آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی / درخشش موتورسواران خراسان جنوبی در مسابقات ریس قهرمانی کشور

نجات ۲ نفر از چوبه دار با تلاش قضات دادگاه نظامی خراسان جنوبی

نجات ۲ نفر از چوبه دار با تلاش قضات دادگاه نظامی خراسان جنوبی

۲ نفر در آستانه قصاص با تلاش و پیگیری قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خراسان جنوبی از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش ایرنا از سازمان قضایی نیروهای مسلح، سال ۱۳۸۲ پرونده قتل عمدی در دادسرای نظامی چابهار تشکیل و تلاش‌ها برای دستگیری عاملان آغاز می‌شود.

با تحقیقات قضایی و فنی دادسرای نظامی استان سیستان و بلوچستان در نهایت پس از هفت سال، متهمان پرونده که چهار نفر بوده‌اند در سال ۱۳۸۹ شناسایی و پرونده سه نفر از آنان به اتهام مشارکت در قتل عمد به دادگاه ارسال و پرونده متهم دیگر به دلیل فوت وی مختومه می‌شود.

بنابر این گزارش، دادگاه بدوی ۲ تن از متهمان را به سه سال حبس و پرداخت دیه محکوم می‌کند و یک نفر تبرئه می‌شود که با اعتراض اولیای دم، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و رای بدوی به دلیل صغیر بودن فرزندان مقتول و فقدان ولی قهری و غیره توسط این مرجع نقض شده و برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض در استان خراسان جنوبی ارسال می‌شود.

با ارجاع پرونده به دادگاه نظامی استان خراسان جنوبی، تلاش برای شناسایی و احضار اولیای دم مقتول آغاز و بالاخره اولین جلسه دادگاه در خرداد سال جاری برگزار می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: اولیای دم در اولین جلسه به اتفاق، تقاضای قصاص متهمان را ارائه می‌کنند که رئیس دادگاه فرصتی را برای اخذ رضایت شکات به متهمان می‌دهد و با تلاش‌های به عمل آمده، شکات در آخرین جلسه دادگاه رضایت خود را از یکی از متهمان با پرداخت دیه اعلام لیکن درباره نفر دیگر اصرار بر قصاص می‌کنند.

با پیگیری‌های قضات دادگاه نظامی خراسان جنوبی و دعوت از ریش‌سفیدان طرفین پرونده، در نهایت اولیای دم مقتول از حق قصاص متهم دیگر نیز با مصالحه به دیه گذشت کردند.

بنابر این گزارش با تدبیر و تلاش “محمدحسین محمدپور” و “محمدرضا کیانیان” قضات دادگاه نظامی یک خراسان جنوبی، ۲ نفر از چوبه دار رهایی یافتند و به زندگی بازگشتند، در عین حال ۲ متهم از لحاظ جنبه عمومی جرم به مجازات قانونی محکوم شدند.

فرماندار طبس منصوب شد

با ابلاغ وزیر کشور«علی‌اکبر رحیمی» به عنوان معاون استاندار و فرماندار‌ ویژه شهرستان طبس منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «علی‌اکبر رحیمی» رئیس سابق اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان منصوب شد.

گفتنی است مراسم معارفه رحیمی امروز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در طبس انجام می‌شود.

علی‌اکبر رحیمی، ریاست اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس را عهده‌دار بود که در دوره مدیریت وی بیش‌از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای مردم این دیار با کمک دولت ساخته شد.پپپ

 

 

 

 

کویران طبس بر سکوی قهرمانی لیگ اسکواش بانوان ایران

باشگاه کویران طبس با بهره‌گیری از ملی‌پوشان اسکواش‌ پرهزینه کشور بر سکوی نخست دور رفت لیگ برتر بانوان ایستاد.

کویران طبس بر سکوی قهرمانی لیگ اسکواش بانوان ایران

خبرگزاری فارس-خراسان جنوبی؛ عملیات اجرایی ساخت سالن تخصصی و بین‌المللی خلیج فارس در سال ۱۳۹۷ در مجموعه ورزشی سردار «سلیمانی» بیرجند آغاز شد و بالاخره روبان افتتاح این پروژه‌ ورزشی ۲۸ تیرماه ۱۳۹۹ توسط وزیر ورزش و جوانان دولت روحانی بریده شد.

به هر تقدیر هنوز درب نخستین و مجهزترین سالن تخصصی و بین‌المللی اسکواش کشور در بیرجند به روی مدال‌آوران و علاقه‌مندان این رشته ورزشی باز نشده است تا زمینه میزبانی مسابقات قهرمانی ملی و بین‌المللی، جشنواره‌های استعدادیابی، دوره‌های آموزشی و کمپ تیم‌های ملی در خراسان‌جنوبی را فراهم کند.

بازگشایی موقت سالن بین‌المللی اسکواش بیرجند

در آخرین روزهای پایانی مهرماه امسال به بهانه برگزاری مسابقات قهرمانی اسکواش با رنکینگ حرفه‌ای (psa) بانوان کشور با جایزه ویژه ۲۵ میلیون تومانی و شرکن تعداد بازیکنان محدود و انگشت‌شماری از شهرستان‌های گرگان، تهران، گیلان و … بطور موقت برای چند روزی مورد استفاده قرار گرفت!

اما جالب این بود که در این رویداد مثلا مهم کشوری هیج ورزشکار خراسان‌جنوبی حضور نداشت! و رسانه‌های استانی نیز در بایکوت بی‌خبری بسر می‌بردند و مجددا درب سالن تخصصی و بین‌المللی اسکواش خلیج فارس مجموعه ورزشی سردار سلیمانی بیرجند به روی ورزشکاران بدلیل عدم پرداخت طلب پیمانکار بسته شد

 «فرشته اقتداری» از کیش و «سوگل ثمودی» از تهران بر سکوی قهرمانی و نایب‌قهرمانی ایستادند و  «غزاله شرف‌پور» از استان گلستان و «آیلی نیری» از تهران نیز مقام سوم مشترک مسابقات قهرمانی اسکواش با رنکینگ حرفه‌ای (psa) بانوان کشور را به خود اختصاص دادند.

شرکت فقط ۵ تیم در لیگ برتر اسکواش بانوان کشور

هنوز چند ماهی از این ماراتن کم اقبال بانوان کشوری نمی‌گذرد که خبر رسید تیم اسکواش بانوان کویران طبس بعنوان نماینده خراسان‌جنوبی در لیگ اسکواش کشور حضور دارد.

دور رفت لیگ برتر اسکواش بانوان کشور با شرکت فقط پنج تیم فولاد آلیاژی ایران، مازند اسکواش، پارس اسکواش، صنایع غذایی اراک و کویران طبس در مازندران برگزار شد.

