کارشناس فنی هواپیما اظهار کرد: مأموریت نیروهای هوایی دفاع از مرزهای هوایی کشور و محل خدمت افراد شاغل در این نیرو نیز ۱۴ پایگاه در نقاط مختلف کشور است.

عبدالهی با تأکید بر اینکه پوشیدن لباس نظامی به معنای پوشیدن لباس دفاع از میهن است، افزود: این جمله به آن معنا است که در هر نقطه و در هر کجا که دفاع از کشور نیاز داشت باید در آنجا حضور داشته باشیم که جوانان علاقمند به شغل نظامی باید این مسئله را مد نظر داشته باشند.

وی گفت: اغلب مشاغل مورد نیاز در نیروی هوای مرتبط با آقایان است ولی در حوزه بهداشت و درمان و در بیمارستان‌های نیروی هوایی بر اساس یک نیاز محدود خانم‌ها نیز استخدام می‌شوند.

کارشناس فنی هواپیما گفت: اگر تاریخ هشت سال دفاع مقدس را ورق بزنیم بی شک دلاورمردی‌ها و شهامت نام آوران نیروی هوایی چون شهید بابایی، شهید اردستانی، شهید دوران و شهید ستاری را خواهیم شنید.

عبدالهی یادآور شد: یک نمونه موفقیت‌آمیز از عملیات‌های نیروی هوایی مربوط به عملیات مشهور شهید دوران بعد از خط و نشان کشیدن‌های صدام بود و اصولاً نمی‌توان از موفقیت‌های ایام هشت سال دفاع مقدس بدون نام بردن از نیروی هوایی سخن گفت.

مجری طرح ایران گشت در خراسان جنوبی گفت: طرح ایران گشت با هدف آگاه شدن دانش‌آموزان (دوره متوسطه) از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های تأسیسات و صنایع، تقویت حس خودباوری ملّی و ارتقای سطح باور دانش‌آموزان به توانایی‌های متخصصان و مدیران فعال در داخل کشور و آشناییِ با شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی (متوسطه و دانشگاهی) و نیز فرصت‌ها و زمینه‌های شغلی مرتبط در خراسان جنوبی در حال اجرا است.

محمود مقامی بیان داشت: اولین جلسه طرح ایران گشت در بستر شبکه شاد با موضوع ظرفیت‌های گردشگری استان برای مستعدان‌برتر دانش‌آموزی از طریق ارتباط زنده برگزار شده است.

وی بیان داشت: در برنامه‌های آتی سعی بر این است دانش آموزان با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و صنایع مهم افتخارآور استان که به دست متخصصین نخبه ایرانی راه اندازی شده‌اند آشنا شوند.

 

استاندار خراسان جنوبی:

دشمن از توانمندی‌ نیروهای مسلح ایران هراس دارد/۷

دشمن از توانمندی‌ نیروهای مسلح ایران هراس دارد

 استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن از قدرت و توانمندی‌ نیروهای مسلح و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران هراس و واهمه دارد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی جواد قناعت روز یکشنبه در مراسم محوری بزرگداشت روز پاسدار که در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبان المعظم، از تدبیر امام راحل(ره) در نامگذاری روز پاسدار گفت و اظهار داشت: نیروهای سپاه با جانفشانی و ایثارگری خود باعث شدند که کشور محفوظ بماند و گواه این مطلب هم جمله تاریخی امام راحل(ره) است که فرمودند” اگر سپاه نبود کشور هم نبود”.

وی ادامه داد: زمانی که به دلیل مشکلاتی که زمامداران ایجاد کردند، غبار فتنه و انحراف بر چهره اسلام نشست، امام حسین(ع) به صحنه آمد، ایثار کرد و اهل بیتش به اسارت رفتند تا چهره اسلام پاک و دست نخورده بماند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به الگوگیری نیروهای سپاه از این ایثارگری‌های امام حسین(ع) تصریح کرد: آن زمان که کوموله و دموکرات‌ها با تشویق آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا، سر پاسداران ما را می‌بریدند، اما آنها همچنان جانفشانی می‌کردند تا هیچ نقطه‌ای از کشور جدا نشود و به دست دشمن نیفتد.

