گفته می شود

 

گفته می شود عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این که چرا پول‌های بلوکه شده ایران در چین آزاد نمی‌شود، گفته «چین هم تحت تاثیر تحریم‌هاست، اما انتظار می‌رفت چین همکاری بیشتری داشته باشد. انشاءالله در راستای توافق ایران و چین این مشکل حل و فصل می‌شود. یکی از موضوعاتی که دستگاه دیپلماسی باید پیگیری کند همین آزاد‌سازی پول‌های بلوکه شده ایران نه فقط در چین بلکه نزد دیگر کشور‌هاست. چراکه در چند کشور دیگر پول‌های ما بلوکه شده است. دولت گذشته یکسری اقداماتی انجام داد و این دولت هم انشاءالله پیگیری می‌کند.» او در مورد میزان بدهی چین به ایران، اظهار کرد: «عددش تعرفه خاصی پیدا می‌کند. رقمش ثابت است، ولی با توجه به قوانین بین‌المللی افزایش پیدا می‌کند. ایران از چین، کره، انگلیس، عراق و برخی کشور‌های دیگر طلب‌کار است و امیدواریم دستگاه دیپلماسی در این زمینه موفق باشد.» حیدری درباره اینکه آیا بدهی ۲۰ میلیاردی چین به ایران صحت دارد یا خیر، گفت: «عددش مشخص نیست، ولی عدد بالایی است.»

 

 

گفته می شود غلامرضا ظریفیان گفته «گزارش‌هایی رسما داده می‌شود که در همین سال جاری میزان قابل توجهی از سرمایه‌های مادی ما به سمت خرید خانه در ترکیه رفته است. این مهم نشان می‌دهد که این نوع خطا‌ها می‌تواند آثار مخربی برای کشور داشته باشد. امیدوارم که مسئولین امر با توجه به شناختی که نسبت به این اساتید دارند، مسئله را جبران کنند و اجازه ندهند تبدیل به آن رویه‌های غلطی شود که نتایج بسیار زیانباری داشت که حاصلش یا تبعید به درون یا مهاجرت به بیرون است.»

 

 

 

 

گفته می شود  «کوروش مجیدی» گفته در میان شخصیت‌هایی که من دیده یا با آن‌ها کار کرده‌ام، مقام‌معظم رهبری چه در زمان ریاست جمهوری و چه زمان رهبری تقید زیادی به رعایت اصول دیپلماتیک دارند. بعد از ایشان آقای خاتمی هم بسیار مراقب رعایت اصول و تشریفات دیپلماتیک بود و حتی در خصوص انگشتر و ساعت خود دقت داشت که با عبا و لباده و کفش‌هایش هماهنگ باشد. آقای احمدی‌نژاد اما در دوره اول ریاست جمهوری اصلا رعایت نمی‌کرد و با هزار دلیل و تحلیل او را راضی می‌کردیم کمتر کاپشن بپوشد. البته در دوره دوم بهتر شد و رعایت می‌کرد.

 

 

 

گفته می شود محمود احمدی بیغش، نماینده مجلس یازدهم ضمن واکنش به انتشار خبری مبنی بر شکایت همسر اول و دوم یک نماینده از وی به خاطر گرفتن همسر سوم از او به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفته انتشار چنین اخبار کذبی ناشی از عجز و ناتوانی کسانی دانست که نسبت به برخی عملکردهای بنده عصبی و نارحت هستند.وی با اشاره به دیدگاه‌های افشاگرانه خود نسبت به بعضی از نارسایی ها در امور اجرایی و نظارتی کشور و همچنین انتقاد شفاف و مستند خود نسبت به وضع موجود در جامعه، اظهار کرد: در شرایط خاص و جایی که خیلی ها در برابر ظلم و بی عدالتی سکوت کرده اند ، فریاد برآوردن و صدای مردم شدن و حق‌گویی قطعاً هزینه دارد که بنده نیز حاضر به پرداخت آن شده ام.

 

 

 

گفته می شود خبری در رسانه ها مبنی بر برافراشته شدن پرچم آمریکا در سفارت سابق این کشور در ایران منتشر شد که  مشخص شد پرچم مذکور به صورت واژگون و پاره شده در سفارت برافراشته شده است.

گفته می شود معاون سازمان راهداری گفته به شدت با سرقت علایم راهنمایی رانندگی، تجهیزات راهداری، کابل‌های برق و … در سطح جاده‌های کشور مواجه هستیم.نه تنها تابلو‌، تجهیزات جاده‌ای استان‌های خلوت و کم آمدوشد مانند سیستان و بلوچستان یا کرمان دزدیده می‌شوند که در جاده‌های اطراف تهران، در ۵۰ کیلومتری پایتخت، تابلو‌ها و تجهیزات جاده‌ای را می‌دزدند.احکام سنگینی برای دزدی این تجهیزات در نظر گرفته‌ شده اما چون سارقان اغلب از افراد بسیار ضعیف جامعه هستند اساسا نمی‌توان این احکام را در رابطه با آن‌ها اجرا کرد.

 

 

گفته می شود وزیر خارجه کشورمان در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس ملی ایران و همسایگان گفته در فضای مجازی خواستند حاشیه‌ هایی را برای سفر به روسیه مطرح کنند.دستاوردهای سفر به روسیه کاملا در جهت منافع ملی است.در حوزه روابط خارجی هم با شرق و هم با غرب کار میکنیم اما در حوزه سیاسی ما استقلال داریم.ما از قبل گفته بودیم که از اذان مغرب باید مذاکرات متوقف شود.پوتین منتظر رئیسی ماند تا نمازش تمام شود.

 

 

 

گفته می شود حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه گفته آمریکا پیام‌هایی را ارسال می‌کند که خواهان مذاکره مستقیم با ماست.مذاکرات ما با آمریکا از طریق انریکه مورا و یکی دو کشور عضو برجام در وین انجام می‌گیرد.به هیچ وجه مذاکره مستقیم با آمریکا نداشتیم.اگر در روند مذاکرات به مرحله‌ای برسیم که لازمه رسیدن به توافق خوب گفت‌وگو با آمریکا باشد، آن را نادیده نمی‌گیریم.

 

 

 

گفته می شود فریدون عباسی، رییس کمیسیون انرژی مجلس گفته علت اینکه عده‌ای در سطح جامعه مصرف بالایی از آب، برق و گاز دارند این است که به دنبال رفاه بیشتر هستند، حال اگر ما رفاه این افراد را در یک حوزه گران کنیم و در بخش‌های دیگر با استفاده از سیاست‌هایی نظیر مالیات بر مصرف بر آن نظارت نداشته باشیم باز هم به ضرر قشر متوسط و ضعیف جامعه تمام می‌شود. اینهایی که مصرف بالایی دارند، عمدتا سرمایه دار بوده و از محلی درآمد دارند و خدماتی به جامعه ارائه می‌دهند و اگر ما بخواهیم در هر حوزه‌ای پلکانی از آنان پولی را اخذ کنیم آن‌ها نیز فشار بر مردم خواهند آورد و هزینه‌های ارائه خدمات و کالای خود را بالا می‌برند.

 

 

گفته می شود محمود عباس زاده، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته اگر آمریکایی‌ها حسن نیت داشته باشند و به آن چیزی که امضا می‌کنند عمل کنند، می‌توانیم با آن‌ها مذاکره کنیم اما آن‌ها این موضوع را در عمل اثبات نکرده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*