نماینده مثلا اسکواش خراسان جنوبی پس از پیروزی بر نمایندگان استان‌های فارس، مازندران، اراک و یزد(فولاد آلیاژی ایران) بر سکوی نخست هفته اول لیگ اسکواش بانوان کشور ایستاد.

ملی‌پوشان غیر بومی در قالب تیم اسکواش خراسان‌جنوبی

اگرچه شرکت تیم‌های ورزشی خراسان‌جنوبی در ماراتن‌های ملی و لیگ‌های برتر از جمله اسکواش بسیار ضروری و بستر مناسبی را برای معرفی ظرفیت و توانمندی زیرساختی استان فراهم می‌کند ولی زمانی افتخارآمیز و زیبنده خواهد بود که اعضای تیم‌های ورزشی را چهره‌های سرشناس بومی و راکت‌بدستان همشهری‌مان تشکیل دهند.

در تیم‌ اسکواش بانوان کویران طبس خراسان‌جنوبی ملی ‌پوشانی‌ همچون «فرشته اقتداری از جزیره کیش» ،«حدیث فرزاد از تهران»، «نرگس سلطانی از اصفهان» با هزیه‌کردهای نامشخص‌ بازی می‌کنند.

اگرچه تینا زابلی از شهرستان قاین و زهره رفیعی از شهرستان طبس نیز نماینده خراسان‌جنوبی در لیگ اسکواش بانوان کشور را همراهی می‌کنند اما چقدر خوب بود مسوولان هیات اسکواش استان تداببری را می‌اندیشیدند و تمامی بازیکنان تیم را از افراد بومی  شهرهای استان برمی‌گزیدند و هزبنه‌کرد شرکت در این ماراتن را حواله جیب‌های خالی ورزشکاران محلی می‌کردند!

 

 

 

 

 

 

 

جوی پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی/۲

هواشناسی استان جوی پایدار و یکنواخت پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به تدریج از سه شنبه تا چهارشنبه با نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان، وزش باد شدید، گرد و خاک، افزایش ابر و رگبار و رعد وبرق در منطقه قابل پیش بینی است.
زارعی افزود: در ۲۴ ساعت آینده هم تغییرات دمای هوا محسوس نخواهد بود.

 

 

 

افزایش شیوع کرونا در خراسان جنوبی

بر اساس آخرین نقشه کرونایی کشور، سه شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت خیلی پر خطر و پرخطر قرار گرفت.

 بر اساس آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان فردوس که در وضعیت قرمز (خیلی پُرخطر) قرار داشت به وضعیت قرمز تیره (بحرانی) کرونایی تغییر رنگ داد.

بر این اساس شهرستانهای بیرجند و طبس در وضعیت نارنجی کرونایی (پُرخطر) و شهرستانهای سرایان، درمیان، سربیشه و نهبندان در وضعیت زرد و سایر شهرهای استان در وضعیت آبی با خطر کم شیوع کرونا قرار دارند.

احتمال تغییر روزانه این نقشه با توجه به میزان بیماران با نشانه‌های حاد تنفسی در شهرستان‌ها ممکن است.

 

 

 

بازسازی روستای «شیرگ آقا» سربیشه به کجا رسید؟

بازسازی روستای «شیرگ آقا» سربیشه به کجا رسید؟

 بازسازی روستای «شیرگ آقا» شهرستان سربیشه از سال ۹۸ به دلیل وقوع سیل و تخریب منازل مسکونی همچنین جابه‌جایی روستای «کندرود» از سال ۹۲ به علت قرار گرفتن در مسیر سد سیاهو، در دستور کار مسوولان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا اوایل خرداد سال ۱۳۹۸ بارش رگباری و شدید باران در خراسان جنوبی موجب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر و منازل در برخی مناطق از جمله روستای «شیرگ آقا» از توابع شهرستان مرزی سربیشه شد.

وقوع سیل در روستای شیرگ آقا جان یک نفر را گرفت و خانه‌های بسیاری را تخریب کرد؛ استاندار وقت در اولین ساعات وقوع سیل در این روستا حاضر شد و دستورات لازم را برای رسیدگی به سیل‌زدگان صادر کرد.

بعد از وقوع سیل و تخریب منازل خشت و گلی، مهمترین دغدغه اهالی روستا ساخت سرپناه مقاوم بود و نتیجه بازدیدهای مکرر کارشناسان این بود که برخی از مناطق روستا به دلیل در معرض سیل قرار داشتن، محل مناسبی برای ساخت و ساز و جانمایی مسکن نیست زیرا ممکن است با بارندگی‌های رگباری مجدد در خطر سیل قرار بگیرد.

به همین دلیل اجرای طرح توسعه منفصله روستا به یک هزار متر آن طرف‌تر مطرح شد که ابتدا عده زیادی از ساکنان روستا موافق بودند و تعداد محدودی نیز با این طرح مخالفت کردند.

سرانجام اجرای طرح منفصله روستای شیرگ در مجاورت حاشیه روستای باغستان یعنی هزار متر فاصله با شیرگ برای بازسازی منازل اهالی روستا در دستور کار مسوولان قرار گرفت و مسوولان متولی اقدامات اولیه از جمله تملک زمین از منابع ملی را برای ساخت مسکن اهالی انجام دادند.

بعد از گذشت ۲ سال بازسازی ۴۸ واحد خسارت‌دیده از واحدهای مسکونی این روستا در حال انجام است و برخی ساکنان از بازسازی نشدن کامل واحدها و واگذار نشدن زمین گلایه‌مند هستند.

همچنین روستای «کندرود» یکی از مناطق عشایرنشین سربیشه با بیش از ۶۰ خانوار است که به علت قرار گرفتن در مسیر سد سیاهو سربیشه از سال ۱۳۹۲ جابه‌جایی آن در دستور کار مسوولان قرار گرفت و هنوز این امر انجام نشده است.

در سال جاری به دلیل بارندگی مناسب و آبگیری سید سیاهو، آب این سد تا نزدیکی بافت قدیم روستا را فراگرفته و به گفته دهیار روستای کندرود اگر دو سیل دیگر وارد سد شود، تمام بافت قدیم روستا را آب فراخواهد گرفت.

هم درجاسازی، هم طرح توسعه منفصله

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه درباره بازسازی نشدن کامل روستای سیل‌زده «شیرگ آقا» گفت: بعد از سیل خرداد سال ۱۳۹۸ در روستای شیرگ آقا، با توجه به نبود زمین در بافت موجود روستا و به استناد مصوبه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان مقرر شد بنیاد مسکن برای آن دسته از واحدهایی که امکان و تمایل به درجاسازی دارند، اقدام لازم را انجام دهد.