وی با تاکید بر اینکه برای تحلیل و تفسیر یک حوزه لازم است به عملکرد آن حوزه نظرات بزرگان و حتی دشمن توجه کنیم اظهار داشت: این که مثلث استکبار بر این موضوع اصرار داشت که سپاه را جزو گروه‌های تروریستی قرار دهد به خاطر این بود که این حوزه را بهتر از خواص داخلی می‌شناخت.

قناعت تصریح کرد: دشمن چون اثرگذاری سپاه را در عرصه‌های مختلف داخل و خارج کشور می‌داند از قدرت این مجموعه واهمه دارد.

وی با اشاره به جمله زیبای شهید بهشتی که؛ “پاسداران آگاهانه انتخاب می‌کنند، شجاعانه می‌جنگند، غریبانه زندگی می‌کنند، مظلومانه شهید می‌شوند و بیشرمانه مورد توهین قرار می‌گیرند”، خاطرنشان کرد: گاهی این جسارت‌ها به واسطه همنوایی برخی خواص و سیاسیون در سطح ملی با توطئه‌های دشمن انجام می‌شود که ناراحت کننده است.

وی با اشاره به مقاله علمی که توسط یکی از اندیشکده‌های رژیم اشغالگر قدس منتشر شده بود گفت: موضوع اصلی این مقاله پاسخ به یک سؤال اساسی بود این که چطور امکان دارد منجی مورد انتظار شیعیان بدون امکانات و تجهیزات و با ۳۱۳ نفر جهان را بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: آنها در این تحقیق به سردار دلها رسیده بودند که به عنوان فرمانده سپاه قدس ایران، یک تنه جلوی همه توطئه‌های نظام سلطه و قوی‌ترین ارتش جهان ایستاد و مانع تجزیه عراق، یمن و سوریه شد.

وی با اشاره به این که دشمن به این نتیجه رسیده که سپاه مانع کارهای او در منطقه است اظهار داشت: این جایگاه رفیع نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی به خاطر رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های نیروهای مسلح و به ویژه سپاه است.

قناعت با اشاره به حوادث اخیر منطقه و جنگ روسیه و اوکراین و مواضع رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در این زمینه اظهار داشت: حضرت آقا فرمودند، آنها که در ایجاد امنیت به غربی‌ها دل بسته‌اند بدانند توسط خود آنها سیلی می‌خورند.

استاندار خراسان جنوبی به اقتدار ایران اسلامی اشاره کرد و با تأکید بر این که آلمان خوارترین و ژاپن ضعیف‌ترین کشورهای دنیا هستند گفت: از ۷۵۰ پایگاه نظامی آمریکا، ۱۱۹ تا در آلمان و بخش زیادی هم در ژاپن ایجاد شده و برخلاف تصور برخی خواص و اساتید ما که آلمان و ژاپن را مهد پیشرفت می‌‎دانند، این ۲ کشور در خفت و خواری به سر می‌برند.

وی اظهار داشت: ما خیلی خوشحالیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که ملت آن پایبند به نظام بوده و فرزندان خود را به قربانگاه فرستادند تا این امنیت پایدار را رقم بزنند.

قناعت تاکید کرد: از افتخارات بزرگ ما این است که در راس کشور، حکیمی فرزانه و تئوریسینی قوی و بااقتدار داریم که تمام تصمیمات استراتژیکی و کلان ایشان همواره بی‌خطا و کاملا درست بوده است.

وی با اشاره به اتفاقات منطقه و اقتدار آفرینی‌های سپاه تصریح کرد: در همه اتفاقات از جمله ماجرای عین الاسد، اسارت نیروی دریایی ارتش آمریکا در مرزهای آبی ما، مزاحمت آمریکا برای کشتی نفتکش ایران و سایر اقتدار سپاه به همه ثابت شد.