حمید حاجی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین مقرر شد برای سایر متقاضیان در اراضی سمت توسعه روستا که بناچار باید منفصل باشد، اقدام شود و تاکنون هفت نفر از تسهیلات و کمک بلاعوض برای درجاسازی واحد مسکونی خود در بافت قدیم روستا اقدام کردند.

وی گفت: برای سمت توسعه منفصله روستا نیز در نزدیک‌ترین محل در اراضی زیردست باغستان و روی اراضی ملی و پس از تصویب کمیته طرح‌های هادی، ۲۷ هکتار از اراضی ملی تملک و تفکیک شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه اضافه کرد: ۴۱ قطعه به متقاضیان واگذار شد که ۳۶ نفر نسبت به اخذ تسهیلات از بنیاد مسکن و کمیته امداد و با پرداخت کمک بلاعوض نسبت به احداث واحدها اقدام کرده‌اند و اکنون این واحدها در مرحله سفت‌کاری است.

بازسازی روستای «شیرگ آقا» سربیشه به کجا رسید؟

ادعای مالکیت و مستثنی بودن اراضی 

وی با اشاره به اینکه براساس نظر شورا ۱۵۰ نفر دیگر متقاضی واگذاری زمین در روستای شیرگ آقا برای ساخت مسکن هستند گفت: برای واگذاری سایر قطعات، متاسفانه از ناحیه اهالی روستاهای شیرگ و باغستان افرادی مانع از واگذاری زمین و شروع عملیات شدند و ادعای مالکیت و مستثنی بودن این اراضی را داشتند.

حاجی‌زاده اظهار داشت: در این زمینه مقرر شد پیگیری قانونی از ناحیه متقاضیان صورت گیرد تا در صورت اثبات مالکیت آنان و توافق با بنیاد، اراضی در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد و واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط انجام شود.

وی گفت: بنیاد مسکن اعلام آمادگی کرده در صورت اثبات مالکیت افراد در این قسمت نسبت به احقاق حقوق از طریق پرداخت هزینه زمین، تحویل معوض زمین و یا توافق اقدام کند که متاسفانه تاکنون از ناحیه این افراد همکاری صورت نگرفته است.

مدیر بنیاد مسکن سربیشه افزود: برای طرح توسعه منفصله برق‌رسانی انجام شد و آبرسانی و گازرسانی در برنامه قرار دارد که با توجه به رای دادگاه مبنی بر مستثنی بودن قسمتی از اراضی، اعتراض به این آرا انجام شده و در مرحله تجدید نظرخواهی است.

وی گفت: ما حاضر نیستیم که حقوق مردم ضایع شود اما چون همه زیرساخت‌ها در طرح منفصله ایجاد شده مردم با بنیاد مسکن درخصوص واگذاری زمین با روش‌های مختلف و مدنظر خود همراهی کنند و با روشی که مردم حاضرند، ما هم حاضر به همکاری هستیم.

اجرای موفق طرح نیازمند همراهی مردم است

حاجی‌زاده عنوان کرد: برخی اوقات اعتراض می‌شود که جانمایی نامناسب در سمت توسعه منفصله روستا انجام شده است در حالی که کار کارشناسی انجام شده و اطراف بافت قدیم روستا اراضی برای واگذاری وجود نداشت و اجرای موفق طرح فقط نیازمند همراهی مردم روستا در واگذاری اراضی است.

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود، متقاضیان ساکن در بافت قدیمی روستا می‌توانند با رعایت طرح هادی و ضوابط فنی نسبت به درجاسازی واحد خود و استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض بنیاد مسکن در این بافت اقدام به ساخت واحد مقاوم کنند.

اما دهیار روستای «شیرگ آقا» گفت: در آغاز تملک زمین توسط منابع طبیعی از دهیاری و شورای اسلامی روستا استعلام نشد و ۲۷ هکتار از اراضی در طرح منفصله را ملی اعلام کرده و تحویل بنیاد مسکن داده در حالی که زمین‌های تملک شده، صاحب داشته است.

حسن عزیزی بهلولی افزود: روزهای نخست که بنیاد مسکن نسبت به احداث مسکن در این اراضی اقدام کرد، مردم روستای شیرگ و باغستان جلوی کار را گرفتند و برای بعضی از همین اراضی هم حکم تخریب گرفته‌اند.

شکایت مردم برای اراضی که ملی اعلام شد

وی بیان کرد: مردم برای اراضی که منابع طبیعی ملی اعلام کرده، شکایت کردند و از دادگاه رای گرفتند و مستثنی اعلام شده است لذا مردم تمایلی به واگذاری اراضی خود به بنیاد مسکن ندارند و اذعان دارند که در اراضی خود کشاورزی می‌کنیم و به ما بی‌احترامی شده است.

دهیار این روستا گفت: از مجموع ۲۷ هکتار حدود ۱۲ هکتار مستثنی اعلام شده است و مردم روستا اذعان دارند که بنیاد مسکن اراضی پایین‌تر را برای ساخت و ساز تفکیک کند و بنیاد مسکن هم اعلام کرده نقشه و طرح هادی روستا به هم می‌ریزد.

وی با بیان اینکه واگذاری اراضی مستثنی‌ به بنیاد مسکن نیازمند مشارکت مردم است اضافه کرد: امکان واگذاری زمین در اراضی پایین‌دست این اراضی هم وجود دارد و مردم هم مشکلی برای واگذاری ندارند، بارها مالکان اراضی درخصوص واگذاری به بنیاد مسکن اعتراض کردند ولی متاسفانه کسی به حرف‌شان گوش نکرده است.

عزیزی گفت: مردم می‌گویند مسوولان به حرف ما احترامی نگذاشتند و کار خود را از طریق قانونی پیگیری کردند و به نتیجه هم رسیدند.

وی اظهار داشت: بارها از طریق ریش سفیدان روستا با مالکان برای واگذاری اراضی به بنیاد مسکن صحبت کرده و به نتیجه‌ای نرسده‌ایم، الان پیشنهاد می‌کنم بار دیگر مسوولان متولی شهرستان پا پیش بگذارند و با مالکان اراضی مستثنیات صحبت کنند تا شاید به نتیجه برسد و اگر به نتیجه نرسید از اراضی پایین دست با هماهنگی دهیاری و شورا به متقاضیان ساخت مسکن واگذار شود.

جابه‌جایی روستای کندرود از هشت سال قبل

همچنین روستای «کندرود» یکی از مناطق عشایرنشین سربیشه با بیش از ۶۰ خانوار است که به علت قرار گرفتن در مسیر سد سیاهو سربیشه از سال ۱۳۹۲ جابه‌جایی آن در دستور کار مسوولان قرار گرفت.

با آبگیری سد سیاهو پیش‌بینی شد که این روستا در فاصله چهار کیلومتری سد در معرض روان‌آب قرار گیرد لذا جابه‌جایی آن از چند سال قبل در دستور کار مسوولان قرار دارد و به‌رغم ایجاد تمامی زیرساخت‌ها به دلیل نبود مشارکت جدی مردم و واگذار نشدن واحدها از سوی بنیاد مسکن هنوز جابه‌جایی این روستا انجام نشده است.

هرچند در سال جاری به دلیل بارندگی مناسب و آبگیری سید سیاهو، آب این سد تا نزدیکی بافت قدیم روستا را فراگرفته و به گفته دهیار روستای کندرود اگر دو سیل دیگر وارد سد شود، تمام بافت قدیم روستا را آب فراخواهد گرفت.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه درباره آخرین وضعیت جابه‌جایی روستای کندرود گفت: تعهد بنیاد مسکن در این روستا فقط تامین زمین و زیرساخت بوده که در سال ۹۴ جانمایی زمین و تفکیک و واگذاری آن به متقاضیان انجام شده و حتی جوی و جدول معابر روستا نیز در همان سال توسط بنیاد مسکن اجرا شده است.

بنیاد مسکن تعهد دیگری ندارد

حاجی‌زاده افزود: تعهد دیگری در این روستا درخصوص جابه‌جایی روستا برعهده بنیاد مسکن نبوده اما برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان نیز از طرف بنیاد مسکن مساعدت شده است.

وی بیان کرد: ۵۰ قطعه مسکونی به متقاضیان زمین از طرف بنیاد مسکن در روستای “کندرود” واگذار شده همچنین در سال ۹۸ به ۴۶ نفر از متقاضیان، ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به ازای هر واحد توسط بنیاد مسکن پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن سربیشه گفت: کمیته امداد هم کمک بلاعوض به ۱۰ نفر از متقاضیان زیر پوشش پرداخت کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی واحدها در مرحله نازک‌کاری است و تکمیل بقیه واحدها برعهده مردم بوده لذا خدمات خوبی از سوی دولت و نظام در شهرک جدید روستای کندرود انجام شده اما مردم در جابه‌جایی مشارکت لازم را ندارند و انتظار ما همراهی بیشتر مردم برای جابه‌جایی روستا است.

حاجی‌زاده افزود: در صورتی که مردم روستا برای تکمیل واحدهای خود توان مالی ندارند، بنیاد مسکن آنان را برای دریافت وام قرض‌الحسنه ۲۵ میلیون تومانی دیگر هم معرفی می‌کند اما جابه‌جایی با ایجاد زیرساخت‌ها در روستا همت مردم را می‌طلبد چرا که آب و برق هم به شهرک جدید منتقل شده و گازرسانی در حال انجام است.

وی گفت: خسارت واحدهای مسکونی به اهالی روستا توسط شرکت آب منطقه‌ای پرداخت شده و از آنان تعهد گرفته شده که اگر تا پایان سال ۱۳۹۹، واحدهای خود را احداث نکردند، سد آبگیری خواهد شد.

بازسازی روستای «شیرگ آقا» سربیشه به کجا رسید؟

گلایه از تاخیر پیمانکار 

تاخیر پیمانکار در احداث واحدهای مسکونی بافت جدید روستا گلایه‌ای است که دهیار روستا مطرح کرد و گفت: درخواست ما از بنیاد مسکن این است که هرچه سریعتر واحدها را تکمیل کرده و تحویل مردم دهد.

ظاهر دهمرده افزود: تجهیزات و مصالح واحدها اواخر سال ۱۳۹۸ توسط پیمانکار خریداری و قرار شد طی یک سال تکمیل و تحویل مردم شود که هنوز این اقدام انجام نشده است.

وی گفت: واحدهای احداث شده در بافت جدید روستا با متراژ بسیار پایین و ۶۰ متری است که تکافوی نیاز مردم نیست و قیمت تمام‌شده واحدها در نهایت ۷۶ میلیون تومان اعلام شده است.

دهیا روستای کندرود گفت: در حالی که سال ۹۸ همه مصالح و تجهیزات از محل تسهیلات مردم و اعتباری که شرکت آب منطقه‌ای به حساب مردم واریز کرده خریداری شده است و باید قیمت تمام‌شده از این کمتر باشد.

وی ادامه داد: براساس استعلام از بانک، مستند زمان برداشت پول از حساب مردم توسط پیمانکار وجود دارد و همه تجهیزات برای ساخت واحدهای مسکونی از جمله سیمان، آجر و آهن‌آلات در سال ۹۸ خریداری شده در نهایت با توجه به تورم تا مرحله نازک‌کاری قیمت هر واحد مسکونی در نهایت ۵۰ میلیون تومان باید تمام می‌شد نه ۷۶ میلیون تومان.

آب تا نزدیکی بافت قدیم روستا آمد

دهمرده گفت: سد سیاهو بر اثر بارندگی‌های خوب در سال جاری آبگیری شده و آب سد تا نزدیکی بافت قدیم روستا آمده است لذا اگر دو بارندگی خوب دیگر داشته باشیم تمام بافت قدیم روستا که مردم در حال حاضر در آن زندگی می‌کنند، زیر آب خواهد رفت.

وی افزود: در حال حاضر اگر واحدهایی که به مرحله نازک‌کاری برسد، تحویل مردم شود مردم توان تکمیل از جمله گازکشی و بقیه ادامه روند احداث واحدها را ندارند و نیازمند حمایت هستند.

دهیار این روستا با اشاره به ارائه زیرساخت‌ها در بافت جدید روستا گفت: خط انتقال آب به ورودی روستا رسیده ولی شبکه داخلی اجرا نشده است، برق‌رسانی هم انجام شده و مردم در حال حاضر تمایل به جابه‌جایی دارند.

وی گفت: به توجه به پرداخت کمک بلاعوض به ۱۰ نفر از مددجویان کمیته امداد قرار بود پیمانکار از مرداد یا شهریور امسال خانه‌های مددجویان را یک ماهه تحویل دهد که هنوز این اقدام هم انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی هم درباره موارد مطرح شده مربوط به این مجموعه گفت: واحدهای مسکونی روستا با مشارکت بنیاد مسکن ساخته شده و حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، همچنین ساخت مسجد در روستای جدید توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام شده است.