وی یادآور شد: ما امنیت پایدار کشور را مدیون تمام شهدا به ویژه سردار سلیمانی و شهید طهرانی بزرگوار هستیم.

 

 

 

 

۱۰ هزار اصله نهال در فردوس توزیع می‌شود

۱۰ هزار اصله نهال در فردوس توزیع می‌شود

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس گفت: ۱۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در این شهرستان در هفته منابع طبیعی به صورت رایگان بین مردم توزیع می‌شود.

کاظم صالح‌ پور روز یکشنبه در مراسم روز درختکاری در جوار مزار شهدای گمنام جبل‌النور اسلامیه فردوس در تشریح برنامه‌های هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۲ اسفند) افزود: سه هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در این شهرستان به مناسبت هفته منابع طبیعی غرس می‌شود.

وی اظهار داشت: نهال‌های مثمر شامل نهال بادام و سنجد و غیر مثمر از قبیل زبان گنجشک، سرو، کاج و ارغوان از نهال‌های است که در این هفته کاشته و بین مردم توزیع خواهد شد.

فرماندار فردوس نیز در این مراسم گفت: درختکاری در فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان یک فعالیت انقلابی و دینی یاد شده که بیانگر توجه ویژه قانون، شرع و اسلام به موضوع محیط زیست است.

مهدی روشن با بیان اینکه کاشت درخت نوعی صدقه جاریه برای همگان است افزود: موضوع درختکاری از این منظر دارای اهمیت است که بتوانیم فضای محل زندگی خود را با کاشت درخت به فضایی با آرامش تبدیل کرده و تاثیری مثبت بر روح و روان مردم بگذاریم.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار گفت: امیدواریم بتوانیم با استعانت از ائمه اطهار(ع)، در مسیر انقلاب گام برداشته و از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب پاسداری کرده و به عنوان خادم مردم و نظام اقداماتی در شأن آنها انجام دهیم.

 

 

معرفی آیت الله سید کاظم حائری در دوشنبه های با مفاخر/۴

    
معرفی آیت الله سید کاظم حائری در دوشنبه های با مفاخر
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از معرفی آیت الله سید کاظم حائری در دومین قسمت از برنامه “دوشنبه های با مفاخر” خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی عنوان کرد: این برنامه دوشنبه  ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹ از طریق صفحه اینستاگرامی khjfarhang منتشر خواهد شد.

به گفته وی آیت الله سید کاظم حائری از نام آوران عرصه دین در خراسان جنوبی، در سال ۱۳۳۱ ه. ق. ۱۲۹۱ ه. ش چشم به جهان گشود. تا ۲۰ سالگی را در بیرجند گذراند و همانجا به تحصیلاتش ادامه داد.وی پس از این تاریخ به منظور تحصیل عازم نجف اشرف شد و از محضر اساتید بزرگ و صاحب نظری چون آیت‌الله میرزا محمد حسین نائینی و سید ابوالحسن اصفهانی و آیت‌الله حاجی آقا حسین قمی در حوزه علمیه نجف بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله حاج سید کاظم حائری؛ فقیه و روحانی برجسته خراسان جنوبی چنان در پیروی دستورات پروردگارش در جهت خدمت به خلق و گره گشایی از کار مردم غرق شده بود که تمامی تلاش خویش را جهت انجام این رسالت به کار می بست.

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که دوشنبه‌های با مفاخر، با هدف معرفی مفاخر خراسان جنوبی به مردم استان و کشور و همچنین نسل جوان و در راستای پاسداشت علم، فرهنگ و فرهیختگان از اسفندماه سال ۱۳۹۹ برنامه ریزی شده است، ادامه داد: در طول فصل اول این برنامه، ۱۲ نفر از مفاخر استان معرفی شدند و فصل دوم برنامه نیز با معرفی ۱۲ فرهیخته دیگر برگزار می شود.