سعید سروری افزود: برق‌رسانی به سایت جدید روستا انجام شده اما زیرساخت آب و شبکه داخلی هنوز تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه انتقال زیرساخت‌های مختلف به سایت جدید روستا برعهده دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان بوده است گفت: بابت خسارت واحدهای مسکونی مردم شرکت آب منطقه‌ای بیش از یک میلیارد تومان در مجموع به مردم این روستا در ۲ سال گذشته پرداخت کرده است.

مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: در گذشته مردم به دلیل عادت کردن به بافت قدیم، تمایلی به جابه‌جایی نداشتند لذا مشارکت آنان باعث می‌شود این روستا سریعتر انتقال یابد و سایت جدید در فاصله چهار کیلومتری بافت قدیم روستا احداث شده است.

 

 

 

 

 

سرپرست فرمانداری بیرجند: وعده نشدنی به مردم نمی‌دهیم

 سرپرست فرمانداری بیرجند نیز در این مراسم گفت: دولت سیزدهم دولت مردمی، انقلابی و صادق‌الوعده است لذا به مردم وعده‌ای نمی‌دهیم مگر به آن عمل کنیم.

علی فاضلی فرد: امروز درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی و فرهنگی هستیم زیرا شبکه‌های معاند در حال برنامه‌ریزی هستند تا فضا را غبارآلود و مردم را ناامید کنند.

وی اظهار داشت: مدیری که خودش مایوس باشد نمی‌تواند برای مردم خدمت‌آفرینی کند بنابراین امیدآفرینی برای مردم از وظایف ماست و معتقدیم آینده روشن است، در قرآن هم وعده الهی زیاد گفته شده است.

سرپرست فرمانداری بیرجند گفت: از خدا توفیق و کمک می‌خواهم تا در مسوولیت جدید امانتدار خوبی برای این اعتماد باشم چرا که ما این مسوولیت را امانت می‌دانیم.

رتبه اول فرمانداری بیرجند در سه سال متوالی

فرماندار سابق بیرجند هم در این مراسم گفت: با تلاش مجموعه مدیران این فرمانداری سه سال متوالی رتبه اول فرمانداری‌های استان را براساس ارزیابی وزارت کشور داشته است.

علی ناصری با اشاره به عملکرد در حوزه اشتغال افزود: از سال ۹۶ تا ۹۹ حائز رتبه یکم جذب تسهیلات حمایتی کمیته امداد و بهزیستی بودیم.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات کرونا به‌طور کامل در این شهرستان جذب شد اظهار داشت: با انجام تعهدات کامل در سال‌های ۹۶ تا ۹۷ در این مدت ۱۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال پرداخت شد که از این طریق زمینه اشتغال ۱۴ هزار نفر در شهرستان  بیرجند فراهم شده است.

فرماندار سابق بیرجند گفت: معوقات کارگران را از سال ۹۵ که ۱۷ میلیارد تومان بود در پایان سال ۹۸ به حدود هفت میلیارد تومان رساندیم و سال ۹۵ نرخ بیکاری در شهرستان بیرجند ۱۱.۴ درصد بود که سال گذشته به ۶.۹ درصد رسید.

 

 

 

 

۲۱ هزار متر مربع به سرانه ورزشی خراسان جنوبی افزوده می‌شود

۲۱ هزار متر مربع به سرانه ورزشی خراسان جنوبی افزوده می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: با بهره‌برداری از ۱۴ پروژه در دهه فجر امسال ۲۱ هزار متر مربع به فضای ورزشی این استان افزوده می‌شود.

حسن عزیزی روز یکشنبه در نشست خبری کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی افزود: این تعداد پروژه شامل ۱۳ زمین چمن مصنوعی و بهسازی یک باب استخر است که با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان احداث شده‌اند.

وی گفت: استخر شنای امید قاین در سال جاری مرمت و بازسازی شد و ۱۳ پروژه زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال نیز در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری ۵۰۰ عنوان برنامه کمیته ورزش و جوانان ستاد استانی دهه فجر خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۶ عنوان برنامه با همکاری ۳۶ دستگاه اجرایی زیر مجموعه، ۲۷۶ عنوان توسط اداره کل ورزش و جوانان و ۱۵۰ عنوان برنامه توسط ادارات ورزش و جوانان در شهرستان‌ها اجرایی خواهد شد.

وی درباره سرانه فضای ورزشی در خراسان جنوبی اظهار داشت: سرانه ورزشی خراسان جنوبی ۵۱ سانتیمتر مربع است و سرانه فعلی ورزشی در کشور ۹۵ سانتیمتر مربع است که مقایسه این ارقام نشان از عقب ماندگی زیاد استان در این حوزه است.

عزیزی ضمن تقدیر از همکاری وزرات نفت و بنیاد برکت در اجرای پروژه‌های ورزشی به‌ویژه در شهرستان‌های مرزی گفت: طرح‌های ورزشی بسیار خوبی به‌خصوص پروژه‌های زمین چمن مصنوعی با مشارکت این دستگاه‌ها در شهرستان‌های مرزی استان اجرا شده که تعدادی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: در حال مکاتبه و رایزنی برای حضور وزیر ورزش و جوانان برای افتتاح پروژه‌های عمرانی در مناطق مرزی استان هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: با توجه به ۱۳ پروژه نیمه‌تمام و شاخص ورزشی شامل ۱۰ سالن چند منظوره، ۲ باب استخر سرپوشیده، یک باب خانه ورزش در استان، حضور وزیر ورزش و جوانان برای تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام همچنین بازدید از مناطق مرزی و تخصیص اعتبارات برای روستاهای مرزی ضروری است.

وی گفت: در خراسان جنوبی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زیرساخت ورزشی مشخصی نداشتیم اما در حال حاضر شاهد فعالیت ۳۵ سالن چندمنظوره، ۳۶۸ باب خانه ورزش روستایی و فعالیت ۳۰۰ باب فضای ورزشی سرپوشیده و روباز در استان خراسان جنوبی هستیم.

 

افتتاح نمایشگاه آثار منتخب جشنواره مد و لباس “چارقد”

    
افتتاح نمایشگاه آثار منتخب جشنواره مد و لباس "چارقد"
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه آثار منتخب جشنواره منطقه ای مد و لباس اسلامی ایرانی “چارقد” افتتاح شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علی زمزم با بیان این خبر، عنوان کرد: اولین دوره از جشنواره منطقه ای مد و لباس اسلامی ایرانی “چارقد” با همکاری جهاد دانشگاهی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و ارشاد برگزار شد.

وی با بیان این که جشنواره از مهر ماه آغاز به کار کرد، ادامه داد: طبق فراخوان منتشر شده هنرمندان تا ۱۵ آبان ۱۴۰۰ فرصت داشتند آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند و پس از تمدید مهلت ارسال آثار تا ۱۵ آذر ماه،  ۱۴۲ اثر توسط دبیرخانه واصل شد.

به گفته وی از بین این آثار، ۳۰ اثر برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شدند که علاقه مندان می توانند تا ۱۴ بهمن ماه، صبح ها ۸ الی ۱۴ و عصرها ۱۵ الی ۱۸ از این آثار بازید کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که به علت افزایش تعداد مبتلایان بیماری کرونا، اختتامیه جشنواره به صورت مجازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در بخش طراحی لباس اجتماع زینب حبیبی، ساره خراشادی زاده و فاطمه قوی به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند و مریم بهدانی و حکیمه سالارفر شایسته تقدیر این بخش شدند.

زمزم اضافه کرد: در بخش مفهومی فخری کریمی مقام اول، زهرا حافظ شیرازی مقام دوم و زینب حبیبی مقام سوم را بدست آورد و سحر صابری پور برگزیده بخش پایان نامه شد.

 

 

 

درخشش موتورسواران خراسان جنوبی در مسابقات ریس قهرمانی کشور/۷

موتورسواران اعزامی خراسان جنوبی در سری مسابقات ریس قهرمانی کشور راند سوم در تهران درخشیدند.

اکبرپور رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی استان گفت: دراین دوره از در خشش موتور سواران خراسان جنوبی در مسابقات ریس قهرمانی کشورمسابقات سید حسین برومند در کلاس ۱۲۵ cc مقام اول ، سید محمدمهاجران در کلاس ۱۴۰۰ cc (استریت) مقام سوم و سیدحسین برومند در مینی gp مقام اول را کسب کردند.

مسابقات ریس قهرمانی کشور راند سوم روز جمعه با حضور ورزشکارانی از سراسر کشور در اتو دروم بین المللی تهران برگزار شد که تیم خراسان جنوبی با ۴ موتورسوار در این مسابقات شرکت کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اجرای طرح کاداستر در ۷۰ درصد اراضی ملی خراسان جنوبی/۲-۳

سند تک برگی تاکنون برای ۱۰.۵ میلیون هکتار از اراضی ملی خراسان جنوبی صادر شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: از مساحت بیش از ۱۵ میلیون هکتار اراضی خراسان جنوبی تاکنون برای ۱۰.۵ میلیون هکتار سند صادر شد و اجرای ۴.۵ هکتار باقیمانده در دستور کار است.

باقرپور افزود: اجرای طرح کاداستر در خراسان جنوبی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی گفت: اجرای قانون کاداستر و سنددارشدن اراضی از بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی جلوگیری می‌کند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به روز رسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سامانه ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری، اجرای طرح حدنگاری اراضی ملی است که تهیه و تکمیل این طرح نیازمند نیروی انسانی متخصص در امر نقشه برداری و حدنگاری است.

باقرپور گفت: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

 

 

 

 

فوت یک بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

در شبانه روز گذشته با ۱ مورد جدید فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی، آمار جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۲۸۴ نفر افزایش یافت.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته از ۳۸۷ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان ۲۳۳ بیمار و از ۱۴۰ تست سریع ۷۱ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۵۲۷ تست ملکولی و سریع ۳۰۴ مورد جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۶۳ مورد از بیرجند، ۸ مورد از زیرکوه، ۷ مورد از سرایان، ۴ مورد از سربیشه، ۵۳ مورد از طبس، ۶۴ مورد ازفردوس، ۲ مورد از قاین و یک مورد از نهبندان شناسایی شد و سایر شهرستان‌ها در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از بیماری گزارش نکردند.

به گفته وی در حال حاضر ۱۰۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳۱ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متاسفانه حال عمومی ۲ نفر وخیم گزارش شده است.

 

 

 

 

آغاز عرضه اینترنتی کالاهای اساسی از ۱۲ بهمن در بیرجند/۲

عرضه اینترنتی کالاهای اساسی با آغاز دهه فجر در بیرجند آغاز می شود.

مدیر تعاون روستایی استان گفت: در این طرح امکان خرید کالاهایی که در لیست اقلام تنظیم بازار استان قرار میگیرند، از طریق اینترنت بدون ایجاد هزینه اضافی برای خانوارهای استان فراهم می شود.

ضیائیان احمدی با بیان اینکه طرح عرضه اینترنتی کالاهای اساسی در تمامی شهرستانهای استان نیز اجرا خواهد شد، افزود: حفظ عدالت اجتماعی، کاهش هزینه  خانوارها و جلوگیری از اتلاف وقت خانوارها در ایجاد صف، از اهدافی است که درطرح عرضه اینترنتی از سوی دولت دنبال می شود.

وی افزود: در مراحل ابتدایی این طرح با آغاز دهه فجر شهروندان در شهر بیرجند از این طرح بهرمند خواهند شد و در مراحل بعدی در تمامی شهرستان ها و در انتها این طرح در کل استان اجرایی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در مراسم تودیع و معارفه فرماندار بیرجند عنوان شد

جذب سرمایه‌گذار مهمترین اولویت در خراسان جنوبی

فاضلی فرد سکاندار فرمانداری بیرجند شد/۲-۳

سرپرست فرمانداری شهرستان بیرجند در جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند معارفه شد.

با حضوراستاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از فاضلی فرد سکاندار فرمانداری بیرجند شدناصری فرماندار سابق شهرستان بیرجند قدردانی و فاضلی فرد به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان معارفه شد.
قناعت در این مراسم گفت: در اتاق فرماندار باید به روی مردم باز باشد و مردم از وعده‌های ناتمام رنج می‌برند و اعتمادشان به دولت و مسئولان کاهش یافته و ما باید با خدمت صادقانه و حل مشکلات اصلی مردم ، اعتماد از دست رفته را ترمیم کنیم و بازگردانیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوعی مهمتر از جذب سرمایه‌گذار در استان نداریم و باید در این زمینه از استان‌های موفق الگو بگیریم.

وی ادامه داد: منابع دولتی، محدود و قطره‌چکانی است از این رو باید از منابع بخش خصوصی برای توسعه استان استفاده کنیم از طرفی تعدادی سرمایه‌گذار که در استان سرمایه‌گذاری کردند دچار مشکلات و گیر و دارهای اداری شدند که باید برای حل مشکلات آنان هم تلاش کنیم.