 

 

 

ویژه برنامه‌ی روز احسان و نیکوکاری در مرکز فرهنگی و هنری فردوس برگزار شد/۲

ویژه برنامه‌ی روز احسان و نیکوکاری در مرکز فرهنگی و هنری فردوس برگزار شد

با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری بین کودکان و نوجوانان اعضا و مربیان مرکز فردوس با حضور در مرکز گل‌های باغشهراسلامیه، این روز را در کنار کودکان با نیازهای ویژه این مرکز جشن گرفتند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این برنامه که همزمان با ۱۴ اسفند ماه احسان و نیکو کاری برگزار شد، مربیان مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهر فردوس با اجرای برنامه‌هایی شامل قصه گویی، شعرخوانی و… لبخند را برلبان کودکان با نیازهای ویژه‌ی تحت حمایت این موسسه نشاندند.

گفتنی است اعطای هدایایی به کودکان حاضر پایان بخش این برنامه بود.

 

 

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

توجه به جذب سرمایه‌گذار در کنار حفظ محیط زیست ضروری است/

توزیع ۴۳۰ هزار اصله نهال در خراسان جنوبی آغاز شد/رسانه های استان در موضوع حفظ توأمان محیط زیست و سرمایه گذار در استان حساس باشند/۳

توجه به جذب سرمایه‌گذار در کنار حفظ محیط زیست ضروری است

استاندار خراسان جنوبی گفت: در کنار حفظ محیط زیست باید برای جذب سرمایه‌گذار در استان توجه و انعطاف‌های لازم را داشته باشیم.

به گزارش امروز خراسان جنوبی جواد قناعت روز یکشنبه در مراسم درختکاری که در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد، کاشت نهال و برگزاری روز درختکاری در منطقه ویژه اقتصادی را حاوی ۲ پیام خواند و افزود: پیام اول این است که فعالان اقتصادی نباید به بهانه فعالیت اقتصادی، محیط زیست و منابع طبیعی را از بین ببرند و پیام دوم هم این است که منابع طبیعی و محیط زیست هم نباید به بهانه حفظ محیط زیست جلوی فعالیت‌های اقتصادی را بگیرند.

وی ادامه داد: رسانه‌های استان در موضوع حفظ توامان محیط زیست و سرمایه‌گذار در استان حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: همانطور که از فعالان اقتصادی انتظار است در هرگونه فعالیت اقتصادی پیوست محیط زیستی و منابع طبیعی داشته باشند، به همان اندازه از منابع طبیعی و محیط زیست هم انتظار می‌رود در کنار حفظ منابع طبیعی استان، پیوست صنعتی و اقتصادی داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هر ساله در ۱۵ اسفند، همزمان با غرس نهال بر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تاکید دارند و در این زمینه فرهنگ‌سازی می‌کنند گفت: هیچ چیزی بالاتر از حفظ محیط زیست و درختکاری نیست.

قناعت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان بزرگ و تاکید ایشان بر بهره‌برداری از ذخایر و معادن جنوب خراسان بزرگ (خراسان جنوبی فعلی) یادآور شد: نخبگان استان و دستگاه‌های متولی مرتبط باید بین حفظ محیط زیست و حمایت سرمایه‌گذار تعادل برقرار کنند و به بهانه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، سرمایه‌گذاران را فراری ندهند.