وی بیان کرد: متاسفانه در توسعه استان عقب هستیم که بخشی به کم‌توجهی بزرگان در مرکز در دوره‌های قبل مربوط می‌شود و بخشی به مدیران استان و مردم نیز ربط دارد و همه اینها موجب شده فاصله استان با استان‌های برخوردار زیاد شود.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: اکنون فضای کشور فضای خدمت و کار و توجه به استان‌های محروم است که باید از این فرصت در این دوره، خراسان جنوبی بیشترین استفاده را ببرد.

وی افزود: تغییر فرماندار تنها به معنای چرخش انسان‌ها و عناوین نیست بلکه می‌تواند دریچه‌ای جدید برای خدمت رسانی باشد.

استاندار گفت: شناخت ظرفیت‌های شهرستان و استفاده از نیرو‌های جوان ، بانوان ، کارآفرینان و از همه مهم‌تر سرمایه گذاران از مواردی است که فرماندار باید به آن توجه داشته باشد.
وی افزود: توجه به این ظرفیت‌ها می‌تواند مایه پیشرفت استان باشد .

 

 

 

 

قاچاقچیان مواد مخدر در دام پلیس گرفتار شدند/۴

 

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران انتظامی شهرستان”خوسف” در یک عملیات پلیسی، ۱۱۸ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک کشف و ۳ قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه”بصیران” شهرستان خوسف اخباری مبنی بر حمل محموله مواد مخدر توسط سوداگران مرگ دریافت کردند که تیم های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر جهت بررسی موضوع اعزام شدند.

وی بیان داشت: مأموران هنگام گشت زنی در محورهای فرعی شهرستان خوسف، ۴ دستگاه موتورسیکلت را مشاهده و با علائم هشدار دهنده به راکبان موتورسیکلت ها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: راکبان موتورسیکلت ها به محض مشاهده پلیس سریعا متواری شدند که مأموران با اقدامی منسجم و هماهنگ آنها را متوقف و در بازرسی و پاک سازی مسیر تردد آن ها، ۱۱۸ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک کشف کردند.

سردار فرشید خاطرنشان کرد: مأموران در این رابطه ۴ موتورسیکلت توقیف و ۳ متهم دستگیر کردند که به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

 

 

 

 

ناکامی سوداگران حشیش در”سربیشه”/۴

 

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس شهرستان”سربیشه” در بازرسی از یک سواری پراید، ۷۸ کیلو و ۱۰۰ گرم حشیش کشف و ۲ متهم را دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان سربیشه با دریافت اخباری مبنی بر این که سوداگران مرگ قصد جابه جایی محموله مواد مخدر را از شهرستان”سربیشه”به شهرهای مرکزی کشور دارند که موضوع پیگیری و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران هنگام گشت زنی در محور های فرعی این شهرستان به یک سواری پراید مشکوک و پس از شناسایی دقیق به راننده دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران خودرو را متوقف و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از سواری پراید، ۷۸ کیلو و ۱۰۰ گرم حشیش کشف و ۲ متهم را دستگیر کردند.

 

۱۳ هزار نفر از خدمات بیمارستان صحرایی در شهرستان زیرکوه بهره‌مند شدند

۱۳ هزار نفر از خدمات بیمارستان صحرایی در شهرستان زیرکوه بهره‌مند شدند

 فرمانده مرکز بهداری رزمی شمال شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: بیش از ۱۳ هزار نفر در شهرستان مرزی زیرکوه از خدمات رایگان بیمارستان ویژه و تخصصی صحرایی ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه بهره‌مند شدند.

سرهنگ علیرضا سرگزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان صحرایی ثامن‌الائمه یکی از برنامه‌های جانبی رزمایش بزرگ حضرت فاطمه زهرا (س) بود که از روز شنبه هفته گذشته در منطقه عمومی شاهرخت شهرستان زیرکوه برای ارائه خدمات رایگان به مردم برپا شد.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان ۳۰ روستا را زیر پوشش قرار داد گفت: در این مدت ۵۰۰ عمل جراحی کوچک و بزرگ نیز در این بیمارستان برای روستاییان محروم منطقه انجام شد.

فرمانده مرکز بهداری رزمی شمال شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران بیان کرد: درمان و تجویز عینک از دیگر اقدامات تشخیصی و درمانی در این بیمارستان بود که نمره چشم هزار نفر از روستاییان منطقه گرفته شد و طی ۲ هفته آینده عینک مورد نیاز این افراد به‌صورت رایگان ارسال خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۲۰ نفر از افرادی که نیاز به عمل جراحی تخصصی‌تر داشتند به بیمارستان‌ قاین اعزام شدند و عمل جراحی رایگان برای آنان انجام شد.

سرهنگ سرگزی گفت: دیدار با خانواده ۱۴ شهید روستای شاهرخت و انجام ۳۵۰ متر دیوارنویسی از دیگر انجام شده در این منطقه است.

وی اظهار داشت: سپاه در ماموریت‌های ذاتی خود و توجه ویژه به محرومیت‌زدایی و درمان نیازمندان و محرومان بسیار خوب عمل کرده و در منطقه مرزی زیرکوه هم با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی اقدامات خوبی در زمینه بهداشت و درمان مردم این منطقه انجام شد.

مرحله نهایی رزمایش ترکیبی – امنیتی قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا (س) روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه در منطقه عمومی و مرزی شاهرخت خراسان جنوبی برگزار شد.

هدف از برگزاری این رزمایش تقویت و ارتقای آمادگی‌های رزمی و دفاعی یگان‌های نیرو برای مقابله با تهدیدات احتمالی و مقابله با گروهک‌های تروریستی – تکفیری همچنین انتقال تجربه به نسل جدید نیروهای سپاه پاسداران عنوان شد.

این رزمایش هفت روزه در منطقه‌ای به وسعت تقریبی ۵۰۰ کیلومتر مربع برگزار شد و واحدهای پهپادی، هوانیروز، زرهی، توپخانه و فاوا و یگان‌های پیاده و تکاوری همراه با واحدهای جنگ الکترونیک، عملیات ترکیبی مقابله با تهدیدات تروریستی احتمالی را تمرین کردند.

رزمایش سپاه برنامه‌های جانبی هم داشت از جمله بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان زیرکوه برپا شد.

شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زیرکوه در فاصله ۱۵۸ کیلومتری بیرجند و مجاورت کشور افغانستان قرار دارد.

 

 

 

 

در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری عنوان شد

زنان در نظام جمهوری اسلامی به جایگاه واقعی خود دست یافته‌اند/۲-۳

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی معرفی شد

 “فرشته اسدزاده” با حکم استاندار خراسان جنوبی به عنوان مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری منصوب و معرفی شد.