وی اظهار داشت: ‌اگر چه محیط زیست حیاتی و کلیدی است اما استان باید از منافع حوزه اقتصادی و معدنی نیز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه درخت ضامن سلامتی محیط زیست است، به احادیث متعدد درخصوص اهمیت درختکاری اشاره کرد و تصریح کرد: کاشت درخت و توسعه فضای سبز باعث کاهش آلاینده‌ها، افزایش تولید اکسیژن، تعدیل آب و هوا ،کنترل آب‌های سطحی، پاکیزگی هوا و آرامش روحی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی برگزاری مراسم درختکاری در ۱۵ اسفند ماه را یک حرکت نمادین خواند و با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه گفت: امروزه بسیاری از کشورهای در حال توسعه دنیا به جنگل‌ها و محیط زیست دست برده‌اند که ادامه این روند باعث از بین رفتن محیط زیست شده لذا درختکاری از کارهایی است که می‌توان در راستای نجات هوا و فضای کشورها انجام داد.

وی یادآور شد: اگر در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کوتاهی شود، مثل آن است که زمین ریه‌های خود را از دست بدهد.

قناعت ادامه داد: با عنایت به اینکه خراسان جنوبی استانی خشک است باید در کاشت درختان حساب شده‌تر عمل کنیم و بر اساس موقعیت جغرافیایی، نسبت به انتخاب گونه گیاهان به درستی عمل شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های خوبی در خصوص درختکاری توسط منابع طبیعی و محیط زیست در استان در حال پیگیری است که استانداری از آنها حمایت می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی

نگرانی اولیا و دانش آموزان افزایش یافته است/۲-۳

دانش آموزان خراسان جنوبی از دیروز به صورت حضوری آموزش می بینند و برخی از افراد موافق حضوری شدن مدارس هستند و برخی نیز از این موضوع ناراضی اند.

از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ آموزش در مدارس خراسان جنوبی به صورت مجازی و یا به صورت ترکیبی پیگیری شده است و از دیروز نیز کلاس‌های حضوری دوباره در مدارس استان دایر شده است.

آموزش و پرورش با توجه به آموزش غیر حضوری در ماه‌های اخیر به منظور جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان، با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا بر آموزش حضوری تأکید دارد.

از سوی دیگر برخی از والدین دانش آموزان نگران ابتلای فرزندان خود در فضای مدارس به خاطر عدم اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

اثربخشی آموزش حضوری بیشتر است

به یکی از مدارس متوسطه دوم شهر بیرجند سری زدیم؛ یکی از دانش آموزان این مدرسه گفت: در فضای کوچک کلاس باید درس بخوانیم و بعضی وقت‌ها هم در حیاط مدرسه سر کلاس حاضر می‌شویم.

یکی از اولیای دانش آموزان نیز گفت: آموزش حضوری از آموزش مجازی اثربخشی بیشتری دارد و دانش آموزان در کلاس حضوری حرف معلم خود را بیشتر گوش می‌دهند.

او گفت:، اما نباید به خاطر فواید آموزش حضوری از خطرات حضور دانش آموزان در کلاس‌ها نیز غافل شد و باید حتما به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کرد.

دبیران نیز با ابراز خرسندی از پیگیری آموزش حضوری در مدارس، بر بازدهی بیشتر آموزش در این نوع از تدریس تأکید کردند.

دانش آموزان سر کلاس حاضر شوند

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، از دیروز مدارس استان به صورت حضوری آموزش دانش آموزان را دنبال می‌کنند.

او گفت: دانش آموزان باید در کلاس‌های درس حاضر شوند و تنها در صورتی که دچار مشکل هستند می‌توانند غیبت داشته باشند.

سورگی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بیرجند نیز گفت: باید بدانیم که جایگزین مناسبی برای آموزش حضوری دانش آموزان وجود ندارد.

او گفت: والدین نگران نباشند، زیرا دانش آموزان همانند فرزندانمان هستند و سعی می‌کنیم آموزش حضوری را در بهترین شرایط دنبال کنیم.

 

 

 

 

ایجاد خط انتقال سوخت از نیازهای ضروری خراسان جنوبی است/۳

ایجاد خط انتقال سوخت از نیازهای ضروری خراسان جنوبی است

 مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: تمامی فرآورده‌هایی که در استان توزیع می‌شود، با نفت‌کش بوده و از این لحاظ ایجاد خط لوله انتقال سوخت از نیازهای ضروری خراسان جنوبی است.