سید محمدرضا طالبی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: زنان در نظام جمهوری اسلامی به جایگاه واقعی خود دست یافته‌اند.

وی افزود: بیشترین اهانت‌ها به جایگاه زن، در دوران جاهلیت صورت می‌گرفت که دختران را زنده به گور می‌کردند اما با ظهور اسلام و با نزول قرآن کریم، هدایت و رهبری پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) زن به جایگاه والای خود دست یافت.

“فرشته اسدزاده” مدرس دانشگاه است که رییس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال خراسان جنوبی و عضویت در هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان را در کارنامه دارد.

“نفیسه نخعی” از سال ۱۳۹۵ تاکنون مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی بود که در این آیین از خدمات وی قدردانی شد.

 

 

 

 

 

۴۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت/۳

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در ۴ ماهه اخیر خبر داد.

حمید جهانشاهی افزود: ایام‌الله دهه فجر فرصت مناسبی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و امام شهدا است.

وی با اشاره به سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان در شهریور ماه سال جاری و فرآیند پیگیری مصوبات که با حمایت همه جانبه نهاد رئیس جمهور و مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور روبرو شد از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر در طی ۴ ماهه اخیر خبر داد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزود: مصوبات سفر در بازه یک تا سه سال منتهی به سال ۱۴۰۳ در بخش‌های مختلف و به صورت اعتباری و تسهیلاتی تعریف شده که در بخش اعتبارات عمرانی بالغ بر ۶هزار میلیارد تومان مصوبه داریم.

جهانشاهی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات سنواتی استان عموماً به صورت اوراق صادر می‌شود، از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر بصورت کاملاً نقدی خبر داد که تزریق این اعتبارات موجبات فعال شدن گارگاه‌های عمرانی و گردش مالی در بدنه پیمانکاری استان خواهد شد و بخش قابل توجهی از مطالبات کارگری و پیمانکاران تسویه خواهد شد.

وی تصریح کرد: بخش عمده این اعتبارات در زمینه ایجاد باندهای دوم، تکمیل راه‌های روستایی، پروژه‌های فاضلاب شهری، تکمیل بیمارستان‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، فرهنگی و کشاورزی اختصاص یافته است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی با اشاره به این موضوع که تخصیص تعدادی از مصوبات سفر به دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در سطح ملی ابلاغ شده است از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا پیگیری عاجل نسب به جذب این اعتبارات از وزارتخانه‌های متبوع صورت پذیرد و در صورت وجود هرگونه مشکل یا مانع، مراتب را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای پیگیری اعلام  کنند.

وی از قول مساعد سازمان برنامه و بودجه کشور و نهاد ریاست جمهوری در زمینه ایجاد خط اعتباری جدید تا نیمه دوم بهمن ماه سال جاری برای تأمین اعتبار پروژه‌های مصوب سفر که فاقد ردیف و کد طرح در پیوست‌های قانون بودجه است، خبر داد.

جهانشاهی اعلام کرد: از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت و بنیاد مستضعفان، جهت تأمین اعتبارات در اختیار استاندار قول‌های مساعدی داده‌اند که در حال پیگیری این منابع هستیم و به محض وصول به پروژه‌های مصوب سفر تعلق خواهد گرفت.

وی  اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پروژه‌های هر حوزه و دستگاه اجرایی از محل مصوبات سفر را طبقه‌بندی و در اختیار مدیران کل قرار می‌دهد تا علاوه بر پیگیری سازمان مدیریت استان، خود دستگاه‌های اجرایی نیز از طریق دستگاه‌های ملی متبوع پیگیر جذب منابع باشند که خوشبختانه برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و شهرسازی، راهداری و آب و فاضلاب استان اقدامات مؤثری را به انجام رسانده که شایسته تقدیر است.

 

 

 

دیدار مدیر کل کانون خراسان جنوبی با شهردار خوسف عنوان شد

۲۰ روستای خوسف تحت پوشش کتابخانه سیار قرار دارد/۲

دیدار مدیر کل کانون خراسان جنوبی با شهردار خوسف

مدیر کل کانون استان طی سفر به شهرستان خوسف با شهردار این شهر دیدار و در باره مسایل مربوط به پایگاه کتاب‌خانه سیار کانون گفتگو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های کانون گفت: کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در این شهرستان علاوه بر خدمات رسانی به کودکان ونوجوانان حاشیه شهر و همچنین ۲۰ روستای این شهرستان در پایگاه  محل استقرار این کتاب‌خانه به کودکان ونوجوانان خوسف نیز خدمات فرهنگی، هنری و ادبی  ارایه می کند.

وی افزود: شهرستان خوسف با حضور کودکان ونوجوانان با استعداد، مستعد ایجاد مرکز ثابت کانون است و با همراهی مسئولان شهرستان، پیگیری ایجاد این مرکز فرهنگی وهنری هستیم.

حمیدی ادامه داد: در حال حاضر پایگاه کتاب‌خانه سیار در ساختمان فرهنگ سرای دکتر شکوهی متعلق به شهرداری مستقر است که با کمبود امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی، پارکینگ خودرو و… مواجه است و همانند گذشته مساعدت شهرداری را  در رفع این مشکلات می طلبد.

گفتنی است در ادامه این دیدار مرتضی صبور شهردار خوسف نیز ضمن تشکر از فعالیت‌های فرهنگی کانون در این شهرستان، در رفع مشکلات و واگذاری ساختمان جدید به کانون قول مساعد داد.

شرکت کودکان و نونهالان بشرویه ای در جشنواره نقاشی با موضوع مهر مادر

شرکت کودکان و نونهالان بشرویه ای در جشنواره نقاشی با موضوع مهر مادر

جشنواره نقاشی مهرمادر با حضور کودکان و نونهالان در شهرستان بشرویه برگزار شد

به گزارش امروز خراسان جنوبی، کودکان ونونهالان رهرو حاج قاسم در جشنواره نقاشی با موضوع مهر مادر شرکت کردند .
کودکان و نقالان بشرویه ای ضمن شرکت در پویش عموقاسم و پویش دختران حاج قاسم در جشنواره نقاشی شرکت کردند .
ساداتی پور مسئول کانون بسیج ورزشکاران شهرستان بشرویه گفت : هدف از برگزاری این پویش ها آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با جانفشانی های سردار دلها همچنین الگو قراردادن مرد میدان برای این آینده سازان است. این جشنواره به همت کانون بسیج ورزشکاران،هیات ورزش های همگانی شهرستان بشرویه و مدیریت مهدکودک وپیش دبستانی فانوس به مناسبت میلادحضرت زهرا (س)برگزارشد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*