قربانعلی مردانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نبود خط لوله و ناوگان ریلی در خراسان جنوبی اظهار داشت: اگرچه همه ناوگان مناطق همجوار در راستای تامین فرآورده همکاری دارند اما با راه‌اندازی خط لوله تابش مشکلات حمل سوخت با ناوگان کاهش خواهد یافت و کمک بزرگی به استان‌های شرقی به خصوص خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: روزانه سه میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر فرآورده نفت سفید، نفت‌گاز و بنزین با ناوگان نفت‌کش در سطح استان توزیع می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: در گذشته بیش از ۲۰۰ نفت‌کش در خراسان جنوبی فعال بود اما تعدادی از گردونه نفت‌کشی خارج شدند و در حال حاضر ۱۵۰ نفت‌کش فعال و نیمه‌فعال هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر نیاز سوختی استان، نفت‌کش‌ها روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت نیروگاه گازی قاین را حمل می‌کنند.

مردانی با بیان اینکه کمترین فاصله مبادی تامین سوخت با استان ۷۰۰ کیلومتر است افزود: تامین فرآورده فقط با ناوگان حمل و نقل استان انجام نمی‌شود بلکه نفت‌کش‌های استان‌های همجوار و استان‌های تامین کننده نیز در این زمینه همکاری دارند.

خراسان جنوبی از نظر وسعت سومین استان پهناور بعد از کرمان و سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود و با ۶ استان کشور همجوار است.

 

 

 

 

شرکت برق خراسان جنوبی ۶۰ میلیارد تومان از مشترکان طلب دارد

شرکت برق خراسان جنوبی ۶۰ میلیارد تومان از مشترکان طلب دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: میزان مطالبات این شرکت از مشترکان ۶۰ میلیارد تومان است که بیشترین حجم آن مربوط به دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی است.

مهدی دادگر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مطالبات مربوط به دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، شرکت‌های آب و فاضلاب، مخابرات، مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه منابعی که برای اجرای طرح‌های عمرانی، سرمایه‌ای، توسعه معابر و تامین برق مشترکان اختصاص می‌یابد به تناسب وصول مطالبات استان‌ها است، درخواست ما از تمام  مشترکان برق استان این است که نسبت به پرداخت بدهی خود در اولین فرصت اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: هرچقدر مشترکان با پرداخت به موقع بهای قبوض برق خود، شرکت توزیع برق استان را یاری کنند، می‌توانیم منابعی بیشتری را برای سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های برق در استان جذب و خدمات گسترده‌تری ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای پنج خانوار استان انجام شده است، اضافه کرد: برخی  از روستاها و محلات عشایرنشین که سکونت فصلی دارند، با تحویل سامانه‌های خورشیدی قابل حمل با کمک بلاعوض ۹۰ درصدی شرکت برق و آورده ۱۰ درصدی خانوار عشایری امکان بهره‌مندی از نعمت برق برای آنان فراهم می‌شود.

دادگر ادامه داد: از محل منابع قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و سال جاری هزار و ۶۵۰ پنل خورشیدی قابل حمل به عشایر تحویل شده و تحویل پنل‌های خورشیدی به جامعه عشایری همچنان ادامه دارد تا این جامعه سخت‌کوش هم همانند سایر هموطنان از نعمت برق برخوردار شوند.

وی گفت: از تمام مشترکان برق استان درخواست داریم با نصب اپلیکیشن برق من و ثبت شناسه قبض خود نسبت به بررسی پله مصرف خود اقدام کنند و ضمن انتخاب پله مصرف با هدف کاهش مصارف مازاد بر الگوی مصرف از تخفیف پنج درصدی بهای برق مصرفی در صورت دستیابی به پله مصرف انتخابی بهره‌مند شوند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*